|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-12-14, 23:42 | #46 | |
Citat:
Att "ranka bättre än kollektivet" betyder inte att man måste göra rankingen från scratch helt på egen hand. Men på något sätt måste man sammanställa ranken så att man får ett övertag på kollektivet. Reduceringsverktygen kan bara förstärka den fördel man har skaffat sig.
2013-12-15, 00:36 | #47 | |
Citat:
Om jag sätter begränsning på max två segrar på BG, Jorma, Uhrberg och Erik samt max en seger för formkusken Ingves och Örjan. Då måste det väl bli en "skaplig" reducering..? Förutsatt att de kör alla övriga 6 lopp, jag lär ju ha minst en spik, iaf. Så, istället för att ranka hästar A-C varefter de måste vinna enligt: A 1-4 B 1-3 C 0-2 Ovanstående är bara ett exempel, jag är ju kass på detta med ranking och krav. Men det jag undrar är om jag skulle kunna göra samma sak med kuskarna. Istället för att ranka hästar så begränsar jag/sätter krav på kuskar? Allt förutsätter ju fortfarande att jag har 7 rätt på ramen. Om mina kuskar sätter en 7%-are och bränner en 40%-are skiter jag ju i... Om ni förstår vad jag menar... Eller tänker jag helt fel här? Edit: Eller om t ex BG har fyra hästar som är första- eller andrahandare och jag inte riktigt tror på nån av dem. De åker med på systemet men jag sätter en begränsning för max 2 segrar..? Senast redigerad av Fyran den 2013-12-15 klockan 00:44. |
||
2013-12-15, 00:44 | #48 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8331Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Se det som två filter Först sätter du din ram, sedan filter 1; a/b/c 2; kuskarna Filter två är alltså ett tillägg som ytterligare reducerar systemet
2013-12-15, 00:59 | #49 | |
Citat:
Det går alldeles utmärkt att "inte tippa". Däremot blir nog inte den totala reduceringen så stor som du tror att den blir. Du får testa dig fram. Att enbart kuskreducera och inget annat tror jag inte blir särskilt mycket mer framgångsrikt än att köra slumpreducering eller Harry Boy.
2013-12-15, 07:49 | #50 | |
Citat:
Ett bra sätt att börja lära sig ranka är att utgå från den vanliga strecklistan och så gör du TRE förändringar i den, där du flyttar upp eller ned en häst valfritt många steg. När du kommit så långt att du gör de där tre förändringarna rätt har du ett rätt OK övertag på kollektivet, och kan då öka på med ytterligare en eller ett par förändringar. Det finns rätt många som rankar hästar. Jämför dem gärna med strecklistan så ser du att en del är väldigt mycket sämre än kollektivet och några inte så mycket sämre än kollektivet. För att vinna pengar behöver man inte konsekvent vara bättre än kollektivet, men ibland.
Fyran (+5) Senast redigerad av Viroid den 2013-12-15 klockan 07:58. |
||
2013-12-15, 08:35 | #51 | |
Citat:
Det är bättre att det går på tok 4 veckor av 5 och att man sätter ranken klockrent 1 vecka av 5 än att vara bara halvbra hela tiden. Sedan är det inte BARA ranken som avgör. Spikvalen är minst lika viktiga.
2013-12-15, 08:59 | #52 | |
Citat:
Det största problemet tror jag är att man inte har tid att läsa på inför en omgång. Det är utan tvekan så att resultatet brukar bli bättre när jag haft tid att lägga 10 timmar på en omgång istället för en timme. Spikval, disposition av ABC samt att sätta upp villkor är en annan svår konst. Varje streck kostar fortfarande en massa pengar. Man behöver tur som spelare också. Tur med att vara rätt ute med ranken när det vankas utdelning, och inte bara då alla rätt ger 1200kr. Ett problem som man sällan talar om, är vilken spelkassa man förfogar över. Streckspel har klara fördelar om man kan spela större system och har råd att över tid vänta ut vinsterna. Det är väldigt få "vanliga" människor som vecka efter vecka har råd att lägga 2000kr om det inte trillar in en del vinster. I spelbolag kan det till och med bli grinigt redan om andelarna kostar 200kr i veckan och det inte blir snabb återbetalning.
2013-12-15, 09:14 | #53 | |
Sharp$: 8331Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Fotbollstränaren Stuart Baxter blev anklagad för att ha en j-a massa tur hela tiden och svarade, konstigt...ju mer vi tränar desto mer tur får vi Det gäller också travspel
2013-12-15, 12:56 | #54 |
Kan man på t.e.x jokersystemet utnyttja en häst som både A o B häst sammtidigt?om jag har kravet
1-3 A 1-2 B 1-2 C 0-1 D t.e.x. Den hästen tror jag mycket på även om den inte är så mycket streckad o vinner den så har jag ju chansen till 2 sjuor.och om den här blir den ända B häst som går in så har jag fortfarande chansen till 7 rätt annars hade ju jag varit borta om jag inte hade fått in någon annan av de andra B hästarna i de övriga loppen,på det här sättet kan man ju uttnyttja den här hästen på ett bra sätt i det här sättet av krav.
Ser Travet me andra Ögon! Senast redigerad av SuperFinnen den 2013-12-15 klockan 12:58. |
|
2013-12-15, 13:09 | #55 | |
Citat:
I Jokersystemet så är det "Faktor" som gäller. Om du väljer ut en häst med Faktor=2 så dubbleras alla rader som den hästen finns med på. Det leder till att du vinner dubbelt om hästen vinner. Tänk på att systemet blir dyrare att lämna in när man använder den här funktionen. HPT har en motsvarande funktion, men den fungerar inte som Jokersystemet utan mer på u-radsnivå och med högst en häst/lopp/u-rad. Om det är något annat än att dubblera insats/vinst på just den hästen som du vill uppnå med att ha hästen som både A och B så får du förtydliga det.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2013-12-16 klockan 10:23. |
||
2013-12-15, 13:10 | #56 | |
Citat:
Men du kan sätta villkor att om just den hästen vinner behöver du 0 A och 0 B hästar Man kan ha många olika a/b/c/d villkor som kompletterar varandra Vill du ha 2 7or om just den hästen vinner sätter du faktor 2 på den, men då får du förstås betala för det
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått! Senast redigerad av putte64 den 2013-12-15 klockan 13:13. |
|
2013-12-15, 13:29 | #57 |
de bara slog mig när man förr skrev utskrivna system för hand så kunde jag göra så att man hade den som A häst o även som B häst t.e.x du tar 7 hästar i ett lopp 1 A 2 B 3C 1 D så tar du den här oxå som B häst det innebär att jag egentligen ä det bara har 6 häster i loppet sammanlagt men det blir ju 7 hästar ändå eftersom jag vill utnyttja den här som både A o B Häst så på det sättet blir det ju inte dyrare egentligen eftersom jag har bestämt mig för 7 hästar i det här loppet o A hästen blir ju spik på ett antal kuponger o som B Häst blir den ju med på andra kuponger
Ser Travet me andra Ögon! Senast redigerad av SuperFinnen den 2013-12-15 klockan 13:32. |
|
2013-12-15, 13:42 | #58 | |
Citat:
Tänk ut vad du vill åstadkomma och gör ett system som uppfyller det Den kan inte vara a och b häst samtidigt, och det finns heller ingen anledning till att någon häst behöver vara det
2013-12-15, 14:09 | #59 |
OKEJ tack ändå har inte haft Jokersystemet så länge, så den här sidan är kanon! ja tyckte att din mall var intressant så den kan man ju hålla på o labba lite med har inte tänkt i de banorna är så insnöad på A B C D hästar så man får helt enkelt lägga ner tid o hitta på olika mallar.
2013-12-15, 14:42 | #60 | |
Citat: