Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-12, 15:35   #16

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 399
Standard

en ofta bortglömd men otroligt viktig funktion i reduceringsverktygen är å kunna spela v6,7,8 under vissa utdelningsgränser, dom lyckosamma gånger man blir ensam vinnare torskar man otroligt mycket på att ha Vx iklickat på dom svåraste raderna, samt dom lite troligare tillfällena då man har ett fel å ingen annan tagit alla rätt å det e fin utdelning på ett fel
dyrer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 16:01   #17

muumiins avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1613

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Vet de finns många med bra koll på reducerade system, tänkte bara fråga..
Har gjort min rank och vilka hästar ja vill ha med.

6x5x5x4x9x1x5

De är alla som ja tror kan vinna + bästa spiken.
Ligger på 27000 rader.

För att reducera ner detta till lagon kupong säg 400-600 kr hur gör jag bäst? ABC rank eller köra ett antal olika utgångar osv? Vilket sätt är bäst. Ska säga jag läst så mycket jag kunnat om just reducera men alltid bättre att höra med personer som har koll!
Gammal 2013-12-12, 16:44   #18

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 399
Standard

lite kort om tid nu men för den slanten så skulle jag vilja satsa på typ 2000-50000 (max) utdelningsintervallet. abcd har jag aldrig kört själv, tycker brytpunkterna mellan kategorierna är för godtyckliga å många verkar stöka till det med b-hästarna.
gillar å filtrera med utgångar på bästa häst, trolig spetshäst å underspelade drag på olika vis för å nå målreducering, kanske maxreducing på riktiga långskott med okej övervärdig men inte speciellt högt, som jag ändå vill ha med på kupongen, samt överspelade hästar med relativt hög chans, tex favoriten i sista som ofta har alldeles för hög procent på kvarvarande kuponger dom gånger jag inte plockar bort den helt

du behöver en hård reducingen så skulle köra dubbla halvspikar på hästar med hög vinstchans 1-2 handare till å börja med

en "1av2" på roliga drag å du är nere på ca till mål 400-600 om alla utgångar är i olika lopp i

Senast redigerad av dyrer den 2013-12-12 klockan 16:56.
dyrer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 17:23   #19
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Här kommer ett par länkar som är mycket bra, med info som alla spelare bör kunna rabbla utantill i sömnen.

http://artikelzonen.se/effektiva-v75-system

http://www.expressen.se/sport/trav/s...cerade-system/
Kan komplettera med den genomgång jag skrev för några år sedan. Det är en väldigt gammal version av HPT på bilderna, men principerna är ju de samma...

http://www.alltomtrav.info/spelskola/reducerade-system/
Gammal 2013-12-12, 17:33   #20
HPT

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
Vet de finns många med bra koll på reducerade system, tänkte bara fråga..
Har gjort min rank och vilka hästar ja vill ha med.

6x5x5x4x9x1x5

De är alla som ja tror kan vinna + bästa spiken.
Ligger på 27000 rader.

För att reducera ner detta till lagon kupong säg 400-600 kr hur gör jag bäst? ABC rank eller köra ett antal olika utgångar osv? Vilket sätt är bäst. Ska säga jag läst så mycket jag kunnat om just reducera men alltid bättre att höra med personer som har koll!
Skulle väl inte rekommendera att reducera 95-97%, risken är uppenbar att man reducerar bort sig och lurar sig själv att man har större chans att vinna än man egentligen har...

Om du prompt ska reducera så mycket ändå är väl en bra start att minst en av två hästar du tror mycket på ska vinna. Att högst en av dina storskrällar vinner reducerar också väldigt mycket.
Gammal 2013-12-12, 17:38   #21
HPT

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dyrer Visa inlägg
lite kort om tid nu men för den slanten så skulle jag vilja satsa på typ 2000-50000 (max) utdelningsintervallet. abcd har jag aldrig kört själv, tycker brytpunkterna mellan kategorierna är för godtyckliga å många verkar stöka till det med b-hästarna.
gillar å filtrera med utgångar på bästa häst, trolig spetshäst å underspelade drag på olika vis för å nå målreducering, kanske maxreducing på riktiga långskott med okej övervärdig men inte speciellt högt, som jag ändå vill ha med på kupongen, samt överspelade hästar med relativt hög chans, tex favoriten i sista som ofta har alldeles för hög procent på kvarvarande kuponger dom gånger jag inte plockar bort den helt
ABCD är bara ett specialfall av utgångar, så att såga det ena och hylla det andra blir lite motsägelsefullt kan jag tycka. Bara för att man namnger utgångarna och inte kan ha överlappande villkor gör det ju inte till en helt annan metod...
Gammal 2013-12-12, 17:45   #22

putte64s avatar

Sharp$: 8331

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dyrer Visa inlägg
en ofta bortglömd men otroligt viktig funktion i reduceringsverktygen är å kunna spela v6,7,8 under vissa utdelningsgränser, dom lyckosamma gånger man blir ensam vinnare torskar man otroligt mycket på att ha Vx iklickat på dom svåraste raderna, samt dom lite troligare tillfällena då man har ett fel å ingen annan tagit alla rätt å det e fin utdelning på ett fel
Spännande
Aldrig hört talas om den funktionen
Ska genast kolla jokern efter den
Gammal 2013-12-12, 19:50   #23

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 971
Standard

Citat:
Spännande
Aldrig hört talas om den funktionen
Ska genast kolla jokern efter den

Du har den under "Utdelningsfliken".

Särskilt när det är jackpot är det viktigt att lämna in så sent som möjligt. Tidig inlämning gör att programmet överskattar det förväntade radvärdet.

Den har två funktioner.

Dels vill man oftast ( om man inte spelar väldigt stora system ) spela V6/V7/V8 när det är jackpot eftersom det i allarättspotten som extrapengarna finns.

Men man vill också undvika att spela rader som inte ger någon utdelning på 2 fel eller 1 fel. Har man såna rader så är det helt klart fördelaktigt att spela "endast alla rätt" på dessa. Jag har inte superkoll på statistiken här men jag brukar ha 5000 som gräns på V64 och 10000 på V75/V86.

Viktigt är att ha koll på om man har med rader med så kallad "ensam vinnare"-potential. Dessa rader bör absolut INTE spelas med "endast alla rätt". Så den absoluta maxgränsen är rader som förväntas ge runt 1/4-1/3 allarättspotten i utdelning, helst ännu lägre.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 20:37   #24

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Här ett tips som de flesta antagligen inte köper, men som kan vara värt att fundera på som en långsiktig spelstrategi.

På V75 tar jag helt sonika bort alla kombinationer som beräknas ge under 50 000 (fliken Utdelning i Jokersystemet). Orsaken till detta är att jag gjorde en statistisk koll där jag jämförde sjurättsutdelningen i varje omgång med de sju multiplicerade vinnaroddsen.

De flesta har väl märkt att rensningen mot slutet i en V75a blir bättre ju svårare det varit i början. Efterrensningseffekten. Och enligt min koll börjar efterrensningseffekten ungefär vid utdelningar på 50 000. Under 50 000 är effekten den motsatta. Om jag är mer eller mindre klar på att utdelningen lär bli under 50 000 så spelar jag inte.

Och underskatta inte värdet av att få 6 eller 5 rätt. Det är framför allt den chansen som ökar vid användande av reducerade system.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3)
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 21:18   #25

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 971
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Här ett tips som de flesta antagligen inte köper, men som kan vara värt att fundera på som en långsiktig spelstrategi.

På V75 tar jag helt sonika bort alla kombinationer som beräknas ge under 50 000 (fliken Utdelning i Jokersystemet). Orsaken till detta är att jag gjorde en statistisk koll där jag jämförde sjurättsutdelningen i varje omgång med de sju multiplicerade vinnaroddsen.

De flesta har väl märkt att rensningen mot slutet i en V75a blir bättre ju svårare det varit i början. Efterrensningseffekten. Och enligt min koll börjar efterrensningseffekten ungefär vid utdelningar på 50 000. Under 50 000 är effekten den motsatta. Om jag är mer eller mindre klar på att utdelningen lär bli under 50 000 så spelar jag inte.

Och underskatta inte värdet av att få 6 eller 5 rätt. Det är framför allt den chansen som ökar vid användande av reducerade system.
Efterrens-effekten är ännu mer tydlig nu jämfört med "förr".

En skräll räcker helt enkelt inte till för att "slå ut" tillräckligt många andra och det tror jag beror på att fler använder sig av reducerade system och helt enkelt får med fler skrällar på ramen, däremot om det blir en andra rejäl skräll så rensar det desto bättre.

Att det spelas många ombudsandelsspel med större radantal som tål 1-2 skrällar bidrar nog även det till att den första skrällen inte biter så bra.

Ett sånt här tänk kräver ännu mer disciplin eftersom man helt enkelt måste stå över spel om man tror på sitt resonemang och förmåga att bedöma svårighetsgraden på omgången.
Gammal 2013-12-13, 11:32   #26

Standard

Försökte kopiera jokersystem hit. Funkade inte. Hur gör man, Putte?

Senast redigerad av overpace den 2013-12-13 klockan 11:37. Anledning: kapitalt misslyckande
Gammal 2013-12-13, 11:49   #27

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Försökte kopiera jokersystem hit. Funkade inte. Hur gör man, Putte?
Finns många olika sätt, så här gör jag

Ladda ner och installera piclair.
Visa tipsen på skärmen.
Starta piclair.
Markera texten du vill kopiera.
Välj upload.
Högerklicka på den uppladdade texten på piclairs hemsida.
Välj copy image location
OBS: Med Svenskt OS Välj kopiera genväg.
Nu är det bara att lägga in den på sharps.
Gå till meddelande fönstret.
Välj symbolen infoga bild, den ser ut som ett berg.
Klistra in adressen i den dialogruta som kommer upp, tryck OK och posta ditt svar som vanligt.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-13, 12:13   #28

Standard

C:\Users\Hans\Pictures\test\Skärmklipp.PNG

Sådär, ja! Där fick jag till det... Travgudarna vill inte att någon ska behöva genomlida min ranking...

Senast redigerad av overpace den 2013-12-13 klockan 12:18. Anledning: ännu ett misslyckande
Gammal 2013-12-13, 12:20   #29

Standard

Citat:
Finns många olika sätt, så här gör jag

Ladda ner och installera piclair.
Visa tipsen på skärmen.
Starta piclair.
Markera texten du vill kopiera.
Välj upload.
Högerklicka på den uppladdade texten på piclairs hemsida.
Välj copy image location
OBS: Med Svenskt OS Välj kopiera genväg.
Nu är det bara att lägga in den på sharps.
Gå till meddelande fönstret.
Välj symbolen infoga bild, den ser ut som ett berg.
Klistra in adressen i den dialogruta som kommer upp, tryck OK och posta ditt svar som vanligt.
Tack, Putte! Jag provar nästa vecka.
Gammal 2013-12-13, 12:25   #30

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
C:\Users\Hans\Pictures\test\Skärmklipp.PNG

Sådär, ja! Där fick jag till det... Travgudarna vill inte att någon ska behöva genomlida min ranking...
Om du kan lägga din bild någonstans på internet så du får en publik adress till den skulle det fungera.
Du kan aldrig länka till något på egen dator (C:\)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td