Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-11, 15:39   #61

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Tur att Jorma inte verkar vara någon spelare. Hans chansvärderingar är ju skrämmande
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 15:41   #62

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Tur att Jorma inte verkar vara någon spelare. Hans chansvärderingar är ju skrämmande
ja han fattar inte procent.... men det är många som inte fattar... men trots detta så vinner han som fan söööörrr sörrr!
Gammal 2013-12-11, 15:44   #63

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
CAUSTON bra chans....jorma borde får den att prestera

Helt given på alla lappar !!!!!!!!!

Ja, jag har väl bara en - men given på den lille då...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 15:46   #64
Banned

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Ja, Causton avslutade sylvasst senast när Kontio satt och sov bakom en trött häst så den fick 40 meter extra att ta in på slutet istället för att gå invändigt coh ha chans att vinna loppet före Laurier Dag, med en liknande spurt idag sopar den nog hem loppet och jag flyttar upp til A-häst.
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 15:51   #65

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1134
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
ja han fattar inte procent.... men det är många som inte fattar... men trots detta så vinner han som fan söööörrr sörrr!
Skulle vara kul om alla kuskar i alla lopp försökte sätta procentsiffror på sina vinstchanser.

Med 99.999999999999999999999% säkerhet skulle summan överstiga 100% i alla lopp.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 15:54   #66

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Skulle vara kul om alla kuskar i alla lopp försökte sätta procentsiffror på sina vinstchanser.

Med 99.999999999999999999999% säkerhet skulle summan överstiga 100% i alla lopp.
Ja i avd 1 där Jorma bedömmer segerchansen med Miss Beniss till 25% skulle man väl snarare va uppe 200-300% sammanlagt.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 16:08   #67
Banned

WinterIsHere

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg

Med 100% säkerhet hade den summan hamnat över 200% också, åtminstone när Jorma kör i loppen!
Gammal 2013-12-11, 16:13   #68

Steffe1988s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1367

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Idag fick det bara bli detta. Dagen igår kostade mycket då jag ryggade Travtjänstens tips dom släppte på dagen istället för Slutspelet, + Hade egna lappar så va cirkus 4k i sjön igår.

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2013-12-11
Bana: Solvalla, omg. 77
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1 Paramount (4, 2)
2 1, 2, 6, 7, 10, 11 (9, 3)
3 2, 3, 8, 9 (1, 5)
4 3, 4, 11 (8, 9)

Vadet gäller startnummer

72 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 144,00 kr

Kvittonummer: 8508 9350 4515 SJÖA

Registrerat spel

1 1 Paramount (7, 8)
3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12 (7, 11)
4 3 Mellby Amulett (11, 8)

Vadet gäller startnummer

54 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 108,00 kr

Kvittonummer: 0B08 9350 0915 SJÖA

Registrerat spel

1 2, 3, 4, 5, 11, 12 (7, 8)
3 9 Jeepster (7, 11)
4 3 Mellby Amulett (11, 8)

Vadet gäller startnummer

36 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 72,00 kr

Kvittonummer: 4B08 97D0 0915 SJÖA
Steffe1988 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 16:29   #69

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8832
Standard

Stallintervjuer eller kommentarer alla hästarna på V86.
Till Solvalla 11 December.
V86-1

1 Lindy Later (Sören Eriks­son) är bra. Han är gammal men i form. Det är det inget snack om. Klarar han starten har jag för­hoppningar om att vi ska få en slant med oss hem. Det fixar han nog med Sörens hjälp. Gått 12-tider två gånger i år, säger Gunnar Hermansson.

2 Ekets Patrik (Per Lennartsson) slår alltid ur underläge mot de allra bästa men senast avslutade han starkt när han kom flygande ute i spåren. Han har gått mycket i monté och det kan vara bra med variation. Skitbra läge. Toksnabb ut. Blir optimalt att släppa till någon bra och sedan spurta till en bra placering, säger Fredrik Lennartsson.

3 Digital Darling (Björn Goop) tryckte stenhårt på ledaren senast. Uppgift nu?

4 Cayenne Käbb (Erik Adielsson) har varit hemma hos ägarna på lite rehab. Kom tillbaka i bra skick och han känns fin. Jag tror att han gör ett bra lopp men han möter hästar i absolut tävlingskondition nu. Det blir svårt att vinna men jag är faktiskt spänd på att se hur långt det kan räcka, säger Stig H Johansson.

5 Mr Vida (Peter Ingves) är formen intakt på. Han gick bra senast och det känns inte som om det ska vara sämre nu. Jag tror att vi ska kunna köra barfota men han kan gå med skor också om det skulle vara så. Jag tror att han är bättre bakifrån men djävulskt startsnabb. Får släppa i så fall, säger Raoul Engblom.

6 Dead Wood (Johan Untersteiner) körde jag i måndags. Då var han pigg, alert och spänstig. Får loppet för att det inte ska bli för långt emellan. Visst tycker jag att man ska tro lite på honom, säger Kristina Wiik.

7 Latitude Broline (Örjan Kihlström) håller bra form men läget är dåligt. Om det klaffar ligger en framskjuten placering inom räckhåll, säger Roger Walmann.

8 Tidied Accelerator (Stefan Melander) har gått bra i tuffa gäng utan att visa kanon­form. En av många.

9 Miss Beniss (Jorma Kontio) gjorde ett bra lopp senast och ska gå framåt med det loppet. Jag tror på en bra insats. Tycker att hon är en av dem som ska kunna räknas, säger Clas-­Göran ”CG” Björkroth som är ­Timo Nurmos försteman.

10 Indigo Broline (Hans-Owe Sundberg) har sett bra ut utan att få in en fullträff.

11 Royal Neo (Daniel Olsson) känns allt bra med. Inget vidare läge. Haft otur med det nu en tid. Svårt att uttala sig om chanserna när man inte vet var man hamnar, säger Jonny Lehrberg.

12 I Me Mine (Torbjörn Jansson) kommer köras lugnt den här gången. Invändigt. Vi siktar på ett lopp nästa vecka. När det blev så dåligt läge också. Det blir en peng med tur, säger Li ­Platzer hos Tommy Hanné.
V86-2

1 Croque (Torbjörn Jansson) var klart förbättrad senast. Har i alla fall plats­chans nu. Hyggligt snabb ut men ingen kanon. Borde åtminstone få en bra resa därifrån, säger Li Platzer.

2 Happygangster G.L. (Erik Adielsson) är lustig med det att han är lite lat. Gäller att se till att han är vaken. Har förberett det jag kan. Hoppas och tror att det ska gå ganska bra. Räknar med att han kan gå en 15-tid, ­säger Hans-Erik Norberg.

3 Aspetta Hanover (Daniel Olsson) är ett välstammat sto som inte visat hela sitt register. Får visa bättring.

4 Medolla (Åke Lindblom) är bara fin i jobben. Gick på rakbanan med tungvagn i måndags. Tycker att det är en platsluring, säger Åke.

5 Global Possession (Jorma Kontio) blir bättre och bättre. Utvecklas hela tiden och börjar förstå vad det går ut på. En av dem som ska kunna vara med där framme, säger CG Björkroth.

6 Common Shaft (Björn Goop) är en lillasyster till Jodas Julia men har inte visat sådana kvaliteter. Hittills.

7 Andreas Boy (Per Lennartsson) gjorde det riktigt bra senast. Han är sen men det börjar släppa för honom nu. Gick i backen i det ­sista heatet i måndags och såg riktigt fin ut. Får backas ner och hoppas att löpningsförloppet gynnar honom, säger Fredrik Lennartsson.

8 Nero Doc (Fredrik B Larsson) går bra varje gång men får aldrig något läge. Så det går inte den här gången heller. Fyra, femma igen om det stämmer lite. Blir för svårt, säger Glen Norman.

9 Kincannon Hanover (Stefan Melander) galopperade på vägen mot spets senast. Bästa Tarzan-hästen.

10 Blue Star Champion (Tony Wallin) känns bra i träningen. Hoppas att han gör ett bra lopp. Senast kom han bort för att han hamnade i rygg på en trött häst. Blev dragen sist. Då var det inte mycket att göra. Hästen har fin form och borde duga en bit om vi har lite tur, säger Björn Röcklinger.

11 Love Younathan (Hans-Owe Sundberg) verkar det bra med. Jag strök honom senast när han trampade sig i värmningen. Ville inte riskera något. Det har läkt snyggt och bra. Känns som vanligt i jobben. Tror att han är lika bra i ordning. Lika fin i puls i jobben. Spåret känns inte så tokigt. Har visat att han är så kapabel att han ska vara en av dem som räknas, säger Hans-Owe.

12 Flight Instrument (Peter Ingves) har fått det serverat men ha inte kunnat ändå. Räcker inte härifrån.
V86-3

1 Roosevelt Zet (Johan Untersteiner) gick en hygglig spurt efter invändig resa senast. Får svårt att räcka till.

2 Slide So Easy (Kenneth Nielsen) är en bra häst. Formen är på topp. Han gick riktigt bra senast och känns fin. Bra spår också. Jag tycker att han ska vara bland de tre, säger Kenneth.

3 Romeo Lavec (Jorma Kontio) tränar på bra. Inga konstigheter. Formen är bra och han gör absolut ett bra lopp. Läget är bra men jag vet inte om han öppnar så snabbt att han kan ta ledningen. Han gör en bra insats, säger CG Björkroth.

4 Crosstalk (Per Lennartsson) spurtade sylvasst förra veckan efter en resa i fjärde invändigt. Hoppas på turen.

5 Kalido (Torbjörn Jansson) gick rejält sista 800 ute i spåren senast och tog segern. Räknas så klart igen.

6 J.C.Memory (Tony Wallin) fick inget fäste senast. Jag hade skott honom fel. Han är nog i form och det kan bli hyggligt. Jag tycker att han ska kunna vara med som trea eller fyra här i alla fall, säger Tommy Enberg.

7 Frans Håleryd (Björn Goop) fick ett tråkigt ­läge. Annars är det en hyfsad häst för klassen. Tränar på bra och känns redo för det här. Men det är några bra emot plus att läget gör att vinstmöjligheterna blir betydligt sämre nu, säger Ola Frisell hos Björn Goop.

8 Misty Marke (Jennifer Tillman) är en ganska bra häst i grund och botten. Var bara sådär senast. Från ett dåligt spår nu blir det till att köra snällt den här ­gången. Är bara att ligga lågt där­ifrån, säger Micke Selin.

9 Platone G.S.O. (Erik Adielsson) trivdes inte med utrustningen senast utan ställde och bröt mest ­hela vägen. Det fanns en del krafter sparade i mål. Nu ändrar vi igen och hoppas att det fungerar bättre. Duger bra i klassen bara vi hittar rätt med utrustningen. Det är en typisk outsider här, säger Svante Båth.

10 Röde Orm S.L. (Peter Ingves) har haft bra form ett bra tag. Var väldigt bra på Solvalla i Breeders’ Crownförsöket. Senast var han stabil, fin och kändes bra. Möter några bra hästar men jag känner mig inte slagen på förhand. Det gör jag inte, säger Dick Robertsson.

11 Alec Hornline (Roger Malmqvist) gör bra insatser varje gång. Skrällbud trots ett omöjligt utgångsläge.

12 Kebnekajse (Åke Lindblom) var dålig i det senaste jobbet. Så det känns tveksamt. Han gick ridträning i måndags och var stel. Inte alls optimalt, säger Åke.
V86-4

1 Taraxacum (Torbjörn Jansson) är vi hyggligt ­nöjda med. Senast var han inte helt toppad. Bättre barfota. Vi tror att distansen ska vara bra. Räknar inte med att vinna men tjänar en hacka, säger Göran Larsson.

2 Twins Nightshift (Kenneth Nielsen) är en stark typ. Kom aldrig in i loppet senast men gick en fin avslutning sista 200. Siktar på en premie, säger Kenneth.

3 M.T.Guti (Robert Bergh) var bra senast. Ser fin ut hemma och håller nog formen. Med där framme igen, säger Jimmy Jonsson.

4 Kvikkjokk (Michelle Larsson) är formen bra på och vi kör som vanligt. Spåret går bra men han är inte snabb ut. Om han kan vara trea, ­fyra här är jag jättenöjd, säger Ambjörn Lundberg.

5 Little Max (Jan Ove Olsen) kör jag barfota bak om banan tillåter det. Kan vara rullig första biten i volt. Om han tar pengar är jag nöjd, säger Brage Hansen.

6 Vernin Starlight (Örjan Kihlström) har varit nedsatt och inte haft någon riktig form. Nu tror jag att den är på gång. Det här är en rätt bra häst i grunden som är bättre än raden. Outsider, säger Stefan Hultman.

7 Causton (Jorma Kontio) var väldigt bra senast. Hade varit ifrån länge då. Vi tror att han har chans att vinna. Om han inte galopperar. Väldigt kapabel häst men strulig, säger Li Platzer.

3 160 meter

8 Mygodwhata Face (Olga Sehlova) smyger invändigt.

9 Foot on the Gas (Stefan Melander) var tvåa senast men långt bakom ettan.

10 Noss Wood (Erik Adielsson) är svår. Nu är han uppfräschad men det är svårt att veta hur han står sig och om han går felfritt. Formen är inte på topp. En slant, Så säger Märta Alkerud.

11 Bear With Me (Peter Ingves) var knappt slagen av Canaka B.F. senast. Bud.

12 Rooibos (Björn Goop) är en klasshäst som återkommer efter vila. Han är distansgynnad och motståndet ser också passande ut. Han är ganska bra efter paus, säger Ola Frisell.

13 Dedes Brassie (Sune L Nilsson) kastrerade vi och han var seg i första starten efter det senast. Får smyga med en gång till så ser vi om det släpper, säger Sune.

14 Kazire de Bob (Daniel Olsson) vann lätt från spets senast. Tidig på finfin form.

15 Pine Cool (Per Lennartsson) har bakspår på tillägg och det är knappast enkelt.
V86-5

1 Paramount (Peter Ingves) gjorde ett riktigt bra lopp senast. Det var bra gjort av honom. Jag var imponerad av honom. Han är snabb ut och det är svårt att ta en längd på honom. Tror Peter gör ett stort försök att hålla ledningen. Räknas absolut i ett sådant här lopp, säger Calle Göransson.

2 B.W.T.Hellion (Pekka Korpi) är inte dålig men jag vet inte om han är tillräckligt bra för det här. Bra nummer och normalt är han snabb ut. Jag kommer att ladda från start, säger Pekka.

3 Monterey (Henrik Svensson) har fått ett hyfsat läge i alla fall. Hästen känns bra här hemma i alla fall. Får ändå ett frågetecken för formen. Tror att han kan vara en bit fram, säger Henrik.

4 Fortune Again (Örjan Kihlström) har varit tveksam på slutet utan att vi hittat någon orsak. Frågetecken, säger Roger Walmann.

5 Graceland (Erik Adielsson) avslutade bra efter sen lucka senast. Kunde inte hinna fram. Bland de tre.

6 Yankee Flair (Kjell Brandt) tycker jag är en trevlig häst. Tränar bra. Hade inte startat på sju månader innan Gävle. En fin häst men jag vet inte riktigt än hur bra han är. Nu kör jag bara lugnt och försöker tjäna pengar, säger Kjell.

7 Staro Denim (Jennifer Tillman) brukar ha svårt att hävda sig på Solvalla.

8 Starefirefinnfemfel (Tommy Karlstedt) har bra form men iskallt läge. Det är riktigt bra hästar emot också. Paramount är rätt så bra Klaffar det kanske vi kan vara på plats, säger Tommy.

9 Teldar Paper (Peter G Norman) gick bra senast. Har ett rätt bra läge nu när ett och två borde kunna öppna. Känns fin efter senaste starten. Kommer nog göra ett bra lopp igen. Svårt att säga hur långt det räcker, säger Glen Norman.

10 Callela Marquis (Ville Nisonen) spurtade bra senast men det var svårt att ta så mycket. Han var godkänd ändå. Jag ska kolla hur banan ser ut men jag tror att han går likadant. Behöver lite tur från bakspåret men spurtar bra om han får ett bra lopp, säger Ville.

11 Lyckliga Lotta (Björn Goop) avslutade fullt godkänt senast och har haft fin form en längre tid. Besvärligt läge nu för en häst som är startsnabb och vi får hoppas på högt tempo. Då kan hon fälla några till slut, säger Jörgen Westholm.

12 Southwind Tequila (Jorma Kontio) har bra form men ett dåligt läge igen. På 1 600. Blir svårt därifrån, säger Risto Airaksinen.
V86-6

1 Blues Goals (Kim Eriksson) känns som om hon går framåt för varje star ­faktiskt. Mycket nöjd med henne i de två senaste starterna. Det finns mycket att göra på henne men hon är på rätt väg. Motståndet ser hanterbart ut. Jag hoppas att vi är bland de tre, säger Michael Sandström.

2 Compassion Frecia (Jorma Kontio) är en häst under utveckling, Jag hoppas och tror att hon klarar av startspåret. En häst som ska räknas, säger CG Björkroth.

3 Load Shedding (Louise Medelberg) behöver ett ganska snällt upplägg. Senast blev det helt fel när vi hamnade i dödens. Miss­visande rad, säger Louise.

4 Mogas Madonna (Thomas B Andersson) är det bra med men det är hårt på Valla. Nöjda om vi får pengar, säger Eva Hellman.

2 160 meter

5 Augusta (Peter Ingves) var jag besviken på senast. Hade tränat bra innan. Hoppas hon är bättre nu. Tränar bra igen. Svårbedömd men hon har tränat tuffare och jag har ändrat utrustning, säger Reijo Liljendahl.

6 Caddie Havanna (Åke Lindblom) var fin i ett ridjobb i backen i måndags och hade låg puls efter det jobbet. Hon kommer snart vinna lopp, säger Åke.

7 Sanna Vint (Torbjörn Jansson) har stått över lite jobb. Haft dåliga blodvärden. Så vi ligger lite lågt med henne. Hon behöver något lopp innan hon är i form igen, säger Li Platzer.

8 Ariel Sisu (Anna-Karin Rundkvist) är jättebra på att använda fel gångart just nu. Näst senast och senast blev hon jättetassig. På med framskor nu så får vi se. Jag ligger lågt så klart. Fast hon känns lika fin som innan skadan för ett år sedan. Fantastiskt fin, säger AK.

9 Chip Injection (Lars D Carlson) har varit borta och behöver säkert något lopp. Får smyga med och hoppas på lite pengar, säger Lasse.

10 Quelque Part (Björn Goop) står lite halvtaskigt på det. Hon är ganska snabb ut och ska kunna få en ganska bra position från springspåret. Samtidigt är det tufft att stå 20. Det är några halvbra emot. Kan duga och få fina pengar i ­alla fall, säger Ola Frisell.

11 Quechua (Johan Untersteiner) galopperar för ofta så klart. Har annars bra form och god kapacitet för en framskjuten placering, säger Roger Walmann.

12 Upset Recovery (Per Lennartsson) har en knepig aktion och har galopperat en hel del på slutet. Dess­utom segerlös på 40 försök.
V86-7

1 Lina Liv (Tony Wallin) hoppas jag ska börja göra rätt för sig nu. Det blev ganska tufft med några riktigt bra hästar men hon är inte så dålig själv heller. Vill Tony köra i ledningen så kan han. Hon ska räknas enligt mig, säger Anders Odelros.

2 Albright (Jorma Kontio) är riktigt bra. Inga konstigheter där. Har fått två lopp i kroppen nu och gjorde det riktigt bra senast. Så håller riktigt bra form. Ska räknas, säger CG Björkroth.

3 Blended Bellouet (Björn Goop) var grymt bra vid segern senast. Tål att göra en del jobb. Ser tyvärr ut att få göra det utanpå Albright. Riktigt bra vid segern. Mycket fin märr. Albright är hästen att slå. Ej helt slagen på förhand, säger Ola Frisell.

4 Derby Lady (Lars D Carlson) verkar det bra med. Hoppas att vi kommer ner i banan från start. Då får vi smyga med. Trea, fyra, femma igen, säger Lasse.

5 Deal or No Deal (Peter Ingves) gick rätt så bra i onsdags. Hamnade långt bak och hade lite strul på vägen. Skötte sig bra och har varit normal i jobben. Kan vara med där framme, säger Reijo Liljendahl.

6 Fashion Diva (Tina Erlandsson) verkar det bra med och formen är jag nöjd med. Även om hon kanske inte har samma kanonform som i somras. Det är ett par bra med men hon ska kunna vara med dem. Räknas, säger Stefan Erlandsson.

7 Goa Life (Göran Jansson) STARTAR EJ

8 Västerbo Mixedlove (Björn Röcklinger) fick spåret emot sig. Annars är allt bra med henne. Hon gick bra senast och har bra form. Inga ändringar. Ordinarie kusk till och med. Men jag får ligga lågt på läget, säger Micke Demmers.

9 Jeepster (Johan Wiman) är allt bra med. Som det ska. Bakspår nu. Lite tråkigt. Planen är att köra barfota fram åtminstone. Kommer han bara loss därifrån ska det vara en bra chans, säger Monica Janisels.

10 Suntory Royal (Bo Eklöf) har haft en bra form under en längre period. Gick bra hela vägen in i mål i Diamanstosfinalen. Jämnt fält. En platschans med maxklaff, säger Lars Marklund.

11 Kaisi Southwind (Åke Lindblom) var mycket ­dålig i måndagens jobb och är osäkert startande. Han gick jobb med tungvagn och verkade ha en lätt korsförlämning. Han är helt klart osäkert startande, säger Åke.

12 Berlock (Johan Untersteiner) kommer åter efter lång vila nu och har fått ett dåligt läge. Vi ligger lite lågt, säger Roger Walmann.
V86-8

1 Queen Annes Lace (Jorma Kontio) har två lopp i kroppen efter lång vila. Fick spår ett, får bra resa och förhoppningsvis slutar hon långt fram. Bör räknas. Vi har många bra chanser på förhand men måste ha tur också, säger CG Björkroth.

2 True Blue for You (Björn Goop) är vi riktigt nöjda med för dagen. Var mycket fin i comebacken senast och satt fast med lite sparat i mål då. Det känns som att hon bör få spets nu och jag tror att Björn kör där då. Hon är bra när hon leder loppet, säger Ola Frisell.

3 Mellby Amulett (Johan Untersteiner) har gjort det mycket bra och från ett bra läge tror vi att hästen är med och krigar om segern, säger Roger Walmann.

4 Qvintette (Sören Eriksson) körde jag senast och då kändes hon väldigt fin. Vann på lätta ben då. Borde ha funnits en del krafter kvar i mål. Läget är bra och numera kan hon öppna rätt bra. Det ser intressant ut. Ska räknas, säger Sören.

5 Technology (Per Lennartsson) fick ett fint smyg­lopp senast och andrapriset då var maxutdelning.

6 Fromage (Peter ­Ingves) spurtade duktigt senast men har inte mer än en plats­chans den här gången.

7 Todays Butterfly (Henrik Svensson) är bra igång. Var duktig i dödens senast. Spår lite långt ut nu och då kanske det är svårt att komma till. Hon är bra i grunden och blir det bra tempo samtidigt som hon kommer ner så kan hon vara med en bit fram ändå, säger Henrik.

8 Bedas Chip (Jonas Moberg) är det hopplöst för från åttondespåret. Hon var jättebra senast men hade ett värdelöst läge då också. Hon är inte så mycket sämre än de andra. Om hon får ett vettigt lopp. Men med det här spåret står vi nästan 20 efter, säger Jonas.

9 Beeboop Laday (Tony Wallin) kommer från ett stall i form och kan få ett bra smyglopp. En outsider.

10 Priceless Pellini (­Torbjörn Jansson) var dålig senast men var sjuk då. Osäker men kapabel. Så om det stämmer är Priceless Pellini med långt framme, säger Roger Walmann.

11 Iniesta D.E. (Erik Adielsson) fick det serverat senast. Måste få det lika fint upplagt den här gången.

12 Twigs Voici (Pekka Korpi) har varit bra i de två senaste loppen men nu är inte startnumret så bra. Det går inte att tro på så stor chans därifrån. Vi får hoppas att de kör rejält där framme. Men det är så klart svårt därifrån, säger Pekka.

Källa: Martin Berg/Sportbladet
Gammal 2013-12-11, 16:39   #70

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Är det någon som vet om Kim tänker köra i ledningen med Blues Goals ?
Gammal 2013-12-11, 16:39   #71

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
Äsch -- får man in nån spänn till julkorven så får man vara nöjd...
Respekterar din personliga åsikt.

Det där tar var och en beslut om - hur man lägger upp sitt spel.

Om vi inte pratar i nyanser och huruvida givna (fasta odds) är ok blir snacket här meningslöst.

För visst kan vi ropa ut alla små idéer som klara och vissa gör just så men...

min 2 cent i frågan.

God Jul på dig förresten !

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 17:09   #72

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Händer inget här... avslaget
Gammal 2013-12-11, 17:13   #73
Banned

WinterIsHere

Standard

Min nuvarande rank

V86-1: A: 3 B: 5, 7, 10 C: 2, 6

V86-2: A: 11 C: 5, 7 D: 9

V86-3: A: 2, 5 B: 3, 9, 10 D: 4, 1

V86-4: A: 7, 12 B: 3, 14, 6, 9 C: 2

V86-5: A: 1

V86-6: A: 10 B: 7, 2, 11

V86-7: A: 3 B: 2 C: 6, 1, 12 D: 5, 9, 10, 8, 4

V86-8: A: 3, 4 C: 1 D: 6, 7

Kan ju ske ändringar men just nu har det blivit såhär.

Danskarna är typ 100 gånger bättre på att referera trav samt uppsnacket inför då de förstår vad värde är. De lägger t o m tid på att rata bra spel som har för lågt odds och det snackas hela tiden (med förstånd) om värde.

Kan vi inte hyra in dessa och låta de ta hand om allt svenskt trav? Jag spyr snart på soporna som är anställda på Kanal75!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+5)
Gammal 2013-12-11, 17:26   #74

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RazshVollril Visa inlägg
Min nuvarande rank

V86-1: A: 3 B: 5, 7, 10 C: 2, 6

V86-2: A: 11 C: 5, 7 D: 9

V86-3: A: 2, 5 B: 3, 9, 10 D: 4, 1

V86-4: A: 7, 12 B: 3, 14, 6, 9 C: 2

V86-5: A: 1

V86-6: A: 10 B: 7, 2, 11

V86-7: A: 3 B: 2 C: 6, 1, 12 D: 5, 9, 10, 8, 4

V86-8: A: 3, 4 C: 1 D: 6, 7

Kan ju ske ändringar men just nu har det blivit såhär.

Danskarna är typ 100 gånger bättre på att referera trav samt uppsnacket inför då de förstår vad värde är. De lägger t o m tid på att rata bra spel som har för lågt odds och det snackas hela tiden (med förstånd) om värde.

Kan vi inte hyra in dessa och låta de ta hand om allt svenskt trav? Jag spyr snart på soporna som är anställda på Kanal75!
Sedan de lät ultrapuckot Nicklas Andersson bli VD har man gett upp hoppet.
Han var en sopjournalist innan, och nu har han ägnat hela årtuseendet åt att "förbättra" situationen.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 17:28   #75

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Hoppas Kim kör i spets med Blues Goals, då tror jag Compassion får det j-t svårt.

td