|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-12-13, 15:27 | #106 |
Allt är fruktansvärt nedspelat tills imorn, kanske skippar helt.
|
|
2013-12-13, 15:32 | #107 |
Prey var dagens mest chanslösa... salmela insåg detta och strök....Tore... lika chanslös....ett unde att den har så många streck...
2013-12-13, 15:49 | #108 |
Plats Arazi Boko 3.25 och Queens Delight till 2.25
Senast redigerad av NicklasJ den 2013-12-13 klockan 15:57. |
|
2013-12-13, 15:51 | #109 |
solvato är ruskigt uppskruten....bir troligen galopp och sen vinner Marre med hundra oavsett
2013-12-13, 15:52 | #110 |
Super Curious är första häst för mig. Okej läge och bra kusk. Finns 7/2.3 att finna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+10) |
|
2013-12-13, 15:58 | #111 |
Jag noterar att nästan samtliga betaltjänster har By Air som första häst vilket är helt rätt. Däremot är det en solklar spik för mig, måste ha mycket bra chans att vinna här då den är både speedig och startsnabb.
Läser loppet att Örjan kör till spets och släpper till en offensiv Jorma och då får denne Mellby Amiral utanpå sig. Eftersom varken Amiralen eller Vikingen är några speediga hästar så borde By Air blåsa förbi dessa via open stretch. Ja, jag vet att Queen's delight är startsnabb och speedig men denna lär köras med skor mest troligtvis och är inget som jag kommer att strecka i första hand då. |
|
2013-12-13, 16:30 | #112 |
Intervjuer eller kommentarer inför V75-Åby 14 December.
V75-1 1 Parodie (Örjan Kihlström) har ett bra utgångsläge den här gången. Vi kommer följa med i ryggar nu och slår några till slut. Kan vara ett platsbud, säger Roger Walmann. 2 Prey Frontline (Ulf Ohlsson) Startar ej 3 Sundbys Gidde (Johnny Takter) verkar vara i riktigt bra form. Känts bra i jobb efter senaste starten. Han var så bra senast att vi inte gör några ändringar nu. Bra läge men tufft motstånd i silverdivisionen, men han var så fin senast. Satt fast på 1.13 med hur mycket som helst kvar då. Det ska bli kul att testa nu i de här sammanhangen och se hur det blir. Jag har bra känsla för honom men jag tycker att det är omöjligt att sätta in honom i loppet, säger Kent Gustavsson. 4 Dragon Tooma (Jennifer Tillman) hade problem med banan senast och var inte så bra som han borde. Känns fin i jobb efteråt och har gått bra hela året. Han vinner inte så ofta men om vi kommer ner nu kan det bli en ny bra placering, säger Henrik Larsson. 5 Lotus Elan (Björn Goop) har varit bra för det mesta men räcker inte så ofta till för att vinna. När han vann senast var det lite klenare konkurrens. Det är klart att motståndet nu är minst en division högre. Det ska mycket klaff till för att han ska vinna, säger Stig H Johansson. 6 Orione Spin (Christoffer Eriksson) går framåt för varje gång. Var bra senast. Det är ingen häst som ska gå i dödens egentligen. Han har en bra årstid framför sig nu, brukar gå bra då. Jag tycker att han är en av många som kan vinna, för om han har en bra dag så kan han slå vem som helst, säger Lars Thornberg i Lutfi Kolgjinis stall. 7 Midsummer King (Mimmi Elfstrand) verkar bra. Formen är hygglig men han har haft en del otur på slutet. Med spår och allt. Inga ändringar. Vi fick ett skitspår igen. Så jag är glad om han får pengar, säger Mimmi. 8 Wiss Rambo (Peter Ingves) har en jävla tur med spåren i V75, den killen. Lite tråkigt att få skitspår hela tiden. Han känns väldigt fin i sina galoppintervaller i sanden, men det är totalt iskallt härifrån. Han gör gedigna lopp hela tiden. Får han ett bra läge någon gång så sitter han där, säger Calle Göransson. 9 Stelton (Jeppe Juel) tycker jag ska räknas bland de tre första och får han rätt lopp kan han mycket väl vinna. Konkurrensen är tuff så klart men min häst har kvaliteter för att kunna hävda sig, han är en riktig fajter. För mig är han Danmarks bästa fyraåring och jag hoppas att han ska bli något för eliten om några år. Han är stark och snabb. Skulle det bli ”lusekörning” kan jag tänka mig att köra fram men jag vill köra så snällt med honom som möjligt, säger Jeppe. 10 Democrat (Per Lennartsson) är en bra sprinter som fått bakspår igen. Behöver tur. 11 Arazi Boko (Daniel Olsson) är det inte så mycket att säga om. Samma som senast, samma form och samma läge. Inga ändringar heller. Jag måste ligga lågt på det tråkiga läget, säger Henrik Södervall. 12 Chapeau (Erik Adielsson) fortsätter att kännas bra. Men läget gör att det mesta talar emot, säger Stig H Johansson. V75-2 1 Pompano Dream (Kasper K Andersen) är en liten men rejäl häst som har gått väldigt bra på slutet. Kommer till Åby i fin författning. Innerspåret är som det är. Det är open stretch på Åby. Kommer hon till bra så får hon en fin position invändigt. Så är det bara att köra på en rejäl avslutning. Vi har bästa drivern i fältet, så jag är väldigt optimistisk, säger Peter Jensen hos Bo Westergaard. 2 Pamela Ali (Jonna Jinesjö) är det bra med, känns bra faktiskt. Kanonläge, hon har haft taskiga lägen på slutet. Jag tycker att hon ska ha bra segerchans där faktiskt. Medelsnabb ut men har spår två och behöver bara bevaka positionen, säger Ove Nilsson. 3 Sherry (Mattias Eriksson) har gjort det riktigt bra på slutet. Fick det serverat ett tag men har höjt sig av det. Formen är på topp och läget är bra. Ingen blixt ut men öppnar hyfsat. Att hon ska vinna V75 har jag lite svårt att se. Är hon på en plats är vi jättenöjda, säger Ola Frisell i Björn Goops stall. 4 La Prinsess (Jan Henriksson) är det mycket bra med. Formen känns på topp. Har inte startat på en månad men har tränat kontinuerligt hela tiden. Känns som om hon kommer gå ett bra lopp. Barfota runt om hoppas jag. Känns som om vi har hittat något extra där. En mittfältare, säger Ronny Palm. 5 Bascaphi In (Oscar Nilsson) verkar allting bra med. Det blir barfota runt om, inga ändringar. Han är hygglig ut men ingen raket. Försöker hitta ner i banan någonstans. Det är många fina hästar med, några väldigt bra. Det blir tufft att vinna men jag hoppas att vi kan tjäna fina pengar, säger Oscar. 6 Super Curious (Oskar J Andersson) är i form och det är en bra häst med en bra kusk. Jag hoppas att hon får lite flyt på vägen och kan vara med där framme, att hon är tillräckligt bra för att vara med i striden. Vi har aldrig haft framspår med henne men i tidigare regi har hon åtminstone varit hyfsat ut. Hon har alltid en bra spurt om hon får gå i ryggar, säger Sofia Aronsson. 7 Elvira Diablo (Frank Nilsson) är ett fint treårigt sto. Spår långt ut och lite frågetecken för formen men vi bedömer att hon har tränat så bra att hon ska göra det här loppet också den här säsongen, sedan blir det vintervila. Jag vill ligga lågt, det är vingelrisk också, säger Peter Untersteiner. 8 Börtas Lady (Markus Niklasson) är allt bra med och formen är på topp. Eventuellt blir det jänkarvagn, men det är inte bestämt och hon har gjort det förut. Chanserna ser jag som goda, det är många som vinner från spår åtta. Hon går ner i klass gentemot senaste starten, säger Fredrik Jonsson. 9 Spurs Rain (Joel Uhrberg) radar upp segrar på ett fint sätt. Bakspåret hjälper inte till och är kanske den största fienden nu. 10 Twins Divigaflinga (Josefine Ivehag) är jämn, säker och nyttig men härifrån är hon inte mer än en platsluring. Segerstrider inte. 11 R.K.Princess (Sidney van den Brande) har gjort det rätt bra. Har god form och kan få en fin slant i det här lärlingsloppet. Att vinna blir dock svårt, säger Roger Walmann. 12 Dapple Rose (Andreas Andersson) är allt bra med, gick sista jobbet inför det här i onsdags. Läget är inget bra, särskilt på Åby är det ännu sämre. Vi får hoppas att det blir ett klassiskt lärlingslopp och de kör stafett där framme. Då kan man komma fram. Får köra för pengar därifrån, säger Arto Hissa. V75-3 1 Obi Wan (Flemming Jensen) är formen aningen dunkel på men läget är perfekt nu. Det gör honom trots allt lite intressant. 2 Solvato (Veijo Heiskanen) är frisk än så länge, vi kollade honom i onsdags. Han verkar i alla fall vara bra, men man vet aldrig om han också blir sjuk. Visst är det lite oroväckande nu när det är så många som har varit dåliga. Han står inte nära de sjuka hästarna i stallet. Hästen är jättebra i ordning, snubblade senast men är travsäker egentligen. Bästa möjliga läge. En bra chans i alla fall, jag tycker inte att man är helt ute och cyklar om man väljer att spika honom, säger Veijo. 3 Yanantin Boko (Olle Alsén) är en gamling som är pigg och glad men som jagar pengar här. Det brukar inte vara några problem med framspår men blir hetsig från bakspår. När jag släpper upp honom till vingen är han lugn. Om han kan ta en peng här så kommer alla vara glada och nöjda, säger Olle. 4 Rakas (Per Lennartsson) är gammal nu. Gubben harvar på och gör fina lopp hela tiden. Alltid tufft att begära att han ska gå ut och vinna sådana där lopp när han inte är i sitt livs form. Spår fyra är bra, han hamnar vettigt på det. Men känner jag pappa rätt kommer han krypa ner till plankan ganska snabbt, säger Fredrik Lennartsson. 5 Capello Bob (Stefan Persson) var kanonfin senast när han hoppade av ren friskhet. Kommer till detta lopp med toppform. Får han ett fint lopp så är han väldigt bra i spurten. Blir inte överraskad om han är bland de tre, säger Kenneth Haugstad hos Stefan. 6 Juggle Face (Johnny Takter) var inne och gick ett jobb på Jägers i tisdags. Adrian var nöjd med honom i ett rätt så tufft jobb. Såg fin ut. När han är bra så är han bra. Jag vill inte kalla honom chanslös, kryssar man några stycken ska man sätta ett kryss för honom också, säger Lars Thornberg. 7 David Sisu (Ulf Ohlsson) såg fin ut senast och är snabb ut. Med en snäll resa kan han dyka upp i platsstriden. Smyger med. 8 Maharajah (Örjan Kihlström) var sämre än vad man hade förväntat sig i Gävle, vi har inte hittat något fel. Han tog loppet på ett bra sätt och var fin i träningen efteråt. Jag var på Solvalla i onsdags och körde ett lättare jobb. Han ser fin ut. Kan vara så att det saknas form i honom helt enkelt, att han behöver några lopp i sig för att komma igång. Fick ett dåligt läge och formen är ett frågetecken. Man får värdera honom försiktigare än man brukar, säger Stefan Hultman. 9 Oasis Bi (Claes Svensson) verkar det bra med. Hoppas att han blir vassare med de här två loppen. Var inte så hårt tränad inför Halmstad. Allt tyder på att han ska kunna vara vassare nu på lördag. Om Maharajah är sjuk eller inte som bäst så är Oasis Bi en av de två, tre hästar som kan kriga om segern, så bra är han, säger Stefan Pettersson. 10 J.T.’s Crown (Peter Ingves) gjorde ett bra lopp senast som trea men besvärades av en hovböld då. Var inte riktigt körbar till slut. Har varit väldigt fin efter det. Nu blev han lite bortlottad tyvärr, får vara nöjd om han är trea eller fyra, säger Glenn H Persson. 11 Perfectly Enough (Erik Adielsson) fick en bra löpning senast men gick också bra och vann övertygande. Känns som att formen är lika bra nu. Loppet blir säkert inte kört på samma sätt nu och han hamnar säkert inte lika bra till från läget heller. Det är inte sannolikt att han vinner men han gör ett bra lopp, säger Stig H Johansson. 12 Politiken (Morten Friis) är det fint med och formen är bra. Man kan absolut säga att det är ett dåligt spår, speciellt på Åby. Jag får bara hoppas på en premie, säger Morten. V75-4 1 Le Baron (Christoffer Eriksson) är det fantastiskt bra med. Har det varit lite si och så med för sulky förut, vi har provat monté på slutet och det har fungerat alldeles utmärkt. Han känns så fin i träning, tror faktiskt aldrig att han har känts bättre, så jag tänkte att jag ville prova på V75. Sköter han sig så segerstrider vi. Galopp eller segerstrid. Det finns inga mellanting, säger Patrik Karlsson. 2 Twiggy Logoj (Jörgen Sjunnesson) har tränat på ett lätt jobb efter senaste starten och det verkar okej. Jag har catchdriver nu, det är bra. Blir nog skor bak, har inte fötter för att gå utan skor. Bra läge mot jämna hästar, absolut värd ett streck, säger Sofie Svedin. 3 Indian Shore (Johan Untersteiner) är det bra med och han visar att formen är bra. Ett bra läge och en duktig kusk. Har inte läst på loppet så noggrant än. Jag ser bara till att ha hästen i så bra skick som möjligt så får experterna bedöma chanserna. Han är medelsnabb från start, säger Ola Karlsson. 4 Fred Cobra (Oskar J Andersson) verkar allt bara bra med. Inga ändringar. Det enda som kan vara är att vi haft rycktussar på hela tiden men har aldrig ryckt dem. Kan bli aktuellt den här gången. Ser spännande ut. Möter klart tuffare hästar men om han är så bra som han har varit på slutet ska han kunna dyka upp bland de tre, säger Jasmine Ising. 5 Corleone Boko (Jorma Kontio) fick ett bättre läge den här gången. Var klart godkänd senast. Han är inte i toppform än men den är uppåt, går framåt för varje lopp han får. Skor fram nu. Vi kör för seger, sparar inte för finalen, säger Susanne Richter. 6 Napoleon C.D. (Peter Ingves) underpresterade förra gången. Hade druckit dåligt och var lite uttorkad visade det sig efteråt. Han känns normal här hemma nu och jag tror att han ska vara i ett bra skick till på lördag. Slipper åka så långt nu. Han ska vara bland de tre från ett bra läge, säger Petri Puro. 7 Stalliano (Peter Untersteiner) går jämnt och bra men han har inte räckt till riktigt på V75. Har varit femma, sexa. Vingelrisk där också. För hans del blir det till att jaga pengar här i första hand, säger Peter. 8 Affe Road (Mikael J Andersson) är pigg och glad, hade en del krafter kvar senast med 500 kvar men det blev tvärstopp. Han klarade inte det och det blev en gunga, synd. Både jag och Erik trodde att han hade varit rätt långt fram annars. Duger i omgivningen men läget gör att vi får vara nöjda med en slant, säger Anders Göstasson. 9 Reckless (Björn Goop) är en jättefin häst som vi förväntar oss väldigt mycket av. Har mött bra hästar och slagit dem. Han är den hetaste av våra på lördag, säger Ola Frisell. 10 Storm Passage (Petter Karlsson) trodde jag skulle ha viss chans men nu när jag har läst Travronden så tror jag inte det längre, det verkar inte som om vi har någon chans. Jag kan inte göra en bättre bedömning än en facktidning, så jag måste ligga lågt efter att ha läst tipsen där. Jag vet inte mer än vad de gör, säger Hans Karlsson. 11 Star Advisor Joli (Jörgen S Eriksson) finns det inget nytt om, han har inte gjort så mycket sedan senast. Vi riskerar ingenting och det finns ingenting att ändra på. Han har så lite på sig. Spåret gör att det beror på vad de andra gör. Han gör ett bra lopp. Vi ska se hur han klarar resan. Det oroar inte, det är en tuff häst. Plats, säger KG Holgersson. 12 Quite Windy (Erik Adielsson) verkar det bra med men helt fel läge. Känns som vid segrarna ungefär, säger Maria Törnqvist. V75-5 1 Bicc’s Honeybee (Thomas Uhrberg) gick ett tuffare jobb i måndags och var som vanligt. Känns som att hon är i bra form. Skaplig ut. V75 är V75. Tufft, säger Conny Olofsson. 2 Odenna Q.C. (Per Lennartsson) har många galopper men det speglar inte hur hon är. Så osäker är hon inte, det har mest varit tillfälligheter och klantig kusk. Per får testa nu. Det är två som blir tuffa att slå, bakom dem är det jämnt, säger Markus Svedberg. 3 Buick Brodde (Stefan Söderkvist) är en fin häst. Läget är bland de bästa för hans del. Det har inte varit någon stolpe in på slutet. Svårbedömd, säger Håkan Danielsson. 4 Qualis Talis (Björn Goop) gick jobb i onsdags och var pigg och fin. Det känns bra. Vi kommer att köra med rycktussar, har gått med bomull innan. Barfota bak kan jag tänka mig. Det är tuffa hästar emot och jag ligger lite halvlågt. Hade behövt ett lopp i kroppen egentligen, säger Christina Medin. 5 Come True (André Eklundh) verkar det bra med. Fick strykas inför en tilltänkt start för dåliga blodvärden. Stod över några jobb men känns bra nu. Hon möter normalt sett lite för bra hästar här, säger André. 6 Lasken Palema (Mikael J Andersson) gick ett jobb i måndags och var bara bra. Spåret passar bra. Han är kvick ut. Får prova och se hur det artar sig. Om man släpper får man släppa till rätt häst. En plats bland de fyra finns inom räckhåll, säger Pär Hedberg. 7 Harpos Rockybalboa (Peter Untersteiner) gick sitt bästa lopp i karriären senast. Pigg spurt från tredje inner. Känns att han är lite på gång men kräver ett snällt upplägg. Jag är fullt nöjd med en slant, säger Peter. 8 Sultan C.N. (Bo Falsig) är en fin häst. Ingen toppform än men det kommer. Går bra, blir bättre för varje start. Ett skitläge. Tjänar han pengar och gör ett bra lopp så är jag nöjd. Vad det blir för valör vet jag inte, säger Bo. 9 Storm Bee (Johnny Takter) har varit fin i jobben inför den här starten. Kommer gå barfota runt om. Jag tror på att han har bra chans. Räknas tidigt, säger Morten Friis. 2 160 meter 10 Passway Ans (Jorma Kontio) är en bra häst. Formen är god och han kommer göra en bra prestation här med. Enda skillnaden är huvudlaget. Norskt på nu. Han är definitivt med i matchen nu, säger Bengt Holm. 11 Tore (Erik Adielsson) har varit fantastiskt bra. Känns fortsatt pigg och fin. Senast vann han med tussarna kvar på 12,9 full väg. Kanske risk att de slinker ut från open stretch nu men han har visat förut att han gjort bra lopp bakifrån, säger Glenn H Persson. 12 B.B.S.Sugarlight (Tom Horpestad) är i god form. Jag har lite förhoppningar till lördagen. Han är lika bra bakifrån som där framme. Stark och går till mål. Blir norskt för första gången, säger Fredrik Solberg. 13 Tristan Toro (Veijo Heiskanen) STARTAR EJ 14 Saxo Holmsminde (Marcus Savin) är den av mina som jag tror har bäst chans. Galoppen senast var ett olycksfall i arbetet. Den här gången ska han gå med jänkarvagn. Häst mot häst ska han helt klart räknas. Han kommer med full form, säger Marcus. 15 Vanity Dream (Ulf Ohlsson) är formen naturligtvis svårbedömd på men jag tror att den är uppåt i alla fall. Gjorde ett bra lopp senast och brukar behöva något lopp för att komma igång, säger Ulrika Vikström. V75-6 1 Nettles (Magnus Jakobsson) är i fin författning för dagen. Så långt är det bra, sedan vet jag inte hur långt han räcker i det sällskapet. Det är ändå V75 och han har inte varit med där i min regi. Hästen är startsnabb och tål att gå 2 600. Så läget är bra. Vi prövar från start så ser vi vem som kommer, om vi släpper eller inte. Han är en bland fyra, fem som ska räknas, säger Berne Gustafsson. 2 Mercury Broline (Örjan Kihlström) är en stark häst med bra form som bör kunna vara med ganska långt framme. Jag tycker att han ska räknas, säger Roger Walmann. 3 Innovate Pellini (Thomas Uhrberg) är allt bra med. Gick ett ganska lätt jobb i tisdags och det är inte så länge sedan han startade. Allting verkar väl. Läget är bra och distansen tror jag passar alldeles utmärkt faktiskt. Snabb start och så ner för att sedan ta dem på open stretch. Det är alltid lätt före och efter. Var jäkligt bra senast, säger Thomas. 4 Monte Major (Håkan K Persson) är en bra häst som har en fin styrka i motorn. Spåret ska gå bra och då borde det bli laddning mot ledningen. Om han får överta den behåller han den länge. 5 Elit Sund (Erik Adielsson) går bra mest hela tiden. Jag tycker att 2 600 snarast gynnar honom. Tror att han gör en bra insats igen och att han är med på en tätplacering. Men lite svårt att vinna borde han ha. Ett platsbud, säger Stig H Johansson. 6 Main Danger (Erik Svensson) var inte bra i lördags. Fick inget med sig då. Vi får rikta in oss på att jaga en matlapp, säger Erik. 7 Taste of Honey (Jörgen Sjunnesson) står tuffare inne i klassen och jag tycker kanske att 2 100 är den bästa distansen för honom. Jag är nöjd om han kan vara med och hugga lite pengar men jag tror att det blir svårt för honom att vinna loppet. Springspåret tror jag han kan utnyttja. Jag kommenterar aldrig taktiska upplägg men man behöver inte vara något geni för att räkna ut det nu, säger Ola Karlsson. 8 Finish Brandon (Stefan Söderkvist) fick bakspår som vanligt, men det är bättre än vad det har varit förut i alla fall. Jag körde ett jobb med honom på Åby i tisdags och han var sig lik. Han är bra i ordning men det är bra hästar emot. Med ett framspår hade jag varit optimistisk, säger Tord Zackrisson. 9 Uroy (Björn Goop) hade tyvärr en liten infektion senast i finalerna, nu känns han bra. För han hade varit riktigt bra i starterna innan. Tyvärr är det voltstart nu och det har han inte fungerat i förut, har hoppat i varenda voltstartslopp tror jag, så det är ett stort frågetecken. Skulle han gå iväg så har han i alla fall kapacitet för att vara med och kriga. På grund av startmetoden ser jag honom inte som något tidigt streck, säger Ola Frisell. 10 Västerboonthenews (Peter Ingves) jobbade i onsdags och kändes okej. Normal. Han har inte tävlat så mycket på längre distans, bara en gång och då var han tvåa. Full distans kanske är hans bästa. Men han har varit tapper i loppen. Vi får säga att vi har lite chans trots bakspåret, säger Petri Puro. 11 Ostron (Flemming Jensen) har vilat kort och känns svårbedömd för oss. Rankas ner på det dåliga läget, och den dunkla formen, trots att kusken alltid är segerfarlig. Får visa mer form innan vi hoppar på tåget. 12 Mon Petit Cheval (Jonas Moberg) hade åtta bakom bilen senast i V75 och nu har han tolv med voltstart. Hästen är det inget fel på. Jag gjorde fel senast när jag tog av honom skorna. Det hade regnat och var hård bana. Han blev ömfotad helt enkelt, blev rulligare och rulligare. Orkesmässigt var han bra. Det är bra med hästen men därifrån är det hopplöst, säger Jonas. V75-7 1 Dream Duo (Veijo Heiskanen) STARTAR EJ 2 Queen’s Delight (Ulf Ohlsson) var bättre än vad jag förväntade mig senast. Jag trodde att det var lite tappform på honom men det visade han att det inte var. Med ett bättre läge hade han till och med kunnat vinna det loppet. Tyvärr tror jag att han kanske måste gå med skor, det är ett rejält minus. Man får hålla utkik på lördag. Behöver han gå med skor är det ett minus, annars har han ett kanonläge och jag tror att han tar sig förbi Veijos häst, säger Ola Frisell. 3 Baretta Boko (Marcus Savin) trivs helt klart med vårt upplägg men han är ny i bronsdivisionen. Jag tror inte att han har hårdheten som krävs för att vinna där än. Samtidigt måste han ju skaffa sig den hårdheten någonstans och han är en så pass ärlig och trevlig löphäst att de andra hästarna inte kommer att springa ifrån honom, säger Marcus. 4 Super Karma (Peter Untersteiner) kräver ett snällt upplägg. Han har jättenyttig form men det är mot tuffa hästar. Jag vill komma ner på innerspår för att hänga med. Förhoppningsvis tar han en god slant. Det är ungefär samma snack på alla fyra mina hästar den här veckan. Det är mycket långsökt att tro att någon ska räcka, säger Peter. 5 Mellby Amiral (Johan Untersteiner) har gjort det fantastisk bra på slutet vid sina vinster. Bör vara med och kriga bland de främsta även här, säger Roger Walmann. 6 By Air (Örjan Kihlström) har varit bra i de här två senaste starterna. Var ruskigt bra till och med i den första, vann ganska enkelt då. Det är en bra bronshäst som ska räknas tidigt. Om det går att köra barfota beror på banan, så vi får se på lördag hur det blir, säger Jimmy Jonsson som är Robert Berghs försteman. 7 Knifetown Action (Erik Adielsson) gick inte så tokigt senast som det kanske ser ut eftersom han var oplacerad. Tror att han är i samma form som han brukar. Det gäller att han hamnar i främre träffen från början, säger Stig H Johansson. 8 Mellby Viking (Jorma Kontio) har varit riktigt fin i träningen. Gjorde det bra efter vila på Solvalla. Ingenting ser sämre ut för honom och han ska gå framåt med loppet. Spår åtta bakom bilen kanske inte är det bästa men han tål att göra mycket själv också. Sköter han sig ska han absolut kunna vara med i främre träffen, säger Clas-Göran Björkroth. 9 Polar L.B. (Björn Goop) känns som den som jag håller som lite bättre av våra två med tanke på att Queen’s Delight kanske går med skor och Polar L.B. har lite bättre form som det känns. Gjorde ett riktigt bra lopp senast. Får han resan så tror jag faktiskt att han kan avgöra, säger Ola Frisell. 10 Keeping Julia (Flemming Jensen) är en av många formstarka hästar i fältet men hon är långt ifrån chanslös. För att det ska kunna gå vägen behövs fart och tur på vägen. 11 Ray Ban (Ken Ecce) är allt bra med och formen är så bra som den kan vara. Han kommer att gå som normalt. Han har haft ett tråkigt spår och det är positionerna som avgör. Man jag tycker att jag har en bra häst som gott och väl duger här, säger Ken. 12 Huge Star (Johnny Takter) har formen på topp men har fått ett iskallt läge nu. På grund av det är han inte särskilt het den här gången. Får svårt att komma in i matchen. Källa: Martin Berg/Sportbladet
2013-12-13, 16:33 | #113 | |
Skön typ den där Hans karlsson
Citat:
|
||
2013-12-13, 16:36 | #114 |
|
|
2013-12-13, 16:41 | #115 |
Min rekommendation är att inte spela Queen's delight om denne går med skor. Den är flera sekunder sämre och dessutom bortvald av Björn vilket säger en hel del om hur bra chans man tror att den har.
|
|
2013-12-13, 16:47 | #116 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8344Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
De ser att sonen är oduglig, vilket en förälder aldrig ser
2013-12-13, 16:58 | #117 |
Är rätt säker på att Björn kör Polar för att den är mycket krångligare. Kan galoppera när som o han känner hästen bättre.
|
|
2013-12-13, 17:01 | #118 |
Arazi sjönk väl pga strykningarna. Blivit klart ihåligare lopp. Vänta med Q D, hade fått för mig den skulle gå bfro men nu verkar det osäkert. Kommer få kanonresa men är sämre med skor.
|
|
2013-12-13, 17:21 | #119 |
Saxo Holmminde är en rolig o trolig vinnare i 5e körde upp i vagn senast JW i morgon provat en gång tidigare med bra effekt en rolig spik!
|
|
2013-12-13, 17:25 | #120 | |
Citat:
|
||
|