Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-10, 16:27   #46

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

PREY har dansat en sommar.... det är över nu
Gammal 2013-12-10, 21:27   #47

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Om det finns intresse så kan jag skriva en Åby analys till lördag. Har rätt mycket att göra så orkar inte göra det ifall det inte finns någon efterfrågan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), Mangessias (+5), scunnert (+5), snakke (+5), Sjoestedt (+5), ajvide (+5), jopase (+5), Trinity (+5), Pricehunter (+5), sirlarsson (+5), bigspender (+5), heddari (+5), sune86 (+5), AbbeAce (+5), Asder (+5), Rickart (+5), Zniper (+3), riddler (+5), DIF (+5), BlackCobra (+5), hcr658 (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-10, 21:36   #48

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3522
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Om det finns intresse så kan jag skriva en Åby analys till lördag. Har rätt mycket att göra så orkar inte göra det ifall det inte finns någon efterfrågan.
Ja tack!
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-10, 23:34   #49

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Behöver all hjälp som finns Kort men initierat så du inte jobbar ihjäl dig, men ge oss inspel - vi tar dem i mål
scunnert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-10, 23:50   #50

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Hade så gärna spikat någon spetshäst i bra form i gulddivisionen på lördag.
Solvato verkar bli rätt hårt spelad och Veijo säger att han ska ta emot Maharajah om han kommer till ledningen, men finns ändå frågetecken på denna häst.
Har inte tidigare mött lika hårt motstånd i Sverige och trotsallt bara vunnit 1 av 4 även om den såg väligt fin ut i vinstloppet. Lever mycket på goda ord från tränare Veijo och man skulle väl egentligen vilja se mer i lopp innan man väljer att spika denna.
Annars är det ju frågetecken på många hästars form.
Obi Wan och Juggle Face är ju bra men har avsaknad av lopp och det kan ställa till det.

Det ska nog mycket till för att Maharajah ska vinna på Åby. Vinstchansen kommer nog aldrig vara nära insatsfördelningen på lördag. Spår 8 på Åby med en startseg häst som visade sig mänsklig senast. Troligtvis backar Örjan sist och kör en trudilutt tillslut. Kommer förmodligen gå som snabbast över mållinjen och det är nog viktigare för firma Kihlström/Hultman att hästen är fin och får lopp i kroppen snarare än att vinna. Hästen har vunnit 300k/per start i snitt och man bryr sig nog väldigt lite om de 150k som förstapriset i detta lopp är. Det kommer viktigare uppgifter med mer pengar och ära för denna häst. Tycker man även kan höra det i inför-intervjuer med Hultman.

" – Det var inget fel på honom. Han var lite sämre än vad man hade kunnat förvänta sig men det var helt enkelt inte tillräckligt med form i honom. Han var fin i värmningen och fin i loppet, det var bara det att han inte räckte riktigt. Sedan ska man också komma ihåg att han förlorade mot ett par hästar som i alla fall jag håller högt, säger Stefan Hultman till kanal75."

"– Dessutom har han spår åtta och eftersom han inte är någon snabbstartare luktar det trafikproblem. Han känns jättefin i träningen och jag tror att han kommer att göra en bra prestation, men att det sedan ska räcka till seger vågar jag inte säga. Spelarna får behandla honom lite försiktigt den här gången."
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 08:57   #51

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

Har kikat lite och på förhand känns det som att det blir svårt att hitta riktigt bra spikar..
Funderar även på om man vågar chansa bort Marre eller inte...
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 12:28   #52

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Veijo Heiskanen har tvingats stryka två hästar till V75-omgången på hemmaplan i helgen.
Såväl betrodde Dream Duo (V75-7) som Tristan Toro (V75-5) har plockats bort på grund av halsinfektion.

Solvato inte struken. Kanske kommer?
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 13:03   #53

Grogg12s avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 432

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Veijo Heiskanen har tvingats stryka två hästar till V75-omgången på hemmaplan i helgen.
Såväl betrodde Dream Duo (V75-7) som Tristan Toro (V75-5) har plockats bort på grund av halsinfektion.

Solvato inte struken. Kanske kommer?
Hoppas inte det, då den kommer bli ruskigt överspelad! Maharajah vinner på lördag med Örjan bakom sig igen!
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 15:00   #54

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Tycker det är ofta veijio får stryka hästar. Ofta problem med hästarna. Dream duo tror jag hade vunnit på lördag
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 15:03   #55

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Tänt till och tänt till... Kolla i lopparkiven igen och säg vilka storheter den har vunnit över? Skulle nog tippa att Lotus Elan kommer på 5-6 plats på lördag.
Det är sättet den har gjort det på ute i spåren som den inte riktigt mäktat med innan.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 02:32   #56

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 6295
Standard

Blir inte riktigt klok på vem som tar spets i brons, någon som kan skänka lite ljus över detta?

Queens - kan öppna men ingen blixt

Baretta - snabb ut men släpper direkt.

Amiral - nej

By air - Har för mig den är snabb iväg?

Knifetown - snabb ut med tar den en längd på tex By air?

Om jag visste att By air tar spets spikar jag den om allt annat ser bra ut med hästen...
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 10:22   #57

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Blir inte riktigt klok på vem som tar spets i brons, någon som kan skänka lite ljus över detta?

Queens - kan öppna men ingen blixt

Baretta - snabb ut men släpper direkt.

Amiral - nej

By air - Har för mig den är snabb iväg?

Knifetown - snabb ut med tar den en längd på tex By air?

Om jag visste att By air tar spets spikar jag den om allt annat ser bra ut med hästen...
Satt och funderade på exakt samma sak. Min känsla är ändå att Queens Delight håller upp spets. Tror Örjan "söker" position med By Air, hittar 2-3:e ut och avhgör över upploppet. Mellby Amiral får göra grovjobbet och blir avslagen 50 före mål och Mellby Viking felar "som vanligt" när han startar utanför Valla.

Tror det blir spik på By Air även om jag inte tror Örjan kör för ledning.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 11:42   #58

oHYRAs avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 254
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
Är själv inne på att spika Tore, Som verkar ha formen på topp.
Ser ut att ha bra chans. Hade den varit kvar hos Åke hade den varit streckad på 70% istället.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)
oHYRA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 13:26   #59

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1899
Standard

Kommer att spika 11 Perfectly Enough i avd 3! 1 Obi Wan har inte form för att speeda förbi tills seger på open stretch. 2 Solvato är säkert en blivande stjärna och Veijo kör i spets, men kommer att synas av Marre. 8 Maharaja är en bit från storformen och detta lopp är bara ett led i matchningen. I mitt scenario (utgår från andra ser det annorlunda) trycker Örjan Salvato mör och på upploppet har Maharaja greppet MEN är chanslös att svara 11 Perfectly Enough, som gjort minimalt i loppet. Vet att detta är en repris från Gävle-loppet (23/11) men tror inte att utgången blir annorlunda. Det som totalt kraschar min ide är om Veijo släpper efter 300m.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 13:40   #60

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 18
Standard

Ang. Maharajah. När skorycket väl kom på Mantorp 6/4 avslutade han sylvasst. Starten efter, andra starten någonsin utan skor, var uppvisningen i Olympiatravet. Senast hörde jag att Marre gick med brodd?! Rätta mig gärna om jag har fel. Jag säger inte att Hultman kommer rycka både fram- och bakskor på lördag men jag inbillar mig att Marre inte trivs med brodd. Vid lättning i balansen - då känns han intressant för formen borde vara hyfsad. Men troligtvis nöjer de sig med att gå som snabbast över mål och loppet bör garderas.

Oasis Bi hade varit riktigt intressant med BG och framspår. Lopp i kroppen nu. Var på plats på Mantorp 6/4 och den uppvisningen glömmer jag inte. Det kan gå ändå. Halsinfektionerna i stall Heiskanen oroar och Solvato rankas ner. Nästagångaren i loppet är Capello Bob och tar man några hästar tycker jag den är given.

Som flera redan sagt så hade Arazi Boko varit mycket intressant med spår 1-5. Bör bli tufft nu. Stelton känns som troliga vinnaren och Parodie är draget.

Överlag känns det som en svår omgång på förhand och jag kommer enbart spela med en spik. Ej bestämt vem det blir.
pagen9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td