|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-12-14, 08:09 | #196 |
|
|
2013-12-14, 09:03 | #197 | |
Citat:
Flemming säger att 9 i andra är chanslös....så ingen bra spik!
2013-12-14, 09:04 | #198 |
By Air bästa spiken! Bra spår där spets eller vinnarhål finns att välja på. Hårt tempo garanterat och den med bäst speed och läge lär då vinna...By Air alltså!
|
|
2013-12-14, 09:06 | #199 |
BY AIR kommer vara 70% när sex lopp har gått alla tror den vinner...Så här tar jag så klart alla
2013-12-14, 09:10 | #200 |
9 Spurs Rain tog lite illa vid sig
av den senaste starten och har inte helt samma form som på slutet efter uppehåll. Bakspår är inget bekymmer då hon är allround men är inget tidigt streck. Inga ändringar, säger Flemming Jensen.
2013-12-14, 09:29 | #201 |
Avd Ordinarie hästar
1 5, 8 2 6, 7 3 1 Obi Wan* 4 5, 6, 9 5 14 Saxo Holmsminde 6 1, 2, 8, 10 7 2, 5, 6 144 rader |
|
2013-12-14, 09:32 | #202 |
Mer påläst efter en natts sömn.. nu blir Pompanodream spik idag tillsammans med Storm Bee
|
|
2013-12-14, 09:36 | #203 |
NAPOLEON CD: Petri tycker den var 30-40 m sämre senast än förväntat. När han startar igen så borde alla fatta att han ställt i ordning på annat sätt nu och spetsen sitter han i efter 150 m. Sen blir det lekstuga! Enkel och klar analys. Det är så man vinner på trav!
2013-12-14, 09:47 | #204 | |
Citat:
Susanne Richter gör den långa resan från Dalarna till Åby idag med 5 Corleone Boko (V75-4) istället för att övernatta, och hon låter inte helt nöjd med resvädret. - Nej, det är hemskt. Första femton milen var det flera centimeter oplogad snö med halt under och vi har väl aldrig kommit över 60 kilometer i timmen, ett tag tänkte jag vända och skita i det, men vid Örebro blev det bättre och vi är ute i god tid så vi får väl ta det lilla lugna bara. Jag tycker att Corleone gjorde ett jättebra lopp senast och har även tagit det fint. Det är mycket snack om att det bara är finalerna vi fokuserar på just nu, men så är det inte – vi kör för seger idag, jag brukar alltid ha sådan otur med spåren så det är bättre att fokusera på det här loppet när vi äntligen fick ett bra läge, och jag tycker att det ser nästan enklare ut emot denna gång än senast. Det vi ”sparar på” inför finalen är att jag inte vill att han ska gå i tredjespår utan rygg i 1100 m eller liknande, men istället ska vi försöka vara aktivare från början denna gång så det handlar alltså inte om ett mer passivt upplägg egentligen. Alla säger att hästen inte kan öppna, men både jag och Jorma vet att han i alla fall kan öppna mycket bättre än visats för han har aldrig kört på honom det minsta någon gång. Det har aldrig varit riktigt läge, inte ens när han hade innerspår. Vi har velat skynda långsamt och låta honom utvecklas i sin egen takt efter den skada han haft i en has. Men idag kan det vara läge att i alla fall prova lite mer. I början av karriären gick han tre-fyra starter med helstängt huvudlag men blev för vass sedan, och efter det har vi kört med öppet bara. Det kommer att bli samma idag, men till finalen så är jag sugen på att prova det helstängda igen för jag tror att det skulle kunna ge en bra kick nu när han mognat och lärt sig. Senast körde vi barfota fram, och det stämmer som det stått i veckan att han ska gå med skor nu, men vi provar en annan skoning nu med en alusko med öppen tå som jag tror kommer att passa kanon och det är en balans som ligger närmare barfota än skobalans egentligen. Så det ser jag inte som något minus. Bak kör vi med samma skor, men om banan kräver det kör vi med små, små brodd för han är beroende av bra fäste bak. Jag tycker att han ska räknas, menar Richter. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
riddler (+6) |
||
2013-12-14, 09:53 | #205 |
Avd 1: Stelton (A) har ropats ut som spik här och var, men han har tjänat väldiga pengar på sistone och skall nu möta tuffa svenska silverdivisionare. Visst kan han vara bäst, men jag garderar med några bra motbud. Lotus Elan (B) med Björn i vagnen ser intressant ut, Arazi Boko (B) som har fin form och trivs på Åby, Democrat (B) som kämpat på i Silverdivisionen ett tag nu och fått hårdhet. Det behövs från det här läget. Med åker också Wiss Rambo (C) som är en annan slitare med formkusken Ingves i vagnen.
Avd 2: Spurs Rain får bli A-häst, 1-2-6 blir B-hästar och samtliga övriga får bli C-hästar. Avd 3: Jag tror att Maharajah (A) har visat sig fortsatt fin, och jag tror den har en fin chans. Men det är ingen spik. Solvato (B) nämns med respekt, och vi får väl syna den lite. Juggle Face (C) tas med på sin grundkapacitet och på att Takter sitter upp nu, David Sisu (C) plockas med för att den verkar visa form och jag tror det är dags för den snart. Med kommer också Oasis Bi (C) som kan få ett bra sportläge på OS här. Avd 4: Många fina hästar, men Reckless (A) får tipset. Napoleon C.D. (B) är en bra utmanare som mycket väl kan vinna, och det låter lite positivt om Corleone Boko (B) som också blir tidig på lappen. Några bortglömda skall med också. Indian Shore (C) har ett bra läge och unge Untersteiner kör med fint självförtroende. Stalliano (C) är en häst som hade mycket skador som unghäst, men nu som femåring har det blivit 22 starter hittills. Har lärt sig mycket, och jag blir inte det minsta förvånad om PU kommer längst ut och slår av dem. Med på lappen kommer också Quite Windy (C) med Erik i vagnen, en klar kuskförstärkning. Hästen har form och har gått den långa vägen vid en del segrar. Avd 5: Tore (A) är svår att gå emot som tips, men det blir inte lika enkelt nu. Därför garderas det en hel del. Qualis Talis (B) har vilat ett tag, men Christina Medin brukar ha hästarna i bra ordning när de kommer ut. Björn känner hästen väl och de trivs tillsammasn. En annan utmanare är Sultan C.N. (B) som inte har så roligt läge, men en bra form. Storm Bee skall också respekteras, det är en bra häst som tål att göra en del. Odenna Q.C (C) har sannerligen ingen rolig rad, men är nu kuskförstärkt med Lennartsson. Passway Ans (C) är en italienare med en hel del kapacitet, jag tror man skall se upp för den. Saxo Holmsminde (C) åker också med, den kan mycket i sina ljusa stunder. Avd 6: VästerboonoheNews (A) är väl bästa hästen, men vinner inte jätteofta. Därför garderas den. Först och främst med Mercury Broline (B) som vann senast och med Finish Brandon (B) som har visat mycket fin form. Elit Sund (C) och Uroy (C) får också glida med. Avd 7: Mellby Viking är omgångens spik. Bra spelvärde om den håller sig på benen. Systemstorlek: 63 000 Reducerad storlek: 6 967 Kostnad: 3 483,50 kr Reduceringsgrad: 88,9 % Multi-ABCD ABCD-Villkor 2,3,4 A-Hästar 0,1,2,3,4 B-Hästar 0,1,2 C-Hästar Eller ABCD-Villkor 2 A-Hästar 1 B-Hästar 3 C-Hästar Utgång: 2,3,4 vinnare VästerboontheNews Maharajah Tore Stelton* (DK) Radvärde Beräknat radvärde: 20000 - 9999000 kr
2013-12-14, 10:00 | #206 |
Känns det inte som att Solvato och By air blir dagens kommunare?
|
|
2013-12-14, 10:11 | #207 |
|
|
2013-12-14, 10:19 | #208 |
jo och båda ointressanta pga det
2013-12-14, 10:23 | #209 |
Det gör du under fliken intervall
2013-12-14, 10:29 | #210 | |
Citat:
(Jobbat hos ombud länge)