|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-12-05, 22:08 | #228 |
fan va usel han är....börjar hålla med
2013-12-05, 22:10 | #229 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Jo, vinnarna är de som har tre rätt efter tre avdelningar (när tävlingarna bryts)...! Detta kan inte vara så svårt att förstå - du utgår i ditt resonemang att jag skulle missa alla mina återstående lopp - jag kanske sitter med helgarderat i resten (kör nu eran egen stil på resonemanget)... De skall INTE ha chansen då de redan missat och tävlingarna bryts - det körs alltså inga fler lopp, förstår du?! De får ingen mer chans! Nu får de tyvärr det, vilket är totalt galet...
2013-12-05, 22:11 | #230 | |
Citat:
|
||
2013-12-05, 22:11 | #231 |
en iskall dag
2013-12-05, 22:12 | #232 | |
Citat:
|
||
2013-12-05, 22:12 | #233 |
nya tag imon.. då blir det v5 och mantorp för mig!
|
|
2013-12-05, 22:23 | #234 | |
Citat:
Även jag kan tycka att 4-lopps regeln är OK, någonstans måste man dra gränsen. Men ditt resonemang: "De som har ett rätt efter tre avdelningar skulle t o m kunna vinna mer än dig som har tre rätt efter tre avdelningar" Detta haltar ju.. OM endast sista avdelningen inte kan köras. Du sitter med 5 rätt och spik i sista. Jag sitter med 4 rätt och alla i sista. Jag kan fortfarande vinna mer än dig eller hur? Jag köper att som sagt att det finns en regel för antal avbrutna lopp men ditt hypotetiska resonemang om att det finns mer värde i baktunga bongar vid avbrutna lopp haltar. Ja värdet är att man får betalt i antal kvarvarande rader men ett system som spruckit kan ALDRIG bli "bättre" än ett system som har alla rätt vid tid för avbrottet. Den orättvisa du försöker påvisa med ev baktunga spruckna system kan ju aldrig beaktas vid payout. |
||
2013-12-05, 22:27 | #235 | |
Banned
Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 335WinterIsHere Stats: 87 - 185 - 5 ROI: 88.82% Vinstprocent: 31.99% |
Citat:
Men att efter tre avdelningar börja dela ut pengar på samtliga hästar som är kvar, nej, det håller inte. Jag argumenterade mot att en del var vinnare och andra förlorare efter tre avdelningar men några sådana finns ju inte enligt mig. Just för att för få avdelningar har körts. Som någon också påtalade så kan stora system gå back fastän de sätter alla rätt vilket gör att de inte ens får tillbaka sin insats. Då är väl detta det bästa systemet som finns just nu. |
|
2013-12-06, 05:16 | #238 |
Det mest galna i det hela är väl att man kan bryta efter fyra lopp och fördela potten på det. Handlar spelformen om sex avdelningar borde det alltid vara återbetalning om man inte kan köra sex avdelningar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
2013-12-06, 08:08 | #239 | |
Citat:
Där går Pilkasts argument in.
2013-12-06, 11:14 | #240 | |
Citat:
Det finns sporter där man å andra sidan gör tvärtom, t.ex. Formel 1, medan man i Nascar inte drar sig för att lägga till två varv om det varit gulflagg under det varv som var tänkt att vara målvarv. Man vill ha ett sportsligt avgörande. Det är lika i de flesta sporter. Man har förlängningar, sudden death, tie break, regler om att man måste vinna med två bollar/game, omhoppningar, särspel och i värsta fall straffar, allt för att det ändå skall bli en prestation som avgör. Det händer inte mer än någon eller kanske ett par gånger per år att en påbörjad tävlingsdag får ställas in, så det är ju inget stort problem. Jag tycker ändå att principen med sportspel skall vara att antingen så har man kört de tävlingar som spelet omfattar, eller också inte. Där emellan kommer det alltid att bli spelare som kommer i kläm. |
||
|