Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-05, 22:08   #226

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Galopp
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 22:08   #227

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

fan va synd med galopp!!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 22:08   #228

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

fan va usel han är....börjar hålla med
Gammal 2013-12-05, 22:10   #229

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RazshVollril Visa inlägg
Det finns ju inga vinnare efter tre avdelningar. Det kan inte vara så svårt att begripa? De som har ett rätt efter tre avdelningar skulle t o m kunna vinna mer än dig som har tre rätt efter tre avdelningar. varför ska de inte få chansen. Reglerna som de är nu låter helt klart mest sunt.

Jämför med en fotbollsmatch som avbryts efter 10 minuter och det står 2-0. Ska de som spelat hemmaseger då få tillbaka pengarna medan de som spelat kryss eller tvåa förlora sina?

Hur tänker du? För någonstans blir det fel på vägen verkar det som.

Jo, vinnarna är de som har tre rätt efter tre avdelningar (när tävlingarna bryts)...! Detta kan inte vara så svårt att förstå - du utgår i ditt resonemang att jag skulle missa alla mina återstående lopp - jag kanske sitter med helgarderat i resten (kör nu eran egen stil på resonemanget)... De skall INTE ha chansen då de redan missat och tävlingarna bryts - det körs alltså inga fler lopp, förstår du?! De får ingen mer chans! Nu får de tyvärr det, vilket är totalt galet...

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 22:11   #230

Sharp$: 1837

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Jo, vinnarna är de som har tre rätt efter tre avdelningar (när tävlingarna bryts)...! Detta kan inte vara så svårt att förstå - du utgår i ditt resonemang att jag skulle missa alla mina återstående lopp - jag kanske sitter med helgarderat i resten (kör nu eran egen stil på resonemanget)... De skall INTE ha chansen då de redan missat och tävlingarna bryts - det körs alltså inga fler lopp, förstår du?! De får ingen mer chans! Nu får de tyvärr det, vilket är totalt galet...
bara du här som inte fattar...
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 22:11   #231

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

en iskall dag
Gammal 2013-12-05, 22:12   #232

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 15731
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Ta allt från början.....jag tror jag har missat nån detalj.
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 22:12   #233

Sharp$: 2301
Standard

nya tag imon.. då blir det v5 och mantorp för mig!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 22:23   #234

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RazshVollril Visa inlägg
Det finns ju inga vinnare efter tre avdelningar. Det kan inte vara så svårt att begripa? De som har ett rätt efter tre avdelningar skulle t o m kunna vinna mer än dig som har tre rätt efter tre avdelningar. varför ska de inte få chansen. Reglerna som de är nu låter helt klart mest sunt.

Jämför med en fotbollsmatch som avbryts efter 10 minuter och det står 2-0. Ska de som spelat hemmaseger då få tillbaka pengarna medan de som spelat kryss eller tvåa förlora sina?

Hur tänker du? För någonstans blir det fel på vägen verkar det som.

Även jag kan tycka att 4-lopps regeln är OK, någonstans måste man dra gränsen. Men ditt resonemang: "De som har ett rätt efter tre avdelningar skulle t o m kunna vinna mer än dig som har tre rätt efter tre avdelningar"

Detta haltar ju.. OM endast sista avdelningen inte kan köras. Du sitter med 5 rätt och spik i sista. Jag sitter med 4 rätt och alla i sista. Jag kan fortfarande vinna mer än dig eller hur?
Jag köper att som sagt att det finns en regel för antal avbrutna lopp men ditt hypotetiska resonemang om att det finns mer värde i baktunga bongar vid avbrutna lopp haltar. Ja värdet är att man får betalt i antal kvarvarande rader men ett system som spruckit kan ALDRIG bli "bättre" än ett system som har alla rätt vid tid för avbrottet. Den orättvisa du försöker påvisa med ev baktunga spruckna system kan ju aldrig beaktas vid payout.
Hilding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 22:27   #235
Banned

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Visa inlägg
Även jag kan tycka att 4-lopps regeln är OK, någonstans måste man dra gränsen. Men ditt resonemang: "De som har ett rätt efter tre avdelningar skulle t o m kunna vinna mer än dig som har tre rätt efter tre avdelningar"

Detta haltar ju.. OM endast sista avdelningen inte kan köras. Du sitter med 5 rätt och spik i sista. Jag sitter med 4 rätt och alla i sista. Jag kan fortfarande vinna mer än dig eller hur?
Jag köper att som sagt att det finns en regel för antal avbrutna lopp men ditt hypotetiska resonemang om att det finns mer värde i baktunga bongar vid avbrutna lopp haltar. Ja värdet är att man får betalt i antal kvarvarande rader men ett system som spruckit kan ALDRIG bli "bättre" än ett system som har alla rätt vid tid för avbrottet. Den orättvisa du försöker påvisa med ev baktunga spruckna system kan ju aldrig beaktas vid payout.
Jag pratar ju om att det är efter tre avdelningar och inte efter fem avdelningar där jag tycker regelverket fungerar fint. Dvs att samtliga hästar är vinnande i sista avdelningen, eller om det nu skulle vara två avdelningar kvar. Då får det som har tolv hästar där tolv gånger så bra betalt som den som har spik, men även de som spruckit tidigare har eventuella pengar att hämta på femmor även om den blir låg.

Men att efter tre avdelningar börja dela ut pengar på samtliga hästar som är kvar, nej, det håller inte. Jag argumenterade mot att en del var vinnare och andra förlorare efter tre avdelningar men några sådana finns ju inte enligt mig. Just för att för få avdelningar har körts. Som någon också påtalade så kan stora system gå back fastän de sätter alla rätt vilket gör att de inte ens får tillbaka sin insats. Då är väl detta det bästa systemet som finns just nu.
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 23:13   #236
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Flyttas Jackpotten till fredag?
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 23:14   #237

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1428
Standard

Javisst nya tag im
jockegais är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-06, 05:16   #238

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Det mest galna i det hela är väl att man kan bryta efter fyra lopp och fördela potten på det. Handlar spelformen om sex avdelningar borde det alltid vara återbetalning om man inte kan köra sex avdelningar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-06, 08:08   #239

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 980
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det mest galna i det hela är väl att man kan bryta efter fyra lopp och fördela potten på det. Handlar spelformen om sex avdelningar borde det alltid vara återbetalning om man inte kan köra sex avdelningar.
På samma sätt som det är rimligt att ett minsta antal lopp måste köras innan man kan säga att man har ett "resultat" så gäller ju det omvända. Det räcker inte med två inställda lopp för att säga att man INTE har ett resultat.

Där går Pilkasts argument in.
Gammal 2013-12-06, 11:14   #240

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
På samma sätt som det är rimligt att ett minsta antal lopp måste köras innan man kan säga att man har ett "resultat" så gäller ju det omvända. Det räcker inte med två inställda lopp för att säga att man INTE har ett resultat.
Jag tror det är viktigt med ett sportsligt avgörande om man vill behålla trovärdigheten. Blåser man av ett travlopp över 3140m när det är 800 kvar, så räknas inte den som ledde då som segrare. Man kör om loppet.

Det finns sporter där man å andra sidan gör tvärtom, t.ex. Formel 1, medan man i Nascar inte drar sig för att lägga till två varv om det varit gulflagg under det varv som var tänkt att vara målvarv. Man vill ha ett sportsligt avgörande.

Det är lika i de flesta sporter. Man har förlängningar, sudden death, tie break, regler om att man måste vinna med två bollar/game, omhoppningar, särspel och i värsta fall straffar, allt för att det ändå skall bli en prestation som avgör.

Det händer inte mer än någon eller kanske ett par gånger per år att en påbörjad tävlingsdag får ställas in, så det är ju inget stort problem. Jag tycker ändå att principen med sportspel skall vara att antingen så har man kört de tävlingar som spelet omfattar, eller också inte. Där emellan kommer det alltid att bli spelare som kommer i kläm.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td