Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-05, 12:30   #31

prototyps avatar

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 95
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Alanya Visa inlägg
Han gör det INTE för pengarna då han har obgränsat!!! Han uttrycker det bäst själv med "leker". Bötesbelopp är helt uteslutet då han inte bryr sig! LÅÅÅÅNG AVSTÄNGNING!!! så man slipper se karln på ett tag
Har S M verkligen så gott ställt? Jag har sett uppgifter om att han måste dra in 1,2 miljoner varje månad för att gå jämt ut. Inte så konstigt med tanke på att han har runt 250 hästar i träning. Och till saken hör att han äger alla hästarna. Han har inte en enda häst som han managerar åt andra. Så karln har stora utgifter. Det är helt klart.
Och måste man dra in sådana mängder med pengar varje månad är det nog lätt hänt att alla lopp som stall Melander deltar i inte kommer att bedömas med höga stilpoäng.
prototyp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 12:33   #32

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8377
Standard

Så ledningen för ATG ska gå in och ge Melander en lång avstängning för något de tror har hänt men som förnekas?

Jag är inte emot det förslaget men det vore kanske mindre rättsvidrigt att bara tillåta en häst per stall och lopp och även en häst per ägare och lopp?
Det skulle ju även ge konsekvensen att mindre tränare får bättre hästar istället för att några få ska ha alla kanoner? Jag är dock inte tillräckligt insatt för att väga alla för- och nackdelar emot varandra så det kan vara ett riktigt kasst förslag.

Citat:
Ursprungligen postat av prototyp Visa inlägg
....Ja du Blackkobra....Du letar fel och brister hos andra i trådarna... jag råkade skriva 12 startande i stället för 10 startande vilket du måste påpeka...Det var väldigt tidigt när jag skrev och var inte helt hundra hundra alert. Men stort jävla tack för att du ägnar dig åt påhopp. Känns mysigt.
Men nu får du väl ge dig? Är det inte minst lika mysigt att hoppa på Melander med anklagelser som inte ens är här och kan svara mot dem? Typ som du gör?

Citat:
Jag var på Valla igår och åsåg loppen IRL s a s. Melander hade fem hästar till start i loppet som T A nr 8 vann. Visst var det så att S M offrade en av sina hästar genom att trycka sönder 3an...

Senast redigerad av Sprite den 2013-12-05 klockan 12:35.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 12:35   #33

prototyps avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Att Solvalla har en egen krets för inbördes beundran är väl ingen nyhet. Stefan Melander är en maktfaktor i denna krets och han tillåts göra vad som helst och får alltid hästar till elitloppet även om andra borde få chansen. Se bara detta året när friction utan någon form fick magiskt plats framför bättre hästar. Detta är sjukt och rent spelvidrigt
Ooops....Var finns denna krets? Har aldrig stött på ngn sådan krets för inbördes beundran...Och att S Melander skulle vara en maktfaktor i denna enligt dig existerande krets är ännu mer märkligt...
Faktum är att S M inte röner någon större beundran på läktarplats på Valla.

För övrigt är publiken på Valla väldigt mixad med folk från hela Sverige och även utrikes gäster.
Gammal 2013-12-05, 12:37   #34

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1388
Standard

endast en per lopp

Hallå ni där ute! I min värld är det enda riktiga att ändra reglerna till endast en häst per lopp från samma stall. Gårdagens idiotstyrning med Digital Darling, var ju endast för att gynna sina andra hästar. Att han får anmäla hela 4 hästar i samma lopp känns nästan som om en fotbollsmatch där man inte spelar 11 mot 11, utan snare 15 mot 7, eller en hockeymatch där man spelar 6 mot 4 hela matchen....förstår ni hur jag tänker? NEJ SVENSK TRAVSPORT! NYA REGLER FRÅN 2014 TACK! ENDAST EN HÄST PER LOPP FRÅN SAMMA ÄGARE/TRÄNARE/STALL
TravRenen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 13:00   #35

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 458
Standard

Citat:
Ooops....Var finns denna krets? Har aldrig stött på ngn sådan krets för inbördes beundran...Och att S Melander skulle vara en maktfaktor i denna enligt dig existerande krets är ännu mer märkligt...
Faktum är att S M inte röner någon större beundran på läktarplats på Valla.

För övrigt är publiken på Valla väldigt mixad med folk från hela Sverige och även utrikes gäster.
Då kan du tyvärr inte mycket om trav. Alla som kan nått vet att solvalla har en klubb för inbördes beundran. Fråga valfri tränare som har Varit tränare på Solvalla innan som
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 13:10   #36

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Måldomarnas syn
Efter loppet pratade Svante Båth med måldomarnämnden med Karl-Erik Nilsson i spetsen.
Sent på onsdagskvällen ger han sin syn på situationen till Trav365.
– Vi hade samtal med Tarzan efter loppet och han sa själv att Erik valde att svara så tempot blev så tufft. Men hans häst har visat tidigare att hon tål tuffa upplägg så när vi läste loppet såg vi inga fel. Vi läste loppet att allt hade gått regelrätt till men eftersom Tarzan har flera hästar med kan det ju uppstå de här diskussionerna. Man kan inte anklaga någon för stallkörning utan att ha ordentligt kött på benen, det är en grov anklagelse. Vi tycker att Tarzans förklaring stämde bra överens med loppet och godtog den, säger Karl-Erik Nilsson, måldomare på Solvalla.

PINSAMMA domare. Bara inse att Sverige består av mesar. Fy fan vad ynkligt.
Gammal 2013-12-05, 13:13   #37

prototyps avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Då kan du tyvärr inte mycket om trav. Alla som kan nått vet att solvalla har en klubb för inbördes beundran. Fråga valfri tränare som har Varit tränare på Solvalla innan som
Direkt fråga till dig då David:

Hur ofta är du på trav? Har du varit på Solvalla ngn gång? I så fall hur ofta är du där. Att det ska finnas ngn klubb är bara sannolikt förklätt Stockholmhat.

Jag kan massvis om trav och har varit framgångsrik spelare under ganska många år.
Gammal 2013-12-05, 13:48   #38

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1134
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Så ledningen för ATG ska gå in och ge Melander en lång avstängning för något de tror har hänt men som förnekas?

Jag är inte emot det förslaget men det vore kanske mindre rättsvidrigt att bara tillåta en häst per stall och lopp och även en häst per ägare och lopp?
Det skulle ju även ge konsekvensen att mindre tränare får bättre hästar istället för att några få ska ha alla kanoner? Jag är dock inte tillräckligt insatt för att väga alla för- och nackdelar emot varandra så det kan vara ett riktigt kasst förslag.

Men nu får du väl ge dig? Är det inte minst lika mysigt att hoppa på Melander med anklagelser som inte ens är här och kan svara mot dem? Typ som du gör?
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle17966994.ab

ST medger i alla fall att det inte är ett "icke-problem".

Och det är BRA att de tänker till innan de gör förändringar.
Gammal 2013-12-05, 18:22   #39

Sprites avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle17966994.ab

ST medger i alla fall att det inte är ett "icke-problem".

Och det är BRA att de tänker till innan de gör förändringar.
Jag tycker precis som ST och domarna här att man ska ha ordentligt med kött på benen innan man anklagar någon för stallkörning.

Någonstans måste vi ändå ha regeln "oskyldig tills motsatsen bevisats" precis som i den vanliga lagen.

Tänk bara på fortkörningar, polisen möter er på en väg, vänder om och stannar er. De "vet" att ni har kört för fort men kan inte dömma er för vårdslöshet i trafik. Så de får ge er böter utan några som helst bevis förrutom deras godtyckliga bedömningar. Usch för att leva med sådana regler oavsett om det är i samhället eller i travsporten.

Sen är det såklart ett problem men att lösa det med att straffa Melander i detta fall är fel väg att gå i min mening.
Gammal 2013-12-05, 18:39   #40

doobs avatar

Sharp$: 838
Standard

Citat:
Direkt fråga till dig då David:

Hur ofta är du på trav? Har du varit på Solvalla ngn gång? I så fall hur ofta är du där. Att det ska finnas ngn klubb är bara sannolikt förklätt Stockholmhat.

Jag kan massvis om trav och har varit framgångsrik spelare under ganska många år.
Skulle nog påstå att hemmatränare generellt har lite mer fördel i bedömningarna överlag! Har alltid varit så och kommer nog alltid att förbli... Det är inget Solvalla-syndrom utan gäller över hela landet (om tränaren/kusken är på god fot med dom i "tornet").
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 18:49   #41

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Samtidigt är det väl helt omöjligt att hitta säkra bevis för stallkörning eller? Kan man väl helt slopa allt vad regler heter. Lär ju gå bra för sporten! Förtroendet för spelsäkerheten och ATG är ju förmodligen redan på rekordlåga nivåer.Hoppas snart ATG förstår vad som håller på att hända. Travet blöder ut.

Senast redigerad av NicklasJ den 2013-12-05 klockan 18:52.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 18:54   #42

Standard

Citat:
Jag tycker precis som ST och domarna här att man ska ha ordentligt med kött på benen innan man anklagar någon för stallkörning.

Någonstans måste vi ändå ha regeln "oskyldig tills motsatsen bevisats" precis som i den vanliga lagen.

Tänk bara på fortkörningar, polisen möter er på en väg, vänder om och stannar er. De "vet" att ni har kört för fort men kan inte dömma er för vårdslöshet i trafik. Så de får ge er böter utan några som helst bevis förrutom deras godtyckliga bedömningar. Usch för att leva med sådana regler oavsett om det är i samhället eller i travsporten.

Sen är det såklart ett problem men att lösa det med att straffa Melander i detta fall är fel väg att gå i min mening.
Att ha regler som inte motsvaras av verkligheten då? Är det "bra"?

Om reglerna inte medger konsekvenser för något så uppenbart som igår så har vi inte rätt regler.

Exakt vad som är rätt regler är en mycket svår fråga. Klart borde ändå vara att de regler vi har idag inte är de rätta!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 19:11   #43

Sprites avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Att ha regler som inte motsvaras av verkligheten då? Är det "bra"?

Om reglerna inte medger konsekvenser för något så uppenbart som igår så har vi inte rätt regler.

Exakt vad som är rätt regler är en mycket svår fråga. Klart borde ändå vara att de regler vi har idag inte är de rätta!
Som jag skrev ovan är det ett problem. Men jag tycker inte att straffa Melander är bättre än att inte straffa honom. Troligt är väl ändå att det blir max 1 ekipage per lopp och tränare. Svårt att se en annan lika bra lösning.

Att regeln inte redan finns är väl att problemet varit minimalt och skötts snyggare än igår. Travet tjänar ju på att loppen blir fulla och inte att det blir en massa 7-8 hästarslöp.

Senast redigerad av Sprite den 2013-12-05 klockan 19:13.
Gammal 2013-12-05, 19:31   #44

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 1053
Standard

Hm.

Citat:

Men det räcker för polisen att SÄGA att hörredudu vi vet du körde mot rött,eller vi vet att du inte stannade vid stopplikt så ryker kortet.Så detta med BEVIS är väl bara vad som SETTS.
Drivarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 19:43   #45

Standard

Citat:
Som jag skrev ovan är det ett problem. Men jag tycker inte att straffa Melander är bättre än att inte straffa honom. Troligt är väl ändå att det blir max 1 ekipage per lopp och tränare. Svårt att se en annan lika bra lösning.

Att regeln inte redan finns är väl att problemet varit minimalt och skötts snyggare än igår. Travet tjänar ju på att loppen blir fulla och inte att det blir en massa 7-8 hästarslöp.
Tvivlar på 1häst/lopp/tränare. Det skulle drabba redan utsatta ägare i första hand och egentligen bara gynna de tränare som är för dåliga för att ligga i topp redan nu.

Mer troligt är gemensamt startnummer på sammankopplade hästar. Då ingår det i förutsättningarna och man får rätt odds på "favven" vs "stallet".

En sån regel skulle t ex innebära att lopp liknande V86-1 aldrig skulle komma med på ett riksspel/stort streckspel.

Lopp med bara 3-5 alternativ att välja mellan passar ju rätt dåligt på streckspelen.

Senast redigerad av Strappa71 den 2013-12-05 klockan 20:20.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td