|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-12-05, 11:08 | #46 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Håller på med det här på heltid. Brukar kolla om TT och Snoken har något som sticker ut som jag inte rankat högt. TT brukar för övrigt ranka lika som jag, de kanske ser loppen Sen brukar jag inte skriva för mycket, en gång i tiden blev vi rankade etta i sverige på mina valla tips och då såg jag hur vi drev oddset och hur mina formuleringar ordagrant fanns i olika tipstidningar Sedan vill man inte ge allt Brukade drick bira med Björnen, guidens fd chefredaktör, på valla, och vi diskuterade ofta det. De mörkar, och det gjorde jag också. Vinnaren ska vara rankad 2a,3a så du får dina sex gånger, bra ranking som uppskattas av läsaren men inte sabbar ditt odds är det som gäller
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått! Senast redigerad av putte64 den 2013-12-05 klockan 11:12. |
|
2013-12-05, 11:21 | #47 |
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Fan, det snöar
I morgon lämnar jag in min visa ansökan till Indien Keralas backwater lockar
2013-12-05, 12:24 | #48 | |
Guest
|
Citat:
|
|
2013-12-05, 12:49 | #49 |
Hehe
Kul Nej, nu har jag skickat in mina ärliga kommentarer Vad dom nu är värda ??? Grejen är att ibland slår du kollektivet...
2013-12-05, 13:32 | #50 |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
2013-12-05, 14:07 | #51 |
Jobbig omgång i Finland på lördag. Fick hem Klubb 33 idag och såg att Redén hade med tips från Lähdekorpi som hyllade både Herbie Sisu och Force One som jag kollat på tidigare. Spikar?
|
|
2013-12-05, 14:23 | #52 | |
Putte:
Citat:
Du kan inte din Petri, mer överoptimistisk tränare får man leta efter. Jaja kostar inte mycket att dubbelchecka, men sätt inte alltför mycket myror i ditt huvud pga hans optimism .
2013-12-05, 14:28 | #53 | |
Citat:
Jag ser mer trav än tjänsterna, och kan nog mer också. Men jag är alltid öppen för nya intryck
2013-12-05, 14:41 | #54 | |
Citat:
men börjar man lyssna på Petri så får hans hästar alltför stort utrymme i förhållande till vinstchans. Just denna omgång tror jag iofs han har någon vinnare.
2013-12-05, 14:47 | #55 |
Min grej är att jag kollar fem senaste för att se om jag hade fel
2013-12-05, 15:37 | #56 |
du gör mest nytta på den här sidan du värdsklass helge enligt mej ialla fall
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1) |
|
2013-12-05, 15:41 | #57 |
Edit: raderat
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av clarund den 2013-12-05 klockan 15:46. |
|
2013-12-05, 16:33 | #58 |
Sharp$: 1615Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Tidiga ideer:
Avd 1: Tror på snabb öppning då både 1&2 vill till ledning.Streckar 3 som ja tror gynnas av detta och den som ja tror vinner spetsstriden. Rank 3,1,6,7 Avd 2: 4-6 ligger högt i streck tycker ja. Varnar för 12 som vunnit mycket på slutet! Många om budet. Rank 6,4,12,1,2,3,10 Avd 3: Dålig guld på lördag. Luktar 1.08 öppning och stumma ben på de som är med i den. 1,4,5,6 tas bort pga detta. Varnar för 3:an i detta gäng. Rank 2,3,9,6,1 Avd 4: 3 höjer sig över mängden. Spikar den med bästa läget. Rank 4,10,5,1 Avd 5: Vinner ledaren? Om han får fuska bort första 1000 så ja. Tar med en kvartett och hoppas han inte får det. Rank 1,2,14,4,11 Avd 6: Startsnabba hästar invändigt, tror på fart. Jorma skräller? Rank 2,7,12,3,6 Avd 7: Jämna hästar, många med form. Öppet! Rank 7,1,4,3,10 Bästa spiken: Tarantino Roligaste spiken: Stormysky Se upp för: Ari Moilanen, en av finlands bästa kuskar enligt mitt tycke!
2013-12-05, 19:49 | #59 |
Bara o PLUGGA!
Intervjuer eller kommentarer om samtliga hästar inför lördagens V75-tävlingar på Vermo i Helsingfors. V75-1 1 Bret Boko är i fortsatt bra form trots att han har galopperat i de två senaste starterna. Han har bara varit för ivrig och senast trivdes han inte heller på det tungsprungna banunderlaget. Nu ändrar vi från ett stängt huvudlag till ett öppet för att behålla honom lugnare. Han är startsnabb och från innerspåret tror jag på en framskjuten placering, säger Markku Nieminen. 2 A.Hannibal var jättebra bakom Claes Boko senast, och den hästen visade hur bra han är på V75 förra veckan. Jag tycker att formen är på topp och läget blev perfekt. Han är startsnabb och det är klart att jag försöker att komma till ledningen, men detta är en bra häst som klarar alla positioner och spets är inget måste. Senast var underlaget lite för hårt och vi körde med skor, men hovarna är bra och bara banan tillåter så blir det barfota runt om denna gång. Visst blir han lite bättre barfota, men hästen blir stabilare när han går med skor. I övrigt blir det inga ändringar. Mina fyra hästar klarar resa och övernattning utan problem. Jag tycker att två av dem känns riktigt heta och A.Hannibal är nog den allra bästa, säger Åke Lindblom. 3 Kaiser Broline var väldigt bra senast. Han känns fin som vanligt i jobben och ska hålla den fina formen. Spåret blev bra och han gör säkert ett fint lopp igen. Han är startsnabb, men kusken får bestämma taktiken. Om han inte blir het så klarar han att gå i ledningen även över full väg, men senast gick det ju bra med rygg ledaren också. Eventuellt blir det skor bak nu men det är inte avgörande, det fungerade fint näst senast. I övrigt kör vi likadant. Han bör vara med där framme och är min bästa chans av två, säger Ville Nisonen. 4 Brisco Boko är en undantagshäst. Han har varit allvarligt skadad tre gånger och blivit opererad två, men han kommer alltid tillbaka. I somras var det ett gaffelband, men nu har han fått tre lopp i kroppen och blir bättre hela tiden. Senast blev det en perfekt genomkörare när han satt fast, men Ulf sa att han hade vunnit med "en kilometer" om han fått luckan på upploppet. Läget blev bra och han är startsnabb, men han måste inte till ledningen. Han kanske står hårt inne på pengarna, men inte på kapaciteten. I de två senaste loppen har han gått med broddar, vi får se om han slipper dessa nu. Eventuellt blir det jänkarvagn för första gången nu och han måste räknas tidigt, det är "Brisco" och "Champion" som ska räknas med bra chans av mina fyra, säger Petri Salmela. 5 B.W.T.High Voltage var godkänd som trea i finska Breeders' Crown speciellt då hon var missgynnad av det låga tempot i loppet. Hon trivs bäst när loppen körs i ett hårt och jämnt tempo. Hon är relativt startsnabb utan att vara någon raket och är gynnad mycket gynnad av att kunna tävla barfota runt. Jag tvivlar på att hon ska kunna vinna loppet men med en fin resa kan hon knipa en hyfsad placering, säger Hannu-Pekka Korpi. 6 Tomorrowland var inte som bäst senast. Han fick muskelbehandling efter loppet och jag hoppas att han är bättre nu. Han har fin kapacitet för klassen och räcker långt om han visar upp sitt rätta jag, säger Kati Lindsberg. 7 Orderly var inte som bäst i den senaste starten, men det berodde på att vi hade haft dåliga träningsförhållanden inför den starten. Efter galoppen i första sväng körde kusken inget med henne utan hon fick bara knalla med och hon fick ett banjobb helt enkelt. Hon ska vara snäppet vassare med det jobbet i kroppen och jag taxerar att hon kan springa 1.13-tid på lördag. Det borde räcka till en framskjuten placering och det vore en klar fördel om hon kan tävla barfota bak, säger Dimitri Hedman. 8 Dellvann har jättebra form och det var synd på läget. Han är allround och klarar alla distanser, men härifrån gäller det att det stämmer och att han hittar ner någonstans. Han gick med skor bak senast, men tillåter underlaget så blir det barfota runt om denna gång, inga ändringar annars. Om det löser sig är han nog tillräckligt bra för att vara med där framme, säger Jörgen Westholm. 9 Funny Farm har gjort två klart godkända prestationer efter en kortare vila. Från niondespåret siktar vi in oss på en smygresa så länge som möjligt. Då har Funny Farm en bra spurt, men motståndet är tufft och att vinna blir svårt. Jag hoppas att vi kan åtminstone kan köra barfota fram, Mika Forss. 10 Armstrong Transs R. var bra senast med tanke på att han hade en kort paus inför loppet, han fick en tuff resa och att banunderlaget var löst. Det gick inte att stanna i kön som planerat när tempot blev så lågt utan han forcerades framåt. Hästen trivs bäst i ryggar, så utgångsläget är inte alls dåligt. Med klaff kan han sluta riktigt långt framme, säger Hannu Torvinen. 11 Green Pepper hade vaccinerats inför den senaste starten och han var inte alls sig själv. Han tävlade med skor och en vanlig sulky. Nu blir det troligtvis barfota fram och jänkarvagn som i den näst senaste starten när han vann. Hästen borde vara bättre än senast men läget gör att jag är nöjd med pengar, säger Antti Teivainen. 12 Mr Exquisite har tagit två segrar från ledningen efter en kortare vila och formkurvan visar uppåt. Nu fick vi ett iskallt utgångsläge och vi är helt utlämnade gentemot konkurrenterna. Vi är beroende av ett stenhårt utgångstempo annars är vi helt chanslösa. Inga ändringar i vare sig balans eller utrustning, säger Tapio Perttunen. V75-2 1 Bolt Boko blev fast med rubbet senast och kändes kanonfin. Jag tycker att han har varit riktigt bra de två senaste starterna och jag är mycket nöjd med honom för dagen. Han kanske är lite vassare på kort distans, men klarar full väg också. Han är riktigt startsnabb och jag kan nog välja taktik härifrån, men för att han ska kunna vinna i ett bra V75-lopp krävs det nog att det stämmer lite. Det kan bli en tuff körning om spets och rygg på ledaren behöver inte vara fel, men vi får se. Det blir skor igen och ett norskt huvudlag som vanligt. Han känns riktigt på tårna för dagen och måste räknas med chans, säger Erik Lindegren. 2 B.W.T.Engaged är i mycket bra form och senast blev han trea i finska Breeders' Crown där han fick ge sig mot de två bästa fyraåriga hästarna i Finland. Om vi kan köra barfota igen tror jag att vi är med och slåss om segern. Spåret är perfekt och trots att han inte är någon startraket bör vi få en bra position. Eventuellt kör vi med jänkarvagn, vilket slutade med seger den förra gången. Det var dock i mitten på en segerrad och det är svårt att säga hur stor roll vagnen spelade, säger Harri Koivunen. 3 Darth Vader besegrade tuffa hästar senast och han behåller sin fina form. Nu är motståndet ännu tuffare och jag är nöjd om vi är bland de fyra, fem främsta. Hästen är hyfsat startsnabb, men ingen raket. Barfota runt om är en stor fördel i hans fall, säger Antti Teivainen. 4 Vacqueyras kördes offensivt till ledningen 1 300 meter kvar för tre starter sedan, höll ett bra tempo och vann enkelt i V75. Inte alls lika bra i en tuff V75-final näst senast. Senast avslutade han starkt som första häst i tredjespår efter 1.10 sista 800 meterna, även det i V75. 5 Quarter Of An Hour gör det bra. Han fick chansen till slut senast, men kunde inte växla tempo och är mer gynnad om det blir hård fart hela vägen. Annars tycker jag att han har spottat upp sig på slutet och visat att han duger även i V75. Tidigare var han klart bäst i ledningen och det är han väl fortfarande, men han har gått klart förbättrat bakifrån på sistone. Härifrån kommer jag att ladda och han kan öppna rejält, och kommer vi dit så vill jag köra i spets. Han gick med skor bak senast och det var ingen direkt nackdel, och det blir inga ändringar nu, säger Claes Svensson. 6 Castor Boko var fyra i sitt Derbykval för tre starter sedan och har sedan varit kanonfin vid två raka segrar. Han har för lite pengar på sig och känns fräsch och fin efter senast. Han kan öppna bra, men är stark och klarar alla positioner. Senast var han jättefin barfota runt om och tillåter underlaget lär han göra det igen, men han var även riktigt bra med skor gången före och det är inte alls avgörande för honom. Han möter några bra, men är riktigt bra själv och måste räknas, säger Clas-Göran Björkroth. 7 Main Danger har jättebra form och var mycket bra vid vinsterna. Jag tycker att han gick starkt även senast, men då var tempot för dåligt från början. Att det är full väg nu är en fördel gentemot kort distans, men han känns ändå bortlottad. Jag har kört invändigt med honom för att bygga upp självförtroendet och han är riktigt bra nu, men nu får vi nog köra lite mer offensivt. Backar vi blir vi beroende av överpace, och kör jag till är risken stor att vi blir hängande i spåren och det duger inte i V75. Han kan inte göra för mycket själv i ett sånt här sällskap, så det gäller att vi hittar ner och att det blir tempo på loppet. Från det här läget kan jag dock inte vara det minsta optimistisk. Hästen har rest bra förut och det blir inga ändringar, säger Erik Svensson. 8 Costatantisoldi var nedsatt av en elak infektion i den näst senaste starten då han hade fullt med slem i halsen. Han fick därför vila några månader men han var mycket bra i comeback och med det loppet i kroppen bör han bara gå framåt i form. Vi brottas med ett trist utgångsläge, men med en lyckad resa ska han ha en chans nu när de bästa finska hästarna har bakspår. Jag kan inte de svenska hästarna så bra men min är både stark och speedig. Johnny får ladda en bit i början och se vart de hamnar från start, säger Risto Airaksinen. 9 Nova Töll gav ett bra formbesked i Harstad senast. Det var dåliga förhållanden med mjuk bana och snöblask och det var svårt att få fäste. Hon tog några galoppsteg i starten, men kunde sedan köras till ledningen efter 400 meter och vann lätt. Allt var bra i det senaste jobbet i måndags och om underlaget tillåter så kommer hon att gå barfota bak nu vilket är optimalt. Jag tycker att det har strulat en del i år och hoppas att det har släppt nu. Nu blev det ett tufft lopp och är vi bland de fyra fem främsta så får vi vara nöjda, säger Kari Vaaraniemi. 10 Herbie Sisu vann säkrare än det kanske såg ut från sidan senast och han fortsätter leverera och han är i toppform. Bakspåret behöver inte vara någon större nackdel. Trots att jag oftast kört med honom i den främre träffen så är han lika bra med ryggresa. Han klarar alla balanser och senast fungerade han fint med hakar. Jag kan inte vara annat än optimistisk och jag tror på en bra segerchans, säger Mika Forss. 11 That's My Pal har gått bra i fyra starter efter uppehåll. Senast avslutade han bra i tredjespår men det var för dåligt tempo inledningsvis. Han känns bra i jobben efteråt och ska hålla sin fina form. Distansen spelar igen roll och det blir nog inga ändringar, jag hoppas verkligen att underlaget tillåter barfota fram igen. Jag tror nog att han gör ett bra lopp igen, men från det här läget gäller det ju att det stämmer fullt ut för att vi att vi ska kunna vara med där framme, säger Björn Goop. 12 Hoboken är inte lika speedig som Herbie Sisu, men han är stark och presterar alltid stabila insatser. Trots det sämsta utgångsläget är han inte chanslös om det blir bra tempo i loppet, säger Mika Forss. V75-3 1 Liquorice Pipe svarade för en bra insats senast när han vann enkelt med gott om krafter kvar i mål. Han är startsnabb och vi har det bästa utgångsläget. Trots hårt motstånd är det inte omöjligt att vi är med och gör upp om segern. Han tävlar alltid med skor runt om, säger Antti Teivainen. 2 B.W.L.Champion var kanonfin i våras och det är riktigt skoj att han hittat tillbaka till den formen igen. Har såg jättefin ut när han satt fast på Axevalla och vi har siktar på det här loppet sedan dess, och han har sedan vunnit två raka på mycket bra sätt. Det ska egentligen inte gå att vinna som han gjorde senast när han satt så pass långt bak, men han avgjorde ju enkelt till slut ändå. Hästen är på gott humör nu och känns laddad i jobben. Han kommer att gå vässande intervaller i veckan som han brukar få inför start. Distansen spelar ingen roll och han kan öppna riktigt bra, men Johnny (Takter) får bestämma taktiken. Det blir norskt och jänkarvagn som vanligt, men nu siktar vi på att köra barfota runt om. Jag tycker att det ser riktigt bra ut för "Champion" och "Brisco", och hoppas att någon av dem ska kunna vinna, säger Petri Salmela. 3 Surprise Lord har vi siktat länge med på det här loppet och i jobben är allt som det ska. Han har inte startat på några månader och det är ju sällan hästarna är som alldeles bäst direkt efter paus. Jag tror i alla fall på en stark prestation och hoppas på en bra placering. Surprise Lord fortsätter tävla barfota bak och med jänkarvagn, säger Riikka Kosonen. 4 Winning Love var fantastiskt bra senast. Han var med i en tuff spetsstrid och höll mycket bra från ledningen även om han fick ge sig. Hästen har toppform och fick ett bra läge. Han är riktigt snabb ut vid laddning, men trycker jag av honom för hårt så är det risk för att han blir för hetsig. Jag vill ändå till ledningen och kommer att göra ett försök. Senast gick han med skor men tillåter bara underlaget så blir det barfota runt om vilket är en klar fördel. Han är min näst bästa chans, säger Åke Lindblom. 5 Francais du Gull har gått riktigt bra i tuffa gäng och suttit fast med krafter kvar i de två senaste starterna. Senast hade han tussarna kvar och kanske inte vinner om han får chansen, men han blir sämst tvåa. Han går lika bra med skor och det blir troligen inga ändringar denna gång. Senast hade vi modifierat jänkarvagnen med en sidostång vilket fungerade perfekt och det blir samma igen. Han är startsnabb men för att vinna över full väg på V75 är nog rygg på ledaren hans bästa chans. Med klaff har han form för att vinna och ska räknas, säger Erik Lindegren. 6 Womanizer kändes mycket bra i fredagens jobb och trots att vi har respekt för motståndet är vi optimistiska. För oss skulle det passa utmärkt om alla var tvungna att gå med hakar men om det blir milt väder på lördag tävlar vi barfota runt om. Womanizer står ganska långt ut bakom bilen men han kommer att laddas för fullt från start, säger Jarno Kauhanen. 7 Day Cruise har gjort två fina prestationer från dödens men nu har vi hamnat lite väl långt ut bakom startbilsvingen. Det lär bli en jobbig resa och det kan bli svårt att duga i det här sällskapet. Vi kör helst barfota runt om det går men han fungerar helt okej även med skor, säger Markku Nieminen. 8 Real de Rabut hade haft lite småbekymmer inför den senaste starten och han var inte som bäst i den starten. Nu borde han vara lite bättre, men från åttondespåret finns det risk att vi hamnar illa till och trots toppkusk i sulkyn har jag inga större förhoppningar, säger Antti Ala-Rantala. 9 Monster Drive har bra form och avslutade starkt senast men satt för långt bak. Nu kan läget både vara bra och dåligt beroende på vilka som står framför. Allt verkar okej med honom efter senast och det blir inga ändringar. Övernattning lär fungera bra för alla mina fem hästar på V75, men samtliga har dåliga lägen och jag har svårt att ha några för hoppningar på någon av dem, säger Reijo Liljendahl. 10 Macho Gossip hade blivit behandlad i sina framknän och var positiv efter uppehåll senast. Han fick öppna tufft för att komma till ledningen, släppte och blev bakdragen, men avslutade bra sedan. Han bör ha gått framåt med loppet och fick ett bra smygläge nu. Med rätt ryggar han kan avsluta vasst och han ska inte räknas bort helt. Han gick med skor senast, men det är en fördel om han kan gå barfota nu. Normalt är ändå Winning Love en bättre chans, säger Åke Lindblom. 11 Felix Pro led av att vi hade haft dåliga träningsförhållanden inför den senaste starten och han kunde inte göra sig själv rättvisa. Nu har vi finslipat honom ordentligt och nu kör vi med jänkarvagn. Det iskalla utgångsläget gör dock att jag är tveksam om det ens räcker till pengar, säger Jonne Väkeväinen. 12 Daniel Palema har tidigare varit lite trög när han gått i ledningen, men senast var han riktigt bra. Nu är han bortlottad och jag skulle vara nöjd med en matlapp, säger Risto Airaksinen. V75-4 1 Askö Q. spurtade starkt i spåren från femtepar utvändigt näst senast men hade för långt fram. Senast gick han ner i rygg på ledaren efter 400 meter, men gick ut som första häst i andraspår 1 400 meter kvar, tryckte sig till ledningen efter ett varv och var helt överlägsen. 2 Cameo Boko galopperade senast i en trång situation och det var inget fel på hästen. Normalt är han travsäker, men att vinna här kan bli svårt. Han är bäst barfota fram men klarar även skor. Hur han klarar distansen har jag ingen erfarenhet av, säger Mika Forss. 3 Armchair Warriors var riktigt tapper senast med tanke på att han är halshäst och det var regnväder. Nu har han ett bra läge, men tyvärr är han inte speciellt snabb ut. Han kan distansen runt 1.16, men det räcker knappast till att blanda sig i segerstriden, säger Dimitri Hedman. 4 Tarantino har vi siktat med mot detta lopp under en längre tid och allt verkar bara bra med min häst. Han körs offensivt då han är mer stark än speedig och han gillar jämnt och hårt tempo. Det minskar galopprisken radikalt. Felfri tillhör Tarantino en av dem som gör upp om segern. Han kommer att tävla med skor och vi gör inga andra ändringar heller, säger Ivar Holmlund. 5 Force One vann säkert senast trots att han hade pausat före loppet. Han borde vara ännu bättre nu med det loppet i kroppen. Han är stark och rejäl och tävlar som alltid med skor runt om. Nu provar vi kanske jänkarvagn för första gången och hoppas att det gör honom ännu bättre. Han tillhör en av dem som gör upp om segern, säger Mika Forss. 6 Anya von Bentz var bra senast vid seger på tung bana efter ett par sämre insatser i de föregående starterna trots att en av dem slutade med seger. Han hade slem i halsen och fick ta det lugnt ett tag. Nu är motståndet stenhårt och för att kunna vinna måste allt klaffa perfekt, även om hästen är kapabel och snabb. Senast vann han med skor, men om det går blir det barfota fram nu. Det skulle vara en liten fördel. Annars blir det inga ändringar, säger Anssi Nurminen. 7 Up To Belle gick i rygg på ledaren näst senast, fick fritt mitt på upploppet och avslutade fint utan att hota. Senast sprang han utvändigt ledaren och tog ner denne, men kunde inte svara två starka avslutare. 8 Fredericks Laukko fick rejält tryck i spets senast och kunde aldrig lugna ner tempot. Han var ändå inte som bäst för dagen, men har gått ett 1.20-jobb efteråt på bra sätt och verkar fin igen. Distansen spelar ingen roll för honom och från det här läget är väl långt att föredra, då är man inte lika utlämnad. Hästen är bra men det går inte att vara alltför optimistisk härifrån. Balansmässigt siktar vi på att köra barfota fram igen. Senast gick han med stängt huvudlag, men det är ännu inte bestämt vilket huvudlag han kommer att gå med denna gång, säger Reijo Liljendahl. 9 Callum fick en liten transportskada inför senaste loppet och han var inte som bäst trots att värmningen inte visade några fel. Strax efter loppet blev han sjuk, så han är lite tunt jobbad inför denna start. Hästen känns trots allt bra och vi är inga turister här. Callum har kapacitet att vinna loppet, säger Tapio Vanhanen. 10 Valentin Laday var inte sig själv senast, men vi har inte hittat några fel på honom utan vi gör ett nytt försök. Självklart är han ett litet frågetecken efter den senaste insatsen, men skulle han vara lika bra som i de föregående loppen kan man inte nonchalera honom. Han har fin kapacitet för klassen, säger Matias Salo. 11 Enrico la Renta är uppfräschad efter senaste loppet och han borde vara bättre nu. Läget gör dock att han inte känns som något hett segerbud, säger Hannu-Pekka Korpi. 12 Buy The Law möter flera bra finska hästar och läget blev naturligtvis inte bra. Annars passar lång distans bra för han hänger med i alla tempon. Han har visat fin form i de två senaste starterna och är bäst när han får gå på kortspeed. Han är stark men seg av sig och har väl aldrig tagit ut sig för fullt. Nu har han gått förbättrat med ett norskt huvudlag i de fem senaste starterna och det fortsätter vi med. Det blir inga ändringar och skor som vanligt. Det lär krävas högt tempo och bra ryggar, men jag tror ändå inte att han räcker ända fram och vi är nöjda om han lyckas ta pengar. Nu blir det första övernattningen, men han får resesällskap för vi ska starta en annan häst på hemvägen på söndag, säger Mattias Jakobsson. V75-5 1 Amina Hornline vann väldigt enkelt senast och har formen på topp. Hon galopperade från start i debuten för mig, men har sedan haft krafter kvar och det norska huvudlaget oryckt vid tre raka segrar. Hon inledde tydligen bra, men sedan vet jag inte varför framgångarna uteblivit. Jag har varit jättenöjd med henne hela tiden och hon känns fortsatt fin i träningen. Hon har varit snabb ut i tidigare regi och har öppnat bra från bakspår och tillägg för mig. Sedan har jag kört offensivt till ledningen och hon har varit helt ohotad varje gång. Det lutar troligen åt att hon går med bakskor precis som senast, men barfota fram är det viktigaste. Jag tycker att hon står mycket bra inne i klassen och hon är den av mina tre som har den bästa uppgiften, säger Claes Svensson. 2 Shockwave har bara gjort bra lopp för mig och avslutade bra även senast. Hon känns fortsatt fin i jobben och jag tycker att hon håller bra kapacitet för klassen. Andraspåret är väl inte det bästa, men hon bör klara det bara det inte blir en massa omstarter. Hon är rätt så snabb ut och skulle vara intressant att se i ledningen. Vi siktar på att köra barfota runt om nu och det är en fördel om det går att köra så. Med tanke på läget så är hon nog min bästa chans av två på V75, säger Anders Svanstedt. 3 Rouquine kom med lite överraskande, men nu möter hon väldigt tufft motstånd. Hon gick ett banjobb inne på Eskilstuna förra veckan efter 1.16,5 över 1 600 meter på bra sätt. Hon kändes fin och jag tror att formen finns där. Hon har inte varit så snabb ut tidigare, men har blivit bättre i voltstart på sistone. Nu blir det första övernattningen för henne och jag tror att det går bra, för hon är alltid hungrig och äter bra. Det blir inga ändringar och jag hoppas att hon gör ett bra lopp, men hon är svår för mig att sätta in här, säger Sofia Eriksson. 4 Hillbilly Hilda tränade vi voltstart med förra fredagen och då var hon riktigt kvick i väg. Vi var ensamma i volten och det kan vara annorlunda mellan hästar, men jag är inte speciellt rädd för galopp. Hilda har tävlat på hakar på slutet, men blir det sommarbana tar vi bort dem. Senast vann hon lekande lätt och utan att ha full koll på motståndet är jag optimistisk, säger Timo Leivo. 5 Beyoncee vann ett billigt lopp senast efter en perfekt smygresa men i detta sällskap vågar jag inte hoppas på mer än en matlapp, säger Carita Ukkola. 6 Västerbo Dogartist är pigg och glad och har visat fin form på slutet. Hon har gjort det bra i tuffa montélopp på slutet och kanske tycker att det är roligt att testa med sulky igen. Hon fick ett fint läge och brukar kunna spurta bra om hon får en ryggresa. Hon är rask ut och stabil, men lite speciell att köra. Nu kör Björn Röcklinger för första gången, men han brukar fungera väldigt bra med våra hästar och det ska nog gå bra, säger Michael Demmers. 7 Guiding Star har fin form och avslutade väldigt bra senast efter en invändig resa. Näst senast räckte hon inte, men mötte tufft motstånd då och var ursäktad. Dessutom var hon tvungen att gå med bakskor då och hon är klart bäst barfota. Jag hoppas verkligen att det går att köra barfota igen, det är en klar nackdel om hon måste gå med skor. Annars blir det inga ändringar. Spåret fungerar bra och hon har en bra spurt om hon får smyga. Jag tror att hon gör ett bra lopp och vi hoppas att hon får med sig en bra peng, säger Fredrik Wallin. 8 Sembs Ouradour har visat toppform och gått bra hela hösten. Senast kördes hon nog lite väl offensivt från början och galopperade, hon gick starkt efteråt. Hon känns jättefin i jobben efteråt och formen är fortsatt på topp. Hon är stark och tuff och tål verkligen att göra jobbet själv, men kusken får bestämma taktiken och hon är lättkörd. Resor är hon van vid och läget blev bra. Tillåter underlaget blir det barfota runt om igen och inga ändringar är planerade. Hon är min bästa chans, men det blev ett tufft V75-lopp och är vi bland de tre, fyra främsta så får vi vara nöjda, säger Kari Vaaraniemi. 9 Donna Hoist gjorde ett par dåliga insatser i somras, men det visade sig efteråt att hon hade varit sjuk. Nu är hon frisk och bra igen. Senast satt hon fast i ett taktiklopp och den starten glömmer vi. Hur hon klarar voltstart vet jag inte riktigt, men klarar hon det blir jag inte förvånad om hon blandar sig i striden. Voltstart gör att vi kör vi med en vanlig sulky. Barfota fram är önskebalansen, säger Dimitri Hedman. 10 Desiree Lady har toppform och hon har varit riktigt bra i de fyra senaste starterna. Som jag ser det tillhör hon en av de som kan vinna det här loppet. För att vinna från tillägg behöver man dock alltid lite tur. Det snäva femtespåret är knappast något problem, men vi kan nog inte köra med jänkarvagnen som vi har gjort på slutet. Hon tävlar som vanligt med skor, säger Mika Forss. 11 Upstream känns som hon ska och har varit bra under en längre tid. Nu är det bara att hoppas att våra träningförhållanden inte blir alltför dåliga under veckan. Springspåret klarade Upstream bra i Mikkeli, men jag har stor respekt för Hillbilly Hilda som står på start. Det blir barfota fram som hittills om banan låter, säger Jukka-Pekka Hukkanen 12 Classical Duo trivdes inte med hakar senast och hon var inte alls lika bra som barfota fram i den föregående starten. Det var hennes bästa lopp för året och hon hade gott om krafter kvar i mål. Nu kör vi barfota igen om möjligt och hästen ska vara bättre, men från 40 meters tillägg är vi nöjda om hon är fyra, femma, säger Hannu-Pekka Korpi. 13 Hilight Kemp höll bra senast som tvåa efter 1.10-öppning. Stoet är i bra form, men från 40 meters tillägg är jag nöjd med pengar. Det blir barfota runt som vanligt, säger Tapio Perttunen. 14 Captivating Ås gjorde första starten för mig senast och var väl sådär. Samtidigt var det ett litet test och jag räknar med att hon kommer att ha gått framåt med loppet och är bättre denna gång. Hon gick med skor då och klarade det bra, men det är för tidigt att säga vad det kan bli för balans nu. Däremot sätter jag nog på någon form av stängt huvudlag nu för att få henne lite piggare, senast gick hon med öppet. Nu är det tufft emot och med dubbla tillägg är det svårt att ha några förhoppningar, säger Reijo Liljendahl. 15 Dance Photo har fått tre lopp i kroppen efter ett litet uppehåll och är verkligen på väg mot formen. Hon fick dödens näst senast och det passar inte henne, men senast spurtade hon bra. Nu står hon tufft till med 40 meters tillägg och även om jag tror att hon svarar för en mycket bra prestation blir det nog svårt att vinna. Men hon är en bra märr som gick fint för Johnny Takter i somras. Blir det högt tempo och hon får gå med i bra ryggar kommer hon att spurta ner många över upploppet. Jag hoppas att vi inte behöver göra några ändringar utan att det går att köra barfota runt om igen, säger Petri Salmela. V75-6 1 Chiara Sisu är en hedersmärr som har visat fin form på slutet. Senast kunde hon vinna snabbloppet från ledningen, men hon är mycket bättre bakifrån. Nu är förutsättningarna perfekta med bra läge och kort distans. Hon kan öppna riktigt snabbt vid laddning, men kommer inte att köras i ledningen utan det är ett smyglopp som gäller. Hon får lifta med i andra- eller tredjepar invändigt och vi hoppas på en bra peng i första hand. Den här gången siktar vi på att köra barfota runt om, inga andra ändringar, säger Petri Salmela. 2 Ulm Karsk fick ett snällt lopp senast och hade sparade krafter över mål. Allt har känts bra i jobben efteråt och formen ska vara fortsatt bra. Jag blev väldigt nöjd med läget och den korta distansen passar bra. Jag kommer att köra till från start och se vad som händer, men eftersom han satt fast senast så kan det väl vara läge att köra i ledningen den här gången. Hästen har rest bra tidigare och jag hoppas att vi inte behöver göra några ändringar, men måste han gå med bakskor så har det gått bra tidigare. Även om det är några bra emot så har jag lite förhoppningar, säger Mattias Djuse. 3 Order By Boss var jag helt nöjd med senast med tanke på att det var full distans och att han fick jobba hårt i tredjespår runt sista sväng. Det brukar han inte gilla. Han trivs bäst i ledningen med jämnt och hårt tempo. Kort distans är också en fördel och då han är startsnabb så vi bara har en taktik. Allt var bra i måndagens jobb så jag tror på en framskjuten placering och hoppas självklart på seger. Barfota fram skulle vara viktigt, säger Sari Uutinen. 4 Mad Image var jättebra senast och av jobben att döma är formen fortsatt fin efteråt. Han kan öppna ganska bra och jag hoppas att han kommer ner i ett fint läge. Kort distans är inte hans bästa och det ser ut att vara tufft emot, men jag hoppas att han kan tjäna fina pengar ändå. Det blir nog inga ändringar utan bakskor igen, säger Ville Nisonen. 5 Jester Bowl har halsopererats under sin vila tidigare i höstas. Nu har han två lopp i kroppen och han var ruskigt bra senast. Det kändes redan i värmning att han var på gång. Jag kan inte de svenska hästarna, men med rätt resa kan Jester Bowl besegra det finska motståndet. Order By Boss kommer vi inte förbi i början om Tommi vill svara ledningen. Då finns det risk att vi hamnar i dödens och det försöker vi undvika i detta sällskap. Jester Bowl brukar alltid gå med skor, så vinterbana skulle vara en fördel för honom, säger Jani Ruotsalainen. 6 Amazing Soul har gjort bleka insatser i de tre senaste loppen, men det visade sig att hon var sjuk i samband med de starterna. Nu borde hon vara bättre, men fortfarande är det ett litet frågetecken för dagsformen. Hon har oftast tävlat mot bra hästar och skrällt då och då. Har hon en bra dag är det inte omöjligt här heller. Det blir intressant att se vad en ny kusk betyder. Inga ändringar gentemot tidigare starter, säger Jukka Kinnunen. 7 Stormysky har verkligen inte haft något flyt med positionerna utan suttit fast i de två senaste starterna. Han tränar fint och ska hålla sin fina form och den korta distansen är en fördel. Det blir inga ändringar, helstängt huvudlag och jag hoppas verkligen att det går att köra barfota fram igen. Han är snabb ut, men läget blev ändå för dåligt för att jag ska våga vara optimistisk, säger Reijo Liljendahl. 8 Allaballakaitoz får göra en start till innan vintern. Läget blev inte alls bra för en häst som ska smygas, men har vi maximalt flyt ska han räknas med platschans ändå. Hästen känns fin och Jorma var nöjd med honom senast, men det blev lite väl täta starter då. Kort distans passar bra och den här gången siktar vi på att köra barfota runt om, men han fungerar också bra om vi måste köra med lätta aluminiumskor. Björn brukar få bra fart på hästarna och jag hoppas att han får det igen, men det krävs att hästen får en passande resa för att vi ska få en fin slant, säger Per Fromell. 9 Bluehill's Hero (startar inte). 10 Kiikku's Lordi var jättebra när jag körde honom i den näst senaste starten. Helst skulle jag ha haft framspår på kort distans, men blir det tempo i loppet och får han en bra position kan han vara även bättre bakifrån. Trots tufft motstånd är jag inte slagen på förhand, då hästen har kanonform. Skor eller inte spelar inte någon större roll, säger Juha Utala. 11 Large Leader vann enkelt senast efter en fin resa i andrapar utvändigt. Han gillar torr, kall väderlek och han var bättre än på länge. Nu är utgångsläget iskallt och det blir svårt att blanda sig i striden från ett elftespår över kort distans, säger Hannu Hietanen. 12 Burning Line Gral var jättebra från dödens i comebacken senast. Jag räknar ändå med att han har gått framåt rejält och är betydligt bättre denna gång, det brukar han bli efter uppehåll. Han klarar alla distanser men spåret var inte alls roligt, härifrån måste det ju flyta perfekt. Hästen går redan optimalt på alla sätt och det blir inga ändringar. Stämmer det är han med där framme, men jag tror mer på min andra häst, säger Anders Svanstedt. V75-7 1 She Loves You F.I. har fin form och satt fast senast. Nu fick hon ett bra spår och med rätt resa är hon tillräckligt bra för att kunna segra. Hon har varit snabb ut i tidigare regi, men det har hon inte visat hos oss ännu så länge. Vi planerar inga ändringar utan hoppas att det går att köra barfota runt om igen, säger Jörgen Westholm. 2 Magical Queen har hittat sig själv igen och hon gjorde karriärens första bra prestation från dödens senast. Med bästa möjliga startspår är hon stallets bästa chans på lördag och hon slåss om segern på allvar. Det blir skor och jänkarvagn som vanligt, säger Hannu-Pekka Korpi. 3 Örbäckens Cruella har visat otroligt bra form på slutet och imponerat stort vid tre raka segrar. Visst har hon varit riktigt bra i sina bästa stunder tidigare också, men nu har hon ändå lyft ytterligare. Visst har Marie betydd en hel del, som har fått hästen att må så pass bra som hon gör, men sedan har vi också kört henne helt utan skydd de tre senaste starterna och det har fungerat perfekt. Hon känns fortsatt fin i jobben och ska hålla sin fantastiska form. Läget blev bra och hon kan öppna snabbt om jag vill, men det lutar åt att jag bara söker en bra position härifrån. Nu har hon ju visat att hon kan vinna från alla positioner, men som jag läser loppet så kommer många att köra från start och jag är inte orolig att det bli lågt tempo. Vi siktar på att köra barfota runt om och utan skor igen, men skulle det krävas skor så är det nog en klar nackdel för henne. Nu möter hon de bästa stona för första gången och det är tufft emot, men jag tror ändå att hon tillhör de bästa märrarna i Sverige. Amina Hornline ser det väl lite bättre ut för på papperet, men "Cruella" har grymmaste formen och jag måste tro på henne också. Jag har bra erfarenheter från Vermo då vi vann där på V75 förra året, och jag hoppas att vi kan göra det igen. Precis som den gången blir det dubbla övernattningar, det tycker jag fungerar bäst för mina hästar, säger Claes Svensson. 4 Alien Lady gör sin sista start inför stundande avelskarriär och det är roligt att få avsluta karriären på hemmaplan. Senast var hon ursäktad då första varvet öppnades på raska 1.10. Hon behövde det loppet efter en kortare vila. Nu skall hon vara bättre, och jag tror hon kan sluta åtminstone trea, fyra. Hon är startsnabb, men det är även Magical Queen och flera andra så vi får se hur loppet blir kört. Det blir skor, vanlig sulky, ryckbara öronproppar och halvnorskt huvudlag, säger Tuomas Korvenoja. 5 Pandora Girl känns riktigt bra i jobben, men hon räcker knappast till seger direkt efter vila. Det kan saknas lite till den rätta formen då hon har pausat drygt två månader. Hon blev sjuk efter senaste loppet, men är nu pigg och frisk igen. Jag tror vi kör barfota runt, säger Jonna-Mari Moisio. 6 Ginger Belle har haft problem med magen, men nu känns hon bra i jobben igen. Pausen är inget problem, men startspåret är det. Det är många startsnabba hästar invändigt. Skulle det lösa sig med positionerna bör hon kunna dyka upp blande de tre, fyra främsta. Det blir barfota fram om banan låter, säger Risto Airaksinen. 7 Canaka B.F. har visat bra form på slutet och var rejäl vid vinsten senast. Hon gick med skor bak då, men det är inte balansen som är det avgörande för henne. Hon klarar alla underlag och alla balanser, men det är för tidigt redan nu att säga hur hon kommer att gå skodd på lördag. Hon har travat bra i alla starter för mig och ser fortsatt fin ut i jobben. Det är en jättefin märr och kapaciteten finns där, men även hon fick ett dåligt läge, säger Reijo Liljendahl. 8 Turbonina fick fritt sent från rygg på ledaren senast och hon fick nöja sig med en fjärdeplats. Hon är annars i bra form, men utgångsläget är iskallt och motståndet betydligt tuffare än tidigare. Jag skulle vara nöjd med en matlapp, säger Jussi Rämö. 9 Caddie Geisha har gått hyggligt för mig, men jag hade ändå väntat mig lite mer. Hon hade nämligen tränat jättebra inför debuten näst senast, men gav sig från spets då. Senast fick hon rygg ledaren, men följde bara med. Läget passar bra för hon hänger med i alla tempon. Kapaciteten är hög och normalt borde hon ha gått framåt med loppen, men det verkar som att hon tränar bättre än hon tävlar och vi får se om jag kan hitta på något. Tillåter underlaget siktar vi på att köra barfota runt om för första gången i min regi, och eventuellt kan det bli tal om ett norskt huvudlag också, säger Åke Lindblom. 10 Beatasine kändes inte som bäst inför det senaste loppet och hon såg inte som bäst ut. Det var starkt gjort av henne att ändå vinna. Hon behövde det loppet i kroppen och hon känns bättre efter det. Nu möter Beatasine många bra hästar och har bakspår, så för att kunna vinna behövs tempo och lite tur. Hon har bättre chans än Ginger Belle och det blir barfota runt om, om det är möjligt, säger Risto Airaksinen. 11 Celsius Ås var riktigt bra senast i Tammerfors där han utmanade Herbie Sisu på allvar över upploppet. Den fina formen håller i sig, men att vinna ett sådant här lopp från ett elftespår är kanske att kräva för mycket, säger Hannu Torvinen. 12 Venice har varit ruskigt bra i de senaste starterna, men spår tolv nu gör att vi kan njuta av loppet utan att ha några som helst tankar om en framskjuten placering. Vi har ingenting att förlora, men för att vinna krävs att allt klaffar till hundra procent. Det blir skor som alltid och jänkarvagn, som han gått med på slutet, säger Mika Forss. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mdani (+5) |
|
2013-12-05, 20:16 | #60 |
V75-1
A.Hannibal är en fin 4-åring som åker till Finland i prima form. Han blev spurtslagen av Claes Boko senast. Från ett passande startspår kan dt vara spets och slut för Åke Lindbloms fine fux. Bret Boko har missat i sina senaste starter. Har fart att slåss om segern om bra dag. Utgångsläget är perfekt den här gången. Kaiser Broline fick en fin resa senast och ställde alla schack matt då luckan kom. Har bytt träning sedan dess. Skall ses med vinstchans igen. Brisco Boko kan en del då allt stämmer. Har vunnit 13 segrar på 21 starter. Men ej söder om Sundsvall. Ranking: 2,1,3,4,7,6,10,8,11,12,5,9 V75-2 Castor Boko är en riktigt bra travare. Han har en miss i raden och då handlade dt om Derbykval på Vermo där han fick nöja sig med att bli fyra. That´s My Pal fick visserligen nöja sig med att bli fyra senast men hans avslutning var dt inget fel på. Visade 1.09,7 sista 700 och gick vasst in i mål. Har form för att slåss om segern med rätt resa. Herbie Sisu har hittat stilen och vunnit fyra av fem på slutet. Trist spår men med rätt klaff på loppet kan han bli segeraktuell då han är en bra spurtare. Vacqueyras har både imponerat och haft en del bekymmer. I senaste starten stod han dock för en mkt stark långspurt och skall tas på allvar. Ranking: 6,11,10,4,8,1,5,12,3,2,9,7 V75-3 Womanizer kommer från finalseger i Gulddivisionen på Solvalla. Då satt han i spets tidigt från tredjespår. Siktar på spets och den taktiken har goda möjligheter att bli framgångsrik. Bra chans. Monster Drive kom inte till senast men avslutade fortast av alla i Guldfinalen på Solvalla. Han har haft en del otur på sistone men skulle han lite flyt duger han bra. Björn Goop får chansen i sulkyn igen och jag har Guldsegern i Sprintermästarhelgen i minnet och för mig är ekipaget ett givet streck. Winning Love är i fint slag och står till till för att få ett bra lopp. Är ett hett bud om han når spets. B.W.L. Champion vann Gulddivisionen i Halmstad och tog sedan ett vanligt snabblopp inom V86. Har prima form. 3 Surprise Lord FM-etta. Ranking: 6,9,4,2,3,5,1,7,8,10,12,11 V75-4 Valentin Laday var hästen som dök upp på Åbys SM-dag som singelbud i V75. Kretsen strök hästen efter en tveksam värmning. Har haft en paus sedan han återvänt till Finland. Gjorde comeback nyligen som favorit men galopperade bort sig. Intressant att se att han stod i 15 för tio och Force One vann och gav 36 för tio. Valentin får en ny chans! Force One vann sin sjätte raka senast och är mkt bra för klassen. Kanske kan slå Valentin Laday också i regelrätt match. När två träter så kan 7 Up to Belle kliva in i matchen. På förhand borde ekipaget få svårt, men gjorde dt bra senast som trea på Solvalla bakom vinnande Kalido och Maranello (mkt bra senast!) Plockade då ner en så pass bra häst som Birmingham från dödens!!! Distansgynnad. Rankas upp. Loppets bedövare....... Ranking: 10,5,7,4,9,8,3,2,6,11,12,1 V75-5 Amina Hornline har gjort fyra starter efter flytten till Claes Svensson. Dt har blivit tre raka i fin stil efter galoppmissen i regidebut. Claes tror mest på Amina av hans hästar, trots att han rankar Örbäckens Cruella som ett av landets bästa sto..... Spikas! Ranking: 1,4,11,2,8,9,10,14,15,12,13,3,5,7,6 V75-6 2 Ulm Karsk var snabbast ut senast men nöjde sig med rygg på Chapeau. Han blev fast med allt sparat i målgången. Fick ett bra startspår och är ute efter revansch. Mera offensiv körning kan ge segern här istället. Burning Line Gral fick en genomkörare på Axevalla helt med sikte på detta lopp. Spår tolv är oturligt men en strykning underlättar något. Känns som ett tryggt lås. Ranking: 2,12,7,3,6,8,5,10,11,4,7 V75-7 Canaka B.F. fortsätter att övertyga och här har Nurmos/Kontio funnit en passande uppgift. Stoet visade härlig styrka då hon vann på Solvalla i onsdags över tre varv. Svårstoppad. She Loves You F.I. står perfekt till med spår ett. Vass då hon har medgång. Kan mycket. Örbäckens Cruella är i kanonslag. Har hittat en nästan ofattbart bra dagsform sista månaderna. Från ett lite bättre spår än tipsettan, har hon sin givna chans. Beatasine har vunnit tolv segrar i år, och även tagit flera segrar i Sverige. Oftast på sprinterdistans där hon är effektiv. Duger bra med rätt klaff i löpningen. 12 Venice är en vass 4-åring. Har varit bästa stoet i finska 4-årskullen. Tog en hedrande andraplats i Travderbyt. Har blivit bortlottad, men slår många om hon får loppet. Ranking: 7,1,3,10,12,2,5,6,4,9,11,8 Systemförslag V75-1: 1,2,3,4,7 V75-2: 4,6,10,11 V75-3: 2,3,4,6,9 V75-4: 5,7,10 V75-5: 1 Amina Hornline V75-6: 2,12 V75-7: 1,3,7,10,12 3000 rader (bolagsspel) Senast redigerad av spalato den 2013-12-05 klockan 21:04. Anledning: stavfel |
|
|