Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-27, 14:28   #31

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 6298
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
DU kan ju börja sjöandet genom att spela nr 8, Ursule du bouffey i lopp 2 på Vincennes idag! 7ggr just nu och omsatt nästan 350k. Tror vi får 5-7ggr...
Hoppas ni lirade!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grogg12 (+10), laxdasen (+10), barkman (+10)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 15:05   #32

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oHYRA Visa inlägg
Vore roligt om det fanns en "knapp" eller ruta man kunde fylla i, för ett val att dölja streckprocenten. Visserligen bara för en själv man döljer det men jag vill ju inte se den vid första titten av spelet.
Du kan ju alltid skriva ut startlistorna som finns i pdf form på Classic, på så sätt bilda dig en egen uppfattning av omgången innan man börjar läsa vad folk tror.
Gammal 2013-11-27, 15:08   #33

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Jag tror det blir en hel del tyskt på Solvalla ikväll.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 15:18   #34

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Kan inte tänka mig att Georgina Corner kan vara med i någon spetskörning. Sen kan det bli svårt för den stora favoriten att vinna.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 15:20   #35

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Thorstens enda chans är Calypso resten räcker ej
Gammal 2013-11-27, 15:25   #36
Banned

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Och sen en sak till- Diskussionen om spelvärde. Den frågan är hur stor som helst. Om vi ska kunna ha en kreativ och riktig diskussion om detta så bör vi samlas en hel dag och prata och ventilera detta. De som tror att spelvärdet enbart hör ihop med hur många procent en häst har i förhållande till chansen har missat minst tio parametrar till att ta hänsyn till.
På ett streckspel kan du så klart inte enbart titta på insatsfördelningen kontra vinstchans för en _enskild_ häst. Men när det gäller över x antal lopp så är det enbart att utdelningen måste vara större än vad den procentuella chansen är.

Enkel matematik är att om en rad sitter en gång på 10 000 så måste utdelningen vara mer än 10 000 för att ha spelvärde. Alla rader med negativt spelvärde bör inte spelas. Kan finnas undantag - se robotspelen.

Håller du inte med om detta, kan du lika gärna köpa trisslotter och hoppas på turen. Grundläggande spelteori helt enkelt.
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 15:30   #37

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RazshVollril Visa inlägg
På ett streckspel kan du så klart inte enbart titta på insatsfördelningen kontra vinstchans för en _enskild_ häst. Men när det gäller över x antal lopp så är det enbart att utdelningen måste vara större än vad den procentuella chansen är.

Enkel matematik är att om en rad sitter en gång på 10 000 så måste utdelningen vara mer än 10 000 för att ha spelvärde. Alla rader med negativt spelvärde bör inte spelas. Kan finnas undantag - se robotspelen.

Håller du inte med om detta, kan du lika gärna köpa trisslotter och hoppas på turen. Grundläggande spelteori helt enkelt.
mm absolut.....men har ju nyss förklarat att det finns så många parametrar som ingår som folk inte ens beaktar... förstår man inte det borde man gått om några år till i skolan i varje klass.
Gammal 2013-11-27, 15:31   #38
Banned

WinterIsHere

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oHYRA Visa inlägg
Vore roligt om det fanns en "knapp" eller ruta man kunde fylla i, för ett val att dölja streckprocenten. Visserligen bara för en själv man döljer det men jag vill ju inte se den vid första titten av spelet.
Håller helt med här. Ibland styrs man omedvetet åt fel håll pga all information om hur andra har spelat. Dock är det ju en viktig sak att titta på till sist ändå, men självklart borde det inte vara det första vi ser om vi inte själva vill det!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+1)
Gammal 2013-11-27, 15:33   #39

laxdasens avatar

Standard

om an ändrar en stenklar ide för att du inte är nöjd med strecken så är det inte spelvärde utan idioti. Det fattar ALLA.
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 15:34   #40

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8344

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Anser du att en häst ska vara favorit och den inte är det har du spelvärde
Sedan är det en helt annan sak hur du kom fram till din ranking och chansvärdering, och om den är bra eller dålig
Det tar väldigt många år att bli bra på det här
putte64 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 15:36   #41
Banned

WinterIsHere

Standard

Citat:
mm absolut.....men har ju nyss förklarat att det finns så många parametrar som ingår som folk inte ens beaktar... förstår man inte det borde man gått om några år till i skolan i varje klass.
Det finns enormt många parametrar att ta hänsyn till när man ska försöka komma fram till en eventuell vinstchans. Här hamnar vi nog snett ofta men frågan hamnar till sist likväl i "utdelning" kontra sannolikhet för vinst. Vägen dit är dock svår. Och jag håller med om att det finns massa tölpar (speciellt i rutan) som snackar spelvärde utan att förstå det minsta själva av vad spelvärde är. Att snacka spelvärde långt innan start går ju inte. Det är en omöjlighet! Bara sekunder innan ett lopp så kan man ju bli knäppt på näsan och ens förväntade spelvärde försvinner för att någon dunkar ordentligt på en 4-oddsare t ex.
Gammal 2013-11-27, 15:39   #42
Banned

WinterIsHere

Standard

Citat:
om an ändrar en stenklar ide för att du inte är nöjd med strecken så är det inte spelvärde utan idioti. Det fattar ALLA.
Om jag tycker att Maharajah ska vara stenklar men upptäcker att hela Sverige har spikat den (ja samtliga för att vara övertydlig) så kommer jag garanterat gardera med samtliga hästar och de 95% som Maharajah borde vinna kommer jag bli rik på i längden då jag har spelvärde på samtliga andra hästar men negativt värde på Maharajah! Inte idioti utan just spelvärde!
Gammal 2013-11-27, 15:40   #43

oHYRAs avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 259
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lepadd Visa inlägg
Du kan ju alltid skriva ut startlistorna som finns i pdf form på Classic, på så sätt bilda dig en egen uppfattning av omgången innan man börjar läsa vad folk tror.
Mest pga min lättja jag skulle vilja ha det. Gör rutan mindre och ser till så strecklistan försvinner ur bild just nu.
Just för att det är lätt att bli influerad trots att man inte tror det om sig själv

Senast redigerad av oHYRA den 2013-11-27 klockan 15:44.
oHYRA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 15:41   #44
Banned

WinterIsHere

Standard

Men frågan är om en enda tysk häst vinner ikväll. Det enda positiva jag kan se är att det är just Erik som kör hästarna. Men jag funderar att ta bort samtliga - alternativt sätta villkor att max en av dessa får vinna!

Och vilka hästar ska man spika? Ska man gå hårt på Untersteiner Jr som har gjort det riktigt bra på Valla i år!
Gammal 2013-11-27, 15:43   #45

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RazshVollril Visa inlägg
Om jag tycker att Maharajah ska vara stenklar men upptäcker att hela Sverige har spikat den (ja samtliga för att vara övertydlig) så kommer jag garanterat gardera med samtliga hästar och de 95% som Maharajah borde vinna kommer jag bli rik på i längden då jag har spelvärde på samtliga andra hästar men negativt värde på Maharajah! Inte idioti utan just spelvärde!
jag pratar givetvis inte om marre...EXEMPEL....jag hade nyss för en minut sen en stenklar på Lunden PHOTO PRINCESS. Den var 30% favoriten 52%. Bra spelvärde då den var totalt stenklar.Men hade den varit 46% så hade jag så klart spikat ändå eller skulla jag garderat då??????

td