|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-11-26, 00:34 | #31 |
Guest
|
Ingenting är gratis. Du betalar väl en TV-avgift till Radiotjänst, samt till din Kabel-TV leverantör? Men jag antar du betalar åtminstone för ditt internet, så visst betalar du ändå för att se det du ser?
|
2013-11-26, 00:34 | #32 | |
Citat:
2013-11-26, 01:13 | #33 |
Sant, så varför ska jag betala dubbelt för att få se på trav live?
|
|
2013-11-26, 01:15 | #34 | |
Citat:
|
||
2013-11-26, 01:30 | #35 |
|
|
2013-11-26, 08:08 | #36 |
Men om man inte ska spela så är väl gratis-repriserna ett fullgott alternativ?
2013-11-26, 08:33 | #37 |
Egentligen handlar det inte om gratis eller ej utan mer att jag inte vill bli registrerad varje gång som jag vill kolla på ATG Live.
Det är i högsta grad en fråga om integritet för mitt vidkommande. Kostnaden för ATG Live är minst sagt försumbart för mig. Sedan är den estniska ATG Live sajten mer i min smak enär man slipper mkt tippande och sidoinfon som i längden drar för mkt energi från mig. Och som jag skrivit tidigare så gillar jag de engelska löpreffen bättre eftersom anglosaxarna har mer sväng i snacket jämfört med sina svenska kollegor. Detta är självfallet en smaksak. Så åter igen handlar det inte om snålhet från min sida utan friheten att få välja och samt slippa bli registrerad. Alla Ni som använder ATG Live är ju också en handelsvara i form av kundgrupper. Vad får Ni för det? Ingenting! |
|
2013-11-26, 08:42 | #38 | |
Citat:
Alternativt så har du något riktigt fuffens för dig... |
||
2013-11-26, 09:48 | #39 |
Det här blir långt, men jag laddade ur ordentligt.
Om jag vill se mitt favoritlag spela hockey, fotboll, bandy, basket eller handboll så får jag betala för att vara publik. Allt som oftast får jag betala för att se det på någon betalTV-kanal också. Oavsett om jag spelat på resultatet eller inte, hos vilket bolag jag än spelat. De Live-sändningar som erbjuds är ytterst sällan de lag eller ens den sport som jag vill se. Maten på svenska idrottsarenor är ärligt talat inte bättre än vad den är på svenska travbanor. Den är inte ens billigare. Biljettpriserna till Allsvensk fotboll eller SHL-hockey är bra mycket högre än vad man betalar till svenska travbanor. Att se SHL-hockey på TV kostar 299kr/månad. Jag vill påstå att travsporten i Sverige växlade in på fel spår när man började lyssna på "20kr plats-spelarna" som tömt lädret när de gjorde en 48-kronors V5. Allt skulle göras så billigt som möjligt, man tänkte kvantitet istället för kvalitet. Istället borde man göra sändningar som folk vill betala 299kr/månad för att se. Sändningar med riktigt bra referenter istället för en tafflig banreferent som genom jordfelsbrum och rundgång försöker uttala hästnamn med klen framgång. Sändningar med mer än en kamera som låter hästarna försvinna bakom domartorn eller ilsket felriktade strålkastare som lyser rakt in i kameran. Erbjud miljöer på banan som folk vill betala för att uppleva. Kan man betala 300 spänn för att se en hockeymatch från en bra plats, så borde man kunna betala detsamma för att se V75 från en bra plats. Gör det häftigt att gå på trav, inte nödvändigtvis billigt. Skapa show runt om det hela, en upplevelse. Skärp upp hela organisationen. Åk till USA och se hur man gör en fyratimmars sändning från t.ex. Nascar eller en match i amerikansk fotboll. Kika på hur SVT gör Vinterstudion. Långa sändningar med en hel del transportsträckor allt medan spänningen stegras. På travbanor är det inte riktigt så. Ta bara ett sådant exempel som den som ropar ut diskade ekipage. Det skall vara en röst som låter som en auktoritär domare, inte som en osäker PRAO-elev som läser innantill. När det är hårt i mål, eller om domarna vill granska löpningsfilmen, skall naturligtvis de inblandade köra fram till måldomartornet och vänta på måldomaren som kliver ut på en balkong och förkunnar vem som vunnit. Skapa dramatik och show. Referenten måste förstå att om radiolyssnare klarar av Lasse Granqvists tempo så kan man säkert dra hur fältet formerat sig betydligt snabbare än idag för att tempo och spänning skall infinna sig. En halvtimme före första start får fem framträdande tränare kliva upp på en liten scen i restaurangen och intervjuas om dagens chanser. I defileringen skall naturligtvis ekipagen snabbt presenteras, man måste börja bygga spänningen där. Kanske skall segerceremonin inte ske nere vid banan, utan uppe i restaurangen där publiken sitter, där applåderna hörs och värmer. Man får ändå inte glömma bort att hylla hästen, det skall naturligtvis vara en säck morötter i hederspris till alla segrande hästar. Jag tror det är bättre om travet försöker klättra en bra bit på upplevelsestegen, ta mer betalt och se till att man får valuta för pengarna. Skall allt vara gratis blir det inte bättre än idag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sandro (+10) |
|
2013-11-26, 10:48 | #40 | |
Guest
|
Citat:
|
|
2013-11-26, 15:28 | #41 | |
Citat:
Du verkar inte vilja förstå min andemening utan kommer med illvilliga kommentarer. Kanske för att det är lättare för dig eftersom det är på en låg nivå? Jag lider inga psykiska men av att röra mig i dagens samhället överhuvudtaget serrö. Min trådstart handlar om att det borde så att ATG skulle bjuda sina spelare på mera, bland annat gratis ATG Live. ATG är ju bara en av väldigt många spelbolag på detta jordklot och det borde man ha insikter i och agera därefter. Men mot dumhet kämpar gudarna förgäves. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+5) |
||
2013-11-26, 15:59 | #42 |
Jag tror att om ATG låter "liven" vara gratis så tjänar ATG på det i ökad omsättning.
Vem har inte tryckt in lite konstiga lir bara för att få lite spänning i ett lopp. |
|
2013-11-26, 16:04 | #43 |
Jag skulle kunna betala det dubbla om jag slapp Robin och Anton, dom kan förstöra vad som helst...
I princip kan jag tycka att det borde vara gratis för alla som spelar, även de som lämnar via ombud, borde gå att regga bongnumret och få sändningen den dagen det spelet gäller. Sen borde 50 kr= 1 dygn göra att 500 kr ger 10 dagar om det ska vara kopplat till spelets storlek. |
|
2013-11-26, 16:50 | #44 | |
Citat:
Då blir du glad att Anton försvinner efter nyår då http://perssonbloggar.se/2013/11/ant...amna-atg-live/ Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+5) |
||
|