Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-26, 00:34   #31
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammmmmar Visa inlägg
Så man kan inte kolla av rent intresse utan att spela? Ska man behöva betta för att se en fotbollsmatch också kanske? Jag är student och tycker faktiskt om att se på trav utan att behöva spela på loppen. Eller, får man inte det? Tydligen inte.
Ingenting är gratis. Du betalar väl en TV-avgift till Radiotjänst, samt till din Kabel-TV leverantör? Men jag antar du betalar åtminstone för ditt internet, så visst betalar du ändå för att se det du ser?
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 00:34   #32

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 980
Standard

Citat:
Så man kan inte kolla av rent intresse utan att spela? Ska man behöva betta för att se en fotbollsmatch också kanske? Jag är student och tycker faktiskt om att se på trav utan att behöva spela på loppen. Eller, får man inte det? Tydligen inte.
www.atgplay.se
Gammal 2013-11-26, 01:13   #33

hammmmmars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1714
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Ingenting är gratis. Du betalar väl en TV-avgift till Radiotjänst, samt till din Kabel-TV leverantör? Men jag antar du betalar åtminstone för ditt internet, så visst betalar du ändå för att se det du ser?
Sant, så varför ska jag betala dubbelt för att få se på trav live?
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 01:15   #34

hammmmmars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1714
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
AtgLIVE heter tråden, är mycket medveten om att repriser går att se.
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 01:30   #35

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 4740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om du lämnar in spel för minst 50kr via kiosk-ombudet och ser till att använda ATG-kortet så får du tillgång till atg-live under det dygnet.
Grymt det visste ja inte om du ska ha stort tack för den informationen. mvh
dReaMz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 08:08   #36

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 980
Standard

Citat:
AtgLIVE heter tråden, är mycket medveten om att repriser går att se.
Men om man inte ska spela så är väl gratis-repriserna ett fullgott alternativ?
Gammal 2013-11-26, 08:33   #37

prototyps avatar

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 95
Standard

Egentligen handlar det inte om gratis eller ej utan mer att jag inte vill bli registrerad varje gång som jag vill kolla på ATG Live.

Det är i högsta grad en fråga om integritet för mitt vidkommande. Kostnaden för ATG Live är minst sagt försumbart för mig.

Sedan är den estniska ATG Live sajten mer i min smak enär man slipper mkt tippande och sidoinfon som i längden drar för mkt energi från mig. Och som jag skrivit tidigare så gillar jag de engelska löpreffen bättre eftersom anglosaxarna har mer sväng i snacket jämfört med sina svenska kollegor. Detta är självfallet en smaksak.
Så åter igen handlar det inte om snålhet från min sida utan friheten att få välja och samt slippa bli registrerad.
Alla Ni som använder ATG Live är ju också en handelsvara i form
av kundgrupper. Vad får Ni för det? Ingenting!
prototyp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 08:42   #38

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8372
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av prototyp Visa inlägg
Egentligen handlar det inte om gratis eller ej utan mer att jag inte vill bli registrerad varje gång som jag vill kolla på ATG Live.
Du måste ha det otroligt jobbigt att leva i dagens övervakade samhälle. Tänk på alla kameror på tunnelbanan, varje gång du använder ditt kreditkort, en smartphone med gps och alla samtal som går att spåra till en mast osv osv.

Alternativt så har du något riktigt fuffens för dig...
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 09:48   #39

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Det här blir långt, men jag laddade ur ordentligt.

Om jag vill se mitt favoritlag spela hockey, fotboll, bandy, basket eller handboll så får jag betala för att vara publik. Allt som oftast får jag betala för att se det på någon betalTV-kanal också. Oavsett om jag spelat på resultatet eller inte, hos vilket bolag jag än spelat. De Live-sändningar som erbjuds är ytterst sällan de lag eller ens den sport som jag vill se.

Maten på svenska idrottsarenor är ärligt talat inte bättre än vad den är på svenska travbanor. Den är inte ens billigare. Biljettpriserna till Allsvensk fotboll eller SHL-hockey är bra mycket högre än vad man betalar till svenska travbanor. Att se SHL-hockey på TV kostar 299kr/månad.

Jag vill påstå att travsporten i Sverige växlade in på fel spår när man började lyssna på "20kr plats-spelarna" som tömt lädret när de gjorde en 48-kronors V5. Allt skulle göras så billigt som möjligt, man tänkte kvantitet istället för kvalitet. Istället borde man göra sändningar som folk vill betala 299kr/månad för att se. Sändningar med riktigt bra referenter istället för en tafflig banreferent som genom jordfelsbrum och rundgång försöker uttala hästnamn med klen framgång. Sändningar med mer än en kamera som låter hästarna försvinna bakom domartorn eller ilsket felriktade strålkastare som lyser rakt in i kameran. Erbjud miljöer på banan som folk vill betala för att uppleva. Kan man betala 300 spänn för att se en hockeymatch från en bra plats, så borde man kunna betala detsamma för att se V75 från en bra plats.

Gör det häftigt att gå på trav, inte nödvändigtvis billigt. Skapa show runt om det hela, en upplevelse. Skärp upp hela organisationen. Åk till USA och se hur man gör en fyratimmars sändning från t.ex. Nascar eller en match i amerikansk fotboll. Kika på hur SVT gör Vinterstudion. Långa sändningar med en hel del transportsträckor allt medan spänningen stegras.

På travbanor är det inte riktigt så. Ta bara ett sådant exempel som den som ropar ut diskade ekipage. Det skall vara en röst som låter som en auktoritär domare, inte som en osäker PRAO-elev som läser innantill. När det är hårt i mål, eller om domarna vill granska löpningsfilmen, skall naturligtvis de inblandade köra fram till måldomartornet och vänta på måldomaren som kliver ut på en balkong och förkunnar vem som vunnit. Skapa dramatik och show. Referenten måste förstå att om radiolyssnare klarar av Lasse Granqvists tempo så kan man säkert dra hur fältet formerat sig betydligt snabbare än idag för att tempo och spänning skall infinna sig.

En halvtimme före första start får fem framträdande tränare kliva upp på en liten scen i restaurangen och intervjuas om dagens chanser. I defileringen skall naturligtvis ekipagen snabbt presenteras, man måste börja bygga spänningen där. Kanske skall segerceremonin inte ske nere vid banan, utan uppe i restaurangen där publiken sitter, där applåderna hörs och värmer. Man får ändå inte glömma bort att hylla hästen, det skall naturligtvis vara en säck morötter i hederspris till alla segrande hästar.

Jag tror det är bättre om travet försöker klättra en bra bit på upplevelsestegen, ta mer betalt och se till att man får valuta för pengarna. Skall allt vara gratis blir det inte bättre än idag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sandro (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 10:48   #40
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Men de 50 kr måste du ju spela i blindo, dvs utan värmningar baninfo mm.

Och det ska isåfall komma från en som har allt och lite till gratis (du har sagt du jobbar med travtips)

Se det ur spelsynpunkt istället, det är ju alldeles säkert småspelare för vilka den här lilla kostnaden har betydelse, och antagligen spelar dessa så lite eller mest för nöjes skull att de inte heller har "behov" av arkivet. Hur stor del är 99 kronor i procent om personen omsätter typ en tusenlapp i månaden? Den ska läggas till de redan höga avdragen som vi har i Sverige på spel.

En variant vore ju typ 5 dagar gratis och sedan betala isåfall men då blir väl såna som du griniga !?

Tycker verkligen inte det är ett orimligt krav att sändningar ska vara gratis, se det som reklam för verksamheten istället , inte fan tar vanliga tv-kanaler betalt för reklamen de visar ?

Tvärtom sponsrar ju ATG sina sändningar i TV till TV-bolagen.

Inte ens Svenska Spel tar betalt för sin streaming.

Jag förstår inte alla griniga typer som pratar om snåljåpar hit och dit, borde inte spela etc.
Jobbar i en spelbutik. Får ingenting gratis. Däremot har även jag ett konto hos ATG med köpt årsabonnemang på ATG-LIVE. Enda anledningen varför jag har konto hos ATG är ju att det förenklar väldigt mycket när man vinner pengar hos dem. Samt tillgången till lopparkivet. Tror inte att jag någonsin har satt in pengar på det där kontot. Spelar endast via butiker med vinstbevakning. Vinsterna hamnar på ATG kontot och därifrån överför jag pengarna till mitt vanliga bankkonto. Enkelt och bra. Och för det andra så bryr jag mig inte att det kostar och spela i butiker med avgifter, eftersom jag vill att de ska finnas kvar. Man får så mycket mer information när man pratar med andra spelare, hästägare, kompisar till kuskar och allt därtill.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 15:28   #41

prototyps avatar

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 95
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Du måste ha det otroligt jobbigt att leva i dagens övervakade samhälle. Tänk på alla kameror på tunnelbanan, varje gång du använder ditt kreditkort, en smartphone med gps och alla samtal som går att spåra till en mast osv osv.

Alternativt så har du något riktigt fuffens för dig...
Hum ja med ditt användarnamn kan man undra vem som kan ha fuffens för sig. Black Cobra är ju namnet på en kriminell organisation...
Du verkar inte vilja förstå min andemening utan kommer med illvilliga kommentarer. Kanske för att det är lättare för dig eftersom det är på en låg nivå?

Jag lider inga psykiska men av att röra mig i dagens samhället överhuvudtaget serrö.

Min trådstart handlar om att det borde så att ATG skulle bjuda sina spelare på mera, bland annat gratis ATG Live.

ATG är ju bara en av väldigt många spelbolag på detta jordklot och det borde man ha insikter i och agera därefter.
Men mot dumhet kämpar gudarna förgäves.
tomtom2 (+5)
prototyp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 15:59   #42

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2110
Standard

Jag tror att om ATG låter "liven" vara gratis så tjänar ATG på det i ökad omsättning.
Vem har inte tryckt in lite konstiga lir bara för att få lite spänning i ett lopp.
prototyp (+10), Migge (+1), clarund (+1), Pilkast (+25)
Hank Cracker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 16:04   #43
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1770
Standard

Jag skulle kunna betala det dubbla om jag slapp Robin och Anton, dom kan förstöra vad som helst...
I princip kan jag tycka att det borde vara gratis för alla som spelar, även de som lämnar via ombud, borde gå att regga bongnumret och få sändningen den dagen det spelet gäller.
Sen borde 50 kr= 1 dygn göra att 500 kr ger 10 dagar om det ska vara kopplat till spelets storlek.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 16:50   #44

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Jag skulle kunna betala det dubbla om jag slapp Robin och Anton, dom kan förstöra vad som helst...
I princip kan jag tycka att det borde vara gratis för alla som spelar, även de som lämnar via ombud, borde gå att regga bongnumret och få sändningen den dagen det spelet gäller.
Sen borde 50 kr= 1 dygn göra att 500 kr ger 10 dagar om det ska vara kopplat till spelets storlek.

Då blir du glad att Anton försvinner efter nyår då

http://perssonbloggar.se/2013/11/ant...amna-atg-live/

DIF (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 16:52   #45

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2972
Standard

Vinstavgift måste vara det absolut bästa ATG ägnar sig åt.

"Vinn hos oss - och betala!"
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td