Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-25, 17:43   #16

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Även idiotiskt att man måste spela för minst 50:- vid ett speltillfälle innan man får tillgång till ATG-liven...

Om man t.ex. väljer att köra Vinnare-spel för 25:- i lopp 1 och Vinnare-spel för 25:- i lopp 2 så får man INTE tillgång till ATG-liven!
Konstruktionen lägg ett vad är helt fel från början.

Varje gång blir man påmind om hur snåla ATG är, tvärtom borde det vara gratis att prova och möjligtvis betala för premium dvs lopparkiv. Fast jag tycker nog hela klabbet skulle vara gratis.

Problemet kan möjligtvis vara att det avfolkar banorna än mer.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3), Pilkast (+1)
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 17:45   #17

prototyps avatar

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 95
Standard

Hejsan!

Egentligen är det så att jag gillar www.toto.ee mer än svenska ATG Live pga av att kommentatorerna är bättre samt att man slipper mkt av allt tips och infosnack om man går via den estniska sidan.
Jag omsätter en hel del på trav varje och har så gjort under cirka 25 år så för mig är det verkligen inte pengarna. Utan helt enkelt att jag gillar att kunna kolla liven utan att logga in, vara registerad och allmänt uppkollad.

Pga av att jag värnar om mitt privatliv spelar jag via ATG-ombud eller ute på banan. Betänk att ATG i samband med skatteverket för några år sedan frös alla konto i ett dygn för att dom skulle kunna stämma av med varandra.
tomtom2 (+10), Pilkast (+1)
prototyp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 17:46   #18

Gyllarens avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Ingen lösning, men...

Är det inte ganska lustigt att vi som spelare, och som alltså håller sporten i rullning, måste betala för att få se loppen?

Spelar man på ATG för minst 50 kr så får man gratis Live

Gyllaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 17:51   #19

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Jag har i princip ALLTID ATG-Live, men jag håller med om att det är snålt, inte av spelarna som ifrågasätter avgift på denna "tjänst", utan det är självklart så att det är ATG som är den snåle och boven i dramat!

Det är för mig principen som är det viktigaste - vi spelare får travsporten att gå runt och med stora plus, varje år, samtidigt som vi "straffbeskattas" med både inlämningsavgifter, vinstavgifter, ATG-Liveabonnemang, spelavdrag, entréavgifter etc. Detta är ren och skär skandal!

Vi spelare får svensk travsport att gå runt - en folkrörelse och proffsinrättning som omsätter många miljarder varje år och som sysselsätter runt 300 000 människor och ändå måste man vara småaktiga på ATG och "pungslå" oss på en tjänst som i de flesta andra länder är gratis (alltså ATGs utbud)... Vi svenskar betalar alltså för att utländska spelare skall kunna se och spela på vårt inhemska trav!

Men, detta torde ju vara i linje med allt annat här i Sverige - skit i de svenska intressena och skänk bort skiten till utlandet! PK-Sverige, i ett nötskal!

Grattis!!!
Med ditt resonemang skall alla sporter där det finns pengar inblandat vara gratis att se på. Utan publik och supportrar så finns inte professionell idrott eller sport.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 17:54   #20

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Ett sista ord.

Ni som tycker ATG ska ta betalt för sin skit, ni får gärna fortsätta med det.

Flykten från Svenskt trav kommer att öka , ni kan fortsätta ryggdunkandet i er skyddade verkstad så söker vi andra nya spel utomlands, den verkligheten kommer mer och mer.

Dessutom kommer många att välja vanlig sportsbetting istället då villkoren är bättre där.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Migge (+1), laxdasen (+10)
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 18:05   #21

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2544
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av prototyp Visa inlägg
Hejsan!

Egentligen är det så att jag gillar www.toto.ee mer än svenska ATG Live pga av att kommentatorerna är bättre samt att man slipper mkt av allt tips och infosnack om man går via den estniska sidan.
Jag omsätter en hel del på trav varje och har så gjort under cirka 25 år så för mig är det verkligen inte pengarna. Utan helt enkelt att jag gillar att kunna kolla liven utan att logga in, vara registerad och allmänt uppkollad.

Pga av att jag värnar om mitt privatliv spelar jag via ATG-ombud eller ute på banan. Betänk att ATG i samband med skatteverket för några år sedan frös alla konto i ett dygn för att dom skulle kunna stämma av med varandra.
Det är precis det som är anledningen till att jag aldrig spelar via nätet, jag vägrar att registrera nåt ATG-konto där storebror kan ha koll på precis hur mycket jag spelar och eventuellt vinner. Eftersom jag själv har valt att stå utanför ATG:s övervakning så får jag snällt acceptera att betala avgifter både när jag lämnar in och hämtar ut. Men det är ju mitt eget val.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 18:05   #22

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Sverige, tillsammans med Frankrike, har världens mest framgångsrika och välmående travsport och ändå så anser sig ATG och svenska staten att de måste plocka in pengar på spelarna, de som får cirkusen att gå runt... Vad hände med "goodwill" och bra tjänster?

Jag vill gå så "långt" som att säga att de som lägger pengar på travet och dess folkrörelse SKALL ha något tillbaks från densamma, via gratis ATG-Liveabonnemang och även gratis inträde till våra travbanor. Är jag reggad som hemmahörande i Karlstad så skulle jag självklart kunna erhålla gratis inträde, i alla fall, på min hemmabana Färjestad, samt ATG-Live, såklart... Ge ex. en korv gratis, eller gratis program för var tredje besök på hemmabanan eller något - finns otroligt mycket man kan göra för att få travspelarna att än mer besöka banorna på plats.

Detta skulle kosta ATG så oerhört lite! Bara för att det på senare tid skett en liten nedgång på vinsten för ATG så innebär det INTE att de inte gör miljardvinster varje år!

Skärpning, både ATG och staten!

You´ll Never Walk Alone...
Migge (+5)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 18:14   #23

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Med ditt resonemang skall alla sporter där det finns pengar inblandat vara gratis att se på. Utan publik och supportrar så finns inte professionell idrott eller sport.

STOOOORRRR skillnad och man kan inte jämföra på detta sätt...! Självklart är publikintäkterna en del av vad ex. fotbollsklubbarna lever av men de drar in sådana ofantliga summor på kringinkomster, ex. tröjförsäljning, tv-inkomster och reklam, samt oljemiljadärer (jag vet att alla inte har denna uppbackning, men...) - detta kan INTE travsporten göra...

Detta är två olika företeelser - jag betalar för att få spela och se vad jag spelat på, och jag förlorar oftast hela insatsen som då går rakt ned i ATG och statens fickor...

Migge (+1)
Gammal 2013-11-25, 18:29   #24

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
STOOOORRRR skillnad och man kan inte jämföra på detta sätt...! Självklart är publikintäkterna en del av vad ex. fotbollsklubbarna lever av men de drar in sådana ofantliga summor på kringinkomster, ex. tröjförsäljning, tv-inkomster och reklam, samt oljemiljadärer (jag vet att alla inte har denna uppbackning, men...) - detta kan INTE travsporten göra...

Detta är två olika företeelser - jag betalar för att få spela och se vad jag spelat på, och jag förlorar oftast hela insatsen som då går rakt ned i ATG och statens fickor...

Precis vad jag säger. Du säger att det ska vara gratis för att vi spelare är det som gör sporten. Du kan lika gärna säga detsamma om fotboll. All fotboll borde sändas gratis för det är vi supportrar som gör sporten. Pengar kan dom få på att vi går på matcher och säljer oss tröjor. Eller?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 18:34   #25

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 7014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av prototyp Visa inlägg
Hej Painkiller!

Det är just de sajten som dom kräver inloggning på från och med i dag.
Oh sorry havde ikke testat idag så har ikke bemærket ændring beklager
Painkiller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 18:56   #26

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Precis vad jag säger. Du säger att det ska vara gratis för att vi spelare är det som gör sporten. Du kan lika gärna säga detsamma om fotboll. All fotboll borde sändas gratis för det är vi supportrar som gör sporten. Pengar kan dom få på att vi går på matcher och säljer oss tröjor. Eller?

Ändå inte samma sak då travspelarnas pengar till största delen går tillbaks till travsporten, eller hur...?

Gammal 2013-11-25, 20:09   #27

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ändå inte samma sak då travspelarnas pengar till största delen går tillbaks till travsporten, eller hur...?
...

Senast redigerad av kusagwa den 2013-11-25 klockan 20:10. Anledning: Skrev fel
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 23:00   #28

prototyps avatar

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 95
Standard

Hejhej!

Bra afton för mig...Gick 11000 plus på Färjestad...
Well...De flesta verkar ju vara överens om att de svenska spelarna grovt missgynnas av ATG. Är det ngn annan som har en avvikande uppfattning?
I de flesta länder utanför Sverige skulle jag tas emot på ett klart mkt bättre sätt än i Sverige. Här tvingas jag betala avgifter i form av inträden, spelavgifter, vinstavdrag samt ohemula priser på mat och dryck på Sveriges travbanor.
Utanför Sveige skulle jag bli bjuden på transporter, inträden, mat och dryck samt logi.
Det är hög tid att ATG stämmer av med den riktiga verkligen som vibrerar utanför hästsportens hus.
Ponera att jag och cirka tio / tjugo andra medel/storspelare konsekvent väljer att lägga sina spel utanför ATG...
Då är de riktiga siffrorna miljoner varje månad i inkomsttapp för ATG. Så om ngn vettig eftertänksam person från ATG läser detta känn gärna hur marken småglöder under era fundament.
prototyp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 23:28   #29

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 980
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dReaMz Visa inlägg
Du har rätt att det kan vara snålt när det är så pass billigt men tänk om man lämnat in via kiosken då handlar de ej om snålhet. mvh
Om du lämnar in spel för minst 50kr via kiosk-ombudet och ser till att använda ATG-kortet så får du tillgång till atg-live under det dygnet.
Gammal 2013-11-25, 23:40   #30

hammmmmars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1714
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Ni som inte har råd att spela 50kr på PLATS för att se gratis atg live, borde nog inte hålla på med trav. Snåljopar!

Så man kan inte kolla av rent intresse utan att spela? Ska man behöva betta för att se en fotbollsmatch också kanske? Jag är student och tycker faktiskt om att se på trav utan att behöva spela på loppen. Eller, får man inte det? Tydligen inte.
clarund (+1), Pilkast (+3), laxdasen (+5)

Senast redigerad av hammmmmar den 2013-11-25 klockan 23:43.
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td