Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-25, 14:00   #1

prototyps avatar

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 95
Standard

Gratis ATG Live?

Hejsan!

Tills idag kunde man titta på gratis ATG Live via ATG:s estniska sajt. Men idag möttes man av meddelandet om att inloggning krävs.
Slut på det roliga? Eller? Finns det någon annan sajt som sänder ATG Live gratis?
Nu var det inte bara att det var gratis utan minst lika mycket ( Om inte mer...) att löpreferenterna är engelsktalande vilket jag gillar mkt eftersom det är så mycket mer upptempo.
Men åter igen finns det någon annan bra gratisajt?
prototyp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 15:37   #2

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2972
Standard

Ingen lösning, men...

Är det inte ganska lustigt att vi som spelare, och som alltså håller sporten i rullning, måste betala för att få se loppen?

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1), Migge (+1), clarund (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 16:15   #3

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

Spela för 50:- få gratis LIVE. Kan det bli mer gratis? Lysande från ATG tycker jag. Kanske du har missat prototyp?
Gyllaren (+10)
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 16:30   #4

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 7014
Standard

Hvis du kan nøjes med engelsk kommentar så streames alles v64 v75 og v86 løb på nedenstående link.

Det er dog kun under løb den er aktiv

http://www.toto.ee/en/LiveStream
Painkiller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 16:46   #5

prototyps avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Painkiller Visa inlägg
Hvis du kan nøjes med engelsk kommentar så streames alles v64 v75 og v86 løb på nedenstående link.

Det er dog kun under løb den er aktiv

http://www.toto.ee/en/LiveStream
Hej Painkiller!

Det är just de sajten som dom kräver inloggning på från och med i dag.
Gammal 2013-11-25, 16:46   #6

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
Spela för 50:- få gratis LIVE. Kan det bli mer gratis? Lysande från ATG tycker jag. Kanske du har missat prototyp?
För den dag man spelar ja.

Jag anser att det ska vara gratis. Dygnet runt.
Pilkast (+1), Migge (+1), clarund (+5)
Gammal 2013-11-25, 16:58   #7

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 4740
Standard

http://webstream.dk/

Den sidan funkar fast du får ladda om varje 2 minuter.
dReaMz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 17:02   #8
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Ni som inte har råd att spela 50kr på PLATS för att se gratis atg live, borde nog inte hålla på med trav. Snåljopar!
korpo (+1), Viroid (+1)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 17:11   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Ni som inte har råd att spela 50kr på PLATS för att se gratis atg live, borde nog inte hålla på med trav. Snåljopar!

Du har rätt att det kan vara snålt när det är så pass billigt men tänk om man lämnat in via kiosken då handlar de ej om snålhet. mvh
Gammal 2013-11-25, 17:13   #10

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 488
Standard

Citat:
Håller med, eller när man laddar på atg kontot så köper man 30 dagar för ynka 99kr eller till och med ett helt år för 990 kr så slipper man oroa sig för det 12 månader framåt

Kan inte se en seriös travspelare sitta och gnälla över att det ska vara gratis med dom låga summorna som det faktiskt kostar egentligen utan det är som du säger ren snålhet från samma personer som slänger in sin rad på 2 kr en V75 omgång och tror att dom ska bidra till något.

Äta en pizza mindre i månaden kanske och fixa riktigt käk så är priset för liven en månad löst.

Anser man sig ha råd att spela trav och ska ha någon chans alls att vinna pengar så är 99kr i månaden för tillgång till hela lopparkivet,lopp från Frankrike,Norge,Danmark,Finland och VARENDA lopp från Sverige mm givet att skaffa.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 17:15   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dReaMz Visa inlägg
Du har rätt att det kan vara snålt när det är så pass billigt men tänk om man lämnat in via kiosken då handlar de ej om snålhet. mvh
Nej då handlar det om ren jädra dumhet när man frivilligt lägger pengar till inlämningsavgift samt låter dom ta pengar av dina eventuella vinster.

Pengar som man skulle kunna lägga på atg-live ist så är saken löst, du är medveten om att du får ut pengarna DIREKT nästa bankdag till ditt bankkonto från ditt 2.a uttag och framåt då det första tar lite längre tid då det ska verifieras mm.

Ju dyrare kupongen är som du lämnar in i butik desto mer är inlämningsavgiften på, ju högre vinsten är desto mer tar dom av kakan när du hämtar ut din vinst och vips så har dom käkat upp pengar som du kunde lagt på gratis live i flera år framöver.

Senast redigerad av sandro den 2013-11-25 klockan 17:21.
Gammal 2013-11-25, 17:24   #12

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:

Jag har i princip ALLTID ATG-Live, men jag håller med om att det är snålt, inte av spelarna som ifrågasätter avgift på denna "tjänst", utan det är självklart så att det är ATG som är den snåle och boven i dramat!

Det är för mig principen som är det viktigaste - vi spelare får travsporten att gå runt och med stora plus, varje år, samtidigt som vi "straffbeskattas" med både inlämningsavgifter, vinstavgifter, ATG-Liveabonnemang, spelavdrag, entréavgifter etc. Detta är ren och skär skandal!

Vi spelare får svensk travsport att gå runt - en folkrörelse och proffsinrättning som omsätter många miljarder varje år och som sysselsätter runt 300 000 människor och ändå måste man vara småaktiga på ATG och "pungslå" oss på en tjänst som i de flesta andra länder är gratis (alltså ATGs utbud)... Vi svenskar betalar alltså för att utländska spelare skall kunna se och spela på vårt inhemska trav!

Men, detta torde ju vara i linje med allt annat här i Sverige - skit i de svenska intressena och skänk bort skiten till utlandet! PK-Sverige, i ett nötskal!

Grattis!!!

You´ll Never Walk Alone...
Migge (+5), clarund (+1), bokis29 (+5)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 17:29   #13

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Eftersom man får ATG-live i 1 dag om man spelar för 50kr borde man få ATG-live gratis ett år om man lämnar in ett 1000krs system. Då skulle jag tycka att det va helt ok. Annars tycker jag fan att det är snålt av ATG att suga ut oss spelare på ännu mer pengar än man redan omsätter.
Pilkast (+1), Migge (+1)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 17:33   #14

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
Men de 50 kr måste du ju spela i blindo, dvs utan värmningar baninfo mm.

Citat:
Och det ska isåfall komma från en som har allt och lite till gratis (du har sagt du jobbar med travtips)

Se det ur spelsynpunkt istället, det är ju alldeles säkert småspelare för vilka den här lilla kostnaden har betydelse, och antagligen spelar dessa så lite eller mest för nöjes skull att de inte heller har "behov" av arkivet. Hur stor del är 99 kronor i procent om personen omsätter typ en tusenlapp i månaden? Den ska läggas till de redan höga avdragen som vi har i Sverige på spel.

En variant vore ju typ 5 dagar gratis och sedan betala isåfall men då blir väl såna som du griniga !?

Tycker verkligen inte det är ett orimligt krav att sändningar ska vara gratis, se det som reklam för verksamheten istället , inte fan tar vanliga tv-kanaler betalt för reklamen de visar ?

Tvärtom sponsrar ju ATG sina sändningar i TV till TV-bolagen.

Inte ens Svenska Spel tar betalt för sin streaming.

Jag förstår inte alla griniga typer som pratar om snåljåpar hit och dit, borde inte spela etc.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Migge (+5), Pilkast (+3)

Senast redigerad av clarund den 2013-11-25 klockan 17:37.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 17:38   #15

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3528
Standard

Även idiotiskt att man måste spela för minst 50:- vid ett speltillfälle innan man får tillgång till ATG-liven...

Om man t.ex. väljer att köra Vinnare-spel för 25:- i lopp 1 och Vinnare-spel för 25:- i lopp 2 så får man INTE tillgång till ATG-liven!
clarund (+1), Pilkast (+3), bokis29 (+5)
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 17:43   #16

clarunds avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Även idiotiskt att man måste spela för minst 50:- vid ett speltillfälle innan man får tillgång till ATG-liven...

Om man t.ex. väljer att köra Vinnare-spel för 25:- i lopp 1 och Vinnare-spel för 25:- i lopp 2 så får man INTE tillgång till ATG-liven!
Konstruktionen lägg ett vad är helt fel från början.

Varje gång blir man påmind om hur snåla ATG är, tvärtom borde det vara gratis att prova och möjligtvis betala för premium dvs lopparkiv. Fast jag tycker nog hela klabbet skulle vara gratis.

Problemet kan möjligtvis vara att det avfolkar banorna än mer.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Migge (+3), Pilkast (+1)
Gammal 2013-11-25, 17:45   #17

prototyps avatar

Standard

Hejsan!

Egentligen är det så att jag gillar www.toto.ee mer än svenska ATG Live pga av att kommentatorerna är bättre samt att man slipper mkt av allt tips och infosnack om man går via den estniska sidan.
Jag omsätter en hel del på trav varje och har så gjort under cirka 25 år så för mig är det verkligen inte pengarna. Utan helt enkelt att jag gillar att kunna kolla liven utan att logga in, vara registerad och allmänt uppkollad.

Pga av att jag värnar om mitt privatliv spelar jag via ATG-ombud eller ute på banan. Betänk att ATG i samband med skatteverket för några år sedan frös alla konto i ett dygn för att dom skulle kunna stämma av med varandra.
tomtom2 (+10), Pilkast (+1)
Gammal 2013-11-25, 17:46   #18

Gyllarens avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Ingen lösning, men...

Är det inte ganska lustigt att vi som spelare, och som alltså håller sporten i rullning, måste betala för att få se loppen?

Spelar man på ATG för minst 50 kr så får man gratis Live

Gyllaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 17:51   #19

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Jag har i princip ALLTID ATG-Live, men jag håller med om att det är snålt, inte av spelarna som ifrågasätter avgift på denna "tjänst", utan det är självklart så att det är ATG som är den snåle och boven i dramat!

Det är för mig principen som är det viktigaste - vi spelare får travsporten att gå runt och med stora plus, varje år, samtidigt som vi "straffbeskattas" med både inlämningsavgifter, vinstavgifter, ATG-Liveabonnemang, spelavdrag, entréavgifter etc. Detta är ren och skär skandal!

Vi spelare får svensk travsport att gå runt - en folkrörelse och proffsinrättning som omsätter många miljarder varje år och som sysselsätter runt 300 000 människor och ändå måste man vara småaktiga på ATG och "pungslå" oss på en tjänst som i de flesta andra länder är gratis (alltså ATGs utbud)... Vi svenskar betalar alltså för att utländska spelare skall kunna se och spela på vårt inhemska trav!

Men, detta torde ju vara i linje med allt annat här i Sverige - skit i de svenska intressena och skänk bort skiten till utlandet! PK-Sverige, i ett nötskal!

Grattis!!!
Med ditt resonemang skall alla sporter där det finns pengar inblandat vara gratis att se på. Utan publik och supportrar så finns inte professionell idrott eller sport.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 17:54   #20

clarunds avatar

Standard

Ett sista ord.

Ni som tycker ATG ska ta betalt för sin skit, ni får gärna fortsätta med det.

Flykten från Svenskt trav kommer att öka , ni kan fortsätta ryggdunkandet i er skyddade verkstad så söker vi andra nya spel utomlands, den verkligheten kommer mer och mer.

Dessutom kommer många att välja vanlig sportsbetting istället då villkoren är bättre där.

Migge (+1), laxdasen (+10)
Gammal 2013-11-25, 18:05   #21

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2544
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av prototyp Visa inlägg
Hejsan!

Egentligen är det så att jag gillar www.toto.ee mer än svenska ATG Live pga av att kommentatorerna är bättre samt att man slipper mkt av allt tips och infosnack om man går via den estniska sidan.
Jag omsätter en hel del på trav varje och har så gjort under cirka 25 år så för mig är det verkligen inte pengarna. Utan helt enkelt att jag gillar att kunna kolla liven utan att logga in, vara registerad och allmänt uppkollad.

Pga av att jag värnar om mitt privatliv spelar jag via ATG-ombud eller ute på banan. Betänk att ATG i samband med skatteverket för några år sedan frös alla konto i ett dygn för att dom skulle kunna stämma av med varandra.
Det är precis det som är anledningen till att jag aldrig spelar via nätet, jag vägrar att registrera nåt ATG-konto där storebror kan ha koll på precis hur mycket jag spelar och eventuellt vinner. Eftersom jag själv har valt att stå utanför ATG:s övervakning så får jag snällt acceptera att betala avgifter både när jag lämnar in och hämtar ut. Men det är ju mitt eget val.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 18:05   #22

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Sverige, tillsammans med Frankrike, har världens mest framgångsrika och välmående travsport och ändå så anser sig ATG och svenska staten att de måste plocka in pengar på spelarna, de som får cirkusen att gå runt... Vad hände med "goodwill" och bra tjänster?

Jag vill gå så "långt" som att säga att de som lägger pengar på travet och dess folkrörelse SKALL ha något tillbaks från densamma, via gratis ATG-Liveabonnemang och även gratis inträde till våra travbanor. Är jag reggad som hemmahörande i Karlstad så skulle jag självklart kunna erhålla gratis inträde, i alla fall, på min hemmabana Färjestad, samt ATG-Live, såklart... Ge ex. en korv gratis, eller gratis program för var tredje besök på hemmabanan eller något - finns otroligt mycket man kan göra för att få travspelarna att än mer besöka banorna på plats.

Detta skulle kosta ATG så oerhört lite! Bara för att det på senare tid skett en liten nedgång på vinsten för ATG så innebär det INTE att de inte gör miljardvinster varje år!

Skärpning, både ATG och staten!

Migge (+5)
Gammal 2013-11-25, 18:14   #23

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Med ditt resonemang skall alla sporter där det finns pengar inblandat vara gratis att se på. Utan publik och supportrar så finns inte professionell idrott eller sport.

STOOOORRRR skillnad och man kan inte jämföra på detta sätt...! Självklart är publikintäkterna en del av vad ex. fotbollsklubbarna lever av men de drar in sådana ofantliga summor på kringinkomster, ex. tröjförsäljning, tv-inkomster och reklam, samt oljemiljadärer (jag vet att alla inte har denna uppbackning, men...) - detta kan INTE travsporten göra...

Detta är två olika företeelser - jag betalar för att få spela och se vad jag spelat på, och jag förlorar oftast hela insatsen som då går rakt ned i ATG och statens fickor...

Migge (+1)
Gammal 2013-11-25, 18:29   #24

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
STOOOORRRR skillnad och man kan inte jämföra på detta sätt...! Självklart är publikintäkterna en del av vad ex. fotbollsklubbarna lever av men de drar in sådana ofantliga summor på kringinkomster, ex. tröjförsäljning, tv-inkomster och reklam, samt oljemiljadärer (jag vet att alla inte har denna uppbackning, men...) - detta kan INTE travsporten göra...

Detta är två olika företeelser - jag betalar för att få spela och se vad jag spelat på, och jag förlorar oftast hela insatsen som då går rakt ned i ATG och statens fickor...

Precis vad jag säger. Du säger att det ska vara gratis för att vi spelare är det som gör sporten. Du kan lika gärna säga detsamma om fotboll. All fotboll borde sändas gratis för det är vi supportrar som gör sporten. Pengar kan dom få på att vi går på matcher och säljer oss tröjor. Eller?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 18:34   #25

Sharp$: 7014
Standard

Citat:
Hej Painkiller!

Det är just de sajten som dom kräver inloggning på från och med i dag.
Oh sorry havde ikke testat idag så har ikke bemærket ændring beklager
Painkiller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 18:56   #26

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Precis vad jag säger. Du säger att det ska vara gratis för att vi spelare är det som gör sporten. Du kan lika gärna säga detsamma om fotboll. All fotboll borde sändas gratis för det är vi supportrar som gör sporten. Pengar kan dom få på att vi går på matcher och säljer oss tröjor. Eller?

Ändå inte samma sak då travspelarnas pengar till största delen går tillbaks till travsporten, eller hur...?

Gammal 2013-11-25, 20:09   #27

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ändå inte samma sak då travspelarnas pengar till största delen går tillbaks till travsporten, eller hur...?
...

Senast redigerad av kusagwa den 2013-11-25 klockan 20:10. Anledning: Skrev fel
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 23:00   #28

prototyps avatar

Standard

Hejhej!

Bra afton för mig...Gick 11000 plus på Färjestad...
Well...De flesta verkar ju vara överens om att de svenska spelarna grovt missgynnas av ATG. Är det ngn annan som har en avvikande uppfattning?
I de flesta länder utanför Sverige skulle jag tas emot på ett klart mkt bättre sätt än i Sverige. Här tvingas jag betala avgifter i form av inträden, spelavgifter, vinstavdrag samt ohemula priser på mat och dryck på Sveriges travbanor.
Utanför Sveige skulle jag bli bjuden på transporter, inträden, mat och dryck samt logi.
Det är hög tid att ATG stämmer av med den riktiga verkligen som vibrerar utanför hästsportens hus.
Ponera att jag och cirka tio / tjugo andra medel/storspelare konsekvent väljer att lägga sina spel utanför ATG...
Då är de riktiga siffrorna miljoner varje månad i inkomsttapp för ATG. Så om ngn vettig eftertänksam person från ATG läser detta känn gärna hur marken småglöder under era fundament.
Gammal 2013-11-25, 23:28   #29

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 980
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dReaMz Visa inlägg
Om du lämnar in spel för minst 50kr via kiosk-ombudet och ser till att använda ATG-kortet så får du tillgång till atg-live under det dygnet.
Gammal 2013-11-25, 23:40   #30

hammmmmars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1714
Standard

Citat:

Så man kan inte kolla av rent intresse utan att spela? Ska man behöva betta för att se en fotbollsmatch också kanske? Jag är student och tycker faktiskt om att se på trav utan att behöva spela på loppen. Eller, får man inte det? Tydligen inte.
clarund (+1), Pilkast (+3), laxdasen (+5)

Senast redigerad av hammmmmar den 2013-11-25 klockan 23:43.
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 00:34   #31
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammmmmar Visa inlägg
Så man kan inte kolla av rent intresse utan att spela? Ska man behöva betta för att se en fotbollsmatch också kanske? Jag är student och tycker faktiskt om att se på trav utan att behöva spela på loppen. Eller, får man inte det? Tydligen inte.
Ingenting är gratis. Du betalar väl en TV-avgift till Radiotjänst, samt till din Kabel-TV leverantör? Men jag antar du betalar åtminstone för ditt internet, så visst betalar du ändå för att se det du ser?
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 00:34   #32

Standard

Citat:
www.atgplay.se
Gammal 2013-11-26, 01:13   #33

hammmmmars avatar

Standard

Citat:
Ingenting är gratis. Du betalar väl en TV-avgift till Radiotjänst, samt till din Kabel-TV leverantör? Men jag antar du betalar åtminstone för ditt internet, så visst betalar du ändå för att se det du ser?
Sant, så varför ska jag betala dubbelt för att få se på trav live?
Gammal 2013-11-26, 01:15   #34

hammmmmars avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
AtgLIVE heter tråden, är mycket medveten om att repriser går att se.
Gammal 2013-11-26, 01:30   #35

Standard

Citat:
Om du lämnar in spel för minst 50kr via kiosk-ombudet och ser till att använda ATG-kortet så får du tillgång till atg-live under det dygnet.
Grymt det visste ja inte om du ska ha stort tack för den informationen. mvh
Gammal 2013-11-26, 08:08   #36

Standard

Citat:
AtgLIVE heter tråden, är mycket medveten om att repriser går att se.
Men om man inte ska spela så är väl gratis-repriserna ett fullgott alternativ?
Gammal 2013-11-26, 08:33   #37

prototyps avatar

Standard

Egentligen handlar det inte om gratis eller ej utan mer att jag inte vill bli registrerad varje gång som jag vill kolla på ATG Live.

Det är i högsta grad en fråga om integritet för mitt vidkommande. Kostnaden för ATG Live är minst sagt försumbart för mig.

Sedan är den estniska ATG Live sajten mer i min smak enär man slipper mkt tippande och sidoinfon som i längden drar för mkt energi från mig. Och som jag skrivit tidigare så gillar jag de engelska löpreffen bättre eftersom anglosaxarna har mer sväng i snacket jämfört med sina svenska kollegor. Detta är självfallet en smaksak.
Så åter igen handlar det inte om snålhet från min sida utan friheten att få välja och samt slippa bli registrerad.
Alla Ni som använder ATG Live är ju också en handelsvara i form
av kundgrupper. Vad får Ni för det? Ingenting!
Gammal 2013-11-26, 08:42   #38

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8372
Standard

Citat:
Egentligen handlar det inte om gratis eller ej utan mer att jag inte vill bli registrerad varje gång som jag vill kolla på ATG Live.
Du måste ha det otroligt jobbigt att leva i dagens övervakade samhälle. Tänk på alla kameror på tunnelbanan, varje gång du använder ditt kreditkort, en smartphone med gps och alla samtal som går att spåra till en mast osv osv.

Alternativt så har du något riktigt fuffens för dig...
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 09:48   #39

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Det här blir långt, men jag laddade ur ordentligt.

Om jag vill se mitt favoritlag spela hockey, fotboll, bandy, basket eller handboll så får jag betala för att vara publik. Allt som oftast får jag betala för att se det på någon betalTV-kanal också. Oavsett om jag spelat på resultatet eller inte, hos vilket bolag jag än spelat. De Live-sändningar som erbjuds är ytterst sällan de lag eller ens den sport som jag vill se.

Maten på svenska idrottsarenor är ärligt talat inte bättre än vad den är på svenska travbanor. Den är inte ens billigare. Biljettpriserna till Allsvensk fotboll eller SHL-hockey är bra mycket högre än vad man betalar till svenska travbanor. Att se SHL-hockey på TV kostar 299kr/månad.

Jag vill påstå att travsporten i Sverige växlade in på fel spår när man började lyssna på "20kr plats-spelarna" som tömt lädret när de gjorde en 48-kronors V5. Allt skulle göras så billigt som möjligt, man tänkte kvantitet istället för kvalitet. Istället borde man göra sändningar som folk vill betala 299kr/månad för att se. Sändningar med riktigt bra referenter istället för en tafflig banreferent som genom jordfelsbrum och rundgång försöker uttala hästnamn med klen framgång. Sändningar med mer än en kamera som låter hästarna försvinna bakom domartorn eller ilsket felriktade strålkastare som lyser rakt in i kameran. Erbjud miljöer på banan som folk vill betala för att uppleva. Kan man betala 300 spänn för att se en hockeymatch från en bra plats, så borde man kunna betala detsamma för att se V75 från en bra plats.

Gör det häftigt att gå på trav, inte nödvändigtvis billigt. Skapa show runt om det hela, en upplevelse. Skärp upp hela organisationen. Åk till USA och se hur man gör en fyratimmars sändning från t.ex. Nascar eller en match i amerikansk fotboll. Kika på hur SVT gör Vinterstudion. Långa sändningar med en hel del transportsträckor allt medan spänningen stegras.

På travbanor är det inte riktigt så. Ta bara ett sådant exempel som den som ropar ut diskade ekipage. Det skall vara en röst som låter som en auktoritär domare, inte som en osäker PRAO-elev som läser innantill. När det är hårt i mål, eller om domarna vill granska löpningsfilmen, skall naturligtvis de inblandade köra fram till måldomartornet och vänta på måldomaren som kliver ut på en balkong och förkunnar vem som vunnit. Skapa dramatik och show. Referenten måste förstå att om radiolyssnare klarar av Lasse Granqvists tempo så kan man säkert dra hur fältet formerat sig betydligt snabbare än idag för att tempo och spänning skall infinna sig.

En halvtimme före första start får fem framträdande tränare kliva upp på en liten scen i restaurangen och intervjuas om dagens chanser. I defileringen skall naturligtvis ekipagen snabbt presenteras, man måste börja bygga spänningen där. Kanske skall segerceremonin inte ske nere vid banan, utan uppe i restaurangen där publiken sitter, där applåderna hörs och värmer. Man får ändå inte glömma bort att hylla hästen, det skall naturligtvis vara en säck morötter i hederspris till alla segrande hästar.

Jag tror det är bättre om travet försöker klättra en bra bit på upplevelsestegen, ta mer betalt och se till att man får valuta för pengarna. Skall allt vara gratis blir det inte bättre än idag.
sandro (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 10:48   #40
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Men de 50 kr måste du ju spela i blindo, dvs utan värmningar baninfo mm.

Och det ska isåfall komma från en som har allt och lite till gratis (du har sagt du jobbar med travtips)

Se det ur spelsynpunkt istället, det är ju alldeles säkert småspelare för vilka den här lilla kostnaden har betydelse, och antagligen spelar dessa så lite eller mest för nöjes skull att de inte heller har "behov" av arkivet. Hur stor del är 99 kronor i procent om personen omsätter typ en tusenlapp i månaden? Den ska läggas till de redan höga avdragen som vi har i Sverige på spel.

En variant vore ju typ 5 dagar gratis och sedan betala isåfall men då blir väl såna som du griniga !?

Tycker verkligen inte det är ett orimligt krav att sändningar ska vara gratis, se det som reklam för verksamheten istället , inte fan tar vanliga tv-kanaler betalt för reklamen de visar ?

Tvärtom sponsrar ju ATG sina sändningar i TV till TV-bolagen.

Inte ens Svenska Spel tar betalt för sin streaming.

Jag förstår inte alla griniga typer som pratar om snåljåpar hit och dit, borde inte spela etc.
Jobbar i en spelbutik. Får ingenting gratis. Däremot har även jag ett konto hos ATG med köpt årsabonnemang på ATG-LIVE. Enda anledningen varför jag har konto hos ATG är ju att det förenklar väldigt mycket när man vinner pengar hos dem. Samt tillgången till lopparkivet. Tror inte att jag någonsin har satt in pengar på det där kontot. Spelar endast via butiker med vinstbevakning. Vinsterna hamnar på ATG kontot och därifrån överför jag pengarna till mitt vanliga bankkonto. Enkelt och bra. Och för det andra så bryr jag mig inte att det kostar och spela i butiker med avgifter, eftersom jag vill att de ska finnas kvar. Man får så mycket mer information när man pratar med andra spelare, hästägare, kompisar till kuskar och allt därtill.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 15:28   #41

prototyps avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Du måste ha det otroligt jobbigt att leva i dagens övervakade samhälle. Tänk på alla kameror på tunnelbanan, varje gång du använder ditt kreditkort, en smartphone med gps och alla samtal som går att spåra till en mast osv osv.

Alternativt så har du något riktigt fuffens för dig...
Hum ja med ditt användarnamn kan man undra vem som kan ha fuffens för sig. Black Cobra är ju namnet på en kriminell organisation...
Du verkar inte vilja förstå min andemening utan kommer med illvilliga kommentarer. Kanske för att det är lättare för dig eftersom det är på en låg nivå?

Jag lider inga psykiska men av att röra mig i dagens samhället överhuvudtaget serrö.

Min trådstart handlar om att det borde så att ATG skulle bjuda sina spelare på mera, bland annat gratis ATG Live.

ATG är ju bara en av väldigt många spelbolag på detta jordklot och det borde man ha insikter i och agera därefter.
Men mot dumhet kämpar gudarna förgäves.
tomtom2 (+5)
Gammal 2013-11-26, 15:59   #42

Sharp$: 2110
Standard

Jag tror att om ATG låter "liven" vara gratis så tjänar ATG på det i ökad omsättning.
Vem har inte tryckt in lite konstiga lir bara för att få lite spänning i ett lopp.
prototyp (+10), Migge (+1), clarund (+1), Pilkast (+25)
Hank Cracker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 16:04   #43
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1770
Standard

Jag skulle kunna betala det dubbla om jag slapp Robin och Anton, dom kan förstöra vad som helst...
I princip kan jag tycka att det borde vara gratis för alla som spelar, även de som lämnar via ombud, borde gå att regga bongnumret och få sändningen den dagen det spelet gäller.
Sen borde 50 kr= 1 dygn göra att 500 kr ger 10 dagar om det ska vara kopplat till spelets storlek.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 16:50   #44

Helges avatar

Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Jag skulle kunna betala det dubbla om jag slapp Robin och Anton, dom kan förstöra vad som helst...
I princip kan jag tycka att det borde vara gratis för alla som spelar, även de som lämnar via ombud, borde gå att regga bongnumret och få sändningen den dagen det spelet gäller.
Sen borde 50 kr= 1 dygn göra att 500 kr ger 10 dagar om det ska vara kopplat till spelets storlek.

Då blir du glad att Anton försvinner efter nyår då

http://perssonbloggar.se/2013/11/ant...amna-atg-live/

DIF (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 16:52   #45

Staketkuskens avatar

Standard

Vinstavgift måste vara det absolut bästa ATG ägnar sig åt.

"Vinn hos oss - och betala!"
Gammal 2013-11-26, 17:31   #46

Kyodais avatar

Sharp$: 5188
Standard

Tycker man kan begära lite mera tyngd från atg när det gäller vettiga tips också.

"Ta bara ett sådant exempel som den som ropar ut spelvärda ekipage. Det skall vara en röst som låter som en auktoritär domare, inte som en osäker PRAO-elev som läser innantill."

Just det - så att man blir övertygad och slipper känna sig tvehågsen...

Dessutom tycker jag atg åtminstone kan börja med att bjuda VIP-kunder (dvs de som
spelar för minst 4000 sek i veckan /vilket inte är så värst mycket om man lirar dagligen/,
på free live och lopparkiv + en hemsänd sjuttis famous grouse + låda big zin varje fredag!

Tror omsättningen därmed skulle skjuta i höjden en del - åtminstone lirar jag mer när
man är glad och packad... Bättre också för den delen

jocklon (+5)
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 17:45   #47

Sharp$: 3461
Standard

Mitt inlägg i debatten:

- ATG live ska vara gratis, loppen ska kunna ses i realtid. Vill man ta betalt ska det typ vara som COOP & ICA med sina medlemstidningar, så länge du uppfyller en viss omsättning på rullande helår har du det gratis.

- Inträde på vardagstravet ska vara gratis, V75 dagar och storlopp kan det vara ok med inträde. Den intäkten som man försökar på fritt inträde kan inte vara stor i dag.
clarund (+1), Pilkast (+5), jocklon (+5)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 17:52   #48
Banned

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 363
Standard

Jag vill inte ens höra ett enda jävla tips via ATG Live. De som vill ha den tjänsten borde betala för att höra alla dessa amatörer. Vi andra borde få se loppen utan att behöva betala. Det är jävla irriterande att behöva stänga av ljudet mellan alla lopp och vips missar man fan ett pga detta. Vem fan kom på den jävla usla idén att jag ska tvingas lyssna på massa usla tips? Känns som 80% av all sändning handlar om det. Fy F*N
clarund (+11)
ImHappyAgain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 17:55   #49

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8372
Standard

Citat:

Det är i högsta grad en fråga om integritet för mitt vidkommande. Kostnaden för ATG Live är minst sagt försumbart för mig.
Citat:
Hum ja med ditt användarnamn kan man undra vem som kan ha fuffens för sig. Black Cobra är ju namnet på en kriminell organisation...
Du verkar inte vilja förstå min andemening utan kommer med illvilliga kommentarer. Kanske för att det är lättare för dig eftersom det är på en låg nivå?

Jag lider inga psykiska men av att röra mig i dagens samhället överhuvudtaget serrö.

Min trådstart handlar om att det borde så att ATG skulle bjuda sina spelare på mera, bland annat gratis ATG Live.

ATG är ju bara en av väldigt många spelbolag på detta jordklot och det borde man ha insikter i och agera därefter.
Men mot dumhet kämpar gudarna förgäves.
Hur ska du ha det? Är kostnaden för ATG LIVE "minst sagt försumbart" och du inte vill bli registrerad varenda gång du kollar på det

ELLER

Argumenterar du främst för att du vill bli bjuden på ATG LIVE och andra saker för att du spelar på trav?

Sedan så heter organisationen Black Cobra och inte BlackCobra. Jag vet det då jag har haft en föreläsning om dem i samma veva som jag började använda användarnamnet på bettingsidor. Det är anledningen till valet av namnet då jag inte trodde folk var så lättstötta.
Det är ungefär samma sak som att säga att "kassapersonal" och "kassa personal" betyder samma sak. Du får gärna fortsätta denna diskussionen om mitt användarnamn i pm om du vill för jag tror inte det är riktigt on topic men påhopp försvarar jag mig helst emot då admin lät din text vara kvar.
Migge (+1)

Senast redigerad av Sprite den 2013-11-26 klockan 17:56.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 18:04   #50

Kyodais avatar

Sharp$: 5188
Standard

Jupp - mellanslaget kan i många fall vara signifikant

se ex skillnad mellan sjuksyster och sjuk syster....

BlackCobra (+2)
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 18:11   #51

clarunds avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ImHappyAgain Visa inlägg
Jag vill inte ens höra ett enda jävla tips via ATG Live. De som vill ha den tjänsten borde betala för att höra alla dessa amatörer. Vi andra borde få se loppen utan att behöva betala. Det är jävla irriterande att behöva stänga av ljudet mellan alla lopp och vips missar man fan ett pga detta. Vem fan kom på den jävla usla idén att jag ska tvingas lyssna på massa usla tips? Känns som 80% av all sändning handlar om det. Fy F*N
Nu sa du något riktigt bra.

Har heller aldrig förstått varför rena pajaser ska sitta och stå och tippa ofta ackompanjerade av ytterligare en clown.

Finns ju gott om tipstjänster som är betydligt bättre så varför ska ATG lägga kraft på sån skit.

För egen del blir jag precis som du enbart irriterad, och de gånger dessa clowner hittat samma vinnare som en annan kräks man. Bara ytterligare en parameter att ta hänsyn till, typ spela inte om nn tippar hästen.

Sen just det där med att tipsen ges i tid och otid. Ibland prioriteras dessa pajastips framför provstarter på någon eftermiddagsbana etc.

Ytterligare ett skäl till varför man får kväljningar av att behöva betala för sändningarna.

Senast redigerad av clarund den 2013-11-26 klockan 18:14.
Gammal 2013-11-26, 18:30   #52

Sharp$: 2867
Standard

Läser mest inlägg och skriver sällan.....

Liknelsen med andra sporter är ju totalt felaktig, de sporterna skulle ju självklart överleva fast ingen satsade pengar på dom. Travet däremot skulle ju bli totalt utdött om det skulle tävlas om ett par kaffepaket i förstapris, vilket kommer att hända om folk slutar att spela. Det inte atg verkar förstå är att de och travsporten sitter i knät på de som spelar. Slutar folk att spela så är de arbetslösa allihopa inom en snar framtid !

Som det är nu så går allt ut på att pungslå kunderna så mycket man kan.

Försök få upp intresset för travet och öka omsättningen och ta in pengarna den vägen istället. Då är Kalle som lägger 10 000kr/vecka lika viktig som Bertil som gör en DD för 40 kr när han går hem från jobbet eller Stina som gör ett v75bolag med tjejerna på jobbet.
Finns en massa saker som kan göras och säkert många som är bättre än mig klura ut det, men nuvarande väg tror jag inte är rätt väg att vandra !
Migge (+3), Pilkast (+5), clarund (+1), BlackCobra (+2), jocklon (+5)
peozz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 22:43   #53

Viroids avatar

Standard

Det finns ett fundamentalt fel i många åsikter här, nämligen att intresset för trav ökar och spelet ökar om det blir gratis ATG Live och fritt inträde på alla banor. Låt oss tänka till lite istället.

Alla som varit på ett casino i Las Vegas vet att det inte är runt 25-centsmaskinerna som de übersnygga servitriserna springer runt och delar ut gratis drinkar. Trots att man tjänar väldigt mycket pengar på de maskinerna så inriktar man sig på dem som spelar mycket, mycket större. Det är där potentialen finns, bland dem som utan att blinka har råd att förlora 100 papp en helg, och ändå komma tillbaka nästa månad och spela igen. De som står vid banditerna har egentligen inte råd att förlora pengarna som spelas upp, och att få dem att öka sitt spelande är svårt.

Det är ytterst få människor som idag spelar för mindre än 10000kr/månad som skulle öka sitt spelande om det blev gratis ATG Live och fritt inträde på banorna. Det skulle bara bli minskade intäkter. Vad vi behöver göra är istället att öka kvaliteten på ATG Live. Göra så att den är värd sina pengar. Det tror jag på sikt lockar fler spelare och sportintresserade.
overpace (+5), sandro (+5)
Gammal 2013-11-26, 22:53   #54

prototyps avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Hur ska du ha det? Är kostnaden för ATG LIVE "minst sagt försumbart" och du inte vill bli registrerad varenda gång du kollar på det

ELLER

Argumenterar du främst för att du vill bli bjuden på ATG LIVE och andra saker för att du spelar på trav?

Sedan så heter organisationen Black Cobra och inte BlackCobra. Jag vet det då jag har haft en föreläsning om dem i samma veva som jag började använda användarnamnet på bettingsidor. Det är anledningen till valet av namnet då jag inte trodde folk var så lättstötta.
Det är ungefär samma sak som att säga att "kassapersonal" och "kassa personal" betyder samma sak. Du får gärna fortsätta denna diskussionen om mitt användarnamn i pm om du vill för jag tror inte det är riktigt on topic men påhopp försvarar jag mig helst emot då admin lät din text vara kvar.
Jag anser att alla livesändningar borde vara gratis och streamas till alla som behagar titta utan att det skulle kosta ngt överhuvudtaget
Detta är rent principiellt. Summan är för mig försumbar.

Jag är inte lättstött, men gav dig svar på tal eftersom du påstod att jag skulle ha ngt att dölja och jag skulle ha svårt att verka i vårt nutida samhälle. Är inte det ett personligt påhopp om något? VA?!
Om du har Blackcobra som användarnamn kommer folk att göra naturliga kopplingar i sina huvuden. Det fattar du väl? Eller? Det handlar inte om att vara lättstött utan folk gör sina reflektioner...Enkel logik, eller tycker du inte det?
Gammal 2013-11-27, 04:38   #55

Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns ett fundamentalt fel i många åsikter här, nämligen att intresset för trav ökar och spelet ökar om det blir gratis ATG Live och fritt inträde på alla banor. Låt oss tänka till lite istället.

Alla som varit på ett casino i Las Vegas vet att det inte är runt 25-centsmaskinerna som de übersnygga servitriserna springer runt och delar ut gratis drinkar. Trots att man tjänar väldigt mycket pengar på de maskinerna så inriktar man sig på dem som spelar mycket, mycket större. Det är där potentialen finns, bland dem som utan att blinka har råd att förlora 100 papp en helg, och ändå komma tillbaka nästa månad och spela igen. De som står vid banditerna har egentligen inte råd att förlora pengarna som spelas upp, och att få dem att öka sitt spelande är svårt.

Det är ytterst få människor som idag spelar för mindre än 10000kr/månad som skulle öka sitt spelande om det blev gratis ATG Live och fritt inträde på banorna. Det skulle bara bli minskade intäkter. Vad vi behöver göra är istället att öka kvaliteten på ATG Live. Göra så att den är värd sina pengar. Det tror jag på sikt lockar fler spelare och sportintresserade.
Exakt! "...öka kvaliteten på ATG live." Det är där problemet ligger. Prissättningen är upp till ATG att kalkylera fram.

Möjligen skulle gratis live betala sig självt i form av högre omsättning men det är svårt att veta. Gratis brukar inte betyda hög kvalitet. Tänk om det skulle bli ännu sämre än nu?

Fyra förslag som garanterat leder till en bättre live:

1. Sparka Niclas Andersson

2. Avskeda Niclas Andersson

3. Entlediga Niclas Andersson

4. Ge Niclas Andersson möjlighet att utvecklas inom andra områden.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 06:30   #56

prototyps avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Exakt! "...öka kvaliteten på ATG live." Det är där problemet ligger. Prissättningen är upp till ATG att kalkylera fram.

Möjligen skulle gratis live betala sig självt i form av högre omsättning men det är svårt att veta. Gratis brukar inte betyda hög kvalitet. Tänk om det skulle bli ännu sämre än nu?

Den estniska ATG Live sajten var såå bra. Bara engelska kommentatorer. I stort sett inga tips. Ingen inloggning, ingen registering. Men sedan i måndags krävs inloggning samt att du har estninskt bank - ID.

Så ja du skulle älska den sajten...Noll procent Niclas Andersson....
Gammal 2013-11-27, 07:18   #57

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg

Jag tycker inte det handlar om enbart Niclas Andersson. Det handlar mer om att travet skall göra en produkt som publik vill ta del av vare sig man ser på TV, på ATG-Live eller är på plats. För att det skall ske måste man jobba mycket mer tillsammans och ha betydligt högre ambitioner än idag. Det kostar troligen mer, men kanske inte så mycket mer, om man kan samarbeta istället för att parallellarbeta.
Gammal 2013-11-27, 07:42   #58

Standard

Citat:

Ett utmärkt sätt tycker jag skulle vara att dom kan dra in någon form av spelkanal som ska ingå när man betalar för live, en kanal som man kan byta till som man tex gör med galoppen från Sydafrika mm på den där lilla fliken.

Det ska vara en kanal där 2-3 vassa experter och sitter och snackar upp det som är viktigt, experter som har kontakter och vass info hela tiden att bjuda spelarna på, inga blåbär alla-Anton som kör med sin fråga till varenda tränare,kusk och skötare : Kan hästen göra något jobb själv då?

I kanalen ska varje V64.a , V86 och V75 omgång först och främst följas upp ordentligt, vilka går med JB,är det skoryck för första gången mm och kommer det då verkligen vara ett skoryck som det har pratats på i 1 vecka så man inte får höra 5 sekunder innan bilen rullar att det visst var skor på ändå och hästen är chanslös.

Dessa experter ska våga lyfta fram, spel med bra värde, finns en rak DD till 25 ggr hos atg och samma hästar kan spelas i en dubbel hos tex bet365 till 55 ggr pengarna så ska detta självklart lyftas fram för att göra folk nöjda som betalar för denna tjänsten, det samma ska gälla vinnarspelen om det skiljer brutalt mycket från atg.s odds och nätbolagens.

Tror att dom måste våga göra något för spelarnas skull.

Dom ska även följa upp värmningar och kunna vara neutrala i kanalen, många av "experterna" idag hos atg som tex har spikat en häst på sitt V64.a förslag på hemsidan trycker gärna extra på dom hästarna i värmningen oavsett om det är den kassaste värmningen som någonsin har skådats så utnämns den snabbt till dagens solklart bästa intryck och mycket riktigt hoppar den innan bilen släpper.

Jag kan göra en egen bedömning när jag ser en värmning men många kan inte detta och sväljer det blåbären på atg säger fullt ut hela tiden.

Att atg-live ska kosta är en självklarhet men det ska kunna ingå så mycket mer i det hela än att se valfri lallare som blivit ditskickad från AF för att stå med ryssmössa på i 25 graders kyla i atg och inte få något vettigt alls ur tränare och kuskar.

Ett exempel är när Eskils fru skulle köra Prins Orlando för några starter sedan, han upprepade att det var hans fru som körde inte mindre än 50-talet gånger under dagen och kvällen, detta är väl fan inget som en seriös spelare bryr sig om och vill betala för att höra utan är han så stolt kan han berömma henne för det hemma och inte slösa tid i atg-live på det.

Senast redigerad av sandro den 2013-11-27 klockan 07:48.
Gammal 2013-11-27, 09:02   #59

Viroids avatar

Standard

Jan Timonen skrev igår på sidan "Persson Bloggar" att han inte alls förstår varför ATG pysslar med tips. Det finns ju andra som är så mycket bättre på det, och som dessutom kan vara oberoende. Det är en åsikt jag delar.

Jag tycker att ATG skall ägna sig mer åt objektiv information än subjektiva speltips. Ut med spelexperterna och in med oberoende sportexperter. Experter som varit ute och värmt ett par hästar före tävlingarna och känt banan, vädret och vinden. Värmningar och provstarter är ju väldigt subjektiva och där kanske man skall nöja sig med att berätta uppenbara saker som galopper, att den bryter, är halt, gick en speed etc.
Gammal 2013-11-27, 11:28   #60

Standard

Citat:
Jan Timonen skrev igår på sidan "Persson Bloggar" att han inte alls förstår varför ATG pysslar med tips. Det finns ju andra som är så mycket bättre på det, och som dessutom kan vara oberoende. Det är en åsikt jag delar.

Jag tycker att ATG skall ägna sig mer åt objektiv information än subjektiva speltips. Ut med spelexperterna och in med oberoende sportexperter. Experter som varit ute och värmt ett par hästar före tävlingarna och känt banan, vädret och vinden. Värmningar och provstarter är ju väldigt subjektiva och där kanske man skall nöja sig med att berätta uppenbara saker som galopper, att den bryter, är halt, gick en speed etc.
Ja alltså det är inget fel att stå på sig när det gäller sina tankar som så kallad expert, men det måste finnas gränser och man måste förstå att deras tips är något som många tar del av och jag personligen anser att dom måste förmedla vart bästa möjliga värde finns i loppen.

Hänt allt för många gånger att någon av dessa experter slänger upp sina tips i atg-live eller i tv-rutan och så kommer tex värmningarna en stund efter när hästen dom bygger hela systemet och rekommenderar alla andra att bygga sina system på hoppar hejdlöst och ser allmänt risig ut, i det läget tycker man ju att dom borde vara stora nog att kunna rekommendera att gardera och erkänna att det inte känns bra på förhand ist för att fortsätta och bygga även V4, V5,V3 och DD på samma häst som knappt kommer i mål senare när loppet körs.

Resulterar ofta i att experten sitter och gråter över att hästen måste vara sjuk, det där är inte normalt ist för att ha reagerat när alla varningsklockor ringde.

Info om JB är något som har varit brutalt bristfälligt en lång lång tid nu och någonstans måste väl gränsen vara nådd? Fel information om skor som läggs ut av atg på deras sida vid startlistorna mm.
Gammal 2013-11-27, 12:10   #61

Viroids avatar

Standard

Felet som "experterna" gör är att de lämnar tips till allt som går att spela på, från det stora streckspelet till V3 via tvillingar, trio, dubblar och vinnarspel i P21-loppen. Precis som du beskriver så är de inte sällan dåligt genomtänkta, träffsäkerheten är låg, och de ger vanligen uselt betalt. Man kan lika gärna kan läsa upp vad banprogrammet hade för idéer när det trycktes.

Då vore det bättre om man talade mer om utrustningen, som är en objektiv information. Vilken vagn, huvudlag, balansering, tussar etc är inte helt oväsentlig information.
prototyp (+20), clarund (+1)
Gammal 2013-11-27, 12:15   #62

Standard

Citat:
Jag tycker inte det handlar om enbart Niclas Andersson. Det handlar mer om att travet skall göra en produkt som publik vill ta del av vare sig man ser på TV, på ATG-Live eller är på plats. För att det skall ske måste man jobba mycket mer tillsammans och ha betydligt högre ambitioner än idag. Det kostar troligen mer, men kanske inte så mycket mer, om man kan samarbeta istället för att parallellarbeta.
Så här är det. Det kommer inte att ske några övergripande förändringar så länge den mannen sitter vid rodret.
Gammal 2013-11-27, 12:29   #63

Viroids avatar

Standard

Citat:
Så här är det. Det kommer inte att ske några övergripande förändringar så länge den mannen sitter vid rodret.
Finns det då en vilja någonstans att göra något annat? Om Niclas snällt följer sin styrelses uppdrag till punkt och pricka så är det ju inte hans fel att det är som det är.
Gammal 2013-11-27, 14:31   #64

prototyps avatar

Standard

Citat:
Felet som "experterna" gör är att de lämnar tips till allt som går att spela på, från det stora streckspelet till V3 via tvillingar, trio, dubblar och vinnarspel i P21-loppen. Precis som du beskriver så är de inte sällan dåligt genomtänkta, träffsäkerheten är låg, och de ger vanligen uselt betalt. Man kan lika gärna kan läsa upp vad banprogrammet hade för idéer när det trycktes.

Då vore det bättre om man talade mer om utrustningen, som är en objektiv information. Vilken vagn, huvudlag, balansering, tussar etc är inte helt oväsentlig information.
Visst så är det ju i dagsläget. Ditt drömscenario vore ju en nåd att stilla bedja om.
Gammal 2013-11-27, 14:44   #65

clarunds avatar

Standard

Citat:

Men herregud.

1. Människor är flockdjur och lockar du inte in en större publik än det fåtalet valar som finns så kommer inte de heller.

2. Alla är barn i början men visst kan du locka in miljardärer i spelet så är det förstås bra, risken finns dock att den målgruppen är svår att nå då de rimligtvis har klokare saker för sig och kan välja mer fritt vad de sysslar med. För löntagare och arbetslösa däremot är spel morfin och har stor dragningskraft.

3. Utan småfisk inga hajar, du vill alltså fokusera på att hajarna attraheras ?

4. Om du nu jämför trav med casinon eller annan sport så ska du iaf veta att konkurrensen är enorm , lever du i skyddad verkstad eller bubbla ?

Gammal 2013-11-27, 14:53   #66

clarunds avatar

Standard

Citat:

Idén är förstås att skapa intresse och få folk att spela.

Tycker ändå det här är missriktad energi och slöseri med resurser förutom att det tar tid från annat i sändningen.

Det finns andra aktörer som är bättre på tips och dessutom gör detta utan utan att ATG behöver lägga en krona.

Objektiv information , absolut, det är bra och intressant åtminstone för målgruppen spelare på detta forum.

Gammal 2013-11-27, 15:08   #67

clarunds avatar

Standard

Sitter och tittar en del på nordamerikanska lopp.

En sändning från vardera bana.

Det gör alltså inget om det en stund är total tystnad, då får publiken tillfälle att samla tankar, tänka igenom spel och om man nu vill kika lite på någon annan banas lopp eller varför inte tala med varandra på spelhålan.

I ATG live verkar de ha panik att fylla i med allehanda tips från reportrar med mundiarre och diverse diagnoser (det är iaf slutsatsen jag skulle dra om någon betedde sig på det viset utanför ATG live).

Senast redigerad av clarund den 2013-11-27 klockan 15:11.
Gammal 2013-11-27, 16:44   #68

prototyps avatar

Standard

Generellt sett verkar de flesta vara inne på att ATG Liven har för mkt snack och lite verkstad...........
Jag har varit med i ATG.s tyckarpanel ( Webbaserad.). Men mig veterligen har ATG aldrig frågat om vad spelarna tycker om ATG Liven. Tex innehåll, kostnad för att till, tekniska lösningar med mera.
Gammal 2013-11-27, 16:47   #69

prototyps avatar

Standard

Korrigering:
Tex innehåll, kostnad per månad för att titta på Liven, tekniska lösningar med mera.
Gammal 2013-11-27, 16:53   #70

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Men herregud.

1. Människor är flockdjur och lockar du inte in en större publik än det fåtalet valar som finns så kommer inte de heller.
Helt rätt, och jag tror inte att det kommer fler för att inför gratis ATG Live och fritt inträde. Produkten som erbjuds i form av taffliga sändningar och DDR-interiör kommer inte locka fler.

Citat:
2. Alla är barn i början men visst kan du locka in miljardärer i spelet så är det förstås bra, risken finns dock att den målgruppen är svår att nå då de rimligtvis har klokare saker för sig och kan välja mer fritt vad de sysslar med. För löntagare och arbetslösa däremot är spel morfin och har stor dragningskraft.
Jag vill se mer representation och prestige i att gå till travet. Där finns det mycket pengar att hämta. Men då måste man erbjuda betydligt mer klass på konceptet än man förmår idag. Solvalla och Åby håller väl något så när klassen, men övriga banor har en bra bit kvar.

Citat:
3. Utan småfisk inga hajar, du vill alltså fokusera på att hajarna attraheras ?
Jag vill ha folk med pengar med i spelet. Det är lönlöst att fokusera på t.ex. studenter, fattigpensionärer, sjukskrivna och arbetslösa som man gjort med eftermiddagstravet.

Citat:
4. Om du nu jämför trav med casinon eller annan sport så ska du iaf veta att konkurrensen är enorm , lever du i skyddad verkstad eller bubbla ?
Nej, jag är egenföretagare i hemelektronikbranschen, vilket är en annan hårt konkurrensutsatt bransch. Jag gör jämförelserna för att visa på att de flesta mest talar i egen sak. Det är alltid kul att spara en slant genom att slippa betala för något som man tidigare gjort, men det kommer inte att höja spelet och inte locka flera.

Skall vi locka nya besökare och spelare med rätt storlek på plånboken så måste vi addera en mycket positiv och professionell upplevelse.
Gammal 2013-11-27, 17:20   #71

clarunds avatar

Standard

Det spelar ju ingen roll hur mycket pengar du skjuter till eller varifrån de kommer om de hela klabbet läggs på tipsters och annat folk med mundiarré.

Skillnaden du föreslår är att dessutom ta mer betalt för denna konserverade gröt.

ATG live är ett dåligt reklambolag, att ta mer betalt för reklamen de producerar kommer inte öka intäkterna, möjligtvis dölja katastrofen ett tag.

Senast redigerad av clarund den 2013-11-27 klockan 17:26.
Gammal 2013-11-27, 17:38   #72

Sharp$: 17990
Standard

Angående tips i ATG-liven.
Tyvärr så är det så att all tips och överdrivande av värmningsintryck ökar omsättningen.Bara kolla på oddsförändringarna så fort dom uttalar sig om någon häst.
Är säker på att många här har lagt ett spel extra efter att dom skrikit ut någon i liven.

Den stora skara spelare som inte lägger ner massor av tid på analyser, letar upp intervjuer och annan information och som inte kan värdera en hästs värmning använder atg-live som princip sin ända källa när dom spelar.

Däremot kan det tyckas omoraliskt av ett statligt ägt bolag, som slår sig för bröstet som ett ansvarstagande spelföretag, att ha ett gäng lekmän som ska uttala sig om varenda lopp och agera experter för att driva på spelomsättningen.
clarund (+5)

Senast redigerad av NicklasJ den 2013-11-27 klockan 17:43.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 17:53   #73

clarunds avatar

Standard

Om vi nu måste jämföra med andra sporter, hur ofta är ett spelbolag inkörsporten till en sport ?

Om bolaget dessutom tar betalt för visning av sporten.... nä jag får inte ihop den tanken.

Sen kommer det alltid att finnas entusiaster , till exempel de som går på en match live av olika skäl och är villiga att betala för den speciella upplevelsen, eller att se matcherna i HD .

Gammal 2013-11-27, 17:56   #74

clarunds avatar

Standard

Viroid, du kan ju ta ett snack med staten (a la DDR som du säger) om möjligheterna att införa trav-licens a la Radiotjänst om du nu tror att detta ligger bra i tiden.

Senast redigerad av clarund den 2013-11-27 klockan 17:58.
Gammal 2013-11-27, 18:17   #75

clarunds avatar

Standard

När vi talar ATG live , vision eller vad det heter så talar vi om en kanal som lyckas driva bort redan frälsta, och det är sannerligen ingen dålig bedrift.

Det finns få saker jag är så less på som tjatet i ATG live, och när man tvingas stänga av ljudet så missar man även stor del av det intressanta, som när loppet går etc.

Att tro att lösningen är att ta mer betalt är för mig totalt obegripligt.

En enkel sändning som är gratis, helst fri från allt vad tipsters heter, sen kan man förstås hitta på en premium variant om man tror intresse finns.

Gammal 2013-11-30, 06:42   #76

Standard

Citat:
Du har förstås rätt. Det är bara det att jag fått intrycket att travsändningarna ser ut precis som Niclas Andersson vill att de ska se ut. Jag tror att chefen får som han vill, helt enkelt. Sönderklippta travlopp i TV4 och en ostämd men ohejdbar tipsorkester lite överallt. Någon sorts medveten mediastrategi som är svår att förstå.
Gammal 2013-11-30, 06:48   #77

Standard

Citat:
Instämmer. Tror att han har ett helt avgörande inflytande.
Gammal 2013-11-30, 07:03   #78

Standard

Citat:
Finns det då en vilja någonstans att göra något annat? Om Niclas snällt följer sin styrelses uppdrag till punkt och pricka så är det ju inte hans fel att det är som det är.
Frågan är vem som följer vem.
Gammal 2013-11-30, 08:56   #79

capones avatar

Sharp$: 13311
Standard

Vilket J..tjat om detta Betala och var inte så snåla

capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 11:13   #80

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
Vilket J..tjat om detta Betala och var inte så snåla
Det handlar inte om snålhet. Fråga dig själv högt: "Varför ska jag betala för någonting som skulle öka mitt spelande, och därav ATGs omsättning?"

Nå?
Gammal 2013-11-30, 11:15   #81

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Det handlar inte om snålhet. Fråga dig själv högt: "Varför ska jag betala för någonting som skulle öka mitt spelande, och därav ATGs omsättning?"

Nå?
Av samma skäl som man betalar för en morgontidning eller kvällstidning som driver politiska åsikter man inte delar, och som är full av reklam som vill få en att handla mer.
Gammal 2013-11-30, 12:44   #82

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Men, förstår ni inte att ni betalar dubbelt upp? Ni betalar för att få se på något som ni redan betalt för, via inlämningsavgifter, skatte/spelavdrag, utbetalningsavgifter osv...

Bara det statliga skatte/spelavdraget vore nog för att motivera gratis ATG-Live!

prototyp (+20), clarund (+5)
Gammal 2013-11-30, 12:48   #83

Migges avatar

Sharp$: 3528
Standard

Hopplöst ATG!

Sitter & följer liven & med jämna mellanrum kommer det upp en ruta med inaktivitetsvarning om att man blir utloggad om några minuter pga att man inte har klickat på något...

Tänk om det skulle vara samma upplägg på tv-sändningarna...man sitter & följer travet i TV4 & en gång i halvtimmen kommer det upp en varningsrutan att man inte höjt/sänkt volymen mm & därför kommer man automatiskt få ett kanalbyte istället!
Pilkast (+1), clarund (+1)
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 21:15   #84

prototyps avatar

Standard

Ett Alternativ till ATG Live - sändningar via datorn är ju att vistas i en Live-butik. Fördelen kan ju vara den sociala biten, men även dess nackdel. Ibland är det så skönt att vara en del av ett socialt sammanhang. Ibland när butiksinnehavaren genom sitt tysta medgivande tillåter folk att sitta och supa i spelbutiken är det inte lika skimrande kul längre...Detta har jag upplevt i flera spelbutiker i Stockholmsområdet. Vid flera tillfällen har jag blivit hotad när jag har sagt till vissa individer att dom ska upphöra med sitt antisociala beteende. Har även talat med ATG:s säkerhetsavdelning om detta. Men ingenting händer, ingenting görs. Noll procent action.
ATG besöker aldrig sina ombud. En kompis till mig som var ATG-ombud under många år fick besök av ATG två gånger på tio år.
Om det fanns riktigt bra Livssändningar skulle jag inte behöva uppehålla mig i en spelbutik egentligen. Men ATG verkar inte förstå vad service egentligen är. En god självklar naturlig form av service vore gratis ATG Live till alla.
ATG borde lyssna aktivt på sina kunder, vilka är de som bär upp travet till syvende och sist. Är det så konstigt att travet tappar procent i omsättning varje år när man väljer att ignorera oss spelare i mångt och mycket?
Svara

td