Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-29, 16:22   #151

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 4736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Flera strykningar som ändrar om lite i tankebanorna. Intressant är det!
Va har du för roliga tankar i sista DD avd ?
dReaMz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 17:06   #152

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

første v75 system

V75

V75

V75 Bane
30.11.2013

V75-1: 3
V75-2: 3,4,11
V75-3: 2
V75-4: 2,12
V75-5: 1,2,3,4,5,6,10,11
V75-6: 2,10
V75-7: 3,6,13

Beløb pr. række:
Antal rækker:
TOTAL:

0,50 kr.

288
144 kr.

Købt d. 29.11.2013 17:04

Serienummer: 4822-2AEF
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 17:20   #153

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Några motiverade vinnar/platsspel?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 17:26   #154

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Olympic Kronos kommer ju komma fint på det direkt i avd1. Sen kommer Ludde köra så det ryker. Kommer gå i riktigt hårt tempo i avd1. Blir väldigt intressant.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 18:03   #155
Banned

Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Känns identiskt med Chrille "59 miljoner":s idéer denna vecka nu när jag lyssnade men kan garantera att så inte är fallet, jag lyssnar aldrig på andra.

Lade spelet på Onceforall Face redan igår i mitt sheet så alltid något "bevis"

Jaja lycka till du me Chrille sanslöst vad lika det blev förutom att han inte har med Olympic Kronos i första trots gardering, den är chansspik för mig.
Igår såg mitt system ut såhär. Det kommer nog ändras en del. Måste ta beslut i gulddivisionen bland annat! Men även i fjärde avdelningen.

Tidigt i veckan ville jag helgardera både fjärde och sjätte avdelningen.

Avd 1: 9 Olympic Kronos
Avd 2: 3,4,6,11
Avd 3: 3,7,8,11,12
Avd 4: 2 Let It Happen
Avd 5: 4,5
Avd 6: 10 Nougat Ås
Avd 7: 1,2,3,4,5,6,7,9,10,12,13

440 rader / 220 kronor
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 18:21   #156

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8832
Standard

Stallkommentarer inför V75-Jägersro lördag 30 November

V75-1

1 Search Launcher (Kenneth Haugstad) gör det bra varje gång. Har fått ett bra läge här och kan få ett fint lopp därifrån, då kan han ta en god placering. Jag misstänker att Showman är snabbare. Idealet vore om Search fick rygg på ledaren så klart. På Showman hade varit fint, då kanske Search smiter ut, säger Peter Untersteiner.

2 Photo Fantasy (Johnny Takter) möter ganska bra motstånd. Har gått fina lopp i Norge och har mött bra hästar där faktiskt. Ingen vinnarhäst men kan blanda sig i bland de fem första. En plats, säger Bo Westergård.

3 Real Showman (Peter Untersteiner) kommer att gå allt vad det går från start, precis som Search. Showman var bra senast och nu har vi siktat på det här i sex veckor. Då var vi nöjda med att få spår tre så klart. Nöjd med lägen för båda hästarna och jag tror att båda kommer gå bra. Båda har vinstchans men jag tror att Showman tar en längd. Då blir det lite fördel för honom, säger Peter.

4 Mind Your Face (Daniel Olsson) är ny i klassen och man kan tycka att han står hårt inne. Samtidigt, om han hade fått normal utdelning i de senaste loppen så hade han stått rätt bra inne i klassen. Går med skor och det är ett minus. Öppnar rejält och bra. Normalt blir det svårt att vinna men några har fått dåliga spår, säger Lars Friberg.

5 Tresor d’Inverne (Robert Bergh) gick okej men inte mer på Gävle i lördags. Blir tvungen att gå med skor nu också. Det är ett bra läge igen och han kanske kan vara trea eller fyra igen, säger Jimmy Jonsson hos Robert.

6 O.F.V.Continue (Fredrik B Larsson) var blek senast, hade magproblem då. Normal i jobben och det känns som att formen är bra. Det är en bra häst i grund och botten. Om han är som han ska så är han med där framme. Men han var blek senast när han hade problem med magen. Jag ser inget konstigt i jobben nu i alla fall, säger Fredde.

7 Dream Duo (Veijo Heiskanen) tycker jag har varit duktig i alla starter i år. Lite strul en gång men annars har han varit bra. Klart att på 1 600 meter är inte spår sju optimalt men det är i alla fall bättre än bakspår för hans del. Går med skor nu, jag inbillar mig att han går bättre med skor. Räknas, säger Veijo.

8 Queen’s Delight (Björn Goop) har inte startat sedan Breeders’ Crown-semifinal­erna. Där jag tyckte att han var ganska blek. Var lite sliten då efter att ha tävlat på tufft. Fick sig en paus och ser nu väldigt fin ut här hemma i lugna jobb. Läget är uruselt, så vi får ligga lågt, säger Ola Frisell hos Björn.

9 Olympic Kronos (Lutfi Kolgjini) startar med bra chans. Det hänger lite på hur han kommer iväg där. Han har en bra startrygg men det är inte så lätt att pricka där. Är han framme i god tid hos ledaren så kan han avgöra loppet. Tror inte att hästen varit i bättre form än han är nu, säger Lars Thornberg.

10 Hertig Shim (Thomas Uhrberg) har bra form. Upp en klass nu. Jag tycker att han gör det bra och han har vunnit på en bra tid över 1 600 tidigare. Men bakspår mot tuffa hästar gör att det blir svårt att vinna, vi får se vad vi kan få med oss, säger Thomas.

11 Knifetown Action (Torbjörn Jansson) har gått bra nu. En längre tid faktiskt. Ser fortsatt helt okej ut. Läget är naturligtvis absolut en stor minusvariant. Möjligheterna är väldigt små därifrån. Mot det här motståndet kan man också säga. Det är riktigt bra hästar med i loppet. En tuff uppgift för honom, säger Stig H Johansson.

12 Claes Boko (Erik Adielsson) är också bra men här är både distans och läge en riktig minusvariant. Det blir marigt. Han är jättebra igång nu och har fått två lopp i kroppen efter vila. Ser riktigt fin ut. Lågt betyg med tanke på förutsättningarna. Claes är grundkapablast av dem och minst missgynnad av läget också. Även om han är det naturligtvis, säger Stig H Johansson.
V75-2

1 Broslätts Rapide (Christoffer Eriksson) avgjorde lätt efter en fin resa senast. Läge för ett liknande upplägg nu och farlig i så fall.

2 Ferrari Håleryd (Per Lennartsson) har haft en paus men startade i söndags och han kändes fin. Jag körde invändigt och ville ha en formbekräftelse. Han är ganska bra i grund och botten men har inte fungerat på slutet och är lite svårbedömd. Läget är bra och han kan öppna bra, säger Per.

3 Ground Proximity (Fredrik B Larsson) gick bra senast och känns allmänt under utveckling tycker jag. Det är toppform och ett bra läge. Han kommer att göra ett riktigt bra lopp på lördag. Så får vi se sedan vad det räcker till den här gången, säger Fredde.

4 Big Bill Bac (Johnny Takter) är bra. De som såg honom senast vet hur han såg ut då. Han var fin. Allt verkar helt okej efteråt. Som vanligt är det vinna eller försvinna. Jag har inget att klaga på alls. En häst i fin form med bra läge och fina förutsättningar. Men han har en historia som opålitlig. Det får man ta med i beräkningen. Som jag ser det är det ett måstestreck, säger Ola Samuelsson.

5 Matterazzi Bob (Peter Ingves) såg fin ut senast i ett intetsägande lopp. Blev fast i tredjepar invändigt. Känns uppåt och vi ska köra barfota om det går. Får se hur pigg han är i värmningen, är han för pigg blir det öppet. Annars blir det norskt eller helstängt. Formen är uppåtgående, men trea, fyra så är jag jättenöjd, säger Dick Robertsson.

6 Elit Sund (Erik Adielsson) har haft en fin jämn form en period. Han har ryckt upp sig en bra bit. Kan göra ett bra lopp här igen men möter några tuffa konkurrenter. Han är med på en bra placering men får svårt att vinna, säger Stig H Johansson.

7 Lovers Lane (Johan Svensson) har ett tråkigt läge i en tuff omgivning men kan sänka de flesta om hon ändå skulle få en bra resa.

8 Hanna Banker (Jorma Kontio) har visat att hon har blivit en tuff lady. Hon har uppåtgående i form. Klart att det är sämsta läget och att det inte är någon fördel. Får stå som en outsider på grund av spåret. Hade hon haft ett bättre läge hade jag sagt att det var en toppchans. Kanske till och med ett förslag till V75-bank, säger Bo Westergård.

9 Flash Oak (Oskar Svanberg) kvävde jag senast i första sväng. Han var het och jag ville inte ge mig, det är den korta historien. Det var inget fel på honom efteråt men någon vecka senare fick han stå över när jag hade förkylningar i stallet. Gick ett kanonjobb i söndags. Ett passande läge nu. Med smådiffus form och upp i klass ska han smygas, säger Oskar.

10 Bounce is Back (Magnus R Johansson) är rätt på gång nu tycker jag. I det förra loppet så satt han fast men gick bra sista 200 när han kom loss. Dessförinnan var han behandlad. Ska vara bra uppåt nu. Det är bra emot men är han bland de tre så är jag nöjd, det får jag säga, säger Kalle Johansson.

11 Västerboonthenews (Thomas Uhrberg) blev rullig i första sväng senast och galopperade. Har haft svårt att hitta rätt balans. Känns bra efteråt. Han trampade sig och var lite öm i förra veckan men det har gått över nu. Bara gått lättare träning mellan loppen. Hög kapacitet. Tråkigt läge. Kapabel nog för att vara bland de tre, fyra, säger Petri Puro.

12 Pamela Ali (Kenneth Haugstad) är det bra med men spåret var tråkigt. Annars har hon varit bra och fortsätter att träna bra. Läget drar givetvis ned förhoppningarna. Om hon har tur kanske hon kan vara med. Vi kör utan bomull på lördag, säger Ove Nlsson.
V75-3

1 Reven d’Amour (Fredrik B Larsson) känns fortsatt toppfin. Mycket avgörs kanske i starten, om han kan nå ledningen eller inte. Jag vet inte om det är Reven mot Harry, Rakas är också snabb. Ingenting som är säkert där. Han är ojämn, vissa dagar öppnar han riktigt snabbt. Han är i ordning och nu är han ute på rätt distans. 1 600 är bäst för honom. Bland de tre måste vi tro på, säger Fredde.

2 Harry Haythrow (Peter Untersteiner) gör alltid sitt och håller sin fina form. Var inne och tränade i måndags och allting ser bra ut. Han räknas alltid numera. Vinner inte så ofta men är med och hugger hela tiden. Fantastiskt jämn. Han har mer vinstchans i guld än han hade i klass II och i brons, säger Peter.

3 Capello Bob (Kenneth Haugstad) höll starkt senast och kan få en fin smygresa härifrån. Är som allra bäst med det upplägget.

4 Rakas (Torbjörn Jansson) var med i onsdags och galopperade i starten. Tappade 20 meter. Han sprang sedan i 1.12–1.13- tempo och gjorde ett okej lopp. Han har bra form men vinner inte på beställning längre. Förhoppningsvis kan han gå barfota. Det vore lite positivt, säger Per Lennartsson.

5 Avalon Spider (Conrad Lugauer) ”Kommer att strykas”, säger Conrad Lugauer.

6 Global Midnight (Anders Svanstedt) är allt bra med. Hon har så bra form som hon kan. Eventuellt ska jag köra med jänkarvagn för första gången. Loppet blev som beräknat. Fanns inte så många andra lopp att välja på. Nästan hemmaplan och 1 600. Tror att hon är näst snabbast i år, bara Harry Haythrow som är snabbare. Det är svårt att matcha stona i den klassen, säger Peter Arnqvist.

7 Oasis Bi (Björn Goop) är allt bara bra med. Han går barfota med helstängt. Blev för laddad senast efter starten, tror att det var för att han hade varit ifrån så länge, han brukar vara förståndig. Har inte Björn något att säga så kör vi som vi har gjort. Det är en jättefin häst. En Raja Mirchi i toppform är inte lätt att slå men vad det gäller det övriga gänget beror det på hur det blir kört. Han är inte sämre än någon, säger Stefan Pettersson.

8 Raja Mirchi (Lutfi Kolgjini) är inte så hårt jobbad. Det blir ett passivt upplägg. Ludde backar ner och så får vi se hur långt det räcker. I det sista jobbet inför den här starten såg han för jäkla fin ut men det kan ju fattas lite, det vet man inte. Det blir ett passivt upplägg så får vi se sedan vad som händer till slut. En så bra häst som Raja går aldrig att räkna bort, säger Lars Thornberg i ”Luddes” stall.

9 Kash’s Cantab (Erik Adielsson) har inte startat på ett bra tag och behöver säkert ett par lopp innan han kommer igång. Känns okej nu men är inte så tufft jobbad rent fartmässigt. Känns bra och är med för att få ett lopp i kroppen nu. Ingenting för vinnarspelarna, säger Stig H Johansson.

10 Premance Simoni (Johnny Takter) möter bra motstånd här naturligtvis men den här hästen är starkt undervärderad faktiskt. Ingen dålig häst och jag vet att hon kommer att klara sig här. Hitar hon en bra position blandar hon sig i trippeln. Det har jag inga som helst tvivel om, säger Bo Westergård.

11 Alvena Pele (Per Lennartsson) fick öppna tufft och slog bra hästar senast. Han är uppfräschad efteråt men läget nu är uruselt. Jag tror han gör ett fint lopp och desto fortare de kör där framme desto bättre pengar blir det för oss. Inga balansändringar, säger Per.

12 Neo Holmsminde (Steen Juul) har gått helt okej i de senaste två starterna. Nu är han bortlottad. Allt är bra med hästen men det är svårt att tro på några vidare möjlig­heter från spår tolv i gulddivisionen, särskilt över den korta distansen, säger Steen.
V75-4

1 Magical Face (Lutfi Kolgjini) gick jobb i onsdags. Ludde körde själv och han var nöjd. Hästen var positiv och har ett bra läge. Jag vill inte säga att han vinner men han har ett bra läge och känns fin i jobben. Det kanske kan vara dumt att inte kryssa honom om man spelar V75, säger Lars Thornberg.

2 Let It Happen (Joakim Lövgren) var positiv i ett hårt gäng senast och är garanterad en fin resa från ett perfekt startspår. Intressant.

3 Man Winner (Thomas Uhrberg) STARTAR EJ

4 Blue Star Mythical (Håkan K Persson) är lite på gång igen. Vann ett lopp som var ganska billigt men gjorde det på ett fint sätt. Det är tuffare nu men jag tycker att det är bra att det är 2 600. Distansen passar henne bra. Kommer nog att hänga med bra där. Med klaff på loppet, att det blir tempo och så, kan hon dyka upp långt fram, säger Håkan.

5 Knugen Palema (Torbjörn Östergren) har inte startat på ett tag men brukar gå bra när han har haft en liten träningsperiod. Läget kan jag inte klaga på. Jag tror alltid på den här när han startar. Håller honom högre än vad han har visat hittills, säger Torbjörn.

6 Slash Pride (Marcus Savin) var lite sämre senast han var ute och startade. Känns normal i träningen utan att det är några utropstecken. Det blir ett snällt upplägg och jag har inga jätteförväntningar tills på lördag. Känns som han ska men är inte het, säger Marcus.

7 Luxury Lane (Adrian Kolgjini) gick utanpå Magical Face i jobbet och jag var nöjd med honom. Formen känns bra men han har ett värre läge. Lite bättre än raden men Magical är förstahäst. Tror att distansen kan gynna den också, säger Lars Thornberg.

8 Mon Amie (Anders Svanstedt) fick ett snällt lopp senast men satt fast över mål­linjen. Jag kände att jag hade mycket att åka med då. Fick visserligen ett perfekt lopp men visar att hon inte gör bort sig i klassen. Jobbigt läge. Hon får gå till slut, det blir en chansstyrning nu, säger Anders.

9 Bear Dancer (Björn Goop) verkar allting bara fint med efter Åby. Han håller jättefin form. Det ska bli spännande att se honom. Trots att jag är lite besviken på spåret. Har visat sig vara bättre när han är med i främre träffen. Björn får hitta på något kul. Formen sitter. Jag hoppas at han får ett snällt lopp och har tur, säger Ulf Stenströmer.

10 Lotus Kemp (Peter Untersteiner) är en treåring som utvecklas sakta men säkert. Den här gången går han ut mot äldre hästar men han är nog gynnad av den långa distansen. Vi går med i draget och ser hur långt det räcker. Han är på g och kan kanske vara en outsider i det här loppet, säger Peter.

11 Twins Nightshift (Kasper K Andersen) har faktiskt gjort det bra i en längre period. Har en fördel av att det är 2 600 men i programmet ser det ändå lite svårt ut. Får hon den sista trioplatsen här måste vi vara mycket nöjda så klart, säger Kasper.

12 Vivo per Lei (Johnny Takter) har gjort två riktigt bra lopp på raken men fick stryk av en riktigt bra häst senast. Gick rejält också. Står bra inne och känns lite stabilare nu när vi har provat rikstoton innan. Nu känns han faktiskt fin rent aktionsmässigt. Möjligt att det går att få ur honom mer max nu. Let It Happen är en riktigt bra häst och har ett bättre utgångsläge, det är en minst lika bra häst som min, säger Lars I Nilsson.
V75-5

1 Eileen Boko (Christoffer Eriksson) körde jag jobb med i fredags och hon kändes jättefin. Har ett bra läge, är snabb ut och har en kusk som är i form. Är ändå en av dem som kanske ska räknas i loppet. Hon är rätt så bra den där, säger Lars Thornberg.

2 Enya Boko (Per Lennartsson) har dansat fram från första dagen hon haft sele på sig. Tycker det är roligt att springa. En väldigt tidig talang som definitivt är en av de bättre av hästarna i kullen som startat. Var inte så bra i försöket som hon kan vara, jag tror och hoppas att hon ska höja sig till finalen. Har chansen bara hon får ett vettigt lopp, säger Per.

3 Soonerorlater (Roger Malmqvist) känns jättefin. Bara gått lugna jobb sedan senast. Jag har ingenting att anmärka på. Det blir att köra och hänga med så gott det går. Absolut en av dem som kan vinna, säger Roger.

4 Orion Tilly (Torbjörn Jansson) är inte jätteförtjust i att springa bakom andra och löper ut bättre när han får gå fritt. Han är inte så tokig. Bara blivit bättre och bättre för varje start. Jag har svårt att sätta någon av mina före den andra. De är jämnbördiga. Båda har skaffat sig den hårdhet som ofta krävs i de här loppen. Orion är mer beroende av att det blir tempo, säger Per Lennartsson.

5 Onceforall Face (Lutfi Kolgjini) gick jobb i onsdags. Det körde Ludde själv. De var nöjda med honom i fredags när han gick på rakbanan. Han är allright och den hästen som har bäst kapacitet. Fungerar han så vinner han men det är inte världens stabilaste. Lär sig för varje gång, säger Lars Thornberg.

6 Everreach Draviet (Johnny Takter) har gnuggat på hyggligt i skymundan utan att riktigt räcka till för att blåsa till dem ännu. Jag tror inte att hon gör det i den här finalen heller. En fin häst under utveckling men ute på djupt vatten här, säger Ola Samuelsson.

7 M.T.Jest (Jörgen Sjunnesson) fick en fin resa senast men kunde inte vara med riktigt i speedkörningen till slut. Har annars mött flera av de bästa i höst och hävdat sig bra utan att vinna. Nu står han inför sin tuffaste uppgift hittills och jag tror det blir svårt att spräcka segernollan. Vi byter huvudlag till ett halvstängt, säger Svante Båth.

8 Al Dente (Erik Adielsson) tycker jag tyvärr har kommit in i någon riktig växtperiod. Han var sämre i försöket och det känns inte som att det är något fel på honom. Men han växer väldigt mycket just nu och jag tror inte att det är någon toppform. Jag tror att det blir en bra häst nästa år, säger Tommy Hanné.

9 Si See Sea (Jorma Kontio) STARTAR EJ

10 How Amazing Tooma (Jan Nordin) är beroende utav vad som händer där framme i och med att vi har tiondespår. Hästen är i bra form och i ett tvååringslopp kan allting hända. Jag har inga tvivel på min häst. Ska streckas på fyra, fem streck, säger Jan.

11 Bullyoung (Peter Ingves) ska vi pröva med ett öppet huvudlag nu så att han inte ger dem 40 meters handikapp i starten. Fungerar det bra och han är med de andra i starten har han visat att är riktigt snabb till slut. Jag tror faktiskt att han kan vara med på målfotot, säger Anders Svanstedt.

12 Catwalk In (Fredrik Persson) gick intervaller i onsdags och allt var till belåtenhet. Hon är väldigt beroende av vad de andra gör från det här läget. Måste till ganska mycket tur för att hon ska räcka, säger Fredrik.
V75-6

1 Candor Hall (Björn Goop) kanske inte kan utnyttja läget till fullo, jag tror inte att han kan hålla ut hästarna utanför. Hoppas att han öppnar så bra att han kan få rygg på Prey Frontline eller någon annan bra. De springer inte ifrån honom. En platschans ska han ha i alla fall, säger Ola Frisell.

2 Prey Frontline (Johnny Takter) kommer ut i en ny klass nu. Men jag har aldrig haft en häst med en sådan rad, tre rikstotosegrar och två på Solvalla. Fem raka. Duger även i silversammanhang. Det här är ett ganska hårt silverlopp med många fina hästar men trots det är jag optimistisk och tror att han kan sluta där framme, säger Petri Salmela.

3 Jumble Ås (Peter Untersteiner) vann väldigt lätt senast. Det var ett billigt lopp på Halmstad men hon gjorde det på ett fint sätt. Så hon gör det bra hela tiden, men nu möter hon öppen klass, då är det värre så klart. Men hon har fin form, säger Peter.

4 Goldomaster (Torbjörn Jansson) känns väldigt bra för dagen. Nu är han ute i ett bra gäng men han har mött Mr Picolit och Beckman förr. Gör inte bort sig men måste få en fin resa. Då kan han tjäna bra pengar. Vi har snackat med Torbjörn om jänkarvagn. Kan testa det nu, säger Johan Danielsson.

5 Avanti L.M. (Bo Falsig) går ordentligt upp i klasserna. Det är okej med honom och vi får hoppas att han är med på en prisplats. Han har vässat formen i enklare motstånd, vi får se vad det räcker till, säger Bo.

6 Freeman T.Porter (Conrad Lugauer) känns jättebra. Om jag hittar lite position i loppet måste man räkna med honom. I mina ögon är han den bästa hästen i fältet. Normalt ska han nu vara med i guldgäng hela tiden. Det här blir hans sista start i silver. Jag har framtidstro på honom, säger Connie.

7 Wiss Rambo (Peter Ingves) möter jäkligt bra motstånd och fick ett dåligt läge, så jag ligger lågt. Det är inte så bra förutsättningar. Verkar bra i träningen efteråt och vi har väntat in det här loppet, så det var synd att vi fick det här loppet, säger Calle Göransson.

8 Arazi Boko (Daniel Olsson) är formen stabil på. Jag är nöjd med hur han känns. Han har gått väldigt bra. Hoppas att det inte blir några ändringar. Läget kan jag inte hjälpa. Jättebra men möter bra hästar. Svårt att tro att han ska vinna därifrån, men det kan gå, säger Henrik Södervall.

9 Please Perfect (Steen Juul) är helt okej och har gått bra. Man är utlämnad till vad de andra gör härifrån. Hoppas det blir tempo. Han vann på Hugo Åbergsdagen från spår elva, men då var det tempo, säger Steen.

10 Nougat Ås (Kenneth Haugstad) gjorde comeback senast och var faktiskt det finaste han har varit under hela säsongen. Verkar bara ha gått framåt med det loppet och kommer tävla barfota igen. Han har gått med boots på frambena men de drar vi av nu. Hästen är bra nog för att vinna det loppet trots bakspåret, säger Bo Westergård.

11 Playing Tua (Thomas Uhrberg) har gått från klarhet till klarhet. Dåligt läge men hon passar på krävande förhållanden. Bra tempo och snålblåst gör ingenting för mig. Hon gjorde faktiskt ett bra lopp senast. Det var nästan omöjligt att hinna fram därifrån. Med en så här bra tuff märr kan jag inte känna mig slagen på förhand, säger Thomas.

12 Art on Line (Mikko Aho) är det inget fel på. Jag kommer att tävla honom med skor nu. Har gått mycket med det och gör det bra då också. Spåret är svårast och det är hårt motstånd också. Blir inte lätt, säger Mikko.
V75-7

1 Replay Kronos (Lutfi Kolgjini) har vi lite bekymmer med att hitta rätt balans på för dagen. Det är en jäkla kapabel häst men han strular lite mycket. Bra nog att kunna vara med där. Bra fart, säger Lars Thornberg.

2 Tripolini V.P. (Jeppe Juel) är en häst som klarar sig bland de bästa treåringarna i Danmark i alla fall. Uppgiften är tuff och vi får jaga pengar. Från trea till sexa kan han bli. Mer är omöjligt att tro på här, säger Jeppe.

3 Therumoursaidfire (Jörgen Sjunnesson) tror jag vinner, den har aldrig varit bättre. Senast fick vi dåliga spår hela vägen, han gick med halvstängt huvudlag och då var han fan som en raket till slut. Med det spår han har fått är han bäst av de danska, säger Birger Jörgensen som brukar köra.

4 Amazing Man (Veijo Heiskanen) är allt väl med men det är klart att han inte har startat med voltstart på länge och har sämsta spåret. Jag vet inte alls hur han reagera. Normalt sett duger han om han går. Det här borde vara en toppchans, säger Veijo.

5 Bandit Hornline (Robert Bergh) gick bra på Solvalla senast. Var nära att hinna fram till segern. Spår fem är inte optimalt men det är svårt att säga. Han verkar förnuftig och förhoppningsvis ska han greja det. Det kanske blir svårt att slå en sådan som Amazing Man. Platschans, säger Jimmy Jonsson.

6 Denim Boko (Per Nordström) är det inga konstigheter med alls. Det är bara bra med henne. Tror att jag kör med skor runt om och det är ingen nackdel. Jag vill köra i ledningen eftersom hon gör sina bästa lopp där. Sedan tror jag inte att hon slår alla, säger Per.

7 Nugget’s Face (Christoffer Eriksson) har bara gått ett lopp efter långt uppehåll. Kan inte tänka mig att hon är på topp men hon känns väldigt stark och fräsch. Uppgiften ser tuff ut. Vinner nog inte, säger Christoffer.

8 Radieux (Erik Adielsson) körde jag i onsdags och då kändes han fin. Lite bortlottad nu mot bra hästar. En kapabel häst men fel läge. Läget gör att han får slå ur underläge därifrån, säger Lars Thornberg.

9 Tycoon Conway Hall (Steen Juul) är en bra häst men det är många bra i loppet. Svår att sätta in. Vann ett större lopp senast. Kunde ha haft mer pengar på sig, säger Steen.

2 160 meter

10 El Mago Pellini (Adrian Kolgjini) är jättebra men det är ett räligt läge. Var inne på Jägersro förra tisdagen och såg för jäkla fin ut. Gick ett varv på 12 ensam. Voltstart är inte bra, men han kanske klarar av det nu när han har mer rutin, säger Lars Thornberg.

11 Magnificent Face (Kenneth Haugstad) har bra form men har inte fått ut det i loppen. Uppgiften är jäkligt tuff. Han gynnas ändå av att det är bra hästar emot och kan bli bra tempo, säger Staffan Nilsson.

12 Perfect Power (Peter Untersteiner) var helt okej senast på Åby. Gick utanpå ledaren och sedan kom rygg på ledaren in på stretchen och slog av honom. Ska alltid tas på allvar. Fått dålig utdelning men tycker nog att man ska ta honom på allvar, säger Peter.

13 Dreams Take Time (Johnny Takter) har varit väldigt fin i varenda start hos för oss. Känns fortsatt fin i träning. Loppet brukar innehålla färre hästar. Det blir svårt att komma in i matchen nu när det är så många hästar på start, säger Lars I Nilsson.

14 Romeo Amok (Torbjörn Jansson) är bättre än raden men är inget segerbud härifrån.

Källa: Martin Berg/Sportbladet
Gammal 2013-11-29, 18:53   #157

Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Känns identiskt med Chrille "59 miljoner":s idéer denna vecka nu när jag lyssnade men kan garantera att så inte är fallet, jag lyssnar aldrig på andra.

Lade spelet på Onceforall Face redan igår i mitt sheet så alltid något "bevis"

Jaja lycka till du me Chrille sanslöst vad lika det blev förutom att han inte har med Olympic Kronos i första trots gardering, den är chansspik för mig.
Jag är också inne på Olympic Kronos i första.. tror den vinner från dödens.. bara inte erik hamnar för bra till med claes boko!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 18:53   #158

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 4736
Standard

6 Freeman T.Porter (Conrad Lugauer) känns jättebra. Om jag hittar lite position i loppet måste man räkna med honom. I mina ögon är han den bästa hästen i fältet. Normalt ska han nu vara med i guldgäng hela tiden. Det här blir hans sista start i silver. Jag har framtidstro på honom, säger Connie.

7% o han låter så positiv hmmmm
dReaMz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 19:44   #159

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 6986
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av michel65 Visa inlägg
V7-systemet: (skrivs på tre kuponger, minst en A-häst måste vinna för chans på sju rätt)

3 Real Showman (res 7,12)
A: 3,4,11. B: 1,2,5,8. (res 6,9)
A: 7. B: 1,2,8. (res 3,6)
2 Let It Happen (res 12,1)
1,2,3,4,5,10,11 (res 8,7)
A: 10. B: 2,3,4,6,7,8,11. (res 1,5)
1,3,5,6,8,10,12,13 (res 9,7)

Kupong 1: 1 x 3 x 4 x 1 x 7 x 8 x 8 = 5376 rader
Kupong 2: 1 x 4 x 1 x 1 x 7 x 8 x 8 = 1792 rader
Kupong 3: 1 x 4 x 3 x 1 x 7 x 1 x 8 = 672 rader

Totalt: 7840 rader = 3920 kr.

DD-spelet:

10 – 13 x 400 kr
10 – 1,3,5 x 100 kr = 300 kr

6 – 13 x 150 kr
6 – 1,3,5 x 50 kr = 150 kr

Totalt: 1000 kr.
Riktigt spännande V75-omgång denna helg med tanke på att det är första jackpoten på länge. Dessutom är det jackpot x 1,5 eftersom det varken var utdelning på fem eller sex rätt förra veckan. Det innebär drygt 28,4 extra miljoner att spela om och dessa laddas som vanligt rätt in i sjurättspotten. Vill man alltså vara med och ta hem så mycket som möjligt av extrapengarna så spelar man bara för sju rätt och står därmed över möjligheten att få tröstpengar på fem och sex rätt. Ett givet val en gång som denna.

Jägersro är det som är värd för tävlingarna och som det ser ut nu så ska det bli uppehållväder och ett par plusgrader på lördag eftermiddag. Som vanligt när det gäller Jägersro så är det i den främre träffen man ska leta sina nyckelhästar. Som de flesta vid det här laget vet är det lättare att rinna undan i spets på Jägersro jämfört med de flesta andra banorna och köhästarna brukar ha jobbigt att hinna fram till seger.

Omgången ser småknepig ut och ett par av favoriterna litar jag inte alls på. Jag väljer dock att spika två lägesgynnade favoriter som känns som klart rimliga vinstchanser. Sedan väljer jag att spela mitt system på tre kuponger denna gång och måste alltså få in minst en A-häst för chans på sju rätt.

Analys Jägersro V75-1:

Ranking: A: 3. B: 7-12-9-5-1-6-4-8. C: 11-2-10

Spetsanalys: Photo Fantasy är riktigt vass första biten och kan ta en längd på Search Launcher. Båda dessa lär dock vara villiga att släppa till Real Showman som jag räknar med håller ut övriga.

Loppanalys:

Ett ganska bra sprinterlopp inleder och loppet ser öppet ut om man väljer att gardera. Det gör inte jag eftersom favoriten 3 Real Showman har en mycket passande uppgift och mycket talar för att han leder loppet i stort sett från start till mål. Han har visat bra sprinteregenskaper tidigare och efter uppehåll senast så gick han en mycket vass långspurt till seger. Han bör gå framåt en del med loppet i kroppen och Peter Untersteiner har siktat på det här loppet efteråt och medvetet inte startat honom på fem veckor efter det eftersom hästen inte trivs med för täta starter.

Femåringen är mycket snabb från start och hästarna invändigt lär inte vilja bråka och det bör bli spets utan att det kostar för mycket. Sedan bör kort distans på Jägersro passa den här hästen perfekt och jag tror att han håller undan till seger. Spik i första avdelningen i en jackpotomgång är alltid bra och då får jag stå ut med att han är väldigt hårt betrodd.

Det finns några klart bra hästar för klassen bakom, som säkert är bättre i grunden än min spik, men deras lägen bör ställa till det för mycket. 7 Dream Duo gillar jag och han visade bra fart mellan galopperna senast. Han kan öppna snabbt, men från spår långt ut på vingen luktar det dödens lång väg. Inte helt omöjligt att han kan lösa det ändå, men det ska bli skor på denna gång och jag spelar på att han inte får fatt i min spik.

Riktigt bra är även 12 Claes Boko som gjort två bra lopp efter uppehåll och som avslutade med ett 13-varv i dödens senast. Han har bra styrka och helt rätt inställning, men från spår tolv över kort distans får han svårt att utnyttja dessa egenskaper på rätt sätt. Farlig med hårt tempo eller om han kan komma fram utvändigt ledaren i tid.

Även formstarke 9 Olympic Kronos är värd att nämna, men han är också mer stark än snabb och gör sina bästa lopp i täten. Får nog svårt att komma rätt på det från det här spåret.

Det finns fler bra hästar här och garderar man bör man göra det ordentligt, men jag spelar på spets och undan med en säker längd för Real Showman.

Analys Jägersro V75-2:

Ranking: A: 4-11-3. B: 8-1-2-5-6-9. C: 12-7-10.

Spetsanalys: Broslätts Rapide och Ferrari Håleryd är snabba ut, men känslan är att båda kan tänka sig släppa täten till Big Bill Bac som öppnar helt okej om han sköter sig. Materazzi Bob och Elit Sund är dock också snabba ut och kan ta sig förbi favoriten första biten.

Loppanalys:

Här blir 4 Big Bill Bac omgångens mest betrodda häst och de flesta tipsblad verkar ha bestämt sig för att han är den favorit man ska lita på i omgången. Givetvis imponerade segern senast när han fick ett mycket tungt lopp men kunde avgöra ändå. Han var också vass efter galopp före det och har helt klart hittat en växel till i ny regi. Jag tycker dock inte att han är helt pålitlig ännu och väl stor favorit med tanke på det. Han hoppade som sagt näst senast och senast ruskade han rejält på huvudet kort efter start och såg ut att vara nära galopp då också. Det var nog tur att det inte kom någon snabb häst på utsidan den gången…

Nu har han spår mitt i fältet och jag blir inte förvånad om han blir ivrig och tar till en galopp i körningen från start. Felfri talar det mesta för att han får överta ledningen och då är det givetvis toppchans, men när han är så stor favorit som han är så garderar jag.

Minst lika hög kapacitet som favoriten har 11 Västerboonthenews som övertygade vid svepningen av fältet näst senast och som var vass efter galopp i V75-finalen senast. Han är inte heller helt pålitlig, men går bra bakifrån och Uhrberg upp tycker jag är intressant.

Jag spelar med dessa två i en utgångsgrupp och kryddar även med skrällen 3 Ground Proximity. Han har gått två bra lopp för Fredrik Larsson och bör få ett fint lopp från det här läget. Han är stark och rejäl och mer stabil än favoritduon.

Jag streckar fyra hästar bakom min utgångsgrupp och 8 Hanna Nalan hade varit tidig med ett bättre läge. Hon har visat riktigt fina fartresurser och är intressant med Goop i vagnen denna gång. Läget ställer till det, men får hon lite draghjälp är hon vass till slut.

1 Broslätts Rapide har fina fartresurser och har visat bra form efter långt uppehåll. Lätt seger från rygg ledaren senast och här kan han få en liknande resa. Farlig med fritt till slut om han håller ihop travet hela vägen.

2 Ferrari Håleryd ser ut som en stjärna, men har inte alltid visat rätta viljan. I comebacken senast såg han dock väldigt laddad och fin ut som fastlåst och möjligen har det miljöombyte man gjort för honom påverkat humöret positivt. Det kan också bli tal om barfotabalans och jänkarvagn och från ett bra läge är han en tänkbar skräll.

Sista strecket får 5 Matterazzi Bob som vann V75-lopp förra vintern och som såg stark ut som fastlåst i sin senaste start. Han verkar på gång efter sitt tävlingsuppehåll och kan få ett bra lopp eftersom han är snabb från start.

Analys Jägersro V75-3:

Ranking: A: 7. B: 2-1-8-3-6-11-4. C: 12-10-9.

Spetsanalys: Öppet och inte helt lätt att räkna ut. Reven d’Amour är ojämn från start, men riktigt rapp ibland. Öppnar han på topp kanske han kan försvara innerspåret. Harry Haythrow har visat att han är snabb ut, men allra vassast är han med spår längre ut på vingen. Oasis Bi är också mycket snabb och han kanske kan blåsa förbi alla? Knapp favorit på Harry H. ändå, men inget känns givet här.

Loppanalys:

Som vanligt den här årstiden så är gulddivisionen ganska blek. Flera hästar som kanske inte tar i så det knakar i slutstriderna längre. Favorit från ett bra läge blir givetvis allas älskling 2 Harry Haythrow. Makalöst nog fortsätter han att rada upp bra prestationer och formen verkar aldrig gå ur. Senast fick han öppna tufft utan att få spets, men kunde ändå avsluta bra som tvåa. Han öppnar snabbt och når han ledningen bör det vara bra vinstchans över kort distans. Det blir dock skor bak denna gång och det måste vara ett minus när han gått barfota runt om så länge. Han vinner ju också sällan så blir det inte spets är han sårbar eftersom han då måste köras på chans.

Jag chansar lite här och spelar utgång med bortglömde 7 Oasis Bi. Han galopperade kort efter start i comebacken senast, men gick bra efter det och bör ha haft stor nytta av den genomköraren. Han är ju en av få i loppet som är på väg uppåt i karriären och det kan nog betyda en del när det blir upploppsdags. Hade jag varit säker på spets hade jag spikat Oasis Bi utan tvekan, men nu känns det lite mer chansartat och jag nöjer mig med utgång.

8 Raja Mirchi har högst kapacitet i loppet och årets Elitloppsfinalist gör givetvis en spännande start. Det låter dock inte från stallet som att man har trimmat särskilt hårt inför denna uppgift och Kolgjini pratar om att ta en lugn start och köra till slut. Det låter som att det blir långt fram då och han känns inte särskilt het även om jag inte törs plocka bort honom helt.

1 Reven d’Amour såg seg ut som tvåa bakom Womanizer senast, men blev då hetsig av omstarten och låg på lite under vägen. Han är ojämn, men skulle han hålla upp spets och får dra i sitt eget tempo så kan han bli svårfångad. Inte omöjligt att det lyckas även om jag inte är säker på att han öppnar som bäst från just innerspår.

Det finns ett par till som skulle kunna tänkas, men 3 Capello Bob och 4 Rakas tar inte alltid i så det knakar sista biten och måste ha det serverat för att duga. 6 Global Midnight ska kanske gå med jänkarvagn för första gången och kanske kan skrälla. 11 Alvena Pele har fin form, men är ju klart bäst i spets.

Analys Jägersro V75-4:

Ranking: A: 2. B: 12-1-9-10-4-8-7. C: 11-6-5.

Spetsanalys: Magical Face öppnar nog allra snabbast en bit ut i banan, men kanske är tillräckligt snabb för att hålla upp ledningen i ett lopp utan startraketer. Blue Star Mythical är nog snabbast av övriga och Let It Happen kan öppna bättre än han visat på slutet.

Loppanalys:

Lägsta klassen körs över lång distans denna gång och det är inget märkvärdigt lopp. Jag brukar alltid dra mig för att hamna på Joakim Lövgren som favorit eftersom han inte är den initiativrikaste kusken i loppen precis, men efter mycket funderande så känns hans styrning 2 Let It Happen som en mycket rimlig vinnare. Hästen står perfekt inne i klassen och var ju finalfemma i samma klass senast. Då sköt han till riktigt bra över upploppet efter en resa i kön och kusken brydde sig inte ens om att dra det norska huvudlaget som han då gick med för första gången. En extraväxel som finns att ta till nu alltså. Gången innan var fyraåringen tvåa bakom Vacquyeras i V75 och gjorde ett bra lopp då med.

Let It Happen kan öppna lite bättre än han visat på slutet och bör sitta bra till direkt, men med Kolgjini i spets är det nog ingen chans att han får överta täten tyvärr. Jag tror dock att segerchans i det här gänget är bra ändå och spikar.

Flera av de svåraste motbuden har bakspår och 12 Vivo Per Lei är nog inte sämre än favoriten i grunden. Han har visat bra form på slutet, men från sämsta läget blir det tufft att vinna även om bakspår inte är lika illa över lång distans.

9 Bear Dancer (riktigt vass med jänkarvagn näst senast, men bäst med tätkänning) och 10 Lotus Kemp (bra näst senast och fast senast) är två fina treåringar som kan duga, men normalt sett är de ännu inte lika tuffa som fyraårige Let It Happen.

4 Blue Star Mythical är inte så tokig och kan öppna ganska bra. Tänkbar skräll från ledningen eller med ett smyglopp.

Analys Jägersro V75-5:

Ranking: A: 3-5-4-2. B: 11-10-1. C: 8-7-12-6.

Spetsanalys: Eileen Boko är troligen snabbast från start och håller upp ledningen från innerspår. Hon körs nog gärna i rygg, men kanske helst vill släppa till stallkamraten Onceforall Face? Denne får dock svårt att komma förbi Orion Tilly som borde få överta täten.

Loppanalys:

Svensk Uppfödningslöpning för tvååringar och en ganska fin upplaga. Som vanligt när det gäller tvååringar så kan de utvecklas väldigt snabbt mellan startern och deras orutin gör dem också till osäkra spelobjekt. Jag tycker att fyra hästar höjer sig en del över resten, men litar inte på att alla löper upp till sitt bästa för dagen utan streckar tre till.

Klar favorit är Per Lennartssons fartfyllda och lätt-travande 2 Enya Boko som vunnit fem av sina sex starter. I försöket öppnade hon snabbt och vann enkelt från ledningen i fin stil. Hon har sett lite vassare ut barfota runt om och det är ett plus om hon går så nu igen. Jag tror inte att Lennartsson är så sugen på att ladda för ledningen och troligen är Enya vassast med ett lopp i ryggar. Från ett bra läge bör hon komma bra till och utan strul är det givetvis en vettig segerchans. Första långresan och övernattning på bortaplan oroar dock och hon är för stor favorit i ett bra lopp.

Jag ger tipset till starka 3 Soonerorlater som det är en härlig lunk i. Hon var inte som bäst i två starter i oktober och kördes också väl tufft då. Senast slapp hon göra allt grovjobb själv och avgjorde då säkert till slut. Det kan nog bli ganska tuff körning i det här loppet också och då blir hon svår att stå emot till slut. Varning dock för första övernattingen för henne också.

Bästa kapaciteten i loppet har nog ändå 5 Onceforall Face som gör ett mäktigt intryck. Han skötte sig för första gången i försöket senast och vann då mycket enkelt från ledningen. Inte att lita på men har bra chans om han går felfritt. Kolgjini säger själv att det här är hans bästa tvååring och han har ju haft fina framgångar i detta lopp.

4 Orion Tilly har härlig utstrålning och var mycket tapper efter en stenhård öppning till ledningen senast. Öppnar han lika bra här bör han få överta ledningen av Eileen Boko och har det senaste loppet satt sig på rätt sätt blir han nog svårfångad.

Bakom dessa fyra streckar jag även 11 Bullyoung som hamnade illa till i försöket, men som avslutade med 1.14 sista varvet på bra sätt. Bra fart och inte ofarlig om han kommer iväg bättre denna gång.

10 How Amazing Tooma har också visat bra fart och sköt till riktigt vasst som tvåa bakom Enya Boko senast. 1 Eileen Boko vann nog det billigaste försöket och känns inte så märkvärdig, men hon får ett bra lopp härifrån och ska dessutom gå med rycktussar för första gången.

Jag gillar också intrycket på 8 Al Dente, men läget gör att jag står över honom.

Analys Jägersro V75-6:

Ranking: A: 10. B: 6-2-3-11-8-4-7. C: 1-5-9.

Spetsanalys: Prey Frontline har fått ett drömläge och har bra chans att ta hand om ledningen. Arazi Boko är nog värst emot trots läget längst ut på vingen.

Loppanalys:

Silverdivisionen är ett ganska bra lopp där segerstaplaren 2 Prey Frontline blir storfavorit trots att han är ny i klassen. Visserligen är det ingen större skillnad på brons och silver så här års, men det känns ändå som ett lite tuffare lopp för honom nu. Senast vann han visserligen bronsfinalen ganska säkert, men jag tyckte ändå att han såg lite ”mätt” ut över mål och kanske kan det komma en liten formdipp nu. Han ska dessutom resa långt denna gång och sådant kan alltid ställa till det. Det som talar för honom är att det bör bli spets igen, men får han bara lite press över full distans så tror jag att han kan ge sig till slut.

Jag spelar i stället utgång med vasse 10 Nougat Ås som såg jättefin ut i första starten efter skada senast. Årets Harper Hanovers-vinnare tog då över ledningen efter ett halvvarv och vann sedan väldigt enkelt. Femåringen tycker jag har visat väldigt bra inställning och vid segern på Åby i april när han höll undan för en smygkörd Porthos Amok var mycket imponerande.

Kanske är Nougat Ås allra bäst i spets, men han går bra även bakifrån och löser det sig från det här läget tror jag att han är tuffast till slut. Bo Westergård låter i alla fall väldigt nöjd och ska förutom att rycka skorna som vanligt även plocka av bootsen nu.

6 Freeman T.Porter tycker jag är ett tidigt segerbud bakom favoriterna. Han galopperade visserligen senast, men var bra som tvåa bakom tuffe Montgomery Hill före det och har också gått bra utomlands under hösten. Han möter lite enklare sällskap nu än vanligt och blir farlig om han slipper göra allt grovjobb själv.

3 Jumble Ås har ett bra läge och har varit väldigt fin vid sina segrar på slutet. Peter Untersteiners toppform verkar sitta i och strecket är givet.

11 Playing Tua avslutade starkt och hann fram till seger mot Canaka B.F. senast. Jobbigt läge nu, men inte helt borta om tempot blir högt i täten.

8 Arazi Boko gick bra från ett svårt läge senast, men har tyvärr hamnat illa till igen. Det är dock vinklad vinge på Jägersro och om kusken laddar tufft kan han nog ta sig förbi de flesta innan första kurvan. Skulle han mot förmodan braka till spets blir han farlig.

4 Goldomaster har toppform och är nästan alltid med där framme. Fel att han är minst betrodd i loppet och streckas liksom 7 Wiss Rambo som kan lite bättre än senast.

Analys Jägersro V75-7:

Ranking: A: 13-5-1-3. B: 12-10-6-8-9-7. C: 14-11.

Spetsanalys: Kolgjini försöker försvara täten med Replay Kronos, men det kan nog bli tufft att hålla ut Denim Boko från springspår.

Loppanalys:

En annorlunda proposition där treåringarna har 20 meters försprång på fyraåringarna oavsett startprissumma. Loppet ser mycket svårlöst ut och det blev inte enklare efter strykningen av förhandsfavoriten Amazing Man. Normalt sett bör det vara svårt att ta tillägg i den här typen av lopp.

Favorit blir nu 13 Dreams Take Time och han får också mitt tips. Han slog ju Digital Ink efter ett perfekt smyglopp näst senast och satt sedan fast med krafter kvar i Breeders’ Crownfinalen. Han är väldigt speedig och ska duga bra mot dessa motståndare, men jag litar inte helt på honom om han måste göra grovjobb själv och dra fram motståndare i spåren på slutvarvet. Tippas men garderas.

I A-gruppen placerar jag sedan ett gäng lägesgynnade skrällar. 5 Bandit Hornline gjorde debut för Robert Bergh senast och avslutade riktigt bra som tvåa bakom Sir Ratzeputz. Lopp i kroppen och segerfarlig om han klarar långresa och voltstart.

1 Replay Kronos är minst rutinerad i fältet, men har visat bra kapacitet när han fungerat. Öppnar ganska bra och bör få spets eller rygg ledaren och ska räknas tidigt på det.

3 Therumoursaidfire ser inte så märkvärdig ut, men kämpar bra och såg rappare ut med nytt huvudlag senast när han spurtade bra efter sen lucka. Svårbedömd med voltstart, men intressant med Sjunnesson och en tänkbar skräll.

12 Perfect Power är bra, men det blir inte särskilt många segrar. Senast gjorde han grovjobbet, men blev avslagen av en som fick chansen på open stretch. Troligen blir det skor runt om igen och han är allra bäst barfota. Inte ofarlig ändå om det skulle klaffa för en gångs skull.

10 El Mago Pellini är mycket kapabel, men formen är svårbedömd efter uppehåll. Han är nog också allra bäst när han får vara med i den främre träffen direkt. Knepig uppgift nu, men ganska lite betrodd och streckas.

6 Denim Boko är mycket snabb, men inte så pålitlig och troligen bäst över kort distans. Kan spets här, men inte givet att hon håller hela vägen över full distans.

8 Radieux är ganska stark och sägs träna mycket starkt. Erik på Kolgjini-tränat brukar vara en bra kombination och han kan få loppet från det här läget.

Singelstrecken:

3 Real Showman (V75-1) har perfekta förutsättningar och tränaren har siktat på att ha honom på topp till detta lopp. Bra chans att leda hela vägen.

2 Let It Happen (V75-4) såg riktigt bra ut i en V75-final senast och möter enklare motstånd nu. Bra läge och klart vettig segerchans.

Utgångshästarna:

3 Ground Proximity, 4 Big Bill Bac och 11 Västerboonthenews känns lite bättre än övriga i V75-2 och är en stark utgångsgrupp.

7 Oasis Bi (V75-3) tror jag är rejält på gång för dagen och det här är en häst som fortfarande utvecklas. Bra chans i ett ganska ”trött” guldgäng.

10 Nougat Ås (V75-6) glänste i comebacken senast och kan väldigt mycket. Jag tror att han är tuffare än favoriten till slut.

Skrällbuden:

3 Ground Proximity (V75-2) har gjort bra lopp i ny regi och är stark och väldigt pålitlig. Tidig från ett fint läge.

4 Orion Tilly (V75-5) var tapper i försöket och är en riktigt fin typ. Vettig spetschans och väl lite betrodd.

6 Freeman T.Porter (V75-6) har hög kapacitet och är van vid ganska tufft motstånd. Bra chans med ett vettigt lopp och bortglömd.

Du er blevet god til Svensk Michel, hvor har du copy pastet det fra, endnu eta f dine fantomsystemen?

Painkiller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 19:51   #160

Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Painkiller Visa inlägg
Du er blevet god til Svensk Michel, hvor har du copy pastet det fra, endnu eta f dine fantomsystemen?

travnets v75 system plus analyse

Detta skriver han i rubriken på sitt inlägg.. så där har du svaret vart ifrån det kommer!

Läs lite noggrannare nästa gång!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Painkiller (+5), Fyran (+5)

Senast redigerad av alle den 2013-11-29 klockan 19:58.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 20:05   #161

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1877
Standard

12356
346 11
1
1 2 9 10
5
1239 10
5

Senast redigerad av mijo14 den 2013-11-29 klockan 20:06.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 20:21   #162

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

ryggar travtjänst....nästan -gör en egen version....

v75-1: 3.7.12 (4.8)
v75-2: 4 Bill Big Bac (2.8)
v75-3: 7 Oasis Bi (3.2)
v75-4: 2.4 (10.9)
v75-5: 2.3.4.5.11 (8.10)
v75-6: 2.3.6.10 (1.8)
v75-7: 1.3.5.6.7.8.9.10.12.13 (14.11)

1200 rader / 600 kr = 4 pers

eget system (spelat på data)

v75-1: 3.4.7.12 (8.9)
v75-2: 4 Bill Big Bac (2.8)
v75-3: 2.3.7 (1.8)
v75-4: 2.4.9.10.12 (1.7)
v75-5: 2.3.4.5.11 (8.10)
v75-6: 10 Nougat Ås (6.2)
v75-7: 5 Bandit Hornline (13.6)

300 rader / 150 kronor

Ytterligare ett sent system
v75-1: 3.4.7.8.9.12
v75-2: 4 spik
v75-3: 2.3.7
v75-4: 2.4
v75-5: 4.11
v75-6: 10 spik
v75-7: 5.6.8.13

144kr

Senast redigerad av spalato den 2013-11-29 klockan 21:41.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 20:28   #163

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Sydsvenska Dagbladet är helt inne på ett tvillingspel i v75-1 1/3 .....favorit-kombinationen faktiskt! Ändå är ettan endast streckad på 6 %......hmm.......
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 20:32   #164
Banned

Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Sydsvenska Dagbladet är helt inne på ett tvillingspel i v75-1 1/3 .....favorit-kombinationen faktiskt! Ändå är ettan endast streckad på 6 %......hmm.......
Bägge är väldigt startsnabba och med största sannolikhet släpper ettan till trean och är bara Real Showman i den form Untersteiner hoppas på så lär den tvillingen vara väldigt sannolik.
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 20:37   #165

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 981
Standard

Avdelning 3

Inte sjutton kommer Ludde att hålla igen när starten går. Han tycker att det är ett gäng som Raja käkar upp till frukost varje morgon. 5an struken och han har vinklad vinge. Ludde sitter nog i ledningen efter 600 meter. Enda motståndaren är nog kapabla 7.Oasis Bi med Goop som jag inte vet hur bra den egentligen är.

Rank Avd 3 A:8 B:7 C:1,3,2,11 D:Övriga
TurTure är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td