|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-11-29, 14:49 | #136 |
Guest
|
Det loppet ska jag gardera med fem hästar och Hanna är en av dem. Går mot stömmen och garderar i början för avsluta med snygga spikar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dReaMz (+8) |
2013-11-29, 15:00 | #138 |
Inte haft tillgång till en dator eller tid att lägga mig i diskussionen denna vecka. Hade 5 rätt på enkelraden i onsdags men sjöade såklart inte i alla fal. Fick in några kronor på Xena Brick visserligen. Dasens gamla klara. Var helt utan motstånd så 10 ggr tackar man lite för.
Är tydligen helt emot de flesta då jag tror att Real Showman i det närmaste är chanslös. Bromsar garanterat med minsta lilla tryckare. Queens Delight ser jag som ett måste på kupongen. Möter ingenting men dåligt spår. I andra så vinner Bill Bac om han går felfritt vilket jag inte tror att han gör. Detta tror jag vinns av den sämsta kusken genom tiderna. F B Larsson. Alla vet att en felfri Lutfi vinner 5e med 100. Inte en häst i loppet som ens kommer vara nära men kommer troligen hoppa så ingen vidare spik direkt. 6e tycker jag det är alltför dåligt snack om Jumble Ås. Kan allt de dagar hon får vara med där framme direkt. |
|
2013-11-29, 15:11 | #139 |
Där ströks Avalon Spider, Global har nu bästa spåret... Värdigt!
2013-11-29, 15:14 | #140 |
|
|
2013-11-29, 15:15 | #141 |
Jag hoppas ingen hajar ...
2013-11-29, 15:17 | #142 |
Flera strykningar som ändrar om lite i tankebanorna. Intressant är det!
|
|
2013-11-29, 15:24 | #143 |
Kommer nog bli mycket spel på den tyvärr. Fan jag hatar Lutfi och har slängt ur mig några kraftiga ord om honom. Han är helt klart skyldig mig en hel del pengar som jag looosat pga hans inkompetens som kusk. Har därför ratat honom på streckspelen sedan senaste gången men har en äcklig känsla om att han kommer fan dominera i morgon.
|
|
2013-11-29, 15:29 | #144 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8324Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Kolgjini: Inte ett jätteviktigt lopp
Raja Mirchi har inte tävlat på drygt tre månader. På lördag plockar Lutfi Kolgjini ut sin stjärna när V75 gästar hemmabanan Jägersro. – Jag vill varna spelarna för att göra honom till favorit, jag kommer köra lite avvaktande och inte skicka iväg från start, säger ”Ludde”. Kolgjinis stora stjärna har tjänat över en miljon kronor i år, men enligt tränaren själv är året ett misslyckande - hittills. Efter drygt tre månaders frånvaro från tävling tar Kolgjini ut Raja Mirchi i gulddivisionen när V75-tävlingarna avgörs på Jägersro på lördag. Stjärnan möter hästar som han normalt har rimlig chans att lägga på rygg vid full form. Klartecken från ”Ludde”? Glöm det. – Det är svårt att värdera hästen, var han står formmässigt och så. Han har bara fått ett par snabbare jobb, men mest tungträning. Jag kommer inte ställa de högsta kraven på honom på lördag. ”Blir inte lätt att vinna” Utveckkla. – Det är inget lopp som är jätteviktigt för honom att vinna. Jag vill inte offra min häst, det är mest för att ge honom ett lopp i kroppen för att få ett bevis på om han tagit den här träningen rätt. Jag vill varna spelarna för att göra honom till favorit, speciellt från det här läget (spår 8) bakom bilen. Hur kommer du lägga upp taktiken? – Jag kommer inte skicka iväg honom, det kan bli för dyrt. Jag kör lite avvaktande och backar ner. Det har blivit fel när vi har skickat mot ledningen tidigare i år, i Elitloppet och i Sundsvall Open Trot. Raja lyssnar inte på alla signaler, han lyssnar när man ger order om full fart framåt, men inte ta det lite lugnt. Om du backar, blir det inte svårt att vinna över 1640 meter då? – Det blir inte lätt att vinna, men jag vill som sagt inte offra en jättespeed från start. Ringrosten kommer att synas, det lovar jag, men samtidigt måste jag starta igång hästen. Efter lördagens lopp siktar Kolgjini mot sydligare breddgrader med sin råtalang. – Han ska starta i Frankrike om en månad, det är planen. Efter det ska han få en tät start inför Prix d´Amérique. Det är det stora målet, man måste satsa mot det med såna här hästar. ”Känns helt grym i jobben” Jägersotränaren har ett helt gäng med starthästar i lördagens jackpott-omgång då det ligger 96 miljoner i potten och en ensam vinnare kan kamma hem hela 56 miljoner kronor. Två startar i storloppet Uppfödningslöpningen med 600 000 kronor i förstapris. Eileen Boko och Onceforall Face. – Onceforall Face är normalt ett huvud högre av de två. Han är stark och tål att gå i spåren, han har inga bekymmer med att gå i spåren i den sista svängen. Det är en häftig häst, även om han strulat till det för sig några gånger. Någon annan häst du har extra feeling för? – Olympic Kronos i V75-1 hade varit rent klar med framspår, nu blev det bakspår och det känns ju sådär. Men han tål nog att gå ett lopp i dödens över 1600 meter... – Jag vill även säga att Radieux i V75-7 känns helt grym i jobben, alltså helt grym. Hästen var sjuk senast på V75 då jag körde som jag aldrig skulle ha kunnat förlora loppet, säger Lutfi Kolgjini.
2013-11-29, 15:49 | #145 | |
Citat:
Avd 1) vinner Ludde, brasklapp att den tidigare varit stänkrädd, brukar dock bli bättre med tiden. Avd 2) Har redan rekat en liten insats på Ground Proximity till 9,5 ggr i mitt spreadsheet, dock långt ifrån klar men bättre än strecken iaf. Avd 3) 50/50 att Reven spetsar och isåfall måste han ha bra chans då han får löpa ut. Glöm senaste starten. Plus om bf bak. Tycker Raja är lite väl uträknad mot detta dassgäng. Tänkbar spik Reven, annars även Raja. Avd 4) rätt öppet, formstall Stenströmer, dvs nr 9 förstahäst för mig. Gillar verkligen favoriten nr 2 distansen ?? Avd 5) Som du säger, och veckans bästa spik, nr 5 Onceforall Face bara vinner om den fungerar, viss brasklapp för att man inte har koll på tvååringarna men den här bombar hem loppet minst 1 på 3 och bara 19% just nu = given spik. Avd 6) Prey må ha god vinstchans, som Åke S säger, värsta motståndarna på bakspår men spelmässigt är han överskattad, gardering/gå emot har värde . Avd 7) Bandit Hornline slipper nu Amazing Man men två strukna gynnar förstås tilläggshästarna. Avd 7)
2013-11-29, 15:54 | #146 |
Jag har en riktig karamell att bjuda på plus alla strykningar så kan den smyga till en saftig vinst nr9 Tycoon Conway Hall i sista DD avd... 3% är taget och spelas.
Nån annan som har karameller att bjuda på så skriv gärna. mvh |
|
2013-11-29, 16:08 | #147 |
7 Oasis Bi tror jag vinner gulddivisionen. Lycka till med era spel!
|
|
2013-11-29, 16:11 | #148 |
Spikas på allt om du lovar vinst men placerar den nästan hellre bland de chanslösa.
|
|
2013-11-29, 16:14 | #149 |
travnets v75 system plus analyse
V7-systemet: (skrivs på tre kuponger, minst en A-häst måste vinna för chans på sju rätt)
3 Real Showman (res 7,12) A: 3,4,11. B: 1,2,5,8. (res 6,9) A: 7. B: 1,2,8. (res 3,6) 2 Let It Happen (res 12,1) 1,2,3,4,5,10,11 (res 8,7) A: 10. B: 2,3,4,6,7,8,11. (res 1,5) 1,3,5,6,8,10,12,13 (res 9,7) Kupong 1: 1 x 3 x 4 x 1 x 7 x 8 x 8 = 5376 rader Kupong 2: 1 x 4 x 1 x 1 x 7 x 8 x 8 = 1792 rader Kupong 3: 1 x 4 x 3 x 1 x 7 x 1 x 8 = 672 rader Totalt: 7840 rader = 3920 kr. DD-spelet: 10 – 13 x 400 kr 10 – 1,3,5 x 100 kr = 300 kr 6 – 13 x 150 kr 6 – 1,3,5 x 50 kr = 150 kr Totalt: 1000 kr. Riktigt spännande V75-omgång denna helg med tanke på att det är första jackpoten på länge. Dessutom är det jackpot x 1,5 eftersom det varken var utdelning på fem eller sex rätt förra veckan. Det innebär drygt 28,4 extra miljoner att spela om och dessa laddas som vanligt rätt in i sjurättspotten. Vill man alltså vara med och ta hem så mycket som möjligt av extrapengarna så spelar man bara för sju rätt och står därmed över möjligheten att få tröstpengar på fem och sex rätt. Ett givet val en gång som denna. Jägersro är det som är värd för tävlingarna och som det ser ut nu så ska det bli uppehållväder och ett par plusgrader på lördag eftermiddag. Som vanligt när det gäller Jägersro så är det i den främre träffen man ska leta sina nyckelhästar. Som de flesta vid det här laget vet är det lättare att rinna undan i spets på Jägersro jämfört med de flesta andra banorna och köhästarna brukar ha jobbigt att hinna fram till seger. Omgången ser småknepig ut och ett par av favoriterna litar jag inte alls på. Jag väljer dock att spika två lägesgynnade favoriter som känns som klart rimliga vinstchanser. Sedan väljer jag att spela mitt system på tre kuponger denna gång och måste alltså få in minst en A-häst för chans på sju rätt. Analys Jägersro V75-1: Ranking: A: 3. B: 7-12-9-5-1-6-4-8. C: 11-2-10 Spetsanalys: Photo Fantasy är riktigt vass första biten och kan ta en längd på Search Launcher. Båda dessa lär dock vara villiga att släppa till Real Showman som jag räknar med håller ut övriga. Loppanalys: Ett ganska bra sprinterlopp inleder och loppet ser öppet ut om man väljer att gardera. Det gör inte jag eftersom favoriten 3 Real Showman har en mycket passande uppgift och mycket talar för att han leder loppet i stort sett från start till mål. Han har visat bra sprinteregenskaper tidigare och efter uppehåll senast så gick han en mycket vass långspurt till seger. Han bör gå framåt en del med loppet i kroppen och Peter Untersteiner har siktat på det här loppet efteråt och medvetet inte startat honom på fem veckor efter det eftersom hästen inte trivs med för täta starter. Femåringen är mycket snabb från start och hästarna invändigt lär inte vilja bråka och det bör bli spets utan att det kostar för mycket. Sedan bör kort distans på Jägersro passa den här hästen perfekt och jag tror att han håller undan till seger. Spik i första avdelningen i en jackpotomgång är alltid bra och då får jag stå ut med att han är väldigt hårt betrodd. Det finns några klart bra hästar för klassen bakom, som säkert är bättre i grunden än min spik, men deras lägen bör ställa till det för mycket. 7 Dream Duo gillar jag och han visade bra fart mellan galopperna senast. Han kan öppna snabbt, men från spår långt ut på vingen luktar det dödens lång väg. Inte helt omöjligt att han kan lösa det ändå, men det ska bli skor på denna gång och jag spelar på att han inte får fatt i min spik. Riktigt bra är även 12 Claes Boko som gjort två bra lopp efter uppehåll och som avslutade med ett 13-varv i dödens senast. Han har bra styrka och helt rätt inställning, men från spår tolv över kort distans får han svårt att utnyttja dessa egenskaper på rätt sätt. Farlig med hårt tempo eller om han kan komma fram utvändigt ledaren i tid. Även formstarke 9 Olympic Kronos är värd att nämna, men han är också mer stark än snabb och gör sina bästa lopp i täten. Får nog svårt att komma rätt på det från det här spåret. Det finns fler bra hästar här och garderar man bör man göra det ordentligt, men jag spelar på spets och undan med en säker längd för Real Showman. Analys Jägersro V75-2: Ranking: A: 4-11-3. B: 8-1-2-5-6-9. C: 12-7-10. Spetsanalys: Broslätts Rapide och Ferrari Håleryd är snabba ut, men känslan är att båda kan tänka sig släppa täten till Big Bill Bac som öppnar helt okej om han sköter sig. Materazzi Bob och Elit Sund är dock också snabba ut och kan ta sig förbi favoriten första biten. Loppanalys: Här blir 4 Big Bill Bac omgångens mest betrodda häst och de flesta tipsblad verkar ha bestämt sig för att han är den favorit man ska lita på i omgången. Givetvis imponerade segern senast när han fick ett mycket tungt lopp men kunde avgöra ändå. Han var också vass efter galopp före det och har helt klart hittat en växel till i ny regi. Jag tycker dock inte att han är helt pålitlig ännu och väl stor favorit med tanke på det. Han hoppade som sagt näst senast och senast ruskade han rejält på huvudet kort efter start och såg ut att vara nära galopp då också. Det var nog tur att det inte kom någon snabb häst på utsidan den gången… Nu har han spår mitt i fältet och jag blir inte förvånad om han blir ivrig och tar till en galopp i körningen från start. Felfri talar det mesta för att han får överta ledningen och då är det givetvis toppchans, men när han är så stor favorit som han är så garderar jag. Minst lika hög kapacitet som favoriten har 11 Västerboonthenews som övertygade vid svepningen av fältet näst senast och som var vass efter galopp i V75-finalen senast. Han är inte heller helt pålitlig, men går bra bakifrån och Uhrberg upp tycker jag är intressant. Jag spelar med dessa två i en utgångsgrupp och kryddar även med skrällen 3 Ground Proximity. Han har gått två bra lopp för Fredrik Larsson och bör få ett fint lopp från det här läget. Han är stark och rejäl och mer stabil än favoritduon. Jag streckar fyra hästar bakom min utgångsgrupp och 8 Hanna Nalan hade varit tidig med ett bättre läge. Hon har visat riktigt fina fartresurser och är intressant med Goop i vagnen denna gång. Läget ställer till det, men får hon lite draghjälp är hon vass till slut. 1 Broslätts Rapide har fina fartresurser och har visat bra form efter långt uppehåll. Lätt seger från rygg ledaren senast och här kan han få en liknande resa. Farlig med fritt till slut om han håller ihop travet hela vägen. 2 Ferrari Håleryd ser ut som en stjärna, men har inte alltid visat rätta viljan. I comebacken senast såg han dock väldigt laddad och fin ut som fastlåst och möjligen har det miljöombyte man gjort för honom påverkat humöret positivt. Det kan också bli tal om barfotabalans och jänkarvagn och från ett bra läge är han en tänkbar skräll. Sista strecket får 5 Matterazzi Bob som vann V75-lopp förra vintern och som såg stark ut som fastlåst i sin senaste start. Han verkar på gång efter sitt tävlingsuppehåll och kan få ett bra lopp eftersom han är snabb från start. Analys Jägersro V75-3: Ranking: A: 7. B: 2-1-8-3-6-11-4. C: 12-10-9. Spetsanalys: Öppet och inte helt lätt att räkna ut. Reven d’Amour är ojämn från start, men riktigt rapp ibland. Öppnar han på topp kanske han kan försvara innerspåret. Harry Haythrow har visat att han är snabb ut, men allra vassast är han med spår längre ut på vingen. Oasis Bi är också mycket snabb och han kanske kan blåsa förbi alla? Knapp favorit på Harry H. ändå, men inget känns givet här. Loppanalys: Som vanligt den här årstiden så är gulddivisionen ganska blek. Flera hästar som kanske inte tar i så det knakar i slutstriderna längre. Favorit från ett bra läge blir givetvis allas älskling 2 Harry Haythrow. Makalöst nog fortsätter han att rada upp bra prestationer och formen verkar aldrig gå ur. Senast fick han öppna tufft utan att få spets, men kunde ändå avsluta bra som tvåa. Han öppnar snabbt och når han ledningen bör det vara bra vinstchans över kort distans. Det blir dock skor bak denna gång och det måste vara ett minus när han gått barfota runt om så länge. Han vinner ju också sällan så blir det inte spets är han sårbar eftersom han då måste köras på chans. Jag chansar lite här och spelar utgång med bortglömde 7 Oasis Bi. Han galopperade kort efter start i comebacken senast, men gick bra efter det och bör ha haft stor nytta av den genomköraren. Han är ju en av få i loppet som är på väg uppåt i karriären och det kan nog betyda en del när det blir upploppsdags. Hade jag varit säker på spets hade jag spikat Oasis Bi utan tvekan, men nu känns det lite mer chansartat och jag nöjer mig med utgång. 8 Raja Mirchi har högst kapacitet i loppet och årets Elitloppsfinalist gör givetvis en spännande start. Det låter dock inte från stallet som att man har trimmat särskilt hårt inför denna uppgift och Kolgjini pratar om att ta en lugn start och köra till slut. Det låter som att det blir långt fram då och han känns inte särskilt het även om jag inte törs plocka bort honom helt. 1 Reven d’Amour såg seg ut som tvåa bakom Womanizer senast, men blev då hetsig av omstarten och låg på lite under vägen. Han är ojämn, men skulle han hålla upp spets och får dra i sitt eget tempo så kan han bli svårfångad. Inte omöjligt att det lyckas även om jag inte är säker på att han öppnar som bäst från just innerspår. Det finns ett par till som skulle kunna tänkas, men 3 Capello Bob och 4 Rakas tar inte alltid i så det knakar sista biten och måste ha det serverat för att duga. 6 Global Midnight ska kanske gå med jänkarvagn för första gången och kanske kan skrälla. 11 Alvena Pele har fin form, men är ju klart bäst i spets. Analys Jägersro V75-4: Ranking: A: 2. B: 12-1-9-10-4-8-7. C: 11-6-5. Spetsanalys: Magical Face öppnar nog allra snabbast en bit ut i banan, men kanske är tillräckligt snabb för att hålla upp ledningen i ett lopp utan startraketer. Blue Star Mythical är nog snabbast av övriga och Let It Happen kan öppna bättre än han visat på slutet. Loppanalys: Lägsta klassen körs över lång distans denna gång och det är inget märkvärdigt lopp. Jag brukar alltid dra mig för att hamna på Joakim Lövgren som favorit eftersom han inte är den initiativrikaste kusken i loppen precis, men efter mycket funderande så känns hans styrning 2 Let It Happen som en mycket rimlig vinnare. Hästen står perfekt inne i klassen och var ju finalfemma i samma klass senast. Då sköt han till riktigt bra över upploppet efter en resa i kön och kusken brydde sig inte ens om att dra det norska huvudlaget som han då gick med för första gången. En extraväxel som finns att ta till nu alltså. Gången innan var fyraåringen tvåa bakom Vacquyeras i V75 och gjorde ett bra lopp då med. Let It Happen kan öppna lite bättre än han visat på slutet och bör sitta bra till direkt, men med Kolgjini i spets är det nog ingen chans att han får överta täten tyvärr. Jag tror dock att segerchans i det här gänget är bra ändå och spikar. Flera av de svåraste motbuden har bakspår och 12 Vivo Per Lei är nog inte sämre än favoriten i grunden. Han har visat bra form på slutet, men från sämsta läget blir det tufft att vinna även om bakspår inte är lika illa över lång distans. 9 Bear Dancer (riktigt vass med jänkarvagn näst senast, men bäst med tätkänning) och 10 Lotus Kemp (bra näst senast och fast senast) är två fina treåringar som kan duga, men normalt sett är de ännu inte lika tuffa som fyraårige Let It Happen. 4 Blue Star Mythical är inte så tokig och kan öppna ganska bra. Tänkbar skräll från ledningen eller med ett smyglopp. Analys Jägersro V75-5: Ranking: A: 3-5-4-2. B: 11-10-1. C: 8-7-12-6. Spetsanalys: Eileen Boko är troligen snabbast från start och håller upp ledningen från innerspår. Hon körs nog gärna i rygg, men kanske helst vill släppa till stallkamraten Onceforall Face? Denne får dock svårt att komma förbi Orion Tilly som borde få överta täten. Loppanalys: Svensk Uppfödningslöpning för tvååringar och en ganska fin upplaga. Som vanligt när det gäller tvååringar så kan de utvecklas väldigt snabbt mellan startern och deras orutin gör dem också till osäkra spelobjekt. Jag tycker att fyra hästar höjer sig en del över resten, men litar inte på att alla löper upp till sitt bästa för dagen utan streckar tre till. Klar favorit är Per Lennartssons fartfyllda och lätt-travande 2 Enya Boko som vunnit fem av sina sex starter. I försöket öppnade hon snabbt och vann enkelt från ledningen i fin stil. Hon har sett lite vassare ut barfota runt om och det är ett plus om hon går så nu igen. Jag tror inte att Lennartsson är så sugen på att ladda för ledningen och troligen är Enya vassast med ett lopp i ryggar. Från ett bra läge bör hon komma bra till och utan strul är det givetvis en vettig segerchans. Första långresan och övernattning på bortaplan oroar dock och hon är för stor favorit i ett bra lopp. Jag ger tipset till starka 3 Soonerorlater som det är en härlig lunk i. Hon var inte som bäst i två starter i oktober och kördes också väl tufft då. Senast slapp hon göra allt grovjobb själv och avgjorde då säkert till slut. Det kan nog bli ganska tuff körning i det här loppet också och då blir hon svår att stå emot till slut. Varning dock för första övernattingen för henne också. Bästa kapaciteten i loppet har nog ändå 5 Onceforall Face som gör ett mäktigt intryck. Han skötte sig för första gången i försöket senast och vann då mycket enkelt från ledningen. Inte att lita på men har bra chans om han går felfritt. Kolgjini säger själv att det här är hans bästa tvååring och han har ju haft fina framgångar i detta lopp. 4 Orion Tilly har härlig utstrålning och var mycket tapper efter en stenhård öppning till ledningen senast. Öppnar han lika bra här bör han få överta ledningen av Eileen Boko och har det senaste loppet satt sig på rätt sätt blir han nog svårfångad. Bakom dessa fyra streckar jag även 11 Bullyoung som hamnade illa till i försöket, men som avslutade med 1.14 sista varvet på bra sätt. Bra fart och inte ofarlig om han kommer iväg bättre denna gång. 10 How Amazing Tooma har också visat bra fart och sköt till riktigt vasst som tvåa bakom Enya Boko senast. 1 Eileen Boko vann nog det billigaste försöket och känns inte så märkvärdig, men hon får ett bra lopp härifrån och ska dessutom gå med rycktussar för första gången. Jag gillar också intrycket på 8 Al Dente, men läget gör att jag står över honom. Analys Jägersro V75-6: Ranking: A: 10. B: 6-2-3-11-8-4-7. C: 1-5-9. Spetsanalys: Prey Frontline har fått ett drömläge och har bra chans att ta hand om ledningen. Arazi Boko är nog värst emot trots läget längst ut på vingen. Loppanalys: Silverdivisionen är ett ganska bra lopp där segerstaplaren 2 Prey Frontline blir storfavorit trots att han är ny i klassen. Visserligen är det ingen större skillnad på brons och silver så här års, men det känns ändå som ett lite tuffare lopp för honom nu. Senast vann han visserligen bronsfinalen ganska säkert, men jag tyckte ändå att han såg lite ”mätt” ut över mål och kanske kan det komma en liten formdipp nu. Han ska dessutom resa långt denna gång och sådant kan alltid ställa till det. Det som talar för honom är att det bör bli spets igen, men får han bara lite press över full distans så tror jag att han kan ge sig till slut. Jag spelar i stället utgång med vasse 10 Nougat Ås som såg jättefin ut i första starten efter skada senast. Årets Harper Hanovers-vinnare tog då över ledningen efter ett halvvarv och vann sedan väldigt enkelt. Femåringen tycker jag har visat väldigt bra inställning och vid segern på Åby i april när han höll undan för en smygkörd Porthos Amok var mycket imponerande. Kanske är Nougat Ås allra bäst i spets, men han går bra även bakifrån och löser det sig från det här läget tror jag att han är tuffast till slut. Bo Westergård låter i alla fall väldigt nöjd och ska förutom att rycka skorna som vanligt även plocka av bootsen nu. 6 Freeman T.Porter tycker jag är ett tidigt segerbud bakom favoriterna. Han galopperade visserligen senast, men var bra som tvåa bakom tuffe Montgomery Hill före det och har också gått bra utomlands under hösten. Han möter lite enklare sällskap nu än vanligt och blir farlig om han slipper göra allt grovjobb själv. 3 Jumble Ås har ett bra läge och har varit väldigt fin vid sina segrar på slutet. Peter Untersteiners toppform verkar sitta i och strecket är givet. 11 Playing Tua avslutade starkt och hann fram till seger mot Canaka B.F. senast. Jobbigt läge nu, men inte helt borta om tempot blir högt i täten. 8 Arazi Boko gick bra från ett svårt läge senast, men har tyvärr hamnat illa till igen. Det är dock vinklad vinge på Jägersro och om kusken laddar tufft kan han nog ta sig förbi de flesta innan första kurvan. Skulle han mot förmodan braka till spets blir han farlig. 4 Goldomaster har toppform och är nästan alltid med där framme. Fel att han är minst betrodd i loppet och streckas liksom 7 Wiss Rambo som kan lite bättre än senast. Analys Jägersro V75-7: Ranking: A: 13-5-1-3. B: 12-10-6-8-9-7. C: 14-11. Spetsanalys: Kolgjini försöker försvara täten med Replay Kronos, men det kan nog bli tufft att hålla ut Denim Boko från springspår. Loppanalys: En annorlunda proposition där treåringarna har 20 meters försprång på fyraåringarna oavsett startprissumma. Loppet ser mycket svårlöst ut och det blev inte enklare efter strykningen av förhandsfavoriten Amazing Man. Normalt sett bör det vara svårt att ta tillägg i den här typen av lopp. Favorit blir nu 13 Dreams Take Time och han får också mitt tips. Han slog ju Digital Ink efter ett perfekt smyglopp näst senast och satt sedan fast med krafter kvar i Breeders’ Crownfinalen. Han är väldigt speedig och ska duga bra mot dessa motståndare, men jag litar inte helt på honom om han måste göra grovjobb själv och dra fram motståndare i spåren på slutvarvet. Tippas men garderas. I A-gruppen placerar jag sedan ett gäng lägesgynnade skrällar. 5 Bandit Hornline gjorde debut för Robert Bergh senast och avslutade riktigt bra som tvåa bakom Sir Ratzeputz. Lopp i kroppen och segerfarlig om han klarar långresa och voltstart. 1 Replay Kronos är minst rutinerad i fältet, men har visat bra kapacitet när han fungerat. Öppnar ganska bra och bör få spets eller rygg ledaren och ska räknas tidigt på det. 3 Therumoursaidfire ser inte så märkvärdig ut, men kämpar bra och såg rappare ut med nytt huvudlag senast när han spurtade bra efter sen lucka. Svårbedömd med voltstart, men intressant med Sjunnesson och en tänkbar skräll. 12 Perfect Power är bra, men det blir inte särskilt många segrar. Senast gjorde han grovjobbet, men blev avslagen av en som fick chansen på open stretch. Troligen blir det skor runt om igen och han är allra bäst barfota. Inte ofarlig ändå om det skulle klaffa för en gångs skull. 10 El Mago Pellini är mycket kapabel, men formen är svårbedömd efter uppehåll. Han är nog också allra bäst när han får vara med i den främre träffen direkt. Knepig uppgift nu, men ganska lite betrodd och streckas. 6 Denim Boko är mycket snabb, men inte så pålitlig och troligen bäst över kort distans. Kan spets här, men inte givet att hon håller hela vägen över full distans. 8 Radieux är ganska stark och sägs träna mycket starkt. Erik på Kolgjini-tränat brukar vara en bra kombination och han kan få loppet från det här läget. Singelstrecken: 3 Real Showman (V75-1) har perfekta förutsättningar och tränaren har siktat på att ha honom på topp till detta lopp. Bra chans att leda hela vägen. 2 Let It Happen (V75-4) såg riktigt bra ut i en V75-final senast och möter enklare motstånd nu. Bra läge och klart vettig segerchans. Utgångshästarna: 3 Ground Proximity, 4 Big Bill Bac och 11 Västerboonthenews känns lite bättre än övriga i V75-2 och är en stark utgångsgrupp. 7 Oasis Bi (V75-3) tror jag är rejält på gång för dagen och det här är en häst som fortfarande utvecklas. Bra chans i ett ganska ”trött” guldgäng. 10 Nougat Ås (V75-6) glänste i comebacken senast och kan väldigt mycket. Jag tror att han är tuffare än favoriten till slut. Skrällbuden: 3 Ground Proximity (V75-2) har gjort bra lopp i ny regi och är stark och väldigt pålitlig. Tidig från ett fint läge. 4 Orion Tilly (V75-5) var tapper i försöket och är en riktigt fin typ. Vettig spetschans och väl lite betrodd. 6 Freeman T.Porter (V75-6) har hög kapacitet och är van vid ganska tufft motstånd. Bra chans med ett vettigt lopp och bortglömd. |
|
2013-11-29, 16:16 | #150 | |
Citat:
Känns identiskt med Chrille "59 miljoner":s idéer denna vecka nu när jag lyssnade men kan garantera att så inte är fallet, jag lyssnar aldrig på andra. Lade spelet på Onceforall Face redan igår i mitt sheet så alltid något "bevis" Jaja lycka till du me Chrille sanslöst vad lika det blev förutom att han inte har med Olympic Kronos i första trots gardering, den är chansspik för mig.