|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-11-22, 19:49 | #61 | |
Citat:
Och angående Månprinsen så trodde Melander att den dåliga starten på Färjestad berodde på att han hade rest långt och att det var första övernattningen. Fanns inga fel och han kände inga fel på värmningen heller. Han körde lite tuffare med honom förra fredagen och då bestämde han sig för att åka ner till Gävle. Senast redigerad av oggeb den 2013-11-22 klockan 19:51. |
||
2013-11-22, 20:06 | #62 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Hehe, det är lugnt - här snackar vi trav och idéer, alla kan inte tycka lika. Det jag menade var självklart inte att spika de två, tre största bara för att... Men att INTE spika Marahaja anser jag, i princip, vara tjänstefel! Denne må vara storfavorit, men den är det av en anledning och den senaste starten sade ju inte emot detta! Att man måste ha två, tre spikar för att ha en chans på kantbollarna på V75 och/eller de andra "storspelen" är ju även detta oftast en sanning. Sedan behöver det inte vara de tre största, detta har jag aldrig påstått. Men den största (Maharaja) kryddat med några egna idéer/spikar som inte är favoriter är konceptet för sju rätt! Men jag förstår inte vad du menar med att man kan spika en storfavorit "då och då"? En storfavorit gör absolut inte spelomgången värdelös, spelvärdesmässigt sett! De flesta miljonutdelningar innehåller minst en storfavorit och/eller favoriter. Har man en storfavorit att luta sig emot skall man bara vara tacksam då detta gör att man har en rimlig chans... Det gäller att hitta kantbollarna och det gör du oftast inte utan att ha spikat någon överlägsen storfavorit - utdelningen behöver inte bli kass ändå... Man behöver INTE fälla alla favoriter, vilket många tror. Har sett alltför många system där vissa dissar ALLA storfavoriter för att man då tror sig kunna få in storkovan - detta funkar enbart om du har enorm tur eller hamnar helt rätt på det i den omgången... Förstår verkligen inte de som desperat försöker fälla ALLA storfavoriter för att man då tror sig ha en bättre chans att sätta sjuan - så funkar det inte! Ett bra/optimalt system, som kan ge lite deg, är uppbyggt kring en eller ett par bra spikar samt ett lås och snygga garderingar... Om då en av spikarna råkar vara megafavorit kvittar!
2013-11-22, 20:08 | #63 |
|
|
2013-11-22, 20:10 | #64 |
Back in business. Nog en av de som sjöat mest under veckan. Vart nästan travnykter och inte brännt mer än 20 kr. -20 på en vecka är fan starka papper men nu är det dags att sätta tänderna i en från början oduglig omgång.
Nu tror jag ju inte att varken Julio eller Månprinsen är klara men Marre vinner även om han blir struken. Kan nästan springa en träningsrunda i skogen och få pengarna på posten. 1a Verymuchkiss Karsk möter inte mycket till hästar om man ser till tidigare motstånd men trodde ju på Linslusen senast på V75 efter samma premisser som visade sig vara ett bedrövligt drag. Kan vara samma nu. 2 Andra tror jag att Clas Svensson vinner tämligen lätt. Knappt spännande. Favoriten får smaka såg. Kul drag kan 2an vara. Lite klen kanske men kan vara intressant i spets. 3 Marre 4Inte spikar jag en kamel som hellre hoppar än travar och som dessutom stått över. 5 Maverik har sett skaplig ut och får säkert spets tidigt. Svårslagen. Nikita är bra. Vid gardering. 6 De som överhuvudtaget har tanken på att strecka Democrat borde spika Robin Ru. Gick bra mycket bättre till slut senast, Nu dock lite distansminus från bakspår. 7 Har halvsvårt att se hur Amiralen ska bomma mot det här gänget. |
|
2013-11-22, 20:30 | #65 |
Ja då var vi här igen, det är v75 på lördag och jag sitter och funderar över helgens avdelningar. Omgången i sig bjuder inte på någon jätteroliga hästar men man kanske inte kan kräva mer på än kylig november månad. rent sportsligt är det ingen speciel underhållning som bjuds utan det enda roliga loppet att njuta av kommer att bli i Guld loppet där Maharajah kommer att käka upp sina motståndare för att sedan skita ut dem, ser ut som en vettig straffspark och hur ofta har det hänt att Uffe har haft en sådan lätt match som att vänta in 150 000 kr på en check? Klart han tackade jag då han vinner detta 98 av 100. Vi börjar bege oss till avdelning 1...
AVD1 Getingbo men vi höjer tre över mängden... Ett tufft getingbo inleder loppet och här bör man kanske strecka hela fältet för att överleva men det blir dyrt att strecka alla här så vi provar att lösa det med tre streck. Den tidiga favoriten är Magnus Jacobsson bakom Greve E som i dags läget är streckad på 20% vilket indikerar hur svårt loppet är. Hästen har ett fint läge och är min knappa spetsfavorit, hästen bröt ner lite när Magnus körde på honom senast så därför tror jag man vill ladda nu för att köra i spets, det är guld på Gävles korta upplopp och det kan bli så att man bara smiter undan till slut. Verymuchkiss karsk är en gammal Svansteth häst som visat fina kvaliteer hästen är dock skör och har lätt att ta till galopp men nu hoppar Jorma upp och det är få som kan mäta sig med hans körhänder när det gäller att hålla hästar i trav. Hästen har bra kapacitet för sin klass. Kontio vann med hästen i fjol (november månad) bra seger för svanen i oktober på v86. Galopperade i en BC final där Digital ink vann så med andra ord felfri är det hästen att slå. Thats my pal kommer från seger och har man tagit loppet på rätt sätt lär det gå undan till slut. Inte helt borta. AVD2 Om form är man överlägsen dessa..... Man mixtrade en hel del med balansen på min "ide" senast och det var kanske så att hästen inte trivdes att gå så. Nu går man över till vanlig balans som vid segerloppen och (Vacqyeryras) är normalt helt överlägsen dessa konkurrenter och skulle formen sitta där på lördag ja då vinner ekipaget väldigt lätt kan jag tänka mig. Julio de lux är en fin sort som har glänst på slutet, att Tony får förtroendet är allt annat än positivt. Kuskplus i mina ögon. God segerchans om nu min ide inte har form nog för att vara med i matchen. Jag vill också gärna betala för en riktig stänkare i form av Jenni Lovecroft som är ruskigt kvick i fötterna det troliga är att hästen flyger till spets alt flyger i galopp det är två tänkbara scenarion hästen kommer från en fin prestation senast innan hästen slängde sig i galopp när segern var klar (överlägsen). Kan vara långt framme här på Gävles korta upplopp. 6%. Vill även passa på att strecka Guldhjälmens uppsittning Pacific Hurricane som galopperade oturligt när Jan nordberg skulle rycka undan på upploppet. Första gånen med vänsterhänte björn känns intressant då han brukar få extra växlar i vissa hästar framför allt de yngre som i detta fallet när han kör ett fyraårigt Pacific H. Blir inte hårt spelad och vi tar med denne då vi tror Björn kan uträtta något bra. AVD3 Straffspark och Uffe låter mycket belåten.. Maharajah är mer eller mindre skyldig att gå ut och vinna här och vinner detta 9 av 10. Att hästen enbart är streckad på knappa 70% tycker jag känns väldigt understreckat borde vara långt över 90% när motståndet ser ut som det gör... AVD4 Månprinsen har varit blek och stått över jobb. Kioskvältare käkar upp dem till slut. Har en rolig kioskvältare här nämligen Voje Nido som gör sin femte start för i Per Linderoth regi hästen har fått tuff träning och samlat på sig mycket muskler hästen är mycket kvick i starten men ska enligt Per köras på chans då han kan avsluta riktigt vasst. Bättre än vad spelkollektivet tror och denna ska med om man vill åt miljonerna Månprinsen kan vinna men har varit väldigt blek och stått över jobb sedan september månad öppnar hyggligt men måste få maska bort en stor del av loppet om detta ska gå vägen, jag ser inget spelvärde här då jag tror kollektivet streckar/singelstreckar på vad de sätt tidigare. En annan rolig ide är Raggmunken som har bra form, kan väl inte öppna nämnvärt men det är fler i gänget som inte kan det heller så därför tror jag ekipaget kan sitta i rygg på ledaren och tröttnar hästen som sitter utvändigt (vilket händer ofta i dessa lopp) så kommer luckan som ett brev på posten och då sitter Conny på en trumf. Rino dox är inte vässad för detta men har skalle form nog för att segra med kallblodskusken Bo Landgren. Myllarfaks kan skrälla, har övertygat stort i ny regi och får inte glömmas bort. Ska vara ännu bättre till denna start och vi provar köra denne som utgång då den betalar riktigt bra.. AVD5 Min vinnare debuterade på den snabbaste segertiden i Sverige över 2140 meter före recless det på 1.15.1 (Max flukt hade det tidigare) Vann sedan säkert. Springspår och Erik. Toppchans! Maveric man är en fin 3 åring som tränas av Svante Båth som är duktig när det gäller att ta fram de bästa 3 åringarna. Det kan vara så lätt som spets ut och slut! Hästen har gjort blott två starter i livet och frågan är hur man öppnar från start men i min mening är Erik en av de bästa i landet på att vända upp i tid och Pokermin kan öppna bra men jag tror inte Bergh är sugen på att svara i denna konkurrens när Erik ställer frågan. Bara orutinen som kan fälla mitt singelstreck här... Men hästen verkar förnuftig för att vara 3 år. AVD6. Eriks kuse kliver ner i klass, formen!? Robin Ru och Democrat verkar på gång! pass upp. Chapeu kommer med sannolikhet att ladda för fulla muggar mot spets och med formen och självförtroende hos kusk lär man inte lämna något åt slumpen. En bra häst som kliver ner i klass. Ulm Karsk kliver upp i klass men är en bilföljare och väljer Mattias att svara när Erik kommer på utsidan,? Sandringham hanover som även den är hygglig ut kan möjligen bjuda favoriten på svar intialt för att runda en första böj i tredje och för att sedan släppa ned denne framför sig som troligen kommer att försvara dödens. Det skulle innebära att denna häst sitter i slagläge andra par utvändigt. Form och fart för att vinna. Democrat och Robin Ru blir tuffa att stå emot med minsta tempo och klaff. AVD7. Amiralen kan vara snäppet bätte men vill man åt miljonerna ska dragen höras.... kan hända att Melby armiral är överlägsen dessa men skammen den som ger sig bra pengar om någon annan vinner. Dragen är helt klart. Delvann och Eroos Tooma den utav denna duo som når spets lär leda väldigt länge dock stor risk för soppa torsk... Rico follo har tagit ner Huge star från dödens detta med barfota balans. Gynnas om tempo.. Kimble star är tidig på lappen men missgynnas kraftigt om det krävs brodd på. Trestor d inverne gör bra lopp hela tiden... Spiken: nr 9 i avd3. Dragen/utgångar: Vacqyeryras avd2, Myllarfaks avd4, och Melby amiral i avd7. Har andelar kvar. 50 kr styck ifall någon är intresserad!? Skicka mig ett pm isåfall.. God tur! Senast redigerad av Klanke den 2013-11-22 klockan 20:41. |
|
2013-11-22, 20:47 | #66 |
kan inte turerna kring maverick man. skickade svante den till åke för att han inte fick ordning på kusen och fick sedan tillbaks den när åke drog? tycker den verkar rapp i benen, bör väl spetsa med Erik från springspår?
|
|
2013-11-22, 20:49 | #67 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Bearhawaii gick ju bra även med skor - bra tips även om du dissade lite med skor, mer sånt...! GRATTIS!
2013-11-22, 20:55 | #68 |
Har stig erik missat ett spring spår någonsin spikar 6 Maverick Man på allt så allin
|
|
2013-11-22, 21:37 | #69 | |
Citat:
Japp, till Åke för han fick inte fullt ordning på den. Nu har dessutom Båth haft problem med träningsförhållandena. Åke säger så här om den i sin krönika. "V75-5 Maverick Man gjorde två starter för mig och vann båda. Han kändes faktiskt som en riktig kanonhäst. Vann på den snabbaste debuttiden någonsin för en treåring, 1.15,1 över 2 140 meter. Då var han inte helt tom i mål när han avslutade 1.12,5 sista varvet. Senast vann han också på ett bra sätt och då fanns det gott om krafter kvar. Det är en häst som har allting: bra kapacitet, bra löphuvud, travsäker, stark och snabb. Han borde egentligen bara vinna det här loppet. Hästen öppnar bra och det är ingen som kan svara honom när han kommer farande från springspåret. Han borde också ha acklimatiserat sig hos Svante nu så man kan inte skylla på något foderbyte eller sådant. Värst emot är kanske Svantes andra häst, Fledge Allegiance." |
||
2013-11-22, 21:48 | #70 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+20) |
||
2013-11-22, 21:48 | #71 |
hur kan det komma sig att julio de lux knappt varit ute bakom bilen på jäkligt länge. är det risk för galopp när han får se vingen tro?
|
|
2013-11-22, 21:57 | #72 |
Tony är nog medveten om att han har en häst som inte kan vinna på speed över aktuell distans. Förmodar att dt blir ett offensivt upplägg, Krossar allt från dödens?
|
|
2013-11-22, 21:59 | #73 |
|
|
2013-11-22, 22:00 | #74 |
En av mina principer på V 75 Spika aldrig en kusk som heter Wallin i efternamn, har dock felat en gång.
|
|
2013-11-22, 22:20 | #75 |
Bara jag som ruttnat helt på omgången?
Letat minus på favoriter.. vinner de 2 största och en 3:e så blir det jackpot? Invänta om banans beskaffenhet kan ställa till det, annars invänta jackpot på Jägersro. Jaja, fleris säger vissa. Nej tack - dö trist att jobba in och hoppar hellre. Så jävla lätta är dom inte att sätta heller Skål! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+5) |
|
|