Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-17, 19:34   #1

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

V75 uppsnack GÄVLE

Slog upp listan och det var bara fem lopp att tippa....

MAHARAJAH och MÅNPRINSEN.....vinner med HUNDRA var. Spelar ingen roll för det gynnar bara mig som tänker täcka massor i resten och sjöa!
Gammal 2013-11-17, 19:43   #2

laxdasens avatar

Standard

SJU tidiga vinnare

6
3
9
4
6
5
3

två spikar och 5 bra A-hästar
Gammal 2013-11-17, 20:01   #3

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg

MAHARAJAH och MÅNPRINSEN.....vinner med HUNDRA var. Spelar ingen roll för det gynnar bara mig som tänker täcka massor i resten och sjöa!
Hmmm frågan är om man ska stå över och invänta nästa veckas jackpot

Å andra sidan är det förstås tacksamt med gratisspikar och skulle övriga ihåliga lopp hitta skrällösningar så...

Var en omgång på Bergsåker för något år sedan då motsvarande storisar vann som gav en miljon på en simpel rad så man ska inte ge upp på förhand...

Sen har vi förstås sett Marre med "halsinfektion" ett antal gånger...

Vi löser nog detta oxå

Edit: fel av mig, tänkte på denna omgång och även om jag hade två klara så var det bara en storis ... skum bana var det oxå.

1 3 ORIENTAL
Wäjersten Daniel 25,58 361 60 859
2 7 THAT'S MY PAL
Goop Björn 3,39 820 26 834
3 14 NAHAR
Bergh Robert 1,33 906 24 308 9
4 3 TURBO URPO* (FI)
Kontio Jorma 4,55 2 369 9 296
5 7 SUGAR R.S.
Andersson Jimmy H 19,88 36 966 595,9 10
6 10 BREEDLOVE
Goop Björn 3,95 116 946 188,3 4
7 11 TED BLÅGUL
Bergh Robert 12,43 1 498 703 14,70

UTDELNING V75
Antal rätt Utdelning
7 1 498 703 kr
6 5 523 kr
5 217 kr

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av clarund den 2013-11-17 klockan 20:04.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 20:02   #4
Banned

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 363
Standard

Citat:
SJU tidiga vinnare

6
3
9
4
6
5
3

två spikar och 5 bra A-hästar
Håller med i alla avdelningar utom sjätte, men tänkte lägga till vissa hästar som ockå ska räknas mycket högt!

Sen, orka skriv ut namnen, blir enklare att få överblick då.

2 Greve E.
7 Jennie Lovecroft
7 Perfectly Enough (Men spik på 9 Maharajah är nog korrekt)
5 Rino Dox
4 Pineapple Boy (Men spik på 6 Maverick Man kan nog vara rätt trots klassen på loppet)
4 Sandrngham Hanover
1 Elit Håleryd
ImHappyAgain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 20:12   #5

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Hmmm frågan är om man ska stå över och invänta nästa veckas jackpot

Å andra sidan är det förstås tacksamt med gratisspikar och skulle övriga ihåliga lopp hitta skrällösningar så...

Var en omgång på Bergsåker för något år sedan då motsvarande storisar vann som gav en miljon på en simpel rad så man ska inte ge upp på förhand...
Tåls att upprepas ännu en gång dessa kloka ord av Jens Sjöden:

Kolla t ex i topplistan över V75:s högsta utdelningar på sidan 140.
Vid tolv tillfällen har 2A-rader betalat mer än tio miljoner kronor och man finner även en 3A-rad (rad innehållande tre vinnande streckfavoriter alltså) som betalat 23 miljoner.

Det här ska man komma ihåg, när man läser något i stil med ”Vi fäller favoriten i jakt på de stora pengarna!”

Det blir inte stora pengar av favoritfall, det blir stora pengar av skrällvinnare. En 10:e-rankad enprocentare i den rätta raden och det blir miljonutdelning även om det vunnit två-tre streckfavoriter också.
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 20:19   #6
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg

Vid tolv tillfällen har 2A-rader betalat mer än tio miljoner kronor och man finner även en 3A-rad (rad innehållande tre vinnande streckfavoriter alltså) som betalat 23 miljoner.

Det här ska man komma ihåg, när man läser något i stil med ”Vi fäller favoriten i jakt på de stora pengarna!”

Det blir inte stora pengar av favoritfall, det blir stora pengar av skrällvinnare. En 10:e-rankad enprocentare i den rätta raden och det blir miljonutdelning även om det vunnit två-tre streckfavoriter också.
Jag vill dock säga att det är just riktigt stora favoriter som fallit då också och inte några 35%-aare precis. Det är när dessa över 70% faller som det ger klirr. Så det är just stora favoriter som man måste fälla oftast! Kan ju dock ge bra ändå men vinner två stycken 70%-are+ så måste det smälla som fan i övriga. Dock när man ser vinnarodds på kanske runt 4 så kan det ligga en riktigt stor favorit bakom och då rensar ju denna 14%-are bra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1)
Gammal 2013-11-17, 21:49   #7

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ImHappyAgain Visa inlägg
Håller med i alla avdelningar utom sjätte, men tänkte lägga till vissa hästar som ockå ska räknas mycket högt!

Sen, orka skriv ut namnen, blir enklare att få överblick då.

2 Greve E.
7 Jennie Lovecroft
7 Perfectly Enough (Men spik på 9 Maharajah är nog korrekt)
5 Rino Dox
4 Pineapple Boy (Men spik på 6 Maverick Man kan nog vara rätt trots klassen på loppet)
4 Sandrngham Hanover
1 Elit Håleryd
Ok... jag lär mig själv alla namn i alla lopp på max 5 min utantill så behöver själv bara nummer men ska tänka på det i forts.
Gammal 2013-11-17, 23:10   #8

Helges avatar

Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ok... jag lär mig själv alla namn i alla lopp på max 5 min utantill så behöver själv bara nummer men ska tänka på det i forts.
Du betar säkert av telefonkatalogen i samma hastighet med och minns
Det finns en diagnos för det

Run Laxdasen run...

anderna (+5), Fyran (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 23:34   #9

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

tja

http://www.travronden.se/nyheter/spo...akom-maharajah
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 23:57   #10

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av michel65 Visa inlägg
Inte precis kö till det loppet - alla kom med... Jag menar alla

Marre med 24 550 poäng - mot nästa PERFECTLY ENOUGH 3000.. sedan kraftigt fallande skala.

Måste kännas kul för Gävle travet?

Men vintertid nu och bara vänja sig
Gammal 2013-11-18, 06:59   #11

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5188
Standard

Citat:

Anar att du är ung och spänstig, dasen - åtminstone väldigt ungdomlig i

sinnet... Jag menar - sånt fotografiskt minne har knappast vi gamlingar som

fyllt 40... Tusan - det blir ju mer att man minns typ spik på 12an igår men ej

namnet på rak arm... Har du samma fotografiska minne när det gäller studier

av lopp ur lopparkivet --- dvs att du minns en massa lopp ? Eller

kuskprestationer ?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-18, 09:02   #12

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13311
Standard

Show MAHARAJAH väntas

capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-18, 11:07   #13

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Du betar säkert av telefonkatalogen i samma hastighet med och minns
Det finns en diagnos för det

Run Laxdasen run...

haha nej jg har ej den förmågan alls... jag gillar trav och har alltid kunnat minnas allt utan att anteckna det som många andra behöver.Så någon Forest gumpare ser jag mig inte som. Vissa har förmågan att snappa upp saker snabbt och andra inte.... ser det inte alltid som en fördel att jag snappar upp allt inom travet. Blir mycket i skallen också Detta brukar jag avhjälpa med en rejäl fylla. Tyvärr sitter det kvar även efteråt.... och nej inte ung.... 44 år.... men ung i sinnet är jag.... känner mig som en kalv på grönbete när loppen går igång

Senast redigerad av laxdasen den 2013-11-18 klockan 11:09.
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-18, 11:45   #14

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Citat:

Om 2 streckfavoriter tillåts vinna så är det fem som skall fällas. Anar man att en riktig megastoris kan fällas så får man ofta riktigt bra betalt. Inte sällan brukar det från plats 4-5 och nedåt på strecklistan vara enstaka procent. I ett öppet lopp är det ofta 20-25-30% streck där. (Jag vet att vi skall tänka insatsfördelning numera, men jag har inte styrt över dit i huvudet ännu).

Om man inte tror sig kunna fälla de riktigt stora är det ofta riktigt hopplöst att försöka hitta spelvärde i omgången. "Alla" har spikat samma hästar och garderat friskt i de andra loppen. Det finns nästan inga 1%-are i sådana omgångar utom i avdelningarna med megafavoriterna.

Kikar du på de omgångar som gett riktigt bra betalt trots 2 streckfavoriter så lär du finna att de var streckade på mindre än 60% av systemen, kanske var det också en megafavorit som förlorade.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-18, 15:47   #15

clarunds avatar

Standard

Citat:

Först måste jag säga att jag i detta inlägg inte avser driva ena tesen eller andra (ni som vill lyckas nog missuppfatta oavsett )

Vet inte riktigt vad det kloka i herr Sjödens inlägg om valla omgången är.

Känns lite klurigt att han pratar om 2 & 3 favoriter ackompanjerade av typ två skrällar och har mage att påstå att favoritfall inte påverkar.

Vad sjutton implicerar "2 favoriter och 2 skrällar" om övriga lopp?

har favoriterna som uppenbarligen inte vunnit i de 3 loppen inte fällts ?

Jaja statistik kan man forma lite som man önskar men ibland undrar man.

Edit, dessutom pekar han på veckan innan som bra exempel på hur icke-favoritomgångar är underbetalda, lite kul kan tyckas då ett visst bolag i Gbg lämnade in 23,9 system...

Men ok jag förstår vad han vill peka på där, även utan dessa ger den "inte mer" än dryga 2 millar. "Skrällarna" den omgånen var dock rätt tama. Och ok, där har han ju rätt det krävs skrällar.

Senast redigerad av clarund den 2013-11-18 klockan 15:51.
Gammal 2013-11-18, 16:03   #16

clarunds avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Om 2 streckfavoriter tillåts vinna så är det fem som skall fällas. Anar man att en riktig megastoris kan fällas så får man ofta riktigt bra betalt. Inte sällan brukar det från plats 4-5 och nedåt på strecklistan vara enstaka procent. I ett öppet lopp är det ofta 20-25-30% streck där. (Jag vet att vi skall tänka insatsfördelning numera, men jag har inte styrt över dit i huvudet ännu).

Om man inte tror sig kunna fälla de riktigt stora är det ofta riktigt hopplöst att försöka hitta spelvärde i omgången. "Alla" har spikat samma hästar och garderat friskt i de andra loppen. Det finns nästan inga 1%-are i sådana omgångar utom i avdelningarna med megafavoriterna.

Kikar du på de omgångar som gett riktigt bra betalt trots 2 streckfavoriter så lär du finna att de var streckade på mindre än 60% av systemen, kanske var det också en megafavorit som förlorade.
Undantaget(?) som bekräftar regeln, skräddarsydd av Jens Sjödén (?):

Edit: Omgångens största sett till insatsprocent "fälldes" det var Dakadak i 6e !

1 2 DEMOCRAT
Lennartsson Per 2,32 23 856 036
2 4 MAD NEO
Svanstedt Åke 7,95 63 316 071
3 11 MONSTER DRIVE
Goop Björn 17,06 823 24 270 5
4 4 QUEEN'S DELIGHT
Goop Björn 14,75 7 185 2 781
5 13 LADY LEE
Kylin-Blom Oskar 105,81 771 640 25,90 12
6 7 ED RAPIDE
Goop Björn 11,38 6 661 832 3,00 10
7 2 LE MAT
Kihlström Örjan 1,80 9 992 748 2,00 3

UTDELNING V75
Antal rätt Utdelning
7 9 992 748 kr
6 10 241 kr
5 543 kr

Gissar att Dasens drömomgång ser ut så, bara att hoppas att inte Målarn är framme o sabbar utdelningen med Coops megasystempress

Senast redigerad av clarund den 2013-11-18 klockan 16:17.
Gammal 2013-11-18, 16:26   #17

clarunds avatar

Standard

V75% ....

nu har de tagit bort gamla streckprocenten eller går den att hitta någonstans?

Vad jag är ute efter är ett mått var (folk som inte skriver ut) sätter sina garderingar, den gamla varianten gav ju rätt tydlig bild av detta. (tex strecksumma 234 "%" visar att loppet garderas medan typ 119 "%" indikerar järvsöfaksfavorit).

Finns detta någonstans eller har systemverktygen nu monopol på detta?

Gammal 2013-11-18, 19:24   #18

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

V75-1

1 Bolt Boko trivs på Gävle, vilket man visade senast, där man slutade tvåa efter en rykande spurt. Visserligen blev dt kört i halsen då, men formen är uppåt. Plusläge! Tvåan och trean är också snabba ut.
10 Horton vann loppet före ovannämnd. Då var stallet inte speciellt optimistiska, då man dessutom körde med skor.(fel i programmet) Optimal balans denna gång. Långt framme. 5 That´s My Pal är härdad i V75. Givet streck. 6 Verymuchkiss Karsk var ute i Breeders-finalen för 4-åriga hingstar och valacker. Lättare emot nu. Tidig på lappen.

V75-2
3 Julio de Luxe helt överlägsen senast. Ny kusk i Tony Wallin. Spikas!

V75-3
9 Maharajah kunde vinna senast trots att man körde med skor. Garderar dock upp med 2 Haraldinho, som såg ut att ha sparat senast på v75. Gör favoriten bort sig , rankas Cattis häst tvåa !!

V75-4
4 Månprisen har tidigare segrat på Gävle, och dt gör man nu också. Spik nr 2 !

V75-5
Öppet lopp. Går dock kort på mitt tidiga system och chansspikar 1 Potemkin med Robert Bergh. 15 Nikita Broline spurtade bra senast, men har ett taskigt läge.

V75-6
9 Democrat är ute på rätt distans nu och i detta gäng ska man ses med bra chans. 3 Ulm Karsk är startsnabb och från ledningen är dt hästen att slå. Låser loppet! Ni som funderar på att gardera vidare, ska tänka på 2 Latitude Broline och 10 Robin Ru.

V75-7
3 Mellby Amiral har sett bländande ut och kan givetvis vinna igen. Ingen spik för mig i nuläget dock. Vill höja utdelningen inför sista. Tar med 4 Dellvann , som spurtade sylvasst senast. Se upp! 9 Kimbee Star har formen på topp. Givet streck! 12 Tell Me No Lies är bättre än raden. Kan skrälla.

Systemförslag.
V75-1: 1.5.6.10
V75-2: 3 Julio de Luxe
V75-3: 2.9
V75-4: 4 Månprinsen A.M.
V75-5: 1 Potemkin
V75-6: 3.9
V75-7: 3.4.9.12

64rader/32kronor

Senast redigerad av spalato den 2013-11-18 klockan 19:27.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-21, 15:16   #19

Grogg12s avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 430

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
V75-1

1 Bolt Boko trivs på Gävle, vilket man visade senast, där man slutade tvåa efter en rykande spurt. Visserligen blev dt kört i halsen då, men formen är uppåt. Plusläge! Tvåan och trean är också snabba ut.
10 Horton vann loppet före ovannämnd. Då var stallet inte speciellt optimistiska, då man dessutom körde med skor.(fel i programmet) Optimal balans denna gång. Långt framme. 5 That´s My Pal är härdad i V75. Givet streck. 6 Verymuchkiss Karsk var ute i Breeders-finalen för 4-åriga hingstar och valacker. Lättare emot nu. Tidig på lappen.

V75-2
3 Julio de Luxe helt överlägsen senast. Ny kusk i Tony Wallin. Spikas!

V75-3
9 Maharajah kunde vinna senast trots att man körde med skor. Garderar dock upp med 2 Haraldinho, som såg ut att ha sparat senast på v75. Gör favoriten bort sig , rankas Cattis häst tvåa !!

V75-4
4 Månprisen har tidigare segrat på Gävle, och dt gör man nu också. Spik nr 2 !

V75-5
Öppet lopp. Går dock kort på mitt tidiga system och chansspikar 1 Potemkin med Robert Bergh. 15 Nikita Broline spurtade bra senast, men har ett taskigt läge.

V75-6
9 Democrat är ute på rätt distans nu och i detta gäng ska man ses med bra chans. 3 Ulm Karsk är startsnabb och från ledningen är dt hästen att slå. Låser loppet! Ni som funderar på att gardera vidare, ska tänka på 2 Latitude Broline och 10 Robin Ru.

V75-7
3 Mellby Amiral har sett bländande ut och kan givetvis vinna igen. Ingen spik för mig i nuläget dock. Vill höja utdelningen inför sista. Tar med 4 Dellvann , som spurtade sylvasst senast. Se upp! 9 Kimbee Star har formen på topp. Givet streck! 12 Tell Me No Lies är bättre än raden. Kan skrälla.

Systemförslag.
V75-1: 1.5.6.10
V75-2: 3 Julio de Luxe
V75-3: 2.9
V75-4: 4 Månprinsen A.M.
V75-5: 1 Potemkin
V75-6: 3.9
V75-7: 3.4.9.12

64rader/32kronor
Håller med på Tell Me No Lies! fått en känsla att den kan skrälla!!
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-21, 17:37   #20
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:

Precis som Rakas och Random Shot i onsdags, eller?
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-21, 18:11   #21

capones avatar

Sharp$: 13311
Standard

My Ovi & Tell Me No Lies måste med

capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-21, 18:32   #22

Standard

Hemmahästen 4 Francais du Gull tar nog hand om ledningen för att få rygg på megafavoriten 9 Maharajah. Kan det rentav vara en megaskräll därifrån ??
Gammal 2013-11-21, 20:26   #23
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1770
Standard

Såna här omgångar är det bättre att spika de 2 stora som bara vinner, känns onödigt att leta efter spöken som inte finns.
Sen bjuder jag hellre på de 3-4 mest streckade i 2 lopp och streckar de 6-7 minst spelade för att spara rader. Spricker hellre på att missa en favorit än att sumpa en storskräll.
Kvar bli 2-3 lopp som jag tar på känsla, omdöme och annat.
Annars blir det liten flerbong.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 02:09   #24

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Senast redigerad av Klanke den 2013-11-22 klockan 02:32.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 06:27   #25

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
V75% ....

Vad jag är ute efter är ett mått var (folk som inte skriver ut) sätter sina garderingar, den gamla varianten gav ju rätt tydlig bild av detta. (tex strecksumma 234 "%" visar att loppet garderas medan typ 119 "%" indikerar järvsöfaksfavorit).

Edit: jag tänkte helt fel, så jag raderade mitt inlägg.

Ja, V75-statistik kan man fan krångla till obegränsat!

Senast redigerad av overpace den 2013-11-22 klockan 07:32. Anledning: totalt tankefel
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 08:08   #26

Sharp$: 131
Standard

Citat:
V75% ....

Ju mer ihoptryckt procentlistan är desto mer uppgarderat är loppet. Om alla spelare helgarderat ett lopp får ju alla hästar samma insatsprocent.

Jag skrev ett tidigare svarsinlägg som var så totalt feltänkt att jag inte vågar garantera något, men jag tror att man ska mäta avstånden mellan favoriten/ favoriterna och resten. Ju mindre avstånden är desto mer uppgarderat är loppet=en ihoptryckt procentlista.

Att separera enkupongssystem från reducerade system går ju inte, men nu slipper man hur reducerade system tidigare ibland gav en skev bild av strecklistan och därmed strecksumman.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 09:49   #27
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Elit Sund vinner i första avdelningen.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 10:24   #28

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2595
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Elit Sund vinner i första avdelningen.
Hehehehe, lycka till robbu!
Gammal 2013-11-22, 10:38   #29

laxdasens avatar

Standard

Jag gillar verkligen citroner..ROBUST och ImHappeyAgain.... jag kommer fortsätta skriva och tro på mina ideer.... skulle vara intressant att se hur ni lyckats med era.... visst ni sätter en del ibland men ni har lika ofta fel som jag har.... men jag orkar inte leta fel konstant som ni gör... måste vara jobbigt att ständigt enbart göra det.... För övrigt är ELIT SUND chanslös....
Gammal 2013-11-22, 10:58   #30

Sharp$: 31
Standard

Månprinsen och Maharajah bästa spikarna?
niklasstoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 11:01   #31

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 892
Standard

Mina tidiga ideér :

1: Kanske Greve E är en spik t.o.m men skall nog gardera med 3 Elit Sund & 6 Verymuchkiss Karsk + 2 skrällar i form av 7 Com Z & 9 Monas Ragazza

2: Blir några stycken på lappen......
1,2,3,10,11 + skrällen 5 Pacific Hurricane som jag tror det blir Björneffekten på ?

3: SPIK MARRE

4: SPIK MÅNPRINSEN

5: SPIK MAVERICK MAN (Erik får köra "straffsparken")

6: ALLA & Hoppas på SKRÄLL ....Kanske 11 O.U Glide

7: Blir nog 1,3,4,6,10,11 + morgondagens skräll 12 Tell Me No Lies !

LYCKA TILL ALLA MED ERA SYSTEM..........!
krilla18 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 11:03   #32

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1961
Standard

Lär nog bli en Elit vinnare fast kanske inte i första utan sista, det blir min spik iallafall. Innerspår är guld på långdistans! :-)
(Kan bli två, Elit i första är nog inte chanslös ;-) )

Senast redigerad av qwerta den 2013-11-22 klockan 11:05.
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 11:06   #33

laxdasens avatar

Standard

Marre och Månprinsen kan så klart inte förlora.... och sen är Julio De luxe i stort sett lika klar. Dessa tre kommer spikas och alla vinner hur lätt som helst. Ni som vill säga emot mig eller spela på annat sätt... gör det... däremot kommer ni inse på lördag att jag hade rätt! och sluta att dra upp gamla saker där jag hade fel.... jag vet att jag hade fel om vissa hästar.... och det vet alla andra här också... däremot har jag rätt denna gång! Kommer bli ruskigt stora marginaler...Ge era egna vinnare ist för att klaga på när mina inte sitter.... och ni som anser att jag aldrig har ett rätt.. dra nytta av det och gå emot allt jag skriver nu..... då har ni ju kanonläge!
Gammal 2013-11-22, 11:27   #34

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Marre är ingen spik..

Omgångens spik hittas i avd 1!
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 11:32   #35
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Jag gillar verkligen citroner..ROBUST och ImHappeyAgain.... jag kommer fortsätta skriva och tro på mina ideer.... skulle vara intressant att se hur ni lyckats med era.... visst ni sätter en del ibland men ni har lika ofta fel som jag har.... men jag orkar inte leta fel konstant som ni gör... måste vara jobbigt att ständigt enbart göra det.... För övrigt är ELIT SUND chanslös....
Varför skulle Elit Sund vara chanslös? Tyckte att Erik smygkörde den från spår 12 förra gången... Sen hoppas jag verkligen att Maharajah vinner på lördag för travets skull.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 12:11   #36

mijo14s avatar

Sharp$: 1886
Standard

http://pokermagazine.se/2013/11/21/c...vles-v75-2311/
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 12:16   #37

Sharp$: 6278
Standard

Ser lätt ut i helgen! Själv sitter jag just nu på Arlanda i en bar och dricker bira, väntar på mitt flyg som tar mig till Marbella över helgen. Fest fest fest fest!!

Marre, Månprinsen och Amiralen är klara! Blir dessa spikar sen köper jag resterande 4 avdelningar.

Pratade precis med Svante, vi har ju Bearhawaii ute idag på Bergsåker. Kommer förmodligen gå med skor igen och vi är glada om han fungerar lika fint i aktionen som förra starten. Om ni ser att han går barfota så rekommenderar jag er att kliva in på honom ikväll. Ang Maverick imorgon så tycker Inte Svante att han är en bra spik.
oinkk (+5), niveon (+5), Pilkast (+3), andersson79 (+5)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 12:33   #38

mijo14s avatar

Sharp$: 1886
Standard

Så här får det bli...

1 2 3 5 6 9 10
3
9
4 5 7 8 10
6 9 10
1
1 3 11

Nu inlämnat och känns 96%-igt.

Senast redigerad av mijo14 den 2013-11-22 klockan 17:27.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 13:29   #39

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 488
Standard

Ja dom flesta verkar vara överens om att det ser oerhört lätt ut på förhand och på seriösa system spikar man väl i 3.e och 4.e.

Kan dock bli ett kul VM system när man ligger så långt efter att man nu måste chansa extremt för att komma ifatt så där ska dessa två garderas utan att blinka.

Övriga drag som jag har spanat lite på i omgången då.

Hade 12.an i V75-7 som omgångens yrväder i kuponghögen men det var innan jag började läsa här inne, hur ofta har en 1% som var och varannan kotte tror på här inne som skräll vunnit ett V75 lopp? Lär inte hända imorgon heller så då blev det ett streck mindre där iaf och den som får min röst i avslutningen är ist 9 Kimbee Star men fina 4% insats på sig bara.

V75-1. 9 och 10 är löjligt lågt streckade med tanke på vad dom kan i sina ljusa stunder.

V75-2. BG från bricka 5 med en häst han har kört En gång förut och som då vann, Norrby har skaplig snurr på stallet det här året och 5% insats är rena guldklimpen.

V75-5. Pettersson blåser bort alla glada som sitter nöjda efter att just ha satt sina 2 självklara spikar. Den slog faktiskt Acai Am och Nissan Broline vid sin senaste seger.

V75-6. Tror att Junior får det här serverat på silverfat med 2.an, kan bli årets öppning i det här loppet.

V75-7. 9 Kimbee Star som har grym kapacitet och gjorde det riktigt bra senast.

En annan notering efter senaste veckorna är att hästar som tidigare var hos svanan innan han drog till staterna eller kördes stadigt av honom har gått som skållade troll.

1. 6,7
2.
3. 10
4.
5. 6
6. 1,7
7. 8

Håll koll på dom.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 14:09   #40

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2530
Standard

Två storfavoriter som sannolikt vinner... Hoppar över denna gång. Lycka till ni som spelar!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 14:19   #41

crossbows avatar

Sharp$: 8832
Standard

Stallkommentarer inför V75-Gävle lördag 23 November

V75-1

1 Bolt Boko (Erik Lindegren) ser det väldigt bra ut på pappret för. Han har ett bra utgångsläge och är i bra ordning för dagen. Med ett bra lopp bör han vara med i slut­striden trots hårt motstånd. Han är väldigt kvick ut från start, jag kommer att köra för ledningen om det inte kostar för mycket. Tror även att en resa i rygg på ledaren är positivt. Bör vara med där framme, säger Erik.

2 Greve E. (Magnus Jakobsson) har bra form och ett bra läge, så jag tycker att det ser bra ut. Vi kör vad som går och siktar på ledning. Klart jag kör där om jag kommer dit. Der ser ut som en bra uppgift, säger Magnus.

3 Elit Sund (Erik Adielsson) har gått bra nu i några starter och har ett intressant läge den här gången. Distansen klarar han också av. Han öppnade bra för två starter sedan när han gick till ledningen från ett sämre spår. Så jag tycker att han kan öppna bra bakom bilen. Som vanligt är jag halvklent påläst men han håller formen och är det inga underdjur där så är han en av dem som räknas, säger Stig H Johansson.

4 Darling (Jimmy H Andersson) hoppas jag att allt är bra med. Om inte den senaste starten har fördärvat någonting ska formen vara bra. Läget är bra men jag vet inte hur vi tänker därifrån, kusken får köra efter sitt eget huvud. Visst hoppas man att man ska vara bland de fyra första, säger Lasse Edlund.

5 That’s My Pal (Björn Goop) har gjort tre starter nu efter en sommarpaus. Hade en kanonsenhöst/-vinter förra året och det kändes inte riktigt som om han räckte i somras. Han fick ta en paus för att träna. Formen kommer allt mer och jag tror att han får en lika fin vinter som förra året. Distansen är ett plus. En av flera i ett jämnt lopp som ska räknas, säger Ola Frisell i Björns stall.

6 Verymuchkiss Karsk (Jorma Kontio) hoppade tyvärr i finalen. Var bra i försöket men sedan fick han begära lite för mycket och då hoppade han nästan direkt efter start, sedan var det slut på den dagen. Det verkar bra efteråt och han har tränat som vanligt. Skillnad på motståndet nu. Om han är som han har varit måste han vara en av dem som kan vinna tycker jag, säger Glen Norman.

7 Com Z. (Tomas Pettersson) har bara tränat på lugnt efter förra starten och jag kan inte hitta några större fel. Kanske skor bak, beroende på banunderlaget. Tufft att hamna långt ut på vingen på V75. Gör hon ett bra lopp är vi nöjda, säger Pelle Holmsten.

8 Main Danger (Erik Svensson) fick ett ur­uselt startspår. Jagar matlapp, säger Erik.

9 Monas Ragazza (Ove Berglin) känns bra, formen verkar hålla i sig. Det blir inga ändringar, vi kan inte ändra på ett vinnande koncept. Det blev ett kanonspår för henne, så att hon får komma bakifrån. Ser ut att bli lite körning fram i. Det är en annan konkurrens än tidigare, får hon rätt resa kan hon tjäna en skaplig slant, säger Hans Östberg.

10 Horton (Per Linderoth) har gjort det bra på slutet men möter tuffare motstånd naturligtvis. Missgynnad av bakspåret också. Han är mycket vassare när han får gå i ledningen. Fyra, femma är realsitiskt, säger Per.

11 Fargo (Daniel Berglund) är allt bra med. Han håller samma form som han har gjort på slutet och den är god. Vi kör som vi gjorde senast. Ett dåligt läge och vi får se vad det blir för väderlek. Jag hoppas på kallt och hårdare bana, det skulle han gynnas av. Vi siktar på pengar, säger Anna Lindman.

12 Lina Liv (Johnny Takter) är formen verkligen i ordning på. Alla säger att hon är bortlottad, kan jag väl hålla med om. Jag är dålig på att chansvärdera men vet att jag har en väldigt bra häst. Fullständigt medveten om att vi får slå ur underläge men hon kommer överraska många, säger Anders Odelros.

V75-2

1 Corleone Boko (Jorma Kontio) är allt jätte­bra med. Vi körde ett jobb med honom i tisdags. Fem 850-metersintervaller mellan 1.19 och 1.25. Han gick kanonbra. Spåret kan bli en liten fälla. Vi har aldrig medvetet kört med honom, alla tror att han inte kan öppna men om man kör på honom så kan han det. Vi har inget att förlora i V75, det är bara att gasa, säger Susanne Richter.

2 Quick on the Draw (Robert Bergh) står hårt inne i loppet men det är en väldigt kapa­bel häst som jag hoppas går med optimal balans på lördag. Barfota bak och helst utan brodd. Då kommer hon att göra en bra prestation. Kan springa en låg 13-tid. Sedan är hon tyvärr väldigt het och jag är tveksam att hon räcker, säger Markus Pihlström.

3 Julio de Luxe (Tony Wallin) är en topphäst för klassen som dessutom är kuskförstärkt.

4 Sundsholms Keynote (Jörgen Sjunnesson) känns på topp. Jag körde jobb i onsdags morse och både han och Let’s Dance kändes som en miljon. Känns som om han fick en växel till nu efter Jörgens styrning, ser väldigt bra ut. Läget spelar inte så jättestor roll. Går den tunga vägen också om det krävs. Alltid svårt på V75, det krävs alltid lite tur för att vinna lopp där, säger Klaus Kern.

5 Pacific Hurricane (Björn Goop) känns jättebra hemma och är i toppform som jag ser det. Läget blev ganska bra och han är hyfsat startsnabb. Det blir nog skor runt om, tror inte att hovarna tål att gå utan. Björn vann med honom från dödens senast men han är snabb ut. Risken är att han inte ser dem, då kan han bli avslagen, säger Kenth Norrby.

6 Mr Concept (Håkan Skoglund) känns det bara bra med. Han har gjort bra lopp på slutet. Blir bättre och bättre. Hårdare motstånd naturligtvis men han känns bra i alla fall. Har inte haft någon tur med loppen hittills men jag hoppas att jag har det nu. Han ska åtminstone räknas bland de tre, säger Håkan.

7 Jennie Lovecroft (Petter Karlsson) verkar som förut. Jag körde henne i tisdags och då kändes hon bra. Kommer att gå som hon har gjort i de senaste starterna. Det är tuffare nu och hur långt det räcker vet inte jag. Hon har ett sämre läge också. Det hänger lite på var hon hamnar naturligtvis, jag törs varken säga bu eller bä, säger Robban Persson.

8 Castor di Quattro (Leif Witasp) tror jag passar på distansen men jag tror att han får svårt därifrån, svårt läge så klart. Jag är nöjd om han får pengar med sig hem, säger Leif.

9 Mogadishu Mejl (Daniel Olsson) tror jag att det är bra med. Och med formen. Inga ändringar. Bra läge och det är jag nöjd med. Men det här är som att gå från division 2 till elitserien, för svårt, säger Lars Nilsson.

10 Quarter of an Hour (Claes Svensson) var jättebra senast i ett V75-lopp på Eskilstuna. Den som vann var bättre, inget att säga om. Jag tror att han duger i klass II. Kan vinna loppet med lite klaff, om han får ett vettigt lopp trots att han har bakspår, säger Claes.

11 Vacqueyras (Torbjörn Jansson) kan massor. Var under isen i lördags. Svårbedömd.

12 Panic Button (Peter M Andersson) verkar allting väl med. Han var ute och gick sitt finslipande jobb i onsdags. Det är bara lugn körning som gäller nu mellan starterna. Hästen är bra och i form men att vinna från bricka tolv på V75 är svårt. Vi behöver hjälp på vägen med rejäl överpace. Jag måste ligga lågt härifrån, säger Thomas Lönn.

V75-3

1 Disco A.E. (Per Lennartsson) är en topphäst egentligen men i år har han inte fått till det riktigt. Nu har han fått en kortare vila. Om han löper upp till sin förmåga ska han normalt vara ett tidgt bud bakom favoriten.

2 Haraldinho (Johnny Takter) satt fast i lördags och har ibland sett ut att vara på gång. Har hur som helst maximalt en platschans.

3 Premier League (Daniel Olsson) gör det okej men möter alldeles för bra hästar den här gången. Får jaga en slant här. Distansen ska inte vara några problem och läget är bra. Tar han en slant så är vi nöjda. Det blir bar­fota runt om, säger Jörgen Westholm.

4 Francais du Gull (Erik Lindegren) är en jämn och säker häst som alltid gör sitt bästa. Jag är nöjd om han slutar tvåa till fyra i det här loppet, Maharajah blir otroligt svårslagen. Jag kommer att försöka köra invändigt och utnyttja speeden till slut. Spåret är helt perfekt, han är bäst från start när han har spår fyra och fem. Distansen är ingen direkt fördel men jag ser det inte som något problem heller. Kommer att gå med skor runt om den här gången. Absolut ett platsspel, han plockar nog en fin peng, säger Erik.

5 Winning Love (Åke Lindblom) var mycket fin senast när han gick en klart godkänd avslutning bakom Womanizer och Reven d’Amour. Givetvis bara tagit det lugnt i veckan. Det kan bli en fin peng igen, säger Åke.

6 Lord Capar (Petter Karlsson) gick ett jobb i tisdags, och jag läste om Maharajah förut att han kändes bra, men jag undrar om han kändes lika bra som min gjorde. Det tror jag inte. Det är ett halvår sedan han kändes så här bra. Han är lite speciell, har egna ideér och stannar för att glo. Men han tar i och speedar om han vill. Nu var han så där tokvild igen, sprang som en galning i uppförsbacken. Det kändes trevligt, lite nya vibbar där faktiskt, säger Mats Karlsson.

7 Perfectly Enough (Erik Adielsson) blev stressad senast efter den här omstarten som var. Blev alldeles för hetsig då. Han hoppar normalt sett inte utan är snarare travsäker. Tror jag inte ska hända igen. Men nu möter han minst en häst som är honom övermäktig, säger Stig H Johansson.

8 Zlatan Blou (Jorma Kontio) är det inte lätt att hitta lopp åt, så han får testa här. Det är inte helt rätt distans och ett dåligt spår, så i första hand får vi hoppas att han kan få ett bra lopp och att han gör ett bra lopp. Tar han pengar så är det bra, säger Jorma.

9 Maharajah (Ulf Ohlsson) var jättefin i come­backen. Jag var osäker på formen eftersom jag inte hade varit inne och kört banjobb med honom och han mest hade gått hemma. Han vann på ett säkert sätt och glädjande nog känns han också fin efteråt. Då borde det vara så att han har gått framåt en del med det loppet i sig, ska ha hygglig form på lördag. Det är ett bra lopp för honom i och med att han grejar 3 100 meter galant. Bakspåret behöver inte betyda så mycket heller, kan bara vara skönt. Jag är optimistisk, säger Stefan Hultman.

10 Clear Sign (Peter Ingves) verkar formen bra på. Han har gjort två bra lopp på slutet tycker jag. Ett taskigt läge gör att vi får köra för pengar i första hand. Det är klart att jag får ligga lågt, säger Henrik Svensson.

11 Trustworthy Ås (Henrik Svensson) känns det som samma med som för Clear Sign. Formen är okej men det är svårt med ett sådant här utgångsläge, att runda dem i gulddivisionen. Jag tycker att mina två hästar har likvärdiga chanser, den som det stämmer bäst för är nog längst fram. Men ingen av dem är någon segerkandidat nu så klart. Vi jagar bara lite pengar med båda två, säger Henrik.

V75-4

1 Raggmunken (Conny Gustafsson) känns väldigt fin enligt vad farsan har sagt. Skorna ska sitta kvar den här gången. Han är inte så jättesnabb ut men han kan gå med full fart. Slipper backa. Hästen får bestämma själv hur han gör från start. Han är tajt i aktionen och jag vågar inte utmana. Det ser ganska bra ut, när han visat sig från sin bästa sida är han riktigt bra. Lite chans tror jag på men att vinna kan bli svårt, säger Conny.

2 Timian Best (Ove A Lindqvist) känns bra men har rest mycket, 350 mil på en vecka. Han verkar bra här hemma i alla fall. Senast körde vi med järnskor men nu räknar jag med att banan blir så bra att vi kör utan runt om. Får försöka komma till ledningen och släppa. Platschans, säger Anders Högberg.

3 Järvsö Rune (Jan-Olov Persson) är vi nöjda med om han får pengar. Tror att Stamping kan få till det, vet inte om han har hunnit ställa i ordning Månprinsen, säger Janne.

4 Månprinsen A.M. (Gunnar Melander) känns pigg och alert. Så formen känns bra. Det har varit dåligt med lopp men han har jobbat på hela tiden, har inte varit några fel alls. Han är väl förberedd och ska vara på. Känns bra, Månprinsen har visat att han är ganska duktig. Det känns som en bra chans. Han är så pass bra och oöm för positioner så som han känns i träning ska han ge dem en match, även från dödens, säger Gunnar.

5 Rino Dox (Bo Landgren) kommer ut i ett jämnt lopp där jag tror att det är tre, fyra stycken som gör upp. Månprinsen kanske ska vara favorit. Det är bara att hoppas på en bra position så kan han vara med i alla fall. Har blivit bättre och bättre från start, vi kör framåt och ser var vi hamnar. Visst är det så att han har kanonform. Det är Rino, Månprinsen och Raggmunken på läget. Sedan har vi Stamping som är på gång, säger Bo.

6 Eldfaksen (Martin P Djuse) tycker jag att allt är bra med, verkar som det ska. Formen tycker jag är bra, han borde vara bättre än senast. Var en månad mellan starterna då. Han tränar inget tufft emellan. Har varit väldigt skör. Jag ska prova att köra honom med norskt här hemma, så får vi se om det blir det på lördag. Vi kör för en liten slant, mer än så förväntar vi oss inte, säger Martin.

7 Voje Nido (Per Linderoth) har spår långt ut på vingen och det är inte bra. Han ska gå i ryggar så länge det bara är möjligt. Han får så klart svårt att vinna nu, säger Per.

8 Myllarfaks (Ingvar Nyberg) är det bra med. Senast hade han en mindre bra dag men gången innan det var han fantastiskt fin. Jag tror att det var en tillfällighet. Det blir rycktussar nu, annars går han precis som vanligt. Spåret var jättedåligt och sänker förhoppningarna en del, säger Ingvar.

9 Jubel Sture (Hasse Bergh) smyger med och hoppas på en slant. Han har de här pengarna på sig och det finns inga propositioner, så vi får prova här, säger Hasse.

10 Höstbo Fredrik (Jorma Kontio) är ingen vinnarkandidat av vad han visat hittills. Vi hoppas att det ska bli bättre men det känns inte som någon toppform. Behöver hitta formen, annars duger det så klart inte i det här sammanhanget, säger Mats Andersson.

11 Stamping (Fredrik Sikberg) är allt väl med, formen är bra och på gång. Spåret hade kunnat vara bättre, men någon måste ha de dåliga spåren också. Kan tänkas att Rino Dox och Månprinsen kör mot varandra, då kan det lösa sig bra trots spåret. Men egentligen är Månprinsen för bra, Rino också kanske. Man får heller aldrig räkna bort Stamping, säger Heino Louhelainen.

V75-5

1 Potemkin (Robert Bergh) har varit ifrån. Behandlad. Vi har kört 1.20 men det känns svårt att vinna på V75 direkt. Trea, fyra kanske han kan vara, bara en platschans i första hand, säger Jimmy Jonsson hos Robert.

2 Diego M.Boko (Kaj Widell) är inte så tokig faktiskt. Var jättefin näst senast när han vann på 13,5 med gott om krafter kvar, senast hade han något skit i kroppen. Ser fin ut i träningen nu. Går inte bara ut och vinner, men vi tar av skorna och hoppas att han ska vara en outsider, säger Stefan Hultman.

3 Joyride Lini (Daniel Olsson) har gått bra i starterna på slutet. Fick inte chansen senast. Duger inte mot de här hästarna, får greja en matlapp, säger Patrik Sundberg.

4 Pineapple Boy (Johnny Takter) har lyft sig en klass på slutet. Han har mycket inombords men det är först nu som han har börjat få till det. Galopprisk finns. Tar han sig iväg på ett bra sätt så tycker jag att det ska vara en vettig platschans, säger Svante Båth.

5 Baron d’Inverne (Claes Eskilsson) provade vi urryckare på i ett jobb i onsdags för första gången och det var riktigt intressant. Vi smyger med, hoppas på lucka och att jag kan rycka tussarna 200 kvar, säger Claes.

6 Maverick Man (Erik Adielsson) har gjort allt rätt så här långt, helt klart är det en lovande sort. Dock orutinerad och nu stöter vi på tuffare motstånd än tidigare. Visst har jag förhoppningar om att han ska dyka upp där framme. Givet streck, säger Svante Båth.

7 Lukas Bris (Mattias Djuse) är en jättefin häst som har gjort ett lopp hos oss. Behöver ett lopp till innan han har den rätta formen. Det känns ändå som att han borde gå framåt mycket med senaste loppet, säger Mattias.

8 Pledge Allegiance (Björn Goop) har visat hög kapacitet men har samtidigt haft en del aktionsproblem. Blir bättre och bättre i travet. Fart finns för att vara långt fram och löser det sig är hon inte borta. Streckas på en garderad bong, säger Svante Båth.

9 Master Hannibal (Jennifer Tillman) har gått bra hela tiden. Satt fast med sparat senast. Fin häst som kan gå hyggligt framöver. Inte förvånad om han dyker upp bland de tre, tufft att vinna, säger Henrik Larsson.

10 Renoir Bi (Peter Ingves) var jättefin i tisdagsjobbet, laddad och fin. Kommer bli en mycket bra häst nästa år. Första långresan för mig. Outsider, säger Calle Göransson.

11 Walk Away (Henrik Svensson) chansade jag att anmäla. Har lite poäng. Synd på läget, känns rätt fin annars, säger Henrik.

12 Dream in Euro (Markus B Svedberg) kommer allt mer, har varit riktigt fin i de två senaste starterna. Det krävs tempo för att hon ska komma till sin rätt. En platsrysare om hon skulle få sitt lopp, säger Svante Båth.

2 160 meter

13 Valuable Sensation (Tomas Pettersson) är på väg upp i form. Gick sådär senast men är påväg åt rätt håll. För mycket hästar på start betyder att läget är väldigt tufft. Får bara smyga med, säger Krister Jakobsson.

14 Let’s Dance D.E. (Jörgen Sjunnesson) känns riktigt pigg och fin. Om han får en bra rygg och kan vänta med speeden till 400 kvar blir han farlig, säger Klaus Kern.

15 Nikita Broline (Ulf Ohlsson) känns jättefin. Minst lika bra som senast. Har fått göra loppen själv förut. Visat att hon pallar det. Förhoppningsfull, säger Greger Hägglund

V75-6

1 Brasil Boko (Robert Bergh) är också ny i vår träning, har bara haft honom tre veckor. Bara kört hemmavid men det känns bra. Fick ett bra läge och förhoppningsvis ska han kunna vara med där framme direkt och slåss i segerstriden, säger Jimmy Jonsson.

2 Latitude Broline (Johan Untersteiner) fick ett för henne helt felaktigt lopp senast. Det är svårt i silverdivisionen men med tempo och ryggar kan det bli en bra prestation men att vinna blir svårt, säger Roger Walmann.

3 Ulm Karsk (Mattias Djuse) håller bra form. Det senaste loppet är bara att glömma, bara att stryka ett streck över det. Annars har han fin form och bra förutsättningar nu. Jag tycker absolut att han ska räknas. Han har haft dåliga lägen. Jag hoppas att det är dags för utdelning på formen nu, säger Mattias.

4 Sandrngham Hanover (Leif Witasp) tror jag är mitt hopp om jag ska kunna vinna något V75-lopp på lördag. Bra läge, form och distansen är okej. Bra förutsättningar. Öppnar han så pass bra så att jag kan ta ledningen så kör jag där. Även om det inte blir ledningen kan han vinna ändå, säger Leif.

5 Chapeau (Erik Adielsson) har gått bra för det mesta. Gick bra även i det tuffa loppet som var i lördags. Känns jättefin, pigg och spänstig efter det. Vilket är positivt. För första gången är det äldre hästar som han möter men samtidigt var det nog tuffare förra gången. På något sätt kan man säga att han har en billigare uppgift på lördag. Sedan vågar jag inte säga om det räcker ända fram, säger Stig H Johansson.

6 Dragon Tooma (Jennifer Tillman) går bra hela tiden. Var knappt slagen senast. Lite för långt ut på vingen för att jag ska vara helt nöjd, men det är ett öppet lopp och får han rätt lopp kan han dyka upp bland de tre. Han går bra hela tiden och har mött bra hästar hela hösten också, säger Henrik Larsson.

7 Allaballakaitoz (Jorma Kontio) satt fast senast med tussarna kvar. Det blev inget lopp och därför får han gå ut här i Gävle. Han verkar okej. Vi får se om det går att köra barfota runt om. Behöver komma ner någonstans och sedan hoppas vi att de kör åt av helsike det första varvet, då kanske han kan kliva in i matchen, säger Per Fromell.

8 Bell (Lars-Göran Söderberg) fick ett uselt läge. Vi kommer att hamna sist från start därifrån, därför får vi också vara glada om det blir pengar. Bara att ligga lågt den här gången. Hon var jättefin senast men läget gör att vi hamnar sist, sedan blir det svårt att ta in något på 1 600 känns det som. En gammal hederlig bortlottning, säger Lalle.

9 Democrat (Per Lennartsson) gjorde en ny bra insats i lördags. Det är inget optimalt läge nu i och med att han är så startsnabb.

10 Robin Ru (Ulf Ohlsson) är jag nöjd med och formen är som den ska. Han är som han ska och jag kommer inte att ändra på något. Visserligen kallare och vi får se på lördag. Han är bäst barfota. Loppet är som alla silverdivisionslopp, jämna och bra hästar. Han är en av dem som räknas, om vi inte hamnar allt för långt bak, säger Lars Wikström.

11 O.U.Glide (Johnny Takter) har varit lite sämre i de två senaste starterna. Nja.

12 Quangaroo Zet (Daniel Redén) gick bra senast. Det blev för tufft tempo i dödens mot de hästarna. Vi var nöjda med den insatsen och allting verkar bra efteråt. Han ser riktigt på tårna ut i träningen. Att vinna därifrån känns ändå långsökt. Han är för bortlottad. Trea, fyra är vi glada, säger Pär Pergenius.

V75-7

1 Elit Håleryd (Jorma Kontio) kom inte med här hemma i Halmstad och då fick jag ändra planen för honom. Allting ser bra ut med honom. Han fick ett bra läge men det är inte sannolikt att han kan hålla ledningen. Får förhoppningsvis ett bra lopp så får vi hoppas på det bästa, säger Peter Untersteiner.

2 In Rock (Björn Goop) STARTAR EJ

3 Mellby Amiral (Johan Untersteiner) gjorde ett kanonlopp senast och med en liknande insats är Mellby Amiral med och krigar om segern, säger Roger Walmann.

4 Dellvann (Jörgen Westholm) har gått riktigt fint på sistone och är i absolut toppform för dagen. Fick äntligen ett bra läge efter massor av otur och han är snabb ut vid laddning. Han är så pass fint i ordning för dagen att han mycket väl kan dyka upp i striden. Han är ett streck på V75, säger Jörgen.

5 My Ovi (Leif Witasp) möter väldigt bra hästar den här gången. Var dålig senast utan att jag har någon förklaring på det, hoppas att det var banan. Känns fortsatt bra i jobb. Jag är tveksam och tror att det max kan räcka till fjärde-, femtepris här, säger Leif.

6 Eros Tooma (Jennifer Tillman) gick bra senast också, tycker att han känns fin i jobben och han är snabb ut. Det ser intressant ut. Visst är det några bra emot men skulle han få rätt lopp kan han dyka upp bland de tre. Barfota runt om på honom. Jag tror att han kan spetsa, det är svårt att säga men han är snabb ut. Han kan öppna riktigt bra. Vi får prova en bit så får vi se. Jag tycker att Eros Tomma och Dragon Tooma har jämngoda möjligheter på lördag. Båda kan vara långt fram, säger Henrik Larsson.

7 Chip Dealer (Troels Andersen) fick inte det bästa läget men vi får göra så gott vi kan. Kommer att jaga lite pengar helt enkelt. Jag tycker att det är svårt att tro på någon framskjuten placering, säger Troels.

8 Rico Follo (Erik Adielsson) får godkänt för insatsen senast då han blev fast bakom ledaren som tröttnade. Det var väl inte så att han exploderade när han väl fick luckan men jag räknar med att han ska vara vassare nu när han får gå barfota. Tyvärr blev inte läget vad jag önskade och härifrån blir det svårt att vinna. Skulle vi hitta ned i en vettig position så kan han mycket väl dyka upp bland de tre, säger Svante Båth.

9 Kimbee Star (Per Lennartsson) har fått spår nio. En del tycker att det är dåligt men det tycker inte jag. Han får gå med i ryggar och förhoppningsvis får han en bra position. Hur det än är så är han vindsnabb om han får sitta med i ryggar och gå en speed 300 meter till slut. Tar man med några så ska han så klart med, säger Erik Holm hos Per.

10 Tresor d’Inverne (Robert Bergh) går jämnt och bra tycker jag. Han har bra form och ser ut att hålla den formen fortsatt också. Det var några bra som hade fått bra lägen också men blir det lite körning där framme ska han kunna vara med igen. Bästa chansen på lördag är Brasil Boko men Tresor ska räknas också, säger Jimmy Jonsson.

11 Pirro Bi (Ulf Ohlsson) fick ett dåligt läge men blir det bara körning i loppet kan han vara med där framme någonstans. Men man vet hur det är med elftespår på V75, det är inte så lätt att komma till. Tillräckligt bra för att vara med i striden men det måste givetvis klaffa en del, säger Reijo Liljendahl.

12 Tell Me No Lies (Håkan Skoglund) är bortlottad och det gör att vi får vara nöjda om han får pengar. Det är bara att ligga lågt därifrån. Inga ändringar, säger Håkan.

Källa: Martin Berg/Sportbladet

Stefan "Tarzan " Melander uttalar sig om Stall Melander/Lundsröms fyra V75-hästar på Gävle i Travexpresse.se

Disco AE (V75-3) vet jag inte varför han misslyckats i år, världsrekordhållare i fjol, men steget är inte lätt upp i högsta eliten, känns i alla fall kanon i träning. Körs barfota runt om, öppet huvudlag.

Haraldinho (V75-3) är mycket bättre än formraden, satt fast senast, klarar distansen, skräll om ”Marre” gör bort sig. Utrustning: Eventuellt barfota runt om, helstängt huvudlag.

O.U. Glide (V75-6) får svårt från detta spår. Utrustning: Barfota runt om, troligen öppet huvudlag.

Democrat (V75-6) är riktigt bra i ordning kan om det löser sig bli bra med i striden. Utrustning: Barfota fram troligen öppet huvudlag.
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 14:26   #42
Banned

Standard

Citat:
Oh du milde Graal!

Har du vaknat efter knock outen i onsdags på Random Shot? Den slog ju trots allt en häst i fältet så det är möjligt att den var i ordning för det loppet.

Men jag ska inte ge dig fler pungsparkar för den hästen. Vi får vända blad som kungen!

Nej, vi har inte lika ofta fel som du har och det beror på att (åtminstone jag) inte skriker ut hästar till höger och vänster utan jag skriver mest när jag har något vettigt att skriva - dock gäller det inte alltid. Det gör också att vi inte lika ofta prickar rätt heller.

Vi (jag) letar inte fel, jag konstaterar bara det självklara när någon är helt ute och cyklar i det blå.

Jag håller inte Elit SUnd högst i loppet men när du sågar den borde man nästan luta åt att spika!

EDIT: Och för övrigt gav jag en vinnare tillika spik i onsdags och det var Quiteanotherstory. Enda hästen jag nämnde. Det räcker att nämna en laxdasen när det gäller vinnare. Man behöver inte kasta ut fem stenklara varje omgång. Utöver det så sågade jag Random Shot, men det vet du redan... FYI så satte jag även sju rätt...

Senast redigerad av ImHappyAgain den 2013-11-22 klockan 14:30.
Gammal 2013-11-22, 14:48   #43

Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Chrille hajar i alla fall att om man vill vinna mot spelarkollektivet så lämnar man inte in likadana rader som alla andra.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 15:49   #44

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Chrille hajar i alla fall att om man vill vinna mot spelarkollektivet så lämnar man inte in likadana rader som alla andra.
det behöver man i och för sig inte va nån raketforskare för att förstå...
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 15:52   #45

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Kimbee Star 17 gånger såsen hos bet365 är given!
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 16:58   #46

Standard

gadering på mega favorit...

Vejen til både gulddivisionen og
ikke mindst de franske storløb er
lang. Desværre er der ikke rigtig
nogle heste der skinner i øjnene
mod 9 Maharajah denne dag, for
det rigtige spil ville så grangiveligt
være at gå imod den store svenske
stjerne, som ikke kan undgå at
blive for stor en favorit denne gang.
Formen er god, det har han bevist,
men derudover har han ikke bevist
så meget andet. Stayerbetonede 5
Winning Love kunne være modbuddet
i dette 3140 meter lange løb, og
har man pengene skal man bestemt
ikke tøve med at spille sine favoritter
mod Maharajah denne gang, da Maharajah
næppe er på toppen endnu.
Gammal 2013-11-22, 17:04   #47

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
det behöver man i och för sig inte va nån raketforskare för att förstå...
Ändå spikar många de största favoriterna vecka efter vecka.
Gammal 2013-11-22, 17:04   #48

Standard

V75 tidligt system

Citat:
V75

V75 BANE
23.11.2013

V75-1: 1,2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
V75-2: 3
V75-3: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11
V75-4: 4
V75-5: 2,6,15
V75-6: 2,3,4,5,12
V75-7: 3

Beløb pr. række:
Antal rækker:
TOTAL:

0,50 kr.

1815
907,50 kr.

Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S
Gammal 2013-11-22, 17:16   #49

Sharp$: 2301
Standard

Ser VÄLDIGT favoritbetonat imon... Julio de luxe, Maharajah och maverick man känns som 3 starka spikar.. kanske man kan gardera i 3-åringsloppet bara för att det är treåringar!
Hursomhelst så ser det relativt enkelt ut utöver dessa 3 spikar.. lutar åt favoritomgång!

Spelar nog ett lite mindresystem och siktar mot jackpotten på jägersro!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 17:37   #50

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Totalt meningslöst att gardera Maharaja bara för att denne är storfavorit - den vinner troligtvis hur lätt som helst, kan ju speeda sista 700 metrarna i detta lopp i en fart som de andra inte kan stava till ens...

V75 så behöver man minst två spik för att vara slagkraftig i och utdelningen kan bli hög ändå då de andra loppen har favoriter med tveksamma faktorer kring... Ex. har inte Månprinsen startat på nästan tre månader och näppeligen på topp...

Lås i första på 2, 3 och 6.

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-11-22 klockan 17:38.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 17:41   #51

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Chapeu och Democrat givna i sjätte...

Blir banan tungsprungen kan allt hända och spetsfördelen raderas med en gång!

Gammal 2013-11-22, 17:55   #52

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Totalt meningslöst att gardera Maharaja bara för att denne är storfavorit - den vinner troligtvis hur lätt som helst, kan ju speeda sista 700 metrarna i detta lopp i en fart som de andra inte kan stava till ens...

V75 så behöver man minst två spik för att vara slagkraftig i och utdelningen kan bli hög ändå då de andra loppen har favoriter med tveksamma faktorer kring... Ex. har inte Månprinsen startat på nästan tre månader och näppeligen på topp...

6 kan till och med vara en spik i första!
Gammal 2013-11-22, 18:00   #53

Standard

Citat:

Om man vanligtvis spikar de 2-3 största favoriterna är man HELT chanslös på v75 eller trav överhuvudtaget. Det är ingen åsiktsfråga utan ren fakta. Om man nu anser att spelarkollektivet är helt rätt ute och storfavoriterna vinner så ofta som dom spelas så är det förmodligen bättre att hoppa över den omgången. Då blir det ungefär som när 5 stycken lika bra spelare spelar poker mot varandra. Den ända som kommer vinna är spelbolaget.

Men visst kan man spika en favorit som är stor då och då, men det va inte det som vi pratade om.

Riktar mig väl inte först till just dig även om jag citerade ditt inlägg!
Gammal 2013-11-22, 18:02   #54

Standard

Citat:
Om man vanligtvis spikar de 2-3 största favoriterna är man HELT chanslös på v75 eller trav överhuvudtaget. Det är ingen åsiktsfråga utan ren fakta. Om man nu anser att spelarkollektivet är helt rätt ute och storfavoriterna vinner så ofta som dom spelas så är det förmodligen bättre att hoppa över den omgången. Då blir det ungefär som när 5 stycken lika bra spelare spelar poker mot varandra. Den ända som kommer vinna är spelbolaget.

Men visst kan man spika en favorit som är stor då och då, men det va inte det som vi pratade om.

Flerbong så kan man spika flera favoriter!
Gammal 2013-11-22, 18:10   #55

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Flerbong så kan man spika flera favoriter!
Det beror på. Visst man kan vinna mycket mer. Men om ens system har en förväntad avkastning som är negativ så är det ända man gör när man spelar flerbong att man förlorar mer.
clarund (+10)
Gammal 2013-11-22, 18:19   #56

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2439
Standard

Var hittar man antal streck . Då bara streck procent visas på atg sidan
techtrade1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 19:03   #57
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av techtrade1 Visa inlägg
Var hittar man antal streck . Då bara streck procent visas på atg sidan
Det är insatsprocent som visas och inte streckprocent. Du kan inte se antalet streck på varje häst.
Gammal 2013-11-22, 19:14   #58

Standard

nån som läst nån intervju om vacquras? varför var han så seg i lördags?
Gammal 2013-11-22, 19:35   #59

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 789
Standard

Citat:
Hade också velat veta! Kan vara en rolig spik
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 19:48   #60

Helges avatar

Standard

Citat:
Enda jag läst är att tränaren tror det var för långt mellan starterna (ej trött efter loppet/humörsak) och täta starter nu ska vara ett plus.
Gammal 2013-11-22, 19:49   #61

2018

Standard

Citat:
Thomas säger att han var seg och oinspirerad och att det troligtvis beror på att det var långt mellan starterna. Nu när det bara är en vecka mellan ska det vara positivt. "Han var i varje fall inte trött efter förra loppet utan det var mer en humörsak."

Och angående Månprinsen så trodde Melander att den dåliga starten på Färjestad berodde på att han hade rest långt och att det var första övernattningen. Fanns inga fel och han kände inga fel på värmningen heller. Han körde lite tuffare med honom förra fredagen och då bestämde han sig för att åka ner till Gävle.

Senast redigerad av oggeb den 2013-11-22 klockan 19:51.
Gammal 2013-11-22, 20:06   #62

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:

Hehe, det är lugnt - här snackar vi trav och idéer, alla kan inte tycka lika. Det jag menade var självklart inte att spika de två, tre största bara för att... Men att INTE spika Marahaja anser jag, i princip, vara tjänstefel! Denne må vara storfavorit, men den är det av en anledning och den senaste starten sade ju inte emot detta!

Att man måste ha två, tre spikar för att ha en chans på kantbollarna på V75 och/eller de andra "storspelen" är ju även detta oftast en sanning. Sedan behöver det inte vara de tre största, detta har jag aldrig påstått. Men den största (Maharaja) kryddat med några egna idéer/spikar som inte är favoriter är konceptet för sju rätt!

Men jag förstår inte vad du menar med att man kan spika en storfavorit "då och då"? En storfavorit gör absolut inte spelomgången värdelös, spelvärdesmässigt sett! De flesta miljonutdelningar innehåller minst en storfavorit och/eller favoriter. Har man en storfavorit att luta sig emot skall man bara vara tacksam då detta gör att man har en rimlig chans...

Det gäller att hitta kantbollarna och det gör du oftast inte utan att ha spikat någon överlägsen storfavorit - utdelningen behöver inte bli kass ändå... Man behöver INTE fälla alla favoriter, vilket många tror. Har sett alltför många system där vissa dissar ALLA storfavoriter för att man då tror sig kunna få in storkovan - detta funkar enbart om du har enorm tur eller hamnar helt rätt på det i den omgången...

Förstår verkligen inte de som desperat försöker fälla ALLA storfavoriter för att man då tror sig ha en bättre chans att sätta sjuan - så funkar det inte! Ett bra/optimalt system, som kan ge lite deg, är uppbyggt kring en eller ett par bra spikar samt ett lås och snygga garderingar... Om då en av spikarna råkar vara megafavorit kvittar!

Gammal 2013-11-22, 20:08   #63

Sharp$: 581
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
My Ovi & Tell Me No Lies måste med
Tell me no lies ska gå med skor och vet att Skoglund sagt att den är minst en klass sämre då...
enaldi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 20:10   #64

drakens avatar

Sharp$: 7924
Standard

Back in business. Nog en av de som sjöat mest under veckan. Vart nästan travnykter och inte brännt mer än 20 kr. -20 på en vecka är fan starka papper men nu är det dags att sätta tänderna i en från början oduglig omgång.
Nu tror jag ju inte att varken Julio eller Månprinsen är klara men Marre vinner även om han blir struken. Kan nästan springa en träningsrunda i skogen och få pengarna på posten.
1a Verymuchkiss Karsk möter inte mycket till hästar om man ser till tidigare motstånd men trodde ju på Linslusen senast på V75 efter samma premisser som visade sig vara ett bedrövligt drag. Kan vara samma nu.
2 Andra tror jag att Clas Svensson vinner tämligen lätt. Knappt spännande. Favoriten får smaka såg. Kul drag kan 2an vara. Lite klen kanske men kan vara intressant i spets.
3 Marre
4Inte spikar jag en kamel som hellre hoppar än travar och som dessutom stått över.
5 Maverik har sett skaplig ut och får säkert spets tidigt. Svårslagen. Nikita är bra. Vid gardering.
6 De som överhuvudtaget har tanken på att strecka Democrat borde spika Robin Ru. Gick bra mycket bättre till slut senast, Nu dock lite distansminus från bakspår.
7 Har halvsvårt att se hur Amiralen ska bomma mot det här gänget.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 20:30   #65

Klankes avatar

Standard

Ja då var vi här igen, det är v75 på lördag och jag sitter och funderar över helgens avdelningar. Omgången i sig bjuder inte på någon jätteroliga hästar men man kanske inte kan kräva mer på än kylig november månad. rent sportsligt är det ingen speciel underhållning som bjuds utan det enda roliga loppet att njuta av kommer att bli i Guld loppet där Maharajah kommer att käka upp sina motståndare för att sedan skita ut dem, ser ut som en vettig straffspark och hur ofta har det hänt att Uffe har haft en sådan lätt match som att vänta in 150 000 kr på en check? Klart han tackade jag då han vinner detta 98 av 100. Vi börjar bege oss till avdelning 1...

AVD1
Getingbo men vi höjer tre över mängden...

Ett tufft getingbo inleder loppet och här bör man kanske strecka hela fältet för att överleva men det blir dyrt att strecka alla här så vi provar att lösa det med tre streck. Den tidiga favoriten är Magnus Jacobsson bakom Greve E som i dags läget är streckad på 20% vilket indikerar hur svårt loppet är. Hästen har ett fint läge och är min knappa spetsfavorit, hästen bröt ner lite när Magnus körde på honom senast så därför tror jag man vill ladda nu för att köra i spets, det är guld på Gävles korta upplopp och det kan bli så att man bara smiter undan till slut. Verymuchkiss karsk är en gammal Svansteth häst som visat fina kvaliteer hästen är dock skör och har lätt att ta till galopp men nu hoppar Jorma upp och det är få som kan mäta sig med hans körhänder när det gäller att hålla hästar i trav. Hästen har bra kapacitet för sin klass. Kontio vann med hästen i fjol (november månad) bra seger för svanen i oktober på v86. Galopperade i en BC final där Digital ink vann så med andra ord felfri är det hästen att slå. Thats my pal kommer från seger och har man tagit loppet på rätt sätt lär det gå undan till slut. Inte helt borta.

AVD2
Om form är man överlägsen dessa.....

Man mixtrade en hel del med balansen på min "ide" senast och det var kanske så att hästen inte trivdes att gå så. Nu går man över till vanlig balans som vid segerloppen och (Vacqyeryras) är normalt helt överlägsen dessa konkurrenter och skulle formen sitta där på lördag ja då vinner ekipaget väldigt lätt kan jag tänka mig. Julio de lux är en fin sort som har glänst på slutet, att Tony får förtroendet är allt annat än positivt. Kuskplus i mina ögon. God segerchans om nu min ide inte har form nog för att vara med i matchen. Jag vill också gärna betala för en riktig stänkare i form av Jenni Lovecroft som är ruskigt kvick i fötterna det troliga är att hästen flyger till spets alt flyger i galopp det är två tänkbara scenarion hästen kommer från en fin prestation senast innan hästen slängde sig i galopp när segern var klar (överlägsen). Kan vara långt framme här på Gävles korta upplopp. 6%.
Vill även passa på att strecka Guldhjälmens uppsittning Pacific Hurricane som galopperade oturligt när Jan nordberg skulle rycka undan på upploppet. Första gånen med vänsterhänte björn känns intressant då han brukar få extra växlar i vissa hästar framför allt de yngre som i detta fallet när han kör ett fyraårigt Pacific H. Blir inte hårt spelad och vi tar med denne då vi tror Björn kan uträtta något bra.

AVD3
Straffspark och Uffe låter mycket belåten..

Maharajah är mer eller mindre skyldig att gå ut och vinna här och vinner detta 9 av 10. Att hästen enbart är streckad på knappa 70% tycker jag känns väldigt understreckat borde vara långt över 90% när motståndet ser ut som det gör...

AVD4
Månprinsen har varit blek och stått över jobb. Kioskvältare käkar upp dem till slut.

Har en rolig kioskvältare här nämligen Voje Nido som gör sin femte start för i Per Linderoth regi hästen har fått tuff träning och samlat på sig mycket muskler hästen är mycket kvick i starten men ska enligt Per köras på chans då han kan avsluta riktigt vasst. Bättre än vad spelkollektivet tror och denna ska med om man vill åt miljonerna Månprinsen kan vinna men har varit väldigt blek och stått över jobb sedan september månad öppnar hyggligt men måste få maska bort en stor del av loppet om detta ska gå vägen, jag ser inget spelvärde här då jag tror kollektivet streckar/singelstreckar på vad de sätt tidigare. En annan rolig ide är Raggmunken som har bra form, kan väl inte öppna nämnvärt men det är fler i gänget som inte kan det heller så därför tror jag ekipaget kan sitta i rygg på ledaren och tröttnar hästen som sitter utvändigt (vilket händer ofta i dessa lopp) så kommer luckan som ett brev på posten och då sitter Conny på en trumf. Rino dox är inte vässad för detta men har skalle form nog för att segra med kallblodskusken Bo Landgren. Myllarfaks kan skrälla, har övertygat stort i ny regi och får inte glömmas bort. Ska vara ännu bättre till denna start och vi provar köra denne som utgång då den betalar riktigt bra..

AVD5
Min vinnare debuterade på den snabbaste segertiden i Sverige över 2140 meter före recless det på 1.15.1 (Max flukt hade det tidigare) Vann sedan säkert. Springspår och Erik. Toppchans!

Maveric man är en fin 3 åring som tränas av Svante Båth som är duktig när det gäller att ta fram de bästa 3 åringarna. Det kan vara så lätt som spets ut och slut! Hästen har gjort blott två starter i livet och frågan är hur man öppnar från start men i min mening är Erik en av de bästa i landet på att vända upp i tid och Pokermin kan öppna bra men jag tror inte Bergh är sugen på att svara i denna konkurrens när Erik ställer frågan. Bara orutinen som kan fälla mitt singelstreck här... Men hästen verkar förnuftig för att vara 3 år.

AVD6.
Eriks kuse kliver ner i klass, formen!? Robin Ru och Democrat verkar på gång! pass upp.

Chapeu kommer med sannolikhet att ladda för fulla muggar mot spets och med formen och självförtroende hos kusk lär man inte lämna något åt slumpen. En bra häst som kliver ner i klass. Ulm Karsk kliver upp i klass men är en bilföljare och väljer Mattias att svara när Erik kommer på utsidan,? Sandringham hanover som även den är hygglig ut kan möjligen bjuda favoriten på svar intialt för att runda en första böj i tredje och för att sedan släppa ned denne framför sig som troligen kommer att försvara dödens. Det skulle innebära att denna häst sitter i slagläge andra par utvändigt. Form och fart för att vinna. Democrat och Robin Ru blir tuffa att stå emot med minsta tempo och klaff.

AVD7.
Amiralen kan vara snäppet bätte men vill man åt miljonerna ska dragen höras....

kan hända att Melby armiral är överlägsen dessa men skammen den som ger sig bra pengar om någon annan vinner. Dragen är helt klart. Delvann och Eroos Tooma den utav denna duo som når spets lär leda väldigt länge dock stor risk för soppa torsk... Rico follo har tagit ner Huge star från dödens detta med barfota balans. Gynnas om tempo.. Kimble star är tidig på lappen men missgynnas kraftigt om det krävs brodd på. Trestor d inverne gör bra lopp hela tiden...

Spiken: nr 9 i avd3.

Dragen/utgångar: Vacqyeryras avd2, Myllarfaks avd4, och Melby amiral i avd7.

Har andelar kvar. 50 kr styck ifall någon är intresserad!?

Skicka mig ett pm isåfall..

God tur!
Pilkast (+3), draken (+5), OtaBenga (+2)

Senast redigerad av Klanke den 2013-11-22 klockan 20:41.
Gammal 2013-11-22, 20:47   #66

Standard

kan inte turerna kring maverick man. skickade svante den till åke för att han inte fick ordning på kusen och fick sedan tillbaks den när åke drog? tycker den verkar rapp i benen, bör väl spetsa med Erik från springspår?
Gammal 2013-11-22, 20:49   #67

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Ser lätt ut i helgen! Själv sitter jag just nu på Arlanda i en bar och dricker bira, väntar på mitt flyg som tar mig till Marbella över helgen. Fest fest fest fest!!

Marre, Månprinsen och Amiralen är klara! Blir dessa spikar sen köper jag resterande 4 avdelningar.

Pratade precis med Svante, vi har ju Bearhawaii ute idag på Bergsåker. Kommer förmodligen gå med skor igen och vi är glada om han fungerar lika fint i aktionen som förra starten. Om ni ser att han går barfota så rekommenderar jag er att kliva in på honom ikväll. Ang Maverick imorgon så tycker Inte Svante att han är en bra spik.

Bearhawaii gick ju bra även med skor - bra tips även om du dissade lite med skor, mer sånt...!

GRATTIS!

Gammal 2013-11-22, 20:55   #68
Mix

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 2260
Standard

Har stig erik missat ett spring spår någonsin spikar 6 Maverick Man på allt så allin
Mix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 21:37   #69

Helges avatar

Standard

Citat:
kan inte turerna kring maverick man. skickade svante den till åke för att han inte fick ordning på kusen och fick sedan tillbaks den när åke drog? tycker den verkar rapp i benen, bör väl spetsa med Erik från springspår?

Japp, till Åke för han fick inte fullt ordning på den. Nu har dessutom Båth haft
problem med träningsförhållandena.

Åke säger så här om den i sin krönika.

"V75-5
Maverick Man gjorde två starter för mig och vann båda. Han kändes faktiskt som en riktig kanonhäst. Vann på den snabbaste debuttiden någonsin för en treåring, 1.15,1 över 2 140 meter. Då var han inte helt tom i mål när han avslutade 1.12,5 sista varvet. Senast vann han också på ett bra sätt och då fanns det gott om krafter kvar. Det är en häst som har allting: bra kapacitet, bra löphuvud, travsäker, stark och snabb. Han borde egentligen bara vinna det här loppet. Hästen öppnar bra och det är ingen som kan svara honom när han kommer farande från springspåret. Han borde också ha acklimatiserat sig hos Svante nu så man kan inte skylla på något foderbyte eller sådant. Värst emot är kanske Svantes andra häst, Fledge Allegiance."
Gammal 2013-11-22, 21:48   #70

Standard

Citat:
Hehe, det är lugnt - här snackar vi trav och idéer, alla kan inte tycka lika. Det jag menade var självklart inte att spika de två, tre största bara för att... Men att INTE spika Marahaja anser jag, i princip, vara tjänstefel! Denne må vara storfavorit, men den är det av en anledning och den senaste starten sade ju inte emot detta!

Att man måste ha två, tre spikar för att ha en chans på kantbollarna på V75 och/eller de andra "storspelen" är ju även detta oftast en sanning. Sedan behöver det inte vara de tre största, detta har jag aldrig påstått. Men den största (Maharaja) kryddat med några egna idéer/spikar som inte är favoriter är konceptet för sju rätt!

Men jag förstår inte vad du menar med att man kan spika en storfavorit "då och då"? En storfavorit gör absolut inte spelomgången värdelös, spelvärdesmässigt sett! De flesta miljonutdelningar innehåller minst en storfavorit och/eller favoriter. Har man en storfavorit att luta sig emot skall man bara vara tacksam då detta gör att man har en rimlig chans...

Det gäller att hitta kantbollarna och det gör du oftast inte utan att ha spikat någon överlägsen storfavorit - utdelningen behöver inte bli kass ändå... Man behöver INTE fälla alla favoriter, vilket många tror. Har sett alltför många system där vissa dissar ALLA storfavoriter för att man då tror sig kunna få in storkovan - detta funkar enbart om du har enorm tur eller hamnar helt rätt på det i den omgången...

Förstår verkligen inte de som desperat försöker fälla ALLA storfavoriter för att man då tror sig ha en bättre chans att sätta sjuan - så funkar det inte! Ett bra/optimalt system, som kan ge lite deg, är uppbyggt kring en eller ett par bra spikar samt ett lås och snygga garderingar... Om då en av spikarna råkar vara megafavorit kvittar!

Gäller att gardera "rätt" lopp och hoppas på fru fortuna
Klanke (+20)
Gammal 2013-11-22, 21:48   #71

Standard

hur kan det komma sig att julio de lux knappt varit ute bakom bilen på jäkligt länge. är det risk för galopp när han får se vingen tro?
Gammal 2013-11-22, 21:57   #72

Standard

Citat:
hur kan det komma sig att julio de lux knappt varit ute bakom bilen på jäkligt länge. är det risk för galopp när han får se vingen tro?
Tony är nog medveten om att han har en häst som inte kan vinna på speed över aktuell distans. Förmodar att dt blir ett offensivt upplägg, Krossar allt från dödens?
Gammal 2013-11-22, 21:59   #73

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mix Visa inlägg
Har stig erik missat ett spring spår någonsin spikar 6 Maverick Man på allt så allin
Stallets andra-häst blir nog minst lika farlig... Björn upp.....
Gammal 2013-11-22, 22:00   #74

OtaBengas avatar

Sharp$: 771
Standard

En av mina principer på V 75 Spika aldrig en kusk som heter Wallin i efternamn, har dock felat en gång.
OtaBenga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 22:20   #75

Helges avatar

Standard

Bara jag som ruttnat helt på omgången?

Letat minus på favoriter.. vinner de 2 största och en 3:e så blir det jackpot?

Invänta om banans beskaffenhet kan ställa till det, annars invänta jackpot på Jägersro.

Jaja, fleris säger vissa. Nej tack - dö trist att jobba in och hoppar hellre. Så jävla lätta är dom inte att sätta heller

Skål!
AbbeAce (+5)
Gammal 2013-11-22, 22:31   #76

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2648
Standard

kör en liten chanslapp och hoppas på turen

Registrerat spel

Datum: Lördag 2013-11-23
Bana: Gävle
Spelform: V75, omg. 57

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 12 Lina Liv (5, 6)
2 2, 3, 5, 11 (12, 7)
3 9 Maharajah (5, 1)
4 4 Månprinsen A.M. (5, 8)
5 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (6, 2)
6 10, 12 (3, 5)
7 3, 4, 6 (9, 1)

Vadet gäller startnummer

360 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 180,00 kr

Kvittonummer: C902
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 22:32   #77

drakens avatar

Standard

Omgången är jättetråkig, det vet alla. Men de fattar man inte sent på en fredagkväll hahaha. Hur många roliga Winners vill du ha. Såklart chanslösa. Blir nog knapert med utdelning i morgon tyvärr. Runt 100 rader ggr 10 endast 7 kanske kan resultera i skapligt med lax.
Gammal 2013-11-22, 22:56   #78

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Omgången är jättetråkig, det vet alla. Men de fattar man inte sent på en fredagkväll hahaha. Hur många roliga Winners vill du ha. Såklart chanslösa. Blir nog knapert med utdelning i morgon tyvärr. Runt 100 rader ggr 10 endast 7 kanske kan resultera i skapligt med lax.

En liten laxdasen i avsaknad av hans närvaro? Samma språkbruk

Kul!

Synd han lackade ur härom kvällen - måste säga jag saknar honom
Fyran (+15)
Gammal 2013-11-22, 23:31   #79

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5400
Standard

Spelarkåren glömmer fort..
För två veckor sedan i treåringsloppet var Glamour H storfavorit med två starter innanför västen
Imorgon är Maverick man ännu större favorit med två starter i programmet.
Garderar med 2,9,15 . Inte svårare än så
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 23:43   #80

OtaBengas avatar

Sharp$: 771
Standard

Ramen jus nu!

Avd.1 A 5 B 2-6 C 1-3
Avd.2 A 3 B 2-10-11 C 1-5-7
Avd.3 9
Avd.4 A 4 B 1-8 C 5-7
Avd.5 U 6 G 2-8-15
Avd.6 A 5 B 3-4-10 C 1-2-9
Avd.7 U 3 G 4-6-8
OtaBenga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 00:16   #81

Fyrans avatar

Sharp$: 160
Standard

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Precis som Rakas och Random Shot i onsdags, eller?
Måste kännas skönt att kunna hugga i ryggen, eller..? Nu ska jag erkänna att jag inte läst V86-tråden öht, men att folk har fel i sina idéer händer dagligen, är du lika jävlig mot alla? Jag förmodar att du inte är först fram att gratta Dasen när han får in sina lir, med tanke på att han fått in några hyggliga potter senaste halvåret..?

Nåja, här är mina lir kvällen innan, om jag får sju rätt så skänker jag alla mina Sharps till den som Sharpsar mig först..:

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 6 Verymuchkiss Karsk
2 3 Julio de Luxe
3 9 Maharajah
4 4, 6, 7, 8, 10, 11
5 1, 2, 4, 6, 8, 10, 15
6 3, 4, 5, 9
7 1, 4

Vadet gäller startnummer

336 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 168,00 kr

Kvittonummer: 0308 xxxxxxxxxxxxxxxxx

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 6 Verymuchkiss Karsk
2 3 Julio de Luxe
3 9 Maharajah
4 4 Månprinsen A.M.
5 1, 2, 4, 6, 8, 10, 15
6 3, 4, 5, 9
7 1, 4, 7, 8, 9, 11

Vadet gäller startnummer

168 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 84,00 kr

Kvittonummer: 8B44 xxxxxxxxxxxxxxx

Trist nog glömde jag V7 men jag kan ju kopiera i morgon. Gällande avd 1 så tycker jag den gjort tillräckligt bra lopp för att kunna ro hem det här loppet.

Sannolikt vinner jag inga stora pengar på dessa...

Lycka till, alla!

riddler (+10)

Senast redigerad av Fyran den 2013-11-23 klockan 00:32. Anledning: Lagt till ett ord för att göra det mer lättförståligt.
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 00:46   #82

Standard

Mitt enda spel imorgon är plats på Delvann till 2,5x pengarna. Jag förutspår att Guld blir det absolut tråkigaste loppet av dom alla. Men hoppas jag har fel och dom tävlar och kör om det istället för att släppa fram Maharajah och sen lägga sig på rad.
Gammal 2013-11-23, 02:06   #83

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1144
Standard

Citat:
Mitt enda spel imorgon är plats på Delvann till 2,5x pengarna. Jag förutspår att Guld blir det absolut tråkigaste loppet av dom alla. Men hoppas jag har fel och dom tävlar och kör om det istället för att släppa fram Maharajah och sen lägga sig på rad.
alltid gillat dina tankar men med tanke på att jag levar på människors brister så kan jag inte annat än säga att maja är klar imorrn, alla lägger sig på rygg, får du över 1.60 så är det TYVÄRR bara att spela....
rickyfashion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 03:08   #84

2018

Standard

Förstår inte hypen över Julio de Lux..? Många som spikar den hästen. Varför? Vad har han gjort? Inte det minsta imponerad över förra loppet. Han fick gå fram fritt pga två galopp direkt efter starten. Sen hoppar ledaren efter 500 meter. Blir släppt till ledning i början på andra varvet och det enda han har bakom sig är skit. Går inte att utläsa ett dugg från det loppet när 6-7 hästar hoppar precis rätt för honom och vad fan har Julio gjort innan? Jävligt omotiverad favorit enligt mig..
Gammal 2013-11-23, 03:10   #85

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rickyfashion Visa inlägg
alltid gillat dina tankar men med tanke på att jag levar på människors brister så kan jag inte annat än säga att maja är klar imorrn, alla lägger sig på rygg, får du över 1.60 så är det TYVÄRR bara att spela....
Allt över 1.4 finns det värde i när maja springer loppet. Han har världens slask bakom sig. Vem ska göra något över 3 km? Inte ens spännande. Får hoppas på galopp och strecka någon 50 oddsare där bakom.
Gammal 2013-11-23, 05:28   #86

clarunds avatar

Standard

Citat:
Bara jag som ruttnat helt på omgången?

Letat minus på favoriter.. vinner de 2 största och en 3:e så blir det jackpot?

Invänta om banans beskaffenhet kan ställa till det, annars invänta jackpot på Jägersro.

Jaja, fleris säger vissa. Nej tack - dö trist att jobba in och hoppar hellre. Så jävla lätta är dom inte att sätta heller

Skål!
Haha tänkte så först.

Men med de skrällar(0%) jag hittat ger det en fin peng trots tre storisar

Men klart man måste in med en eller annan rad som fäller Marre eller Månprinsen

Gammal 2013-11-23, 08:25   #87

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Månprinsen måste man ju kunna fälla och sen massa 3-åringar som gjort få starter.

Nä, kör joker med spik på Marre och sen funderar jag på att bara på skoj köra alla andra och tredjehandare som À-hästar. Får se var det landar på
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 08:43   #88

putte64s avatar

Sharp$: 8333

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Månprinsen måste man ju kunna fälla och sen massa 3-åringar som gjort få starter.

Nä, kör joker med spik på Marre och sen funderar jag på att bara på skoj köra alla andra och tredjehandare som À-hästar. Får se var det landar på
Sitter och dräglar över insatsfördelningen.
I alla lopp utom första och sjätte är samtliga hästar utom favoriterna skrällar.
Kommer inte ihåg när vi hade ett bättre läge att vinna fett med stålar.
Blir det favoritrad så blir det, men nu har vi det bästa läget på flera år att dra in storkovan.
Bara att gå emot och ta en lax i förlust om det blir som "alla" tror.
Gammal 2013-11-23, 08:47   #89

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Funderar dessutom på att spika bergarns i 6e, bara för att kunna lägga strecken i något lopp där alla spikar.
6e blir garderingslopp, vinner berg blir systemet minst 400% starkare
Här ska vevas vilt

PS. Det är något speciellt med Bergarn och hans Love You avkommor.
Alla har blivit hundra meter bättre hos honom

Senast redigerad av putte64 den 2013-11-23 klockan 08:50.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 08:49   #90

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

Efter mycket funderande fram och tillbaka så blev raden till slut så här iaf:

1) 1-2-3-5-6-9
2) 1-3-5-7-11 (Hoppas på en skräll i form av antingen 5 el 7)
3) 9 Maharajah
4) 4-5-8-11 (Valde mellan att gardera och hoppas på favorit fall i avd 3 el 4)
5) 6 Maverick Man
6) 3-4-5-6-9-10 (Skräll från någon av 6-9-10 vore inte helt fel)
7) 3 Mellby Amiral
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 09:13   #91

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Sitter och dräglar över insatsfördelningen.
I alla lopp utom första och sjätte är samtliga hästar utom favoriterna skrällar.
Kommer inte ihåg när vi hade ett bättre läge att vinna fett med stålar.
Blir det favoritrad så blir det, men nu har vi det bästa läget på flera år att dra in storkovan.
Bara att gå emot och ta en lax i förlust om det blir som "alla" tror.
Håller med,

Lopp1 - Bolt Boko, bra spår, hyffsad form, 7%
Lopp2 - Bergh med hyffsad startsnabb häst på bricka 2, bra loppp därifrån, 6%
Lopp3 - spik
Lopp4 - jobba bort, tveksam sist, långt mellan starterna, allt annat under 15%
Lopp5 - Är kanske helt klar, men 3-åringar och bakom de 2 mest streckade under 10%
Lopp6 - 1,3 lågt streckade, democrat värd en vinst från pisspår, skrällarna 11 & 12 under 2%
Lopp7 - Dellvann 4%, My Ovi 1.7%

Nä, jag väljer att se glaset halvfullt och säger att idag finns det alla möjligheter att sätta V64:an.

Marre är stenklar, den bemödar jag mig inte med att försöka fälla.
Gammal 2013-11-23, 09:23   #92

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Håller med,

Lopp3 - spik
Lopp5 - Är kanske helt klar, men 3-åringar och bakom de 2 mest streckade under 10%
Lopp6 - 1,3 lågt streckade, democrat värd en vinst från pisspår, skrällarna 11 & 12 under 2%

Nä, jag väljer att se glaset halvfullt och säger att idag finns det alla möjligheter att sätta V64:an.

Klart som fan att Marre är stenklar, men han blir bara U häst hos mig.
Fatta vilka stålar det blir om han skulle förlora för att han dras med någon dold infektion eller liknande.
Jag är helt enkelt beredd att betala för det osannolika scenariot.
Allt som kan hända händer någon gång...
Gammal 2013-11-23, 09:52   #93

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1374
Standard

1: 1,2,3,5,6
2: 3,10,11
3: 9
4: 1,4,5
5: 2,4,6,10
6: 1,3,4,5,6,9,10
7: 3

Lycka till!

Senast redigerad av Trinity den 2013-11-23 klockan 10:00.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 09:55   #94

Sharp$: 1891
Standard

RISK FÖR DUBBELJACKPOTT !!!!
micho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 09:57   #95

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1952
Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 2, 3, 6
2 3 Julio de Luxe
3 9 Maharajah
4 1, 4, 5, 7, 8, 11
5 6 Maverick Man
6 3, 4, 5, 9, 10
7 3, 4, 11

Vadet gäller startnummer

270 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 135,00 kr

Kvittonummer: 8FC6 44DE 2231****
ssimonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 10:02   #96

Sharp$: 67
Standard

Är det fler än jag som reagerat på det nya sättet att redovisa streckfördelningen i t.ex. V75?
Nu är det ju omöjligt att läsa ut hur värdet påverkas om en häst vinner ett lopp!
T.ex. om Maharaja vinner idag som har 80% av strecken i V75-3 så skulle det ju kunna innebära att värdet inte ökar en enda krona då det kan vara så att han är streckad på 100% av systemen men det går inte att läsa i det nya sättet som strecken redovisas.

Jag har skickat ett mail till ATG och framfört mina synpunkter och hoppas innerligt att fler gör samma sak då jag vill ha tillbaka redovisningen som visar hur många av systemen som en häst finns med på.
Mangan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 10:05   #97

Standard

Citat:
Håller med,

Lopp3 - spik

Tänk på att bara för att en häst inte har mer än t.ex. 5% av strecken i det aktuella loppet så innebär det inte att han endast finns på 5% av systemen.
En 5% idag kan lika gärna ha motsvarat 35% i den gamla redovisningen. Tyvärr går det inte att få fram den informationen idag.
Gammal 2013-11-23, 10:40   #98

Standard

Vill man chansa och gå emot Maharaja tror jag nr 6 Lord Capar kan vara ett roligt drag då han har fin form för dagen.
Gammal 2013-11-23, 10:47   #99

Rickarts avatar

Standard

http://www.ladda-upp.com/bilder/83010/ram-ramberg
Så ser ramen ut...
DD 6-3x175kr
Lycka till!
Gammal 2013-11-23, 11:11   #100

Sharp$: 1531
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mangan Visa inlägg
Är det fler än jag som reagerat på det nya sättet att redovisa streckfördelningen i t.ex. V75?
Nu är det ju omöjligt att läsa ut hur värdet påverkas om en häst vinner ett lopp!
T.ex. om Maharaja vinner idag som har 80% av strecken i V75-3 så skulle det ju kunna innebära att värdet inte ökar en enda krona då det kan vara så att han är streckad på 100% av systemen men det går inte att läsa i det nya sättet som strecken redovisas.

Jag har skickat ett mail till ATG och framfört mina synpunkter och hoppas innerligt att fler gör samma sak då jag vill ha tillbaka redovisningen som visar hur många av systemen som en häst finns med på.
Det är ju egentligen totalt ointressant. Det nya sättet ger ju en mycket bättre bild av hur alla spelat än tidigare. Läs gamla trådar här på Sharps och även info på atg.se

Orkar inte förklara nu, degen måste göras på V75 Marre och Mellby Amiral bästa spikar. Bästa skrällen är Quick On The Draw. God tur!
Greenstar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 11:18   #101

Migges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Greenstar Visa inlägg
Det är ju egentligen totalt ointressant. Det nya sättet ger ju en mycket bättre bild av hur alla spelat än tidigare. Läs gamla trådar här på Sharps och även info på atg.se

Orkar inte förklara nu, degen måste göras på V75 Marre och Mellby Amiral bästa spikar. Bästa skrällen är Quick On The Draw. God tur!
Helt rätt! Insatsfördelningen är överlägset den gamla streckprocenten!
Klanke (+5), clarund (+10)
Gammal 2013-11-23, 11:19   #102

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:

Du tänker fel.
Det värdet du såg tidigare var ofta galet, då ett system för 1000 kr kunde ha flera hundra kuponger med spik på ex. Maharaja.
Nu ser du det riktiga värdet, försvinner 20% av insatsen så har verkligen så många spelare torskat, försvann 20% av kupongerna kunde det var 5% av spelarna som klev av.

Dessutom är det du säger ologiskt.
Jag tror inte du har förstått vad som redovisas, då du pratar om 80% av strecken.
Något sådant kan du inte se.
Det du ser är hur mycket av insatserna som ligger på en häst, inget annat.

Senast redigerad av putte64 den 2013-11-23 klockan 11:26.
Gammal 2013-11-23, 11:25   #103

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1352
Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 3, 5, 6
2 3, 5, 10
3 1, 2, 5, 9
4 1, 5, 7
5 6 Maverick Man
6 1 Brasil Boko
7 1, 3, 4, 10

Vadet gäller startnummer

432 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 216,00 kr

Kvittonummer: 4D42 2ED0 8479 0945
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 11:32   #104

Standard

Citat:
Tänk på att bara för att en häst inte har mer än t.ex. 5% av strecken i det aktuella loppet så innebär det inte att han endast finns på 5% av systemen.
En 5% idag kan lika gärna ha motsvarat 35% i den gamla redovisningen. Tyvärr går det inte att få fram den informationen idag.
som sagt insatsen är det viktiga
BlackCobra (+2), clarund (+5)
Gammal 2013-11-23, 11:46   #105

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 1
Standard

Avd Ordinarie hästar
1 5 That's My Pal
2 5, 10, 11, 12
3 5, 7, 9
4 4 Månprinsen A.M.
5 6 Maverick Man
6 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
7 3, 6

288 rader
jopase är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 11:55   #106

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8372
Standard

V7 - endast vinst vid 7 rätt

Avd Ordinarie hästar
1 5 That's My Pal
2 1, 2, 7, 10, 11
3 1, 2, 5, 7, 10
4 4 Månprinsen A.M.
5 6 Maverick Man
6 1, 3, 4, 5
7 6 Eros Tooma

100 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 50,00 kr

Startar med en spik, kallblodsfavoriter vinner alltid, Svandstedt är säker på Maverick och det är mycket upp på Eros i sista samt nedstrukning! Chansar bort Maharahja som absolut inte vinner detta lopp 8 av 10 gånger, bara fyllegubbar som tror det. Galopp, bortkörning, infektion, materialproblem, ihopkörning osv osv blir mer än 20% förlust.

Senast redigerad av Sprite den 2013-11-23 klockan 11:57.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 12:24   #107

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

Ni kommer alla flyga på Maharajah. Hästen va riktigt grym en gång i tiden men tiden går och den är tyvärr förbi. Mötte några billiga travare sist, 81% är ju kardemumma.
BlackCobra (+2), Viroid (+2), dumle (+2)
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 12:29   #108

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
Ni kommer alla flyga på Maharajah. Hästen va riktigt grym en gång i tiden men tiden går och den är tyvärr förbi. Mötte några billiga travare sist, 81% är ju kardemumma.
Han gick svenskt rekord i "debuten" senast, så helt slut är han nog inte
Gammal 2013-11-23, 12:51   #109

drakens avatar

Standard

Alltid kul att det folk som tror annat. Tror dock inte att Marre kan förlora det här. Månprinsen är en betydligt sämre spik i mina ögon ialla fall.
Gammal 2013-11-23, 12:51   #110

fusbars avatar

Standard

Citat:
Han gick svenskt rekord i "debuten" senast, så helt slut är han nog inte
Man kan alltid hitta genvägar. Distansen tror jag inte heller kan ro över idag. Nä, jag slår ett slag för Åkes W Love. Älskar långa löp 5% , varför inte?
Gammal 2013-11-23, 12:56   #111

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Man kan alltid hitta genvägar. Distansen tror jag inte heller kan ro över idag. Nä, jag slår ett slag för Åkes W Love. Älskar långa löp 5% , varför inte?
Jag tänker också betala för fler hästar (har 5 st), trots att jag tror marre är stenklar.
Utgång på marre, men med möjligheten att vinna stort om han har en dålig dag.
Vi spelar trots allt om pengar, inte sannolikheter.
Gammal 2013-11-23, 12:58   #112

Viroids avatar

Standard

Grunden i dagens system är att max en av Maharajah, Månprinsen och Maverick Man får vinna. Det är väldigt dålig utdelning om två eller tre av dem vinner, om det inte blir ett par tokskrällar i övriga lopp.

Spikar istället Mellby Amiral, och har viktat upp Greve E och Chapeau som "lill-spikar".
Gammal 2013-11-23, 13:05   #113

fusbars avatar

Standard

Citat:
Jag tänker också betala för fler hästar (har 5 st), trots att jag tror marre är stenklar.
Utgång på marre, men med möjligheten att vinna stort om han har en dålig dag.
Vi spelar trots allt om pengar, inte sannolikheter.
Precis! Därför är det givet att måla till några extra streck i avd3
Gammal 2013-11-23, 13:09   #114

clarunds avatar

Standard

Citat:
Är själv lite agnostiker i frågan

Tvivlar inte på distansen även om det var två år sedan han vann Prix de Paris så vittnar det om distansförmåga utöver det vanliga.

Men visst, han har ofta varit sjuk , halsen både sommar och höst så förlust finns.

värderar risken till 20% vilket stämmer bra med strecken runt 80%, således hugget som stucket.

Tycker nog att Winning Love o Haraldinho har något bättre chans än sina streck så gardering är absolut EV+

icke desto mindre, oftast vinner han.

Vi får se.

Gammal 2013-11-23, 13:09   #115

drakens avatar

Standard

Dagens system blir ett jättelitet. Försöker fälla ett par favoriter och tar bort ett par helt. Tror inte det blir så många rätt men det skiter jag i. Tror utdelningen blir kass och jackpot på 5,kanske även 6.
6
2,10,11
9
1,4,5,7,8,10,11
2,6,8,15
10
3,10
Gammal 2013-11-23, 13:13   #116
DIF

Standard

Alltid lika usla värmningsintryck och kommentarer om hur hästarna ser ut och vilka som "äger" banan. Undrar hur många som lurades nu på höwings???
Har sagt det förut, lika ofta som värmningsvinnare förstör systemet som att det hjälper.
Gammal 2013-11-23, 13:18   #117

Standard

Maharajah gjorde ett riktigt bra lopp för att vara comeback senast men samtidigt tycker jag folk hyllar det lite för mycket på tv,sociala medier, tips och här inne. Visst det va svenskt rekord på medeldistans med VOLSTART. Hur ofta springer eliten voltstart på medeldistans?
Dessutom på Solvalla som i år har varit en löjligt snabb bana. Man får lägga på minst 1 sekund för att mäta med andra banor.
Joker Stursk sprang en liknande tid som Maharajah i samma lopp och hade lite krafter kvar.
Nu tror jag hästen vinner idag i alla fall, de andra har för mycket respekt för hästen.
Men det är ingen Maharajah i kalasform som kommer ut. Den såg bättre ut senast än vad den brukar göra i comeback men det är inte säkert att den är så mycket bättre idag för att den har ett lopp i kroppen. Brukar ta flera lopp för denna häst.

Senast redigerad av NicklasJ den 2013-11-23 klockan 13:21.
Gammal 2013-11-23, 13:20   #118

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Alltid lika usla värmningsintryck och kommentarer om hur hästarna ser ut och vilka som "äger" banan. Undrar hur många som lurades nu på höwings???
Har sagt det förut, lika ofta som värmningsvinnare förstör systemet som att det hjälper.
Problemet är att dom är alldeles för dåliga på att veta hur hästarna brukar värma.
Gammal 2013-11-23, 13:24   #119

Standard

Citat:
Problemet är att dom är alldeles för dåliga på att veta hur hästarna brukar värma.
Sen är det ju skillnad på vem som sitter och reffar.

Prao-elever ska inte jobba lördagar

Edit: och då tänker jag inte på Forsgren & Skoglund
Gammal 2013-11-23, 13:29   #120

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3456
Standard

Jag CHANSAR bort marre och Måns helt känns helt fel nu men men. Kanske blir miljoner av det i slutet
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 13:33   #121
DIF

Standard

Citat:
Sen är det ju skillnad på vem som sitter och reffar.

Prao-elever ska inte jobba lördagar

Edit: och då tänker jag inte på Forsgren & Skoglund
Man ska stänga av ljudet och och efter eget omdöme och intryck. Sen är min åsikt att mina tidiga ideer och känslor oftast är mer rätt än om jag ska "lyssnsapåallt" fredag/lördag och sedan styra om efter vad andra säger och tror. Till slut ser man spöken överallt och då blir det skit. Nä, gå på det 2-3 tidiga dragen och stå fast på dom. Sedan kan man i övriga lopp fylla på, men ej ta bort sina egna drag.
Vissa på liven är riktigt sopiga och förstör mer än dom tillför. Och jag menar inte heller Kusken och Skoglund
Migge (+1)
Gammal 2013-11-23, 13:51   #122

Shooters avatar

Sharp$: 37834
Standard

1) 2,5,6
2) Spik 3
3) Spik 9
4) 1,4,5,7,8,11
5) Spik 6
6) 1,3,4,5,9
7) 1,3,4,6,9,10,11
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 13:53   #123

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

Hur många vinner från spets idag???
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 13:56   #124

Sharp$: 268
Standard

Registrerat spel

Bana: Gävle, omg. 34
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar
1 4, 5, 6, 7, 9
2 2, 3, 5, 6, 7
3 2 Aaron Boko
4 2 Trailing Edge

Vadet gäller startnummer

25 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 50,00 kr

Enkelt på V4 idag fixar lite extra kapital till eftermiddagens lopp.
Gammal 2013-11-23, 14:13   #125

Sharp$: 268
Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 1, 5
2 3, 5, 6
3 5, 9, 11
4 3 Järvsö Rune
5 4, 6, 7, 8, 9, 15
6 5 Chapeau*
7 3, 5, 7, 8, 9

Vadet gäller startnummer

540 rader x 2 x 0,50 kr Totalt: 540,00 kr

Kvittonummer: A94C 489E Damen planerar för vinterhus i Florida
Gammal 2013-11-23, 14:14   #126

fusbars avatar

Standard

atg nere eller?

kommer inte in på varken classic atg.se eller appen..
Gammal 2013-11-23, 14:20   #127

Standard

Citat:
atg nere eller?

kommer inte in på varken classic atg.se eller appen..
Var precis inne på Classic, inga problem där inte...
Gammal 2013-11-23, 14:23   #128

clarunds avatar

Standard

Bolaget inlämnat, blev ett lampsystem, förstås lite lurigt när det krävs små brodd.

Klasshästar brukar dock klara diverse balanser men förstås kan det dyka upp någon gynnad storskräll, bara hoppas vi har med någon sådan .

Erik vinner första (3 chanser )

Fick ta bort 6 Verymuchkisskarsk i första på 3 lappar för att nå under 500 kr vilket är spelkassan denna vecka. Hade gärna lagt till nr 9 istället.

Insats endast 494 kronor. 10 delar.

KVITTO I
HÄSTAR RES
1 1, 2, 3, 4, 5, 8, 12 ( 6, 9
2 3 JULIO DE LUXE 1, 5
3 9 MAHARAJAH 5, 4
4 4, 7 ( 5, 1
5 6 MAVERICK MAN 1, 8
6 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10 ( 4, 8
7 1, 3 ( 11, 9
224 RADER x 1 x 0,50 KR

KVITTO II
HÄSTAR RES
1 1, 2, 3, 4, 5, 8, 12 ( 6, 9
2 1, 2, 4, 5, 10 ( 9, 7
3 9 MAHARAJAH 5, 4
4 4 MÅNPRINSEN A.M. 7, 5
5 6 MAVERICK MAN 1, 8
7 1, 3 ( 11, 9
560 RADER x 1 x 0,50 KR

KVITTO III
HÄSTAR RES
1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 12 ( 9, 10
2 3 JULIO DE LUXE 1, 5
3 5 WINNING LOVE 4, 2
4 4 MÅNPRINSEN A.M. 7, 5
5 6 MAVERICK MAN 1, 8
7 1, 3 ( 11, 9
128 RADER x 1 x 0,50 KR

KVITTO IV
HÄSTAR RES
1 1 BOLT BOKO ( 6, 9
2 1, 2, 4, 5, 10 ( 9, 7
3 9 MAHARAJAH 5, 4
4 7 VOJE NIDO* (NO) 5, 1
5 6 MAVERICK MAN 1, 8
7 1, 3 ( 11, 9
80 RADER x 1 x 0,50 KR

Senast redigerad av clarund den 2013-11-23 klockan 14:25.
Gammal 2013-11-23, 14:27   #129

Sharp$: 1178
Standard

Tjena allihopa och lycka till idag

Registrerat spel

1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12 (10, 5)
2 9 Mogadishu Mejl (5)
3 1, 4, 5, 7, 9, 11 (2, 8)
4 1, 2, 4, 5, 7, 8, 11 (3, 10)
5 6 Maverick Man (9)
6 4 Sandrngham Hanover (3)
7 6 Eros Tooma (3)

Vadet gäller startnummer

462 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 231,00 kr

Kvittonummer: 0784 601A 4xxD xxxx
abandofhope är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 14:29   #130

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5480
Standard

Registrerat spel I

1, 2, 3, 5, 6, 10
1, 3, 5, 10, 11
9 Maharajah
4 Månprinsen A.M.
1, 2, 4, 6, 8, 10, 13, 14, 15
1 Brasil Boko
1, 3, 4, 9, 11

Registrerat spel II

5 That's My Pal
1, 3, 5
2, 7, 9
1, 4, 5, 8, 11
6 Maverick Man
1, 3, 4, 5, 9, 11
1, 3
Gammal 2013-11-23, 14:31   #131

Sharp$: 20
Standard

1)2,5,6
2)2,3,7,10,11
3)9
4)4,11
5)6,8,10,15
6)1,3,5,9
7)3
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 14:33   #132

clarunds avatar

Standard

Svanen är Kung, spik i "VM-tipset" ...

själv är man Narr.

Gammal 2013-11-23, 14:34   #133
DIF

Standard

Då är favoritparaden igång, orkar det upp i 200 kronor idag?
clarund (+7)
Gammal 2013-11-23, 14:35   #134

clarunds avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
Hur många vinner från spets idag???
100 st, vi är på Gävle.

Gammal 2013-11-23, 14:35   #135

Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 6 Verymuchkiss Karsk
2 3 Julio de Luxe
3 9 Maharajah
4 1, 4, 5, 8
5 6 Maverick Man
6 5 Chapeau*
7 3, 4, 11

Vadet gäller startnummer

12 rader x 50 x 0,50 kr Totalt: 300,00 kr

Kvittonummer: 6F8C E0D4 A4D3 0901

Hann inte posta.. och det gick åt helvete! Skit omgång!
clarund (+1)
Gammal 2013-11-23, 14:36   #136

2018

Standard

Citat:
Ja då. Både månen och maja torskar.
Gammal 2013-11-23, 14:36   #137

Helges avatar

Standard

Citat:

Jobba jackpot, jobba
alle (+10)
Gammal 2013-11-23, 14:37   #138

clarunds avatar

Standard

Vi såg väl iaf att det där om Brodd var galet 2an gick barfota !??

Fin bana !?

Gammal 2013-11-23, 14:38   #139

fusbars avatar

Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 6 Verymuchkiss Karsk
2 3, 10
3 1, 2, 5, 9, 11
4 4, 11
5 2, 6, 7
6 12 Quangaroo Zet
7 1, 3, 4

Vadet gäller startnummer

180 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 90,00 kr

Kvittonummer: 2B2A E4D8 C4B1

Spik på Greven eller Karsk i först.. jag valde fel. Im out!
Gammal 2013-11-23, 14:39   #140

Standard

Jobba nu Daniel !!!
Gammal 2013-11-23, 14:40   #141

Helges avatar

Standard

Citat:
Vi såg väl iaf att det där om Brodd var galet 2an gick barfota !??

Fin bana !?
2/5 har vunnit bfro, Lingbo Helen i första V4 gick så med.
Gammal 2013-11-23, 14:40   #142
DIF

Standard

Citat:
Jobba jackpot, jobba
Hyfsat säker på att det blir jackpot för både femmor och sexor.
Följande nummer på väg in: 3,9,4,6, ÖPPET LOPP och sist 3 = utd. 7 rätt ca 100 - 160 kr.
Gammal 2013-11-23, 14:43   #143

clarunds avatar

Standard

Citat:
Iofs sant.

Men just Höwings är en överskattad tysk lus, begränsad. Sånt spelar oxå in, spelar ju ingen roll hur en lus värmer, nästan bättre om de värmer bra och drar på sig spel. Denna specifikt är en glänsare, blev själv lurad första gången jag såg den.

Gammal 2013-11-23, 14:44   #144

Helges avatar

Standard

Citat:
Hyfsat säker på att det blir jackpot för både femmor och sexor.
Följande nummer på väg in: 3,9,4,6, ÖPPET LOPP och sist 3 = utd. 7 rätt ca 100 - 160 kr.
Kände så med och avstod V75. Inge kul V75 och inge måste att spela, räcker och titta idag.

Har jag fel så grattar jag redan nu dom som vält rätt favoriter, tyvärr ser 99% av alla system lika trista ut som jag sett på diverse travsidor
Gammal 2013-11-23, 14:49   #145

Sharp$: 1645
Standard

Ingen som tror på Robin Ru idag?
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 14:50   #146

clarunds avatar

Standard

Citat:
Kände så med och avstod V75. Inge kul V75 och inge måste att spela, räcker och titta idag.

Har jag fel så grattar jag redan nu dom som vält rätt favoriter, tyvärr ser 99% av alla system lika trista ut som jag sett på diverse travsidor
Klart man måste spela

Har själv suttit gårdagskväll och varvat, jänkartrav på massa banor, Basket och lite poker till kl 5 i morse

Gammal 2013-11-23, 14:50   #147

Standard

Vore kul om det kunde bli jackpot. Va rätt länge sen på v75 känns det som. Så man med gott samvete kan grotta ner sig 40 timmar till nästa omgång.
Gammal 2013-11-23, 14:52   #148

clarunds avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Ingen som tror på Robin Ru idag?
Njae men tränaren trodde på honom "om han hamnar mitt i det", vem vet, många intresserade och blir det körning kanske men nja.

Gammal 2013-11-23, 14:56   #149

Helges avatar

Standard

Spets och slut på favoriten igen.

Heja jackpot - jobba
Gammal 2013-11-23, 14:59   #150

2018

Standard

Sjuan i tredje och elvan i fjärde så finns det mycket bra chans till deg idag! I'm a dreamer!
Gammal 2013-11-23, 15:01   #151

Standard

Nu kommer skrällarna
Gammal 2013-11-23, 15:02   #152

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Ni som spekulerar i favoritfall för Maharaja - vad bygger ni detta på? Har ni fått info om att denne skulle ha en infektion, vara halt, skall bli påkörd etc., eller? En del talar om frågetecken kring distansförmågan - är ni sanna, eller? Länge sedan jag såg så många förhoppningar om att en häst skall vara sjuk eller få materialfel - är det inte tävling ni vill se, det är vad ni oftast säger i alla fall...

Maharaja förlorar INTE detta!!! Det finns en (1) långdistansare i loppet emot. Resten är sprinters och medeldistansare - varför skall dessa då vinna? De enda jag förstår och som garderar med tanke på skräll pga. att de vill ha en hög utdelning - inte de som verkligen tror att Maharaja förlorar om nu inte denne tappar sulkyn...

Och att Hultman skulle ha infektioner titt som tätt - det har alla och jag tvivlar på att Marre ens står stallad tillsammans med andra djur...

Nej, skärpning och njut istället av en världsstjärna som kommer pissa på motståndet sista 700, när gasen stämplas i botten...

Gammal 2013-11-23, 15:04   #153

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Klart man måste spela

Har själv suttit gårdagskväll och varvat, jänkartrav på massa banor, Basket och lite poker till kl 5 i morse

Spelar du på jänkartravet, eller ser du på den enbart för sportens skull...? Var spelar du i sådana fall?

Gammal 2013-11-23, 15:05   #154

Standard

Citat:

Gjorde ett försök, med jokern kan man ju ialla fall ranka lite kul.

Då vinner 2 av de minst spelade streckfavoriterna, de som verkligen har försökt jobba bort.

För att min rad ska sitta ska Stamping, Nikita Broline och Quangeroo helst vinna................
Gammal 2013-11-23, 15:08   #155
DIF

Standard

Alla har redan nu börjat vrida på huvudet för att se när maharaja kommer och då är det 10 min kvar till start. Kan bli mer offensivt nu när han slipper trötter, lär sändas fram omgående och vem ska svara?
Visst kan Usain Bolt ramla eller fastna i startblocket eller så kan blixten slå ner just på honom. Men löjligt långsökt att spekulera i torsk.
Pilkast (+10)
Gammal 2013-11-23, 15:11   #156

clarunds avatar

Standard

Jävlar vad fin Winning Love ser ut...

Gammal 2013-11-23, 15:14   #157
DIF

Standard

Ni som tror att kejsaren faller: Övriga 10 hästar och deras samlade 50 senaste starter = 2 segrar, bägge av trustworhty ås som startar från sämsta spåret:-)
Finns ju ingen av de djuren som vill vinna ens i vanliga lopp. SKÅL
Gammal 2013-11-23, 15:14   #158

Sharp$: 4740
Standard

Kom igen Ronaldinho finta dom
dReaMz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 15:14   #159

clarunds avatar

Standard

Citat:
Spelar du på jänkartravet, eller ser du på den enbart för sportens skull...? Var spelar du i sådana fall?

It's a secret.

Men Basket är bättre underhållning, riktigt underskattat och Live betting en perfekt krydda.

Gammal 2013-11-23, 15:15   #160

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Se på Maharaja och jämför med de andra stolpskotten - här talar vi utstrålning och djävlar vad peppad han ser ut... Han kommer slakta de andra även om han ser lite rund ut kring magen, för att vara honom...

Ser riktigt välmående ut...

Gammal 2013-11-23, 15:16   #161

Standard

Kan vi hoppas på winning love .?
Gammal 2013-11-23, 15:17   #162

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av techtrade1 Visa inlägg
Kan vi hoppas på winning love .?

NEJ!!!

Gammal 2013-11-23, 15:18   #163
ros

Sharp$: 2035
Standard

Registrerat spel

Datum:Lördag 2013-11-23
Bana : Gävle
Spelform:V75, omg.57

Avd Ordinarie hästar
1 2 4 5 12
2 3 Julio de Luxe
3 9 Maharajah
4 4 Månprinsen A.M.
5 2 4 6 8 9 10 14 15
6 3 4 9
7 1 3 6 8

Vadet gäller startnummer

384 x 1 x 0.50 kr =192 kr

Kvittonummer: 4380 C890 CAxx xxxx
ros är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 15:21   #164

Standard

nu händer det ju grejer....
Gammal 2013-11-23, 15:21   #165

Viroids avatar

Standard

Yes! En A-häst i avd 3.
Gammal 2013-11-23, 15:21   #166

Standard

Sådär ja, så bra va "kungen"
BlackCobra (+2)
Gammal 2013-11-23, 15:21   #167

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Hehe, jag lägger ned vapnen och erkänner mig besegrad...

Gammal 2013-11-23, 15:21   #168

Standard

Så jaaaa därför vi älskar trav fälla favoriter Bomb, nu ska de fällas igen BOMB
Gammal 2013-11-23, 15:22   #169

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Sådär ja
Inga träd växer till himmlen
Gammal 2013-11-23, 15:22   #170
DIF

Standard

Går och letar rätt på en gigantisk dumstrut!! ähhh grattis till er som garderade, nu blire hockey och DIF istället
Gammal 2013-11-23, 15:22   #171

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Sjuan i tredje och elvan i fjärde så finns det mycket bra chans till deg idag! I'm a dreamer!
Ja det gick ju vägen i tredje i alla fall. Hoppas på samma scenario i fjärde då!
Gammal 2013-11-23, 15:23   #172

Migges avatar

Standard

Citat:
Maharaja förlorar INTE detta!!!

Nej, skärpning och njut istället av en världsstjärna som kommer pissa på motståndet sista 700, när gasen stämplas i botten...
Trav är trav & det finns INGA säkra spikar!
BlackCobra (+2)
Gammal 2013-11-23, 15:23   #173

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2151

Standard

Hahaha, vem fan spikar en Hultman-storis? 80%...vilket skämt.
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 15:24   #174

Standard

Ni som undra varför man skulle fälla Maharajah stavas ULF OLSSSSSSOOOON
sandro (+15)
Gammal 2013-11-23, 15:24   #175

SuperFinnens avatar

Sharp$: 1392
Standard

faam vad ruttna der är på Liven hon o han ......
SuperFinnen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 15:24   #176

Standard

Grattis alla som tvivlade på Marre,har nu satt mitt sista streck på den.
Gammal 2013-11-23, 15:25   #177

Standard

Ja loppet var nog över för hans del när Åke fick överta och alla radade upp sig bakom.
Gammal 2013-11-23, 15:26   #178

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1714
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Grattis alla som tvivlade på Marre,har nu satt mitt sista streck på den.

Det kan väl va dumt? Han ska väl inte vara i form förens i slutet av januari.... Och det är ju 2 mån kvar så han blir nog bättre...
mrgump är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 15:26   #179
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Hah hah....
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 15:27   #180

Standard

jobba nu stamping så man får nåt på sexan
Gammal 2013-11-23, 15:27   #181

Standard

Surt, känns som man valde fel favorit att gardera med andra ord..satt länge och väl och funderade på vilken av Marre och Månen jag skulle gardera och till slut föll valet på Månen...
borde lita mer på magkänslan istället :/
Gammal 2013-11-23, 15:28   #182

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dReaMz Visa inlägg
Ni som undra varför man skulle fälla Maharajah stavas ULF OLSSSSSSOOOON
Ja han är fantasilös den mannen, snäppet värre än "dödens-Jorma"

Blir det inte spets för någon av dom eller fältet lägger sig på rygg när dom kommer framåt så sitter dom där och petar näsan utan chans att vinna loppet.

Hoppas Örjan kommer tillbaka snart, Uffe förtjänar inte att köra dom hästarna han har kört senaste tiden, han är en lunch-lallare som ska vinna billiga lopp på V4 eller V5.
Gammal 2013-11-23, 15:28   #183

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandro Visa inlägg
Ja loppet var nog över för hans del när Åke fick överta och alla radade upp sig bakom.
Maharajah, långsam från start, 9e spår... Vilket annat loppscenario hade lånets troligt?
Gammal 2013-11-23, 15:29   #184

Standard

Nu ska bara månprinsen galoppera eller komma 2:a det räcker så gjorde jag helt rätt på att ta bort både marre och månprinsen
Gammal 2013-11-23, 15:31   #185

clarunds avatar

Standard

Synd att Åke Lindblom var så rädd för Marre, annars har han chansen...

Hade nog blivit lika ivrig själv oxå men ändå.

Gammal 2013-11-23, 15:31   #186

Standard

Myllarfaks eller Stamping i nästa nu så 6:orna ger något....
Gammal 2013-11-23, 15:32   #187

Standard

jahap,

följande för 7

stamping
Maverick Man
Ulm Karsk, Democrat
Mellby amiral

Trist att båda C-hästarna som fick vinna vann i de 2 första, där dog hela omgången för mitt system.

Men det är väl det man gör fel, man ska fälla allt och alla samt hitta vinklar och vrår på allt. Va väl en av alla som gick på Greve E och barfotabalansen............

Senast redigerad av Lillis den 2013-11-23 klockan 15:34.
Gammal 2013-11-23, 15:34   #188

Sharp$: 2544
Standard

Enbart löjligt att skylla på Ulf Ohlsson, kan inte se att han gjorde några fel i loppet. Hästen är väl inte bättre än så här, att göra honom till skyhög favorit enbart på senaste insatsen där han mötte tämligen mediokra motståndare var väl kanske inte helt genomtänkt av spelarkollektivet. Hur många gånger har vi nu hört Hultman säga " Han har aldrig känts bättre än såhär som han gör nu"?
Migge (+1), DIF (+3)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 15:35   #189

drakens avatar

Standard

Mötte ingenting. Ungefär som när Tyson gick upp helt otränad mot en fet alkoholiserad Buster Douglas och skulle vinna med högern bunden bakom ryggen. Ett slag skjortan tom. Ulf trodde han skulle vinna pissenkelt . Nu torskar månen också så blir det fina pengar för många i dag. Jag gick mest på dubbeln idag. Sjöar på Dubbelslag 3,10. Troooooligt.
Gammal 2013-11-23, 15:37   #190

clarunds avatar

Standard

Har förstås bara att förlora med att sticka ut hakan men Månprinsen AM.... här är det väl klasskillnad !?

Sen ... form osv, Voje Nido motbud??

Gammal 2013-11-23, 15:38   #191

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mrgump Visa inlägg
Det kan väl va dumt? Han ska väl inte vara i form förens i slutet av januari.... Och det är ju 2 mån kvar så han blir nog bättre...
Blir ändå inget streck från mej
Gammal 2013-11-23, 15:39   #192

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Enbart löjligt att skylla på Ulf Ohlsson, kan inte se att han gjorde några fel i loppet. Hästen är väl inte bättre än så här, att göra honom till skyhög favorit enbart på senaste insatsen där han mötte tämligen mediokra motståndare var väl kanske inte helt genomtänkt av spelarkollektivet. Hur många gånger har vi nu hört Hultman säga " Han har aldrig känts bättre än såhär som han gör nu"?

Håller med dig, finns inte en kusk i hela världen som hade vunnit med Marre idag. Inte Uffes fel...märkligt att skylla på honom.
clarund (+1), DIF (+3), tomtom2 (+5)
Gammal 2013-11-23, 15:42   #193

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Melander är ingen taktiker, men hästen är 50m bättre än de andra
Gammal 2013-11-23, 15:46   #194

2018

Standard

10,1,4 i sista avdelningarna. Jobba!
Gammal 2013-11-23, 15:47   #195

Standard

Surt när man har alla hästar så vinner favoriten uscccccch....

Uffe ska ha skit när han sitter på en häst som alla hyllar till topp och värmer som en kung och förlorar som en loser.
Gammal 2013-11-23, 15:48   #196

Sharp$: 458
Standard

Citat:
Synd att Åke Lindblom var så rädd för Marre, annars har han chansen...

Hade nog blivit lika ivrig själv oxå men ändå.
Sådär kör Åke alltid så han brydde sig nog föga om marre
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 15:51   #197

2018

Standard

11 häst på tre lopp. Kanske kan få tillbaka insatsen idag.. Hemmastaden levererar inte skrällarna som jag hoppades på!
Gammal 2013-11-23, 15:51   #198

drakens avatar

Standard

Får hoppas att Erik stänker in favoriten nu så blir det nog jackpot i alla fall trots marres förlust.
Gammal 2013-11-23, 15:53   #199

Standard

Spelar en raket med Ulf O i de tre sista avd.
Gammal 2013-11-23, 15:54   #200

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Får hoppas att Erik stänker in favoriten nu så blir det nog jackpot i alla fall trots marres förlust.
Jackpotchansen lever i allra högsta grad!

Gammal 2013-11-23, 15:57   #201

Klankes avatar

Standard

Provar en rolig trio..

Hästar
1:a 4, 6
2:a 2, 3, 4, 5, 6
3:a 2, 3, 4, 5, 6
24 x 2,00 kr = 48,00 kr

:=)

DD1. 5
DD2. 8-9
* 50
Gammal 2013-11-23, 15:59   #202

clarunds avatar

Standard

Nu snackar experterna, har de inte sett Maverick innan ser snarare bättre ut idag han är sådan.

sen ser förstås 8an ruskig ut men ändå.

Gammal 2013-11-23, 16:00   #203

Standard

Klanke

ska du köra en DD så kör rakt 3-11
Gammal 2013-11-23, 16:01   #204

clarunds avatar

Standard

Citat:
Melander är ingen taktiker, men hästen är 50m bättre än de andra
Nej han e 100 bättre, men idag hade han inget lopp i kroppen. Inte toppform.

Gammal 2013-11-23, 16:04   #205

clarunds avatar

Standard

Äsch Maverick är stark tror det kvittar med lite fart om han e frisk.

Gammal 2013-11-23, 16:05   #206

Viroids avatar

Standard

Oj, då var man ute i alla fall, men det blir inte mycket till utdelning idag heller.
Gammal 2013-11-23, 16:08   #207

clarunds avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Sådär kör Åke alltid så han brydde sig nog föga om marre
Knappast, han ville plåga Marre men jaja var inte så konstigt. Surt på V7 iaf att han kör bort Winning Love idag.

Gammal 2013-11-23, 16:08   #208

Helges avatar

Standard

Citat:
Äsch Maverick är stark tror det kvittar med lite fart om han e frisk.
Det där var dagens största behållning, underbar skalle på den
Klanke (+2)
Gammal 2013-11-23, 16:10   #209

Standard

När ja ser en häst som Maverick Man då vet ja varför ja började med trav Fantastiskt.
Gammal 2013-11-23, 16:11   #210

Sharp$: 458
Standard

Citat:
Knappast, han ville plåga Marre men jaja var inte så konstigt. Surt på V7 iaf att han kör bort Winning Love idag.
Ja så var det nog med Sveriges kortaste upplopp. Åke kör Alltid undan när han är i spets även på banor med långa upplopp. Kunskapen här är lika bra som vanligt
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 16:12   #211

Sharp$: 2544
Standard

Citat:
Jackpotchansen lever i allra högsta grad!

Men helt seriöst, Helge och ni andra som vurmar för jackpot. Är det egentligen nåt att stå efter? Det är ju lika jävla svårt att sätta 7:an oavsett om det är jackpot eller inte, visserligen bättre betalt om man lyckas men samtidigt fler storspelare som går in tungt och roffar åt sig av kakan. Jag är inte alls övertygad om jackpotomgångarnas föträfflighet, snarare tvärtom faktiskt....
Migge (+5), Viroid (+5), clarund (+7)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 16:18   #212

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Men helt seriöst, Helge och ni andra som vurmar för jackpot. Är det egentligen nåt att stå efter? Det är ju lika jävla svårt att sätta 7:an oavsett om det är jackpot eller inte, visserligen bättre betalt om man lyckas men samtidigt fler storspelare som går in tungt och roffar åt sig av kakan. Jag är inte alls övertygad om jackpotomgångarnas föträfflighet, snarare tvärtom faktiskt....
Ja, smaken är som baken. Då jag avstått V75 idag så är jag gärna med och hugger på en jackpot, lönehelg och allt på Jägersro. Dagens sparade insatser, dubblas till kommande omgång.

Gammal 2013-11-23, 16:18   #213

fusbars avatar

Standard

Dagens Dubbel 12-3 (Lennart hyllar Q-Zet till skyarna) Dagens BOMB!
Gammal 2013-11-23, 16:24   #214

Standard

Varför inte 10/3'8
Gammal 2013-11-23, 16:26   #215

Standard

Lite märkligt att direkt efter att dom gick ut med att dom skulle söka efter andra preparat vid dopingkontroller så försvann Redèn och har varit helt anonym sedan dess. Går inte att fuska hur länge som helst tydligen.
Gammal 2013-11-23, 16:26   #216

fusbars avatar

Standard

Citat:
Dagens Dubbel 12-3 (Lennart hyllar Q-Zet till skyarna) Dagens BOMB!
Nej, inte idag. Spåret och distansen blev döden. Nästa gång kanske..
Gammal 2013-11-23, 16:27   #217

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Uffe är sig lik.
Spelar ingen roll hur bra hästen gick senast.
Han sitter där i lustempo och hoppas på tur eller något.
Mannen har definitivt barnförlamning.
Gammal 2013-11-23, 16:30   #218

Standard

Citat:
Uffe är sig lik.
Spelar ingen roll hur bra hästen gick senast.
Han sitter där i lustempo och hoppas på tur eller något.
Mannen har definitivt barnförlamning.
Ska bli intressant och se hur han kör bort 11.an i sista nu.
Gammal 2013-11-23, 16:33   #219

Standard

Hoppas 12 TELL ME NO LIES vinner så får man över 50 lax på bolaget vore skönt så de inte blir jackpott till snålisarna här inne.
Gammal 2013-11-23, 16:35   #220

fusbars avatar

Standard

Citat:
Hoppas 12 TELL ME NO LIES vinner så får man över 50 lax på bolaget vore skönt så de inte blir jackpott till snålisarna här inne.
Klart ni ska ha 50 lax in på kontot. Nu kör vi!
Gammal 2013-11-23, 16:35   #221

clarunds avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Ja så var det nog med Sveriges kortaste upplopp. Åke kör Alltid undan när han är i spets även på banor med långa upplopp. Kunskapen här är lika bra som vanligt
Ja du tillför inte mycket iaf.

Han drar hårt i 3000 meter för att mörda Marre som gick med brodd (?), jag gillar oxå Åke Lindblom men det är inte tal om annat än att han kör för mycket mot Marre må vara en efterhandskonstruktion.

Nu låter jag det vara du är expert på att bli personlig, det vet ju alla

Gammal 2013-11-23, 16:38   #222

Standard

Citat:
Ja det finns ju alltid drömmare som har med chanslösa hästar på systemet men tyvärr så blir det inga 50 lax för dig idag.

Blir en skön JP till nästa helg

Även om det minst spelade skulle vinna sista så blir det JP på 5 rätt.
Gammal 2013-11-23, 16:40   #223

tornados avatar

Sharp$: 3825
Standard

Finns inga chanslösa hästar. det enda som jag vet är sant i denna sport!
Migge (+1)
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 16:40   #224

Standard

Får hoppas Jennifer kör så det ryker cheers m8's

Registrerat spel

Bana: Gävle, omg. 34
Spelform: V3

Avd Ordinarie hästar
1 6 Eros Tooma
2 9 Tomtegubben
3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14, 15

Vadet gäller startnummer

13 rader x 1 x 10,00 kr Totalt: 130,00 kr

Kvittonummer: EF42 C85C 6xxx xxxx
Gammal 2013-11-23, 16:41   #225

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tornado Visa inlägg
Finns inga chanslösa hästar. det enda som jag vet är sant i denna sport!
Jo då, vid körningen i badkaret så försvann den hästen ner i avloppet.

10 tal personer som tror på 12.an här inne i sista och precis som jag skrev tidigare i veckan så finns det inte att en häst med 1% insats som varannan kotte här inne tror på går och vinner, aldrig hänt och kommer aldrig göra det heller.

Senast redigerad av sandro den 2013-11-23 klockan 16:43.
Gammal 2013-11-23, 16:42   #226

Sharp$: 15731
Standard

Rico follo.........Erik for president
sandro (+5)
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 16:43   #227

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Provar en rolig trio..

:=)

DD1. 5
DD2. 8-9
* 50

Lycka till med din DD
Gammal 2013-11-23, 16:44   #228

Standard

Att Anton snackar upp den i liven nu gör den ännu mer chanslös haha
Gammal 2013-11-23, 16:45   #229

Viroids avatar

Standard

Citat:
Han drar hårt i 3000 meter för att mörda Marre som gick med brodd (?), jag gillar oxå Åke Lindblom men det är inte tal om annat än att han kör för mycket mot Marre må vara en efterhandskonstruktion.
Om man inte har bästa hästen, men sitter i spets, så är det bästa man kan göra att köra så fort man förmår så att de som går i ytterspåren får jobba mera än ens egen häst får göra.

Jag tror inte att Åke trodde att Perfectly Enough skulle ta 4 längder och gå i tredjespår i sista kurvan, och någon annan än den kom inte förbi.
Gammal 2013-11-23, 16:46   #230

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av elwiz Visa inlägg
Rico follo.........Erik for president
Ja det är heltäckt med 7,8,9 i detta loppet och har varit det hela veckan, åt andra sidan så var marre given hela veckan också.
Gammal 2013-11-23, 16:46   #231

laxdasens avatar

Standard

MELLBY A vinner med hundra nu
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 16:50   #232

Standard

Dasen hade rätt den vann med 100 och välkommen tillbaka dasen!

Mina 3 var lika chanslösa som 12.an var, Skoglund körde verkligen som att han hade en 1%. Sökte sarg direkt och körde sist invändigt där han satt kvar i mål.

JP till folket!
Gammal 2013-11-23, 16:50   #233

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Sex första och en andra rankad.
Borde bli dubbeljack
Gammal 2013-11-23, 16:50   #234
Banned

Sharp$: 2100

Standard

Det var nära :-)

Registrerat spel

1 1, 2, 3, 5 (12, 10)
2 3 Julio de Luxe (1, 7)
3 9 Maharajah (5, 8)
4 4, 5 (7, 10)
5 6 Maverick Man (15, 1)
6 4, 5, 10 (9, 3)
7 3 Mellby Amiral (4, 10)

Vadet gäller startnummer

24 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 12,00 kr

Kvittonummer: ABCA 4181 643B 0101
BignBlessed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 16:51   #235

clarunds avatar

Standard

Citat:
Om man inte har bästa hästen, men sitter i spets, så är det bästa man kan göra att köra så fort man förmår så att de som går i ytterspåren får jobba mera än ens egen häst får göra.

Jag tror inte att Åke trodde att Perfectly Enough skulle ta 4 längder och gå i tredjespår i sista kurvan, och någon annan än den kom inte förbi.
Vet vad du menar men så ospeedig är inte Winning Love, däremot lite av One speed horse i eliten och då ska man inte köra på den mjölksyra.

Rätt avvägt vinner han men Åke visste knappast att hultman körde med broddskor (1,5 s typ).

Skönt det inte skrällde i första och femte iaf, nu kunde man lika gärna stå över vinsten:

KVITTO III
HÄSTAR RES
1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 12 ( 9, 10
2 3 JULIO DE LUXE 1, 5
3 5 WINNING LOVE 4, 2
4 4 MÅNPRINSEN A.M. 7, 5
5 6 MAVERICK MAN 1, 8
7 1, 3 ( 11, 9
128 RADER x 1 x 0,50 KR

Gammal 2013-11-23, 16:51   #236

Standard

Härligt laxdasen hoppas du slakta.

Sandro du var helt rätt ute angånde vackra TELL ME NO LIES
Gammal 2013-11-23, 16:53   #237

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 2502
Standard

dubbeljack blev det
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 16:53   #238

Standard

Blir en trevlig Jackpot nästa helg då...
Gammal 2013-11-23, 16:56   #239

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dumle Visa inlägg
dubbeljack blev det

Helt väntat och underbart!!

Gammal 2013-11-23, 17:02   #240

Standard

Bra. Ska jag börja med att sätta V64:an i morgon så att man har lite ammunition till lördag......
Gammal 2013-11-23, 17:11   #241

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
Bra. Ska jag börja med att sätta V64:an i morgon så att man har lite ammunition till lördag......
har du nån bra spik till imor, min form är kass
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 17:12   #242

clarunds avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandro Visa inlägg
Lite märkligt att direkt efter att dom gick ut med att dom skulle söka efter andra preparat vid dopingkontroller så försvann Redèn och har varit helt anonym sedan dess. Går inte att fuska hur länge som helst tydligen.
Största dippen har väl Hultman haft , men jag säger inget så har jag ingenting sagt

Edit: äsch jag tror inget heller men det är lätt att se spöken och samband som inte finns. spekulera kan man alltid göra.

Senast redigerad av clarund den 2013-11-23 klockan 17:15.
Gammal 2013-11-23, 17:27   #243

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1541
Standard

7 gånger alla på V5, händer inget
ramenxl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 17:27   #244

drakens avatar

Standard

Om människan utsätter sig själv för en massa prestationshöjande medel inom diverse idrotter så är det otroligt korkat att tro att vi inte skulle dopa en häst för att själva få vinning av det.
Det vart som väntat en totalt usel omgång med bara favoriter. Alla visste det från början. Jackpotten var säkert sedan länge inplanerad till en lönehelg. Atg gnuggar händerna så klart. Självklart är det inte mkt lättare att sätta 7an en jackpotomgång men oftast har man lite större chans då man oftast höjer insatsen.
Antar att de flesta här inne inte fick 7 rätt. Bara ett sundhetstecken. Sätter man en sådan 7a så spelar man troligen alltid med favoriter och kommer aldrig att ha chansen att vinna mycket pengar.
Då kan man spela på något annat som ger säkrare pengar. Plats,HTH tex.
Gammal 2013-11-23, 17:43   #245

clarunds avatar

Standard

Citat:

En annan sak; var ju bara en häst som gick i "ytterspåren" således bör man väl vara lite taktisk och åtminstone tvinga ut dem där iaf och inte dra allt vad tygen håller ?

Men som sagt, Åke kunde ju inte veta vad vi TV-tittare fick höra av Hultman i sista stund, nämligen att det krävdes små brodd, vilket gör att skorna måste vara av något tyngre modell , han sa oxå tydligt att det "inte räcker med greppskor".

Jaja nog om det.

Gammal 2013-11-23, 17:59   #246

fusbars avatar

Standard

Var kör dom V75 nästa gång? Hörde något om Jägers?
Gammal 2013-11-23, 18:01   #247

Migges avatar

Standard

Citat:
Jägersro 30/11!
fusbar (+1)
Gammal 2013-11-23, 18:12   #248
Banned

Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 2 Greve E.
2 6, 8, 11, 12
3 1, 9
4 4 Månprinsen A.M.
5 6, 10, 15
6 5 Chapeau*
7 6, 9

Vadet gäller startnummer

48 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 24,00 kr

Kvittonummer: CF00 0C10 8C53 0901

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 2, 5
2 3 Julio de Luxe
3 4, 5, 7, 10
4 4 Månprinsen A.M.
5 1, 2, 4, 6, 8
6 1 Brasil Boko
7 1, 7

Vadet gäller startnummer

80 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 40,00 kr

Kvittonummer: A52E 8010 8E53 8945

Ja, det hjälper ju inte att sätta spikarna (på ena systemet) ifall det inte skräller i de övriga loppen men det kuned gått med tokdragen

Tittar ni på mitt svar till laxdasen i det första meddelandet så hittar vi sju rätt på 128 rader, dvs två hästar i varje lopp. Sen kunde vi kört den 100 gånger så hade det blivit 60 000
Migge (+1)
Gammal 2013-11-23, 18:17   #249

Standard

Vann en lagom insats till morgondagens jackpot på dagens enda spel. Till dubbeljackpotten nästa helg blir det hårdplugg. Kan tänka mig göra ett mindre bolag till lördag om det finns intresse. Har redan ett stort som är fullt.

Senast redigerad av NicklasJ den 2013-11-23 klockan 18:18.
Gammal 2013-11-23, 18:22   #250

Helges avatar

Standard

Citat:
Japp med fint lopp i Svensk Uppfödningslöpning 2013 för tvååringarna.
(jag gillar Enya Boko skarpt men var flera fina prestationer i försöket)

Sedan talades det ju om att Raja Mirchi skulle dyka upp i startlistan.
fusbar (+1)
Gammal 2013-11-23, 18:35   #251

Standard

he he dubble op

Citat:
V75

V75 BANE
23.11.2013

V75-1: 1,2,3,4,5,6,8,9,10,11,12
V75-2: 3
V75-3: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11
V75-4: 4
V75-5: 2,6,15
V75-6: 2,3,4,5,12
V75-7: 3

Beløb pr. række:
Antal rækker:
TOTAL:

0,50 kr.

1815
907,50 kr.

Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S
7 rat er trods 7 rat x 2,5 men i mange løb med fuld gadering held var ikke på min side...men kaffe penge trods dette
clarund (+1)
Gammal 2013-11-23, 18:39   #252

clarunds avatar

Standard

Citat:
Vann en lagom insats till morgondagens jackpot på dagens enda spel. Till dubbeljackpotten nästa helg blir det hårdplugg. Kan tänka mig göra ett mindre bolag till lördag om det finns intresse. Har redan ett stort som är fullt.
Nicklas kan trav, kan rekommendera honom som tippare.

Sen krävs förstås lite insikt i spelteori och framför allt på sällanvinstspel som V75, tålamod !

Lycka till själv ligger jag lågt på streckspel och har redan ett eget bolag.

Sen avskyr jag Jägers, kommer alltid käpprätt på det där så nästa vecka står jag över.

Gammal 2013-11-23, 18:39   #253

Sharp$: 7014
Standard

Citat:
7 rat er trods 7 rat x 2,5 men i mange løb med fuld gadering held var ikke på min side...men kaffe penge trods dette
Hvordan spiller du 2,5 gang når du spiller via nettet michel ?, er det endnu 1 af dine fantom spil.

Man kan ikke spille til 2,5 gang på danske spil online.

Helge (+10)
Painkiller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 19:27   #254

Sharp$: 980
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Painkiller Visa inlägg
Hvordan spiller du 2,5 gang når du spiller via nettet michel ?, er det endnu 1 af dine fantom spil.

Man kan ikke spille til 2,5 gang på danske spil online.

Det är inte "flerbong" x2.5 utan "Endast V7" som ger x2.5.

Finns verkligen inte "Endast V7" med som alternativ när du spelar från Danmark?
Gammal 2013-11-23, 19:31   #255

Standard

godt set

Citat:
og ikke så sværet og regn dette ud ..--
Gammal 2013-11-23, 19:34   #256

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg

Man kan inte spela endast v7 eller endast v6 online via Danske spel. Man kan heller inte spela v86 online .

Man kan spela endast v7 og v6 når man spelar via terminaler i spel cafeer men ikke via Danskespil.dk

V86 kan man fra danmark kun spela via spel terminaler i kiosker osv spille cafeer.

Måske dette er grunden til at Dansk Travsport er ved at dø.

Derfor undrar det mig at Michel kan spela endast v7 . Fantomspel igen
Gammal 2013-11-23, 19:37   #257

Sharp$: 980
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Painkiller Visa inlägg
Man kan inte spela endast v7 eller endast v6 online via Danske spel. Man kan heller inte spela v86 online .

Man kan spela endast v7 og v6 når man spelar via terminaler i spel cafeer men ikke via Danskespil.dk

V86 kan man fra danmark kun spela via spel terminaler i kiosker osv spille cafeer.

Måske dette er grunden til at Dansk Travsport er ved at dø.

Derfor undrar det mig at Michel kan spela endast v7 . Fantomspel igen
När det är risk för jackpot eller ÄR jackpot-omgång så är "Endast alla rätt V7" det givna valet. Alternativet är att inte lämna in alls. Man kan ju inte medvetet spela för bara 40% av potten.
Gammal 2013-11-23, 19:40   #258

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg

som du kan se bon var ikke spillet online ,det var på et pistop som dette system.--
Gammal 2013-11-23, 19:42   #259

clarunds avatar

Standard

Hehe mitt i allt detta självförhärligande kan man ju konstatera att 6 favoriter och en andrahandare vann och är det ändå så att man måste förhäva sig för att duga

Om jag själv får framhäva några poster (har nog en eller annan mindre lyckad oxå) :

Citat:
Citat:
Är själv lite agnostiker i frågan

Tvivlar inte på distansen även om det var två år sedan han vann Prix de Paris så vittnar det om distansförmåga utöver det vanliga.

Men visst, han har ofta varit sjuk , halsen både sommar och höst så förlust finns.

värderar risken till 20% vilket stämmer bra med strecken runt 80%, således hugget som stucket.

Tycker nog att Winning Love o Haraldinho har något bättre chans än sina streck så gardering är absolut EV+

icke desto mindre, oftast vinner han.

Vi får se.
och

Citat:
Jävlar vad fin Winning Love ser ut...

Men alltså åter igen 6 favoriter fan vad duktig man är som "lyckas" hitta en syndabock i Åke som rent av fick maxutdelning som tvåa !?

Nåväl detta bevisar om något att det är bättre vara ateist än agnostiker när man lirar trav

Sen borde man reagerat på att Hultman ansåg att broddskor var det rätta...

Senast redigerad av clarund den 2013-11-23 klockan 19:44.
Gammal 2013-11-23, 19:53   #260

Standard

Citat:
som du kan se bon var ikke spillet online ,det var på et pistop som dette system.--
Michel stop nu det pjat, du sidder og fantaserer og skriver dine fantomsystemer ind i en skabelon.

Du har ikke spelar den kupon det ved du også godt.

Håber du hygger dig med det, og jeg håber ikke at du en dag rammer millioner på dine fantom systemer, ligesom for 4-6 uger siden hvor du også i dette forum ramte 20-25000 på dine fantom systemer, men aelvfølgelig ikke havde indleveret.

Jeg undres bare over dit spillebudget og daglige kuponer , som starter ved lunch og slutter ved dd om aftenen.

Du spiller dagligt for 1500- 2000 kr men rammer næsten aldrig noget.

Det er ikke mit problem men jeg kan bare ikke tage det seriøst længere, især når jeg kender dig

Jeg stopper denne diskussion nu Michel, held og lykke med dine fantom spel i fremtiden.
Gammal 2013-11-23, 20:04   #261

Standard

Citat:
Är väl 100*10 eller 200*5 som jag kan tänka mig.
Svara

td