Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-17, 19:34   #1

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

V75 uppsnack GÄVLE

Slog upp listan och det var bara fem lopp att tippa....

MAHARAJAH och MÅNPRINSEN.....vinner med HUNDRA var. Spelar ingen roll för det gynnar bara mig som tänker täcka massor i resten och sjöa!
Gammal 2013-11-17, 19:43   #2

laxdasens avatar

Standard

SJU tidiga vinnare

6
3
9
4
6
5
3

två spikar och 5 bra A-hästar
Gammal 2013-11-17, 20:01   #3

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Slog upp listan och det var bara fem lopp att tippa....

MAHARAJAH och MÅNPRINSEN.....vinner med HUNDRA var. Spelar ingen roll för det gynnar bara mig som tänker täcka massor i resten och sjöa!
Hmmm frågan är om man ska stå över och invänta nästa veckas jackpot

Å andra sidan är det förstås tacksamt med gratisspikar och skulle övriga ihåliga lopp hitta skrällösningar så...

Var en omgång på Bergsåker för något år sedan då motsvarande storisar vann som gav en miljon på en simpel rad så man ska inte ge upp på förhand...

Sen har vi förstås sett Marre med "halsinfektion" ett antal gånger...

Vi löser nog detta oxå

Edit: fel av mig, tänkte på denna omgång och även om jag hade två klara så var det bara en storis ... skum bana var det oxå.

1 3 ORIENTAL
Wäjersten Daniel 25,58 361 60 859
2 7 THAT'S MY PAL
Goop Björn 3,39 820 26 834
3 14 NAHAR
Bergh Robert 1,33 906 24 308 9
4 3 TURBO URPO* (FI)
Kontio Jorma 4,55 2 369 9 296
5 7 SUGAR R.S.
Andersson Jimmy H 19,88 36 966 595,9 10
6 10 BREEDLOVE
Goop Björn 3,95 116 946 188,3 4
7 11 TED BLÅGUL
Bergh Robert 12,43 1 498 703 14,70

UTDELNING V75
Antal rätt Utdelning
7 1 498 703 kr
6 5 523 kr
5 217 kr

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av clarund den 2013-11-17 klockan 20:04.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 20:02   #4
Banned

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 363
Standard

Citat:
SJU tidiga vinnare

6
3
9
4
6
5
3

två spikar och 5 bra A-hästar
Håller med i alla avdelningar utom sjätte, men tänkte lägga till vissa hästar som ockå ska räknas mycket högt!

Sen, orka skriv ut namnen, blir enklare att få överblick då.

2 Greve E.
7 Jennie Lovecroft
7 Perfectly Enough (Men spik på 9 Maharajah är nog korrekt)
5 Rino Dox
4 Pineapple Boy (Men spik på 6 Maverick Man kan nog vara rätt trots klassen på loppet)
4 Sandrngham Hanover
1 Elit Håleryd
ImHappyAgain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 20:12   #5

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Hmmm frågan är om man ska stå över och invänta nästa veckas jackpot

Å andra sidan är det förstås tacksamt med gratisspikar och skulle övriga ihåliga lopp hitta skrällösningar så...

Var en omgång på Bergsåker för något år sedan då motsvarande storisar vann som gav en miljon på en simpel rad så man ska inte ge upp på förhand...
Tåls att upprepas ännu en gång dessa kloka ord av Jens Sjöden:

Kolla t ex i topplistan över V75:s högsta utdelningar på sidan 140.
Vid tolv tillfällen har 2A-rader betalat mer än tio miljoner kronor och man finner även en 3A-rad (rad innehållande tre vinnande streckfavoriter alltså) som betalat 23 miljoner.

Det här ska man komma ihåg, när man läser något i stil med ”Vi fäller favoriten i jakt på de stora pengarna!”

Det blir inte stora pengar av favoritfall, det blir stora pengar av skrällvinnare. En 10:e-rankad enprocentare i den rätta raden och det blir miljonutdelning även om det vunnit två-tre streckfavoriter också.
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 20:19   #6
Banned

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg

Vid tolv tillfällen har 2A-rader betalat mer än tio miljoner kronor och man finner även en 3A-rad (rad innehållande tre vinnande streckfavoriter alltså) som betalat 23 miljoner.

Det här ska man komma ihåg, när man läser något i stil med ”Vi fäller favoriten i jakt på de stora pengarna!”

Det blir inte stora pengar av favoritfall, det blir stora pengar av skrällvinnare. En 10:e-rankad enprocentare i den rätta raden och det blir miljonutdelning även om det vunnit två-tre streckfavoriter också.
Jag vill dock säga att det är just riktigt stora favoriter som fallit då också och inte några 35%-aare precis. Det är när dessa över 70% faller som det ger klirr. Så det är just stora favoriter som man måste fälla oftast! Kan ju dock ge bra ändå men vinner två stycken 70%-are+ så måste det smälla som fan i övriga. Dock när man ser vinnarodds på kanske runt 4 så kan det ligga en riktigt stor favorit bakom och då rensar ju denna 14%-are bra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1)
ImHappyAgain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 21:49   #7

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ImHappyAgain Visa inlägg
Håller med i alla avdelningar utom sjätte, men tänkte lägga till vissa hästar som ockå ska räknas mycket högt!

Sen, orka skriv ut namnen, blir enklare att få överblick då.

2 Greve E.
7 Jennie Lovecroft
7 Perfectly Enough (Men spik på 9 Maharajah är nog korrekt)
5 Rino Dox
4 Pineapple Boy (Men spik på 6 Maverick Man kan nog vara rätt trots klassen på loppet)
4 Sandrngham Hanover
1 Elit Håleryd
Ok... jag lär mig själv alla namn i alla lopp på max 5 min utantill så behöver själv bara nummer men ska tänka på det i forts.
Gammal 2013-11-17, 23:10   #8

Helges avatar

Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ok... jag lär mig själv alla namn i alla lopp på max 5 min utantill så behöver själv bara nummer men ska tänka på det i forts.
Du betar säkert av telefonkatalogen i samma hastighet med och minns
Det finns en diagnos för det

Run Laxdasen run...

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
anderna (+5), Fyran (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 23:34   #9

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

tja

http://www.travronden.se/nyheter/spo...akom-maharajah
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 23:57   #10

Helges avatar

Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av michel65 Visa inlägg
Inte precis kö till det loppet - alla kom med... Jag menar alla

Marre med 24 550 poäng - mot nästa PERFECTLY ENOUGH 3000.. sedan kraftigt fallande skala.

Måste kännas kul för Gävle travet?

Men vintertid nu och bara vänja sig
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-18, 06:59   #11

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5188
Standard

Citat:

Anar att du är ung och spänstig, dasen - åtminstone väldigt ungdomlig i

sinnet... Jag menar - sånt fotografiskt minne har knappast vi gamlingar som

fyllt 40... Tusan - det blir ju mer att man minns typ spik på 12an igår men ej

namnet på rak arm... Har du samma fotografiska minne när det gäller studier

av lopp ur lopparkivet --- dvs att du minns en massa lopp ? Eller

kuskprestationer ?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-18, 09:02   #12

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13311
Standard

Show MAHARAJAH väntas

capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-18, 11:07   #13

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Du betar säkert av telefonkatalogen i samma hastighet med och minns
Det finns en diagnos för det

Run Laxdasen run...

haha nej jg har ej den förmågan alls... jag gillar trav och har alltid kunnat minnas allt utan att anteckna det som många andra behöver.Så någon Forest gumpare ser jag mig inte som. Vissa har förmågan att snappa upp saker snabbt och andra inte.... ser det inte alltid som en fördel att jag snappar upp allt inom travet. Blir mycket i skallen också Detta brukar jag avhjälpa med en rejäl fylla. Tyvärr sitter det kvar även efteråt.... och nej inte ung.... 44 år.... men ung i sinnet är jag.... känner mig som en kalv på grönbete när loppen går igång

Senast redigerad av laxdasen den 2013-11-18 klockan 11:09.
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-18, 11:45   #14

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:

Om 2 streckfavoriter tillåts vinna så är det fem som skall fällas. Anar man att en riktig megastoris kan fällas så får man ofta riktigt bra betalt. Inte sällan brukar det från plats 4-5 och nedåt på strecklistan vara enstaka procent. I ett öppet lopp är det ofta 20-25-30% streck där. (Jag vet att vi skall tänka insatsfördelning numera, men jag har inte styrt över dit i huvudet ännu).

Om man inte tror sig kunna fälla de riktigt stora är det ofta riktigt hopplöst att försöka hitta spelvärde i omgången. "Alla" har spikat samma hästar och garderat friskt i de andra loppen. Det finns nästan inga 1%-are i sådana omgångar utom i avdelningarna med megafavoriterna.

Kikar du på de omgångar som gett riktigt bra betalt trots 2 streckfavoriter så lär du finna att de var streckade på mindre än 60% av systemen, kanske var det också en megafavorit som förlorade.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-18, 15:47   #15

clarunds avatar

Sharp$: 437
Standard

Citat:

Först måste jag säga att jag i detta inlägg inte avser driva ena tesen eller andra (ni som vill lyckas nog missuppfatta oavsett )

Vet inte riktigt vad det kloka i herr Sjödens inlägg om valla omgången är.

Känns lite klurigt att han pratar om 2 & 3 favoriter ackompanjerade av typ två skrällar och har mage att påstå att favoritfall inte påverkar.

Vad sjutton implicerar "2 favoriter och 2 skrällar" om övriga lopp?

har favoriterna som uppenbarligen inte vunnit i de 3 loppen inte fällts ?

Jaja statistik kan man forma lite som man önskar men ibland undrar man.

Edit, dessutom pekar han på veckan innan som bra exempel på hur icke-favoritomgångar är underbetalda, lite kul kan tyckas då ett visst bolag i Gbg lämnade in 23,9 system...

Men ok jag förstår vad han vill peka på där, även utan dessa ger den "inte mer" än dryga 2 millar. "Skrällarna" den omgånen var dock rätt tama. Och ok, där har han ju rätt det krävs skrällar.

Senast redigerad av clarund den 2013-11-18 klockan 15:51.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td