Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-17, 17:20   #121
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Ni som tyckte mercedes var stenklar på förhand.... den hade gjort två bra lopp på 1600 m....vissa av er uppmärksammade väl inte ens att det var spår 12 och medel..... vi som gjorde det tyckte kanske att det fanns några moln på himlen
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 17:23   #122
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Jaja, jag vet inte. Om vi bortser hur omgången såg ut, med 2 stora favoriter i skräplopp som man kanske ville gardera och då använda Food Money som spik till 46%.

Men se loppet som isolerat. En jänkare med tvångsprissumma som gjort tre starter, ut över medeldistans. Bevisligen kan den flytta på sig, men den har även fått smörlopp på rulle och spurtat vasst och den har gjort det på kort.

Att den från spår 12 ska gå 12-1300 kvar, tugga i tredjespår (iofs i en rygg) i över ett varv och ändå bara länsa undan.
Ledsen men det fanns inte i min bok, solklar att försöka fälla!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+50), Pilkast (+5)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 17:25   #123
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Ni som tyckte mercedes var stenklar på förhand.... den hade gjort två bra lopp på 1600 m....vissa av er uppmärksammade väl inte ens att det var spår 12 och medel..... vi som gjorde det tyckte kanske att det fanns några moln på himlen
fan du hann före
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 17:26   #124
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
fan du hann före
ja men vi tänkte samtidigt....detta är ett exempel på när det är en fördel att inte se det vi såg..., den vann.....
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 17:26   #125
Banned
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 179
Sharp$: 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Ni som tyckte mercedes var stenklar på förhand.... den hade gjort två bra lopp på 1600 m....vissa av er uppmärksammade väl inte ens att det var spår 12 och medel..... vi som gjorde det tyckte kanske att det fanns några moln på himlen
Spåret är ju helt irrelevant då den legat sist i sina två starter tidigare och gick som en kanon förbi samtliga senast på upploppet. Sen känns ju medel klart mer fördelaktigt då den inte bara har ett och ett halvt varv på sig att runda samtliga.

Men du har väl inte ens sett loppen?
ImHappyAgain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 17:28   #126
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ImHappyAgain Visa inlägg
Spåret är ju helt irrelevant då den legat sist i sina två starter tidigare och gick som en kanon förbi samtliga senast på upploppet. Sen känns ju medel klart mer fördelaktigt då den inte bara har ett och ett halvt varv på sig att runda samtliga.

Men du har väl inte ens sett loppen?
joo har sett loppen... gratts att du vet att en amerikan som aldrig sett 2140 skule vara kanon på det... från spår 12.... hoppas den startar på 4100 nästa gång...99 av 100 såna amerikaner är chanslösa så hoppas inte du tänker så varje gång för då lär du bli black.
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 17:29   #127
Banned
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 179
Sharp$: 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Jaja, jag vet inte. Om vi bortser hur omgången såg ut, med 2 stora favoriter i skräplopp som man kanske ville gardera och då använda Food Money som spik till 46%.

Men se loppet som isolerat. En jänkare med tvångsprissumma som gjort tre starter, ut över medeldistans. Bevisligen kan den flytta på sig, men den har även fått smörlopp på rulle och spurtat vasst och den har gjort det på kort.

Att den från spår 12 ska gå 12-1300 kvar, tugga i tredjespår (iofs i en rygg) i över ett varv och ändå bara länsa undan.
Ledsen men det fanns inte i min bok, solklar att försöka fälla!!
Men du kan ju inte ta upp saker som skett i loppet som att det var en analys före loppet!

Tanken var ju knappast att hamna i en seg rygg och få gå i tredjespår så länge. Tanken var ju snabbt fram i dödens/överta ledningen när den väl gick. Tydligen litade hon inte på att hon skulle ta ner alla på upploppet idag och det var väl rätt analys från henne!
ImHappyAgain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 17:30   #128
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ImHappyAgain Visa inlägg
Spåret är ju helt irrelevant då den legat sist i sina två starter tidigare och gick som en kanon förbi samtliga senast på upploppet. Sen känns ju medel klart mer fördelaktigt då den inte bara har ett och ett halvt varv på sig att runda samtliga.

Men du har väl inte ens sett loppen?
Oj, egentligen är man ju bara dum som bemödar sig att svara.

Men, med din logik skulle ju alla anmäla sina hästar till långlopp. Då tar man ju verkligen bort spårlottning..........
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+10), Greenstar (+5), Pilkast (+5)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 17:32   #129
Banned
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 179
Sharp$: 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
joo har sett loppen... gratts att du vet att en amerikan som aldrig sett 2140 skule vara kanon på det... från spår 12.... hoppas den startar på 4100 nästa gång...99 av 100 såna amerikaner är chanslösa så hoppas inte du tänker så varje gång för då lär du bli black.
Som sagt, har du sett loppen så var det inget snack. Hästen går ju nästan dubbelt så fort som övriga på upploppet. Att den inte skulle orka 500 meter till om den ligger i kön är ju otroligt naivt att tro. Kanske de inte ens kan värma amerikaner i fortsättningen då de blir för trötta av att springa i 16-tempo i 400 meter innan loppet.

Allt handlar ju om utväxlingen när den väl går. Den lär ju knappast vara trött för att det är 500 meter längre och oavsett tempo så var det givet att den skulle runda allt, frågan var bara när.
ImHappyAgain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 17:33   #130
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

ja den tar nog 20 raka nu på samma sätt oavsett motstånd.. jag ger mig...
__________________
@laxdasen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+21)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 17:34   #131
Banned
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 179
Sharp$: 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Oj, egentligen är man ju bara dum som bemödar sig att svara.

Men, med din logik skulle ju alla anmäla sina hästar till långlopp. Då tar man ju verkligen bort spårlottning..........
Du har uppenbarligen inte sett hur snabbt hästen kan förflytta sig!

Det är ju just det som är så korkat! Inte att du orkar besvara mig. En seg häst som inte kan förflytta sig spelar det ju mindre roll vilken distansen är. Men en tvärspeedig häst som legat sist i samtliga starter har ju en fördel i att få 500 meter längre på sig att runda fältet. Eller tror du den hade vunnit lika enkelt över 500 meter och legat sist?

Någon kunskap förväntar man sig ju när folk nu ändå ska orka bemöda sig att svara!
ImHappyAgain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 17:36   #132
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ImHappyAgain Visa inlägg
Men du kan ju inte ta upp saker som skett i loppet som att det var en analys före loppet!

Tanken var ju knappast att hamna i en seg rygg och få gå i tredjespår så länge. Tanken var ju snabbt fram i dödens/överta ledningen när den väl gick. Tydligen litade hon inte på att hon skulle ta ner alla på upploppet idag och det var väl rätt analys från henne!
Alltså vi kan

Lillis förstod uppenbarligen det jag räknade med (bara att kolla kommentaren huruvida hon skulle göra tillräckligt offensivt), att en hel del spår skulle krävas.

Det förstår alla som sett trav i 25+ år (uppenbarligen ingen fördel idag).
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+5), Lillis (+5)
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 17:36   #133
Banned
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 179
Sharp$: 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
ja den tar nog 20 raka nu på samma sätt oavsett motstånd.. jag ger mig...
Jag kan inte hjälpa att du spelar bort en massa pengar och sen thurar här. Jag säger bara hur det var!

Att jag sen inte skriver "KLAR" "VINNER MED HUNDRA" på var och varannan häst gör ju inte att det jag skriver efter ett lopp stämmer mindre bra, eller hur?
ImHappyAgain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 17:38   #134
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ImHappyAgain Visa inlägg
Jag kan inte hjälpa att du spelar bort en massa pengar och sen thurar här. Jag säger bara hur det var!

Att jag sen inte skriver "KLAR" "VINNER MED HUNDRA" på var och varannan häst gör ju inte att det jag skriver efter ett lopp stämmer mindre bra, eller hur?
har gått plus... hela helgen rejält så ingen nöd går på mig..... mina klara vann med exakt hundra ... förresten..med hela upploppet!
__________________
@laxdasen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+3)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 17:40   #135
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ImHappyAgain Visa inlägg
Men du kan ju inte ta upp saker som skett i loppet som att det var en analys före loppet!

Tanken var ju knappast att hamna i en seg rygg och få gå i tredjespår så länge. Tanken var ju snabbt fram i dödens/överta ledningen när den väl gick. Tydligen litade hon inte på att hon skulle ta ner alla på upploppet idag och det var väl rätt analys från henne!
Men ditt j-la troll, såg du loppet.

Hon går 1400 kvar och när hon går så måste hon veta att hon får göra jobbet i tredje resten av loppet.

SEG RYGG Croon kör ju supersnyggt, glider ut och tar dödens och han gör det 2-300 meter. Han sitter ju i dödens innan kurvan. I det läget finns det inte på världskartan att Food Money blir nedsläppt och det ser nästan ut som att hon va helt medveten om det då hon bara surfar med för att sen 6-700 kvar gå till förnyat angrepp.

Mercedes visste helt klart vad hon hade att åka med.

Det jag menade var att precis så som loppet blev kört trodde jag också att det skulle bli kört. Det jag däremot helt hade missbedömt va hur bra hästen gick, därav försökte jag fälla den.

Hade loppet varit över 1640m istället hade jag nog varit mer sugen på att chansspik.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td