|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-11-17, 19:03 | #151 |
Jag sjöar obegr.... det är värde..... du är för underbar! AVGUDAR DIG!
2013-11-17, 19:04 | #152 | |
Citat:
Tycker inte den typen av dubblar är fel alls ur ett annat perspektiv, de dagar man har flyt gäller det att sjöa rejält, andra dagar kan det kvitta Det borde alla förstå Nä nu tar vi kväll va grabbar, nya tag en annan dag !?
2013-11-17, 19:06 | #153 | |
Citat:
"...han bl.a. mötte Guldhästar som Rakas, B.W.L.Champion. Han avgjorde dock på snyggt sätt efter att ha bidat sin tid i kön i stenhårt tempo. Han står återigen tufft inne men ändå lite billigare än senast. Vi har ingen feeling att han är någon renodlad sprinter och blir det inte ett rent taktiklopp så god chans att han spurtar ner dom igen" Tyckte själv då att det var fördel med dagens distans - dvs lite mer tid på sig att gå runt fältet... Men inget mer att käbbla om detta -- bara göra bokslut och gå vidare. NHL i kväll/natt och nya lopp i morn
2013-11-17, 19:07 | #154 |
Ett exempel... de som tyckte PREY var så klar igår inser nog om de rannsakar sig själv att den inte var speciellt bra igår... och inte alls lika klar som vissa trodde på förhand.... den vann.... visst... men inte fan var den bra..
Alla här som vet en del om mig vet att jag uppskattar er... och det är många jag uppskattar både som personer och spelare
2013-11-17, 19:14 | #155 | |
Banned
|
Citat:
Jag jagade pengar men det kom inga skrällar i slutet dessvärre! |
|
2013-11-17, 19:15 | #156 | |
Citat:
Och Happy, ber om ursäkt om jag trampat över, hade din mindre bra dag för några veckor sedan i minne och det påverkar. Samtidigt som det alltid sker lite underbältetslag emellanåt på forumen men det får man förstås ta när man sticker ut ballen !?
2013-11-17, 19:18 | #157 | |
Banned
|
Citat:
Dock skriver jag inte så mycket då jag hellre lägger fokus på bra spel än att skriva om de bra spelen här. |
|
2013-11-17, 19:19 | #158 | |
Citat:
Vi kämpar på en annan dag, ha det allihopa !
2013-11-17, 19:29 | #159 |
Ha en bra kväll! mvh Ärthjärnan
2013-11-18, 00:33 | #160 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Har du ens hört talas om kort- och långspeed...? Vissa hästar kan inte speeda mer än ca 200 meter, medans andra kan göra det snabbt i över ett halvvarv och mer, utan problem... Amerikaner brukar vara just kortspeediga då de är framavlade så - fransmännen är av en annan sort och mer starka och kan gå en lång, malande speed... En kortspeedig häst har varken fördel av kort eller långt eller medeldistans - det är oftast löpningsförloppet som är det viktigaste för en sådan lagd häst... Kom tillbaks när du har ett uns av den samlade kunskapen av dasen, doob, lillis, clarund, Helge, Pilkast (oooppsaa) etc. etc. De jag inte nämnt behöver inte tro att jag inte tycker dessa är duktiga - kommer bara inte på fler så här sent på "aftonen"...
Lillis (+25) Senast redigerad av Pilkast den 2013-11-18 klockan 01:00. |
|
2013-11-18, 00:51 | #161 |
haha.. ni ÄR roliga..
Inte sett loppet, inte spelat.. Men än mer överlägsen innan detta- leta?! Travfonden bjöd på den sist.. och nu mot åsnor? Kan bara säga |
|
2013-11-18, 06:29 | #162 | |
Citat:
Morning Helge! Där sammanfattade du riktigt bra! Slog spiken på huvet kan man säga (går bra här men ej på det "andra" forat "Travfonden bjöd på den sist.. och nu mot åsnor?" Det + bedömning att medeldistans också går bra för denna - gav spik för min del. Måste säga att jag hade goda förhoppningar - god känsla - att sätta DD:n till 56 ggr när väl den norska tipsettan vunnit DD1 till 14 ggr... Väldigt skoj - men inget att förhäva sig över... IBland går de in ibland missar man. Men skönt att kunna köpa lite vinterkläder nu så man slipper frysa...
2013-11-18, 06:47 | #163 |
Fast ibland kan det vara skönt att veta en del - men inte alltför mycket... I vart fall
fall inte så att det cementerar en bestämd förutfattad mening. Minns en gång när jag hittade en finsk häst spår 4 auto i dd2 - tränare/ägare berättade att hästen gått riktigt bra på gården - att de hade rätt goda förhoppningar om spets och hålla hem (minns ej om det var 1640 eller 2140). Hästen stod i 22 ggr. Var på humör då och spelade 500 vinnare + spik på dd:n. Skrev om liret på Travcafet och fick världens sågning av någon "kunnig" - som aldrig i livet skulle sätta en spänn på sådan kusk. Vinst för denna fanns inte på kartan och han lovade äta hatt eller skor vad det nu var --- om hästen vann.... Mina funderingar gick mer ytligt kring att nog skulle kusken klara att följa bilen och sedan köra rakt fram. Det var ju inte första loppet han körde. Alla goda sagor har ett gott slut. Hästen vann förståss från spets och både vinnarspel + dd satt som en smock med mellan 20-30k tillbaks. Det vart knäpptyst på forat från den "kunnige experten". Hoppas han inte dog av chocken.....