Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-15, 14:18   #76

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Finns 7-8 bättre hästar än checco Boko i detta lopp. Ruskigt överskattad häst
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 14:31   #77

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 136
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Finns 7-8 bättre hästar än checco Boko i detta lopp. Ruskigt överskattad häst
Hårda bud för mig isf Det är sent på säsongen och det är inte helt ovanligt med kulltoppar som underpresterar. Det går som det går!
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 15:00   #78

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dumle Visa inlägg
"riktigt dåligt väder".

Kan det verkligen stämma?

Chrille vs SMHI, odds någon ?

14.00 Klart 9° V 8 (12) m/s 0.0 mm/h 74 % 1008 hPa
15.00 Klart 8° V 7 (12) m/s 0.0 mm/h 76 % 1008 hPa
16.00 Klart 8° V 7 (11) m/s 0.0 mm/h 79 % 1007 hPa
17.00 Klart 7° V 8 (12) m/s 0.0 mm/h 82 % 1007 hPa

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av clarund den 2013-11-15 klockan 15:02.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 15:05   #79

clarunds avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Hårda bud för mig isf Det är sent på säsongen och det är inte helt ovanligt med kulltoppar som underpresterar. Det går som det går!
Ska man säga något positivt så följer du iaf stall i form.

Häst mot häst placerar jag denna 11 eller 12a, sen har han förstås ett kanonspår (och form?) så lycka till !

Edit: de två första i ranken känns självklara, 9 - 10, sedan mer öppet, 6-5-8(bortlottad?) sedan väldigt svårtippat.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av clarund den 2013-11-15 klockan 15:13.
Gammal 2013-11-15, 15:15   #80

Standard

Citat:
Det har du rätt i och tanken är inte alls fel. Men just hästen är inge vidare. Den har aldrig hävdat sig i ett sånt här motstånd. Haft det svårt i bra mycket enklare gäng. Blir trots det konstant betrodd från alla möjliga och omöjliga lägen. Verkar dock inte bli så betrodd på lördag. Kanske har kollektivet förstått.
clarund (+2)
Gammal 2013-11-15, 15:28   #81

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 2502
Standard

enligt yr.no , bästa väderleks tjänsten.

http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Stockholm/
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 15:47   #82

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 136
Standard

Citat:
Det har du rätt i och tanken är inte alls fel. Men just hästen är inge vidare. Den har aldrig hävdat sig i ett sånt här motstånd. Haft det svårt i bra mycket enklare gäng. Blir trots det konstant betrodd från alla möjliga och omöjliga lägen. Verkar dock inte bli så betrodd på lördag. Kanske har kollektivet förstått.
Om den håller sig över 15ggr så ser jag den som spelvärd mot dessa. Det är inte precis så att jag inbillar mig att den vinner från dödens och knappt ens spets om DI körs offensivt men ett lopp på rulle och det oundvikliga formtappet som borde komma för de som varit igång länge i kombination med att ND och IW inte har hittat riktiga formen ännu gör den spelvärd för mig. Glömde nämna skrällkusken Wallin i sulkyn dessutom
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 16:14   #83

clarunds avatar

Standard

Citat:
Om den håller sig över 15ggr så ser jag den som spelvärd mot dessa. Det är inte precis så att jag inbillar mig att den vinner från dödens och knappt ens spets om DI körs offensivt men ett lopp på rulle och det oundvikliga formtappet som borde komma för de som varit igång länge i kombination med att ND och IW inte har hittat riktiga formen ännu gör den spelvärd för mig. Glömde nämna skrällkusken Wallin i sulkyn dessutom
Du är sympatisk i din entusiasm, sigh, därför tar jag ytterligare tid till att motivera mitt (och Niklas? ) resonemang.

I onsdags vann Ruhuna Tea, en topptreåring ett klass I försök från ledning på övertygande sätt. Detta sent på säsongen så han är alltså 3 1/2 år.

Loppet den vann är ungefär den klass Checco Boko varit favorit i som fyraåring och inte alltid lyckats så bra i.

Nu möter han kulltoppen bland 4-åringar, är du med ? Visst, några är slitna och överraskningar händer så viss ödmjukhet bör man ha, Nurmos har trots allt anmält till lördagens lopp (fast 3e pris är ett normalt 1a i V75, 90k).

Professionella bedömare (får man väl ändå kalla spelbolagens oddssättare) sätter mellan 20 och 27 ggr och då ska de ha avans på affären oxå.

Snåla Expekt, som sällan har höga odds på skrällar, sätter 20 ggr vilket får mig att tro att egentliga vinstchansen är runt 1 på 30 rent generellt på givna förutsättningar.

För egen del ser jag inte mycket hos Checco förutom accelerationsförmågan som dock sker lite på bekostnad av uthållighet. Form kan finnas och är plus, likaså smyg(?) läget men tycker absolut han är ute på djupt vatten här.

Sen ska man förstås aldrig lyssna för mycket på andra (med vissa undantag) och definitivt inte på "alla" utan gå på sina egna idéer så lycka till iaf imorgon.

Edit: och självklart, större skrällar har skett

Senast redigerad av clarund den 2013-11-15 klockan 16:23.
Gammal 2013-11-15, 17:04   #84

Sharp$: 1888
Standard

ju mer jag tittar på V75:4 så blir jag mer o mer övertygad att MIND YOUR FACE VINNER….galoppadrian körde den sist o nu e de herr Olsson igen...
micho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 17:16   #85
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av micho Visa inlägg
ju mer jag tittar på V75:4 så blir jag mer o mer övertygad att MIND YOUR FACE VINNER….galoppadrian körde den sist o nu e de herr Olsson igen...
Tänkte precis samma sak... efter ett enormt letande efter en kanonspik kom jag till samma slutsats, men du hann före.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 17:27   #86

Standard

Tycker helt klart det kan vara läge att gardera Digital Inken i sista. Kommer rensa ruskigt dåligt i sista med den som vinnare. Många hårda lopp har hästen gått och det är kuskminus när Örjan är borta. För mig är första motbudet Magic Tonight. Beror ju såklart helt på hur loppet körs men jag förväntar mig att den är klart bättre nu än senast. Detta är en riktigt bra häst som stallet har höga förväntningar på. Även Stig Hs två hästar är bra och tidiga.
DonDanBob (+1)
Gammal 2013-11-15, 17:39   #87

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

mit lille bon

1.afd.: 3 N0 deal
2.afd.: 2-3-4-5-6-7-10
3.afd.: 3-4-5-6-8
4.afd.: 1-2-5-6-10
5.afd.: 6 Aroma Grim
6.afd.: 2-4-5
7.afd.: 9 Digital Ink

og da er ikke så meget og sig om denne bon....hvis de 3 spik holder så synger vi hele vejen til banken
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 17:39   #88

clarunds avatar

Standard

Citat:
Tycker helt klart det kan vara läge att gardera Digital Inken i sista. Kommer rensa ruskigt dåligt i sista med den som vinnare. Många hårda lopp har hästen gått och det är kuskminus när Örjan är borta. För mig är första motbudet Magic Tonight. Beror ju såklart helt på hur loppet körs men jag förväntar mig att den är klart bättre nu än senast. Detta är en riktigt bra häst som stallet har höga förväntningar på. Även Stig Hs två hästar är bra och tidiga.
"Beror ju såklart helt på hur loppet körs" ja det må jag säga tolfte mot bra motstånd, men visst de värsta står oxå där bak.

Och Walmanstallet har högform.

Tycker ändå inken är en sund spik, den har så hög vinstchans att det där med sista avd syndromet kan kvitta, dessutom är det överdrivet, det finns alltid folk som garderar där skillnaden är att de som är kvar efter 6 är bra mycket mer pricksäkra än massan.

Hästen har varit bra hela året och särskilt på slutet så risken för vikande form ser jag inte som jättestor. Den verkar ha en makalös lägstanivå utan formtoppar.

Jag har ändå respekt för Indigious och ser förvisso visst spelvärde i en sån som Increased Workload men det värdet hittar jag även på några andra hästar i övriga avdelningar.

Vi får se...

Gammal 2013-11-15, 17:41   #89

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

ja det negative har du rat men positiv er :

Citat:
Han har gang på gang vist
toppræstationer, der berettiger ham
til favoritrollen i dette løb.
Senest afgjorde han sikkert i
Breeders Crown finalen fra det samme
startspor. Han burde umiddelbart
komme til at sidde godt til i andet
spor her og alt efter tempoet kan
Ulf Ohlsson selv bestemme, hvornår
angrebet skal sættes ind. Skulle
en af de tre staldkammerater i første
række bag bilen komme til spids
er det velsagtens ikke helt umuligt,
at de så vil være villige at slippe til
Digital Ink. Hvordan man end vender
og drejer løbet taktisk bliver Digital
Ink ved med at have en topchance,
og det bliver dermed ugens bedste
ugarderede
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 17:46   #90

clarunds avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dumle Visa inlägg
enligt yr.no , bästa väderleks tjänsten.

http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Stockholm/
Marginell skillnad, även där en STOR SOL på eftermiddagen...

Svara

td