Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-08, 19:10   #76

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Lax och Varulv, ni dissar October Kronos för att han inte kommer till spets. Vem ska spetsa då? Känns som garantispets på October Kronos, det är Adrian emot, men behöver bara köra rakt fram. October Kronos är dessutom en av Luddes mest travsäkra hästar, så minimal galopprisk!

Huge Star: Riktigt långsam
Namale Kronos: Dunkel form, kommer ej laddas
M.T.Fortune Winner: Seg som sirap
Super Karma: Ingen fart
Kung Fu Face: Laddades senast och galopp. Snabb ut, skulle ha liten chans att nå spets, men inte ens säkert man laddar denna gång!
Beverly Boko: Laddas ej

Känns som 95% chans att vi ser October Kronos i spets. Så kan överhuvudtagtet inte förstå erat resonemang!

Sen om hästen vinner är en annan femma. Ja den vinner om Adrian får styra tempot som han vill, men torsk risk om någon ger lite tryck. I så fall bör Huge Star vinna!

Senast redigerad av Espo den 2013-11-08 klockan 19:29.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 19:34   #77

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

Omgångens bästa spik kommer utan tvekan redan i första V75-loppet!

Mikko Aho går ut offentligt och säger att han kör tills han får ledningen med Art on Line oavsett vad som händer.... Men Nothing but class är ju snabbare eller åtminstonde lika snabb från start och Peter Untersteiner vill absolut köra i spets.. Så hur som helst kommer det gå undan rejält från start vilket gynnar starke och snabbe Wiss Rambo. Wiss rambo är travsäker och ruggigt stark och formen är på absolut topp! Senast gjorde den en riktigt bra prestation när den vann i överlägsen stil. I värsta fall vinner den från dödens tror jag... Men detta bör bli ett perfekt löpscenario för Wiss Rambo!

Senast redigerad av jocklon den 2013-11-08 klockan 21:54.
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 19:43   #78

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8832
Standard

Stallkommentarer inför V75-Halmstad lördag 9 November.

V75-1

1 Nothing But Class (Peter Untersteiner) var jag nöjd med i första starten han gjorde för oss, han gick en rejäl repa sista 700 då. Allt ser bra ut efteråt och vi har ett intressant läge den här gången. Målsättningen är att vi ska ha ledningen, sen får vi se hur länge det håller. Jag tycker att han ska räknas tidigt, säger Peter.

2 All American Candy (Peter H Sjöberg) har ingen toppform men han har varit borta rätt länge för en halsinfektion. Fick ingen luft förr när han startade. Han är på rätt väg nu och känns stark och fin i träningen. Visst kan han behöva ha ett lopp i kroppen. Vi får ligga lågt i och med att han inte har startat på så länge även om det också känns som om han ska kunna prestera direkt, säger Roy Bendz.

3 Art on Line (Mikko Aho) är jag väldigt nöjd med, formen är det inga fel på. Nu fick vi ett bra spår också och det blir spännande. Jag tycker att han ska ha en liten chans att vinna loppet. Jag siktar på ledningen men vi får se hur snabb Nothing but Class är. Jag backar i alla fall inte utan kör framåt, säger Mikko.

4 Victory Power (Björn Goop) var jättefin senast och klättrade i mål med en massa krafter kvar, på ett bra sätt. Det här är inte den tuffaste gulddivisionen för då hade vi inte kommit med på 104 poäng. Så det ser ut som ett vanligt lopp, då kan han tjäna en bra slant. Kanske en plats om han är så bra som han var senast, säger Jan Hellstedt.

5 Famous Dream (Stefan Söderkvist) känns som att hon är lite på gång. För hon gick bra senast men 150 kvar släppte jag åt henne lite väl hafsigt, då rumplade hon till och galopperade. Hon hade tagit en god placering annars, det var mest mitt fel faktiskt. En peng får vi vara nöjda med eftersom hon inte visat något på länge, säger Peter Untersteiner.

6 Prada Secret (Stefan Persson) är i bra form. Fick lopp i kroppen senast efter att ha varit ifrån. Gick bra. Inte speciellt startsnabb så det är risk att han hamnar dåligt till. Inget hett segerbud men samtidigt skulle jag inte bli chockad om han vann, säger Stefan.

7 Open (Jeppe Juel) STARTAR EJ

8 Main Kronos (Per Nordström) har ett taskigt läge, han har ingen jävla tur i spårlottningarna. Det känns okej även om det inte är någon superform som sitter där. Vi kommer att gå med skor och jag tror inte att det betyder så mycket, inget större minus i alla fall. Men läget gör att vi hoppas på hyggliga slantar. Det drar ned förhoppningarna även om det inte är den hårdaste silverdivisionen som körts, säger Per.

9 Wiss Rambo (Peter Ingves) verkar det bra med och han kändes fin i måndagsjobbet. Det blir inga ändringarm han var så bra senast att vi kör med det helstängda, bar­fota bak och jänkarvagn igen. Jag tycker att han ska streckas tidigt, säger Calle Göransson.

10 Classic Son (Flemming Jensen) gör det bra men behöver ha ett hårt tempo för att komma in i matchen den här gången.

11 Havbergs Mimi (Erik Adielsson) börjar kännas positiv, hennes årstid börjar komma. Blir några småjusteringar. Sedan kommer vi köra med ett norskt, det testade vi senast och hon reagerade positivt på det. Ibland får man de här lägena, det får vi leva med. Jag hade gärna haft framspår. Den här silver­divisionen måste vara en av de svagar på flera år, säger Sören Bertilsson.

V75-2

1 Lovely Buv (Erik Adielsson) gick intervaller i tisdags och då var allting bra. Allt verkar okej inför lördagen, perfekt läge för henne. Ska hon kunna vinna känns det som att hon måste gå på innerspåret. Kommer gå med helstäng, blir vassare då. Gick med can’tseeback senast och var lite trög. Hon är en typisk outsider från det fina läget hon fick, jag blir inte överraskad om hon är med långt fram här, säger Dan Widegren.

2 Yield to None (Björn Goop) såg jättebra ut i lördags. Kändes helt okej när han provstartade men jag gjorde ett misstag. Var tvungen att köpa ett nytt käkhuvudlag och det blev för kort, hann inte åtgärda det. Han fick spelet när de vände upp och var för laddad. Eventuellt dövar vi ner honom nu. Bättre hästar än i lördags men han är riktigt bra, stark och rejäl, säger Ulf Stenströmer.

3 Kazire de Bob (Daniel Olsson) gick ett jobb i tisdags. Läget kan vara bra, men han har varit lite knepig bakom bilen förut, så en liten brasklapp. Sköter han sig kan han vara med där framme. Han ska ha ryggar att gå i, är i form, säger Jocke Wallin.

4 U.P.W.Sund (Stefan Persson) var jag inte helt nöjd med senast, han var inte riktigt körbar. Ska ändra en del på honom. Han var väldigt fin i måndagsjobbet. Honom har jag förhoppningar på, säger Stefan.

5 Hertig Shim (Thomas Uhrberg) var fin senast men det var ett tufft motstånd. Det var många bra stayerhästar med men jag tyckte att han gjorde det bra. Har haft lite problem med andningen, med att få luft. Vi ändrar på utrustningen. Han får gå med en halsplatta. Håller en bra standard, säger Thomas.

6 Unika Karsk (Jörgen Sjunnesson) är jag nöjd med. Senast var känslan att hon var bra. Blev tyvärr fast då men det verkade som om hon hade krafter kvar. Det blir spännande att prova, säger Lars-Göran Oscarsson.

7 Prince Orlando (Kenneth Haugstad) gjorde ett jättebra lopp senast som först i tredjespår. Okej i jobben efteråt. Distansgynnad. Avslutar bra om han får ett bra lopp, kan räcka med maxklaff, säger Stefan Persson.

8 Mon Petit Cheval (Jonas Moberg) är allt bra med. Han har varit fin i de här två starterna och har vunnit lätt bägge gångerna, han är på hugget. Synd på spåret. Han är ganska snabb ut också men det blir jättesvårt att vinna från det där läget. Med ett annat läge hade han nog haft möjlighet, säger Jonas.

9 Dollar Sund (Jorma Kontio) verkar det bra med. Var inne och körde fort i tisdags och då var det bara bra. Loppet verkar inte vara helt kört. Jag tycker att han ska räknas, det får man väl hoppas. Som amatör är man väl glad om man får pengar, typ. Det är hårt att vara med på V75. Det ska i alla fall bli spännande på lördag, säger Frida Olofsson.

10 Lovelorn (Örjan Kihlström) är allt under kontroll med. Vi ändrar inte på ett dugg, går precis som han har gjort, med skor fram, barfota bak och jänkarvagn. Loppet ser jämnt ut med många av den bättre sorten. Han är en av dem. Han har vunnit sina lopp med krafter kvar, men det har varit mot annat motstånd, säger Daniel Schützer.

11 Eros Cane (Johnny Takter) tränar på fint hemma. Har fått ett chansartat utgångsläge mot hårt motstånd, jag vet inte om det är någon direkt vinstchans, säger Lars I Nilsson.

12 Jake Face (Peter Ingves) är inte sämre än någon annan. Distansgynnad men trist spår.

V75-3

1 Krångel (Jörgen Westholm) var för laddad bakom bilen senast och hoppade, svårt att bedöma något då utifrån det. Allting verkar så klart normalt hemma efter det, annars hade vi inte startat. Skulle han dra ihop lite pengar får vi vara nöjda. Även om spåret är bra får han svårt, det är tuffare än han tål, säger Oskar J Andersson i Jörgens stall.

2 Haraldinho (Kaj Widell) har inte vunnit något lopp i år men har fått ett startspår nu som i alla fall gör det teoretiskt möjligt.

3 Up Date Hoss (Erik Adielsson) har gått två bra lopp här nu efter en kortare vila. Känns fortsatt fin. Jag tycker att han är bra och han har fått ett bra läge den här gången. Han ska absolut vara en av dem som räknas med vinstchans. Harry Haythrow är och har varit väldigt bra men min häst har ett bättre spår, säger Stig H Johansson.

4 B.W.L.Champion (Johnny Takter) var jättebra senast. Fick inte behålla ledningen i början och satt sedan helt fast i rygg på ledaren med mycket sparat. Formen är på väg uppåt. Snabba hästar både utanför och innanför, svårt att säga var vi hamnar. Jag tycker ändå att han absolut är en av dem som räknas, säger Antero Heinonen hos Petri Salmela.

5 Oasis Bi (Björn Goop) ansåg vi vara en av de intressantaste femåringarna i år men det var inget att göra när han skadade sig. Vi lät honom vila helt i en månad, nu har han tränat för fullt i ett par månader. Han är i bra ordning nu och Björn körde ett banjobb med honom innan tävlingarna i måndags. Gick runt 1.16 i 1 600 meter och kändes bra på det men det klart att det kan fattas lite. Hästen kan öppna ruggigt snabbt men man kanske inte vill ladda allt som går i första starten på över ett halvår. Det viktigaste är att han går med full spänst över mål. Men på grundkapacitet ska han med på kupongen, säger Stefan P Pettersson.

6 Oracle (Örjan Kihlström) är på gång och är betydligt vanare vid hårdare motstånd. Han bör tas med på kupongen. Dags för seger?

7 Harry Haythrow (Peter Untersteiner) sköter sig som vanligt. Han var inne och tränade med våra hästar i måndags, då var allting frid och fröjd. Kommer gå bra igen och har ett bra läge. Tror att det är lite lättare emot den här gången. Han är alltid en outsider, det är standardkommentaren, säger Peter.

8 Capello Bob (Stefan Persson) har fått två lopp i kroppen nu efter att ha varit ifrån. Vann pliktskyldigt första gången utan att imponera alls. Senast på Åby var det rejält klipp i honom till slut, avslutade mycket fort efter sen lucka. Han är på gång uppåt men spåret är som det är. Gick med skor senast, nu kommer det bli barfota, säger Stefan.

9 Lord Capar (Kim Eriksson) är det inget neråt med efter senaste starten. Han var duglig då men lite klumpig, var ringrostig eftersom han inte startat tillräckligt tätt. Jag känner ändå positiva tankar, det är inget negativt med honom så att man behöver vara orolig för att han ska göra bort sig. Tyvärr har han rygg på två ganska mediokra från start, men med ett bra lopp har han åtminstone halvchans, säger Mats Karlsson.

10 Avalon Spider (Jorma Kontio) fick ett lite dåligt läge, annars var det faktiskt intressant att prova honom i guld. Går också bakifrån men från läget vill jag bara säga att han har en platschans den här gången, säger Markus Waldmüller hos Conrad Lugauer.

V75-4

1 Wingait Ida (Stefan Persson) har gjort bra lopp varje gång som hon har gått felfritt och det har hon varit varje gång det inte har varit voltstart. De gånger hon har galopperat har hon hoppat direkt i volten. Grön men snabb. Bra häst helt enkelt, säger Stefan.

2 Denco’s Neelakilab (Veijo Heiskanen) har bra form och ett bra läge. På pappret tycker jag att det ser hyggligt ut för hennes del. Hon ska kunna vara långt framme. Klart att det är tuffare nu än hon är van med när hon ska möta hingstar. På pappret ser det inte ut att finnas någon överlägsen häst emot, hon är konkurrenskraftig mot de här, säger Veijo.

3 Askhults Sigvard (Tommy Karlstedt) ser bra ut. Jag är nöjd med formen och han har känts ruskigt bra efter det senaste loppet. Ser mycket bra ut och bra spår. Vi kommer köra med jänkarvagn och testar rycktussar för första gången. Han ska absolut vara med i segerstriden här, det är inget snack om det, säger Håkan Andersson.

4 Kebab (Håkan K Persson) verkar allting bra med sedan senast. Han kommer att gå med helstängt nu. Gick med en Murphybländare senast. Jag är jättenöjd med läget, det är bra. Han är en av dem som kan vinna det här loppet. Ska räknas, säger Håkan.

5 Main Winner (Thomas Uhrberg) är en fin travare som det finns talang i. Det var ett klart fall framåt senast. Vi körde barfota runt om då och det tyckte jag kändes bra, så det blir så igen. Ett bra läge men jag skulle bli lite förvånad om han vinner direkt på V75, även om det inte är helt omöjligt, säger Thomas.

6 Åsanna Hornline (Stefan Söderkvist) vill jag påstå att allt är bra med. Skor och ryckhuva. Det är spännande, som alltid när man kommer ut i ”de stora grabbarnas gäng”. Sedan ska det köras och allting kan hända. Det beror alldeles på hur det blir, mycket ska falla på plats här, säger Ingvar Larsson.

7 Chivas Boko (Johnny Takter) har ett lopp i kroppen nu och det känns som om han har gått framåt rejält. Spår lite långt ut på vingen och kort distans är inte så kul. Han känns i alla fall grundkapabel nog att räcka långt om det klaffar, säger Glenn H Persson.

8 Max Bob (Peter Untersteiner) var riktigt fin i comebacken, fräsch och fin. Det är rikstotokaliber på den här hästen, men läget gör givetvis att det ser jobbigt ut. Hästen är på gång och normalt har han gått framåt med det senaste loppet i sig, säger Peter.

9 Parton (Carl Johan Jepson) har gjort fyra starter nu efter lite vila och har gått bra i samtliga. Har gått optimalt på slutet. Det är inget hett vinstbud. Vi smyger med lite, han är inte så tokig. Fungerar han som han ska kan vi vara med på en plats, säger Calle.

10 Going Ville (Kenneth Haugstad) är också en treåring som är under rejäl utveckling. Gjort bra lopp på slutet utan att få till någon bra placering. Ganska dåligt läge igen, svårt att tro på seger, säger Stefan Persson.

11 Mon Amie (Anders Svanstedt) körde jag lite klantigt med senast, kände inte riktigt hästen och körde bara på styrka. Det visade sig att hon är väldigt snabb också. Med facit i hand hade jag kunnat vara åtminstone tvåa där. Hon har sett ospeedig ut men är snabb som tusan. Dåligt spår mot tuff konkurrens, ligger halvlågt, säger Anders.

12 Opus Ribb (Björn Goop) prenumererar på det där startspåret, har haft det tre gånger i rad och i fyra av de sex senaste har han haft spår tolv. Det är klart att det inte är så roligt när han är riktigt startsnabb. Det blir nog jäkligt svårt, säger Ulf Stenströmer.

V75-5

1 Valetta Strix (Adrian Kolgjini) gick jobb i tisdags, Adrian körde och var nöjd. En häst som är ganska kapabel men har haft problem med sjukdomar och skit. Från bra läge är hon farlig att glömma. Kan ta ledningen, sedan får vi se, säger Lars Thornberg.

2 Filene va Bene (Peter Ingves) var positiv senast, ledde ett billigt lopp runt om då. Hon kommer så smått och jag tror att hon benar ut andraspåret också. Vill ha sagt att hon är lite på gång, säger Peter Untersteiner.

3 Gila Håleryd (Frank Nilsson) har gjort tre positiva lopp. Ganska startsnabb. Fick en sen lucka senast och gick jättebra in i mål. Allt är bra med henne, såg fin ut i träningen i måndags, säger Peter Untersteiner.

4 Glamour Håleryd (Peter Untersteiner) har imponerat lite båda gångerna. Gick utanpå ledaren senast och kunde avgöra på ett snyggt sätt. Det har verkligen börjat bra. Inga problem dmed spåret, säger Peter.

5 Azumi (Örjan Kihlström) verkar vara nyttig men får svårt att vinna det här loppet.

6 Lovely Southwind (Stefan Söderkvist) är riktigt kapabel. Mycket fin näst senast, gjorde det rätt lätt utan att vara trött. Tyvärr mycket sämre senast, åtgärdad efter det. Känns jättebra i lugna jobb om hon bara är frisk och fräsch, säger Ulf Stenströmer.

7 Eternity of Joy (Anders Svanstedt) har varit ute mot kulltoppar i de två senaste starterna. Tiderna hon har gått då får man ta med en nypa salt. Hon känns väldigt fin här hemma. Startsnabb häst med fin teknik, får se om vi släpper eller inte, säger Anders.

8 Nelli Eighteen May (Johnny Takter) var jättefin senast. Duger bra i det här loppet. Chansartat läge men det är ett bra sto för den klass hon tävlar i, säger Lars I Nilsson.

9 Bakers Ransom (Björn Goop) gjorde en kanonprestation senast, då var hon jättebra. Går framåt för varje start. Ett intressant läge, bör komma hyfsat på det. Gör hon om Åbyprestationen bör hon vara långt framme på lördag, säger Ola Frisell hos Björn.

10 Ask for You (Patrik Sjöberg) är en jättefin treårsmärr. Galopperat en gång men annars har hon vunnit väldigt enkelt de andra starterna. Missgynnad av bakspår då hon är stänkrädd, men felfri är hon bra nog att göra upp om segern, säger Peter Sjöberg.

11 M.T.Illustrious (Jörgen Sjunnesson) verkar fin, formen är det också. Det blir skor och öppet huvudlag. Från spår elva är det så klart svårt. Med ett bra spår hade jag trott på en förnuftig chans, nu hoppas vi på sista pengen, säger Henrik Thomsen.

2 160 meter

12 Dionne Sisu (Ville Karhulahti) har varit bra i de två senaste starterna. Nu är det tjugo tillägg och innerspår, men en outsider om det löser sig, säger Antero Heinonen.

13 Cairo (Veijo Heiskanen) är en hygglig häst men här står hon 20 meter fel. Springer inte runt det här gänget. Hon får sikta in sig på att jaga pengar härifrån, säger Veijo.

14 Trixi Östervang (Peter H Sjöberg) siktar vi in på ett större danskt lopp om ett par veckor. Då får hon ta detta som en mellanstation. Svårt att runda så klart men det är en fin treåring, säger Peter Untersteiner.

15 J.S.Annabell (Håkan K Persson) har fortsatt bra form. Gör bra lopp hela tiden. Tråkigt läge, det blir för svårt därifrån med så många hästar på start, säger Håkan.

V75-6

1 Embassy Photo (Oscar Nilsson) STARTAR EJ

2 October Kronos (Adrian Kolgjini) är fin och klarar 2 600. Öppnar så fort han kan och tar hand om ledningen. Det är en bra chans. Han är bra i ordning och har ett bra läge. Det ser ut som om han ska kunna ta hand om ledningen. Då är chansen god, säger Lars Thornberg hos Lutfi Kolgjini.

3 Huge Star (Flemming Jensen) gick en mycket bra avslutning senast. Bra läge nu. Kan absolut sänka dem allihopa till slut.

4 Namale Kronos (Marcus Lindgren) gjorde sitt första lite sämre framträdande på hela året förra gången. Jag har egentligen ingen direkt förklaring mer än att vi kanske hade varit lite snälla i träningen efter de fina insatserna han gjorde där i amatörloppen. Vi får ligga lite lågt med tanke på att vi inte var nöjda senast, säger Peter Sjöberg i Marcus stall.

5 M.T.Fortune Winner (Örjan Kihlström) var jag nöjd med senast, han gick fort över upploppet. Kom inte till från sitt spår, som vi misstänkte. Backades sist och gick med fulla segel över mål. Hans form verkar sitta där och måste streckas, säger Jan Hellstedt.

6 Super Karma (Peter Untersteiner) har gått fint i Halmstad och vunnit två lite en­klare lopp. Han har gjort det bra. Kändes fin i måndagsjobbet. Lite vingelrisk. Är inte så snabb ut. Han har fin form och distansen ska inte vara något problem, säger Peter.

7 Kung Fu Face (Johnny Takter) fick spår lite för långt ut på vingen. Ett jämnt lopp också. Han är aldrig chanslös när han startar men måste ha lite tur också. Vi kan inte vara vår egen lyckas smed varje gång utan måste köra lite på chans. Har vi flyt så kan det räcka hela vägen fram, säger Lars I Nilsson.

8 Beverly Boko (Stefan Persson) gör bra lopp varje gång, gjort bra lopp hela året i stort sett. Svårt därifrån men kommer att göra ett nytt vettigt lopp, säger Stefan.

9 Narold Vox (Tomas Pettersson) verkar det bra med. Han känns fin och allting. Var lite sämre senast men jag tror att det var att loppet kördes om som drog ner kapaciteten lite då. Inga ändringar. Jag kan inte de här hästarna riktigt men han kommer göra ett bra lopp och har visat att han duger i klassen. Jag har ändå svårt att sätta in honom häst mot häst här, säger Krister Jakobsson.

10 Dream Duo (Veijo Heiskanen) är en jättebra häst som är i fin form men läget är han missgynnad av. Det kan vara kämpigt att springa runt de här. Ibland ödslar han krafter innan start när han tar i lite för mycket. Jag hoppas på tempo. Helt borta är han inte men framspår hade varit bra, säger Veijo.

11 For Pleasure As (Jorma Kontio) har bevisat sig i klassen och har varit stabil hela året. Gjorde ett bra lopp senast också bak­ifrån. Spår elva är ett dåligt spår, men 2 600 meter kan vara en fördel om det blir tempo och han får en bra rygg. Då kan det räcka ganska långt. Tror på en bra platschans. Den här hästen kan springa, säger Markus Waldmüller.

12 Ed Rapide (Björn Goop) har helt fel läge så klart men däremot jäkligt bra form. Vi har satt på norsk gas i de senaste starterna och det har han svarat grymt bra på. Han är klart uppåt för dagen, men det är ett iskallt läge. Skulle han tjäna fina pengar därifrån har han gjort det bra, säger Ola Frisell.

V75-7

1 O.U.Glide (Johnny Takter) får smyga med och hoppas på turen. Då kan det gå. Plats.

2 Miss Sue V. (Björn Goop) känns allting bra med. Insatsen senast är inget att säga om, hon fick stryk av en bättre häst bara. Det var ett svårt innerspår och hon kunde inte öppna som vi hade tänkt oss. Fint spår och passande förutsättningar nu men det är några tuffa emot också som man ska ha respekt för. På tre, fyra hästar ska hon räknas. Hon ska vara spetsfavorit, men går både framifrån och bakifrån. På kort distans borde man kanske testa i spets. Övernattning oroar inte, säger Pär Pergenius hos Daniel Redén.

3 Gisela Ås (Örjan Kihlström) är allt väl med, allting ser bra ut på förhand, så hon är säkert med där framme. Ett bra läge och hon är relativt startsnabb, sen får kusken avgöra vad som ska göras. Det är bara att bestämma när bilen släpper, omöjligt att säga nu. Jag tycker att det ser bra ut på förhand. Hon är säkert en utav dem som ska var med och slåss om vinsten. Vi kör som vi gjorde på Karlstad. Om jag skulle göra tipsen för det här loppet skulle mitt första streck sitta på Gisela Ås, säger Roger Walmann.

4 True Advantage (Kaj Widell) hade mycket sparat i lördags och har en något orättvis rad för dagen. Kan bli farlig vid högt tempo.

5 Miraflores (Stefan Söderkvist) har ett ganska svårt läge. Det är bara att tuta och köra. Hon är egentligen felanmäld, skulle ha startat i silver. Här står hon väldigt hårt inne. Känns väldigt fin i träningen, men det är för tufft nu, säger Jessica Wågstam-Hallgren.

6 Canaka B.F. (Jorma Kontio) gick bra senast, ett jäkla starkt sistavarv. Den hästen var jag nöjd med, riktigt nöjd med. Jag tror att den är bra, det är svårt för mig att bedöma chanserna egentligen, det får experterna göra. Men jag tycker att det är rätt så bra form på hästen, säger Reijo Liljendahl.

7 Tamla Celeber (Marcus Lindgren) har tränat på fint och verkar fräsch, pigg och glad. Finns ingenting som tyder på att hon ska göra ett dåligt lopp, samtidigt har hon inte startat på länge och har uruselt läge. Hon är ny för oss men vi är jättenöjda med hur hon känns. Får hoppas att hon kan gå rejält sista 400–500. Vi vet vad hon har för kapacitet, säger Peter Sjöberg.

8 Vendi (Kim Eriksson) får svårt att vinna från det läget, annars är allt bra med henne. Hade vi haft ett bättre spår hade jag sagt att vi vinner. Nu blir det jobbigt, det är för tuffa förutsättningar, säger Michael Sandström.

9 Playing Tua (Thomas Uhrberg) har gått från klarhet till klarhet efter sitt sommar­uppehåll och har varit fantastiskt bra. Hon låg på lite för hårt i ledningen senast, därav att hon inte var hundra procent. Loppet ser väldigt bra ut för Miss Sue V., säger Thomas.

10 Laurel America (Jörgen Sjunnesson) gör bra insatser varje gång. Främst platsluring.

11 Mermaid Ås (Peter Untersteiner) har fin form men har inte fått någon utdelning här mot slutet av olika anledningar. Formen tror jag absolut inte att det är något fel på men tyvärr fick vi ett dåligt läge här. Vi får göra det bästa av situationen, säger Peter.

12 She Loves You F.I. (Jörgen Westholm) hade vi trott skulle vara med och göra upp om det här från ett bra läge. Tyvärr ville det sig inte riktigt. Hon var trea från dödens senast i Finland och gjorde ett bra lopp. Det kan bli jänkarvagn den här gången, vet inte om han har bestämt sig än. I kvalet i maj gick hon 13 full väg med den vagnen, säger Oskar J Andersson.

Källa: Martin Berg/Sportbladet

Harriburg, USA, den 8 November 2013

"Tarzan" Melander är i USA på auktioner. Men uttalar sig så här i fredagens Expressen om stallets fyra V75-hästar.

2 Haraldinho (V75-3) är mycket bättre än formraden, kan eventuellt vara en rysare. Utrustning: Barfota. Stängt huvudlag.

6 Oracle (V75-3) blir man inte klok på. Han tränar som en demon men tävlar inte direkt så för tillfället, man kanske borde göra ett tränarbyte...? Jag är nöjd om han fungerar någorlunda okej nu. Utrustning: Barfota. Ej bestämt huvudlag.

1 O.U. Glide (V75-7) hade varit ifrån och behövde loppet senast. Kanonläge men också tufft motstånd den här gången. Utrustning: Barfota, eventuellt stängt huvudlag.

4 True Advantage (V75-7) hade ett svårt utgångsläge i förra starten. Från spår 12 som senast går det så klart inte, satt fast då, om det löser sig räknas hon nu. Utrustning: Barfota, öppet huvudlag.

Källa: extra.expressen.se
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 19:55   #79

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7915
Standard

UUUUh jag är jättefull så jag tar bort allt jag har skrivigt i dag.... om jag har gjort det för jag har redan 100 vinnare vilket betyder chalö haha. Men tyckte att jag hade ett par tidiga varningar . Icke pga av läsningar och tips utan på känsla.
Alla vet att om garderar i första måste man ha med nr 9 annnars ska man sitta på hem i en fet rullstol, och tyvärr om man redan gör det så laxa in allt ni äger, vad finnns att förlora. Aldrig sett en klarare. Nu är jag lika klar som dasen med en vinnare hahahaha. Oj nu blir jag bannad. Jätte ledsen för det Mohhhahahaha
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 20:20   #80

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5392
Standard

Avd 1- 9,3,6,1
Avd 2- Storskräll !! Unika karsk var ju kanonfin näst senast på Valla och fick inte se dagens ljus på Jägers sist
Avd 3- Lås Up date och Oasis
Avd 4-Omgångens andra lås 5,7
Avd 5- Svårt om inte Glamouren är överlägsen, bästa skrällen 2an med Ingves
Avd 6 -3,6,12,4 ++ för Ed Rapide Goopen brukar skrälla på Halmstad med bakspårshästar
Avd 7 - Spiken True Advantage, äter upp dom ifrån dödens...

Lycka till
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
OtaBenga (+1)
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 20:25   #81

OtaBengas avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 771
Standard

Överens i lop 3 o 7

På VM-systemet tror jag, men det är ju 5 lopp till?!
OtaBenga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 21:09   #82

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7915
Standard

Sluta larva er bögar. Allas spik finns i första. Vinner såklsrrt. JAG SVÄR PÅ GUD SVENNE. STENKLAR UT OCH IN FRAM O BAKÄNGES.aLL IN. vafan HETTEYHÄSTEN HAHAH, REDANGLÖMT MRN SÅKLART STENKJAR-.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 21:57   #83

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Skönt att uhrberg mörkar lite på man winner....gillar uhrberg han vet när han ska hålla tyst...
Gammal 2013-11-08, 22:08   #84

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5186
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
Omgångens bästa spik kommer utan tvekan redan i första V75-loppet!

Mikko Aho går ut offentligt och säger att han kör tills han får ledningen med Art on Line oavsett vad som händer.... Men Nothing but class är ju snabbare eller åtminstonde lika snabb från start och Peter Untersteiner vill absolut köra i spets.. Så hur som helst kommer det gå undan rejält från start vilket gynnar starke och snabbe Wiss Rambo. Wiss rambo är travsäker och ruggigt stark och formen är på absolut topp! Senast gjorde den en riktigt bra prestation när den vann i överlägsen stil. I värsta fall vinner den från dödens tror jag... Men detta bör bli ett perfekt löpscenario för Wiss Rambo!
Jo den synen delas och har spelat rejält med vinare på Wiss Rambo

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
jocklon (+5)
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 22:23   #85

Fyrans avatar

Sharp$: 160
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
UP DATE HOSS och MAN WINNER är de två som bara vinner.... tack och lov fattar inte alla det....sen smäller det i fem lopp...enkelt med V7
Ibland är de enkelt! Hoppas garderingarna sitter i övriga lopp. Jag får gratulera så här kvällen innan...
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 22:25   #86

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
Jo den synen delas och har spelat rejält med vinare på Wiss Rambo

Måste bara få reda på var man kan spela med "vinare" på hästar...? Skulle ju vara kanon - kan nästa spel kanske bli spel med vodka och/eller öl...?

You´ll Never Walk Alone...
jocklon (+5)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 22:35   #87

Fyrans avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
69% på en pålle som vinner 4 lopp av 40 och startar från spår 7 och haft form i 1 år är lurigt....verkar ju också kräva hänglopp för att gå bäst, och helst i stenhårt tempo. Risken finns att det blir ett lustempo om 3 tar spets. Sen kan det bli svårt att ta något. Men onekligen en svår fan att räkna på det där. Kanske man ska öppna med spik på 3-3-3 och sen defilera in 7:an
OM Harry tar spets, vilket jag tror, vem ska dra upp tempot..? UDH, Oasis, nån tredje..?

Jag spelar på att PU kör sig till spets och visar upp högernäven efter mål...
Gammal 2013-11-08, 22:41   #88

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Alla tjänsterna spikar Wingait Ida, men den klipper brorsan direkt med Kebab
Sedan startar problemen
Gammal 2013-11-08, 23:05   #89

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5186
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Måste bara få reda på var man kan spela med "vinare" på hästar...? Skulle ju vara kanon - kan nästa spel kanske bli spel med vodka och/eller öl...?

Hehe - ja det var en slags freudiansk rättskrivning --- dvs tanken var väl att

man kan omsätta vinstpenningarna i lämpligt antal vinbuteljer...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pilkast (+10)
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 23:37   #90

Fyrans avatar

Standard

8 Nelli Eighteen May, var så goda..!

Ok, måste väl ha nåt mer för att slippa få skäll för one-liner...

Intrycket senast var utmärkt, skitläge nu men hoppas det löser sig, det är ju trots allt många orutinerade kusar i loppet och några av dem kan väl fela så luckan uppstår..? Johnny upp och jag tror han ruskat av sig sin rassliga söndag. På dem, Johnny!!

Senast redigerad av Fyran den 2013-11-08 klockan 23:38.
Svara

td