Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-03, 11:33   #76
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 2 837
Sharp$: 4815
Standard

he-he


Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Aha! Det är därför det blir kaos när han "skriver"! Så trött på hans danska enspalt som är flera mil lång! Kopierat! Bättre lägga in länk men då är det ju inte hans ord... Eller är michel65 Carsten?
nej navn er michel65,men det er slet ikke relavant,analyse er tænkt som hjelp og intet andet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+1)
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 11:35   #77
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6252
Standard

Dagens Schaaaaas!: Fascination

Dagens spikar: Digital Ink, Call me Keeper.

Dagens lås: Rolex, Staro H, Rolex Bigi.

Dagens skrällar: Youana, Norheim Faksen, Roaring Drunk
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 11:36   #78
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Nåt är konstigt med SS och avd 3. Pratade med min Bergh kontakt och han fattade ingenting om vad det skulle vara för info Bergh lämnat som gör att dom spikar I am U. Han skulle kolla detta och återkomma. Amazon har tränat bra och formen är på topp, han tror hon vinner från dödens...
Det är mer att Pasi lämnar klart till höger och vänster! Spets och slut! Sa jag tidigt i tråden men bara SS köper det fullt ut! Personligen tror jag Pasi skiter på sig innan start!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 11:36   #79
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

TT spikar ju bergh så de har väl annan info
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 11:38   #80
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av michel65 Visa inlägg
nej navn er michel65,men det er slet ikke relavant,analyse er tænkt som hjelp og intet andet
Problemet är bara att du ALDRIG har nämnt att det inte är din egen analys än mindre anger du källa! Pajas och bluff är vad du är!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 11:40   #81
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8832
Standard

Stallkommentarer inför Extra-V75 Eskilstuna söndag 3 November.

V75-1

1 Jeepster (Kaj Widell) är det bara bra med. Gick ett jobb i onsdags. Jag var mer än nöjd med försöket. Förstår inte att hon kunde slå dem där. Trodde att hon kanske kunde glida med till en final. Att rå på dem trodde man kanske inte riktigt. Det blir jobbigt att stå bredvid på söndag. Men det är kul också. Spåret är perfekt. Det var önskemålet. Jag hoppas att Kaj kör för att hålla ledningen så länge det går, säger Monica Janisels.

2 Fascination (Johnny Takter) verkar allt bra med och hon var jäkligt fin i försöket. Gick i mål med krafter kvar och hade låg puls efter loppet. Precis ett sådant besked man vill ha i ett försök. Hon har ett bra spår och är alltid en segerasprirant när hon startar. Rica Neo har hittat en växel till och Jeepster har vi inte kartlagt. De andra två försöksvinnarna var bra men Fascination ska enligt mig vara favorit i kullen. Men det tycker inte Travronden. De rankade henne femma förra veckan. Jag tycker fortfarande att hon är hästen att slå i kullen, säger Lars I Nilsson.

3 Rica Neo (Anders Svanstedt) gjorde ett jättebra lopp i semifinalen. Bara tränat lugnt mellan starterna. Det är svårt att sia om hur loppet blir kört. Jag har inte en aning om hur varken Johnny eller Kaj Widell tänker. Jag räknar med att vi kommer få göra grovjobbet. Som hon alltid får göra. Men hon har visat att hon tål att göra det också. Försöksvinnarna imponerade. Min häst har fajtats i kulltoppen i alla stora lopp och jag förväntar mig att hon gör det även nu, säger Anders.

4 System Performance (Björn Goop) var positiv senast. Kan mäta sig mot de bästa.

5 Youana (Peter Untersteiner) gick strålande i försöket. Nu är planen att ta av alla skorna för första gången i hennes liv. Intressant. Snabb ut är hon och kan ta en god position. Pass på. Det är intressant när hon går bättre för varje gång. Om det klaffar med skorycket kan det bli en växel till, säger Peter.

6 Priceless Pellini (Örjan Kihlström) verkar allting bra med efter loppet. Hon gjorde det bra senast. Det blev tufft nu med dåligt läge. Jag har svårt att se henne vinna det här men hon får säkert fina åengar om hon sköter sig, säger Tino Ärling hos Roger Walmann.

7 Mousse (Kajsa Frick) höll starkt senast men det är risk för en ny tung resa härifrån.

8 Blended Scotch (Per Linderoth) var i alla fall okej i försöket. Hade stått över mycket inför det. Är helt bortlottad nu och det gör att vi får köra för en peng. Jag tycker att det är tufft att begära mer än så nu, säger Per.

9 Xena Brick (Jorma Kontio) var riktigt bra i försöken. Rygg ledaren och fick aldrig fritt. Har fin form och gick ett bra lopp senast också. Kommer säkert göra ett bra lopp igen och så får vi se hur långt det räcker, säger CG Björkroth som är Nurmos försteman.

10 Bailey Sweet Grim (Stefan Söderkvist) skötte sig nu i försöket. Är en lite småbesvärlig häst som har lätt för att galoppera. Fick ett rätt bra spår nu med tanke på att hon inte går att ladda med. Får gå på speed till slut. Har hög kapacitet men normalt sett ska hon inte rå på de bästa i loppet, säger Anders.

11 Dream of Joy (Stefan Persson) är synnerligen nyttig men kommer få svårt härifrån.

12 Quadrille (Johan Untersteiner) gjorde det bra i försöket. Verkar fin efteråt. Hon kan tjäna fina pengar men jag har svårt att se henne räcka till från ett dåligt läge. Så vi får se vad hon kan få, säger Tino Ärling.

V75-2

1 Tenzing (Stefan Söderkvist) kommer ut i ett jämnt och tufft lopp. Ser jämnt och bra ut. Han är travsäker och ganska rapp ut. Men han har startat så lite att jag inte har så bra koll på honom. Finns bra hästar att släppa till. Kan en 14-tid utan problem. Kanske lite snabbare också, säger Diederik Meilink.

2 Financial Dust (Per Lennartsson) går från klarhet till klarhet. Det här är en riktigt bra häst. Får bara hoppas att han håller ihop. Det har varit en del småbekymmer med skador för honom. Han vill springa men det har varit lite väl hårt motstånd för honom. Skor på nu och då flyter travet bättre för honom. Bland de tre, säger Erik Holm i Pers stall.

3 Light Brodde (Lutfi Kolgjini) körde jag jobb med i onsdags och var nöjd med. Ska räknas. Utan att veta vad han möter säger jag att han räknas, säger Lars Thornberg.

4 Ari Ben (Kim Eriksson) gjorde en jättefin debut för mig senast. Lättas i balansen. Jag vet inte hur långt det räcker men jag är klart nöjd med honom, säger Henrik Hoffman.

5 Rolex (Markus B Svedberg) får först skaka sig iväg därifrån. Var väldigt fin senast och vann på ett rejält sätt från utvändigt ledaren. Normalt slår vi inte Rolex Bigi under några omständigheter, säger Svante Båth.

6 Zorento d’Amour (Oskar J Andersson) gick okej senast och ska förmodligen vara ännu bättre denna gång. Tränar fint och kommer ekipaget iväg bra kan det bli en fin position. Tufft emot, och tar han en skaplig slant är vi nöjda, säger Jörgen Westholm.

7 Lotuscherie (Björn Goop) är kapabel och jag tror att det är en häst som det fortfarande finns utveckling i. Det här loppet blev väldigt fint rent kvalitetsmässigt. Därför tror jag att det blir svårt för henne att stå emot några fina hingstar som är med. Vi hoppas på ett fint lopp av henne och att hon får en fin placering. Har svårt att se henne vinna, säger Stig H Johansson.

8 Västerbo Arthur (Torbjörn Jansson) fick gå först i tredje senast 700 kvar mot väldigt tuffa hästar. Orkade inte. Gick ändå 15 blankt ute i spåren. Gången innan var han väldigt bra när han vann. Han är inte så tokig. Räknas på några stycken, säger Tobbe.

9 Rolling Hips (Leif Witasp) har gjort ett par lopp efter långt uppehåll. Bra senast men ute på för djupt vatten nu. Peng, säger Leffe.

10 Staro Harlequin (Peter Untersteiner) har haft en underbar utvecklingskurva här. Varit strålande två gånger i rad. Var fin i träningen

i måndags och kommer säkert att gå bra igen. Jag kan inte motståndet men min häst är under väldigt fin utveckling, säger Peter.

11 Bartender In (Per Linderoth) är bortlottad från det här läget. Möter tuffa hästar och får rikta in sig på att jaga en slant, säger Per.

2 160 meter

12 Bear Yankee (Kaj Widell) är en fin häst som har fått snabba pengar på sig nu. Det är många bra på start. Med lite tur kan vi vara trea, fyra, säger Sören Lennartson.

13 Rolex Bigi (Anders Svanstedt) har visat att han tillhör dem strax under kulltoppen. Ett tufft lopp på förhand men jag har en bra häst som jag tror på. Vi kommer få göra skitgörat men vi är beredda på det. Jag tror att min häst kommer klara av det. Rolex Bigi blir favorit och ska vara det, säger Anders.

14 Eden Duo (Pekka Korpi) vann ofta i fjol (4 av 5) men ingen seger än i år på tolv försök.

15 Bacardi Hornline (Robert Bergh) blev det för tuff öppning för senast. Blev slak till slut. Tufft lopp nu också. Känns inte som någon het segerchans, säger Jimmy Jonsson.

V75-3

1 I Am Unique (Pasi Aikio) är allt bara bra med. Hon har tagit loppet bra och allt är uppåt verkar det som. Vi kommer att köra som vi gjorde i det förra loppet. Jag valde spåret själv eftersom jag tror att hon är så rapp. Planen är att svara ut alliihopa. Jag vill gärna köra i ledningen. Ska prova i alla fall. Jag är optimistisk. Absolut, säger Pasi.

2 Neona Princess (Peter Untersteiner) är ett underbart litet sto som går fantastiskt varje gång. Jag hoppas och tror att hon håller formen ett lopp till. Bra läge har hon. Visst är det tuffa hästar men hon är bra själv också. Jag tycker att hon är en av dem som ska räknas, säger Peter.

3 Backfire (Johnny Takter) var nära Neona Princess senast. Borde kanske till och med ha avgjort då? Är givetvis ute efter revansch.

4 Amazon Am (Robert Bergh) känns bara fin i jobben. Det gör hon. Många fina hästar med nu men hon är en av dem som kan vinna. Jag har inte hört någonting om några ändringar. I Am Unique är en fin häst. Sedan finns det några till. Men hon är en av dem som kan, säger Jimmy Jonsson hos Robert.

5 Our Precious (Peter Ingves) är ett mycket fint sto. Hon fick stryk på linjen senast och gick i mål med krafter kvar i Oaksfinalen. Hon är väldigt bra hon också. De är jämngoda kapacitetsmässigt mina två hästar i loppet. Travsäkra och startsnabba hästar. Det blir spännande, säger Peter Untersteiner.

6 Right of Way (Björn Goop) har jag vässat i träningen och jag hoppas att hon går bättre i finalen. Kanske provar vi med norskt huvudlag. Det är jättebra hästar med men jag måste tro på att vi har en möjlighet. Måste tro att hon kan vinna, säger Ari-Pekka Pakkanen.

7 Symmetric (Marcus M Melander) ser allt bättre ut med, men tufft läge nu. Kan överraska om det stämmer och de har mycket tur.

8 Acai Am (Roger Malmqvist) ser faktiskt bättre ut för dagen än vad hon har gjort på länge. Spåret sätter givetvis ned chanserna rejält. Det är inget vinstläge i en final.

9 Katla Celeber (Örjan Kihlström) var bra i sitt försökslopp och verkar bara bra efter det. Det är i princip samma med alla våra hästar i Breeder’s-finalerna. De har bara tagit det lugnt och alla har tagit försöksloppen på ett bra sätt. Det krävs klaff härifrån. Det gör det absolut. Katla har visat tidigare att hon skulle kunna vara i segerstriden. Med rätt klaff och en bra dag så kan hon faktiskt slinka dit. Inte uteslutet, säger Tino Ärling.

10 Sally Hill (Tomas Pettersson) känns bra efter försöket tycker jag. Har fått två lopp nu och jag hoppas att det ska komma lite form. Det blir inga ändringar. Det är klart att det blir tufft att vinna men jag har en bra häst också. Får hon ett hyggligt lopp så springer de inte ifrån henne i alla fall, säger Tomas.

11 Mellby Briolett (Johan Untersteiner) fick ett tufft lopp senast och låg på lite väl mycket under vägen. Det var inte mycket att säga om. Hon kommer ut nu i finalen ändå och har visat sig duga mot de här hästarna. Med rätt resa kan hon räknas med vinstchans. Jag tror faktiskt mer på henne än på Katla Celeber den här gången. Har visat sig strået vassare i slutändan, säger Tino Ärling.

12 Digital Pointer (Per Lennartsson) visade bra form senast och är bättre än vad raden avslöjar i de senaste starterna (4–5–0). Härifrån är det ändå svårt att blanda sig i segerstriden. Får främst jaga en fin placering.

V75-4

1 Höstbo Fredrik (Björn Goop) har varit borta länge och har inte visat någon form på länge. Varit olika problem men vi gör en nystart så får vi se. Klart att han behöver tid och några lopp på sig. Det vore väldigt lätt om man bara kom ut så här annars. Vi hade problem med foder och fick byta det. Sedan fick han en halsinfektion när vi skulle ha varit med i SM. Då blir man efter. De andra har startat och visat fin form. Då blir det tufft. Jag är försiktig, säger Mats Andersson.

2 Norheim Faksen (Stian Eilefsen) är på väg uppåt i form. Han verkar fin för dagen hur som helst. Det är en del bra hästar med i loppet men jag hoppas vara med bland de tre första. Jag tror att han måste streckas om man spelar V75. Jag tror egentligen inte att körspö gör någon skillnad. Han har en bra inställning ändå. Så den har inte så mycket att säga, säger Georg William Sverdrup.

3 Timian Best (Torbjörn Jansson) är det jättebra med. Var inne och körde ett lättare jobb med honom på banan i onsdags. Han kändes fantastiskt fin. Formen ska vara bra. Vi har ett bra läge men det blir inte att köra i någon ledning. Aldrig. Vi kommer att köra så defensivt som det går. Möjligtvis att vi spetsar och släpper. Det får Torbjörn avgöra. Hästen är i bra slag men jag är lite defensiv nu när det är full distans. Beror på om han bjuder till. Vill han så är det klart att vi kan vinna loppet, säger Anders Högberg.

4 Särpefanten (Ole Johan Östre) var inte helt på topp i Karlstad senast. Känns bra nu och läget är bra. Vi får se hur de blir. Han är flink från start och läget ser inte så galet ut. Det blir inga ändringar på honom. Körspö är en fördel. Jag har inte studerat motståndet men han var väldigt bra i Finland. Går han mot det han kan så ska han ha en fin chans här tycker jag, säger Jan Roar Mjölneröd.

5 Raggmunken (Conny Gustafsson) är pigg och glad. Så allt borde vara bra. Vi hoppas att han bibehåller formen. Kanske att den är något bättre också. Han går med det vanliga när det gäller balans och utrustning. Det har fungerat bra på slutet. Han har lika bra chans som de övriga. Har vunnit mot de här förut och förlorat mot dem. Jag känner mig inte slagen i alla fall. Det är en del bra hästar men han måste räknas, säger Conny.

6 Lomar (Ida Eriksson) är det så bra som det kan vara med. Gick hyfsat senast. Han går med lätta aluminium bak men det gick han med på Bollnäs också. Spåret är inte så bra och de norska är som pilar från start. Om det stämmer och hästen går bra så kan han ta en plats. Då skulle vi vara nöjda med det så klart, säger Tage H Eriksson.

7 Horgen Tore (Gunnar Austevoll) har felat några starter nu på slutet. Gjorde ett okej lopp senast. Lite jobbigt startspår nu men känns okej här hemma. Körspö är inget minus men ingen stor fördel heller. Det är klart att det hänger på att det klaffar lite under vägen från det spåret. Om han är på plats så är jag nöjd, säger Jan Roar Mjölneröd.

8 Fetter’n T.G. (Geir Vegard Gundersen) är en rejäl norsk gäst som orkar med att göra grovjobbet. Det vill säga när han är i toppform. Om han är som han ska, vilket han verkar vara, ska han vara värd ett streck.

9 Rino Dox (Bo Landgren) ser allt väl ut med. Gjorde ett bra lopp senast. Möter några bra norska hästar nu men jag tycker att han har ett bra läge för att smyga med där. En bit fram ska han kunna vara i alla fall. Han går som han brukar göra. Det är ett jämnt lopp. Han börjar växa in i det och det är klart att han ska kunna vara med långt fram. Positionerna kommer att avgöra, säger Bo.

V75-5

1 Leonas Yaffa (Jorma Kontio) var inget bra senast. Dålig i halsen. Vi får hoppas att hon är frisk nu i alla fall. Då gör hon säkert ett bättre lopp. Platschans, säger Micke Selin.

2 What Love Can Do (Per Lennartsson) är som vanligt. Jag är nöjd med hur hon känns. Spåret kan vara lite lurigt men hon har varit stabil. Det blir ingen snabbstart. Kommer hon iväg som hon ska så har hon en plats-chans här, säger Henrik Södervall.

3 Dame Ella (Johnny Takter) var svag senast. Är snabb ut. Leder länge om hon är på topp.

4 Todays Butterfly (Kaj Widell) var jag nöjd med senast. Hon hade varit ifrån ganska länge innan Umeåstarten. Jag hoppas att hon har gått framåt. Tveksam till spåret. Får ta det ganska lugnt. En bra häst som jag tror har bra form, säger Henrik Svensson.

5 Global Nirvana (Björn Goop) står bra till i loppet. Trots att det är ett ganska tufft lopp. Slipper stå 20. Hon är en säker och lättplacerad häst i hyfsad form. Kommer hon bara bra på det kan hon vara med på en plats placering, säger Ola Frisell i team Goop.

6 Amour d’Inverne (Peter M Andersson) är allt väl med och vi har ett bra startspår. Var väldigt bra till slut senast efter lite strul. Det är lite värre hästar med den här gången. Trea, fyra kanske, säger Thomas Lönn.

7 Brenna Boko (Oskar Svanberg) värmde kanonbra senast men jag ryckte bakskorna och det fungerade inte alls. Jag är rätt säker på att jag skodde bort henne. Har inte varit jättesnabb ut någon gång, säger Oskar.

8 Aroma Grim (Anders Svanstedt) trodde vi var allvarligt skadad. Så hon blev struken inför Diamantstofinalen. Men så var inte fallet. Hade bara fått ett litet skavsår av gamaschen. Har tränat på och känns jättefin. Väldigt bra för klassen. Om jag kommer ut och får fritt klarar hon det mesta, säger Anders.

9 Chicago Jenny (Tomas Pettersson) får smyga med och ta det hon kan få. Har ingen jätteform och möter bra hästar. Så det är främst en matlapp som gäller, säger Tomas.

10 Evita Brodda (Tommy Karlstedt) var tiondespår kanske inte så bra för. Hon är nog i form men gillar inte autostart längre. Har inte varit som bäst på slutet. Så vi kör voltstart och springer med, säger Håkan Karlsson.

11 Roaring Drunk (Robert Bergh) gick okej senast på Solvalla. Kan bättre. Tufft lopp den här gången. Det kan bli svårt att vinna. Plats-chans i första hand, säger Jimmy Jonsson.

2 160 meter

12 Flicka Rigas (Torbjörn Jansson) kommer det att bli barfota runt om på. Alltid svårt från innerspår på tillägg. Jag vet inte vad jag ska tro. I bra författning, säger Ola Johansson.

13 Latitude Broline (Örjan Kihlström) gick bra senast på Örebro. Bara gått lugnt efter det. Har hon en bra dag och det löser sig på vägen ska hon kunna speeda ner många. Kanske till och med alla, säger Tino Ärling.

14 Bell (Lars-Göran Söderberg) gjorde ett bra lopp senast. Tävlade med skor då men brukar vara bättre utan. Kan tänka mig att det blir så nu. En av dem som räknas. Hon gör jämna bra prestationer, säger Lalle.

15 Aloe Vera (Fredrik Pedersen) ser bara bra ut. Gick ruskigt bra senast som tvåa bakom Ariel Boko. Allt ser bara bra ut i träningen. Hon gör säkert ett bra lopp igen men hon är redan inkvalad till finalen. Vi tar det här som ett lopp i kroppen inför det, säger Fredrk.

V75-6

1 Molle C.D. (Per Lennartsson) gjorde det bra senast men det blev två lopp kan man säga. Har tagit det loppet senast bra. Vi får se vad det blir för upplägg därifrån. Kan säkert ta spets om han vill. Kan gå med skor men det bestäms inte förrän söndag. Ett bättre startspår än i senaste finalen i alla fall. På fyra hästar ska han tas med, säger Pär Pergenius hos Daniel Redén.

2 Dreams Take Time (Johnny Takter) var bra senast och tog ner Digital Ink till slut som jag tycker är en grymt stark, rejäl och bra häst. Har slagit Digital Ink och Indigious som är två av de tuffaste i kullen. Digital Ink är bästa hästen i loppet men min kan vara gynnad av att få ett snällare upplägg den här gången. Gör ett försök, säger Lars I Nilsson.

3 Porthos Amok (Björn Goop) var sig själv igen senast och då gjorde han processen kort med motståndet. Värre nu men ett bud.

4 Verymuchkiss Karsk (Johan Untersteiner) gick jäkligt bra senast. Det var riktigt bra och jag var mycket nöjd med honom. Verkar bra efter också. Har gått lite lätt i sanden och känns pigg, fräsch och fin efteråt. Det är positivt. Det blir barfota runt om och öppet huvudlag, precis som han har haft tidigare. Han har ett bra läge och är snabb från start. Kan få en bra peng, säger Glen Norman.

5 A.Hannibal (Åke Lindblom) äter morötter och mår bra. Var fin senast och går bara framåt för varje lopp. Det kan räcka långt. Det blir inga ändringar på balans eller utrustning till den här starten, säger Åke.

6 Linslusen A.U. (Ulf Ohlsson) var glädjande smidig i måndagsjobbet efter det tuffa loppet senast. Det är väl helt enkelt så att det finns några mer rutinerade och bättre fyraåringar i fältet. Det är inte lätt att komma till. Det är en fin häst i grund och botten men han är relativt orutinerad. Får vi med oss en slant så är jag nöjd, säger Reijo Liljendahl.

7 Drew Brees (Jorma Kontio) gjorde ett bra lopp senast. Klart att det är tuffa motståndare här och han fick spår sju. Det blir inte lätt. Hästen är bra i ordning i alla fall och kommer göra en bra prestation. Får hoppas att han kan ta fina slantar, säger CG Björkroth.

8 Viking America (Lutfi Kolgjini) gick bra senast. Jättebra. Det är en häst som alltid gör sitt. Nu är det final från ett uselt läge. Det gör att han får slå ur underläge nu naturligtvis, säger Lars Thornberg i Lutfis stall.

9 Digital Ink (Örjan Kihlström) är bästa hästen i fältet. Torskade visserligen i försöket men gjorde ändå en mycket bra insats då.

10 Global Octopus (Kaj Widell) var som jag hoppades bland de fyra i försöket och tog sig till final. Det var bra gjort. Nu är han ute på lite för djupt vatten. Vi hoppas att vi kan få med oss en bra slant hem. Kan han få pengar är det jackpott, säger Sören Lennartson.

11 Thai Broadway (Gunnar Austevoll) har kanske inte det bästa läget men han var inte heller som bäst i kvalet. Han blev hovöm. Så vi kör med skor fram den här gången. Jag hoppas att vi är med och kör om en plats- placering. Då är vi jättenöjda. Samtidigt är han bäst när han får gå bakifrån. Han ska gå på rull i ryggar, säger Trond Anderssen.

12 Twin’s Fairytale (Stefan Söderkvist) fick ett tufft lopp igen senast. Blev trött. Var lite nedsatt. Hade en liten infektion i halsen efter loppet. Hur det satte ner honom vet jag inte. Oavsett kommer han att köras på speed den här gången. Han kommer inte att få gå ett så där tufft lopp igen. Det har han gjort i princip varenda start. Vi får ligga lite lågt härifrån, säger Anders Svanstedt.

V75-7

1 Poochai (Ulf Ohlsson) var väldigt bra senast. Hade på känn att han skulle vara bättre då när han var så bra på Axevalla med lite jobb innanför västen. Nu har vi ett bra läge. Några riktigt tuffa med men jag känner mig inte helt chanslös ändå. En av fyra, fem som kan vinna loppet, säger Svante Båth.

2 Cool Keeper (Leif Witasp) är fortsatt fin. Gick intervaller i tisdags och allt är som det ska. Vi har inte tänkt oss att göra några ändringar. Det är väldigt bra hästar med i loppet men jag har ett bra läge. Han kan överraska men det känns som att vi jagar en plats-placering här i första hand, säger Leffe.

3 Call Me Keeper (Per Lennartsson) fick äntligen visa hur bra han är senast. Ska försöka vara med och göra upp om det. Ny kusk. Det ser riktigt ljust ut för hans del. Det borde vara en bra chans. En bra häst i grund och botten. Jag blir inte förvånad om han är kullens kung när det är klart, säger Pär Pergenius.

4 Breakbumper (Robert Bergh) känns bara fin i jobben han också. Kan säkert vara med och ta en tredje-, fjärdeplacering. Det var några som imponerade oerhört i försöken. Så jag ser honom som en platschans i första hand, säger Jimmy Jonsson.

5 Boys Going In (Fredrik Persson) blir bara

bättre och bättre. Jag måste säga att jag tycker att han tillhör kulltoppen. Det kan bli helstängt nu. För han blir lite snabbare då. Tanken är att försöka få ledningen. Tror att min är snabbast. Då är det han som ska slås sedan. Jag är optimistisk, säger Fredrik.

6 Good Dynamite (Jorma Kontio) är mycket startsnabb och hamnar bra till. Platsbud.

7 Final Oak (Johnny Takter) är allting jättebra med. Han var lite segare i försöket. Inte sig riktigt lik. Vet inte varför. Dels var det längre mellan starterna. 25 dagar istället för 14. Sedan var banan skitig framåt kvällen. Tror inte att han trivdes. En plats bland de tre ska han kunna ta, säger Henrik Hoffman.

8 Rolling Stones (Örjan Kihlström) hade varit ifrån inför senaste starten och det saknades lite i honom. Kommer säkert att vara stärkt rejält med det loppet i sig. Däremot har han ett läge som givetvis är svårt. Han gör ett bra lopp men hur långt det räcker beror på hur det klaffar med loppet, säger Tommy Berghagen hos Stefan Hultman.

9 B.B.Tigger (Björn Goop) var riktigt bra i semifinalen. Han är ju så bra och jag tycker bara att han blir bättre och bättre. Blev tyvärr snävt i Kriteriefinalen. Annars hade han tjänat fina pengar där. Intressant smygläge. Helt borta tycker jag inte att han är. En häst som är på väg uppåt i form medan många andra är på väg neråt, säger Ola Frisell.

10 Jonesy (Tuomas Korvenoja) var duktig i kvalet och spurtade på ett bra sätt. Kom i mål med fart. Tror och hoppas att han kanske kommer att vara lite bättre nu i finalen. Det blir givetvis svårt att vinna men det händer alltid saker när unghästar tävlar. En liten chans finns men jag är nöjd om vi är bland de fyra, fem främsta, säger Tuomas.

11 Alkalizer Am (André Eklundh) var vi nöjda med senast och han verkar ha tagit loppet på bra sätt. Kändes jättefin i det sista fin-slipande jobbet i torsdags. Det finns egentligen ingenting att klaga på. Rent realistiskt kan han vara trea, fyra, femma härifrån, säger Peter Sjöberg hos Marcus Lindgren.

12 Carelin (Johan Untersteiner) var bra senast. Han blev fyra då efter att ha kommit långt ut och Johan fick köra på honom ganska sent. Klart positivt. Han är väldigt kapabel i grund och botten, säger Tino Ärling.


Källa: Martin Berg/Sportbladet
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 11:42   #82
 
oinkks avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 575
Sharp$: 1044
Standard

Hmm.. Efter strykningen av Tenzing så borde väl Light Brodde ha en skaplig spetschans? Thornberg lite uppåt på den redan innan strykningen.
Den åker med ihop med Unters.
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 11:43   #83
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

V75

1) 1 2 3 4 5
2) 10
3) 1 4
4) 4 5 7
5) 2 3 4 6 8 13 14 15
6) 2 3 4 9
7) 3 9


V5

1) 5
2) 3 4 6 7 9 10 11
3) 2 3 6 9 10 12 14 15
4) 3 4 5
5) 1 5 7 10 13

Lycka till!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 11:45   #84
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Problemet är bara att du ALDRIG har nämnt att det inte är din egen analys än mindre anger du källa! Pajas och bluff är vad du är!
han har lämnat info... har väl alltid varit uppenbart att han ej skrivit det själv... tacksam för infon... och min danska är klockren så jag fattar allt utan problem!
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 11:45   #85
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Problemet är bara att du ALDRIG har nämnt att det inte är din egen analys än mindre anger du källa! Pajas och bluff är vad du är!
Har väl varit ganska givet att det inte varit hans egen analys?? Varför skulle han isf skriva i spaltform??

Löjligt påhopp på de som försöker bidra! SCHAS på dig!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 11:46   #86
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oinkk Visa inlägg
Hmm.. Efter strykningen av Tenzing så borde väl Light Brodde ha en skaplig spetschans? Thornberg lite uppåt på den redan innan strykningen.
Den åker med ihop med Unters.
Lotuscherie spetsar nu!! Å femman kom in i matchen! Men 10an har två mindre att runda!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 11:47   #87
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

LÅNGBO WILGOTT vinner med hela upploppet i lopp 1 salmelas amerikan hoppas jag blir favorit.... nej nej.... det här blir tredje raka och lekstuga!
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 11:59   #88
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

kopierar man rakt av ska det framgå!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 12:00   #89
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 2 837
Sharp$: 4815
Standard

okey


Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Problemet är bara att du ALDRIG har nämnt att det inte är din egen analys än mindre anger du källa! Pajas och bluff är vad du är!
det tat jeg så til efterratning,fram over skriver jeg kilden,så det ikke bliver fler misforstorlse
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+25)
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 12:01   #90
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
LÅNGBO WILGOTT vinner med hela upploppet i lopp 1 salmelas amerikan hoppas jag blir favorit.... nej nej.... det här blir tredje raka och lekstuga!
dåligt genrep ger lax sen haha
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td