|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-10-29, 19:30 | #1 |
Uppsnack V86 Solvall
mina spikar Fredericks Laukko & Mind Your Face
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2013-10-29, 19:54 | #2 |
Super Otto måste snart få vinna
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2013-10-29, 22:47 | #3 |
Guest
|
Fredericks Laukko gillar jag, men först ska jag se ett avsnitt av Eastbound and down innan jag börjar plugga på V86.
|
2013-10-30, 10:19 | #4 |
Mercury Broline såg grym sist måste nog med
|
2013-10-30, 13:07 | #5 |
Believe Me spets och slut punkt slut i V86:3 Tror också att Maharajah behöver några lopp i kroppen innan det är dags för säker
|
|
2013-10-30, 13:13 | #6 |
tidig inlämning idag...
1 2 4 7 8 2 1 9 12 7 12 3 6 5 1 6 8 9 14 6 14 lycka till ni andra. |
|
2013-10-30, 14:04 | #7 |
Samma tre lappar idag..
avd1. 1-2 avd2. 1-2-3-4-6-7-8-11 avd3. 1 Belive me avd4. 1-7 avd5. 3-6 avd6. 2-3-5 avd7. 1 Ulm Karsk avd8. 7-8 = 100 kr avd1. 3 RUGIADA DEI REX avd2. 1-2-4-5-6-7-10-11 avd3. 5 Windness avd4. 1-7 avd5. 3-6 avd6. 2-3-5 avd7. 1 ULM KARSK avd8. 7-8 = 50 kr Solvalla Omg 67, 2013-10-30 Ordinarie Reserver V86-1 1, 2 V86-2 1, 2, 4, 6, 8, 11 V86-3 1 Belive me V86-4 3, 6 V86-5 3, 6 V86-6 1, 2, 5, 8 V86-7 1, 5 V86-8 6 Foture agian 384 rader x 1 x 0,25 kr = 96,00 kr Senast redigerad av Klanke den 2013-10-30 klockan 15:07. |
|
2013-10-30, 14:08 | #8 |
Kvällens drag Wynona
|
2013-10-30, 14:21 | #9 |
|
|
2013-10-30, 15:18 | #10 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Klanke: Vad är "Foture agian" för en häst - hittar den inte i startlistan, hehe...
Lycka, till...!
2013-10-30, 15:28 | #11 |
|
|
2013-10-30, 15:52 | #12 |
du byter bild lika ofta som en del byter kallingar
2013-10-30, 16:00 | #13 |
Ja, jag vet att det var denne kuse - var bara lite ironisk och småelak, men med glimten i ögat...
2013-10-30, 16:01 | #14 |
Banned
|
Blev spik Harry.
Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-10-30 Bana: Solvalla Spelform: V86 Harry Boy, omg. 67 Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 3, 4, 7, 8, 10, 11 2 2, 4, 6, 8, 10 3 1 Believe Me 4 7, 12 5 3, 6 6 5 Mind Your Face 7 1, 6, 8, 10, 14 8 6 Fortune Again Vadet gäller startnummer 800 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 200,00 kr Kvittonummer: 2D00 A4A6 xxxx xxxx |
2013-10-30, 16:03 | #15 |
Dagens spik : Believe Me. Startsnabb. Kan tappa spets mot Windess. Men Windess vill ha rygg lopp. Så ut i andra spår överta ledningen. Sedan ska det vara spets runt om.
Dagens favorit i fara: Maharajah. Första loppet på länge. Inte i toppform. Kan bli lite prepare!!! Dagens skräll: Ragata. Erik upp första gången brukar ge extra effekt. Kommer att sitta bra till o får Ragata en bra rygg 600-700 m kvar så kan det bli vinst till ca 8-10 gånger pengarna. Senast redigerad av Kackerlackan den 2013-10-30 klockan 16:06. |
|
2013-10-30, 16:21 | #16 |
Stallrapporter om alla hästarna på V86.
V86-1 1 Daredevil N.L. (Jorma Kontio) tränar fint efter uppehållet och ska vara i bra slag. Vann från dödens på 14,7 efter paus senast. Innerspåret kan vara en fälla. Vi vet inte hur snabb han är ut. Han har felat en del. Får ta det försiktigt i starten nu, säger Diederik Meilink. 2 Vincere Scis Win (Erik Adielsson) överraskade med att galoppera senast. Inte hennes bästa gren. Var ett olycksfall i arbetet. Det utgår jag ifrån. Känns fortsatt bra och har gått bra på slutet också. Tror att hon håller sig på benen och gör ett bra lopp igen, säger Stig H Johansson. 3 Rugiada dei Rex (Ulf Ohlsson) har gjort tre starter för Stefan och kommit lite undan för undan. Fått två ganska tunga lopp på slutet men har gjort det bra. Bra utgångsläge och formkurvan är stigande. Möter tufft motstånd men är med och hugger om en skaplig placering, säger Tommy Berghagen hos Stefan Hultman. 4 Journey (Troels Andersen) tog senaste loppet fint. Tränar bra och har ett bra spår. Hoppas att vi kommer bra på det. Då kan han vara bland de tre, säger Troels. 5 Rue du Bac (Erwin Bot) är i bra form och har ett bra nummer. Är snabb från start. Jag tror att han har en bra chans, säger Erwin. 6 Gorgeous Miles (Kaj Widell) är allt bra med. Jag tror att formen sitter där nu. Uppgiften är hård och det är inte hennes distans. Hoppas att hon kommer till ledningen och släpper till någon bra. Trea, fyra, femma, säger Fredrik Moxness. 7 Demi de Veluwe (Björn Goop) galopperade senast. Hon är inte osäker i grunden. Hyfsat i ordning. Ska ha tur för att komma till från det läget. Har svårt att säga hur långt det räcker därifrån, säger Clas-Göran ”CG” Björkroth som är försteman hos Timo Nurmos. 8 Love Dancer (Johnny Takter) hoppade på grund av stänkräddhet men gick starkt efter galopp senast. Dåligt läge men är bra nog att vara med där framme, säger Fredrik B Larsson. 9 Right Away (Tino Ärling) är nyttig utan att vara imponerande. Ska i första hand vara nöjd med slantar. 10 Dionne Sisu (Ville Karhulahti) var positiv efter fin resa senast. Jobbigt spår? 11 Almondi Am (Johan Untersteiner) var inte med i Breedersförsöken. Har tränat på. Behöver nog ett lopp för att komma igång ordenligt. Möjligen en platsfidus, säger Roger Walmann. 12 Random Shot (Örjan Kihlström) har fått ett dåligt utgångsläge med allt vad det innebär. Var nedsatt av en krånglande hals senast i Kriteriekvalen. Bra häst i grunden men osäker på formen nu och med det här läget får man ligga lite lågt, säger Tommy Berghagen. V86-2 1 Miguel Survivor (Björn Goop) är ute i ett hyfsat tufft gäng. Har suttit halvfast några gånger. Hur långt det räcker här är svårt att sia om. Trea, fyra hoppas jag, säger Stefan Axelsson. 2 Ground Proximity (Fredrik B Larsson) får dömas på gamla meriter eftersom han är ny hos mig. Gick jobb i måndags och känns jäkligt fin. Verkar vara i ordning och har ett perfekt utgångsläge. Det verkar vara bra form på honom. Känns som ett bra köp, säger Fredde. 3 Hamras Pirat (Jennifer Tillman) var inget bra på Axevalla men var dålig i halsen då. Bra läge. Plats-rysare, säger Micke Selin. 4 Elegant (Håkan Skoglund) var bra senast. Väldigt fin. Är han lika fin som senast ska han räknas men han är lite upp och ner. Har ett bra läge, säger Håkan. 5 Ivory Accent (Per Lennartsson) har kanonform. Hoppas vi i alla fall. Känns bra. Perfekt i det sista jobbet inför den här starten i måndags. Hoppas att han ska springa fortare än han brukar. Satt fast senast. Varit i bättre form på sistone men inte fått något för det, säger Toste Norgren. 6 Elit Sund (Erik Adielsson) har en lite missvisande rad egentligen. Det har inte varit det rätta flytet. Samtidigt har han varit seg själv också. Det känns som om det ska börja lossna för honom igen. Vi har rätt bra förhoppningar på den här hästen och det är dags för honom att börja leverera, säger Stig H Johansson. 7 Twigs U.Canfly (Tomas Pettersson) visade större skärpa senast. Gick intervaller i söndags och känns bra. Hon har inte övertygat i år, säger Eva Skantz. 8 Immer Fri (Hans-Owe Sundberg) har tränat på. Var snorig när han skulle starta senast. Fick ta bort honom då men det var snabbt över. Har tränat på som vanligt och känns som han har gjort hela tiden. Fick dåligt läge. Jag kör snällt, säger Hans-Owe. 9 Nasser Jet (Stefano Galluzzo) har bara tagit det lugnt efter senaste starten. Jag har inte så jättestora förhoppningar. Jag vet inte riktigt vad jag har honom någonstans just nu. Svårbedömd, säger Sandra Björk. 10 Super Otto (Örjan Kihlström) blandar och ger. Van vid hårdare motstånd. Borde duga långt. Kan utmana. 11 Red Hot Melody (Mattias Djuse) borde vara på uppgång. Fick starta för en tid sedan och sedan fick hon behandlas. Borde vara bättre nu. Men med så dåligt läge får man ligga lågt, säger Ralf Gustavsson. 12 Magnifique Loss (Johnny Takter) är kapabel men väldigt knepig. Har varit besvärlig och skadad en del. Men det känns som om jag börjar få ordning på honom nu. Riktigt fin för dagen faktiskt, säger Micke Laudon. V86-3 1 Believe Me (Jorma Kontio) har varit bra en mycket lång tid nu. Ingenting ser sämre ut. Trevligt läge och hon kan öppna. Det ser bra ut. Ska vara favorit tycker jag, säger CG Björkroth. 2 Warica (Thomas Uhrberg) är allt bra med. I senaste starten gjorde hon ett väldigt bra lopp. Absolut ett bra läge. Bara att hoppas att hon öppnar bra. Önskescenariot vore att få rygg på Jorma. Det vore det bästa, säger Ulf Fredriksson. 3 Derby Lady (Lars D Carlson) verkar det rätt bra med. Gick bra senast. Bra läge. Jag vet inte alls hur hon öppnar. Har aldrig haft framspår bakom bilen. Några bra med. Blir svårt att vinna men kan säkert sluta långt fram, säger Lars. 4 Famna Käll (Per Lennartsson) blev kvar med krafter kvar senast. Det hade varit en hygglig placering om hon kommit loss. Så det var lite otur. Nu har hon ett bättre läge än vad hon har haft på ett tag. Däremot är motståndet tuffare än på bra länge. Så det blir hårt för henne i alla fall. Får försöka tjäna en skaplig slant, säger Stig H Johansson. 5 Windess (Ulf Ohlsson) verkar bra och har ett roligare läge den här gången. Vi var nöjda med honom senast. Han är startsnabb och vi får se hur loppet utvecklar sig. Ska ha bättre chans än senast. Han bör tas med, säger Lars Wikström. 6 Mission di Poggio (Johan Untersteiner) går ut mot hård konkurrens men har tränat väldigt fint på slutet. Intressant med sulky nu. Mycket galopper ett tag, säger Sophie Ställberg. 7 Nina Ruda (Håkan Skoglund) är en matlappsjägare. Hade behövt ett bättre spår och mycket hemlängtan om hon skulle ha varit med tidigt, säger Pär Ländin. 8 Blended Bellouet (Björn Goop) gör det bra i varenda lopp. Det är en ärlig och säker märr som levererar nästran varenda gång. Står taskigt på det. Behöver tur för att komma in i loppet, säger Ola Frisell hos Björn. 9 Deal or No Deal (Johnny Takter) gick bra i Göteborg och det har varit likadant efter det. Inte så mycket att orda om. Hon har bra form och har tränat bra efter det. Jag tycker att hon ska ha en vettig vinstchans faktiskt, säger Reijo Liljendahl. 10 Robis Sara (Erik Adielsson) var ute i ett tufft gäng senast och hängde med rätt så bra. Det här är också tuffa hästar och sedan har hon ett dåligt läge dessutom. Kan hon tjäna en slant så är vi tacksamma för det, säger Stig H Johansson. 11 Debora Sund (Daniel Redén) galopperade senast men det var en konstig situation. Hon är lite svår. Bra form. Får hoppas på tempo. Trea, fyra kanske, säger Pär Pergenius i stallet. 12 Stylish Hanover (Örjan Kihlström) gjorde sitt bästa lopp senast. Bästa i karriären helt enkelt. Ruskig avslutning. Klart att från tolv så vill det till. Men det går inte att säga att man inte kan vinna heller. Tål mycket, säger Lars Friberg. V86-4 1 Patriot Magi (Tommy Hanné) är nyttig utan att övertyga. Stått över lite. 2 Jobie Fargo (Erik Svensson) var usel senast. Får se om det blir bättre nu. Ska ändra lite. Får se om vi kan hitta på något, säger Erik. 3 Undici Zoot (Erik Adielsson) bör inte nonchaleras. 4 Coyote Cute (Tony Wallin) har inte fått riktigt rätt visa i sina lopp. Har rätt bra form men vi får glada om hon plockar pengar. Slant, säger Anna Rytthammar. 5 Zelda Rick (Kennth Gorski) räknar jag inte med vinner loppet. Men hon är inte så tokig om hon får sitta på rulle, säger Kenneth. 6 Ärlig (Henrik Nilsson) känns bra. Formen är jag nöjd med. Han är inte så oäven. Kan vara med där framme, säger Peter Nilsson. 7 Höwings Rocky (Kaj Widell) gick bra senast och gången innan också. Fått två försiktiga lopp. Hade sparat senast. På väg mot formen. Han är inte helt borta, säger Reijo Liljendahl. 8 Jetset Airline (Jorma Kontio) har blivit stabilare och bättre. Spåret kan passa bra i voltstart. Blir bättre och bättre. Ska tjäna en fin slant, säger CG Björkroth. 2 160 meter 9 Indiana Redneck (Johan Untersteiner) är så upp och ner. Man vet aldrig var man har henne. Är åtgärdad nu, säger Marianne Wegner. 10 Io Eld (Hans-Owe Sundberg) gick godkänt senast. Fick stryk av en bättre häst bara. Det gick fort till slut. Hon gör så gott hon kan varje gång, säger Hans-Owe. 11 Feu de Celeste (Thomas Uhrberg) är allt bra med. Verkar ha tagit det senaste loppet på bra sätt. Formen är lite ojämn men känns hygglig. Ska klaffa för henne, säger Jenni Åsberg. 12 Fredericks Laukko (Ulf Ohlsson) var inget bra senast. Vi har naturligtvis kollat upp honom men han tränar normalt. Frågetecken efter senast men det finns inget negativt nu. Normalt sett är han inte så tokig, säger Reijo Liljendahl. 13 New Charger (Björn Goop) hade halsproblem senast. Hade gjort två bra lopp innan det. Öppet lopp. Han är med bland de fem som ska rankas där framme, säger Thomas Franck. 14 Press Photo (Ville Nisonen) kommer åter efter vila, men har vunnit bakifrån förut. 15 Pipsqueak (Örjan Kihlström) är en ny häst som är stor och lite trög. Behöver nog gå ett antal lopp för att komma igång ordentligt, säger Roger Walmann. V86-5 1 Finish Future (Jorma Kontio) är bra i ordning. Var bra från dödens senast på V75. Har bra form och innerspår ska vara bra. Löser det sig därifrån är han en av dem som är med i striden här, säger CG Björkroth. 2 Paradiserunner (Thomas Uhrberg) gör mig förbryllad. Har ett bra läge och möter inte de allra värsta tänkbara motståndarna. Vill påstå att han är bättre än raden. Hoppas naturligtvis att han är med där framme, säger Yvonn Mattsson. 3 Pirro Bi (Ulf Ohlsson) blev det lite strul för senast. En utrustningsgrej som krånglade och vi fick åka in till smedjan. Han är inte så förtjust i en massa krångel innan. Blev stollig och slog ihop bakom bilen. Flyter det utan komplikationer nu så tränar han så bra att han borde ha en vettig segerchans här, säger Reijo Liljendahl. 4 Harvey Tornado (Per Lennartsson) är allt som det ska med. Tränar normalt och är fin i träningen. Det är ett motstånd som är normalt i hans klass. Han är bra. Frågan är om han får visa hur bra han är i år eller om det dröjer en säsong till, säger Erik Holm hos Per. 5 Sign of the Pines (Björn Goop) kan en del men har varit ojämn på slutet. Det är hårt emot den här gången. 6 Mercury Broline (Örjan Kihlström) har mycket bra form och med en vettig resa bör Mercury vara med i den främre träffen och slåss, säger Roger Walmann. 7 Ametrin (Hans-Owe Sundberg) är känslig in i första sväng men det var ett lopp som man var tvungen att chansa i. Gick bra efter galoppen. Hon har kapacitet, det vet vi. Man måste naturligtvis ha tur så att det stämmer till. Allt känns som det ska, säger Hans-Owe. 8 Västerbo Paymyday (Johnny Takter) är en fin häst som har dåligt med poäng. Jag var tvungen att plocka med honom här men tycker att han är för långt ut på vingen. Det är inte lätt att vinna därifrån men han tränar rätt så bra. Pirro Bi är förstahäst från stallet, säger Reijo Liljendahl. 9 Fuzz (Tommy Hanné) var positiv senast. Svårt att räcka ända fram i hårt gäng. 10 Bear With Me (Stefan Melander) är bättre än raden men behöver mycket flyt för att kunna runda allt. 11 Gary Hoist (Erik Adielsson) STARTAR EJ V86-6 1 Saint Ann (Mattias Djuse) hoppade oturligt senast men visade bra form i skymundan. Ute i ett otroligt hårt lopp. Ska bara köras försiktigt. Uteslutet att det skulle vara värt att strecka henne här, säger Hans Karlsson. 2 Nerone Bigi (Markus Niklasson) är allt bra med. Första gången på jättelänge som han har ett bra läge. Han ska kunna vara med dem, säger Bengt Holm. 3 Zwinger Bobber (Jan Henriksson) är en hyfsad häst. Men jag vet inte om det räcker till vinst på Valla. Måste smyga och ha ett optimalt lopp. Gick bra senast. En platschans kan det vara, säger Ronny Palm. 4 Aaron Boko (Oskar J Andersson) gjorde comeback senast och gick okej. Daniel tyckte att han kändes fin. Kommer göra en bättre prestation den här gången och spåret blev bra. Dyker han upp på en plats är det bra, säger Jörgen Westholm. 5 Mind Your Face (Adrian Kolgjini) har varit bra länge nu. Jättebra senast också. Drog i hårt tempo i ledningen men höll undan säkert. Går med någon form av skor nu. Sparar fötterna till finalen. Bra chans även om skor så klart är en försämring, säger Lars Friberg. 6 Zorro Idzarda (Jimmy B Dahlman) startade en gång och hade svårt att hänga med. Han kämpar om pengar, säger Dan Röcklinger. 7 Leia Way (Petri Airaksinen) har sett ganska bra ut i de två senaste starterna. Lite billigare gäng nu nästan. Men läget oroar faktiskt mig, säger Mats Swartling. 8 Walk to Remember (Jeanett Walmann) har spår åtta och Jeanette upp. Vi backar ner och hoppas ta någon till slut. Hoppas på pengar, säger Roger Walmann. 9 Shemeansbidness (Billy Svedlund) känns bra i jobben. Senast blev det för hårt. Tycker att hon känns bra i träningen hemma. Får smyga nu. Inte lika offensivt som senast. Hon är bra når hon fungerar. Bland de tre då, säger Marcel Hjort. 10 Engla Håleryd (Gianni Coysman) har galopperat nu två gånger i rad men känns stabil och fin i jobben här hemma. Bakspår kan hjälpa och distansen passar bra. Tål att göra mycket själv, säger CG Björkroth. 11 Pain Riche (Tino Ärling) har inte startat på ett tag. Problem med blodvärdena. Är inte så hårt jobbad heller. Jag ligger lågt nu. Han måste få något lopp i kroppen, säger Thomas Larsson. 12 Feedup (Marcus Schön) höll fullt godkänt senast. Kan bli farlig vid överpace. V86-7 1 Ulm Karsk (Mattias Djuse) är det bra med. Bra form. Gick bra senast. Han är hyfsad ut. Tar man med några stycken tycker jag att man kan ta med honom. Barfota nu, säger Mattias. 2 Madame Nicole (Per Lennartsson) har inte visat full form på länge. Nja... 3 You Two (Daniel Olsson) har gjort det bra i ny regi. 4 Jaguar Ruda (Håkan Skoglund) har jag en riktigt pigg 70-oddsare i. Tar man med sex, sju stycken kan man faktiskt betala för honom. Trivs på Valla och har form, säger Pär Ländin. 5 Joker Stursk (Johnny Takter) gör bra lopp varje gång utan att lyckas vinna. Spår fem är ingen höjdare men jag tror inte att han hoppas. Har lite platschans, säger Torbjörn Jansson. 6 Please Perfect (Thomas Uhrberg) är formen helt normal på. Går som han brukar. Han är rätt fin från start. Uhrberg lägger upp taktiken, säger Steen Juul. 7 Hamras One More (Jennifer Tillman) har gått bra bra. En tuff uppgift. Det blir att försöka hitta vinnarhålet och hänga med så gott det går. Det är ingen vinstchans, säger Micke Selin. 8 Long Night (Björn Goop) gör det bra varje gång. Outs. 9 Quangaroo Zet (Johan Untersteiner) gick bra i skymundan senast. Fått en paus efter täta starter. Har tränat. Med lite klaff dyker han upp bland de fem främsta, säger Pär Pergenius. 10 Montgomery Gel (Jorma Kontio) var bra senast också. En störning på bortre långsidan gjorde att han tappade. Formen är fin men det är tufft emot. Med en bit fram, säger CG Björkroth. 11 Pink Elephant (Ulf Ohlsson) var ute på kort distans senast. Sprang allt vad han kunde men det räckte inte till helt enkelt. Håller jämna och stabil form. Andra förutsättningar nu. Tufft emot, säger Tommy Berghagen. 12 Korok (Hans-Owe Sundberg) har varit ifrån lite väl länge. Var ofräsch. Det hoppas jag ha fått ordning på. Han ser mycket fräschare ut nu, säger Yvonn Mattsson. 2 160 meter 13 Hard Livin (Daniel Redén) är voltstart inte optimalt för. Vi kör ett snällt lopp, säger Pär Pergenius. 14 Maharajah (Örjan Kihlström) återkommer efter att ha en betäckningssäsong bakom sig. Allt ser bra ut. Han tränar på rejält. Jättefin i ett 17,5-jobb inne på Valla. Men k lart som fasiken att det saknas en del i honom, säger Tommy Berghagen. V86-8 1 Pippi (Marcus Hultman) verkar allting bra med. Hon har varit jättefin i de senaste starterna. Senast löste det sig bra och hon avgjorde enkelt. Perfekt läge. Får se hur hon duger mot tuffare hästar, säger Marcus. 2 Qvintette (Ulf Ohlsson) var mycket fin näst senast. Chans om hon fungerar. 3 Maxmara (Mattias Djuse) har bra form. Satt fast senast. Var fin och känns fin efteråt också. Trea, fyra med klaff, säger Mattias. 4 Hey Honey (Tony Wallin) har haft fin form och kan dyka upp med en snäll resa. 5 Fromage (Johnny Takter) galopperade senast men har varit formstark länge. 6 Fortune Again (Örjan Kihlström) bör vara med och kriga om segern här, säger Roger Walmann. 7 Yaw Damper (Per Lennartsson) får starta tätt trots att hon inte fungerat. 8 Wynona (Johan Untersteiner) gör jämna lopp. Näst senast var hon lite blek men då hade hon ont i halsen. Senast gick hon godkänt. Hon gör bra dagsverk. Chansartat spår, säger Peter Untersteiner. 9 Global Nursery (Jennifer Tillman) har gått bra. Gick bra senast. Men det är för dåligt läge för att det ska gå. Slant, säger Micke Selin. 10 Vodka and Oysters (Kim Eriksson) är riktigt bra. Det känns bara som att hon blir bättre och bättre hela tiden. Kommer göra ett bra lopp. Körs på speed. Bland de tre, säger Marcel Hjort. 11 Ragata (Erik Adielsson) är bra i ordning. Tempotorsk senast. Inget roligt läge här heller. Bra i ordning och gör ett bra lopp men det är svårt att säga hur långt det räcker nu, säger CG Björkroth. 2 160 meter 12 Captivating Ås (Björn Goop) är snabb. Kan sänka allt om det stämmer till lite. 13 Ginger Belle (Kaj Widell) STARTAR EJ 14 Jumble Ås (Jorma Kontio) står 20 bakom men tar väl hälften direkt. Hon var härlig på Romme. Varit bra länge och fick äntligen utdelning. Kommer gå bra igen. Tidigare än Wynona, säger Peter Untersteiner. 2 180 meter 15 Canaka B.F. (Thomas Uhrberg) kom i full tävlingskondition. Jag har kört på med henne och hon verkar rätt så bra. Hon får gå ut där och man får bedöma henne på gamla meriter. Men det är bra fart och styrka i hästen, säger Reijo Liljendahl. Martins V86-tips & tankar: Spetsstriden V86-1: Antagligen har Daredevil N.L. inget att sätta emot Vincere Scis Win som i sin tur kan släppa till Journey. V86-2: Kvicke Elegant kommer att ta ledningen. Håkan Skoglund kan köra där. Men Elit Sund försöker få överta. V86-3: Ingen hotar Believe Me vad det gäller ledningen. V86-4: Troligt att Höwings Rocky sitter i täten efter en bit. V86-5: Snabb, snabbare, Paradiserunner. Borde släppa och få en bra resa. Då ser det bra ut för Harvey Tornado. V86-6: Nerone Bigi försöker. Mind Your Face är för snabb. V86-7: Det ser ut att bli en liten batalj mellan Ulm Karsk och Please Perfect inledningsvis. Jag håller på den senare. V86-8: Kanske kan Pippi sabotera Fortune Agains planer. Eller så är Marcus Hultman mer än nöjd med den ryggen. Källa: Martin Berg/Sportbladet |
|
2013-10-30, 16:23 | #17 |
Stall Stefan "Tarzan" Melanders/Cattis Lundström har en drös hästar till start (åtta närmare bestämt) och "Tarzan" själv uttalar sig om chanserna inför kvällens V86 så här:
10 Super Otto (V86-2)var med i ett extremt långt lopp senast och orkade inte riktigt. Jag var ändå nöjd och hästen har form. Tränar också bra. Läget gör inte så mycket då han ändå inte är startsnabb. Vi rycker skorna denna gång och med klaff är han med där framme. 5 Sign of the Pines (V86-5) har inte kommit med i loppen på slutet och är bättre än raden. Skönt att hon kom med nu och jag tror på en fin insats, men det blir väl svårt att vinna. Barfota igen. 10 Bear With Me (V86-5) fick inte fritt till slut senast och är inte så tokigt igång. Men Sign of the Pines ska nog rankas före, 12 Feedup (V86-6) agerar ojämnt, men har kapacitet. Marcus har lyckats bra med hästen förut. Lång distans är inget problem men det krävs tur från läget. Barfota fram igen. 8 Long Night (V86-7) går bra varje gång nu. Vass spurt i skymundan i V75 senast. Voltstart är inget problem och det är bara att hoppas att hästen framför kan öppna bra. Med klaff på bitarna spurtar han vasst igen. Ingen balansändring. 5 Fromage (V86-8) bröt inåt och galopperade i början i onsdags. Är annars i form och spåret bör klaras. Gör en fin insats om det klaffar. Skor bak igen. 7 Yaw Damper (V86-8) var jag väldigt nöjd med som femma i en tuff Breeders' semi i onsdags. Var bra förra hösten och verkar ha hittat höstformen igen. Kan komma bra till från springspår och bör sluta i främre träffen. 12 Captivating Ås (V86-8) går bra varje gång och jag var mycket nöjd med tredjeplatsen i V75 på Romme senast. Hon är stark och tål att gå en bit. Är bäst av mina tre i loppet och med klaff är det inte omöligt att hon segerstrider. Barfota fram igen, säger slutligen Stefan Melander. Källa: Vitippa.se |
|
2013-10-30, 16:25 | #18 |
Personalfest idag så blir att se och sjöa travet i natt mitt system idag.....
Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-10-30 Bana: Solvalla Spelform: V86, omg. 67 V8 - endast vinst vid 8 rätt Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 4, 5, 7, 8, 12 2 2, 4, 6, 10 3 1 Believe Me 4 7 Höwings Rocky* 5 1, 3, 4, 6, 8 6 2, 5, 10 7 1, 6, 8, 9, 14 8 6 Fortune Again Vadet gäller startnummer 2 100 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 525,00 kr Kvittonummer: 8300 606A 1950 DASE
2013-10-30, 17:03 | #19 |
Nurmos om sina
Lopp 4, 2140A 7 DEMI DE VELUWE - Björn Goop Galopperade i starten senast men hon är annars fint i ordning och har tränat på bra. Hästen är långsam i starten och det går inte att ladda med henne för då kan det bli galopp. Annars är hon travsäker och galopperar inte i loppen. Nu har hon ett dåligt läge med spår långt ut bakom bilen och risken finns att hon hamnar illa till. Hon möter även några bra hästar så det är svårt att säga hur långt det räcker. Balans: Barfota fram Huvudlag: Öppet huvudlag Lopp 6, 2140A 1 BELIEVE ME - Jorma Kontio Går jättebra varje gång och har varit i fin form länge. Hon vann enkelt från ledningen senast utan att vara tom i mål. Hästen har nästan alltid haft dåliga lägen men ändå gjort det kanonbra. Det är bara senast och nu i den här starten som hon har bra spår. Hon känns fortsatt mycket fin i träningen och står perfekt inne i loppet propositionsmässigt. Jag måste vara optimist och det är stallets bästa chans inom V86. Balans: Barfota runt om Huvudlag: Helstängt huvudlag Lopp 7, 2140 8 JETSET AIRLINE - Jorma Kontio Är osäker fortfarande och galopperade i en temposkärpning senast halvvarvet kvar. Näst senast blev han störd till galopp men jag tycker att hästen blir bättre och bättre ändå och är inte lika barnslig som tidigare. Han var bra vid segern för tre starter sedan och har tränat helt okej. Han känns bra i jobben och vi provar att starta igen. Jag är först och främst nöjd om han sköter sig och gör ett felfritt lopp så får vi se hur långt det räcker. Balans: Eventuellt barfota bak Huvudlag: Helstängt huvudlag Lopp 8, 2140A 1 FINISH FUTURE - Jorma Kontio Var mycket bra i V75 senast då han fick ett tufft lopp med tredjespår i första sväng och sedan dödens. Han kunde inte nå ledaren men höll de andra ifrån sig och gick en 1.13-tid. Hästen har utvecklats mycket och det känns i träningen att han är fortsatt mycket fint i ordning. Men innerspåret är inte bra då han är långsam ut och det går inte att ladda med honom i starten. Löser det sig under vägen och han kommer ut är han så pass bra att han ska ha vinstchans. Balans: Barfota runt om Huvudlag: Öppet huvudlag Lopp 9, 2640A 10 ENGLA HÅLERYD - Gianni Coysman Har bra kapacitet men är lite känslig i loppen fortfarande. Hon har gjort två starter efter ett uppehåll och galopperat i båda. Hästen har annars tränat mycket bra och bakspåret här är bara en fördel och större chans att hon går felfritt. Den långa distansen är ett plus för hon är stark och rejäl och kusken har vunnit med henne förut. Det är hans passhäst och han känner henne väl. Sköter hon sig hela vägen kan hon mycket väl dyka upp i striden. Balans: Barfota fram Huvudlag: Öppet huvudlag Lopp 10, 2140 10 MONTGOMERY GEL - Jorma Kontio Mötte bra hästar senast men följde med bra som fyra på en fin tid. Hästen är fint i ordning och har gått bra en längre tid, förutom näst senast då han var lite sämre. Men för tre starter sedan satt han fast med gott om krafter kvar och hade troligen vunnit då om det hade stämt bättre under vägen. Nu möter han tuffa hästar även här och från bakspåret blir det svårt att vinna. Vi kommer att prova honom med norskt huvudlag för första gången. Balans: Barfota runt om Huvudlag: Norskt huvudlag Lopp 11, 2140 11 RAGATA - Erik Adielsson Hade ett dåligt läge i Oaks-finalen och hamnade illa till. Hon satt sist hela vägen och gick med i tredjespår varvet kvar. I utgången av slutsvängen gick hon ut i fjärdespår och trots en avslutning i 1.10-tempo sista halvvarvet gick det inte att ta så mycket till slut. Hon travade strax över 1.12 sista varvet och var så bra som man kan begära men det var omöjligt att nå fram till ledaren som fått bestämma tempot i täten. Hon har inte haft någon tur i storloppen och galopperade exempelvis i E3-finalen i somras med gott om krafter kvar i sista sväng. Hästen är fin i träningen och det är inte omöjligt att vi rycker skorna den här gången. I de senaste starterna har hon gått med skor eftersom hon fick en hovböld för tre starter sedan. Synd att hon fick så dåligt läge bara och hon möter äldre och mer rutinerade hästar. Balans: Eventuellt barfota runt om Huvudlag: Öppet huvudlag Källa: timonurmos.com |
|
2013-10-30, 17:07 | #20 |
Mind Your Face känns sårbar idag med skor kan Engla Håleryd vinna?
|
|
2013-10-30, 17:51 | #21 |
Ja Engla kan vinna men hon har galloperat 7/10 senaste starterna. Men just nu streckad på 15% kanske streckvärd om du hittar en annan spik än mind your face. Mind your face känns trots skor som en spik just nu.
|
|
2013-10-30, 17:56 | #22 |
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-10-30 Bana: Solvalla Spelform: V86, omg. 67 Avd Ordinarie hästar 1 1, 3, 4, 5, 8 2 1, 2, 4, 5, 10 3 1 Believe Me 4 3, 7, 8, 10, 11, 12, 13 5 6 Mercury Broline 6 2, 5, 10 7 1, 5, 6, 8, 9, 14 8 6 Fortune Again Vadet gäller startnummer 3 150 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 787,50 kr Kvittonummer: AD82 C2C8 5970 xxxx
2013-10-30, 17:56 | #23 |
V5
SOLVALLA 30.10.2013 V5-1: 1 V5-2: 1,3,4,6,7,8,12,13,14,15 V5-3: 1,3,4,6,7,8 V5-4: 5 V5-5: 1,6,14 Beløb pr. række: Antal rækker: TOTAL: 1 kr. 180 180 |
|
2013-10-30, 18:25 | #24 |
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-10-30 Bana: Solvalla Spelform: V86, omg. 67 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1) 2 Vincere Scis Win (4, 1) 2) 2, 4, 6, 10 (7, 1) 3) 1 Believe Me (12, 9) 4) 3, 7, 10, 12 (14, 13) 5) 1, 3, 4, 6 (8, 5) 6) 5 Mind Your Face (4, 10) 7) 1, 6, 14 (4, 8) 8) 12 Captivating Ås (1, 14) Vadet gäller startnummer 192 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 48,00 kr Kvittonummer: |
2013-10-30, 18:25 | #25 |
Riktigt råämne denne Specialess! Kanonhäst i vardande...!
2013-10-30, 18:26 | #26 |
Dagen spel:
V86-1: A= 5 B= 1,2,3,4,7,8 C= 12 V86-2: B= 4,10 (6-2) V86-3: B= 1,9 (12-10) V86-4: A= 7 B= 12,14,15 C= 13 V86-5: B= 3,6 C= 8 V86-6: 5 MIND YOUR FACE (10-1) V86-7: 8 LONG NIGHT (14-9) V86-8: A= 6 B= 8,11,14 C= 12,15 A= 1-3 C= 0-2 |
|
2013-10-30, 18:42 | #27 |
Kör så här ikväll:
1,2,4A,5,7,8A,12 1,2B,4B,5,6,7,8,10,11 1 7 1,3,4,6B,8 2,4,5A,6,8,9,10,12 1,6,14 6 Minst 1A & 1B måste vinna. |
|
2013-10-30, 18:57 | #28 |
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-10-30 Bana: Solvalla Spelform: V86, omg. 67 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 5, 11, 12 (3, 1) 2 2, 3, 10, 11 (6, 8) 3 1 Believe Me (12, 10) 4 12 Fredericks Laukko* (7) 5 3, 4, 5, 10 (1, 2) 6 5 Mind Your Face (10, 6) 7 14 Maharajah (6, 3) 8 4, 5, 6, 14, 15 (12, 8) Vadet gäller startnummer 240 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 60,00 kr Kvittonummer: 4F06 A242 933C 0905 |
2013-10-30, 18:58 | #29 |
1) 1,3,4,5,8
2) Spik 2 3) Spik 1 4) 7,10,12,15 5) 1,3,4,6 6) 5,10 7) 1,5,6,9,14 8) Spik 6 |
|
2013-10-30, 19:13 | #30 |
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-10-30 Bana: Solvalla Spelform: V86, omg. 67 Avd Ordinarie hästar 1 1, 4, 5 2 4 Elegant 3 1 Believe Me 4 7, 10, 12 5 3, 4, 6, 8 6 2, 5, 10 7 1, 5, 6, 14 8 6 Fortune Again Vadet gäller startnummer 432 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 108,00 kr |
|
2013-10-30, 19:23 | #32 | |
El sistema grande
1, 3, 4, 5, 8, 12 (2) 1, 2, 4, 6, 10, 12 (5) 1 Believe Me (12) 7, 12 (13) 1, 3, 4, 5, 6 (8) 5 Mind Your Face (10) 1, 6, 8, 9, 10, 14 (13) 6 Fortune Again (12) El sistema loco 12 Random Shot 2, 12 1 Believe Me 7, 12 6 Mercury Broline 5, 10 1, 8, 14 6, 11
2013-10-30, 19:25 | #33 |
Registrerat spel
Avd Ordinarie hästar 1 1, 4, 7 2 2 Ground Proximity 3 1 Believe Me 4 1, 6, 7, 11, 12, 13, 14, 15 5 3, 4 6 5, 6, 10, 12 7 1, 6, 14 8 6 Fortune Again 576 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 144,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3) |
|
2013-10-30, 19:26 | #34 |
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-10-30 Bana: Solvalla Spelform: V86, omg. 67 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 4, 5, 7, 8 2 2, 4 (10, 5) 3 1 Believe Me (10, 9) 4 7 Höwings Rocky* (12) 5 1, 3, 4, 6, 7, 8 6 5 Mind Your Face (10, 8) 7 1, 5, 6 8 1, 6, 11, 14 (5, 12) Vadet gäller startnummer 720 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 180,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3) |
|
2013-10-30, 19:28 | #35 |
Onsdagens lir!
Avd.1: A 4 B 1-8 C 5-7-12 (r2-11) Avd.3: A2 B 4-6-10 C 1-5-7 (r8-11) Avd.3: 1 BELIEVE ME (r12-5) Avd.4: 7 HÖWINGS ROCKY (r10-12) Avd.5: A 6 B 1-3 C 4-7 (r8-10) Avd.6: U 5 G 2-10 (r4-9) Avd.7: A 14 B 1-6-8 C 3-5-9 (r10-13) Avd.8: U 6 G 2-14-15 (r12-11) ---A--B--C--A--B--C--A--B--C ---A--B--C--B--C--A--C--A--B ---1--1--1--1--1--1--1--1--1 ---7--7--7--7--7--7--7--7--7 ---A--B--C--C--A--B--B--C--A ---5--5--5--5--5--5--5--5--5 ABC-A--A--B--B--B--C--C--C ---G-G--G--G--G--G--G--G--G ---A--B--C--A--B--C--A--B--C ---A--B--C--B--C--A--C--A--B ---1--1--1--1--1--1--1--1--1 ---7--7--7--7--7--7--7--7--7 ---A--B--C--C--A--B--B--C--A ---G--G--G--G--G--G--G--G--G ABC-A--A--C--C--C--B--B--B ---6--6--6--6--6--6--6--6--6 |
|
2013-10-30, 19:30 | #36 |
1,4,5,8
2,4,7,10 1,5,9,12 7 3,4,6,8 5 6 2,6 1,4,5,8,12 2,4 1 7 3,4,6,8 2,5,10 1,5,6,8,9,14 6 |
|
2013-10-30, 19:30 | #37 |
Rue De Bac torde ha bra chans här - Erwin är ingen duvunge, bra spår, kanonform och kapabel häst, samt bra värmning/provstart = SPEL!!!
2013-10-30, 19:32 | #38 |
Hehe, Erwin fattar/förstår först inte (svenska?) att han är diskad...
2013-10-30, 19:34 | #39 |
standard 5 hästar med. väljer bort 7 i sista stund för 5
] Senast redigerad av bemeer den 2013-10-30 klockan 19:35. |
|
2013-10-30, 19:36 | #40 |
Snygg början av många i första - bra jobbat, grabbar och tjejer! Otur Klanke - borde vunnit med denna resa...
2013-10-30, 19:37 | #41 |
finns inget att skylla på, att man inte lär sig, oavsett om BG kör en tax eller åsna ska han streckas före Truls och Erwin. Piss att bränna på en sån.
|
|
2013-10-30, 19:38 | #42 |
hej då för mig fan 6 hästar och man lär sig aldrig fan
|
|
2013-10-30, 19:48 | #43 |
spännande att se sina A & B hästar försvinna innan första kurvan. C-häst och med, men nu tappade ju systemet allt vad potential heter.
Varför kan inte den j-la Ohlsson hinna fram |
|
2013-10-30, 19:50 | #44 |
Kör vidare på Groun Proximity! - KLAR!
2013-10-30, 19:51 | #45 |
Dåligt värde efter den hästen :/. Men hade som B häst så lever ännu men ja sabbar ju systemet lite ^^
|
|
2013-10-30, 19:55 | #46 |
Bra kört, Djuse!!! Varför inte släppa ner GP??? Har Djuse kommit i mål ännu...???!!! Djävla sopor det finns!!!
2013-10-30, 19:59 | #47 |
Lycka till nu, Laxdasen och TranceError, samt någon mer...
2013-10-30, 20:03 | #48 |
Banned
|
Tunt nu i övriga lopp
3 1 Believe Me 4 7, 12 5 3, 6 6 5 Mind Your Face 7 1, 6, 8, 10, 14 8 6 Fortune Again |
2013-10-30, 20:16 | #49 |
Fy fan va kass han är Jorma på att bestämma i spets.
Måste vara en av landets absolut sämsta kuskar på det, då inräknat alla amatörer som kör också. Lustempo med dagens största favorit och en häst som vunnit lätt på 12-13 tider på distansen utan problem men han lyckas bränna Pra hästen va pra..para pra |
|
2013-10-30, 20:18 | #50 |
Banned
|
Läste tidigare att Jorma alltid bränner med favoriter. Verkar ju stämma
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sandro (+5) |
2013-10-30, 20:19 | #51 |
Hade bra feeling för båda Björns vinnare, men valde såklart att spika Skoglund istället och skippade både tvilling och vinnare på Björn Skulle lira en liten V5 mot storfavvon i första också, men missade spelstopp med 0,5 sek! Lär ju gå in!
8,9,12 7,12,14 3,6 5,10 14 Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-10-30 Bana: Solvalla Spelform: V86, omg. 67 Avd Ordinarie hästar 1 4, 5, 7 2 4 Elegant 3 1, 8, 9, 12 4 7, 14 5 3, 6 6 5, 10 7 14 Maharajah 8 1, 3, 6, 12, 14, 15 Vadet gäller startnummer 576 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 144,00 kr Ursäkta gnällposten.
2013-10-30, 20:21 | #52 | |
Citat:
Hade själv vinnarna i dom 2 inledande tidigt på systemen och spik på Jorma på dom för att sedan ha sjukt många streck i övriga på olika lappar. Jaja vi tar DD ist 9-8! |
||
2013-10-30, 20:30 | #53 |
Revansch nu direkt, felfri Press Photo vinner lätt!
2013-10-30, 20:31 | #54 |
Är även jag inne på detta - nu kör vi!!!
2013-10-30, 20:33 | #55 |
Faan, hade kommit mycket bra på det i första...
EDIT: Surt - sjönk tio ggr direkt!!!
Win some, lose some...! You´ll Never Walk Alone... Senast redigerad av Pilkast den 2013-10-30 klockan 20:34. |
2013-10-30, 20:34 | #56 |
Banned
|
Laukko vinner hur loppet än blir kört. Enda mot är galopp. Hur kan det vara tillåtet att korrigera utrustning efter att man inte är nöjd med hästen i första starten som går om? Och hur fan kunde de se att Örjan var för tidig? Visseligen står de i linje men...
|
2013-10-30, 20:38 | #57 |
Trängning...
2013-10-30, 20:38 | #58 |
kom igen nu, jobba in en Jackpot nu
|
|
2013-10-30, 20:38 | #59 |
OJOJOJOJ!!! Vad Hanné trängde sig ut!!! SOLKLAR diskning!!! Skandal annars!!!
EDIT: Även om jag unnar Hanné segern så är det solklart att diska, finns inget annat!!!
Win some, lose some...! You´ll Never Walk Alone... Senast redigerad av Pilkast den 2013-10-30 klockan 20:40. |
2013-10-30, 20:48 | #61 |
Kunde ju ana Höwings skulle vinna. Jag hade 8 hästar så självklart vinner favoriten
Pilkast (+1) |
|
2013-10-30, 20:49 | #62 |
Tycker ej det där är diskning, han gled ut och utvändige kunde inget. Dagens stora skrikspik skulle ju vinna. Hade gärna sett andra filmer, även om jag redan spruckit på allt.
Pilkast (+5) |
|
2013-10-30, 20:50 | #63 |
|
|
2013-10-30, 20:54 | #64 | |
Citat:
Hur föklarar du att Hanné sitter på innerspår och plötsligt är ute i andraspår med en häst fortfarande utvändigt om sig...? Nu vinner Pirro Bi, LÄTT! Även en fucking höna måste väl hitta ett guldkorn någon gång, eller+!
2013-10-30, 20:56 | #65 |
|
|
2013-10-30, 20:56 | #66 | |
Citat:
Pirro Bi - hoppas du har rätt |
||
2013-10-30, 20:58 | #67 |
Nejdå - inte ens denna får vinna... Blir pukor ikväll!!!
2013-10-30, 20:58 | #68 |
Då ska dom diska 2:an nu, ser klart att den stör utvändig häst som flyttar sig i sidled.
|
|
2013-10-30, 21:00 | #69 | |
Citat:
Ge dig nu - Uhrberg hade meter att gå på - det hade INTE Hanné...!
2013-10-30, 21:00 | #70 |
varför diskar dom TH, ser översiktsfilmen nu o fattar inget
|
|
2013-10-30, 21:01 | #71 |
Tyvärr har du nog rätt. Men allmänt är de lite för blöta med diskningarna tycker jag (trodde det skulle braka iväg åt andra håll där ett tag, men de valde nog att gå ut med försiktiga direktiv efter debatten som blev där). Men bra att de tog den här!
2013-10-30, 21:01 | #72 |
|
|
2013-10-30, 21:02 | #73 |
Banned
|
Jag skulle spelat en trio i V5-4 på Halmstad
Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-10-30 Bana: Halmstad, omg. 34 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 2 Fridge Tooma 2 11 Catchee Town 3 3, 7, 9 4 2, 6, 12 5 2, 4, 6 Vadet gäller startnummer 27 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 27,00 kr Kvittonummer: A7C0 C2A2 197C 0141 |
2013-10-30, 21:03 | #74 |
är ju travfunktionär själv(iofs i bandomarnämnd...), men det är ju tveksamt om det ens är snävt o isåfall så ska det vara klart att det ändrat ordningsföljden, vilket är långtifrån säkert, nåväl
|
|
2013-10-30, 21:07 | #76 |
men ser man situationen på vanliga filmen, så ser det ut som en trängning...men det såg inte lika allvarligt ut på översiktskameran
Pilkast (+2) |
|
2013-10-30, 21:08 | #77 |
Hade varit kul att se utdelning om Hanné fått segern. Blir väl en 1 kronas rad från SA som sätter 8:an idag....
|
|
2013-10-30, 21:08 | #78 |
Är det trängning har man ändrat ordningsföljden, så långt måste du väl ändå vara med? Inte en chans att han hunnit bli först om han fått ta upp lite för att sen köra när luckan finns (när Nisonens häst tröttnat och lämnat andraspåret öppet).
2013-10-30, 21:09 | #79 | |
Citat:
Iofs, när jag ser bilderna på Hannés diskning så blir jag konfunderad - en hård diskning är det nog, så ger dig ett halvt rätt där... Då får de diska i många fall om detta skall vara måttstocken...
2013-10-30, 21:11 | #80 |
Precis vad de borde göra också!
2013-10-30, 21:15 | #82 |
Men, något de INTE kommer göra - det vet du lika väl som jag...
2013-10-30, 21:16 | #84 |
Adrian är nog mångas favorit om någon hade spik på de få möjligen 20 tal system som var kvar..
NOT! |
|
2013-10-30, 21:17 | #85 |
Typisk "Luddekörning" - skrämmer hästen i galopp istället för att börja driva tidigare och mer försiktigt...
2013-10-30, 21:17 | #86 |
synd att inte hanne vann, då hade ingen ens fått 6 rätt idag
|
|
2013-10-30, 21:17 | #87 |
nu kan det fan bara vara några enkelrader från Tasmanien kvar
Pilkast (+1) |
|
2013-10-30, 21:20 | #88 |
Provar DD.
Två chanslappar.. DD1. 3-14 DD2. 5 Formage * 50 DD1. 3-14 DD2. 1 Pippi * 15 God tur! |
|
2013-10-30, 21:20 | #89 |
Ingen häst har vunnit som gått med balansen barfota runt om.
|
|
2013-10-30, 21:21 | #90 |
Nej men om man som enskild domare resonerar på det viset så blir det inget vidare. Kommer inte på någon bra liknelse för att illustrera min poäng nu bara för det...men du förstår nog var jag vill komma tror jag.
2013-10-30, 21:24 | #91 |
Hahaha, det blir i så fall mitt första rätt idag, till råga på allt så torskade vi hockeyn mot Oskarshamn också. Glädjande är att jag är nykter och har inte kissat ner mig på hela dagen
Pilkast (+5) |
|
2013-10-30, 21:25 | #92 |
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-10-30 Bana: Solvalla Spelform: Dagens Dubbel, omg. 605 Avd Ordinarie hästar 1 6 Please Perfect* 2 6 Fortune Again Vadet gäller startnummer 1 x 400,00 kr Totalt: 400,00 kr Kvittonummer: 2928 XXXX D13C 0941 |
|
2013-10-30, 21:29 | #93 |
Sista rycket:
Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-10-30 Bana: Solvalla Spelform: Dagens Dubbel, omg. 605 Avd Ordinarie hästar 1 5, 8, 14 2 11, 12 Vadet gäller startnummer 6 x 30,00 kr Totalt: 180,00 kr Kvittonummer: 2F02 A268 B156 0145 |
|
2013-10-30, 21:30 | #94 |
6 rätt kan det bli
Avd7. 6,9,14 Avd8. 8,10,11
|
2013-10-30, 21:33 | #95 |
|
|
2013-10-30, 21:34 | #96 |
Banned
|
Är de blinda på Solvalla eller? Det är ju solklar tjuvstart på nr 1 men de ger den till nr 7 istället... eller ser jag helt andra bilder än det som verkligen sker?
|
2013-10-30, 21:41 | #97 |
Klassigt! Vackert!
|
|
2013-10-30, 21:44 | #98 |
|
|
2013-10-30, 21:48 | #100 |
|
|
2013-10-30, 21:50 | #101 |
Solvallas bana måste ju vara en av Sveriges sämst prepererade banor hur mycket galopper som helst i dag. Tål ju inget regn alls. Kuskarna vet ju inte hur man skall balansera hästarna
|
|
2013-10-30, 21:51 | #102 | |
Banned
|
Citat:
Men anser du att det blir 6-6 mer än var femtonde start? Lider nämligen när jag ser spel som inte utnyttjas maxiamalt oddsmässigt. Jag hamnar själv fel ibland ska nämnas |
|
2013-10-30, 22:00 | #103 |
Banned
|
Jag blir ju bara så förbannat ledsen på detta!
Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-10-30 Bana: Solvalla Spelform: Dagens Dubbel, omg. 605 Avd Ordinarie hästar 1 14 Maharajah 2 8, 15 Vadet gäller startnummer 2 x 80,00 kr Totalt: 160,00 kr Kvittonummer: 4304 60A4 3374 8101 |
2013-10-30, 22:00 | #104 |
|
|
2013-10-30, 22:02 | #105 |
HA HA har haft ett jävligt flyt ett tag
DIF ditt flyt kommer
|
2013-10-30, 22:07 | #106 |
Man fick alltså 15 gånger på Bet365 tidigare vinnare Ragata. ATG gav 4,4. Sjuka skillnader!
Pilkast (+3) |
|
2013-10-30, 22:07 | #107 |
Banned
|
|
2013-10-30, 22:09 | #108 |
Blev det en eller flera sexor - grattis i vilket fall...
2013-10-30, 22:17 | #109 |
I de sista två V86-avdelningarna sattes det svenskt rekord, så den kan ju inte vara så himla usel tycker jag.
|
|
2013-10-30, 22:23 | #110 |
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-10-30 Bana: Solvalla, omg. 67 Lopp: 12 Spelform: Vinnare Hästar: 11 Mogadishu Mejl Vadet gäller startnummer 1 x kr Totalt: kr Kvittonummer: 2900 60CA 513C 8105 Liten tröst efter en jobbig kväll! Synd inte tvillingen med Goops nr 15 satt också. DÅ hade vi kunnat fira jul tidigt i år |
2013-10-30, 22:24 | #111 |
Du kan ju läsa Patrik Skoglunds inlägg i bloggen på Atg.se så får du vad du tycker
|
|
2013-10-30, 22:24 | #112 |
2 st 6:or blev det
Hade lite oflyt DD 14 - 8
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5) |
|
2013-10-30, 22:27 | #113 |
Banned
|
|
2013-10-30, 22:34 | #114 | |
Citat:
Jodå ibland kanske man är dum. Just denna gång steg ju dock oddset i första DDn efter omstarterna. Låg runt 4ggr innan första starten. 3,9 på 6an i andra. 4x3.9 blir 15.6, alltså knappt någon skillnad alls. |
||
2013-10-30, 22:40 | #115 |
Tittade just på Ulf Ohlsson. Körde i det sista loppet på Solvalla, och måste sedan enligt reglementet vara kvar i minst 15 minuter. Hem har han nästan drygt 35 mil, och även om han lägger moms på hastighetsbegränsningen så lär det ta tre timmar hem.
I morgon skall han köra lunchtrav i Östersund, följt av kvällstrav i Gävle. På Fredag är det lunchtrav i Rättvik och kvällstrav på Bergsåker, innan han förväntas vara i Eskilstuna på Lördag för V75. Eskilstuna även på Söndagen, sedan är det Boden på Måndag och Bollnäs på Tisdag. Hur orkar karln? |
|
2013-10-30, 22:45 | #116 |
|
|
2013-10-30, 22:55 | #117 |
Stumt underlag med mycket material ovanpå må ge en trevlig yta, men på ren svenska rena plågan för hästarnas leder,ligament och muskler. Om du inte tror mig så kommer varje kusk och tränare att ge samma svar.Har gått på Solvalla sedan 1977
|
|
2013-10-31, 03:23 | #118 |
kram
Senast redigerad av clarund den 2013-10-31 klockan 03:24. |
|
2013-10-31, 08:25 | #119 |
var det någon som sjöade... själv blev jag lottlös...rätt väntat...såg svårt ut på förhand...tre tvångsspikar
2013-10-31, 09:20 | #120 |
Men Per Skoglund skriver ju att Solvalla sedan något år tillbaka fått bukt med just de problemen, att det inte är stumt och att många tränare håller med honom i detta. Banan är skonsam OCH snabb.
|
|
2013-10-31, 17:19 | #121 | |
Citat:
Samma siffror 6 6 , 7 7 etc ger is stort sett alltid dåligt på Dubbeln i den mån det går att uppskatta, vet inte vad det är med dessa komber men folk gillar tydligen spela så, och fenomenet har funnits så länge jag kan minnas. Själv står jag hellre över än spelar samma siffror om min tro hamnar på dessa. Senast redigerad av clarund den 2013-10-31 klockan 17:22. |
||
|