|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-10-25, 18:31 | #76 |
Är Magic Tonight som senast så kan den absolut plocka ner Panne De Moteur. Problemet är nog snarare att jag tror Örjan kommer få bestämma alldeles för mycket där framme. Johan Untersteiner kan ibland lägga huvudet under armen och köra offensivt som en dåre men allt som oftast är han lite för defensiv.
Ett troligt scenario är att dom kommer varva på en 1.14-1.16 tid. Då är alla chanslösa. |
|
2013-10-25, 18:32 | #77 |
Måste vara dubbelt så bra krönika denna vecka.
|
|
2013-10-25, 18:34 | #78 |
Bergarn vinner fjärde med en gäspning. Inte ens spännande. Sista är lite kul men tror nog att CC kan bli tung. Tyckte att Harry såg riktigt tankad ut sist. Klättrade omkring. Min gamla krigare Caballion får ett streck på rutin.Yarra gillas. Trist att ösgösa streck i sista men rätt kul att sitta säkert om man lever så långt.
|
|
2013-10-25, 18:37 | #79 | |
Citat:
2013-10-25, 18:44 | #80 |
I trust in Laxdasen därför att han spikar rocket launchern.
|
|
2013-10-25, 18:45 | #81 |
nej nej... spikar den som vinner....
2013-10-25, 18:48 | #82 |
Stall-kommentarer inför V75-Jägersro lördag 26 Oktober.
V75-1 1 Perfectly Enough (Erik Adielsson) har gått bra tycker jag. Egentligen nästan hela tiden sedan han startade här. Inte räckt hela vägen fram men varit med på bra pengar i princip hela tiden. Vi är väldigt nöjda med honom. Gick ett bra lopp senast också, helt klart. Det är risk att Panne de Moteur kommer till ledningen och ingen utmanar. Då får vi sikta på en slant bakom, säger Stig H Johansson. 2 Mermaid Ås (Peter Untersteiner) var jag väldigt nöjd med senast när hon föll med flaggan i topp i sto-SM. Vi fick ett vettigt läge här men hon möter tuffa hästar. Jag tror att hon kommer gå bra. Då kan hon ta en god placering. Hur långt fram beror givetvis på hur det löser sig under vägen, säger Peter. 3 Quite a Fall (Ulf Ohlsson) möter väldigt hårt motstånd den här gången men det är fina pengar att köra om även om man inte lyckas vinna loppet. Hästen gör vad han kan men får vara nöjd om det blir en slant nu. 4 Pershing Bi (Christoffer Eriksson) ville jag kanske inte starta i det här loppet egentligen men sportchefen Mats Ahlkvist på Jägersro ville väldigt gärna ha åtta hästar i fältet. Som ”the new guy” får man ställa upp. Pershing hade ett lopp på tisdags kväll som hade passat bättre för honom. Kanske, om vi har tur, kan vi vara femma. Men då måste vi ha mycket tur. Det är ett svårt lopp. Mats ville ha åtta hästar i loppet och nu har han det. Men det blir tufft, säger Jerry Riordan. 5 Panne de Moteur (Örjan Kihlström) tror jag är en bra spik på lördag, på papperet tycker jag att det ska vara en bra chans. Han jobbar riktigt bra och det känns som att han är i riktigt bra form. Det skulle vara skönt om han får visa det på lördag. Det är hans sista start för i år och sedan blir det full laddning mot Elitloppet som är hans stora mål nästa år. Hästen är startsnabb och Örjan kan välja upplägg. Hästen kommer gå med optimal balans, säger Stefan Hultman. 6 Rocky Winner (Peter Ingves) gick bra i debuten för oss och höll farten starkt hela vägen in i mål den gången. Han har bara gått lugna rutinjobb efteråt men känns fin. Det här loppet ser spännande ut och vi känner oss inte golvade. Det är tufft emot men han är bra själv också, säger Jörgen Westholm. 7 Orione Spin (Lutfi Kolgjini) blev lite för ivrig senast i det kortloppet. Det är annars uppåtform på honom. Spår sju av åtta är givetvis inte så bra. Det är bra hästar invändigt också. Han får slå ur underläge men formen är i alla fall stigande på honom. Vad jag vet så kommer vi inte att ändra på någonting på honom, säger Lars Thornberg i Lutfis stall. 8 Magic Tonight (Johan Untersteiner) är en jättefin häst som jag tror är långt framme. Trots det där läget. Givetvis blir det svårt att slå Panne de Moteur. Loppet är nästan kört på förhand och han blir släppt till ledningen.Alla vill ha rygg på honom. Vi kommer inte att offra hästen för att vinna det här loppet. Visst kommer vi prova att vinna men vi kommer som sagt inte att ofrra honom för det här. Visst är det ett fint andrapris också. Vi vill gärna vinna det här men lätt förklarligt kommer vi inte köra fram i dödens för tidigt för att pressa, det går liksom inte. Absolut en bra platschans bakom Panne de Moteur. Möjligtvis går han med ett par lätta, lätta bakskor den här gången. För att spara hovarna. Har gått de flesta loppen med skor. Rent kapacitetsmässigt är han lika klar andrahäst i loppet som Panne de Moteur är förstahäst, säger Roger Walmann. V75-2 1 Let It Happen (Joakim Lövgren) är allting jättebra med. Han gick ett lätt provlopp förra torsdagen för att få en genomkörare och det gjorde han bra. Han känns fin och har faktiskt inte förlorat från spår ett. Det är ett bra tecken. Ibland är han väldigt snabb, ibland inte. Man kan inte jaga honom, han måste sköta sig själv. Det har ingen betydelse. Han är bra bakifrån också. Jag tror att han ska ha en bra chans här, säger Elke Frinta. 2 Mill Rotation (Niclas Stenquist) har det varit bra med. Han gick ett jobb i lördags och var okej på det. Jag har lättat balansen lite, han blir lite rappare på det. Niclas bestämmer om han vill ändra några skor eller om han ska ha stängt huvudlag. Hästen är snabb och vi ska ha spets. Vad som händer sedan beror på vem som kommer. Jag tycker att vi har platschans, säger Tommy Lundin. 3 Sheer Bliss (Per Berg Thomsen) är formen ganska bra på och läget tycker jag också är bra. Hon är snabb ut och jag laddar för ledningen, min första ambition är att köra henne där. I utgångsläget blir det inga ändringar men det kan bli tal om att hon får gå med lätta aluminiumskor bak, beror på banunderlaget. Hon är bra för klassen och i ledningen biter hon ifrån sig väldigt bra, säger Per. 4 Vacqueyras (Per Nordström) imponerar. Kan öppna men tål att göra grovjobbet om det krävs. Får överta? Krossar dem annars. 5 Rybo Fiona (Peter Untersteiner) är en kämpe. I sådana här sammanhang får man smyga med henne och ta en god placering, det får vi vara nöjda med, säger Peter. 6 Kebab (Håkan K Persson) är allting väl med. Kommer gå barfota den här gången. Gick med skor senast. Han hade en väldigt bra uppgift senast men löste den på ett bra sätt. Han borde gå framåt. Det är ett väldigt tufft lopp men min känsla är att han ska duga på rikstoton ändå. Jag tycker att han ska vara värd ett streck nu, säger Håkan. 7 Västerbo My Life (Erik Adielsson) har tagit två raka vinster i Tyskland. Formen är på topp men läget kunde varit bättre. Inte het. 8 Talk the Talk (Örjan Kihlström) är en duktig treåring som har svårt läge nu. Om det skulle lösa sig maximalt härifrån så duger hon. 9 Britt Palema (Oscar Nilsson) är lite osäker men jag är rätt nöjd med bakspår. Då tror jag att chanserna att hon tar sig iväg felfritt ökar. Det blir barfota runt om som hon har gått innan. Chanserna är goda, hon har bra kapacitet men det är många om budet där. Hon är en av dem, säger Fredrik Persson. 10 Cosmos Limburgia (Anders Svanstedt) berättar Åke Svanstedt om i sin VM-krönika om alla chanser på V75. 11 My Lulu (Boo Folkeson) verkar allting bra med. Hade bra fart innan senaste starten men var inte helt hundra då och är åtgärdad efter det. Allting känns bra så det ska nog bli bra nu. Om banan tillåter så kommer jag att köra barfota fram för första gången. Dessutom går hon med helstängt huvudlag. Det är ett öppet lopp men jag har lite dåligt läge. Jag hoppas att hon gör ett bra lopp och får med sig lite pengar hem, säger Bosse. 12 Radieux (Lutfi Kolgjini) ser bra ut för dagen. Han har varit bra i de två senaste loppen. Spår tolv är givetvis inte det bästa. Det var synd på spåret för hästen är bra. Vi har inte sett slaget förlorat än i alla fall. Han är riktigt bra och har mött bra hästar på slutet, säger Lars Thornberg hos Lutfi Kolgjini. V75-3 1 Zinedine Bob (Johan Untersteiner) gick ett intervalljobb i söndags och kändes rackarns fin. Han har mycket bra form. Ett bra spår men tufft motstånd som alltid på V75 naturligtvis. Om han håller ledningen så kanske det kan hålla hela vägen. Han är snabb ut men vi får se hur Johan vill göra. Får gärna testa i spets, säger Nicklas Dyrberg. 2 In Rock (Kenneth Haugstad) har jag inget att klaga på. Eller, han tog faktiskt lite mer töm än vad han brukar i måndagsjobbet men banan var hemskt skitig, så jag tar inte så allvarligt på det. Bra läge och lopp i kroppen nu efter derbyfinalen. Kan vara trea, fyra. Möter normalt några som blir för hårda för honom att slå, säger Ulf Stenströmer. 3 Laurier Dag (Robert Bergh) går bra i stort sett varje gång. Det blev lite fel senast när det blev en galopp, men det är ingenting vi ska bry oss om. Får en ny chans på lördag. Inga ändringar mer än att han ska trava. Han har bra chans och ska sköta sig, säger Nicklas Westerholm i Roberts stall. 4 Kricken C.D. (Thomas Uhrberg) hamnade djupt ner i fältet i lördags, jag körde invändigt och blev fast. Kändes fin och står lite bättre till den här gången. Kommer han bara till i loppet så kan han ta en plats med lite flyt, hästen känns verkligen jättebra igång just nu, säger Hans R Strömberg. 5 Ninepoints Charlie (Örjan Kihlström) gick med skor senast och kom aldrig in i loppet men nu är det helt andra förutsättningar. Skorna åker av och han kommer med all säkerhet vara bättre här. Motståndet blev stenhårt. Vi är nöjda om han kniper en bra slant och ser fin ut, säger Jörgen Westholm. 6 Search Launcher (Peter Untersteiner) går bra varje gång. Är jämn och säker. Kommer säkert att gå bra igen. Det är väl en typisk platskandidat tycker jag, säger Peter. 7 Kung Fu Face (Christoffer Eriksson) gick bra senast. Det blev sådär lite halvfel flera gånger på vägen. Var inget flyt alls i positionerna, ändå var han fyra. Jag tycker att han var bra. Formen är bra och han känns fin efter. Han möter Laurier Dag som är bra så klart men min har en rimlig chans att vara bland de tre. Har han lite flyt också så kan han sitta där, säger Lars I Nilsson. 8 Listas Rafiki (Anders Svanstedt) skriver Åke Svanstedt om i sin VM-krönika om V75. 9 Jullex Dante (Peter Ingves) verkar det bara bra med. Han kändes fin i ett jobb i tisdags. Kommer gå barfota fram med helstängt och jänkarvagn. Precis som han brukar. Han har ett bra läge den här gången och får en bra resa. Kan han smyga med och vara trea, fyra är jag jättenöjd, säger Calle Göransson. 10 Lazer Broline (Erik Adielsson) går jämnt och säkert. Chansartat läge. Får köras lite på chans. Kan han vara trea, fyra så får jag vara nöjd. Inga planerade ändringar att rapportera i nuläget, säger Ola Samuelsson. 11 Pioneer F.H. (Preben Kjaersgaard) fick spår elva och då är det inte nödvändigt att prata om honom. Allt är bra med hästen. Är behandlad och har jobbat jättebra men är utlämnad från spåret. Vi får se, en slant, jag är inte så jäkla optimistisk från det spåret. Det får bli formbyggande, säger Preben. 12 October Kronos (Adrian Kolgjini) är väl den som kanske har bäst chans av alla våra. Men usch för spåret. Det var inte bra. Hopplöst. Det går inte att begära vinst därifrån men hästen är fin, säger Lars Thornberg. V75-4 1 Handsome Knight (Robert Bergh) ser det mesta bra ut med. Kommer från vinst på banrekord i Göteborg och bra läge. Han kan öppna om det skulle behövas men det där lägger jag mig inte i. Det får Robban känna av. Barfota runt om, jänkarvagn och ny driver. Kommer med full form. Ramla inte ur lille Robert, säger Ola Samuelsson. 2 Alfa Giacomo (Thomas Uhrberg) var lite sådär på Åby. Han räckte inte riktigt alltså. Lite tätare starter nu och ett bra läge. Han kan bättre, det kan han. Det kanske blir tufft att vinna. Som han öppnade senast kan det vara passande med sprint. Nu blir han lite glömd den här gången i och med att han bara räckte till ett sjättepris senast. En plats finns inom räckhåll, säger Thomas. 3 Frans G. (Christoffer Eriksson) var bra senast. De senaste två loppen har han visat att formen är ordentligt på rätt väg igen. Allt verkar väl inför den här starten. Har gått lugna intervaller i havet. Det är ett bra läge och han har visat innan att han räcker på rikstoton. Med maxflyt är han en som kan vinna på V75 i den här klassen, säger Lars I Nilsson. 4 Rose Hill Dream (Ulf Ohlsson) gör sällan en dålig insats numera. Kan duga med klaff men behöver ha lite tur på vägen. 5 Trust Launcher (Peter Untersteiner) har presterat två strålande lopp här mot slutet. Visst möter han tuffare hästar nu och har gått upp en klass också, men han har färsk form och ett bra läge, säger Peter. 6 U.P.W.Sund (Kenneth Haugstad) var lite sämre senast och är åtgärdad efter den starten. Var jättebra i starterna innan. Står kanske tufft inne i klassen nu med bara någon krona över men jag tror absolut inte att han gör bort sig. Kan bli tufft att vinna men han är startsnabb och kommer få en bra position direkt. Det är en fördel, säger Kenneth. 7 Unika Karsk (Jörgen Sjunnesson) verkar okej tycker jag. Formen känns inget annorlunda. Jag vet inte vad jag ska säga om chanserna, har svårt att säga vad hon ska klara av därifrån. Lite utlämnad. Får inte bli hängande, säger Lars-Göran Oscarsson. 8 Nelson di Quattro (Adrian Kolgjini) fick spår åtta och det gör så klart att han får slå ur underläge den här gången. Han är inte så dum faktiskt. Kan vara bra nu när han har fått vara ute lite i montélopp. Men det är ett hopplöst läge, säger Lars Thornberg. 9 Cutting Edge (Marcus M Melander) har hoppat i de två senaste och är inte helt säker. Kapabel nog att blanda sig i felfri. 10 Steely Knight (Örjan Kihlström) är en pengahäst från det läget. Blir svårt för honom att vinna det loppet. Så vi jagar så bra pengar som möjligt, säger Roger Walmann. 11 Västerboonthenews (Peter Ingves) känns fin. Han är fräsch nu. Han tål inte så många lopp i rad. Det blev ett lopp för mycket förra gången. Han tränade bra förra veckan och gick jobb i tisdags också och kändes bra fortfarande. Fräschören känns bra men det blir långa pauser mellan. Nu är det ett iskallt läge. Vi är ute för att samla poäng och kanske kunna nå en final. Hästen är kapabel och på väg mot formen, säger Petri Puro. 12 Nimbus C.D. (Per Nordström) fick spår tolv och jag svor naturligtvis när jag fick se listan. Är mindre missgynnad av bakspår än vad Main Kronos är. Jag har avslutningen i Kriteriekvalet på näthinnan. Kan springa fort bakifrån. Naturligtvis vill jag ha lite tempo på det. Med lustempo kan man komma till korta. Allt känns bra och han är en som ska plockas med tidigt på lappen, säger Per. V75-5 1 Fernando Sånna (Jan Hellstedt) var bra senast. Ledde en bit, fick vinnarhålet och kom loss. Janne får köra som han tycker. Fernando är rätt kvick ut. Distansen tror jag gynnar. Bra placering, säger Göran B Andersson. 2 Foot on the Gas (Ulf Ohlsson) avslutade piggt senast. Matchas hårt. Kan duga. 3 Hertig Shim (Thomas Uhrberg) har gått bra varje gång. Fick ett jobbigt lopp senast och var ändå inte långt efter. Vi får prova. Det hade varit bra om han kunde ta hand om ledningen. Räknas tidigt, säger Thomas. 4 Taste of Honey (Jörgen Sjunnesson) har helt okej form. Inga planerade ändringar. Jag hoppas att han får en snäll löpning. Möter tuffa hästar och får bevisa. Vi får vara ödmjuka här, säger Ola Karlsson. 5 M.T.Guti (Peter Ingves) gick jättebra senast och har gått bra hela tiden. Det är en rätt vettig häst. Om det klaffar lite på V75 så kan det räcka, säger Nicklas Westerholm. 3 160 meter 6 Livi Edvards (Thomas Jonsson) verkar allting okej med. Formen är helt okej. Brukar hänga med i de flesta tempon men kanske får svårt att vinna på V75, säger Thomas. 7 United Face (Erik Adielsson) var väldigt fin i ett jobb i måndags. Mycket nöjda med honom senast också. Gick rejält det sista varvet. Han är gynnad av 3 000. Inte förvånad om han dyker upp, säger Lars I Nilsson. 8 Embassy Photo (Veijo Heiskanen) är allt väl med. Hästen tränade i tisdags och allt var som det skulle. Jag hoppas och tror att formen håller i sig. Bland de tre borde han vara. Kan bli svårt att vinna då han står 20 meter sämre till än vanligt, säger Veijo. 9 Navigator Sib (Örjan Kihlström) gick bra senast och håller fortsatt riktigt fin form. Spåret är inte optimalt och det föreligger galopprisk men reder han ut starten är han bra nog att vara bland de tre. Han är spurtstark med rätt resa, säger Jörgen Westholm. 10 Zanimede (Hans Crebas) var jättebra senast. Han känns hur bra som helst. Han är nog på topp. Ser öppet ut men jag tror att han är en av dem som räknas, säger Hans. 11 Alki Flevo (Christoffer Eriksson) var bra senast. Vi körde lugnt eftersom han hade varit ifrån ett tag. Visade form och gick fort när han fick lucka. Också form i antågande. Har han en av sina bättre dagar så duger han gott i sammanhanget, säger Lars I Nilsson. 12 Paolo America (Kenneth Haugstad) är i bra form och är konkurrenskraftig i det här loppet. Tävlade väldigt bra senast och börjar komma i riktigt vass form. Bra chans att vara bland de tre första, säger Jerry Riordan. 3 180 meter 13 Udo’s Oiler (Robert Bergh) har fått träna på nu ett tag. Är en bra häst i grunden. Har sprungit på sig rätt mycket pengar och är ingen given segerkandidat. Men om man tar med ett gäng, säger Nicklas Westerholm. 14 P.A.Surprise (Charles Degiorgio) är allt okej med. Går barfota fram. Det är ett svårbedömt uppdrag. Ibland är 3 000 meter ingenting för honom. Ibland är det tufft. Det beror helt på hur loppet körs, säger Charlie. 15 Sem Jafet (Peter Untersteiner) har gått strålande upplopp de senaste två gångerna efter trafikproblem. Allting tyder på att han är på topp och han är gynnad av distansen. Han sveper många till slut, säger Peter. V75-6 1 Midsummer King (Jörgen Sjunnesson) verkar det bra med. Formen tror jag ska vara på topp. Det blir inga ändringar till den här starten. Han fick ett bra spår och det är den bästa distansen för hans del. Jag hoppas att han ska få ledningen eller rygg på ledaren. Då ska han vara långt framme. Jag tycker att han är streckvärd, säger Mimmi Elfstrand. 2 Pojke Kronos (Örjan Kihlström) ser det spännande ut för från det läget på 1 600 meter. Jag är inte främmande för att han kan roffa åt sig spets och då blir han rätt så svår att slå därifrån. Alla lopp ska köras och blablabla. Det blir bakskor eftersom han inte har fötter för att gå utan, så det går inte. Men uppgiften ser helt klart intressant ut på förhand, säger Roger Walmann. 3 Democrat (Ulf Ohlsson) är givetvis spetsfavorit men kommer få en match av invändige Pojke Kronos. Bra chans från ledningen. Helst om han får trolla bort en bit på vägen. 4 Dragon Tooma (Jennifer Tillman) gick bra senast och vann på ett ganska behagligt sätt. Så formen är bra. Läget är inte så mycket att klaga på heller. Han är tyvärr inte så snabb ut men borde få en bra position. Jag tycker att han har vuxit in bra i klassen. Senast gick han väldigt bra på Bergsåker från ett dåligt spår, var sida vid sida med Democrat över linjen. Nu har vi ett bra läge och kan vi köra lite spårsnålt kan han dyka upp bland de tre här, säger Henrik Larsson. 5 Staro Bobcat (Tommy Zackrisson) är det bara bra med. Formen är jag nöjd med och det blir inga ändringar. Tuff uppgift. Tuffaste han har gett sig i slag med. Beror på var man hamnar. Blir det tempo springer de inte ifrån honom. Han har gått bra varje gång. En outsider eller platschans, säger Tommy. 6 News of Hanke (Thomas Uhrberg) är allt normalt med. Av träningen att döma verkar formen helt normal. I senaste starten var det ingen höjdare men Uhrberg känner honom bättre. Kommer inte att ändra på något. Än så länge har jag inte läst på så bra men när man anmäler tror man alltid på lite chans. Annars är det ingen idé, säger Steen Juul. 7 No Deal (Flemming Jensen) är bästa hästen men har ett jobbigt läge över fel distans. Om det inte strular ska han ha bra chans. 8 Onirique (Erwin Bot) är allt okej med. Det är bara startnumret som inte är så trevligt. Det är verkligen dåligt. Jag vill köra utan skor men är inte säker än om det blir så. Med det startnumret måste jag tänka över det. Vi måste ha tur för att hitta en bra position. Annars kommer det bli svårt, säger Erwin. 9 Kaka A.T. (Erik Adielsson) går bra varje gång. Haft väldigt mycket dåliga lägen. Nu vet man inte hur läget är. Det behöver inte vara så dåligt med spår nio men det behövs lite tur också för att han ska komma i någorlunda hygglig position från början. Har startsnabba ryggar och då kan han vara med långt fram. Kan gå med lite tur som sagt, säger Stig H Johansson. 10 Nothing But Class (Peter Untersteiner) är ett nyförvärv och en mycket svårbedömd häst för mig. Känns helt okej i träningen men jag vågar varken säga bu eller bä. Får värderas på tidigare insatser, säger Peter. 11 Main Kronos (Per Nordström) hade jag verkligen önskat framspår, eller ett till sex, med för att kunna vara med ordentligt. Jag tycker att det är en frontrunner. Bakspåret och bra hästar emot gör att jag hoppas på så fina pengar som möjligt. Det var ett klart minus med bakspår för honom, säger Per. 12 Art on Line (Mikko Aho) är allting bra med. Känns som han ska och jag är nöjd med hur formen känns. Vi möter bra motstånd och fick inte precis det bästa möjliga spåret. Vi kör så gott det går. Jag tror att det blir svårt den här gången. Hästen är mycket bättre i ledningen, säger Mikko. V75-7 1 Yarrah Boko (Ulf Ohlsson) gick ett bra lopp i senaste starten i Svenskt Mästerskap. Verkar väldigt fin. Jag körde en tur med honom i skogen i söndags och han var väldigt på hugget. Inga ändringar. Det är klart att innerspåret kan bli en fälla. Han är hygglig ut men bland de som är snabba har han det tufft. Det är lång distans och det är en fördel. Formmässigt ser han väldigt bra ut och har gått framåt med det senaste loppet som han fick också, säger Trond Anderssen. 2 Harry Haythrow (Peter Untersteiner) gick strålande senast igen. Om jag får köra om loppet så kör jag annorlunda, då är han troligtvis närmare i mål. Jag är väldigt nöjd med hästen. Han gick jobb ett i måndags här med oss och var fin. Vi har ett bra läge på lördag. Taktiken lägger jag upp under vägen. Han har alltid chans numera, säger Peter. 3 Winning Love (Åke Lindblom) är jättebra i ordning. Han fick ett tufft lopp i ”Fyra kilometer”. Den som satt i dödens tog bara upp och det gick inte framåt, så då var jag tvungen att gå fram. Hästen höll bra utanpå ledaren i tre varv. Bra form. Det är kanske tufft att begära att han ska vinna det där men får han ett bra lopp springer de inte ifrån honom. Kanske en liten platsrysare, säger Åke. 4 Obi Wan (Flemming Jensen) kördes snällt senast. Borde få ett sådant upplägg här också. Kan vara en riktig kantboll om toppform. 5 You Bet Hornline (Robert Bergh) drog spår fem och det är bra för honom. Det är det enda som betyder något. Han är startsnabb och tar man med tre, fyra hästar så ska man ta med honom. Han har bra form och allt ser bra ut. Vår bästa chans på lördag är ändå Laurier Dag, säger Nicklas Westerholm. 6 Caballion (Fredrik B Larsson) känns fin i de lätta jobb han har fått. Var klart bra senast, förbättrad. Travet flöt och formmässigt går han framåt med det loppet. Får ändå ligga lågt, jag vill gärna se att han fungerar flera lopp på rad först. Vi får kalla honom en outsider. I jobben känns han bra i alla fall. Det kan bli barfota bak och ett norskt huvudlag nu. Jag är försiktig och vill inte dra för stora växlar av det förra loppet, vill se att det fungerar en gång till, säger Fredde. 7 New Line (Anders Svanstedt) läser ni om i Åke Svanstedts VM-krönika om V75-hästarna. 8 On Track Piraten (Erik Adielsson) drog ett tråkigt spår nu men är väldigt fin. Kanonfin efter loppen här. Jag tror på lite chans trots läget. Han har faktiskt slagit de flesta. Det är naturligtvis löpningsförloppet som är helt avgörande. Jag tycker ändå att han är absolut värd att beakta, säger Hans R Strömberg. 9 Commander Crowe (Örjan Kihlström) är givetvis en världsstjärna av rang. Har trots allt tjänat över 30 miljoner på sitt tävlande. Även om han i år inte har varit lika vass som tidigare så har han givetvis en toppchans. 10 Haraldinho (Marcus M Melander) är segerlös i år och kommer att fortsätta vara så även efter lördagens framträdande. Källa: Martin Berg/Sportbladet |
|
2013-10-25, 19:12 | #83 |
FRANS G ÄR SÅ KLAR!
2013-10-25, 19:26 | #84 | |
Citat:
|
||
2013-10-25, 19:35 | #85 |
|
|
2013-10-25, 19:49 | #86 | |
Citat:
Det var min första tanke |
||
2013-10-25, 19:57 | #87 |
Lutar åt 2 chansspikar för mig i form av Sheer Bliss i V75-2 och Trust Launcher i V75-4. Ska det bli några pengar känns det som att man måste gardera upp de största favoriterna, annars är det ungefär pengarna tillbaka.
Systemet kommer troligen se ut som följande: 1: 1 , 5 , 8 (6) 2: 3 Sheer Bliss 3: 1, 3 4: 5, Trust Launcher 5: 12, 15 6: 2, 3, 8, 9 7: 1, 2, 6, 9
2013-10-25, 20:05 | #88 |
Ett VM-spel på chans..!
3, 5 4, 6 3, 5, 9, 12 1, 3, 4, 8 15 Sem Jafet 1, 4, 6 8 On Track Piraten 192 rader |
|
2013-10-25, 20:06 | #89 |
|
|
|