|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-10-25, 14:41 | #61 | |
Citat:
|
||
2013-10-25, 14:48 | #62 |
ja de som tror han inte tål distans visar att de knappt vet vad de pratar om för häst.... rent löjligt...
2013-10-25, 14:57 | #63 | |
Guest
|
Citat:
Samt att Yarrah Boko är klassen bättre än Sebastiank K vilket C.C förlorade mot senast. Senast redigerad av robust den 2013-10-25 klockan 14:59. |
|
2013-10-25, 15:13 | #64 |
commander
har ju trots allt vunnit derbyt på 12-tid som 4-åring...har ni glömt det...
|
|
2013-10-25, 15:34 | #65 |
Nej men hästen har...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1) |
|
2013-10-25, 15:55 | #66 |
När det gäller Yarrah Boko kan det vara värt att tänka på att han startat 6ggr på jägersro och varit som bäst 2:a det var i derby uttagningarna 2009.
|
|
2013-10-25, 16:04 | #67 | |
Citat:
Foot on the gas får bli andra spiken på chanssystemet då den står så mkt på tur. |
||
2013-10-25, 17:29 | #68 |
Det är för fan jägersro. Är väl en av de få banor där bästa hästen verkligen inte alltid vinner. Ganska säker på att de har sveriges högsta spetsvinst % samt typ 90% av vinnarna finns i främre träffen. Hamnar Yarrah då 4 invändigt och hittar ut för sent så går det inte ta något alls från kön
|
|
2013-10-25, 17:49 | #69 | |
Citat:
|
||
2013-10-25, 18:03 | #70 | |
Citat:
2013-10-25, 18:18 | #71 |
Jag tror OTP körs mot spets. Harry kommer före men släpper nog till denna.
Sen kanske den i sin tur släpper till någon men vore väl kul om dom provade den i ledningen med tanke på de fina lopp som den gjort på 2640m. Konstigt att ingen nämnt den hästen i diskussionen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1) |
|
2013-10-25, 18:19 | #72 | |
Citat:
Han har varit med i Elitloppet från spår 1 och inte hamnat sist. Den är inte startsnabb, men den flyttar på sig. Skulle Ulf Ohlsson låsa fast sig invändigt, inte en chans i ett så relativt litet fält. Han kommer trycka sig ut i andraspår före första kurvan. Skulle Commander ta två längde på den i starten då eller. Inte en chans. Yarrah gick 1.12.3 förra loppet var heroisk tvåa, efter en galen Ludde pressade utvändigt. Han är inte med i detta loppet. Enda chansen jag kan se att Commander vinner detta är om han får bestämma i ledningen och Yarrah kommer bort eller galopperar. Kommer spika och har lirat till 5.50 och är inte ett dugg orolig att han blir fast. Är han lika bra som senast så finns det ingen som slår den hästen i detta loppet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
LeBanner (+10) |
||
2013-10-25, 18:29 | #73 |
Åke Svanstedts VM-tips: ”Har toppchans”
V75-1 - Panne de Moteur är omgångens största favorit. Han lyckades jag besegra för två starter sedan med New Line som plockade ner honom från dödens. Men i det här fältet ser det upplagt ut för storfavoriten. Det är bara åtta hästar med och värsta konkurrenten Magic Tonight har spår åtta. Jag tror inte att han offrar sig och går fram och trycker utan det mesta talar för att de kommer att rada upp sig bakom Panne de Moteur. Har han sedan inte tappat formen så borde han ha toppchans att vinna. Vill man gardera så är Magic Tonight given. Det är en jättefin häst som vi lär höra talas om mer nästa år. Men härifrån tror jag att han körs rätt så snällt. Rocky Winner känner jag väl sedan tiden hos mig. Han höll sin fart senast efter en fin resa utan att kunna hota. V75-2 - Ett lopp för näst lägsta klassen och det ser öppet ut på förhand. Vår egen Cosmos Limburgia är en rätt så bra häst som har galopperat mycket tidigare. Det har inte varit några fel på hästen utan det har mest handlat om balansmässiga detaljer. Senast var han stabil och fin och jag tror inte att han kommer att galoppera mer. Han vann på ett bra sätt och har faktiskt känts snäppet vassare i träningen efteråt så jag tror att han kommer att ha ännu lite bättre form nu. Läget med bakspår är ett litet minus men han är nog en av de som ska räknas tidigt. Barfota bak. Annars är det många som har chans här känns det som. Britt Palema har jag sett och hon har varit rejäl vid segrarna. Skulle hon tävla barfota kan det vara ett roligt drag. V75-3 - Här har vi med Listas Rafiki som gjorde ett kanonlopp senast utan att få vinna. Han gick starka sista 700 metrarna och har utvecklats väldigt bra. Hästen har tidigare inte varit helt ren i travet ibland men senast var det bästa jag har känt honom aktionsmässigt. Jag fick heller inte ur tussarna ur hästens öron eftersom snöret fastnade och annars tror jag att han hade vunnit. Att han har dåligt spår nu spelar inte så stor roll för han kan ändå inte öppna så snabbt. Distansen är klart bättre än den korta som var senast och formen är på topp. Däremot måste han gå med skor runt om och hur stort minus det är vet jag inte. Annars blir väl Laurier Dag svårslagen om han sköter sig och får ledningen. Då är såklart mycket vunnet. V75-4 - Handsome Knight körde jag emot senast på Åby och blev frånåkt av honom. Hästen fick visserligen ett fint lopp men imponerade på nytt banrekord, 1.11,6. Han är rätt så snabb ut men senast kördes han inte för fullt ifrån start. Nu får Robert Bergh visa vad han går för som catchdriver och på toppform och läge blir han en av mina spikar i omgången. Hästen står bra inne i loppet och lär få en perfekt resa från det här läget.Bra kusk i vagnen och den korta distansen är ett plus. Vill man gardera så finns det många motbud. Frans G. vann överlägset senast och är snabb ut. Blir det körning kan bakspårshästarna komma in i matchen såsom Västerboonthenews och Nimbus C.D. V75-5 - I långa lopp över tre varv eller längre är min erfarenhet att dessa brukar vinnas av någon av tilläggshästarna. Robert Bergh lär inte göra resan från Bergsåker till Jägersro förgäves om inte Udo’s Oiler är bra i ordning. Så väl känner jag honom och hästen är en riktig långdistansare som har vunnit på V75 tidigare och nu återkommer efter ett uppehåll. Är stark och kan mycket väl runda allt. Sem Jafet såg jag på Solvalla senast då han hade otur i loppet och blev dragen sist men spurtade jättebra. Trivs också över lång distans och Untersteiner har toppform på stallet. Jag tycker även att man ska passa Paolo America som var bra senast. Och vill man ha någon på start så är det Hertin Shim som kan leda loppet länge. V75-6 - Svårt att säga vem som tar ledningen av Pojke Kronos och Democrat. Men lite fördel den förstnämnde eftersom de är sida vid sida med varandra i starten och då är det svårare för den utvändige hästen att ta en längd. Pojke Kronos var nära att galoppera till slut senast men verkar ha blivit ömfotad. Det var i samma lopp där jag själv blev trea med Gisela Ås på Solvalla. Men hästen har i alla fall visat klar uppåtform och är en av de som kan vinna. Democrat gör ju alltid bra lopp och är med i tätstriden. Det är han säkert här också. Nothing But Class som jag har tränat tidigare var klart på väg uppåt och kan få loppet här eftersom han har rygg på startsnabbe Democrat. Nothing But Class är en häst som vi har väntat oss en del av. V75-7 - Jag ser att New Line är lite betrodd men jag vill säga att hästen har känts kanonfin på slutet. Senast hade han otur och krokade ihop med vagnarna med Yarrah Boko och det var väldigt synd för hästen kändes faktiskt ännu lite bättre då än vad han gjorde när han slog Panne de Moteur gången innan. Nu är det ett stentufft lopp och då kan det inte bli något offensivt upplägg utan här får han köras lite på chans. Men skulle han ha minsta lilla tur så är han med långt framme och då är det inte helt omöjligt. Annars är Yarrah Boko väldigt bra och han lär säkert ha bra chans att komma ut ifrån innerspåret i tid när det är lång distans. Han tror jag blir svårslagen i så fall. Åke Svanstedt Svanstedts VM-system: V75-1: 5 Panne de Moteur (8–6) V75-2: 1–4–6–7–8–9–10–12 (3–5) V75-3: 3–8 (1–2) V75-4: 1 Handsome Knight (3–11) V75-5: 13 Udo’s Oiler (15–12) V75-6: 2–3–9–10 (7–4) V75-7: 1–7–9 (2–6) 192 rader/96 kronor Källa: Trav365/Sportbladet Senast redigerad av crossbow den 2013-10-25 klockan 18:30. Anledning: delete |
|
2013-10-25, 18:30 | #74 |
Åke Svanstedts fredagskrönika i Ab.
. Åke Svanstedts VM-tips: ”Har toppchans” Här bjuder Åke Svanstedt på sin analys av helgens V75 och sitt VM-system V75-1 Panne de Moteur är omgångens största favorit. Han lyckades jag besegra för två starter sedan med New Line som plockade ner honom från dödens. Men i det här fältet ser det upplagt ut för storfavoriten. Det är bara åtta hästar med och värsta konkurrenten Magic Tonight har spår åtta. Jag tror inte att han offrar sig och går fram och trycker utan det mesta talar för att de kommer att rada upp sig bakom Panne de Moteur. Har han sedan inte tappat formen så borde han ha toppchans att vinna. Vill man gardera så är Magic Tonight given. Det är en jättefin häst som vi lär höra talas om mer nästa år. Men härifrån tror jag att han körs rätt så snällt. Rocky Winner känner jag väl sedan tiden hos mig. Han höll sin fart senast efter en fin resa utan att kunna hota. V75-2 Ett lopp för näst lägsta klassen och det ser öppet ut på förhand. Vår egen Cosmos Limburgia är en rätt så bra häst som har galopperat mycket tidigare. Det har inte varit några fel på hästen utan det har mest handlat om balansmässiga detaljer. Senast var han stabil och fin och jag tror inte att han kommer att galoppera mer. Han vann på ett bra sätt och har faktiskt känts snäppet vassare i träningen efteråt så jag tror att han kommer att ha ännu lite bättre form nu. Läget med bakspår är ett litet minus men han är nog en av de som ska räknas tidigt. Barfota bak. Annars är det många som har chans här känns det som. Britt Palema har jag sett och hon har varit rejäl vid segrarna. Skulle hon tävla barfota kan det vara ett roligt drag. V75-3 Här har vi med Listas Rafiki som gjorde ett kanonlopp senast utan att få vinna. Han gick starka sista 700 metrarna och har utvecklats väldigt bra. Hästen har tidigare inte varit helt ren i travet ibland men senast var det bästa jag har känt honom aktionsmässigt. Jag fick heller inte ur tussarna ur hästens öron eftersom snöret fastnade och annars tror jag att han hade vunnit. Att han har dåligt spår nu spelar inte så stor roll för han kan ändå inte öppna så snabbt. Distansen är klart bättre än den korta som var senast och formen är på topp. Däremot måste han gå med skor runt om och hur stort minus det är vet jag inte. Annars blir väl Laurier Dag svårslagen om han sköter sig och får ledningen. Då är såklart mycket vunnet. V75-4 Handsome Knight körde jag emot senast på Åby och blev frånåkt av honom. Hästen fick visserligen ett fint lopp men imponerade på nytt banrekord, 1.11,6. Han är rätt så snabb ut men senast kördes han inte för fullt ifrån start. Nu får Robert Bergh visa vad han går för som catchdriver och på toppform och läge blir han en av mina spikar i omgången. Hästen står bra inne i loppet och lär få en perfekt resa från det här läget. Bra kusk i vagnen och den korta distansen är ett plus. Vill man gardera så finns det många motbud. Frans G. vann överlägset senast och är snabb ut. Blir det körning kan bakspårshästarna komma in i matchen såsom Västerboonthenews och Nimbus C.D. V75-5 I långa lopp över tre varv eller längre är min erfarenhet att dessa brukar vinnas av någon av tilläggshästarna. Robert Bergh lär inte göra resan från Bergsåker till Jägersro förgäves om inte Udo’s Oiler är bra i ordning. Så väl känner jag honom och hästen är en riktig långdistansare som har vunnit på V75 tidigare och nu återkommer efter ett uppehåll. Är stark och kan mycket väl runda allt. Sem Jafet såg jag på Solvalla senast då han hade otur i loppet och blev dragen sist men spurtade jättebra. Trivs också över lång distans och Untersteiner har toppform på stallet. Jag tycker även att man ska passa Paolo America som var bra senast. Och vill man ha någon på start så är det Hertin Shim som kan leda loppet länge. V75-6 Svårt att säga vem som tar ledningen av Pojke Kronos och Democrat. Men lite fördel den förstnämnde eftersom de är sida vid sida med varandra i starten och då är det svårare för den utvändige hästen att ta en längd. Pojke Kronos var nära att galoppera till slut senast men verkar ha blivit ömfotad. Det var i samma lopp där jag själv blev trea med Gisela Ås på Solvalla. Men hästen har i alla fall visat klar uppåtform och är en av de som kan vinna. Democrat gör ju alltid bra lopp och är med i tätstriden. Det är han säkert här också. Nothing But Class som jag har tränat tidigare var klart på väg uppåt och kan få loppet här eftersom han har rygg på startsnabbe Democrat. Nothing But Class är en häst som vi har väntat oss en del av. V75-7 Jag ser att New Line är lite betrodd men jag vill säga att hästen har känts kanonfin på slutet. Senast hade han otur och krokade ihop med vagnarna med Yarrah Boko och det var väldigt synd för hästen kändes faktiskt ännu lite bättre då än vad han gjorde när han slog Panne de Moteur gången innan. Nu är det ett stentufft lopp och då kan det inte bli något offensivt upplägg utan här får han köras lite på chans. Men skulle han ha minsta lilla tur så är han med långt framme och då är det inte helt omöjligt. Annars är Yarrah Boko väldigt bra och han lär säkert ha bra chans att komma ut ifrån innerspåret i tid när det är lång distans. Han tror jag blir svårslagen i så fall. Svanstedts VM-system V75-1: 5 Panne de Moteur (8–6) V75-2: 1–4–6–7–8–9–10–12 (3–5) V75-3: 3–8 (1–2) V75-4: 1 Handsome Knight (3–11) V75-5: 13 Udo’s Oiler (15–12) V75-6: 2–3–9–10 (7–4) V75-7: 1–7–9 (2–6) 192 rader/96 kronor Åke Svanstedt Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
99masen (+10) |
|
2013-10-25, 18:31 | #75 |
Jeg Cheker ind med dette system
V75
V75 BANE 26.10.2013 V75-1: 1,2,3,4,5,6,7,8 V75-2: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 V75-3: 1,3,8,11,12 V75-4: 12 V75-5: 15 V75-6: 7 V75-7: 1,4,6,9 Beløb pr. række: Antal rækker: TOTAL: 0,50 kr. 1920 960 kr. Udbydes af Danske Lotteri Spil A/ |
|
|