|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-10-23, 23:25 | #31 |
|
|
2013-10-23, 23:53 | #33 |
Paolo America en av dem första streck i V75-5
|
|
2013-10-24, 00:05 | #34 |
Ludde på lördag? |
|
2013-10-24, 02:47 | #35 |
Glöm inte min häst, United face. Raden är inte kul men hästen borde haft en 1:a näst senast i Fr. Galopp i sista kurvan, vinner loppet med minst 50m utan den. Hästen är i kanonform, går med optimalbalans på lördag, han är stark som få och distansen är helt perfekt. Vi tror på god chans.
C.C har jag även nära nära kontakt med, tror ni kan vara lugna ni (vi) som spikar.. |
|
2013-10-24, 09:25 | #36 |
Guest
|
Finns bara två världsartister i sista och det är Y.B och C.C resten är bönder.
|
2013-10-24, 10:57 | #37 |
robust, bönder? Vad är det för fel på oss?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+3) |
|
2013-10-24, 14:39 | #39 |
Dessutom flera intresserade i sista och att Yarrah då kommer in i matchen, nu med lopp i kroppen. Vi talar om en av de absolut bästa på distansen, han låter sig inte hejdas av ett innerspår i starten.
9 & 6 är de enda av de betrodda som jag plockar bort direkt. |
|
2013-10-24, 14:56 | #40 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Yarrah Boko en av mina favorithästar och som jag gjort en hel del deg på, men här är denne totalt bortlottad - i princip det sämsta spåret för honom... Hamnar som bäst i tredje inner och då Uffe är en hedersman som ALDRIG kör osjysst så får han sitta där eller backa sig sist... Att han bara skulle runda detta gäng tycker jag är hårt att begära - finns ju några dugliga till!
CC med Örjan följer Harry i starten och sitter i spets efter 500 körda - vem skall slå CC då?! Tyvärr bkommer denna omgång bli en favoritparad och överstiger V7 10 000 blir jag mäkta förvånad... Som många andra anser jag även att Pannan och Bergharns är säkra...
2013-10-24, 15:39 | #41 |
Läser många både här och i andra travtips(aftonbladet tex) som tror att CC ska "följa" med Harry och få överta ledningen. Detta tror jag inte på. Det är svårare än vad ni tror att bara följa med bakom hästar och få samma acceleration, så extremt startsnabb är inte heller CC.
Jag är av en helt annan spetsteori som är Caballion som ju öppnar riktigt bra när man trycker av honom. Får väl lite påhopp att han är osäker osv men faktum är att det är väldigt sällan han hoppar bakom bilen utan det är när nästan uteslutande senare i loppet när mjölksyran kommer inte i bilden. Caballion tar dock inte ledningen av egen maskin men tror samtliga tänkbara spetskandidater släpper till honom(2,4,5). Kan sedan inte tänka mig att Fredde med toppform på stallet släpper. Hästen är stark och passar bra på långa distanser och spetsvinnare på Jägers har vi sett förr eller? Naturligtvis måste hästen fungera igen men fungerade glädjande nog i senaste starten. Fredde ligger som vanligt lågt med denna hästen "och vill se den fungera flera starter först", men är helt övertygad om att han verkligen tror på sin häst denna gången och kommer köra därefter. Inte säkert det håller hela vägen men jag tycker det är bland de intressantare strecken denna omgången till 15%! |
|
2013-10-24, 15:54 | #42 | |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
|
|
2013-10-24, 15:54 | #43 | |
Citat:
Håller med om att det är klart svårt att "följa" framförvarande häst från bakspår - i det här fallet spår 9 och CC... MEN, CC behöver inte följa helt i rygg (de flesta tappar en längd pga av säkerhetskörning när de sitter från bakspår). Nej, här slåss HH och Bergharns om spets inledningsvis och även om Fredde har form och tillika självförtroende så har ju denna häst alltid satt griller i kretsen kring hästen och spelarkåren och jag tvivlar på att Fredde vågar satsa från start, även om jag håller med om att det är de sista 200 metrarna som är dennes akilleshäl och inte starten - har sett alltför många "fegkörningar" med denna för att tro att han helt plötsligt laddar för fullt... Nej, spets tar HH inledningsvis och sedan är frågan om PU vill/kan svara när Bergh kommer farande. Bakom dessa kan jag inte se någon som är strtsnabb nog att kliva ner i andraspår och därmed blockera CCs framfart mot ledningen... Yarrah Boko kanske kan smita ut bakom CC och hamna i andra, tredje ut(?) och detta vore ju en enorm fördel gentemot att få backa sig sist och runda fältet... Tror ändå detta är av akademisk betydelse då CC kommer att få bestämma i ledningen... Nej, jag tror CC sitter i ledningen efter 5-600 körda och skall då slås - att någon av dessa motståndare i detta lopp gör detta är tveksamt då ledaren på Jägers, dessutom, ALLTID får en extralängd till godo i utgången av sista sväng... CC - SPIK! Jag tar tre spik och spel enbart för V7 x 5 eller 10, beroende på systemstorlek - blir låg utdelning på lördag...
Win some, lose some...! You´ll Never Walk Alone... Senast redigerad av Pilkast den 2013-10-24 klockan 15:57. |
|
2013-10-24, 16:09 | #44 |
Tror inte ett dugg på Caballion. O då har jag alltid haft ett väldigt gott öga för denna häst. Tycker bara det är ledsamt att se den tävla. Borde ha provats i ny regi för länge sen. Nu tycker jag snarare att dom kan pensionera den. Besitter en otrolig kapacitet men får aldrig ut det i lopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1) |
|
2013-10-24, 16:14 | #45 | |
Citat:
Absolut testa i ny regi men INTE pensioneras - har också ALLTID haft ett gott öga till denna kuse men staben kring denna är för bångstyriga och vägrar testa denne i en annans regi, något som jag tycker borde vara självklart med en häst av dennes kaliber... Tror denne skulle bli än grymmare hos ex. Nurmos eller varför inte Redén?Men, detta kommer vi aldrig få se då de redan målat in sig i ett hörn och VÄGRAR prova hos någon annan... Tyvärr!!!