|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-03-19, 16:26 | #1 |
Stig H Johansson's häst BOBTAIL dopad
Enligt sportbladet och metro idag så har ett positivt dopingsprov från Bobtail lämnats efter segern på V75 den 27 februari på Axevalla.
Jag tror personligen inte det är medveten doping från Stig H's sida utan antagligen från medicin av något slag. Vidare tycker jag han skall fråntas segern på momarken och tvåan, star running (som jag hade spikat) skall vinna så jag får mer pengar... hehe http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle6809605.ab |
|
2010-03-19, 16:37 | #2 |
Jag har också svårt att se att Stig H skulle göra det medvetet. Men B-provet kommer nog visa samma resultat. Frågan är bara hur det kunde ske?
|
|
2010-03-19, 16:45 | #3 |
Tror det på något sätt handlar om ett "förbjudet" preparat som ändå finns i vissa mediciner och har således kommit in den vägen. Mest logiska förklaringen
|
|
2010-03-19, 17:10 | #4 |
Sharpest
|
Hästen har enligt SH inte behandlats heller. Som Stig själv säger, han är medveten om att tester görs, han har haft över 2000st dopingstester på sina hästar genom tiderna, så dum är han inte att han kör med något synligt medvetet.
|
2010-03-19, 17:19 | #5 |
Nej det låter ju ganska osannolikt att Stig skulle fuska, speciellt nu mot slutet av karriären. Samtidigt är det ju väldigt underligt, en kuse som Bobtail borde de ju ha stenkoll på vad de ger och vilka som har tillgång till hästen, så det känns ju inte som att det skulle vara lätt att genomföra det som någon form av sabotage.
Ska bli intressant att se vad som kommer ut av det, kanske bara rinner ut i sanden (som Per L:s positiva dopingtester nåt år tillbaka om jag inte minns fel). |
|
2010-07-28, 22:15 | #6 |
Idag kom domen. 225k i böter.
Stig H får böta 225 000 kronor | Trav 365 | Sportbladet | Aftonbladet |
|
|