Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-18, 17:16   #31

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8832
Standard

Svanstedts sista V75-krönika: ”Kul att avsluta på topp”

V75 på Romme och söndagens tävlingar på Axevalla. Det blir mina två sista tävlingsdagar i Sverige på mycket länge för på tisdag går flytten till USA och Florida. Jag ser fram emot mitt och familjens nya liv och det känns både spännande och kul att det nu är dags.

I ett och ett halvt år har jag skrivit V75-krönikor och det har varit kul. Jag hoppas att ni har haft glädje och utbyte av tipsen. Det här är sista V75-krönikan men utan att avslöja för mycket kan jag säga att vi snart ses igen i spalterna under lite andra former. Det är några som frågar hur det känns när det nu är så nära flytten till USA och det endast återstår två tävlingsdagar för mig i Sverige. Jag måste säga att det mest känns spännande och stimulerande att få dra igång något nytt.

Det känns i alla fall inte vemodigt på något sätt utan jag är väldigt förväntansfull och sugen att komma igång med alla fina unghästar som vi har köpt in där borta. Vi har 30 hästar klara och sedan ska vi köpa ytterligare fem, sex hästar varav två passgångare på auktionen i Harrisburg i november. Det blir ett helt nytt liv för mig och familjen och vitsen med det här är ju att få leva och arbeta i ett behagligt klimat, samtidigt som det är en ny utmaning att få träna fina unghästar i USA och se om vi kan försörja oss på det där.

Jag är väldigt glad över att hästarna går så bra som de gör nu. Det är ett helt annat tryck och bättre ork i hästarna än det har varit tidigare i år. Trots att vi leder många ligor och har kört in mest pengar av alla så tycker jag faktiskt inte att stallet har haft någon topp-form under hela året. Det känns istället som att det har gått ganska dåligt. Som jag skrev förra veckan så har det varit något som har satt ner hästarna men nu de senaste månaderna har det varit bättre ork i dem.

Det känns såklart kul att få avsluta i Sverige på topp än att lämna allt om det gått dåligt. Dubbelseger i V75 i lördags på Åby genom Zjanti River och Tore. Och i onsdags var det inte långt ifrån att det hade blivit hundraprocentig utdelning på Solvalla. J.T.’s Crown och Palermo Caesar vann och gjorde mycket bra lopp båda två. Men det gjorde även Listas Rafiki som gick en strålande avslutning och blev tvåa på nya rekordet 1.10,9. Jag fick tyvärr inte ur tussarna ur hästens öron då snöret hade trasslat in sig och hade jag kunnat ryckt dem så tror jag att även han hade vunnit.

Det var mina sista segrar som kusk på Solvalla på mycket länge och jag vet inte när jag kommer att köra där igen. Likadant är det med V75-tävlingarna på Romme och söndagens tävlingar på Axevalla som blir mina sista i Sverige på lång tid framöver. Jag hoppas att jag och familjen ska trivas så pass bra i USA att vi blir kvar där ett bra tag och kan etablera oss där borta.

Det har annars varit mycket att styra med så här sista veckan innan flytten då vi har sålt en massa grejer. Allt ifrån hästar till bilar och hästbussar och annat. Det har gått ut mycket hästar och just nu är det cirka 85 hästar kvar på Bjertorp. Jag har min licens kvar oktober månad ut och de som är kvar kommer att starta i min regi fram tills dess. Nästa lördag kommer exempelvis New Line att starta i Müllers Memorial på Jägersro och det blir Anders som ska träna honom i fortsättningen.

Mina starthästar i V75 är tre till antalet:

++++
Kaiser Broline (V75-2) gjorde ett mycket bra lopp senast och det var nog bland de bästa lopp som hästen har gjort hos mig. Han avslutade 1.12 sista varvet och spurtade vasst från ett svårt utgångsläge. Nu är läget betydligt bättre och han är snabb ut om man laddar. Det lutar åt att jag kör i ledningen eftersom hästen känns så pass bra. Han har bara gått ett par lugna intervaller under veckan eftersom det är täta starter men hästen ser fräsch och fin ut. På form och läge är det min bästa chans i V75. Inga ändringar utan han går barfota runt om och med vanlig sulky.

+++
Rico Follo (V75-6) har gjort två starter efter ett uppehåll och senast var han duktig vid segern. Han avgjorde på ett bra sätt efter en tuff resa men man ska tänka på att det var i ett billigt gäng. Nu är det klart tuffare emot i V75 och han möter flera vassa konkurrenter. Hästen har inte räckt till riktigt i V75 tidigare utan mest vunnit i vanliga lopp. Men jag tycker att han har utvecklats lite till nu de senste månaderna så kanske att han kan vara närmare i mål den här gången. Han har ett bra startspår men är ingen raket ut utan mer hygglig från början. Om hästen ska vinna så krävs det att han har tur med löpningen. Han måste få gå i ryggar i ett hårt tempo i så fall. Det blir barfota runt om igen och samma jänkarvagn som tidigare.

++
Perfect Toll (V75-7) gjorde debut i guld senast och det var synd att han fick gå på lite för tidigt eftersom hästen i dödens tröttnade helt redan åttahundra meter kvar. Hästen har fått tuffa löpningar på slutet men det känns ändå som att han är i bra form. Nu har han spår tolv över kort distans och normalt blir det väldigt svårt att vinna därifrån. Jag kommer att köra på chans invändigt och är nöjd om han kan ta en skaplig placering. Fortsatt barfota runt om.

Åke Svanstedt

Källa: Trav365/Sportbladet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2), Migge (+1), Klanke (+3)
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 17:24   #32

crossbows avatar

Sharp$: 8832
Standard

Stall-kommentarer inför V75-Romme lördag 19 Oktober.

Åke Svanstedts kommentarer finns under fliken Åke's V75-könika.

V75-1

1 Quick Razz (Erik Adielsson) kommer mer hela tiden, sedan är det bara upp till bevis om han växer in i klassen. Senast kom han bort, bara att glömma. Kan dyka upp bland de tre om det löser sig, säger Jan Hellstedt.

2 Aga Khan Boko (Jorma Kontio) har gjort det riktigt bra i de här två loppen som han har gjort nu efter vila. Finns ingenting som ser sämre ut nu och hästen ska gå framåt med loppen i kroppen. Jag tycker att det ska vara en av dem som gör upp om det, säger Clas-Göran Björkroth hos Timo Nurmos.

3 Allaballakaitoz (Åke Svanstedt) kändes jättefin i det sista jobbet inför det här i måndags. Senast blev det precis som han inte ska ha det. Han är kvick iväg, ännu kvickare med volt än med bil. Jag hoppas att den gamla träningen sitter i, säger Per Fromell.

4 Thai Goldie (Magnus Jakobsson) blev fast i en kall rygg senast. Inte så mycket att säga om. Jag körde när vi kom ut, men det var försent. Med lämplig löpning ska hon förhoppningsvis inte vara helt borta, säger Magnus.

5 Jeppas Hugo (Torbjörn Jansson) gör alltid tappra lopp. Hästen gick en bra prestation senast. 2 600 meter och voltstart är en fördel men spår fem sådär. Jag tror inte att han hoppar. Loppet är hårt men han gör nog en lika bra prestation som han brukar, så får vi se vad det räcker till nu, säger Tobbe.

6 Candor Hall (Björn Goop) har en bra position. Springspår och på lång distans har han fungerat bra i tidigare regi. Så nära toppform man kan skulle jag tro, har gjort tre kanonlopp för oss och blir bara finare och finare. Känns som om han kan nå spets och då körs han där, säger Ola Frisell i team Goop.

7 Overtaker by Sib (Johan Untersteiner) har full form vilket visade sig senast vid vinsten då. Det är lite hårdare nu i silverdivisionen men han är så bra att det är en klar platschans. Skulle med lite klaff kunna vara först över mål också, säger Roger Walmann.

8 Robin Ru (Ulf Ohlsson) gör kanonlopp mest hela tiden. Läget är lite chansartat. Får förhoppningsvis ett snällt lopp. Kan absolut vinna bara det stämmer, det har han visat. Gjorde ett kanonlopp senast. Det är inte så många som gör om de där prestationerna som han har gjort, säger Lars Wikström.

9 Magnifik Gelj (Jennifer Tillman) har full form. Förra starten är bara att glömma, från spår åtta. Men han var inte sämre än någon annan i det loppet. Nu ligger vi i alla fall i rätt spår från början. Han klarar av distansen, med den formen och rätt resa kanske han kan vara trea, fyra, säger Johan Högberg.

10 Kalle Quivivra (Tony Wallin) är allt väl med. Inga konstigheter, jag har inte gjort några ändringar eller så. Visst är det bra hästar med men han har överraskat förut. Så får han bara ett bra lopp kan han vara med dem igen, säger Per Nordberg.

11 Buck Boko (Örjan Kihlström) får svårt att slå Aga Khan Boko om den får vara ifred i spets. Hästen är urstark. Får han chansen så kör han till dödens. I första hand en plats­chans men ju fortare de kör desto bättre chans har han, säger Martti Alaseppälä som är Markku Nieminens manager.

12 Midsummer King (Johnny Takter) har inte startat sedan Åby och det är ett tag men han känns väldigt fin hemma. Tror inte att han har tappat något. Har tränat hela tiden. Han är fruktansvärt speedig till slut om han är som han ska, säger Mimmi Elfstrand.

V75-2

1 Kaiser Broline (Åke Svanstedt) läser ni om i Åkes krönika om stallets chanser på V75.

2 Debora Sund (Daniel Redén) har gjort det bra en längre tid utan att få vinna. Tränar bra men det är hårdare emot den här gången. Jag är inte främmande om hon är trea, fyra och då får vi vara nöjda med det. Men jag blir inte förvånad om hon vinner. Distansen är ett plus, säger Pär Pergenius i Daniels stall.

3 Viktor på Knecken (Jorma Kontio) ska allt vara bra med och han kändes kanon i ett lättare rakbanejobb i tisdags. Kommer gå med skor runt om nu. Bra hästar hela jäkla högen men det blir positioner och vilket lopp de får som avgör. Får han pengar så har han gjort det bra, säger Stig Otto Johansson.

4 Dollar Sund (Ulf Ohlsson) är allt bra med. Formen får vi hoppas är i ordning. Han tränar bra i alla fall. Jag har inte bestämt mig än men jag har en fundering på att rycka bakskorna också så att han går barfota runt om och eventuellt sätta på ett helstängt. Som amatör får man vara glad om man blir placerad. Det är väl tufft, säger Frida Olofsson.

5 Harvey Tornado (Per Lennartsson) har lottats med ett bättre läge än på länge. Distansen är bra för honom men sedan ifrågasätter jag lite vad han möter. Det kan vara för hårt motstånd för att han ska vinna. Allt är bra på förhand i alla fall. Kan vara trea, fyra om det löser sig, säger Erik Holm i Pers stall.

6 City of Peace (Johan Untersteiner) kan mycket för klassen men är bara en av många som kan vinna det här. Vid stor gardering.

7 High Stage (Örjan Kihlström) kördes fram till dödens senast och pressade men orkade inte fullfölja då. Håller fin form, kan få problem att hitta position från svårt spår. Ej chanslös.

8 Old Faithful (Magnus Jakobsson) var jätte­fin senast när han gick barfota runt om för första gången. Nu är det lite svårt utgångs­läge och det drar ned förhoppningarna en del kanske. Men kommer vi bara till så är han inte helt borta ändå, säger Magnus.

9 Antagonista (Erik Adielsson) känns bra. Formen är god, allt verkar som det ska. Vi hoppas på turen helt enkelt. Det hade givetvis varit trevligt med en V75-seger. Vi har utnyttjat växlarna och kör barfota igen, sedan hoppas vi bara att allting klaffar och att vi har lite tur, säger Fredrik Söderberg.

10 Bolt Boko (Erik Lindegren) felade bort ett första- eller andrapris i lördags. Kändes bra annars men kusken blev lite ivrig. Felade när han ryckte norsken. Annars verkar det bra med honom. Kommer behöva gå med bakskor. Litet minus. Annars normal utrustning. De två loppen han vann var lunchlopp. Klart att det är tuffare nu när det är V75. Han kan säkert vara med och tjäna fina pengar men det blir svårt att vinna, säger Erik.

11 O.F.V.Continue (Fredrik B Larsson) gick bra senast och går bra varje gång tycker jag. Gick ett jobb i måndags och såg bra ut, så det är toppform. Dåligt läge, men jag tror att han normalt sett är med där framme. Han duger bra i den här klassen, säger Fredde.

12 Navaronne (Johnny Takter) är det fortsatt fint med faktiskt. Läget blev jag inte alls förvånad över men det är i alla fall ett plus att det är 2 100. Han kanske kan få en bra position för att gå med i ryggar till slut. Det hade varit värre med tolv på 1 600, då hade det känts värre. Jag tror faktiskt att han gör ett bra lopp. Med fina ryggar till slut har han en lång fin speed. Jag tror till och med att han kan överraska, säger Jessika Sidbäck

V75-3

1 I Me Mine (Tommy Hanné) har kommit mer och mer. Vi ska operera henne i halsen. Haft problem med den länge. Nu tycker jag faktiskt att hon bli bättre och bättre när hösten har kommit. Just när det blir vår och sommar har hon problem. Nu känns hon rätt bra och kommer mer och mer. Kan inte vinna men om allt stämmer kan hon vara långt fram. Tror att formen är rätt bra, säger Tommy.

2 Princess Wine (Magnus Jakobsson) var fin senast. Behövde ha det loppet efter att inte ha fått starta på ett tag. Gick bra till slut då och känns bra efteråt. Bra läge och är hygglig ut, borde få ett bra lopp tycker jag. Jag tycker ändå att Old Faithful är min bästa chans. Trots läget där, säger Magnus.

3 Västerbo Collect (Johnny Takter) har bra form. Gynnad av att få lite resa men är med där framme om hon får en bra resa. Garderar man upp lite ska man ta med henne, säger Nicklas Westerholm hos Robert Bergh.

4 Parodie (Örjan Kihlström) var bra senast som tvåa och visade lite gryende form då. Hon kan vara med och kriga om en plats­placering här, säger Roger Walmann.

5 Jumble Ås (Jorma Kontio) var sådär senast. Inte det där lilla extra. Faktum är att hon har haft en underbar speed de två gångerna innan, nu var det medium. Hon har haft otur i år, rätt vad det är släpper det har jag känslan av. Står bra inne på pengar och allt sådant, säger Peter Untersteiner.

6 Captivating Ås (Björn Goop) gör det bra varje gång och står på tur för en seger. Om det inte strular har hon en bra chans.

7 Recation (Hans-Owe Sundberg) fick ett startspår lite långt ut kanske. Även om hon är snabb ut. Det är svårt att veta hur man gör härifrån. Får se lite när bilen släpper. Senast blev hon ivrig och bilen kom aldrig igång, olycksfall i arbetet. Hon har varit väldigt stabil i år annars. Får hon ett bra lopp så vet vi att hon kan avsluta. Kan vara långt fram om det löser sig, säger Hans-Owe.

8 Renate Bowl (Hans G Eriksson) hade kunnat vara intressant med ett bättre startspår. Härifrån blir det alldeles för svårt. Går icke.

9 Pay Attention (Johan Untersteiner) har varit svår att få igång efter en fin vår. Hästen känns bättre i träning men måste visa det i lopp först också innan vi kan tro fullt ut på henne, säger Roger Walmann.

10 Luisiana Tab (Petter Karlsson) kom in på ett bananskal där från ett poänglopp. Så vi får se det som lite kuriosa nästan. Hon har måttlig chans att tjäna pengar, det är så jag ser det. Hade behövt ha ett kanonläge, kusk i form och form själv, då kanske hon kunde ha varit lite längre fram. Läget blev för dåligt. Det andra är det hyggliga parametrar på. Inget för spelarna, säger Mats Karlsson.

11 Lady Lee (Jimmi Ehlers) är allt bara bra med och jag har inga ändringar på gång. Skor beror på banan, blir det blött så blir det på, annars åker de av fram. Norskt huvudlag och jänkarvagn. Ett mycket tråkigt spår. Vi hoppas bara på en peng från det där läget. Hon ska vara i ordning trots att hon inte har startat på länge. Men en peng så är vi nöjda från det utgångsläget, säger Kerstin Hell.

12 Jasmine Frecia (Erik Adielsson) är lite uppanmäld och har ett svårt spår, så det blir svårt att vinna. Men hon känns jättefin i träningen. Som sagt var, hon räcker inte till där, det tror jag inte. För hårt motstånd och för dåligt spår, säger Hans R Strömberg.

V75-4

1 King Highlight (Per Nilsson) har ett bra läge i alla fall. Sedan möter han tuffare hästar än vad han har mött förut. Går med samma balans och utrustning som förut. Han är normalt travsäker och startsnabb. Ska få ett fint lopp i alla fall, säger Karl-Erik Kihlman.

2 Capri F.M. (Johnny Takter) känns riktigt fin. Jag har inte bestämt några ändringar än. Läget är perfekt. Han är skaplig ut. Chansen är svårbedömd men det känns som en riktigt bra häst. Jag hoppas att han ska vara med långt fram, säger Jonny Lehrberg.

3 Ground Proximity (Örjan Kihlström) är bra för klassen och kuskförstärkt, men kanske vassare på lite längre distanser. Ändå ett tidigt bud.

4 M.T.Havana Girl (Torbjörn Jansson) blev det ett jäkla konstigt lopp för uppe på Bergsåker. Det blev bara strul och hon ledsnade ur, bara att glömma. Hon har tränat bra ef­ter­åt och har bra form. Bra läge, barfota runt om och jänkarvagn, säger Glen Norman.

5 Västerbo Wallet (Claes Sjöström) har gjort två jättefina insatser nu i de senaste starterna. Formen tyder på att han ska kunna göra det lika bra igen. Jag har ingen koll på motståndet än så länge men rent tidsmässigt så är det rätt så bra, säger Claes.

6 Eloise (Magnus Jakobsson) är det bra med, formen är faktiskt fin, allting ser bra ut. Det blir som hon har gått hela tiden. Hon har gått bra när Magnus har kört henne. Han kan henne bra. Jag är lite optimistisk. Hon är väldigt startsnabb. De får vara snabba från start om de ska ta spetsen ifrån henne i alla fall, säger Conny Andersson.

7 Rite Passion (Erik Adielsson) kom helt fel på det senast och sedan fick han aldrig chansen. Han hade i alla fall gott om krafter kvar och jag tror säkert att den fina formen håller i sig. Från det här läget blir det svårt att vinna men skulle vi hitta ned i en vettig position så kan han mycket väl vara med och slåss om en plats, säger Svante Båth.

8 Darling (Jimmy H Andersson) har allt varit lugnt med hittills. Dåligt läge och det är nog hårdare motstånd än senast vi startade. Distansen är den rätta men sedan får kusken bestämma om han ska köra från start eller inte. Jag hoppas att hon går med full fart över mållinjen, säger Lasse Edlund.

9 Lucky Luke Zenz (Rikard N Skoglund) hade jag trott på toppchans med oavsett vilket spår han haft där framme men han är stänkrädd och hingstig och svår i ryggar så tyvärr är niondespåret ett stort minus. Skulle han komma igenom har han en kanonchans och bör nästan vinna, men risken att han strular är stor. Debut över kort distans, men jag har alltid trott att 1 640 meter ska bli hans distans då han är stark och kan hålla hög fart länge. Jag är också nöjd med hur han känns i träningen. Han är väldigt pigg för dagen och väldigt mycket bättre än den klass han är i, säger Mathias Andersson.

10 Global Oasis (Ville Karhulahti) blev för hetsig senast i ledningen. Förbrukade sina krafter och möjligheter där. Formen känns likadan nu som när hon vann på Solvalla för inte så länge sedan. Bakspår nu men 1600 kan vara gynnsamt för henne. Hamnar hon i en vettig position tror jag hon kan vara med rätt högt upp. Men ingen utpräglad vinstchans, säger Stig H Johansson.

11 Shibur Night (Jörgen Westholm) gick mycket bra efter en inledande galopp senast och vann med krafter kvar gången innan. Det här är en fin häst som håller V75-klass men spåret blev inte vad vi hade hoppats på. Med hårt tempo är han inte ofarlig men det krävs mycket tur härifrån, säger Jörgen.

12 Big Ben (Hans-Owe Sundberg) fick ett tråkigt spår igen. På 1 600 auto. Gick bra i Bollnäs från ett liknande läge och blev trea. Men man måste ha lite tur då från de här lägena. Formen är det inget fel på, han tog inte i för fullt för Jan senast i dödens men kom in och var oberörd, säger Hans-Owe.

V75-5

1 Lissby Donna (Åke Sundberg) är sig lik som hon brukar vara. Inga ändringar. Trodde inte hon skulle komma med. Så det är mer en kul grej. Kan hon vara med och få en slant är jag jätteglad, säger Carina Myrlund.

2 Lienpilen (Robert Wilhelmsson) är allt bra med. Han är pigg och fin i jobben efter senaste loppet. Det verkar bra. Det blev ett för tufft upplägg senast och då tjurade han till. Vi lär hamna bättre till nu, de springer inte ifrån honom men jag är jättenöjd om han kan få fina pengar med sig, säger Robert.

3 Nordsjö Douglas (Örjan Kihlström) ser ut att vara i väldigt bra författning för dagen. Han är bra för sin klass och borde räknas tidigt nu, säger Nicklas Westerholm.

4 Moe Sol (Carl-Erik Sandström) känns pigg, fin och alert. Förmodligen provar jag med ett halvstängt huvudlag i stället för ett helstängt för att få honom vassare inne bland hästarna. Jag tycker att det ska bli roligt och det är en intressant uppgift, säger Carl-Erik.

5 Qia Tabac (Torbjörn Jansson) mår bra. Formen är i ordning. Lite lotteri var vi hamnar härifrån. Slutar mitt i, säger Åsa Eriksson.

6 Lill Evert (Kaj Widell) ser pigg och fin ut. Han går inga snabbjobb mellan starterna men känns fin i motionsträningen. Här möter han tuffa hästar. Han är startsnabb. Drömmen vora att komma till ledningen och få släppa till Bergharns, säger Dick Enkvist.

7 Stommens Olivia (Björn Goop) är formen så bra som den kan vara på. Hon gick spet­sande intervaller i torsdags. Barfota runt om. Här får vi inrikta oss på att få med oss en bra slant, säger Kjell Jonsson.

2 160 meter

8 Ekke Ålj (Jan Ove Olsen) springer barfota runt om. Formen verkar skaplig tycker jag. Platschans, säger Jan-Olov Persson.

9 Rote Jon (Sören Lennartson) gillar inte att resa. Men han får sällskap och får åka baklänges. Då brukar det kunna gå lite bättre. Reser han inte bra så kan han inte göra sig själv rättvisa. Det är två hästar i varje fålla som slåss om segern och han är en av de sex i mina ögon, säger Göran Westman.

10 Jeppes Odin (Dagfinn Aarum) är i sitt livs form. Om det klaffar så tror jag att han ska vara med och kämpa bland de tre. Om banan tillåter så kör vi skolöst igen. Körspö tror jag är en fördel, säger Hedda Assev.

2 180 meter

11 Lärkan (Jorma Kontio) får skor på. Lite tufft att stå 40 men kan säkert ta en slant med lite flax, säger Jan-Olov Persson.

12 B.W.Gulliver (Jan-Olov Persson) får svårt att hänga med där. Han kanske kan ta dem på utmattning och få en slant, säger Janne.

13 Hulte Magnus (Ulf Ohlsson) är allt bra med. Allt känns normalt. Formen är jag nöjd med. Visserligen fick han en sämre placering senast men jag tycker att han gjorde ett väldigt bra slutvarv då. Blir tufft men plats­chans kan det vara, säger Leif Jonsson.

14 Rino Dox (Bo Landgren) känns det bra med faktiskt. Han har inte fått några skarp­are jobb emellan men i lättare intervaller har han känts bra. Det är en tuff uppgift att stå 40 i finalen, säger Carl-Anders Hansson.

15 Flex (Jan-Olov Åberg) har jobbat okej efter starten. Var slak i starten senast. Fick ett kanonlopp egentligen men var tam hela tiden. Var långt ifrån bra då, säger Janne.

V75-6

1 Knifetown Action (Torbjörn Jansson) var överraskande bra förra gången. Riktigt fin då efter en blytung resa. Känns lika bra nu i jobben. Kan göra om en liknande prestation. Han är snabb från början också och kan få en vettig löpning. Ska nog inte räknas bort helt, säger Stig H Johansson.

2 Open Mind Bi (Örjan Kihlström) hoppade med segerchans i sista sväng senast. Det är klart att han borde ha stått på benen men det gick jättefort där. Han är känslig i de där lägena. Örjan kanske litade på honom och han kändes bra för dagen i övrigt. Hade nog varit med i striden utan en fadäs där. Nu är det bra läge igen. Vi får hoppas att vi har sparat till den här gången. Han gick i alla fall inte tom i mål senast, säger Reijo Liljendahl.

3 Bret Boko (Jorma Kontio) är otroligt startsnabb och bäst i spets. Första 100 är han mycket, mycket snabb. Om han bara är bra i värmningen så tror jag att de laddar allt för att få spets. Då leder de länge. Får han sitta i fred en stund så kan han absolut hålla undan hela vägen, säger Martti Alaseppälä.

4 Rico Follo (Åke Svanstedt) skriver Åke om i sin krönika om möjligheterna på V75.

5 Pave the Way (Fredrik B Larsson) satt fast med sparat senast, fick inte chansen. Håller toppform, är bra nu. Har gått bra varje gång. Gick bra i finalerna mot tuffa hästar och satt fast lite där också. Så han har suttit fast nu två gånger i rad. Bra form och kommer göra ett bra lopp men man ska ha klart för sig att han möter några bra, säger Fredde.

6 Kricken C.D. (Hans R Strömberg) har väldigt bra form faktiskt. Gick godkänt i skymundan på Bergsåker men det var på opassande kladdig bana. Han var fin på Romme i de här tre gångerna innan. Jättebra har han varit, han trivs bra på Romme. Kommer jag till så kanske vi kan ta en plats men han har så svårt att öppna. Ofta kommer han lite för djupt ner i fältet för att kunna räcka till. Jag trodde att jag skulle kunna vara med på Bergsåker men då hamnade vi för långt ner och blev femma. Det är samma hästar nu ungefär. Blir svårt att räcka till, säger Hans.

7 Långarsbo Blixten (Troels Andersen) är det bra med. Spår lite långt ut bara för att man skulle bli jätteglad. Uppgiften blir småtuff men vi kanske kan få en peng med oss hem. Jag tycker faktiskt inte att det är någonting för spelarna nu, säger Troels.

8 Cobol Queen (Erik Adielsson) går bra för det mesta. Nu har hon fått ett väldigt dåligt läge och är därmed sårbar. Normalt är hon fortfarande en bättre häst än Knifetown Action men det senaste loppet för hans del var så bra. Så med utgångslägena nu bedömer jag Knifetown som en bättre möjlighet, säger Stig H.

9 Oracle Kronos (Ulf Ohlsson) verkar bra. Det blir skor på den här gången. Det är klart att det är tufft i det här loppet men jag tycker ändå inte att han ska vara helt avsågad. Jag tycker nog att han ska ses med viss outsiderchans här, säger Jan-Olov Persson.

10 Laurier Dag (Johnny Takter) har varit grym i varje start i princip. Blir bara bättre och bättre. Det ser bra ut för honom och jag tycker att han ska vara ett tidigt ämne här. Men den bästa chansen på lördag är nog ändå Douglas, säger Nicklas Westerholm.

11 Long Night (Björn Goop) är en gedigen herre som kan blanda sig i om det stämmer på vägen med tempo och rätt ryggar. Outs.

12 You Two (Daniel Olsson) känns fin men läget är det sämsta. Det blir svårt därifrån. Han får smyga med så får vi se. Det är klart att man måste ligga lågt från det där utgångsläget, säger Gunilla Hellberg.

V75-7

1 Miss Sue V. (Björn Goop) har tagit loppet senast jättebra och det ser bara bra ut för henne. Jag är osäker på om hon kan svara upp innerspåret. Nog för att vi aldrig har laddat av henne ordentligt men det är några snabba utanför också. Björn för köra som han vill men jag tror att han kommer att sikta på att köra en bit. Med lite tur kan hon dyka upp där framme, säger Pär Pergenius.

2 Krångel (Jörgen Westholm) var okej i lördags men betydligt bättre gången innan. Det är ett perfekt spår och det är ett smyglopp som gäller. Om han tar en slant i den här tuffa konkurrensen är vi nöjda, säger Jörgen.

3 Friction (Stefan Melander) har varit ojämn i år men är rent ut sagt grym när han är på topp. Det gör att han aldrig kan räknas bort.

4 Day Cruise (Jorma Kontio) är det lite fel distans för. Han är bättre på full distans. Jag tror att det blir tufft. Mer eller mindre anmäld för att följa med de andra. I sina ljusa stunder hamnar han antingen i spets eller dödens från öppna spår. Har den en sådan dag tar han ner många. Inte den bästa chansen av våra. Både Buck Boko och Bret Boko har möjligheter, säger Martti Alaseppälä.

5 Reven d’Amour (Fredrik B Larsson) var bra senast. Känns allmänt uppåt och ser bra ut i jobben. Så han håller samma form som senast. Är han i ordning som senast så är han med de här hästarna. Han är i form och då är han van vid de bästa. Jag känner mig inte helt golvad med honom, säger Fredrik.

6 Royal Neo (Daniel Olsson) fick ett sämre spår än vad Capri F.M. fick i sitt lopp. Sedan har han varit borta rätt länge. Nu brukar han i och för sig gå riktigt bra när han kommer tillbaka efter vila. Men sedan ska han in i klassen också. Han har debuterat i guld, då satt han fast med krafter kvar. Jag tror att det blir svårt här, säger Jonny Lehrberg.

7 Alvena Pele (Per Lennartsson) håller bra form och möter inte det blodigaste motståndet här kanske. Han är ingen tokig häst och nu börjar han hitta tillbaka till sitt gamla jag. Det är som det ska med honom. Trots läget kan han laddas för ledningen. Men han har en tendens att kunna galoppera om han blir överladdad. Svårt att säga om han blir det eller inte. Inga ändringar, säger Erik Holm.

8 Pastor Stephen (Johnny Takter) STARTAR EJ

9 True Advantage (Ulf Ohlsson) har faktiskt ett helt okej läge men får hoppas på överpace för att komma in i matchen. Farlig i så fall.

10 Device (Örjan Kihlström) har rätt bra form. Det är svårt att vinna guld från bakspår naturligtvis. Måste köras på chans. Då kanske han kan vara med och tjäna en hygglig peng. Han går som han gjort och det blir ett lite försiktigt upplägg, säger Per Linderoth.

11 Monster Drive (Johan Untersteiner) är en bra häst som är med där framme jämt. Han gör alltid bra lopp. Tycker att han var duktig i lördags också. Han fick gå lite tidigt då, det var inte riktigt idealiskt för honom i de här höga farterna. Han är rätt så bra faktiskt. Det är ett dåligt läge och det krävs en hel del tur men han kan göra ett bra lopp om det stämmer, säger Reijo Liljendahl.

12 Perfect Toll (Åke Svanstedt) läser ni om i Åkes könika om sina V75-chanser.

Källa: Martin Berg/Sportbladet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2), Trinity (+2), solum (+5)
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 17:55   #33

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1371
Standard

1: 2,6,7,11
2: 1,9
3: 2,4,7
4: 5,6
5: 3,11,12,14
6: 1,8,10,11
7: 1,7,11

Drar nog ned kostnaden genom att spika Kaiser Broline
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 20:26   #34

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

1) 2-7
2) 1 Kaiser Broline
3) 3-4-5-6-7
4) 3-4-6-9-11
5) 3 Nordsjö Douglas
6) 1-2-4-5-10-11
7) 1-7

sen blir det reserver på det också men inte helt bestämt mig för vilka ännu..men detta är den troliga raden inför imorgon iaf om det inte inkommer några strykningar under morgondagen....
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 20:40   #35

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

Om jag inte minns helt galet så var MT Hawanna spikad senast av flera här inne och rätt betrodd senast på V75. Dundra till spets i 6 av 7 omstarter i ett lärlingslopp. Hoppa i den giltiga starten och lessnade. Kan minnas fel men känns felstreckad. Motståndet inte bättre i morgon. Kliver in med ett spel på den. Spiiik.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 20:55   #36

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1899
Standard

2 6 7 10
1 11
5(passande kusk bra spår och kanske t o m spets o slut)
3 11
3 13 14 (inte alls omöjligt att de hinner upp...)
2 3 10 (2 o 3 inte mycket sämre än 10)
9 (Alvena i spets, Friction trycker utvändigt o vem vinner på det? Konspiratoriskt...)

så får det bli....
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 21:22   #37

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Avd 7. Kan Björn hålla spetsen? Han ska göra allt för att försöka och tror det kan lyckas i björnkollen. Per kommer ladda med Alvena och säger det är enda sättet att vinna loppet, från spets.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 21:44   #38

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Avd 7. Kan Björn hålla spetsen? Han ska göra allt för att försöka och tror det kan lyckas i björnkollen. Per kommer ladda med Alvena och säger det är enda sättet att vinna loppet, från spets.
Det är lite svårt att veta, då hon egentligen aldrig laddats med.
Det är bara Johan som tryckt av henne lite, och då var han nöjd med ryggen på Olivia Lavec.

Men Alvena Pele är sjukt startsnabb och med vinklad vinge tycker jag det är fördel Per.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 21:57   #39

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

En jättebedövare i första kan 4 Thai Goldie vara. Gick en bra slutrunda på v75 , där man slutade tvåa efter Hankypanky Pagan. Visserligen hårdare emot nu , men distansgynnad!!Fjärdespåret är också ett aber. Platsobjekt felfri annars ett kul lir. Annars seper Johan dom allihopa med Overtaker, även om Aga är på G!

I den fjärde avdelningen , ett klass II -lopp, brukar skrälla här! Har ögonen lite på 4 M.T. Havana Girl. Absolut bäst i spets och kan rentav leda hela vägen. Barfota runt och med Tobbe är klara plusfaktorer!

Har feeling för 3 Nordsjö Douglas. Örjans klart bästa chans!

I övrigt tycker jag man ska rygga Travtjänst. Dom är grymma (liksom vi på Sharps,,,)Tvilling-spel på 1 Kaiser Broline och draget 11 O.F.V Continue kan ge hyggligt tebax,,,just nu i 14ggr
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 22:06   #40

Sharp$: 2301
Standard

Erik lät sugen på rite passion i avd 4, tror ni den kan nå spets?? han tog ju en dubbel med båth hästar på v64an! Kul spik!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 22:07   #41

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Hur bra är 3 Bret Boko? Hela vägen?Kan Tobbe svara upp med 1 Knifetown Action? Körning kan bädda för eller gynnar Örjan mest med 2 Open Mind Bi 8?) ,eller nån annan kanske? Hmm,,,,bedövare 7 Långarsbo Blixten slår till nu ??? Bättre fäste nu,,,,kanske kanske,,,,,Åkes häst är speedig,,,,fyran,,,,,Björn upp bakom kapable 11 Long Night
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 22:17   #42

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Hur bra är 3 Bret Boko? Hela vägen?Kan Tobbe svara upp med 1 Knifetown Action? Körning kan bädda för eller gynnar Örjan mest med 2 Open Mind Bi 8?) ,eller nån annan kanske? Hmm,,,,bedövare 7 Långarsbo Blixten slår till nu ??? Bättre fäste nu,,,,kanske kanske,,,,,Åkes häst är speedig,,,,fyran,,,,,Björn upp bakom kapable 11 Long Night
Man önskar man visste hur Torbjörn tänker.
Bret Boko är mycket startsnabb men det är 1an också.
Blir det 08 öppning gynnar det bara Robbans favorit.
Gammal 2013-10-18, 22:19   #43

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Erik lät sugen på rite passion i avd 4, tror ni den kan nå spets?? han tog ju en dubbel med båth hästar på v64an! Kul spik!
Inte av egen kraft, då måste de släppa till honom.
Gammal 2013-10-18, 22:21   #44

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

Vinklad vinge på Romme. Inte lika stor nackdel med spår långt ut. Tror vi får erfara det i v75 2. 8an kommer flyga över favoriten från start och hålla väldigt länge. Lite kåt på Robin i första som drog tåget senast.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 22:25   #45

Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Inte av egen kraft, då måste de släppa till honom.
Släpper Magnus Jakobsson med Eloise? om han gör det tror jag det är jätte chans med Erik, fast om det blir dödens är det inte riiiiktigt lika upphetsande!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td