|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-10-11, 18:39 | #16 | |
Citat:
Det andra fallet kan väl knappast vara skäl för nekande, om inte annat är bevisläget svårt. I HPT har jag gjort så att systemet splittas upp i flera filer efter de nya gränserna så att respektive/grannen/spelbolagskompisen kan lämna in fil 2, 3 osv. Det finns ju inget som knyter ihop två olika kupongfiler.
2013-10-11, 18:42 | #17 | |
Citat:
2013-10-11, 19:18 | #18 | |
Citat:
Eftersom jag spelar med RRR så består mina "system" av max 5000 enkelrader och jag kan spela x 10 t.ex. Varje enskilt system blir ju bara 10 rader. |
||
2013-10-11, 19:32 | #19 | |
Citat:
- Om du gör en kupong på 100 rader till en kostnad av 50 kronor (för V75) så har du spelat 100 rader, det vill säga, ett system på en kupong. - Om du väljer att ta dina 100 rader gånger 10 till en kostnad av 500 kronor (för V75) så har du spelat 100 rader men 10 system på en kupong. Begränsningen gäller ju antal system.
2013-10-11, 21:43 | #20 | |
Citat:
Vad gäller alternativ två så antar jag att det är någon liknande väg som dessa robotspelare kommer köra på i fortsättningen. Tror inte att dom skulle fortsätta med detta om det inte var lönsamt och atg skulle inte sätta upp dessa nya regler om dom inte ville ha stopp på det. ATG sätter nya regler och robotspelarna kommer självklart hitta ett sätt utan problem att gå runt det med något som ser ut som alternativ två. Tack för svaret! |
||
2013-10-12, 00:37 | #21 |
Det som beslutats idag lär inte lösa många problem. Antalet totala system lär minska och robotarnas påverkan på streckfördelningen likaså. Men som tidigare inlägg visat lär inte stora spelsyndikat få några större problem att anpassa sig. Grundproblemet med ATGs sjunkande omsättning lär knappast lösas av att en del seriösa spelare får sig en känga.
Å andra sidan är väl ingen större skada skedd heller. Jag fick också ett mejl från ATG. Har kanske spelat över systemgränsen 5-6 ggr på fyra månader. Och alltid med förlust Om man som jag spelat reducerat med verktyget Utdelningsintervall blir det många enkelrader. Det går att modifiera med t ex Poängsystem där man grupperar hästar efter deras insatsfördelningsprocent. Helst två eller fler hästar som möjligt i varje grupp, för att hålla nere antalet delsystem. Som HPT skriver kommer också programkonstruktörerna att arbeta fram nya lösningar. Såg ni förresten intervjun med ATGs vd på atg.se? Producerad av ATG också...Bara 100 kunder drabbades negativt och en miljon kunder spelar hos ATG varje vecka. Jodå, en miljon Japp, krisbolaget har en miljon kunder. Varje vecka. |
|
2013-10-12, 01:32 | #22 | |
Citat:
Sanningen är att de vill stoppa dessa specifika spelare och har inga andra snabbt genomförbara sätt att utföra det på än genom att krångla till det lite för dem. Det är förmodligen t o m så att deras ROI stiger när de tvingas att hålla sig till de lönsammaste raderna ( dit hör INTE raderna med förhållandevis låg utdelning som t ex ca 10k för 8r i onsdags ). Anledningen till att de har lagt till de här raderna i sin arsenal är att de har velat minska sin varians. Nu ökar variansen för dem, men som sagt förmodligen även deras ROI!
2013-10-12, 01:36 | #23 | |
Citat:
Senast redigerad av clarund den 2013-10-12 klockan 01:42. |
||
2013-10-12, 03:57 | #24 |
Om man utgår från er teori att dom snävar ner sina system till rader som ger bäst avkastning.(Om det nu finns någon människa som sitter med facit på vilka system som är just dessa.) Så kanske ROI ökar men det spelar ju egentligen ingen som helst roll. För dom kan inte öka insatsen på det givna spelet. De andra kupongerna som spelades är ju troligtvis inte EV-. Så istället för att dammsuga en omgång från spelvärde så kan dom bara plocka vissa delar av kakan.
Däremot tror jag inte detta är något jätteproblem för ett spelsyndikat med stora ekonomiska resurser att kringå. Går nog rätt snabbt att fixa iordning ett bra sätt att multiaccounta ihop önskad storlek i alla fall. |
|
2013-10-12, 11:32 | #25 |
Hehe talar bara från egen erfarenhet.
Jag och spelkompis tillhör de varnade, bara för att vi leker lite med småsystem på onsdagarna, som ren förströelse. Absurt. Oss påverkar det inte ett skvatt, fast man får förstås passa sig att pytsa in över gränsen, vilket hittills aldrig hänt... |
|
2013-10-12, 21:26 | #26 | |
Citat:
Eftersom man bara har ett försök per spelomgång är det väldigt svårt att mäta hur exakt man bedömde de enskilda sannolikheterna jämfört med insatsprocenten. Men om du läser här http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle17641683.ab så ser du att de medvetet tar med rader med svagt undervärde för att minska variansen. Om de inte lyckas täcka upp detta med tillräckligt många konton ( får inte vara uppenbart för ATG har ju tillskrivit sig rätten att konfiskera om man kringgår reglerna ) så måste de välja bort delar av utfallsmängden. Och jag tror nog att de i första hand väljer bort undervärdes-raderna som egentligen bara var till för att minska svängningarna. Då blir slutsatsen att "medel-övervärdet" på de spelade raderna kommer att öka.