Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-11, 16:37   #31

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Ta och kika i finska lopparkivet och plocka sedan upp hakan som fallit i backen
Jäkla häst! Kikat på de två senaste som den vunnit överlägset med massa krafter kvar, på fina tider - som står sig mer än väl i detta lopp.
Här har vi en undantagshäst, min amatörmässiga synpunkt.

Finska lopparkivet outstanding - intervjuer efter loppet med kusk, tränare och ägare. ATG har mycket att lära.
Bra för sporten - alla intervjuas och som spelare, får man mycket nyttig info där

Enligt intervjuerna så var hästen mycket valpig/omogen och satts igång 1 år för tidigt i Sverige, nu har den fått ta det lugnt och mogna samt träning, träning och för 3-4 månader insåg dom att detta kunde vara något utöver det vanliga.
Du skulle inte kunna länka?? Min finska är inte så bra!

SÅG ATT DET REDAN LÄNKATS
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)

Senast redigerad av alle den 2013-10-11 klockan 16:40.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 17:25   #32

crossbows avatar

Sharp$: 8832
Standard

Svanstedt om sina

Lördagens V75-omgång på Åby blir min näst sista i Sverige på mycket länge. Jag kör även på Romme nästkommande helg och mina sista tävlingar här blir på Axevalla söndagen den 20 oktober.

+++
Zjanti River (V75-1) hade ett dåligt läge senast och hamnade illa till. Men han gick bra till slut även om det bara räckte till en femteplats. Hästen är i bra form och har känts fin i träningen efteråt. Nu har han ett betydligt bättre spår och han är snabb ut bakom bilen. På form och läge är han nog inte helt borta. Barfota runt om.

Tore (V75-3) gjorde ett topplopp i första starten efter vila senast. Han gick en låg 1.14-tid över full distans med voltstart men ändå räckte det inte för att vinna. Han kommer säkert att ha ännu lite bättre form till den här starten men det är alltid lite galopprisk i voltstart med honom. Senast klarade han fjärdespåret men det gäller att han tar trav när man vänder upp och ska iväg. Gör han det är han rätt så snabb ut. Felfri kan han nog blanda sig i segerstriden och det blir en stark trea i betyg och min bästa chans i omgången. Barfota bak.

++
Kaiser Broline (V75-2) körde kusken helt perfekt med senast och han gick också bra som trea. Han känns som vanligt i träningen men från spår tolv har jag ingen känsla att han rundar alla och kan vinna. Jag ligger lågt och är nöjd med en bra placering. Barfota runt om.

Brasil Boko (V75-6) fick ett tufft lopp i dödens senast och det tål han inte längre. Han har blivit lite känslig och måste ha det serverat numera. Tidigare var han lite tuffare. Hästen ser helt normal ut i träningen men jag tror inte att han räcker till vinst utan han får smyga med.

Perfect Toll (V75-7) var som jag trodde inför senaste starten kraftigt förbättrad och han gick en bra tid, även om det inte räckte för att vinna. Hästen fortsätter att se bättre och finare ut i träningen efteråt. Nu är det första gången i Gulddivisionen och det är alltid tufft. Det blir svårt att vinna då han möter ett par riktigt bra hästar. Han är heller inte så snabb i början så mycket hänger på hur han kommer till. Men jag tror att han kan vara långt framme om han får rätt resa. Barfota runt om igen.

Källa: Trav365/Sportbladet
99masen (+5), siarmo (+5)
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 17:27   #33

crossbows avatar

Sharp$: 8832
Standard

Stall-kommentarer inför V75-Åby lördag 12 Oktober.

V75-1

1 Onice Axe (Adrian Kolgjini) är spåret bra för. Hon fick bestämma senast och avslut­ade 08,5 sista 500. Försvann. Hon är fint i ordning. Det beror på motståndarna om hon ska gå i ledningen eller inte. Det bestäms senare. Närmare lördag. Hon är snabb nog att ta ledningen i alla fall. Så får vi se, säger Lars Thornberg hos Lutfi Kolgjini.

2 Open Mind Bi (Örjan Kihlström) gick rätt bra när han startade efter en kortare paus. Definitivt inte sämre nu än han var då. Läget är intressant och distansen har han gått bra på förut. Han är bra från början och har tränat okej. Även om han står hårt inne kan han vara långt fram. Förhållandevis lite pengar på sig. Intressant, säger Reijo Liljendahl.

3 You Talking to Me (Björn Goop) har ett bra läge och det är en intressant distans. Han är ganska ny i klassen och jag tycker att det är ett riktigt bra bronsförsök. Om han hamnar bra på det så kan han vara bland de tre. Men jag tror inte att det är någon riktigt het vinstchans, säger Ola Frisell i team Goop.

4 Zjanti River (Åke Svanstedt) berättar Åke om i sin egen V75-krönika om möjligheterna.

5 Kung Fu Face (Kenneth Haugstad) verkar bra. Känns fin i träning och har ett bra spår. Jag ska testa norskt den här gången, i vagnen, det är enda ändringen. Han har visat att rätt dagar är han en bra sprinter också. Det känns som att stallformen är på gång nu efter en liten svacka, säger Lars Nilsson.

6 K.L.M.Buymethemoon (Erik Adielsson) känns normal i jobben inför det här. Formen är det inget fel på. Kanske blir det ett norskt huvudlag. Erik har pratat om det och jag tar med det så får vi se om det blir så. Spåret är lite långt ut, bara att hoppas att hon får en hyfsad position. Med lite flyt är hon med i den främre träffen, säger Anders Wolden.

7 Ybanos (Daniel Redén) har haft dåligt med uppgifter och därför bara startat sporadiskt på slutet. Senast blev det lite störningar. Annars tror jag att han hade vunnit det loppet. Ser bara bra ut efteråt också men det är ett väldigt tråkigt läge. Svårt att se var han hamnar men på tre, fyra hästar ska han räknas. Lite ojämn, säger Pär Pergenius i stallet.

8 More Than Enough (Jeppe Juel) har gått tunga lopp på slutet. Senast visade han god form igen. Dåligt spår och det gör att jag får vara nöjd om vi är bland de tre, säger Jeppe.

9 Lazer Broline (Johnny Takter) går bra varje gång. Jag tycker att jag har en häst i fin form som duger bra i klassen, men det måste klaffa om man ska kunna blåsa dem härifrån. Han är tillräckligt bra att få nosen först om det stämmer, säger Ola Samuelsson.

10 Namale Kronos (Marcus Lindgren) har varit jättebra i de två senaste starterna och ingenting tyder på att han ska vara sämre nu. Lite längre mellan starterna nu men det har han inte påverkats negativt av tidigare. Tränar fint och gör ett kanonrace. När han är som bäst är han riktigt svettig sista 600-700, säger Peter Sjöberg i Marcus stall.

11 Search Launcher (Peter Untersteiner) har bra form. Jämn och säker är han men den här gången blir det jobbigt så klart med det svåra utgångsläget, säger Peter.

12 Jullex Dante (Peter Ingves) fick dödens senast och det var inte riktigt hans likör över full distans. Vi hittade någon orsak till att han var sämre också. Det är åtgärdat. Bra form. Kändes fin i måndagsjobbet. Men läget är värdelöst, säger Calle Göransson.

V75-2

1 Kickstart My Heart (Mikael J Andersson) vet jag inte om det var ett så smart drag att anmäla hit. Nu är det bara att vänta tills det är över. Allt är okej med hästen. Barfota runt om och norskt huvudlag som vanligt. Hårt att gå ut och vinna men det är open stretch och mycket kan hända, säger Maria Svala.

2 Didrik Superba (Peter Ingves) är ingen speciell häst men han har gått bra den senaste tiden. Fått ett bra läge och är snabb ut, får nog ledningen och sedan släpper han den. Kan vara trea, fyra, femma om han får en bra rygg, säger Dick Robertsson.

3 Yes We Can (Per Linderoth) har varit hygglig en tid men senast visade han lite uppåtform. På gång åt rätt håll. Gått bra tider hela sommaren men haft otur med positioner och så. Ett bra läge och jag tycker att han är lite på gång. Kan bli barfota den här gången om banan tillåter. En luring, säger Leif Witasp.

4 Yield to None (Fredrik Claesson) har varit jättebra på slutet. Går upp i klass nu men tål den här klassen också. Fick ett bra läge och kan öppna hyggligt. Min häst ska ses med vinstchans, säger Ulf Stenströmer.

5 Alfa Giacomo (Thomas Uhrberg) är en jäkla nyttig häst. Han är inte jättesnabb men stark, ärlig och löpärlig. Kom bort senast då han satt alldeles för långt bak. Jag tycker att han ska räknas lite, tycker inte att det ser så farligt ut. Nimbus C.D. är riktigt bra men fick sig en skalle senast och är bara tre år. Jag känner mig inte helt borta, säger Thomas.

6 Prince Orlando (Stefan Persson) går jämnt och bra hela tiden. Alltid tuffare i V75 men han har jämn bra form. Gör inte bort sig här men får han en bra premie är vi nöjda, säger Kenneth Haugstad i Stefans stall.

7 Lucky Angel Face (Björn Goop) gjorde comeback senast och vi var jättenöjda med henne. Kom i mål med lite krafter kvar, travade bra och kändes kanonfin, men behöver kanske två, tre lopp till innan det rätta formen kommer. Mot hingstar och valacker från det läget får vi ligga lågt. Även om hon är snabb ut och säkert får en bra resa. Behöver nog göra några lopp till innan hon är aktuell i de här sammanhangen, säger Ola Frisell.

8 Nimbus C.D. (Per Nordström) är allt väl med. Det har inte varit några sviter alls efter Kriteriet. Han känns pigg och fin i lätta jobb här hemma. Vi tycker att vi har hunnit ladda om batterierna inför lördag. Vi får se om vi kör framåt när bilen släpper eller försöker slinka ner någonstans. Jag låser mig inte vid någon taktik. Goda chanser, säger Per.

9 Veloce (Claes Sjöström) har höjt sig men ändå inte tillräckligt för att tas på fullkomligt allvar i det här sammanhanget. Jagar peng.

10 Paradiserunner (Torbjörn Jansson) är fortsatt fin och jag är nöjd med hur han känns. Senast blev han lite för pigg när kusken ryckte norsken. Blev inte rädd utan ville bara för mycket, ett olycksfall i arbetet. Det blir inga ändringar. Det vill till att man är med där framme, lite vanskligt från bakspår. Å andra sidan är det 2 100, så det är inte lika kinkigt som på 1 600. Ändå löpningsförloppet som avgör, säger Yvonn Mattsson.

11 Mynta Broline (Peter Untersteiner) har lyft sig här mot slutet. Gjort tre fina lopp. Kommer gå bra igen men har precis som Search Launcher ett svårt utgångsläge som sätter ned chanserna, säger Peter.

12 Kaiser Broline (Åke Svanstedt) skriver Åke om i sin V75-krönika.

V75-3

1 Ariel Boko (Per Linderoth) håller rätt hygglig form och har ett bra läge. Hon kommer aldrig att klara av att hålla ledningen. Det är bara att smyga med och jaga en slant. Det är vad som gäller här. Kommer gå med ett halvstängt huvudlag efter att ha gått med öppet hela sommaren. Barfota fram, säger Per.

2 Vincennes (Johnny Takter) blev det häftigt för senast, fick gammal hederlig mjölksyra på upploppet. Blev för tufft. Nu känns det som om den urrökaren har gjort henne gott. Hon tog det på rätt sätt. Var väl grundtränad men det fattades tempo. Bra läge nu men jag ser kanske helst att hon får en smyglöpning nu. Det finns ju open stretch. Tänkbar bland de tre, säger Sören Lennartson.

3 Playing Tua (Thomas Uhrberg) var jättebra senast. Så klart är det mycket tuffare den här gången. De 13,2 hon gick i volt med tillägg och lite spår på vägen senast räcker nog för att inte bli frånsprungen här. Dileva Käll till exempel travade inte bra senast. Såg inte bra ut och jag vet inte om den har toppform. Olivia Lavec är bra så klart. Naturligtvis är det jättesvårt att vinna, jag satsar på att få andra eller tredje invändigt. I bra fart blir hon inte frånsprungen, säger Thomas.

4 Bell (Lars-Göran Söderberg) var jättefin senast, ett fint lopp och hade väldigt låg puls efter. Var inte tagen men kunde inte springa fortare, däremot kunde hon ha fortsatt en bit till. Längre distans nu är mer passande. Hon är inte alls tokig. Riktig toppform och kändes bättre än någonsin senast, verkar som att hon utvecklas, säger Lars-Göran.

5 Dileva Käll (Daniel Redén) blev för het senast i dödens men höll tappert ändå. Två veckor mellan loppen borde passa henne utmärkt. Några hårda konkurrenter emot men jag tycker att hon ska räknas. Våra hästar reser lördag morgon, säger Pär Pergenius.

6 Askens Valencia (Jorma Kontio) gjorde ett riktigt bra lopp senast efter att ha fått ta igen sig lite. Hon ska gå framåt med det loppet. Förhoppningsvis får hon en fin resa och då ska hon kunna sluta långt fram också. Jag tycker att hon ska räknas med i segerstriden, säger Clas-Göran ”CG” Björkroth som är försteman hos Timo Nurmos.

7 Mermaid Ås (Peter Untersteiner) överraskade omvärlden med att hoppa senast. Vi tror att det var en ren tillfällighet. Hon blev stressad och ruskade på huvudet när de krånglade jämte. Jag hoppas att det var ett olycksfall i arbetet. Ett tufft lopp och dåligt utgångsläge men näst senast var hon grym i Kalmar. Hon känns fin. Jag tror att hon kommer att gå bra igen, säger Peter.

8 Global Kitten (Magnus Jakobsson) skulle jag bli mer förvånad om hon vinner i år jämfört med förra året. Hon har haft svårt att komma igång riktigt i år. På slutet har hon inte visat någon riktig form, därför har vi lagt om träningen, ökat intensiteten och kört henne varannan dag. Vi hoppas att hon ska piggna till och få en extra kick. Det är bara att komma ner till sargen som gäller. Jag kör i första hand för pengar, säger Magnus.

9 Olivia Lavec (Flemming Jensen) vann från spets i ett taktiklopp senast. Ser läcker ut och är given första utmanare till favoriten.

10 Photo Princess (Michael Lönborg) verkar allt bra med men jag ligger lite lågt med tanke på att förberedelserna inte lyckats optimalt. Jag testade barfotakörning och vi hamnade i kval. Hon är inte helt som jag skulle ha viljat haft henne men jag hoppas att hon kan ta en peng ändå, säger Michael.

V75-4

1 Stalliano (Peter Untersteiner) har ryckt upp sig lite här mot slutet. Jag är nöjd med läget så klart och vi får prova. Han kan vara en liten outsider. Jag försöka att hålla ledningen med honom, till att börja med i alla fall, så får vi se hur han känns och vad som händer i övrigt i loppet, säger Peter.

2 Divas Revansch (Björn Goop) var tyvärr sjuk senast, annars hade vi testat att kvala in till Kriteriet. En jättefin häst som jag tror mycket på. Inte bara inför lördag utan framför allt inför nästa år, en jättefin häst som sagt. Kunde självklart inte göra sig rättvisa senast. Jobbar på bra efter och känns fin. Ska räknas, säger Ulf Stenströmer.

3 Tore (Åke Svanstedt) berättar Åke om i sin egen V75-krönika om alla helgens chanser på Åby.

4 Panic Button (Peter M Andersson) verkar allt väl med. Han har gjort två bra insatser i rad, eller har gått felfritt tre gånger i rad efter att vi dövade ner honom. Självförtroendet sprack på honom efter att ha varit borta ett år. Känns bra, spåret klarar han och distansen tror jag gynnar honom. Svårt att sätta in honom men jag tror att han ska duga skapligt i alla fall, säger Thomas Lönn.

5 Ostron (Flemming Jensen) har vilat kort efter att ha galopperat senast. Formstark före.

6 Vårköpings Drag (Stefan Persson) är allt bara bra med. Det känns som vanligt och är hur bra som helst. Det blir inga ändringar. Han går med skor runt om och öppet huvudlag precis som vanligt. Loppet kan bli intressant. Det känns som om det ska kunna passa honom riktigt bra. Vi skulle inte ha anmält om vi inte trodde att han var bra. Springspåret är vi nöjda med, säger Emma Djupfeldt.

7 Västerbo Fantast (Örjan Kihlström) har varit bra. Gick bra senast också. Hur långt det kan räcka är svårt att säga. Han är nog med och hugger någonstans som trea, fyra, femma. Jag tror mer på Yes We Can som avgjorde säkert senast, säger Leif Witasp.

8 Dats Allright (Morgan Ivarsson) STARTAR EJ

9 Martini Akema (Claes Svensson) har varit bra på slutet och allt har verkat bra i de sista jobben inför det här loppet. Han kommer med bra form till Åby. Kommer tävla barfota och gå med samma vagn som han har gjort. Distansen är längre men vi tror att det kommer att passa honom. Har vunnit på styrka varje gång och han har vunnit bakifrån. Det här är en häst som duger på rikstoton. Ska räknas med segerchans, säger Claes.

10 Min Finish (Kenneth Haugstad) har gått det sista jobbet inför det här och allt var bra. Läget är okej också eftersom hon inte är så snabb ut och då spelar det ingen roll. Hon är alltid stark till slut och har en bra speed 600-700 meter. Hon klarar distansen och jag tycker att hon är en rätt hygglig häst. Känns bättre inför det här loppet än vad hon har gjort. Barfota bak, säger Dan Widegren.

11 Valentin Laday (Tommi Kylliäinen) har gjort väldigt bra prestationer i Finland och vunnit helt överlägset i varje lopp. I lördags var det inget snack om saken. Bakspår i volt är ingen stor nackdel. Han kan göra sitt eget lopp. Måste ha en väldigt bra segerchans om han rser bra, säger Jarno Kauhanen.

12 Amiral Amason (Ken Ecce) är en fin häst som har visat uppåtgående formkurva de senaste fyra, fem starterna. På rätt väg men totalt fel läge. Någon ska ha nummer tolv. Distansen är ett plus. Ju längre desto bättre för hans del. Chanserna är svåra att bedöma från spår tolv men jag menar att han tillhör den bättre halvan av fältet, säger Ken.

V75-5

1 Baretta Boko (Mattias Djuse) verkar allting bra med i träning och det är klart att man inte gnäller när man får spår ett på Åby. Han är stabil från start men jag vet inte riktigt hur snabb han är bakom bilen. Det har inte varit läge att ladda med honom tidigare. Jag tror att han kan öppna bra, hästen är lättkörd och lättplacerad, kommer hit med full form och är så bra att han hävdar sig en bit upp i klasserna, säger Marcus Savin.

2 In Rock (Oskar J Andersson) gjorde det jättebra i försöket till finska Derbyt då han vann på ett bra sätt från dödens utan att vara helt trött. Inför finalen hade han haft problem med magen hela dagen. Känns fin i jobben nu efter lite rehab. Tränar förtroendeingivande. Fick bra läge och bra kusk. Räknas med chans, säger Ulf Stenströmer.

3 Baresi Toscana (Sandra Eriksson) är i god form. De senaste resultaten har varit bra från honom och även resultatet i Sverige var bra. Inte gjort något speciellt emellan. Det sista jobbet inför var bra också. Vet inte hur bra konkurrenterna är, bra chans att vara bland de fyra första, säger Cees Kaminga.

4 Berkut Boko (Oskar Kylin-Blom) är en av många formstarka hästar i fältet. Kan inte avfärdas helt och håller. Beror på löpningen.

5 Twitter (Daniel Wäjersten) är den av våra hästar som är hetast på lördag. Har varit grym på slutet och jag tycker bara att han blir bättre och bättre. Han är hyfsat snabb ut men kanske ingen raket. Kostar det inte allt för mycket så tycker jag att han ska vara en av dem som räknas, säger Ola Frisell.

6 Just Magic (Adrian Kolgjini) är en väldigt bra häst i grunden. Han har gått bra de två senaste gångerna. Mött bra motstånd men gått bra ända in. Har fått vila och tagit igen sig lite men kommer till start med en bra form. Duger långt i den här samlingen, säger Kenneth Haugstad hos Stefan Persson.

7 Cantab Sisu (Jimmy H Andersson) gjorde en bra debut men har ett taskigt spår. Det handlar om hur det löser sig. Vi är utlämnade. Löser det sig kan han vara med bland de tre, fyra främsta, säger Jan Hellstedt.

8 Deal or No Deal (Petter Karlsson) har fått ett riktigt opassande läge. Hästen är bra men läget är så pass besvärligt att man inte kan ha alldeles för stora förhoppningar. Men formen är bra, säger Reijo Liljendahl.

9 Priscilla Spin (Toni Ylitalo) är verkligen super nu. Senast gjorde hon det bra. Innan det loppet såg det svårt ut med tanke på att Flemming Jensen hade en bra häst men sedan vann hon väldigt lätt. Den här hästen tävlar alltid på 70 procent och är aldrig trött. Vi vet inte vad hon kan prestera. Hon är en lady. Det är ett bra spår och hon kan vinna loppet, säger Alessandro Gocciadoro.

10 What Love Can Do (Peter G Norman) är det bra med här hemma. Har ett bra läge och bra form. Inga ändringar. Tror på chans om de kör fort i täten. En skrällchans om det blir överpace, säger Henrik Södervall.

11 Pave the Way (Sandra Svensson) går bra varje gång. Hästen har form, gick jobb i måndags och såg fin ut. Vi har fått ett svårt läge, det är läget som gör att vi får ligga lågt. Hästen har toppform och hade lite sparat senast. Måste ha tur på vägen från det här utgångsläget, säger Fredrik B Larsson.

12 Embassy Photo (Oscar Nilsson) fick ett dåligt läge men har toppform för dagen. Gör bra lopp men de andra måste göra bort sig och köra från början. Därifrån måste min häst ha hjälp på vägen. Måste bjuda in honom för att han ska få chansen, säger Veijo.

V75-6

1 Stormysky (Ulf Ohlsson) har ett idealiskt läge igen och Uffe har alla valmöjligheter. Han fortsätter att träna bra, om inte bättre. Han är en av dem som kan vinna om det skulle stämma för honom. På Åby kan man välja taktik eller upplägg men jag tycker att han kan gå i ledningen och han kan gå bakifrån. Så han ska ha chans den här gången. Det tycker jag allt, säger Reijo Liljendahl.

2 Anthony Boko (Kenneth Haugstad) är en rätt så hygglig häst faktiskt som har fin form. Gått bra i de senaste loppen men nu möter han för bra hästar. Han har ett bra startspår, är fin från start, lättplacerad och enkel på alla sätt och vis. Ingen het vinnarkandidat. Femma, sexa vore bra, säger Frode Hamre.

3 Brasil Boko (Åke Svanstedt) läser ni om i Åkes V75-krönika om sina möjligheter.

4 Jitanes (Peter Untersteiner) har toppform och har gått bra länge. Jag tror att hon kommer att gå bra igen. Nu är det första gången i silverdivisionen och vi får se hur hon hävdar sig mot dem. Det ska bli intressant att prova. Så får vi se hur det går, säger Peter.

5 Seabiscuit (Jorma Kontio) blir bättre och bättre. Avslutade riktigt starkt senast. Har fått några lopp i kroppen, som han har behövt, och känns fin i träningen. Det är en häst som inte skulle överraska oss om han vann ett sådant här lopp. Det börjar bli dags för honom att vinna, säger CG Björkroth.

6 Credit Fayline (Magnus Jakobsson) gjorde ett bra lopp senast. Han gick nedåt 1.10 sista varvet och gjorde vad han kunde hela vägen in i mål. Han känns jättefin i träningen efter det så formen är bra. Han är snabb ut och jag kommer att köra rejält för ledningen. Vi får se hur det utvecklar sig den här gången men min häst är så pass bra att han absolut ska räknas, säger Magnus.

7 Open (Jeppe Juel) är spåret väldigt tråkigt för och han är beroende av att få en smygkörning. Så det blir väldigt tufft där. En slant vore bra och så siktar vi på nästa start. Så härifrån får det bli ett mer formuppbyggande lopp den här gången, säger Jeppe.

8 Wiss Rambo (Peter Ingves) har jättebra form och känns väldigt fin i sina galoppintervaller. Tråkigt läge där med men det är i alla fall 2 100 meter. Då är det mindre dåligt än för Jullex Dante. Det blir tufft att komma till därifrån och det blir ett snällare upplägg den här gången, säger Calle Göransson.

9 Classic Son (Flemming Jensen) är nyttig och i första hand nöjd med en ny fin slant den här gången. Kan möjligen ta en plats­placering om det stämmer maximalt under vägen. Att vinna loppet blir på tok för svårt.

10 Dacke Håleryd (Jörgen Sjunnesson) är mycket bättre än Anthony. Det är en bra häst. Även om han möter ett tufft motstånd tror jag att han gör ett fint lopp. Barfota fram, helstängt och har en fördel av körspö. Spår tio är helt okej också. Jag är helt klart mer optismistisk med honom. Kommer han rätt på det så är han inte alls helt ofarlig för V75-spelarna, säger Frode Hamre.

11 Kaka A.T. (Erik Adielsson) har ett dåligt läge igen och ett ”dåligt läge” på Åby är ännu sämre än ett dåligt läge någon annanstans. Så vi får inte ha så stora förhoppningar på honom den här gången. Han håller sin form och går jämna fina lopp hela tiden. Men från det här läget så tror vi inte på någon vinstchans, säger Stig H Johansson.

12 Arazi Boko (Örjan Kihlström) är också i mycket bra form. Precis som What Love Can Do. Jag ändrar från ett helstängt huvudlag till ett norskt. Det är alltid svårt att vinna bakifrån men han är toppenbra den här hästen. Jag ger inte upp bara för att vi har ett tolftespår. Han är så bra att han kan dyka upp i striden, säger Henrik Södervall.

V75-7

1 Juggle Face (Lutfi Kolgjini) är på topp. Han ska räknas tidigt i det här loppet. Formen är på topp. Han var väldigt bra nere i Frankrike och ska inte vara sämre nu. Löser det sig ska han vara med och göra upp om det. Han ska ses med chans, säger Lars Thornberg.

2 Yarrah Boko (Ulf Ohlsson) ser det bra ut med. Jag körde intervaller med honom i tisdags och han verkar fin. Han var en besvikelse i förra starten men allt blev fel då. Som alla såg blev det strul, dessutom hade han en liten halsinfektion men halsen ser bra ut nu. Spåret kunde inte ha blivit bättre, det är jag nöjd med. Distansen är en fördel. Han ska streckas tidigt, säger Trond Anderssen.

3 On Track Piraten (Johnny Takter) finns det inget negativt att rapportera om. Bara positivt. Han tränar som en demon. Allt ser bra ut och vi har ett bra startspår. Det blir inga ändringar till den här starten. Han har chans att få ett bra lopp och då tror jag att han är med långt fram i. Han är så pass bra när han fungerar och nu är han riktigt jobbad inför det här. Det ser bra ut, får hoppas att det stämmer till, säger Hans R Strömberg.

4 Perfect Toll (Åke Svanstedt) läser ni om i Åkes V75-krönika om alla hans chanser.

5 Deuxieme Picsous (Johan Untersteiner) var chanslös från dryga tillägg senast men verkar inte heller vara helt på topp för dagen. Kan främst ses som en fidus. Inte mer.

6 Harry Haythrow (Peter Untersteiner) håller sin fina stil. Allting har varit bra med honom i veckan och han är en ständig outsider som vi brukar säga. Det tycker jag att man kan säga även den här gången. Vi har inte planerat några ändringar, säger Peter.

7 Monster Drive (Björn Goop) går bra i stort sett varje gång. Det är en riktig hedershäst. Han tränar riktigt bra efter senaste starten också. Det är läget man kan ha synpunkter på men det är 2 600 och han har kunnat avsluta bra från liknande lägen förut. Jag är positiv på hästen men det är bra hästar med och man måste ha maxklaff om man ska kunna vinna, säger Reijo Liljendahl.

8 Womanizer (Tommi Kylliäinen) är allt bra med. Det är en lång resa. Vi reser torsdag eftermiddag men hästen reser bra och det borde inte innebära någon nackdel. Har tävlat barfota runt om, med ufovagn, helstängt huvudlag och utan checkrem nästan hela tiden. Samma här också. Det är jättebra hästar emot och det är spår åtta för vår del. 2 600 passar bra, säger Jarno Kauhanen som tränar Womanizer och också är bästa kompis med kusken Tommi och därför har bra koll även på Valentin Laday (V75-4).

9 Perfectly Enough (Erik Adielsson) har gått bra hela tiden egentligen. Han är ute i hårda gäng och måste köras på chans. Då är det inte alltid man får chansen heller. Han har ett bra smygläge på lördag och kan tjäna en slant. Tycker inte att han är någon större vinstkandidat. Nöjd om han är på plats, säger Stig H Johansson.

10 Orecchietti (Örjan Kihlström) var fantastiskt fin i lördags. Jag låg lågt då på förhand i och med att han hade elftespår och Nahar hade ett bra framspår. Trodde att han skulle hamna i femte utvändigt och gå bra till slut. Nu gjorde han en otroligt bra prestation. Vi har siktat på SM länge och jag hade förväntat mig att han skulle vara i behov av det loppet i lördags. Att han sedan skulle gå framåt till det här, det vågar man inte säga nu efter den prestationen i lördags. Nu får man hoppas att han är lika bra här, då ska han räknas. När han fungerar är han en av Sveriges bästa hästar, säger Stefan Hultman

Källa: Martin Berg/Sportbladet
loneranger (+5)
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 17:57   #34

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
som jag ser det så kommer mermaid ås vara den häst med bäst spelvärde i omgången! Nu hoppade hon senast av någon anledning.. detta var hennes första galopp på 33 starter!!! nu är spåret långt ut men det är det enda som talar emot egentligen....
i starten innan gjorde hon karriärens bästa lopp och har mött värre motstånd än detta förut och hävdat sig väl! stallformen är det heller inget fel på! så ni som tänker spik på olivia, askens eller dileva - tänk om, tänk rätt
skämt o sido, Mermaid ås kommer troligvis hamna under 10% från detta läget men hon har bra mkt bättre chans än så att vinna- bara hon kommer någorlunda på det!
5 Dileva Käll är inte distansgynnad, men kan utnyttja OP om så behövs. Släpper förmodligen om dt blir toktryck , men Daniel Redén brukar väl inte släppa? Kan han konsten att nyttja OP? Ja, dt gäller att vara påläst.....
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 18:56   #35

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7915
Standard

Back in business. Satt och räknade hem både v5 och v86 i Onsdags. Allt hängde på en kamel som hade Åke i sulkyn. Sista var redan klart. Nu vet ju alla hur det gick och det slutade som vanligt inte med ett jubel. Nu heter spelet revangens revange. Kan ju inte gå dåligt precis hur jävla länge som helst. I morgon räknar vi laxar vid den här tidpunkten för vinsten blir obegränsad så det tar låååång tid att räkna igenom hahaha. Icke troligt.
Omgången tycker jag ser ganska kul ut. Inte kan väl Stormysky få vinna på samma sätt även om det ser ut att vara läge för det. Yarra bommar inte mot det här gänget. Spik på allt.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 19:23   #36

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1319
Standard

Putte 64 har fått för mig att harry i sista kan blåsa till dom i sista!? är det fel eller!
magohl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 20:35   #37

Fyrans avatar

Sharp$: 160
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
alla regler de skapar är fjollregler.... känns som jag bor i kina....eller ryssland...trodde det var sverige jag bodde i....
Väldigt Off Topic: Spelbolagen bestämmer sina egna regler, inget nytt med det. Det är bara kolla igenom lite trådar här på Sharps. Vissa har fått sina spel voidade för att de fått fel odds, d v s spelbolaget missat helt. Iofs har det mig veterligen inte hänt på trav, ännu...

Jag är inte så oerhört insatt i debatten, men om ALLA regler ATG skapar är fel, så är ju frågan: Hur vill du ha det? Såvitt jag kan bedöma så är ju ingenting okej...

On topic: V75-1: Kolgjini spets, kan 9 Lazer Broline hänga på till rygg ledaren..? Måstestreck för mig och garderingslopp.
V75-2: Spontant, 8 Nimbus C.D. Får se hur jag gör.
V75-3: 3 Playing Tua och 7 Mermaid Ås är klart streckvärda under 15%, tycker jag.
V75-4: En favorit från bakspår med meriter från Finland..? Måste fällas, i mina ögon.
V75-5: Kan vara en bra favorit. Hyggligt meriterad kusk iaf, även om jag sett honom göra riktiga luskörningar. Men hästen har gjort ett gott intryck o kanske en chansspik för mig.
V75-6: De 4 mest streckade borde räcka. Alla har framspår och ev motbud är 11 o 12, men bakspår är 20 meters tillägg, i princip.
V75-7: Hjärtat säger Juggle Face, jag gillar verkligen hästen. Kusken gillar jag också men inte som kusk... 3 kusar borde räcka här. Harry Haythrow vore ett riktigt långskott. Den har varit riktigt bra på slutet men nu är det tufft emot och laddning framåt lär väl inte ske från sjättespår.

Får se var jag landar, tippar fotbollslaget ATG Tillsammans tre veckor framöver. Jobbig inledning på tippandet.

GL alla!! :-)

Senast redigerad av Fyran den 2013-10-11 klockan 20:41.
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 20:36   #38

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magohl Visa inlägg
Putte 64 har fått för mig att harry i sista kan blåsa till dom i sista!? är det fel eller!
Med rygg ledaren och lucka är han alltid farlig
Tror på örjan men man vet aldrig
Gammal 2013-10-11, 20:51   #39

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

Stig H:s V75-system

V75-1: 5–2–4–10 (6–3)
V75-2: 4 Yield to None (8–7)
V75-3: 9 Olivia Lavec (5–2)
V75-4: 3–11–9 (2–5)
V75-5: 9–5–2–1–4–6–3 (11–10)
V75-6: 6–1–5–4 (12–3)
V75-7: 2–10–1 (6–5)

1 008 rader/504 kronor
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 20:55   #40

Fyrans avatar

Sharp$: 160
Standard

Off topic: Ok, ser din poäng och det är väl även ok att tycka så. Men ALLA spelbolag sätter begränsningar för hur mycket man får vinna. Det är väl inte så att ATG är först i världen på den punkten... Du får starta ett lobbying-företag o tjafsa vidare i Bryssel... ;-)

On topic: Funderar om inte Nimbus C.D. är klar...Läget är väl inte kul men trots allt, mött värre än så här på slutet, imo. :-)
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 21:57   #41

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1319
Standard

Ok tackar för svar
magohl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 23:03   #42

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2648
Standard

dra lite vinnare istället..... barntjaffs... Onice axe eller Open mind bi i tror jag mycket på!
avd 2 tror jag på rutin!!! uhrberg eller untersteiner!
avd 3..... ja.. typ 4 hästar.. 2,5,7,9
avd 4 finnen eller alla... hmm..
avd 5... tror det står mellan in rock pricilla..
avd 6.. stormysky är grym!!
avd 7 här vill jag gärna se On track piraten vinna men men Deximous pisccyysyss kanske ockskå kan vara skräll? såg ni johans galna styrning när den spurta ner Nahar förut????

Vill gärna sjöa denna omgång... när blir man miljonär?
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 23:05   #43

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

TWITTER är dagens bästa spik.... lika klar som järvsöfaks var...
Gammal 2013-10-11, 23:09   #44

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2648
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
TWITTER är dagens bästa spik.... lika klar som järvsöfaks var...
ja helstängt och jämkarvagn kan ju vara vinst!!!
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 23:21   #45

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

vet någon om det är jänkarvagn på reijos i första?

td