|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-09-30, 08:51 | #1 |
Uppsnack V75 Bergsåker 5/10
Ny vecka och ny V75a...
Första titten gav två klara spikar: Avd1: Spets och slut på 4 Democrat, värsta motbudet 9 Vendi förlorade loppet i lottningen. Avd4: 7 Hallsta Lotusär på retur, men denna gång är målet öppet, möter "ingenting". I Övrigt: Guld(avd3 5 Naharhar nog bra chans men möter några intressanta hästar, gissar att Robban tar en lugn start för att sedan avancera tidigt, är nog nöjd med dödens. Dock så felar den lite för ofta för att vara en spik, men känns som en given Utgång. 3,6,12 är de enda som känns chanslösa. Avd6: Känns som 8 Robben Bob är bästa hästen och kan vara utgång nr 2. 3 hästar som kan hota, 1 OFV Continue dock Fredde B som kör, 2 Highspeed Call som har toppform & 9 Tyko Marje som ständigt har dåliga lägen men borde vara med där framme. Lärlingsloppet borde vara bra chans för 14 Hankypanky Pagan, men det har u skrällt förr när lärlingarna gör upp. Kan bli många hästar att runda denna gång och måste analyseras mer innan man vågar uttala sig. Avd 2 & 7 känns som givna att gardera, får avvakta med att uttala mig där innan jag kikat mer, även om 6 Finish Futureoch 10 Cameo Bokorankas högt i avd 2 samt 7 Aztec Boko& 10 Laurier Dag i avslutningen. |
|
2013-09-30, 10:11 | #2 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Man får aldrig in flerbong, ändå känns ddt som en sådan omgång
2013-09-30, 13:50 | #3 |
kan man få drömma att laurier dag bara blir andrahandare? Min tidiga spik
|
|
2013-09-30, 14:19 | #4 |
|
|
2013-09-30, 17:48 | #5 |
Uranus de tyrole klar... rygg ledaren med garanti sen lucka.... enkel vinst...
2013-09-30, 19:13 | #6 |
Så här på förhand så ser jag bara Hallsta Lotus som tänkbar spik....blir till att analysera hela veckan, kika på intervjuer etc och försöka hitta en rolig spik utöver Hallsta Lotus...
|
|
2013-10-03, 21:55 | #7 |
Tänk på att Hallsta Lotus var struken inför senaste starten, problem med magen. Känns bra efteråt men ett litet ?
Robban B. i intervjun på Bollnäs efter vinnst med K.J Crazy Lady sa att hans bästa chans på lördag är Ed You. Om Nahar sa han, skor denna gång, bättre distans, bra chans |
|
2013-10-04, 11:27 | #8 |
För intresserade - en timmes travsändning inför V75
"Vill du höra stjärnkuskarna och få de hetaste tipsen inför V75 på Bergsåker? Då är det bara att följa vår direktsändning som drar i gång 11.00. Under en timme kommer du att matas med intressant information från Bergsåkers stallbacke under lördagsförmiddagen. Stjärnkuskar som Erik Adielsson, Örjan Kihlström, Robert Bergh och Ulf Ohlsson kommer att berätta om sina chanser i vår direktsändning. Mittmedias Patrick Sjöö håller i sändningen tillsammans med Bergsåkerskusken Bo Eklöf. Den sistnämnde har för övrigt lovat att bjuda på några riktigt fina vinnare! http://ltz.se/sport/1.6345092-lordag-11-00-live-fran-bergsaker" |
|
2013-10-04, 13:05 | #9 |
Kommer spika enbart NAROLD VOX..... 2,9 i sjätte räcker också sen många i resten....
2013-10-04, 14:19 | #10 |
En tidig innan man viker ner sig för andra...
4 (SOS) 3 4 6 12 4 5 9 11 2 7 9 14 (Billigt motstånd) 1 2 8 9 10 4 (Bra utveckling på 4an och 10an såg ut "sådär" sist) Lycka till! |
|
2013-10-04, 15:05 | #11 |
Efter mycket velande så fastnade denna tillslut!
1) 4 Democrat (SoS) 2) 4 Jeepster (SoS) 3) 3,4,5,9,10,11 4) 1,2,6,7,9,10 5) 3,5,6,10,14 6) 1,2,7,8,9 7) 1 On Hold (SoS) Så Lätt Tjoflöjt! blev ändring i spelbutiken, bev spik på On Hold i sista istället! kom och tänka på Old Faithful i onsdags... Senast redigerad av Grogg12 den 2013-10-04 klockan 16:37. |
|
2013-10-04, 16:34 | #12 |
V75-1
1 Bell (Lars-Göran Söderberg) har bra läge. Jag hoppas kunna hålla tredje in, tror inte att vi klarar av att hålla vinnarhålet. Det är lite för hårda hästar tycker jag. Skulle hon dyka upp på en plats så är det mer än godkänt mot de här hästarna, säger ”Lalle”. 2 Uranus de Tyrole (Krister Söderholm) drog ett bra läge. Har inte startat sedan Open Trot-helgen. Gör ett bra lopp direkt men kanske inte är segeraktuell med en gång. Kan sluta bland de tre ändå, säger Nicklas Westerholm hos Robert Bergh. 3 Robin Ru (Ulf Ohlsson) verkar allting bra med här. Ett bra spår har vi fått. Jag hoppas att vi kommer till i loppet bara. Det är bra förutsättningar och jag tycker att han ska räknas ganska tidigt. Han går barfota nu igen efter att ha gått med skor senast. Hästen känns i alla fall bra, säger Lars Wikström. 4 Democrat (Örjan Kihlström) gjorde en bra insats i lördags och är spetsfavorit här. Rätt distans. Har normalt en bra vinstchans. 5 Thai Goldie (Magnus Jakobsson) gick jättebra senast men då var det i ett stolopp, nu är det silverdivisionen. Det är en platshäst om hon får en fin resa. Så någonstans där framme ska hon räknas, säger Magnus. 6 Rocky Race (Per Linderoth) gör sitt varje gång och kanske till och med kan överraska om han får en fin resa. Bara en kantboll. 7 Mellby Apollo (Per Lennartsson) gör silverdebut och det blir tufft. I varje fall från det här läget. Det är svårt att ha några förhoppningar då. Så han får göra så gott han kan så får vi se vad det räcker till nu, säger Lasse Widestedt i Per Lennartssons stall. 8 Dragon Tooma (Jennifer Tillman) har gått bra hela tiden och känns fin i jobben men läget är inte bra. Blir inga ändringar, går som han har gjort tidigare. Jag måste ligga lågt. Vad fan ska man göra? Med det läget är det bara att ligga lågt, säger Henrik Larsson. 9 Vendi (Kim Eriksson) är allt bra med. Formen är bra, om den är på topp vet jag inte. Galopp senast. Var Kims fel och det tog han på sig direkt efter loppet. Tråkigt med bakspår. Annars är det samma motstånd som hon är van att kämpa emot. Nöjd om hon är bland de tre, säger Michael Sandström. 10 Ed You (Robert Bergh) betedde sig konstigt bakom bilen senast. Det var nog en engångsföreteelse och jag tror att han gör ett bra lopp på lördag. Han är riktigt bra. Så han ska räknas ändå. Fast det är 1 600 och bakspår. De flesta vet att han tål att göra en hel del själv, säger Nicklas Westerholm. 11 Smoking Hotrott (Daniel Berglund) är det normalt med. Barfota runt om. Tråkigt läge. Jag vet inte vad jag ska hoppas på. Det är svårt att vara optimistisk därifrån. Så det är bara att ligga lågt nu, säger Daniel. 12 Notre Crown (Erik Adielsson) gör bra lopp varje gång och det var roligt att han fick med sig en seger i senaste starten. Finns inget som tyder på att formen skulle vara på retur och jag räknar med en bra insats igen. Härifrån går det dock inte att ha några segerförhoppningar, säger Svante Båth. V75-2 1 Victor Ruda (Håkan Skoglund) är en häst med mycket styrka som alltid varit lite knölig. Var behandlad inför senast och det slog rätt. Han travade bättre och kändes fräschare än normalt vilket var mycket positivt. Med den genomköraren ska han gå framåt och kunna göra ett riktigt bra lopp. Hästen är däremot inte alls snabb bakom bilen så innerspår är lite chansartat, säger Håkan. 2 Crusioux (Ulf Ohlsson) är allt bra med och jag hoppas att formen ska vara fin. Han har alltid gått med fasta tussar. Nu blir det rycktussar. Ett bra läge men han är inget startsnabb. Hamnar rätt ändå. Han slutar nog inte bland de tre, säger Carina Bergström. 3 Rite Passion (Erik Adielsson) har verkligen lyft sig på slutet och har aldrig varit bättre än vad han är nu. I nuvarande form ska det bli intressant att se vad han kan göra här. Han får säkert en bra resa då han är kvick ut och helt borta ska han inte vara. Ska ha en vettig platschans. På en välgarderad bong ska han streckas, säger Svante Båth. 4 Jeepster (Kaj Widell) verkar allt bra med. Jag är nöjd med formen. Hon har kul och verkar må bra. Vi kör med helstängt igen. Senast gick hon med öppet. Antagligen blir det jänkarvagn. Rite Passion är snabb ut. Hamnar hon i dödens blir det inte så kul. Så vi får se hur det går, säger Monica Janisels. 5 Limping Shrimp (Susanne H Osterling) har varit bra i alla lopp i princip sedan han kom upp. Det är en fin häst som duger bra i den klass han är i. Sedan brukar det bli ett bryskt uppvaknande i V75. Jag tycker ändå att han är en av dem som räknas, säger Susanne. 6 Finish Future (Örjan Kihlström) har varit riktigt bra i de senaste starterna och ingenting ser sämre ut på förhand inför det här. Jag tycker att han är kapabel för klassen. Så får vi se hur det löser sig, säger CG Björkroth som är Timo Nurmos försteman. 7 Love Lini (Bo Eklöf) var blek på rikstoton näst senast ocg det visade sig att han hade en halsinfektion. Bra igen senast men de framför krokade ihop och han hamnade i vagnarna 600 kvar. Känns fortsatt fin i jobben men vingelläge, säger Thomas Lönn. 8 Quattro Khan (Anders Wallin) verkar det bra med. Han gjorde ett bra lopp senast. Har gått framåt med lopp i kroppen. Inga konstigheter alls. Det blir barfota runt om, men det är ett för dåligt läge för att man ska kunna tro på chans. Därifrån är det svårt att vinna på V75. Jag får ligga lågt, säger Anders. 9 Doc Neo (Kjell Wallin) verkar det bra med. Vi får se om jag provar med helstängt eller kör på med norskt. Provade ett öppet huvudlag senast och då blev han bekväm. V75 är alltid tufft men han ska gå ett bra lopp. Är en bra häst i grunden, säger Jarmo Kallunki. 10 Cameo Boko (Per Lennartsson) fick en perfekt resa senast. Ser fin ut. Vid tempo. 11 Global Numerous (John Östman) är det bra med. Ska gå barfota bak nu. Det är ett ganska tufft lopp, jag är nöjd om han få de sista pengarna, säger Valde Lindström. 12 Rocky Reach (Samuel Rehn) är den bästa hästen jag har för dagen. Så får vi se hur långt det räcker på lördag. Spåret gör inget. Han har aldrig varit med bakom bilen och det är skönt att slippa ladda. Jag vill köra bakifrån och tyckte det här var lagom. Det här är inte det viktigaste loppet i hans karriär. Senast joggade han 13,2/2 000 meter. Då ska han platsa här också, säger Samuel. V75-3 1 El Sueco (Oskar J Andersson) känns om om han är på väg tillbaka i form. Riktigt roligt måste jag säga. Vi kommer att köra med jänkarvagn på lördag. Det gick han med i Solvallastarten också. Chansen beror på hur det blir kört. Han är på väg uppåt och det blir intressant att se honom, säger Kia Wiik. 2 Haraldinho (Marcus M Melander) är utan seger ännu i år. Smyger och med klaff kan han vara ganska långt framme, platschans på läget. 3 David Sisu (Ulf Ohlsson) är fortfarande i toppform. I dagsläget är det så jäkla hårt i loppen. Senast gick han 11,2 utan att få pengar. Positionerna avgör en hel del. Han har ett bra läge men får svårt att vinna i gulddivisionen. I alla fall än så länge. Om allt löser sig kan han vara bland de tre första, säger Antero Heinonen hos Petri Salmela. 4 Device (Per Linderoth) har bra form och bra läge. Barfota runt om och jänkarvagn. Möter ett par tre hästar som normalt är bättre än vad han är. Tycker ändå att man med tanke på läge och form borde strecka honom om man tar fyra, fem hästar, säger Per. 5 Nahar (Robert Bergh) har det strulat med lite för länge nu. Hoppas att han borde få sätta dit en pinne nu. Allt verkar bra och spåret är bra, så det finns inget att klaga på. Han ska gå felfritt, sedan behöver det inte stämma för mycket med loppet. Han tål så pass mycket själv och kan ta initiativ. Jag tror på chans, säger Nicklas Westerholm. 6 Francais du Gull (Bo Eklöf) körde jag jobb med i fredags och då var han väldigt fin. Han gick lopp förra fredagen och då kändes han bra. Fick bara stryk av en smygkörd Reven d’Amour då. Förhoppningsvis är formen på väg. Han brukar alltid vara bra under september och oktober. Får vara nöjd om han är trea, fyra, femma, säger Erik Lindegren. 7 She Loves You F.I. (Jörgen Westholm) gick okej senast i Finland och tränar som hon ska efteråt. Fick ett tråkigt startspår nu som sätter ner chanserna den här gången och att vinna blir svårt. Gör hon ett fint lopp och tar en fin peng är vi nöjda, säger Jörgen. 8 Up Date Hoss (Erik Adielsson) har inte fått till det riktigt på slutet. Var i Finland och fick en dålig, svår löpning. Då räckte han inte till. Båda gångerna han har varit där faktiskt. Har inte fått någon utdelning på de där resorna. Sedan var han dålig på Rättvik också innan det. Så det är tveksamheter kring formen. Han känns fin i jobben och jag tror att formen är där. Från det här läget mot det här motståndet är han ändå ingen het potatis, säger Stig H Johansson. 9 Rakas (Per Lennartsson) var jättebra senast, gjorde ett riktigt kanonlopp. Visserligen i billig omgivning men han såg formstarkare ut än på länge. Nu möter han några bra förstås. Med tanke på toppformen kan han spurta riktigt rejält. Om han får ett fint lopp och en bra rygg kan han vara aktuell att knipa en tätplacering, säger Lasse Widestedt. 10 Pastor Stephen (Daniel Redén) gjorde det bra senast. Det var precis det upplägg vi ville ha. Han tog loppet bra efteråt också. Var inget vidare förberedd inför det där och har bara gått rutinjobb i sanden efteråt också. Han är bra i grunden men långt ifrån toppform, säger Pär Pergenius i stallet. 11 Orecchietti (Örjan Kihlström) tränar bra och känns väldigt fin men är i behov av ett lopp i kroppen. Det är SM nästa vecka och jag vill att han ska få sig ett lopp innan det. Det kan fattas lite ur formhänseende. Om han kan vara trea eller fyra så tror jag sedan att han kan vara fin till nästa lopp. Det blir optimal balans, säger Stefan Hultman. 12 Parkin (Henrik Svensson) har jag inga stora förhoppningar på. Med tanke på form och allting på slutet. Det finns inga lopp och han tränas för fullt. Så jag tänkte att jag provar. Det blev ett för tufft gäng mot vad jag hade räknat med, säger Björn Persson. V75-4 1 Rino Dox (Bo Landgren) är det som det ska vara med. Så känns det i alla fall. Han är inte så hemskt startsnabb. Så det är risk att han blir över där inne. Då får man hoppas på lite tur så att det kan lösa sig. Det är mycket tuffare nu än det var senast när han vann. Kan han vara bland de tre är det optimalt. Det är vad man realistiskt kan hoppas på den här gången, säger Carl-Anders Hansson. 2 Myllarfaks (Ingvar Nyberg) är det bra med. Rent formmässigt är han på uppåtgående naturligtvis. Efter att ha fått två lopp nu är formen stigande. Han känns fin hemmavid efter de här starterna. Det är ett hårt lopp naturligtvis. Så det är klart att det blir tufft. Hästen känns jättefin och gjorde ett bra lopp senast. Det kändes faktiskt som att han joggade då. Han kanske behöver något lopp till för att vara riktigt på topp, säger Ingvar. 3 Voje Nido (Per Linderoth) jagar bara pengar. Barfota och helstängt huvudlag. Det är lite för tufft för att man ska kunna tro på honom den här gången. Går inte, säger Per. 4 Guli Järven (Jan-Olov Persson) har bra form. Han står öga mot öga med de bästa hela tiden. Så bra är han inte ännu. Så en penningplacering är vi nöjda med. Det går inte att hoppas på mer än så, säger Janne. 5 Lomar (Ida Eriksson) jobbar för fullt nu men det har krånglat med en spricka i en hov efter SM. Han är redo så gott det går att få honom utan starter. Han känns bra i träningen så men har inte startat. Jag får ligga lågt tills han visar form. Det var inte ett så bra spår heller. Får han en slant så är vi nöjda, säger Tage Eriksson. 6 Järvsö Rune (Erik Adielsson) är det egentligen lika med som för Guli Järven. Men han har rätt läge och är ute på rätt distans. Så jag har lite förhoppningar på att han ska tjäna en slant. På den här aktuella distansen tycker jag att han är strået vassare än vad Guli Järven är, säger Jan-Olov Persson. 7 Hallsta Lotus (Ulf Ohlsson) var jag lite tveksam till när jag körde första jobbet med honom efter sjukdomen förra tisdagen. Då tyckte jag att han kändes matt. Sedan körde jag ett banjobb med honom i fredags förra veckan och då var det lite bättre. Nu i tisdags var det en klar förbättring. Då kändes han ganska klar. Kändes bra i alla fall. Sedan hur han är rent formmässigt är svårt att säga. Jag blev jäkligt nöjd med honom i tisdags i alla fall. Dessutom är det rätt förutsättningar nu, säger Jan-Olov Persson. 8 Snygg (Stig Jarle Röste) visar ingen toppform och går knappast att tro på. Lär få en smygresa härifrån och det verkar behövas. 9 Faksen J:r (Jan Ove Olsen) brukar vara stark. Han har ofta höst- och vinterform. Han har tränat bra. Distansen talar kanske för Lotus men i Skellefteå skiljde det bara ett morrhår. Mina två är bättre sprinters än vad Myllarfaks är, säger Jan-Olov Persson. 10 Timian Best (Ove A Lindqvist) ser bra ut. Formen är i ordning. Det är nog så pass bra som det kan vara med honom. Det verkar positivt i alla fall efter det som har varit. Jag tycker att han är på rätt väg. Han har varit borta i över ett halvår. Vi lyckades hitta ett generalfel på honom med hjälp av Mälarkliniken. Hästen har lidit av det problemet de senaste tre åren och inte kunnat syresätta blodet ordentligt. Får jag till honom så är det här en 20-häst längre fram, men det är svårt att begära för mycket redan nu. Alla sa att det här var en avläggare. Men det är det definitivt inte. Det här är en krigare. Inför lördagens start vet jag inte riktigt vad jag ska säga. En sak som är säker är att han kommer rekordsänka, säger Anders Högberg. V75-5 1 Alvena Sonja (Samu Sundqvist) har gjort bra lopp. Väldigt fin senast när hon var tvåa efter ett rejält slutvarv. Bra form och läge. Tror att hon kan öppna ganska bra. Lite platschans i alla fall, säger Henrik Svensson. 2 Veloce (Emilia Leo) vrickade sig efter senaste starten och fick stå över några veckor helt och hållet. Gick ut på Åland för att jag skulle få ett kvitto på var hon stod. Fattades lite och det visste vi om. Känns bra efteråt. Har faktiskt nästan varit bättre ju bättre motstånd hon möter, säger Claes Sjöström. 3 Bella Donna (Helena Johansson) är det jättebra form på. Läget är också bra. Lite hårt inne i loppet men på formen ska hon ha en platschans, säger Henrik Svensson. 4 Amber Eye (Viktor Svanstedt) gnussar på bra. En enkel märr. Om hon kan komma ner till innerspår och smyga med kan det bli en skaplig slant, säger Håkan Kristiansson. 5 Criminal Minds (Oskar J Andersson) har gått bra på slutet. Satt fast senast. Känns allmänt bra. Lite chansartat läge. Inte jättestora chanser, säger Lars Wikström. 6 M.T.Havana Girl (Peter G Norman) gick rätt bra senast fast hon bara var sjua. Gången innan var hon bra när hon vann. Bakskor är ett litet minus. Snabb från start. Inte omöjligt att hon kan ta ledningen. Bland de tre om det stämmer, säger Glen Norman. 7 Julia Hills (Tina Erlandsson) hoppas jag sköter sig. Tror inte på några stora chanser. Hon har inte visat den rätta formen på slutet. Vi jagar en slant, säger Nisse Svedin. 8 Quick Change (Angelica Holm) är den som varit ute i de tuffaste loppen av dem. Kanske inte varit som allra bäst på slutet men senast strulade det och hon blev fast. Bra smygläge om det löser sig. Inte borta ur platsstriden, säger Henrik Svensson. 9 Lischla Dunder (William Eriksson) är allt bra med och jag är nöjd med formen. Liten korrigering i verkningen, men det blir hon bara rappare av. Med ett bra lopp är hon med och slåss, säger Sven-Åke Andersson. 10 Vodka and Oysters (Mattias Djuse) kändes bra i ett lättare jobb i onsdags. Formen var bra senast också men kusken körde inget bra då. Hon ska vara riktigt bra. Jag tror faktiskt att hon är bland de tre. Kan bli skoryck den här gången, säger Marcel Hjort. 11 Konsert Broline (Daniel Wäjersten) har fin form men fel läge. Får svårt att runda allt. 12 Darling (Jimmy H Andersson) var allt bra med i tisdags i varje fall. Vet inte vad det blir för vagn. Kusken bestämmer det. Läget är jättebra. Då har man inga förväntningar och så slipper hon gå något från start. Med överpace går hon till slut, säger Lasse Ediund. 2 160 meter 13 Somebody’s Darling (Toni Ylitalo) känns bara bra. Ser spännande ut. Hon gjorde det bra senast. Klart att det är ett svårt läge och hon står hårt inne, säger Nina Linnatie. 14 Hankypanky Pagan (Nicklas Westerholm) har gått bra länge. Senast blev det för tufft men hon höll godkänt då. Går ner en klass nu och ska ses med vettig chans. Om det klaffar lite på vägen, säger Nicklas. 15 Västerbo Collect (Tobias Eklöf) har varit ifrån men gör säkert ett bra lopp direkt. Vinner inte så ofta men om man garderar Hankypanky Pagan är hon tredje-, fjärdehäst bakom henne. Hankypanky är klar förstahäst i loppet, säger Nicklas Westerholm. V75-6 1 O.F.V.Continue (Fredrik B Larsson) är en riktigt bra häst. Det är rejäl utveckling i honom. Jag vet inte hur han öppnar från start men han har visat att han kan springa fort. Jag tycker att han bör kunna vara med där framme någonstans, säger Fredrik. 2 Highspeed Call (Kaj Widell) är som han ska så här långt. Känns jäkligt bra. Det blir som vanligt med balans och utrustning. Han har visat bra form nu. Hade han varit fräsch och fin hela sin karriär hade han haft mer pengar än vad han har nu. Blir hårt på lördag men jag vet att jag har en bra häst. Ska absolut räknas, säger Nicklas Pettersson. 3 Ypsilon Hornline (Ulf Ohlsson) kan inte bli mycket bättre. Han har gått bra nu i tre, fyra starter. Klart att det är hårt men fördelen är att han fick ett bra spår och kan krypa ner. Hoppas han är trea, fyra i och med att han har ett bra läge, säger Sören Rehnmark. 4 Paradiserunner (Robert Bergh) är det bara bra med och vi kör som vi brukar. Det ser rätt vettigt ut. Klart att han inte saknar motstånd men han är inte så pjåkig själv heller. Det är ett bra läge och visst har jag segerförhoppningar. Med flyt på vägen ska han inte vara helt borta, säger Yvonn Mattsson. 5 Navaronne (Henrik Svensson) är det finfint med. Jag tror faktiskt att han har riktigt fin form. Känns fortsatt väldigt fin. Det är många startsnabba där men han är oöm för positioner. Går i stort sett överallt. Får han ligga kvar till 300–400 kvar fäller han säkert en hel del. Enda skillnaden är att det förmodligen blir aluminium bak. Det är ingen större skillnad, säger Jessika Sidbäck. 6 Whosyourdaddy (Örjan Kihlström) är en bra häst som ser ut att ha ”fel uppgift” den här gången. Måste dessutom visa att han kan gå felfritt först och främst. Har galopperat i de fyra senaste starterna. Inte så bra... 7 Harvey Tornado (Per Lennartsson) fick också ett skitläge. Han håller sin fina form. Får svårt kanske att blanda sig i den allra främsta träffen. Blir svårt att vinna från det här skitläget. Så är det bara. Vi får hoppas på tur, säger Lasse Widestedt. 8 Robben Bob (Daniel Redén) gick jättebra senast också. Gillar de här stenhårda uppläggen och de för honom bara framåt verkar det som. Det blir ett liknande upplägg igen. Barfota runt om och helstängt huvudlag. Jag antar att det blir full fart framåt. Tror att han kan spetsa därifrån också. Bara han trycker av honom. Kan gå bakifrån också. En av dem som gör upp om det, säger Pär Pergenius. 9 Tyko Marje (Magnus Jakobsson) håller jättefin form. Skulle han få ett smyglopp kan han avsluta vasst. Så han är inte helt borta om det stämmer till, säger Magnus. 10 Zlatan Liss (Per Linderoth) var fin i debuten för oss och känns bra i jobben efteråt. Ska normalt sett ha lite outsiderchans. Det blir barfota runt om på honom, säger Per. 11 Pompano (Petter Lundberg) är det bra med och det blir inga ändringar. Det är ett rätt så tufft lopp med jämna hästar. Vi har ett dåligt spår och det är inte så kul så klart. Jag får hoppas på en matlapp, säger Petter. 12 Diva Sjöhammar (Fredrik Stenmark) var bra senast. Jag hoppas att hon är bättre nu men kanske skulle velat ha haft någon start emellan. Man kan inte räkna med någonting från spår tolv. Vi åker dit och ser vad det kan bli. Läget är för hemskt. Jag kallar det för ett Norrlandsspår, säger Kjell Stenmark. V75-7 1 On Hold (Magnus Jakobsson) var jättefin senast och har travat mycket bättre i de två senaste än vad han har gjort tidigare. Trots att det är hårt emot tror jag inte att han är borta. Inte omöjligt att han kan hålla ledningen. Min bästa chans, säger Magnus. 2 Långarsbo Blixten (Per Lennartsson) har ett bra spår den här gången. På en bra distans. Med en bra kusk. Han tränar fint efter senaste loppet. Så det är ingenting som är konstigt. Får han ett bra lopp så tror jag att han kan vara med bland de tre. Så alldeles borta är han inte, säger Troels Andersen. 3 Tell Me No Lies (Håkan Skoglund) har det varit bekymmer med. Först fick vi operera halsen efter Kriteriet. Sedan drabbades han av överträning vilket gjorde att vi fick kastrera. Det är först de två senaste starterna som det släppt till igen. Han är utan tvekan den bästa häst som jag har tränat. Egentligen har han allting. Nu när läget blev bra så har jag tänkt prova för ledningen, säger Håkan. 4 Narold Vox (Ulf Ohlsson) är det bara bra med. Varit jättenöjd med jobb, tävling och allting. Jättefin i jobbet i onsdags. Det blir barfota runt om den här gången. Han ska räknas. Har utvecklats väldigt bra och har fin form. Han är en av dem som kan vinna loppet tycker jag, säger Krister Jakobsson. 5 Kricken C.D. (Erik Adielsson) har väldigt fin form. Känns jättefin efter senaste starten också. Jag är optimistisk. Klart det är tufft motstånd men han känns så jäkla bra att jag tror att han kommer prestera bra. Får han rätt lopp tror jag att han kan vara en av dem som kan vinna, säger Hans Strömberg. 6 Oracle Kronos (Ove A Lindqvist) körde jag också i tisdags. Han var jättefin på Valla senast men då fick han aldrig se dagens ljus. Det blev stopp 100 kvar. Han känns bara bättre och bättre nu. Jag tycker att han tävlar med chans, säger Jan-Olov Persson. 7 Aztec Boko (Patrik Nygren) har gjort det bara bra. Har varit imponerande på våra breddgrader i varje fall. Nu möter han tuffare motstånd och står småhårt inne i loppet men jag tycker ändå att han ska ta en framskjuten placering. Det känns att det här är en rejäl häst, säger Jesper R Nilsson. 8 Navigator Sib (Jörgen Westholm) galopperade senast men visade fin fart efteråt. Hästen håller bra form men fick ett iskallt startspår som sätter ner chanserna rejält. Han gör säkerligen ett bra lopp men tar maximalt en plats härifrån, säger Jörgen. 9 New Esterel (Nicklas Westerholm) verkar allt väl med. Formen ska inte vara sämre än vad den har varit förut. Det var hårda hästar och dåligt tempo senast, så han fick inte den genomkörare jag hade förhoppningar om. Läget nu är bra så. Jag hoppas och tror att intresset för att springa ska finnas även med vagn, säger Fredrik Jonsson. 10 Laurier Dag (Robert Bergh) drog ett bakspår men har gått bra hela tiden. Ska vara med där framme om det inte håller på att strula. Så trots bakspåret ska han ses med chans. Vi har många bra chanser på lördag men jag får ändå säga att Nahar har bästa chansen, säger Nicklas Westerholm. 11 Long Night (Örjan Kihlström) har fått utdelning på fin form på slutet. Nonchas ej. 12 Global Octopus (Jan Norberg) var det tråkigt med läget för. Det är i och för sig lättare över 2 600. Jag har en häst i bra form. Hans chans är om det går i ganska tufft tempo hela vägen. Då kan han komma in i matchen. Garderar man så varför inte. Då kan han gott vara med, säger Sören Lennartson. Källa: Martin Berg/Sportbladet |
|
2013-10-04, 17:21 | #13 |
En rolig o naggande början innan man velar bort sig
4.Democrat 6.Finish Future 4,5,9,10,11 7,9 1,3,6,10,14 1.O.F.V. Continue 2.Långarsbo Blixten 25 Kr |
|
2013-10-04, 17:35 | #14 |
Blev massa velande fram och tillbaka så lika bra att ta bort denna rad som låg här då jag efter att ha läst en del väljer att spika i sista och gardera upp Nahar med tanke på hans galopper på slutet.
Senast redigerad av Tamuli den 2013-10-05 klockan 10:12. |
|
|