Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-09-21, 09:45   #76

puckens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1596
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vinnaren av Heat 1 brukar vara vinnaren av Heat 2. Så istället för att köra 3 x 4 hästar etc. Bättre spela 1 x 1 och 4 lappar. Ni betalar x4 istället för x12 då.

www.qhurth.com/trav/lopp/chart/aby.htm Där kan ni se hur tidigare 3 åren har gått. Antingen är en häst så bra för dagen att den vinner båda eller så underpresterar de.

Jag spikar en fransman i båda iaf The best madrick!
Jorma vinner typ aldrig när han kör Svanstedts hästar.
Commander crowe är historia.
Nahar är säsongen ute för.
Save the quick är ett sto som möter hingstar och valacker. GL! Vinner endast mot ston.
Vi har The best madrick kvar och fransmannen åker knappast hit för att ge hästen två lopp i kroppen. Tackar för %.

Edit: Jens analys släpptes just, alltid kul när man får medhåll av en kunnig även
dagens bästa analys!
pucken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-21, 09:57   #77

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1902
Standard

1 2 3 5
1 2 6 7 10
1 2 5 9 10 12
4 7 12
2
2
9 15

lycka till!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-21, 10:25   #78

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fyran Visa inlägg
Ok, jag får drömma. Vad är din motivering till motsatsen?
Att han skulle slå dessa på halvfart i första heatet känns som din dröm.

I min värld är suboptimal balans en signal att man istället satsar på heat II .
De franska hästarna är inga duvungar.

Sen kan de förstås ändra sig och man kan ju kolla slutgiltig balans.

Däremot tar jag inte jätteallvarligt på att t.ex. No Deal ska gå med skor inför finalerna, Fleming vet vad han gör och lex Obi Wan som vann med skor inför en final är No Deal överlägsen i sin klass. Tar den sig ut vinner han troligt.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-21, 10:29   #79

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

v75 system

V75

V75 BANE
21.09.2013

V75-1: 1,2,3,4,5,7
V75-2: 1,2,3,5,6,7,9,10,11,12
V75-3: 4
V75-4: 2,3,4,5,7,8,9,10,11,12
V75-5: 2
V75-6: 2
V75-7: 6,8,9,13,14,15

Beløb pr. række:
Antal rækker:
TOTAL:

0,50 kr.

3600
1.800 kr.

Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-21, 10:37   #80

clarunds avatar

Standard

Citat:
Vinnaren av Heat 1 brukar vara vinnaren av Heat 2. Så istället för att köra 3 x 4 hästar etc. Bättre spela 1 x 1 och 4 lappar. Ni betalar x4 istället för x12 då.

www.qhurth.com/trav/lopp/chart/aby.htm Där kan ni se hur tidigare 3 åren har gått. Antingen är en häst så bra för dagen att den vinner båda eller så underpresterar de.

Jag spikar en fransman i båda iaf The best madrick!
Jorma vinner typ aldrig när han kör Svanstedts hästar.
Commander crowe är historia.
Nahar är säsongen ute för.
Save the quick är ett sto som möter hingstar och valacker. GL! Vinner endast mot ston.
Vi har The best madrick kvar och fransmannen åker knappast hit för att ge hästen två lopp i kroppen. Tackar för %.

Edit: Jens analys släpptes just, alltid kul när man får medhåll av en kunnig även
Ligger mycket i det resonnemanget.

Nu deklarerar dock Svanstedt att de satsar på Heat B (min tolkning av suboptimal balans i heat A), vilket öppnar upp för olika segrare.

Fullt logiskt då Sebbes stora trumf är speeden och skiljeheat ofta körs långsammare då ena hästen måste dra.

rent chansmässigt rankar jag

3/5 mot 2
3 mot 6
5 mot 4

där den sistnämnda är din lösning vilken också är högst odds på därmed överlägsen spelvärdesmässigt på streckspel dessa varianter emellan.

Att Save är ett sto må vara men den har ett mod som de andra inte ens är nära (Commander får ursäkta pga ålder).
Då Save ger uppåt 5 ggr pengarna (på nätet) lär du dock ofta komma undan med den dissningen

Senast redigerad av clarund den 2013-09-21 klockan 10:40.
Gammal 2013-09-21, 10:41   #81
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Flemmings bästa chans brukar vara hans sämsta.
Flemmings 3e bästa chans brukar vara hans bästa.

Ful fisk denna Flemming...
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-21, 10:47   #82
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Ligger mycket i det resonnemanget.

Nu deklarerar dock Svanstedt att de satsar på Heat B (min tolkning av suboptimal balans i heat A), vilket öppnar upp för olika segrare.

Fullt logiskt då Sebbes stora trumf är speeden och skiljeheat ofta körs långsammare då ena hästen måste dra.

rent chansmässigt rankar jag

3/5 mot 2
3 mot 6
5 mot 4

där den sistnämnda är din lösning vilken också är högst odds på därmed överlägsen spelvärdesmässigt på streckspel dessa varianter emellan.

Att Save är ett sto må vara men den har ett mod som de andra inte ens är nära (Commander får ursäkta pga ålder).
Då Save ger uppåt 5 ggr pengarna (på nätet) lär du dock ofta komma undan med den dissningen
Hade Svanstedt eller Ludde kört Sebbe så hade jag köpt ditt Men nu talar vi om Jorma... Killen har mindre erfarenhet av Åby (vilket speglar hans resultatrad) än vad en random fransman har.

Frågan är varför vill man starta med sin häst 3x på en dag? Är inte värt 3 lopp på en dag för en häst som är 7år och på toppen och som har mycket mer framför sig än 400k i första pris. Rätt dumt beslut av Svanstedt isåfall enligt mig. 3 starter för att eventuellt dra hem 800k totalt.. Inte värt alls!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-21, 10:51   #83

clarunds avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Har en känsla av att Commandern är bra imorgon.
Känslor kan vilseleda
Gammal 2013-09-21, 10:57   #84

clarunds avatar

Standard

Citat:
Hade Svanstedt eller Ludde kört Sebbe så hade jag köpt ditt Men nu talar vi om Jorma... Killen har mindre erfarenhet av Åby (vilket speglar hans resultatrad) än vad en random fransman har.

Frågan är varför vill man starta med sin häst 3x på en dag? Är inte värt 3 lopp på en dag för en häst som är 7år och på toppen och som har mycket mer framför sig än 400k i första pris. Rätt dumt beslut av Svanstedt isåfall enligt mig. 3 starter för att eventuellt dra hem 800k totalt.. Inte värt alls!
Äsch tvärtom, skulle han köra hästen i botten i två heat är det säkert värre än att gå ut tre gånger, där heat två lär bli en promenadseger.

Sen kan det förstås vara som du säger och det förklarar isåfall att de sparar till de optimala förutsättningarna, 1a priset i andra heatet, 400k, är som i en Guldfinal nästan (500k) och det är väl isåfall ett hyggligt dagsverke även av Sebbe ?
Gammal 2013-09-21, 11:01   #85

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

interesant intervju med flemming jensen

Flemming Jensen kommer bara med en häst, men det är som bekant favoriten 1 No Deal (V75-3). Vi pratade med Flemming tidigare i veckan (se intervjublocket) och det här är en favorit ”alla” vill fälla idag, men Flemming rundar av kanterna lite idag när vi träffar honom i gäststallarna på Åby.

- "Jag tycker inte att man ska såga honom, han har bra form och jag kommer att ladda vad som går från start så får vi se hur det går – jag har aldrig tryckt av honom tidigare och tror att han kan bättre än visat i alla fall. Att vi kör med öppet huvudlag nu spelar ju ingen roll från start i alla fall, för när han inte går med öppet går han med norskt och det betyder öppet från start. Han har alltså aldrig haft skygglappar från start. Vi kommer också att anmäla barfota runt om idag också, men jag vidhåller att det mest troligt blir skor runt om så man ska inte stirra sig blind på barfotainfon, men jag vill hålla alla alternativ öppna efter värmningen. Vi kör också i en vanlig vagn, men vi har växlat lite grann mellan den och jänkarvagnen och jag tycker inte att det är en sådan häst som det gör stor skillnad på. Vi har bra resväg till Åby och hästen ser jättepigg och fin ut efter resan. Att vi har en final som väntar nästa vecka stämmer, men vi vill vinna alla lopp och startmomentet blir spännande", säger Flemming lite kryptiskt
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-21, 11:11   #86

laxdasens avatar

Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Äsch tvärtom, skulle han köra hästen i botten i två heat är det säkert värre än att gå ut tre gånger, där heat två lär bli en promenadseger.

Sen kan det förstås vara som du säger och det förklarar isåfall att de sparar till de optimala förutsättningarna, 1a priset i andra heatet, 400k, är som i en Guldfinal nästan (500k) och det är väl isåfall ett hyggligt dagsverke även av Sebbe ?
kul att någon kan analysera rätt när det gäller seb k upplägg.....är i alla fall oerhört sannolikt att han i stort sett ger upp första heatet!
Gammal 2013-09-21, 11:26   #87

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7943
Standard

Om Sebbe är på tårna i dag kommer gasJorma att bli kåt och dundra på i fjärdespår redan i första loppet. Gör ett kanonlopp men blir 2a. Sedan är han förmodligen helt slut i andra och dör från spets. Hade vart helt klar med annan kusk.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-21, 11:36   #88

laxdasens avatar

Sharp$: 489
Standard

om jorma förstår vad åke säger till honom så kör han inget i första....men fattar han ej svenska alls idag så blir det kanske gasa....litar på att han fattar några ord idag.... tex smyg.....ta upp.......kör inget....
Gammal 2013-09-21, 11:42   #89

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7943
Standard

Para söööra är det enda han förstår. Gör han som han ska så ska Sebbe promenera hem andra men vet i fan om jag törs lita på Jorma. Han sändes pra,para söra
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-21, 11:43   #90

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1035
Standard

Just nu på atg barfota runt om på No Deal, barfota fram förra gången. Har läst att han ska spara hovarna till finalen nästa helg.
Jag vet att man anmäler så men om man redan bestämt sig för skor runt om så varför ??
pesven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td