|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-09-01, 00:58 | #61 |
hehe, långt ifrån Efter 20 år ..gift med samma gubbe till slut Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+5) |
|
2013-09-01, 01:04 | #62 |
Bombar inte Ludde framåt med Mosaique Face imorgon? Spetsar inte El Mago Pellini så tror jag inte Ludde kommer låta det bli en walk in the park för ledaren.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Champinj0nen (+1) |
|
2013-09-01, 01:05 | #63 |
Ormen, Ett Omen kanske..
V75-1 9 Laurier Dag 12 Juggle Face --------------------------------- 4 Rooibos 10 Jacky Glide 5 Just Magic 8 Livi Edvards 6 Bazire Brodde 11 Rolls Royce 7 Kingdom Joh 1 Mockingbird Face 2 Börtas Lady 3 Juventus Rodney V75-2 9 Cobol Queen 2 Search Launcher 8 Picture F.H. 3 Grumetti 6 Kung Fu Face ----------------------------- 1 Jullex Dante 11 Super Ferrari 4 Occasion Kronos 10 Mr Pellegrino 7 Gigant Sånna 5 Very Sober 12 Nerone Bigi V75-3 3 Callela Loyalty --------------------------- 2 Headhunter 4 Credits by Myself 6 Over the Edge 11 Twitter 5 Zonguldak 7 Falcon Håleryd 9 New Style 1 Princeton D.K. 10 Ocean Kronos 8 Tamburini 12 Milan Töll V75-4 3 Padania Zeta 9 Namale Kronos 2 Handler 1 Edwin Ice --------------------------------- 7 J.L.'s Buv 12 Beverly Boko 6 Remember Laser 4 Mystic Flame 5 Mastery As 10 Provst Meyer 11 Madame Sisu V75-5 1 Hankypanky Pagan 2 Your Highness 3 Kiss Me Kemp 4 Fascination 5 M.T.Harmony 9 Bailey Sweet Grim 6 Rica Neo ----------------------------- 10 Fashion Diva 7 Alchemilla Rich 8 Technology 11 Caviar's Goldcard 12 Monas Invercote V75-6 3 Molle C.D. 5 Quid Pro Quo 1 El Mago Pellini 4 Increased Workload 2 Porthos Amok -------------------------------- 11 Standout 8 Perfect Power 7 Mosaique Face 9 Viking America 10 Mellby Apollo 12 Harvey Tornado 6 Offshore Man V75-7 5 Hey Honey 6 Quadrille ------------------------------------ 1 Persos Amarula 10 Ella Håleryd 11 Rydens Guzzi 14 Playing Tua 4 Lovers Lane 15 Keeping Julia 8 Wiss Shadow 13 Jackie Bowler 12 Ready Steady Go 3 Alexandria Ås 2 Runabout 7 Twilight Laday 9 Exotic Sund V75-1: Jag har sett 9 LAURIER DAG i flera av hästens starter och tyckt att han mest sprungit och småbromsat. Det kan man inte säga att han gjorde i första starten för Robert Bergh. Det var ett helt annat tryck i hästen och jag blev mäkta imponerad. Jag garderar med 12 JUGGLE FACE som är oerhört gynnad av distansen och håller toppform. V75-2: Läser jag loppet rätt lär det bli ordentlig körning. Flera är sugna på ledningen och det kommer att gå undan första halvvarvet. Det gynnar 9 COBOL QUEEN som jag blev imponerad av senast. Hon fick ett bra lopp i högt tempo och avgjorde lätt till slut. Det kan mycket väl bli repris igen. 2 SEARCH LAUNCHER har höjt sig på slutet och har ett perfekt läge. Pass upp! V75-3: Ett öppet lopp och jag har fastnat för 3 CALLELA LOYALTY som jag sett en del. Nu tränas han av Svante Båth och det låter väldigt uppåt. Jag tar ställning och spikar! - Callela Loyalty får godkänt för insatsen senast då han höll farten bra efter en strulig resa. Till den här starten kommer jag att rycka av samtliga skor och dessutom blir det jänkarvagn. Vad det får för effekt är svårt att bedöma men jag hoppas på en bra insats, säger Svante Båth. V75-4: 3 PADANIA ZETA satt lite fast näst senast bakom Grumetti och banan gången efter var i uselt skick och tiden mycket bra. Bra chans om kusken sköter sina kort väl. 9 NAMALE KRONOS är bästa hästen och har bästa kusken. Nu har hästen snorat efter loppet och det är inte optimalt. 2 HANDLER har läget och visade fin form vid segern. 1 EDWIN ICE är en segerstaplare som ockå har läget. V75-5: Det mesta går Robert Berghs väg i år. Han är en mästare på att ställa i ordning till dom stora loppen. Han var oerhört nöjd med 1 HANKYPANKY PAGAN efter kvalet och det är en häst som bara blir bättre och bättre. Det är många om budet och jag streckar på ordentligt. Jag vill varna lite för 5 M.T.HARMONY som höjt sig på slutet och är snabb ut. V75-6 (DD-1): Årets Derby är riktigt öppet. Jag har liksom de flesta blivit imponerad av 3 MOLLE C.D.. Ingen vet vad botten är och allt går Daniel Redéns väg för tillfället. 5 QUID PRO QUO är jämnheten själv och jag är förtjust i den här hästen. Nu är det skoryck igen och jag blir inte förvånad om Båth får ta på sig den gula kavajen. - Quid Pro Quo vann sitt uttagningslopp enkelt trots att han inte var på topp för dagen. Det var dock inte helt oväntat då tanken hela tiden har varit att han ska vara som bäst till den här starten. Han gick med skor i försöket men nu blir det barfota runt om, inga andra ändringar, säger Svante Båth. V75-7 (DD-2): Både 5 HEY HONEY och 6 QUADRILLE försökte kvala in till Derbystoet. Bägge svarade för starka insatser och med lite tur på vägen kunde bägge varit med i finalen. Detta är två klart bra hästar helt enkelt. Diamantstoet brukar bjuda på riktigt bra lopp men den här gången känns det lite svagt. Jag nöjer mig med de här två på kupongen och känner mig trygg med det. |
|
2013-09-01, 01:19 | #64 |
Tar då en låt som endast jag verkar gilla, Tycker dock att de som ogillar låten ej har någon musiksmak....
http://www.youtube.com/watch?v=ZSbYJTh0qoo |
|
2013-09-01, 01:29 | #65 | |
Citat:
Dock, Redén kör skrämseltaktik, och lyckas han lura sig själv att svara hoppas jag på Porthos Amok som jag lirat innan försöken. Örjan mäter inget o Kiss Me Kemp är min vinnare där, känns så där härligt klar... |
||
2013-09-01, 01:33 | #66 | |
Citat:
|
||
2013-09-01, 02:27 | #67 |
Var ett tag sedan jag lyssnade på Heavy load, Hade deras skiva men ingen musik jag lagt på minnet.
Jodå minns ungefär hur de lät. |
|
2013-09-01, 02:32 | #68 |
En gammal gåta..
Det var en gång en perfekt man och en perfekt kvinna. Dom träffades och eftersom deras förhållande var perfekt gifte de sig. Bröllopet var perfekt och deras liv som gift par var också perfekt. En julafton när det snöade mycket åkte det perfekta paret bil på en slingrande väg. Plötsligt såg de någon vid sidan om vägen som hade fått punktering. Det var jultomten med säcken full av presenter. Eftersom de inte ville göra barnen besvikna erbjöd de jultomten att åka med dem, så att han skulle hinna dela ut presenterna. Och så började de snart dela ut presenterna. Men tyvärr försämrades vädret och de tre råkade ut för en olycka. Bara en av de tre överlevde. Vem? (Tänk först och titta sen på svaret nedan) Givetvis överlevde den perfekta kvinnan. Hon är den enda av de tre personerna som existerar i verkligheten. Alla vet att jultomten inte existerar... ....och vad kan man säga om de perfekta männen!! För kvinnor slutar historien här. Männen kan läsa vidare. Bonus för män: Om inte jultomten existerar och inte den perfekta mannen, så betyder det att kvinnan körde. Det förklarar olyckan. Och en sak till: Om du är kvinna och läste slutet av historien så bevisar det att: Kvinnor gör aldrig vad de blir tillsagda ;-) Sänd detta vidare till alla som behöver ett gott skratt... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+5) |
|
2013-09-01, 02:48 | #69 | |
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=J51LPlP-s9o Ha det så gott! |
||
2013-09-01, 07:55 | #70 |
Alkolås på tangentbord vore kanske inte en så dum affärsidé... :-)
Avd 1: De som står på start kan vi glömma. På första tillägg tror jag vi hittar vinnaren. Rooibos har en enorm kapacitet, men är bara 4 år. Laurier Dag har springspår och kan Robban träffa rätt sitter han kanske i spets rätt så tidigt. Just Magic och Live Edwards är två hästar med kapacitet att skrälla om de får en bra löpning. Juggle Face har ju gjort det bra i några längre lopp nu, men det är tufft att runda ett helt fält. Avd 2: Grumetti kan vara en spik eller kanske en utgångshäst i alla fall. På Vass eller Kass pratades det om Jullex Dante och Picture F.H. som också är tänkbara motbud. Search Launcher nämns med respekt, och jag tycker Occasion Kronos är en kapabel häst som jag gärna vill försöka få med på ett hörn av systemet. Avd 3: Ett mycket öppet lopp. Jag tycker det är fegt att helgardera lopp, men skall man börja ta bort hästar här får man läsa på mer under förmiddagen. Avd 4: Edwin Ice kan kanske hålla spets, och blir det inte tokkörning för den så är chansen god. Handler måste väl dock försöka köra för att komma i en vettig position (då den blir farlig), och även utifrån lär det laddas en del. Padania Zeta var en ny häst när man provade barfota senast. Remember Laser vet vi vad den kan, och Namale Kronos likaså. Avd 5 Derbystoet: Fascination vann uppfödningslöpningen som tvååring och har sedan dess i princip fått tävla mot årgångstopparna eftersom startprissumman varit så hög. Har gjort det väldigt bra, och är utan tvekan kullens topp, har mest hårdhet och klass. Men, form slår klass ibland, och det kan vara vettigt att ta med de övriga försöksvinnarnam liksom MT Harmony och Bailey Sweet Grim. Avd 6 Derbyt: De har slagit varandra fram och tillbaka, men mest pengar har Quid Pro Quo. Spår fem är inte så dumt, och jag tar ställning och spikar den. Det är många bra hästar med chans och det skall bli en fröjd att se detta lopp. Avd 7: Playing Tua och Ella Håleryd är två damer som brukar vilja vara med. Får Quadrille bestämma i täten blir den naturligtvis jobbig att ta ned. Lovers Lane och Wiss Shadow är bäst inmatchade, och Åke valde att köra Hey Honey. |
|
2013-09-01, 09:46 | #71 |
Tror knappast vackra flickor blir speciellt attraherad av att en vuxen man skriver en massa pubertalt trams. Kvinnor går igång på helt andra egenskaper...jag vet! För övrigt vinner Quid Pro Quo derbyt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1) |
|
2013-09-01, 10:00 | #72 |
Rolig V75a tror på bra pengar om 1 eller 2 skrällar kommer.
1 - 4, 9, 12 Borde räcka 8/10 ggr 2 - 1 Jullex Dante 2 kurvor i 3e spår senast landar på topptid nu. 3 - 2, 3, 5 Callela bro jänkarvagn tål tåga 5an felfri? 4 - 1, 6, 9 Kan smälla här, bara råd med 3. 5 - 2 Your Highness Lättas med skoryck vinner lätt! 6 - 1, 3, 5, 7 Blir inget blufflopp. Kan löna sig att gadda på. 7 - 1, 5, 6, 7 Tycker 1a volten står bra inne. 7an skräller ! 450 Rader DD 7/7 Odds 150ggr 100:- |
|
2013-09-01, 10:07 | #73 |
Tack för allt beröm jag får tänk att man kan påverka så mkt haha
2013-09-01, 10:11 | #74 |
du har så rätt... var mest skämtsamt....men det är inte lätt att få alla att inse det....