Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-29, 14:15   #241

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2591
Standard

NiklasJ, det känns f.ö. som att vi inte kommer längre, jag hoppas för egen del att vi sparar på ryktesspridiningen tills dess att något konkret kommer ut.
Jag är sugen på att spela Åby V64 idag och hoppas du kommer bidra i tråden , för tips och bra input om själva sporten har du alltid!
Pigga på och sjöa gränslöst
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 14:19   #242

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Ja, då minns du mer än vad jag gör iaf, jag minns Nybrinks förtvivlan om att Dileva Käll fick en inbjudan på slutet, jag höll med honom...

Men vadå exempel? Jag förstår inte hur du menar att du i samma andetag som du skriver om doping och Dileva Käll inte tycker att du antyder eller misstänker doping för just denna häst. För det blir den underliggande förståelsen för alla som läser ditt inlägg, trots att du säger att du inte vill anklaga någon.

Appropå detta med pedofili som alltid är så aktuellt.
NiklasJ såg jag igår i en lekpark, han hade inget barn med sig och såg väldigt glad och närgången ut mot alla barn. Jag vill inte anklaga någon, men varningsklockorna ringer.

Alla som läser det där kommer ju utan tvekan att reflektera över möjligheten att du är pedofil, en del kommer kanske tom tro på mig, en del skratta åt det, men vad jag gjorde var ju att trots min friskrivning, få många att tänka på dig och pedofili i samma mening. Tänk på vad du skriver, eller hur du skriver, det är inte okej att antyda eller sprida rykten på det sättet, iaf har jag en högre moralisk kompass.

PS. För att förtydliga för alla som går igång på antydningar har jag verkligen inte sett NiklasJ i en lekpark opassandes tassa omkring, absolut inte!
Väldigt sällan saker är svart eller vitt. Man kan faktiskt skriva om saker och starta en diskussion som man tycker intressant utan att man själv måste ha en bestämd uppfattning. Folk har ju här och på twitter outat t.ex. Redén som användare av doping ( även om man inte ska ta vad folk skriver anonymt på internet som sanning). Och ingen som gillar trav kan ju missat stormen den senaste tiden i media med dopingrykten. Då tyckte jag detta va ett aktuellt exempel. Förhoppningsvis är det så att Redén helt enkelt fräschat upp och fått ordning på hästen och hennes skalle men det kan väl inte vara konstigt att "lite varningsklockor ringer" med en så extrem skillnad på så kort tid?

I dessa dagar där spelsäkerheten inte är något man kan ta för givet ens av ett statligt bolag och där ATG och travsportens trovärdigheten är extremt låg hos både mig och många andra, så måste man granska saker med kritiska ögon och ställa frågor.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 14:32   #243

Standard

Citat:
Slog hon inte just Iceland i det försöket då? Jag kan minnas fel.
Motståndet var väl okej, nu hade inte jag feeling för att någon av dom hade någon nämnvärd form, kanske Womanizer, hade båda på lappen länge, men plockade bort pga spåret och spikade Käll, men det var inte ett startfällt proppat av elitloppshästar, dom var få och en av dom vann...
På vilka prestationer de senaste månaderna tycker du Caddie Comet borde ha slagit Dileva Käll? En 2 år äldre häst som tjänat nästan hälften så mycket pengar... Njae, det finns ingen orimligt alls i Dilevas seger, det borde inte ringa någon varningsklocka.
Nej Caddie Comet är väl inte direkt någon vinnare. Lite som Dileva Käll i tidigare regi.Men va hårt spelad i Sweden Cup i år och mött toppen flera gånger i år.
Dileva Käll har vunnit 6 av sina 11 vinster hos Norman som 3 åring i stolopp. Och vunnit större delen av sina pengar i stolopp med bra pallplaceringar. Vann iof Sto-SM ett år men har annars haft svårt att hävda sig i stoeliten.
Gammal 2013-08-29, 14:57   #244

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Nej Caddie Comet är väl inte direkt någon vinnare. Lite som Dileva Käll i tidigare regi.Men va hårt spelad i Sweden Cup i år och mött toppen flera gånger i år.
Dileva Käll har vunnit 6 av sina 11 vinster hos Norman som 3 åring i stolopp. Och vunnit större delen av sina pengar i stolopp med bra pallplaceringar. Vann iof Sto-SM ett år men har annars haft svårt att hävda sig i stoeliten.
Så vem i loppet tyckte du på förhand var given att slå Dileva Käll?
Gammal 2013-08-29, 15:12   #245

Standard

Citat:
Så vem i loppet tyckte du på förhand var given att slå Dileva Käll?
Frågan blir ju irrelevant då infon man fått redan innan loppet från olika håll va att det skulle vara mycket bra chans. Men i gammal regi hade hästen nog bromsat på upploppet och slutat 3-4a om den gått i spets. Det är ju inte att den vann som är grejen utan att den är klart förbättrad och med helt annat mod i ny regi av bara en månads lätt träning. Den svarade alla på upploppet och vann pisslätt.
Gammal 2013-08-29, 15:16   #246

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Frågan blir ju irrelevant då infon man fått redan innan loppet från olika håll va att det skulle vara mycket bra chans. Men i gammal regi hade hästen nog bromsat på upploppet och slutat 3-4a om den gått i spets. Det är ju inte att den vann som är grejen utan att den är klart förbättrad och med helt annat mod i ny regi av bara en månads lätt träning. Den svarade alla på upploppet och vann pisslätt.
Mot ett för dagen blekt motstånd...
Och som jag sagt förut, detta med nytränare, ny omgivning, ny kusk, en kusk som kör hästen som den borde köras, eftersom den är startsnabb och har kapacitet borde den gå i spetts. Med dessa parametrar är det väl inte det minsta lilla konstigt att den vann, eller?
Gammal 2013-08-29, 15:18   #247

Rickarts avatar

Standard

Usch, nu börjar jag bli sådär irriterad igen, har du inte genom dina år sett hundratals hästar tända till i ny regi? Är inte detta nästan en regel? Brukar det nästan inte alltid varnas för hästar i dessa situationer? Varför inte dra den slutsatsen istället för att antyda och anspela på den senaste tidens dopinsnack?
Gammal 2013-08-29, 18:09   #248

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Dina beräkningar stämmer inte.
Vad är det som inte stämmer??
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 18:22   #249

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 488
Standard

Är det 100% säkert vilka dessa kuskar/tränare som har blivit varnade är?

Har sett 10 talet inlägg med 10-15 olika kuskar och tränare i här inne där folk skriver att det är från en 100% säker källa, någon som har mer info än detta eller är det infon från Bosse punköl på en bänk utanför lokala spelbutiken som är denna säkra källa?

Vad jag har sett så är det inga som helst namn som har kommit ut offentligt på något ställe än?

I så fall är det ju bra tragiskt att travtråden endast ska få lite liv och snack genom att spekulera i vilka dessa personer är och skita ner deras rykte utan säker information.

OM tex Redèn skulle vara en av dessa som har fått en varning så lär det väl märkas inom en snar framtid om alla bara sitter ner i båten tills dess, tror inte ens han är så korkad så han skulle fortsätta trycka i sina hästar saker när han har ögonen på sig.

Så fortsätter han att visa resultat som han har gjort senaste året/åren så lär man med största säkerhet kunna släppa allt vad misstankar heter angående honom utan att blinka.

Senast redigerad av sandro den 2013-08-29 klockan 18:26.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 18:24   #250

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ditt exempel är extremt förenklat vilket gör att du kommer till en inkorrekt slutsats.
Absolut är det de.. men tycker inte slutsatsen är inkorrekt!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td