|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-08-12, 16:19 | #16 |
nej jag vet att inte är hultman vi pratar om men han har kört save the quick ett antal gånger i Skandinavien och jag antog han var första kusk på den oavsett gamla styrningar
|
|
2013-08-12, 16:50 | #17 |
Tror absolut inte Franck Leblanc hade haft något i mot att se Örjan bakom SAVE THE QUICK. Av den enkla anledningen att Örjan tillhör en av världens absolut bästa kuskar. Men min teori är att Fabrice Souloy helt enkelt knutit till sig Örjan i ett tidigt skede inför loppet, då han kört Commander Crowe med framgång i senaste starterna. Som sagt min teori, jag vet inte.
|
|
2013-08-12, 16:59 | #18 |
ROGER WALMANN om sina
Fortune Again 130814-2 Solvalla Johan Untersteiner Har toppform och skall räknas med vinstchans. Parodie 130814-5 Solvalla Berndt Lindstedt God form och ett bra läge. Bör vara ett platsbud med Bernt Lindstedt där bak. Latitude Broline 130814-9 Solvalla Örjan Kihlström Bra läge och god form. Ett platsbud. Magic Tonight 130814-10 Solvalla Örjan Kihlström Har gjort det mycket bra i sina sverigestarter. Vi är optimistiska och tror på bra vinstchans |
|
2013-08-12, 17:23 | #19 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Jag brukar oftast lira runt 0, 5 u men nu blir det mer
2 u på goop blir det och det är mycket med min rulle
2013-08-12, 19:37 | #20 | |
Citat:
Senast redigerad av NicklasJ den 2013-08-12 klockan 19:38. |
||
2013-08-12, 19:38 | #21 |
[QUOTE=spalato;266563]V75-1
(Ahlsells Legends Lopp) 1 Berlusconi* (US) kan få sitt smörlopp från innerspår med Olle Goop, och Stig H lär sitta i front tidigt med Flemming Jensens 7 Jaguar Broline, som nu fått ett lopp i kroppen efter vila. Dessa två herrar får bilda ett lås! Stig H bör sitta i front tidigt? Nja då blir jag väldigt förvånad. Once in a lifetime kuskmatch och alla lägger sig på rygg för Mäster?! Här körs det inte för bästa placering, här körs det för att vinna och man kör nog hellre kallt 500m kvar än att sitta fast med sparat. Att exempelvis Berglöf skulle släppa med Havbergs Mimi finns inte på kartan. Jaguaren kanske bästa hästen men man skall nog inte överskatta de kuskar som inte kört på många år. Det låter ju på Thomas Nilsson som att han är glad ta sig runt banan. Hur många jänkarvagnar får vi se? Save the Quick är många inne på. Ja meritmässigt är hon ju överlägsen, matchad för Åbergs egentligen och kom bort lite på mellanhand senast. Minns att hon var målfotoslagen i Masters förra året och nog moralisk vinnare efter att ha dragit fram Sebastian K sista 750m den gången. Men speciellt startsnabb är hon ju inte, om Kim gasar som vanligt tror jag inte Redén vill bråka, hamnar sen STQ i dödens och Kim kör 11 första varvet som han brukar kan det bli väldigt stumma ben sista 100m och komma hästar från alla håll, här vill jag nog ha alla på ramen. Som någon skrev, Haraldinho står på tur, den ser allt bättre ut och önskescenariot är att Åke kör till spets för då brinner det för Ludde likt elitloppet. Tyvärr brukar Åke vara smartare än så och sällan köra för spets i långloppen. Juggle face måste med, den är riktigt bra i grunden och kan kanske få överta spets, kan inte tänka mig att Caddie Comet körs där, viker ju in årorna varje gång och känns sprinterbetonad. Lite äckligt dock att Nurmos visade stallform förra onsdagen och hans hästar kan allt ibland, ofta vässade för stora lopp på hemmaplan. Marlon OM vill jag nog inte heller spricka på, man var påställda i östersund och Jansson trodde han kunnat vinna om blivit släppt till dödens, höll riktigt bra trots hängande i 3e sista 1200m. Det loppet satt sen i benen i Boden och jag minns att Jansson var impad av hästen, otroligt stark. Efter flera skitomgångar känns det iaf härligt med toppsport onsdag och lördag denna vecka! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
spalato (+5) |
|
2013-08-12, 19:44 | #22 | |
Citat:
Jag kan nog hålla med om att DD nog blir överspelad här. Visserligen kanonfin från bakspår 121229 men då med Örjan och 2140. Problemet med Tarzan är att det borde stå i programmet huruvida han tänker delta i loppet eller ej. Han sitter ju för fan o åker häst runt banan totalt ointresserad när han hamnar i kön 9ggr av 10. |
||
2013-08-12, 19:52 | #23 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Fatta läget
Save the quick vinner Snabbare ut en ålandsfärjan vendi Bra kusk, bra spår, häst i toppform, bara ston emot. Hur många plus behövs ???
2013-08-12, 19:58 | #24 | |
Citat:
|
||
2013-08-12, 20:23 | #25 | |
Citat:
|
||
2013-08-12, 20:26 | #26 |
Skulle vara grymt med en seger för 12 Digital Darling. Sen lägger jag av med skrivandet härinne. Kanske gör jag dt i alla fall..... Allt för att bevisa en poäng...... End of lesson!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+100) |
|
2013-08-12, 20:44 | #27 | |
Citat:
Försöker använda sakliga argument i det jag skriver och har tidigare gått igenom varenda lopp som Digital Darling gjort i lopparkivet och då även delat med mig till alla om bra info angående hästen. Däremot svarar du med att du bara har en magkänsla. Vem är det som borde ta illa upp egentligen. EDIT. Läste om och uttryckte mig lite väl hårt. Du får 100 sharps som plåster på såren Senast redigerad av NicklasJ den 2013-08-12 klockan 20:58. |
||
2013-08-12, 20:59 | #28 |
Håller med om att det är många plus. På minussidan kan man väll lägga till att hon inte vinner ihjäl sig direkt. Brukar dock möta hårdare hästar. Och spets har jag svårt att tro på. Beatasine är ruskigt startsnabb och lär köras i spets. Men håller med om att det bör vara bra chans för Save the quick.
|
|
2013-08-12, 21:31 | #29 |
Klart du ska fortsätta skriva, ju fler infallsvinklar desto bättre . Man måste tåla lite konstruktiv kritik på sina analyser (Sen finns det givetvis mer eller mindre klumpiga sätt att uttrycka sig på). Att Digital Darling har vunnit 0 av 13 ifrån bakspår är ingen hemlighet direkt. Finns ju svart på vitt, då måste du kalkylera med viss skepticism ifrån övriga läsare. Men har du bra feeling för den så är det klart du skall köra på det Någon gång ska ju vara den första, kapacitet finns ju så det räcker och blir över.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
spalato (+5) |
|
2013-08-12, 21:40 | #30 |
Tycker omgången ser väldigt svår ut, bör kunna bli bra utdelning för den som hittar sju rätt.
Avd 1. Tycker jag känns rejält svårt att bena ut, hur blir det kört egentligen ? Låt höra era analyser Känns som det är rejält prestigefyllt, tror inte det blir något blufflopp. Helt inne på att Havbergs Mimmi spetsar och kör där så länge lampan lyser. Tror dock inte den står hela distansen. Balticas Yahoo känns lite bortglömd av dom tidiga spelarna. |
|
|