|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-08-12, 00:20 | #1 |
Extra V75 uppsnack Solvalla 14/8
V75-1
(Ahlsells Legends Lopp) 1 Berlusconi* (US) kan få sitt smörlopp från innerspår med Olle Goop, och Stig H lär sitta i front tidigt med Flemming Jensens 7 Jaguar Broline, som nu fått ett lopp i kroppen efter vila. Dessa två herrar får bilda ett lås! V75-2 6 On Track Piraten körs nu av Daniel Olsson , som känner hästen väl. Känner man kusken väl, blir dt ett offensivt upplägg mot front. Väl där lär han inte sitta länge, då Herr Lutfi kommer stormandes och utmanar. När två träter kan 4 Haraldinho blanda sig i leken. Kraftig uppåtform och Örjan upp är stora plus. Se upp! V75-3 3 Vendi var otrolig senast. Vilken uppvisning!!! Givet streck, men ingen spik. 5 Drillbit Ås måste bara få till dt snart och trägen kan vinna nu istället. Långt framme. 2 Save the Quick* (FR) körs nu av Björn Goop ffg. I striden. V75-4 Små fält bör garderas och här kan alla utom Isa Sånna vinna. Dt blir ändå bara två streck , då andra lopp måste garderas. 7 Massive Babe* (US) ska räknas tidigt, trots plumpen senast. Vann sitt senast besök på Solvalla. Skrällbudet i loppet är 1 Rue Du Bac * (IT). Innerspåret kan vara en fälla , men hittar man bara ut, så går ingen säker. I övrigt vill jag nämna 6 Rufoli Lung , som har gjort dt bra på slutet. RoseMary Gar har knappast "rosat" marknaden , men dt finns frågetecken för formen. Favorit i fara? Luddes häst 4 New Moon Face vinner eller försvinner. V75-5 5 O. U. Glide körs nu av Takter ffg. Plus! Spetskandidat eller bäst i ryggar ? Går nog bra vilket som. 1 Latitude Broline riskerar att bli över från start, men vi har tidigare sett Örjan lyckas behålla ledningen och då är mkt vunnet. Man har aldrig tryckt av hästen från start, men nu kan dt vara dags! 11 Britt Hudson är en bra häst och trivs med Peter Ingves. Min vinnare i loppet hittar jag i 12 Digital Darling , som nu åter får Stefan Melander i sulkyn. Kan svepa allt! Den modige chansspikar..... V75-6 2 Magic Tonight verkar vara av rätt virke och har bra chans att utöka segerraden. Dt finns dock några andra som är bra. 5 Indigious har tänt till barfota och är oöm för positioner. Skulle man nå spets blir den inte lätt att passera. 8 Digital Ink har stor kapacitet och trots spåret är man inte borta. 9 Chelsea Boko är bäst barfota och blir säkert aningen underskattad denna gång. Löphuvud av guld och är säkert med på målfotot. V75-7 1 Occhione Jet är kanske Stig H:s bästa i stallet f n. 7 Panne de Moteur har ett tråkigt spår , men Örjan hittar säkert ner nånstans (som vanligt) och knäpper många till slut. 9 Edward Ale är en riktigt bra häst som har sett helläcker ut på slutet. Systemförslag v75-1: 1.7 v75-2: 4.6.7 v75-3: 2.3.5 v75-4: 1.7 v75-5: 1.5.11.12 v75-6: 2.5.8.9 v75-7: 1.7.9 864 rader (bolagsspel) Senast redigerad av spalato den 2013-08-12 klockan 00:25. |
|
2013-08-12, 00:39 | #2 |
Digital Darling som har vunnit alla sina lopp från spets och är knappt körduglig från bakspår är VÄÄÄÄLDIGT långt ifrån någon spik. Är t.o.m väldigt långt ifrån ett streck.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+5) |
|
2013-08-12, 01:10 | #3 |
Hej Nicklas. Jag har hört detta förr. Många som trotsar. Vi får väl se efteråt om min "FEELING" är rätt. Säker på att hästen kommer göra ett bra lopp i varje fall,,,,kommer att rygga Ingves häst under slutvarvet.....har dessutom rekordtiden över aktuell distans. Hade aldrig poängterat detta om man varit ute på medeldistans, men ekipaget är klart vassast över kort distans och tål göra grovgörat, men behöver ändå lite hjälp på vägen med tempot. Forumet är fritt att skriva vad man vill. Man avgör själv om man vill rygga eller inte. Jag är här främst för att förmedla mina kunskaper inom trav och för att dt är kul att skriva på forumet. Tar inte ditt inlägg som kritik, men räknar alltid med starka reaktioner. Hade nog aldrig vunnit stora pengar om jag inte trott på mig själv, när dt blåser som hårdast. Har också lärt mig att vara försiktig med uttalanden som man kanske får käka upp efteråt........lite ödmjukhet skadar inte. Men i detta fallet sticker jag ut hakan.
Senast redigerad av spalato den 2013-08-12 klockan 01:21. |
|
2013-08-12, 09:09 | #4 |
Kommer att finnas extra klara vinnare från laxdasen så lika bra att ni följer även på twitter. Där kan det komma info och vinnare som ger er lax.
2013-08-12, 10:19 | #5 | |
Citat:
|
||
2013-08-12, 10:22 | #6 |
Js och annars skulle det altid finnas en häst som stod i 1.00 i varje lopp......
2013-08-12, 10:39 | #7 |
Dileva käll lär bli farlig sylvass från start, kanske kör där också
|
|
2013-08-12, 10:50 | #8 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Save the Quick är en mordvinnare.
Gick grymt bra senast och det finns inte en chans att Goop släpper till Vendi.
2013-08-12, 10:50 | #9 |
Bör vara bra chans att den kan hålla upp om Reden vill. Men finns många snabba utvändigt som jag tror är sugna på spets. Tycker det luktar hård öppning här. Inne på att det gynnar Save the Quick som bara möter ston den här gången.
|
|
2013-08-12, 10:53 | #10 |
Nån som har koll på nr 12 princess grif?
|
|
2013-08-12, 11:18 | #11 |
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Absolut.
En komplett travare och en av Frankrikes bästa 4 åriga ston. Men Goop går 12 från spets, och då är hon chanslös från spår 12. Save the Quick har varit med i 2 prix d'amerique, det talar för sig själv. Dessutom flög hon fram senast, så formen verkar vara på topp.
2013-08-12, 11:39 | #12 | |
Citat:
|
||
2013-08-12, 14:54 | #13 |
borde inte örjan fått chansen att välja på save the quick och princess grif? Eller är Örjan första kusk alltid nu på souleys hästar i skandinavien?
Senast redigerad av rickyfashion den 2013-08-12 klockan 14:59. |
|
2013-08-12, 15:26 | #14 | |
Citat:
Det är inte Hultman vi pratar om, utan fransmän Dessutom körde han så jävla dåligt sist, så varför anlita honom igen ?
2013-08-12, 15:41 | #15 |
Haraldinho lär få ett jäkligt fint lopp om åke får ledningen och ludde kör fram med juggle face vilket är ett troligt scenario.
|
|
2013-08-12, 16:19 | #16 |
nej jag vet att inte är hultman vi pratar om men han har kört save the quick ett antal gånger i Skandinavien och jag antog han var första kusk på den oavsett gamla styrningar
|
|
2013-08-12, 16:50 | #17 |
Tror absolut inte Franck Leblanc hade haft något i mot att se Örjan bakom SAVE THE QUICK. Av den enkla anledningen att Örjan tillhör en av världens absolut bästa kuskar. Men min teori är att Fabrice Souloy helt enkelt knutit till sig Örjan i ett tidigt skede inför loppet, då han kört Commander Crowe med framgång i senaste starterna. Som sagt min teori, jag vet inte.
|
|
2013-08-12, 16:59 | #18 |
ROGER WALMANN om sina
Fortune Again 130814-2 Solvalla Johan Untersteiner Har toppform och skall räknas med vinstchans. Parodie 130814-5 Solvalla Berndt Lindstedt God form och ett bra läge. Bör vara ett platsbud med Bernt Lindstedt där bak. Latitude Broline 130814-9 Solvalla Örjan Kihlström Bra läge och god form. Ett platsbud. Magic Tonight 130814-10 Solvalla Örjan Kihlström Har gjort det mycket bra i sina sverigestarter. Vi är optimistiska och tror på bra vinstchans |
|
2013-08-12, 17:23 | #19 |
Jag brukar oftast lira runt 0, 5 u men nu blir det mer
2 u på goop blir det och det är mycket med min rulle
2013-08-12, 19:37 | #20 | |
Citat:
Senast redigerad av NicklasJ den 2013-08-12 klockan 19:38. |
||
2013-08-12, 19:38 | #21 |
[QUOTE=spalato;266563]V75-1
(Ahlsells Legends Lopp) 1 Berlusconi* (US) kan få sitt smörlopp från innerspår med Olle Goop, och Stig H lär sitta i front tidigt med Flemming Jensens 7 Jaguar Broline, som nu fått ett lopp i kroppen efter vila. Dessa två herrar får bilda ett lås! Stig H bör sitta i front tidigt? Nja då blir jag väldigt förvånad. Once in a lifetime kuskmatch och alla lägger sig på rygg för Mäster?! Här körs det inte för bästa placering, här körs det för att vinna och man kör nog hellre kallt 500m kvar än att sitta fast med sparat. Att exempelvis Berglöf skulle släppa med Havbergs Mimi finns inte på kartan. Jaguaren kanske bästa hästen men man skall nog inte överskatta de kuskar som inte kört på många år. Det låter ju på Thomas Nilsson som att han är glad ta sig runt banan. Hur många jänkarvagnar får vi se? Save the Quick är många inne på. Ja meritmässigt är hon ju överlägsen, matchad för Åbergs egentligen och kom bort lite på mellanhand senast. Minns att hon var målfotoslagen i Masters förra året och nog moralisk vinnare efter att ha dragit fram Sebastian K sista 750m den gången. Men speciellt startsnabb är hon ju inte, om Kim gasar som vanligt tror jag inte Redén vill bråka, hamnar sen STQ i dödens och Kim kör 11 första varvet som han brukar kan det bli väldigt stumma ben sista 100m och komma hästar från alla håll, här vill jag nog ha alla på ramen. Som någon skrev, Haraldinho står på tur, den ser allt bättre ut och önskescenariot är att Åke kör till spets för då brinner det för Ludde likt elitloppet. Tyvärr brukar Åke vara smartare än så och sällan köra för spets i långloppen. Juggle face måste med, den är riktigt bra i grunden och kan kanske få överta spets, kan inte tänka mig att Caddie Comet körs där, viker ju in årorna varje gång och känns sprinterbetonad. Lite äckligt dock att Nurmos visade stallform förra onsdagen och hans hästar kan allt ibland, ofta vässade för stora lopp på hemmaplan. Marlon OM vill jag nog inte heller spricka på, man var påställda i östersund och Jansson trodde han kunnat vinna om blivit släppt till dödens, höll riktigt bra trots hängande i 3e sista 1200m. Det loppet satt sen i benen i Boden och jag minns att Jansson var impad av hästen, otroligt stark. Efter flera skitomgångar känns det iaf härligt med toppsport onsdag och lördag denna vecka! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
spalato (+5) |
|
2013-08-12, 19:44 | #22 | |
Citat:
Jag kan nog hålla med om att DD nog blir överspelad här. Visserligen kanonfin från bakspår 121229 men då med Örjan och 2140. Problemet med Tarzan är att det borde stå i programmet huruvida han tänker delta i loppet eller ej. Han sitter ju för fan o åker häst runt banan totalt ointresserad när han hamnar i kön 9ggr av 10. |
||
2013-08-12, 19:52 | #23 |
Fatta läget
Save the quick vinner Snabbare ut en ålandsfärjan vendi Bra kusk, bra spår, häst i toppform, bara ston emot. Hur många plus behövs ???
2013-08-12, 19:58 | #24 | |
Citat:
|
||
2013-08-12, 20:23 | #25 | |
Citat:
|
||
2013-08-12, 20:26 | #26 |
Skulle vara grymt med en seger för 12 Digital Darling. Sen lägger jag av med skrivandet härinne. Kanske gör jag dt i alla fall..... Allt för att bevisa en poäng...... End of lesson!
NicklasJ (+100) |
|
2013-08-12, 20:44 | #27 | |
Citat:
Försöker använda sakliga argument i det jag skriver och har tidigare gått igenom varenda lopp som Digital Darling gjort i lopparkivet och då även delat med mig till alla om bra info angående hästen. Däremot svarar du med att du bara har en magkänsla. Vem är det som borde ta illa upp egentligen. EDIT. Läste om och uttryckte mig lite väl hårt. Du får 100 sharps som plåster på såren Senast redigerad av NicklasJ den 2013-08-12 klockan 20:58. |
||
2013-08-12, 20:59 | #28 |
Håller med om att det är många plus. På minussidan kan man väll lägga till att hon inte vinner ihjäl sig direkt. Brukar dock möta hårdare hästar. Och spets har jag svårt att tro på. Beatasine är ruskigt startsnabb och lär köras i spets. Men håller med om att det bör vara bra chans för Save the quick.
|
|
2013-08-12, 21:31 | #29 |
Klart du ska fortsätta skriva, ju fler infallsvinklar desto bättre . Man måste tåla lite konstruktiv kritik på sina analyser (Sen finns det givetvis mer eller mindre klumpiga sätt att uttrycka sig på). Att Digital Darling har vunnit 0 av 13 ifrån bakspår är ingen hemlighet direkt. Finns ju svart på vitt, då måste du kalkylera med viss skepticism ifrån övriga läsare. Men har du bra feeling för den så är det klart du skall köra på det Någon gång ska ju vara den första, kapacitet finns ju så det räcker och blir över.
spalato (+5) |
|
2013-08-12, 21:40 | #30 |
Tycker omgången ser väldigt svår ut, bör kunna bli bra utdelning för den som hittar sju rätt.
Avd 1. Tycker jag känns rejält svårt att bena ut, hur blir det kört egentligen ? Låt höra era analyser Känns som det är rejält prestigefyllt, tror inte det blir något blufflopp. Helt inne på att Havbergs Mimmi spetsar och kör där så länge lampan lyser. Tror dock inte den står hela distansen. Balticas Yahoo känns lite bortglömd av dom tidiga spelarna. |
|
2013-08-12, 22:58 | #31 | |
Citat:
|
||
2013-08-13, 00:21 | #32 | |
Citat:
|
||
2013-08-13, 00:23 | #33 | |
[QUOTE=Hilding;266632]
Citat:
|
||
2013-08-13, 00:38 | #34 | |
Citat:
Jag ska försöka uppträda proffsigt. Min oberäknelighet inom travet gör mig till en bättre spelare. Faktiskt är dt så. Lika aggressiva och offensiva som dom allra bästa kuskarna är , måste vi spelare vara mestadels. Ibland gäller dt dock att behålla kylan för att inte bli förblindad av spelet och procenten , som jag kanske blivit nu. Många bra och kloka inlägg härinne på forumet. Tack för dt! Nu till Digitalen igen. Kan verkligen hålla med att Stefan tappar humöret när han sitter långt bak i kön och vill då inte köra maximalt på hästen, för att spara på krutet tills nästa start. Körde t ex prepare-lopp med Standout från bakspår över lång distans. Han ville spara hästen , för att han var rädd om den. Förlorade då mkt pengar på honom. Senare har dt visat sig hur bra hästen har varit på slutet. Har vunnit 3 starter sedan dess. Nu till vad Cattis sa ; hon tyckte att Democrat och Digital Darling var jämngoda inför v75-starten senast på Rättvik. Democrat ska också vara en spetshäst , men visade att den gick bra bakifrån vid förlusten (Angelo vann). Kanske kan dt hända att vi får se samma sak nu med Digitalen bakifrån. När Melander har nåt att köra med , ja då kör han oavsett position, men han vill kanske ge den ett snällt lopp , för att hämta ut en större check senare med en bättre spårlottning. Dt tycker jag är lite hyckleri mot oss spelare. Har hästen form ska man köra för vinst! |
||
2013-08-13, 00:42 | #35 |
|
|
2013-08-13, 00:46 | #36 | |
Citat:
|
||
2013-08-13, 00:53 | #37 | |
Citat:
|
||
2013-08-13, 01:20 | #38 |
Javisst , höll på att glömma. Ett bra tips och motivering varför Digitalen kan vinna är att Melander har OU Glide som också startar i samma lopp. Kan Takter bädda för Melander, månne? Dt brukar ju bli lyckad taktik för Melander då o då.....något att tänka på kanske.....man offrar en häst, så att den andre ska vinna....hmm,,,,,vi får se
|
|
2013-08-13, 07:23 | #39 | |
Citat:
|
||
2013-08-13, 09:47 | #40 | |
Citat:
Min första häst är således Balticas Yahoo |
||
2013-08-13, 10:08 | #41 |
Avd 4. Här är jag helt inne på att det räcker med 4,5,7 övriga tror jag är sämre. Kanske ska vara så tråkig att man nöjer sig med ett lås ? Eller fortsätta bena och försöka hitta en spik?
Någon som har nån intressant idé kring loppet ? Mina tankar Rosemary Gar tror jag spetsar, men som den såg ut senast ifrån ledning känns den högst osäker att gå på. Trots att kapaciteten för ledning runt om finns där. Massive Babe är oxå kvick ut, men tror den får svårt att ta spets. Blev ruskigt imponerad utav den under Elitloppshelgen, då den spetsade och vann i utklassningsstil. New Moon Face verkar ju besitta skyhög kapacitet för klassen. Och då vet man ju hur Ludde brukar resonera. Antar han kör offensivt om den går felfritt. Galopperat 7 av 9 starter dock. |
|
2013-08-13, 10:08 | #42 |
|
|
2013-08-13, 10:24 | #43 | |
Citat:
Har du tränat något speciellt inför det här? – Jag kör rätt så många mil bakom hästar varje vecka. Men inget speciellt? – Nej, men jag tror inte det är många som tränar mer än jag i alla fall, säger Stig H Johansson. Saxat ur Aftonbladet. |
||
2013-08-13, 11:12 | #44 | |
Citat:
Först framme för att överta, tror de släpper om Goop laddar. Iofs brukar de vilja köra i spets, men jag tror de har stor respekt för STQ.
2013-08-13, 13:00 | #45 |
Kommer att spika O U Glide. Har jagat den fan en längre tid och sist visade den toppform när den gick i dödens sista 700 och aldrig gav sig. Spår fem idealiskt och jag tror den bara vinner. I sista avdelningen lutar det starkt åt spik på Edward Ale. Tror att den får ett perfekt lopp av Ingves och tycker man kan läsa mellan raderna att Stig H är lite osäker på Occhione Jet (- Svårbedömd, som jag ser det. Han tappade orken på ett oroväckande sätt i träning nyligen, men alla tester och prover gav inga svar på de frågetecken som väcktes. Han har bara fått ett par lugna jobb - 1.23,5 som snabbast - inför det här och formen är svår att värdera. )och med högt tempo så smäller det bara till...
Åter till målarburken! |
|
2013-08-13, 13:03 | #46 |
Undrar om inte berglöf kör mer än olle goop nuförtiden. det gäller ju att ha häst för att vinna också .berlusconi känns mer som en sprinter. men det är klart från rygg ledaren har han viss chans. men att han ska va tredjehandare är ju helt uppåt väggarna
|
|
2013-08-13, 13:37 | #47 | |
Citat:
|
||
2013-08-13, 13:41 | #48 |
v75 forslag
V75-forslag:
1.afd.: 7 Jaguar Broline 2.afd.: 1-3-4-5-6-7 3.afd.: 2 Save the Quick 4.afd.: 4 New Moon Face 5.afd.: Alle 12 6.afd.: 1-2-5-6-8 7.afd.: 1-2-7-9 1.200 rækker = 600 kroner. Den bedste ugarderede 5. løb: 7 Jaguar Broline – Topform, også chance fra dødens. Supplerende ugarderet 9. løb: 2 Save the Quick – Er bare bedst! Supplerende ugarderet 10. løb: 4 New Moon Face – Uhyggelig |
|
2013-08-13, 13:43 | #49 |
analyse v75-1
V75-spillet starter med ”veteran”-
løbet Ahlsell Legends, som lidt overraskende har fået plads indenfor V75-spillet. Heldigvis er der et godt bud på en ugarderet her, i form af 7 Jaguar Broline, der var fin i sit comeback senest ved en sikker sejr på Solvalla. Tilbage i marts galopperede hesten en sejr bort på netop Solvalla, men virkede altså fin efter pause. Flemming Jensens heste plejer dog at forbedre sig kontinuerligt efter sådan en pause og det faktum, at træneren har været tidligt ude og booke Stig H. Johansson til køreturen er en styrkende faktor. I et felt, hvor de mange af kuskene har stoppet karrieren, er Stig H. et blændende valg, da han stadig er meget aktiv i det daglige i sin stald og tillige kører prøveløb, så mon det gamle koryfæ har glemt hvordan man kontrollerer et løb fra dødens? En position det meget vel kan blive til her. Der er en vis chance for at blive sluppet til spids, men Jaguar Broline har god chance fra de fleste postioner i løbet |
|
2013-08-13, 13:44 | #50 |
Intressanta intervjuer i ronden idag.
Kretsen kring Save the Quick är besvikna att man inte fick Örjan i jollen, var redan bortlovad till Souloy. Både ägare och tränare till STQ tror att Princess Grif vinner loppet. Enligt rondens frankrike-korre skall Souloy tro att Princess Grif är hans nya champion. "Hård och mkt speedig". Tempo lär det bli på loppet så det känns som ett givet streck. |
|
2013-08-13, 13:45 | #51 |
v75 analyse-andre afd
Også i Jubilæumspokalen (V75-7)
med en million til vinderen har Stig H. Johansson en god chance for at hjemtage sejren. Således træner han 1 Occhione Jet der er lidt af en herre med et eget humør, og han kan komme til at tage lidt for hårdt i undervejs. Han leverede dog en årsdebut med mersmag senest, hvor han enkelt besejrede gode 5-åringer og det efter et løb, hvor han så ud til at være mere afbalanceret og kørbar end tidligere. Fra andet par udvendigt satte Erik Adielsson angrebet ind med 700 meter igen og var hurtigt fremme i spids. I nærmest ukørt stil vandt han via 09,7 de sidste 700 meter. Normalt ville Occhione Jet være et oplagt vinderbud i Jubilæumspokalen, men der er så mange fine heste med i løbet, at man nærmest træder nogle over tæerne ved ikke at sætte dem på forslaget. 7 Panne de Moteur var forbedret senest og beviste at han ikke har glemt at åbne, men spor 7 er langt ude på vingen, så hvor havner han? 2 Owen’s Club vandt Sweden Cup og gik et strålende løb i Hugo Åbergs Memorial senest, hvor den fik lov til at gå i dødens på Commander Crowe. Disse tre heste har fordel af sporene i forhold til fire gode heste fra bagspor. Her tages én med på forslaget og det Stå blankt på Stig H! er 9 Edward Ale, som trods alt kan havne fornuftigt til her. Han er et lidt ubeskrevet blad, da han ikke har set tom ud ved sine nederlag og sejrene bare er blevet taget legende let. Derfor skal han ses som en joker i løbet. Fransk bedst blandt hopperne? Som altid er EM for hopper (V75-3) et brag af et løb og der mangler vel blot et godt dansk bud på sejren for at gøre det fuldendt. De franske hopper 2 Save the Quick og 12 Princess Grif virker som de bedste heste i feltet og her afgør alder og spor helt klart til Save the Quicks fordel. Hun er vant til at møde de bedste hingste heroppe og gik strålende i Malmö Stads Pris senest på Jägersro. Denne distance passer sikkert bedre og er jo distancen, hvor hun i fjor var på målfotoet i UET Trotting Masters, men måtte bide i det sure æble overfor Sebastian K. I fjor var Save the Quick desuden anden i netop dette løb, mod en Tamla Celeber, der virkelig var på toppen for dagen. Her er modstanden lidt enklere end den Save the Quick er vant til og selv om gode hopper truer, bliver det et bud på en ugarderet. Skal man lede efter fiduser, så er det værd at se op for 4 Mermaid Ås, der afsluttede med masser af kræfter i behold senest på Åbergs-dagen. Luddes bedste? Der kan dukke en rigtig kanon op i V75-4, der er et sprinterløb for de 3-årige. Her er der gensyn med Lutfi Kolgjinis 4 New Moon Face som imponerede stort på Åby senest, ved bare at bombe til spids og føre i et stenhårdt tempo hele vejen. I vindercirklen efter løbet udtalte Kolgjini, at det er en af de bedste heste han har haft i karrieren. Det vil sige i kategori med Going Kronos, Raja Mirchi, Viking Kronos og den liga. Det er store ord og måske også for store ord, men måden New Moon Face gjorde det på var imponerende, og så kan man godt gennem fingre med de mange galopper, som hesten også har haft. Rygtet om den fine Kolgjini-hest er nok også nået til Solvalla og der er sikkert mange der er tilfreds med ryggen på New Moon Face som kan blive sluppet til spids her. Ikke mindst fordi en hest som 7 Massive Babe har fået et udvendigt spor og dermed kan få svært ved at nå svinget før Kolgjini. Derudover kan man så sige, at New Moon Face ikke behøver at være en ny fix-stjerne for at kunne vinde dette løb, mindre kan også gøre det og en præstation som den på Åby gør ham svær at besejre her. Dagens øvrige løb I V75-2 ser 3 New Line ud til at blive favorit, men det er måske ikke helt fair mod hesten, som virkelig kastes for løverne her. Opgaven med autostart mod jævnbyrdige heste er helt anderledes, end hvad han er vant til og han virker blot som en af flere her. Italienske 5 Marlon O.M. er faktisk lidt interessant i dette løb. I Sweden Cup galopperede han godt nok i slutfasen, men det var ikke fordi hesten er usikker af sig, men snarere fordi kusken var nødt til at køre meget tæt for at komme til finalen. Der var kræfter sparet da galoppen kom med 100 meter igen og indsatsen var fuldt godkendt. Siden har han faktisk gået fint i både Östersund og Boden uden at få noget ud af det. I Östersund trak han modstanderne frem i tredje spor den sidste omgang og i Boden valgte man så at blive siddende i andet par udvendigt, da angrebene kom på sidste langside. Det betød at han blev bakket ”ud af banen” af en træt dødens-hest og så var den dag ødelagt. Er det tid til lidt held nu? 7 Juggle Face skal også med på kuponen, da det er en hest, som er kraftigt på vej op i form, hvilket han viste med andenpladsen senest i Malmö Stads Pris. 1 Yellow Eden har perfekte forudsætninger her, og kan med et godt rygløb overraske. 4 Haraldinho har god form, men derimod ikke fordel af distancen. Nu har han dog et godt startspor og skal ikke helt afskrives. Sidste hest på kuponen bliver 6 On Track Piraten der har vist god form og som nu kuskeforstærkes igen med Daniel Olsson. On Track Piraten er desuden en hest, som ikke har de mindste problemer med distancen. Med tre sikre undervejs er der naturligvis råd til at lukke en afdeling og det bliver denne uge V75-5 som ser ud som den sværeste af de 7 afdelinger. Bagsporshestene 9 Love N’Hate, 11 Britt Hudson og 12 Digital Darling er alle kapable, men der er netop tale om bagspor og derfor skal der garderes. Er man tvunget til at gå tyndt, så er det disse tre heste samt finske 7 Pandora Girl man bør sætte først på bon’en. I V75-6 er der revanchemøde fra Åbergs-dagen mellem 1 Beer Sum- mit og 2 Magic Tonight. Her fejlbedømte Ulf Ohlsson sin hest og slap føringen med Beer Summit, som faktisk allerede i USA havde vist sig som en bedre hest end Magic Tonight. Det endte med at Beer Summit ikke fik frit løb før løbet var overstået. Begge heste har kanonform og skal med på kuponen, men nu er der tale om 2140 meter og det er ofte lidt ukendt territorium for de amerikanske heste. Værst imod er helt sikkert 5 Indigious som viste god form på Eskilstuna senest og også så ud til at have fordel af 2140 meter, fremfor de 1609 meter i Halmstads sprintermester. Man kan heller ikke udelukke 8 Digital Ink. Sporet er naturligvis ikke det bedste, men bliver der kørt lidt til, så kan det måske løse sig. Normalt bør man jo have en hest som 9 Chelsea Boko med på kuponen, men den skuffede stort senest efter en perfekt rejse og han må vise mere før man skal tro på ham igen. Derimod får 6 Nothing But Class plads på kuponen efter en glimrende præstation på Åbergsdagen, hvor det blot var positionerne undervejs der fældede ham. Hesten har topform, selv om resultaterne måske ikke vidner om det. |
|
2013-08-13, 13:51 | #52 |
[QUOTE=Hilding;266695]Intressanta intervjuer i ronden idag.
Kretsen kring Save the Quick är besvikna att man inte fick Örjan i jollen, var redan bortlovad till Souloy. Både ägare och tränare till STQ tror att Princess Grif vinner loppet. Enligt rondens frankrike-korre skall Souloy tro att Princess Grif är hans nya champion. "Hård och mkt speedig". Tempo lär det bli på loppet så det känns som ett givet streck.[/QUOTE sitter save the quick i ledning efter en bit så är det inte säkert att det bli nåt vidare tempo då konkurrenterna nog har respekt för den hästen. Dessutom känns det väl som den ska gå i hårt jämnt tempo. ] |
|
2013-08-13, 13:58 | #53 | |
[QUOTE=Om_sommaren;266697]
Citat:
Verkar vara många som är inne på att STQ får överta. Hade jag varit enig hade jag spikat. Dileva Käll är jag övertygad om att man släpper med, däremot tycker jag Vendi är favorit på att ta sig förbi STQ och där gasar man som vanligt hela vägen, pratar om att köra 11,5 hela vägen. Knapp spetsfavorit är väl ändå Beatasine och hon går ju bäst i spets, pallar dessutom hårt tempo och verkar gå allra bäst i Sverige dessutom. Jag tror inte ens Björn kommer ladda, han vet sin häst kvalitéer (stark o tuff) samt ser i startlistan vilka gasare han har omkring sig bakom vingen. Vi får se.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Mrmatteoo (+10) |
||
2013-08-13, 14:49 | #54 | |
[QUOTE=Hilding;266698]
Citat:
Infon i travronden är riktigt intressant om man tror att STQ kommer få ett tufft lopp.. någon strykning av hästarna 9,10,11 hade suttit fint! Har själv inte läst travronden ännu, men om dom tror så mycket på 12an så kan det vara en chansspik, ser ju onekligen rätt bra uT! |
||
2013-08-13, 15:01 | #55 | |
[QUOTE=alle;266704]
Citat:
2013-08-13, 15:10 | #56 | |
Citat:
Usel spik i mina ögon, det enda lilla som talar för den är att det är ett någorlunda jämnt lopp mellan en handfull hästar. Tror knappt mina ögon när jag ser att den är favorit |
||
2013-08-13, 15:12 | #57 |
|
|
2013-08-13, 15:18 | #58 |
Håller med, känns öppet. Men undrar om inte Takter kan trycka O.U.Glide till ledning. Lite inne på att dom innanför släpper. Första häst i loppet på det.
|
|
2013-08-13, 16:26 | #59 |
Det är inte många som tror på Rocky Winner i sista men han ska väl klara denna distansen eller? Pallplats kanske?
|
|
2013-08-13, 16:47 | #60 |
Nu ska vi inte jämföra bil och cykel, R.W blev enkelt slagen av J.B.K senast och även han är normalt sett chanslös att vinna mot detta gänget, tar Rocky 1 slant i detta lopp från spår 8 har han gjort ett bra lopp.
Seriöst andelsspel (V75 Tillsammans!) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1) |
|
2013-08-13, 16:50 | #61 |
För mig är Britt Hudson obegripligt lite streckad av de tidiga spelarna. Trodde hästen sett sitt bästa efter blek insats på Vaggeryd men de tre senaste har varit gamla Brittan igen. 4:a från mestadels dödens i stentufft gäng, fast med rubbet bakom Olivia Lavec((höll på knocka Takter) näst senast och plockade ner Canaka B.F plättlätt från dödens senast.
Given förstahäst för mig och eventuell chansspik då motståndet är betydligt svalare den här gången. Läget emot... Hästar med segerprocent som OU Glide har jag svårt för, speciellt som favorit...enda segern i år kom i ruskigt billigt gäng. En annan som känns intressant i omgången är Balticas Yahoo, mkt skrik på den sist men då valde Lennartsson 3:e invändigt och med trött rygg halvvarvet kvar så gick det inget bra...enklare emot denna gång men loppet känns lite svårbedömt med gamla kuskveteraner. |
|
2013-08-13, 16:59 | #62 | |
Citat:
Seriöst andelsspel (V75 Tillsammans!) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2013-08-13, 17:19 | #63 |
[QUOTE=putte64;266706]
Skulle jag inte sätta mina pengar på, dessurtom är dt ännu kvickare hästar utvändigt (6 och 7) = STQ får ALDRIG någon ledning! Och tror verkligen inte att dom släpper till henne heller.. nej, favorit i fara! Dock så finns chansen att hon krossar allt utvändigt, inte omöjligt! |
|
2013-08-13, 17:54 | #64 |
Min tanke är också att Jonny kör till spets. Vem vill svara? Och...Jonny är en bra spetskusk! Dessutom får man ett visst övertag, när man spikar i "öppna lopp" (under förutsättning att hästakraken vinner). Kommer att spika oavsett hur "usel spik" den än framstår för vissa. Första tanken är ofta den rätta...
|
|
2013-08-13, 18:57 | #65 |
O U Glide möter iof bara ston denna gång och inte världens tuffaste gäng men mitt intryck av henne är att hon helt enkelt inte är "spetsig" nog. Bli väldigt ofta en nästagångare då den gör rätt bra lopp utan att riktigt kunna sätta dit den. Är ingen tillfällighet att den bara vunnit 1 start sen den kom till Melander och det var i ett ännu sämre gäng än imorgon. Kanske räcker det till vinst med bra löpningsförlopp, brukar vara av yttersta vikt i stoloppen. Men tar nog rätt många i detta lopp. Finns några lägre streckade som inte direkt är chanslösa
Senast redigerad av NicklasJ den 2013-08-13 klockan 19:01. |
|
2013-08-13, 19:24 | #66 | |
Citat:
|
||
2013-08-13, 19:26 | #67 |
|
|
2013-08-13, 19:44 | #68 | |
Citat:
mijo14 (+5) |
||
2013-08-13, 19:53 | #69 |
|
|
2013-08-13, 19:54 | #70 |
Det hoppas jag för då kan man spika Britt.H alla dagar i veckan, att DD skulle runda detta fält från bakspår finns inte....0/13 säger sitt
Seriöst andelsspel (V75 Tillsammans!) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2013-08-13, 21:09 | #71 |
Manalapan har alltid en stark finish. Kan bli ett asbra platsodds på den.
|
|
2013-08-13, 21:53 | #72 |
Bästa spiken för tillfället känns som Magic Tonight i Avd-6 om man kollar vinstchans kontra streckprocent, håller den sig under 50% på strecken så spikar jag utan att blunda
Seriöst andelsspel (V75 Tillsammans!) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Friskus90 den 2013-08-13 klockan 21:54. |
|
2013-08-13, 23:05 | #73 |
Mitt klara tips och spik tills imorgon hittar vi avd 1. Många gamla rävar som ser detta som en rolig grej och inte bara tävling. Mitt tips är att att Olle släpper spets till Berglöv... Sen tror jag det blir att trolla bort ett varv och saken ska biff! Tror ingen av kuskarna vill sätta sig i dödens och trycka som en idiot för att sedan stå med dumluvan på om det inte håller. Havbergs Mimmi hela vägen!!
|
|
2013-08-14, 00:06 | #74 |
Guest
|
Johnny Takter vinner väldigt sällan som favorit... Större chans att han vinner med Canaka B.F.
Senast redigerad av robust den 2013-08-14 klockan 00:08. |
2013-08-14, 00:29 | #75 |
Guest
|
Avd1: Skräll
Avd2: En favorit Avd3: Skräll Avd4: Mittemellan Avd5: Skräll Avd6: En favorit AVd7: Mittemellan |
2013-08-14, 09:41 | #77 |
JORMA KONTIO:
CADDIE COMET Nurmos Timo, är en gedigen travare i bra form. Han gör bra insatser mest varje gång även om han inte vinner speciellt ofta numera. Han är startsnabb och från andraspåret bör vi få en fin resa. Tar men med tre, fyra hästar på V75-systemet är även han värd en markering. ASKENS VALENCIA Nurmos Timo, är ett toppsto som levererar bra insatser i varje start. Nu är motståndet stenhårt och tyvärr fick vi ett iskallt utgångsläge. Vi är utlämnade gentemot motståndarna och åttondespåret sänker förhoppningarna på förhand. Hon gör säkert ett bra lopp men vi behöver en del tur med positionerna om vi ska blanda oss i segerstriden. ABBORREN Nurmos Timo, är jämn och säker och hon kämpar på så gott hon kan i loppen. Den korta distansen är inget som gynnar henne men får vi ett hårt och jämnt tempo i loppet ökar hennes möjligheter till en framskjuten placering. Motståndet är tufft och det kan bli tufft att vinna. Jag är nöjd om hon slutar bland de tre, fyra främsta. CHELSEA BOKO Nurmos Timo, har gjort bra insatser i årets starter även om segrarna har uteblivit. Formkurvan pekar åt rätt håll och han vinner lopp inom kort. Vi har haft trista utgångslägen i årets starter och det fick vi även nu. Hittar 5 Indigious till ledningen kan han bli svårfångad men jag hoppas att vi kan ge denne en match om segern. GOING FOR GOLD ZAZ Nurmos Timo, återkom efter vila senast och han levererade en bra insats direkt. Jag gav honom en snäll resa i tredjepar invändigt och när vi hittade fritt över upploppet spurtade han piggt till en enkel seger. Nu är motståndet betydligt tuffare och jag tvivlar på att vi kan mäta oss med de bästa. Jag är nöjd om vi får med oss en del av den fina priskakan. |
|
2013-08-14, 09:45 | #78 |
Ska bli kul att se Mäster sätta dit Jaguar Broline ikväll. Snacka om kuskplus!! Ni säger att han inte kör lopp, ok, men han kör hästar varje dag. Flemming kontra Mäster, som att jämföra en cykel med en raket.
Måste ha med både Prussia och princess Grif också, tror ej STQ är klar. Massive Babe får bli spik också. On track Piraten? Love n Hate? Johnny B Kemp? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
benny28hbg (+3) |
|
2013-08-14, 09:57 | #79 |
New moon face blev struken.. bittert.. var ju min spik! Men det enorma loppet senast slet nog lite!!
|
|
2013-08-14, 10:10 | #80 |
Avd1 står det tror jag mellan Berlusconi , Balticas Yahoo & Jaguar Broline(bästa hästen)
|
|
2013-08-14, 10:13 | #81 |
|
|
2013-08-14, 10:33 | #82 |
Ger 2 st stenklara Haraldinho avd 2 kommer spurta ner allt juggle face och new line trycker i för hårt tempo sen blåser han förbi på upploppet... formen är på topp och kihlström är ett plus.. Massive babe avd 4 spika och vänd blad var lekstuga sist den var på valla 5e platsen senast fick den gå länge i fjärde spår den känns helt klar!
|
|
2013-08-14, 11:08 | #83 |
Britt är ju också bakspår! Digital Darling är snabbaste stoet i Sverige i år!!! Vann ett silverlopp på Mantorp på vassa 10,1 !!! Bryr mig som sagt inte om statistik
|
|
2013-08-14, 11:17 | #84 | |
Citat:
Men det kommer vi aldrig få veta.. |
||
2013-08-14, 11:25 | #85 |
Min genomarbetade och inlämnade rad!
1 2 4 5 7 (tror mest på Goop d.ä, som får loppet och saknar ringrost) 3 4 7 (ganska givet loppscenario Åke drar med Ludde utvändigt och örjan vinner) 1 2 3 5 (Dileva Käll loppets rysare - kanske SOS) 5 7 (säkert lås - vänd blad) 5 (Laxdasensäker vinnare...SoS) 2 5 8 9 (varnar för Chelsea Boko - stallets form uppåt) 9 (blåser förbi...och segershow av finnen) 4B0C 74A8 5863 0945 LYCKA TILL! |
|
2013-08-14, 11:36 | #86 |
Sharpest
|
Undra vad Travkungen har för drag idag? *s*
Här kommer ett andelssystem på 10 jag gjort, har själv en andel utav denna. Spiklöst! 1,3,4,5,7 3,7,8 2,6 5,6,7 2,3,4,5,9,10 2,5,8 2,7,12 |
2013-08-14, 11:47 | #87 | |
Citat:
|
||
2013-08-14, 11:48 | #88 |
Bättre enligt mig att ta ställning i minst 1 lopp och spika, för att få betydligt fler hästar på lappen för samma pengar. I princip omöjligt att fånga in kantstrecken på så få hästar.
Spelar lätt 1*12 före 2*6, men som sagt alla blir saliga på sin tro:-) Säger det igen, Mäster vinner idag, bästa hästen och överlägsen kusk. Nästan så man vill se honom sitta i dödens och blänga lite barskt. Jobba STIG! |
|
2013-08-14, 11:49 | #89 | |
Citat:
|
||
2013-08-14, 12:42 | #90 | |
Citat:
Ludde kör gunga med mindre osäkra hästar än denna... |
||
2013-08-14, 12:48 | #92 |
|
|
2013-08-14, 12:57 | #93 |
|
|
2013-08-14, 13:11 | #94 |
Du kan ha rätt...känns som att Dileva Käll är ett bortkastat streck (Twitter) och borde såklart valt Piraten istället. Lätt att vara efterklok!
|
|
2013-08-14, 13:19 | #95 |
|
|
2013-08-14, 13:38 | #96 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644Fighting 2013/2014 Stats: 40 - 92 - 6 ROI: 101.06% Vinstprocent: 30.30% |
Har aldrig lirat på hästar någonsin och ska till solvalla med polare ikväll. Är det bättre att betta där på plats eller ska jag dra allt online?
2013-08-14, 13:39 | #97 |
Sharpest
|
|
2013-08-14, 13:57 | #98 | |
Citat:
Sorry, kunde inte låta bli |
||
2013-08-14, 14:08 | #99 |
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 39 V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar 1 1, 5, 7 2 3 New Line* 3 2 Save the Quick* 4 5, 7 5 5, 9, 11 6 2 Magic Tonight 7 7 Panne de Moteur Vadet gäller startnummer 18 rader x 10 x 0,50 kr Totalt: 90,00 kr Kvittonummer: EF28 3E84 xxxx xxxx Vill bara lämna in den här innan mycket om och men. Sen blir det ett vanligt senare också |
2013-08-14, 14:09 | #100 |
Inte lätt att hitta vettiga spikar idag.. Lutar åt att spika Avd 2 - New Line och/eller Avd 1 - Jaguar Broline / Avd - 3 Save The Quick.. Beslutsångest!
|
|
2013-08-14, 14:31 | #101 |
V75-1: 7 JAGUAR BROLINE (2.1)
V75-2: 3.4.5.6.7 (8.2) V75-3: 2.3.10.11.12 (6.5) V75-4: 1.2.3.5.6.7 (8.7) V75-5: 5.7.11.12 (3.9) V75-6: 2 MAGIC TONIGHT (5.8) V75-7: 1 OCCHIONE JET (7.9) 600 RADER /SPALATO |
|
2013-08-14, 14:39 | #102 |
BJÖRN VANN JU MED BERLUSCONI FRÅN JUST SPÅR ETT,SAMMA IGEN? NU MED OLLE BARA ...
|
|
2013-08-14, 14:40 | #103 |
2013-08-14, 14:42 | #104 |
Betta online, det är oftast högre odds.
2013-08-14, 15:36 | #105 |
Tror inte det är läge att krångla till det. Bra hästar med bra lägen vinner jämna lopp.
Spik på Save the Quick och Magic Tonight således. Låser 4:e på de två bästa hästarna samt den med vassast spurt (Rufoli lung). 1,2,4,5,7A 2,3,4,5,6B,7,8 2 5,6,7 1,3,5A,6,7,9,10,11,12 2 1,2,7B,9,12 1-2 A 1-2 B |
|
2013-08-14, 15:59 | #106 |
Nu är det dags dra till sumpan och sänka lite
Investeringen på STQ klar
2013-08-14, 16:07 | #107 |
|
|
2013-08-14, 16:07 | #108 |
Kung Åkes LOVE N'HATE kan vara en rolig spik men måste ha med PRINCESS WINE
|
|
2013-08-14, 16:34 | #109 |
Jag spikade Princess wine och Save the Quick.
Tror att det börjar med 2st 7 or men garderade båda. |
|
2013-08-14, 16:37 | #110 |
Sharp$: 1613Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Vad tror ni om andra? vem vill svara ludde när han kommer farandes? körs new line till spets?
2013-08-14, 16:50 | #111 |
Jag slösar aldrig streck på lufisken när han startar på valla
|
|
2013-08-14, 16:52 | #112 |
Ångrar bittert att jag inte tog med 12 Princess Grif med Örjan...FAAAAAN! Missade den totalt...
|
|
2013-08-14, 16:52 | #113 |
v75 system
V75
V75 BANE 14.08.2013 V75-1: 7 V75-2: 3 V75-3: 2,3,6,8,10,11,12 V75-4: 1,2,5,6,7 V75-5: 1,2,3,4,5,7,9,10,11 V75-6: 1,2,5,8,9 V75-7: 2 Beløb pr. række: Antal rækker: TOTAL: 0,50 kr. 1575 787,50 kr. Udbydes af Danske Lotteri Spil A/ |
|
2013-08-14, 17:02 | #114 |
Solvalla 39 2013-08-14 V75
Avd Ordinarie 1 5 7 2 3 5 6 3 2 6 11 12 4 7 5 3 5 7 9 11 6 2 5 8 7 1 7 9 12 1440 rader * 1 * 0,50 kr = 720,00 kr 2013 0940 948A 5421 8105 14 augusti 2013
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. __________________________________________________ __________________ Om man gör som man alltid har gjort så kommer resultatet alltid att bli det samma |
|
2013-08-14, 17:05 | #115 |
FACIT
Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 39 Avd Ordinarie hästar 1 1, 4, 7 2 3, 4 3 2, 7, 12 4 3, 5 5 5, 11 6 2 Magic Tonight 7 1, 2, 9 Vadet gäller startnummer 216 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 108,00 kr |
|
2013-08-14, 17:14 | #116 |
Sleepy bulldog, 65 kr styck
Gör inget när 5000 ger vinst
2013-08-14, 17:18 | #117 |
Underbart god Öl!!!
putte64 (+100) |
|
2013-08-14, 17:25 | #118 |
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 39 Avd Ordinarie hästar 1 4 Balticas Yahoo 2 2, 3, 4, 5, 6, 7 3 2 Save the Quick* 4 1, 2, 6 5 2, 5, 6, 8, 12 6 1, 5, 9 7 11 Opitergium Vadet gäller startnummer 270 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 135,00 kr |
|
2013-08-14, 17:51 | #120 |
Avd Ordinarie hästar
1 1, 5, 6, 7 2 2, 3 3 2 Save the Quick* 4 5, 6, 7 5 9 Love n'Hate 6 1, 2, 5, 8 7 1, 2, 6, 9, 12 240 spänn Avd Ordinarie hästar 1 5, 7 2 2, 3 3 2, 11 4 5 Rosemary Gar* 5 3, 9, 12 6 1, 2, 5, 8, 9 7 2 Owen's Club* 60 spänn |
|
2013-08-14, 17:51 | #121 |
Tror att On Track Piraten är bästa chansspiken
Såg honom senast på Rättvik där jag tyckte han imponerade och var klart uppåt. Nu är distansen bättre och jag tror att han går på sista bortre och tar över ledningen inför sista kurvan och vinner med 1 längd. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tobbev75 (+10) |
|
2013-08-14, 17:52 | #122 |
Spiken: Magic Night har en skräddarsyd uppgift från detta perfekta läge. Runt om som senast? Toppchans!
Dragen: Balticas Yahoo - börjar närma sig formen.... Juggle Face - Humörs häst vinner om han har en bra dag..... Drilbit ås är i knallform, tar många upploppet ned..... Lattitud Broline blir hästen att slå om hon kan hålla spets Bedövaren: OPITERGIUM gick starkt i dödens på Edward ale senast, Ludde har smygform i stallet med tempo och ryggar fram till upploppet kan denna stänkare sänka många spelare till slut.. God tur! |
|
2013-08-14, 17:55 | #123 |
Ser att Panne De Moteur ska gå med skor, någon som har hört Hultman uttala sig om detta. Tänkte i förstaläget spika ekipaget, men nu...? Normalt går han ju barfota.
|
|
2013-08-14, 17:58 | #124 |
Banned
|
Testar en V4
Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla, omg. 46 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar 1 4, 5, 7, 9 2 10 Fortune Again 3 1, 2, 4, 6, 7, 8, 12 4 2, 10, 11, 13, 14 Vadet gäller startnummer 140 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 280,00 kr Kvittonummer: 694C BC40 xxxx xxxx |
2013-08-14, 17:59 | #125 | |
Citat:
Panne De Monteur är kanske snäppet bättre, men hamnar långt ut vilket jag tror blir till Occhione jets fördel. |
||
2013-08-14, 18:05 | #126 |
Nej, det är inget anmält på honom.. det står (cc), alltså i parentes, Vilket betyder att hultman inte anmält skoinfon än! Så det kommer till 97% bli barfota!
Gasellen (+10) |
|
2013-08-14, 18:15 | #127 |
Save the Quick, New Line och Massive Babe. Sen går det ju inte att missa!
2013-08-14, 18:17 | #128 |
|
|
2013-08-14, 18:20 | #129 |
|
|
2013-08-14, 18:23 | #130 |
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla, omg. 46 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar 1 5 Ekets Patrik 2 5 Noa Star 3 1, 2, 4, 6, 7, 8, 12 4 2, 10, 11, 12, 13, 14 Vadet gäller startnummer 42 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 84,00 kr Kvittonummer: 4F48 3468 xxxx xxxx |
2013-08-14, 18:25 | #131 | |
Citat:
2013-08-14, 18:25 | #132 |
Stå blankt på Stig H!
Det er længe siden man har kunnet stå ugarderet på legendariske Stig H. Johansson i et V75-spil. Men den mulighed får man onsdag på Solvalla, hvor der i stedet for V86-spil, denne gang afvikles et ekstra V75-spil, med godt og vel den dobbelte omsætning. Af Dennis Madsen V75-spillet starter med ”veteran”-løbet Ahlsell Legends, som lidt overraskende har fået plads indenfor V75-spillet. Heldigvis er der et godt bud på en ugarderet her, i form af 7 Jaguar Broline, der var fin i sit come-back senest ved en sikker sejr på Solvalla. Tilbage i marts galopperede hesten en sejr bort på netop Solvalla, men virkede altså fin efter pause. Flemming Jensens heste plejer dog at forbedre sig kontinuerligt efter sådan en pause og det faktum, at træneren har været tidligt ude og booke Stig H. Johansson til køreturen er en styrkende faktor. I et felt, hvor de mange af kuskene har stoppet karrieren, er Stig H. et blændende valg, da han stadig er meget aktiv i det daglige i sin stald og tillige kører prøveløb, så mon det gamle koryfæ har glemt hvordan man kontrollerer et løb fra dødens? En position det meget vel kan blive til her. Der er en vis chance for at blive sluppet til spids, men Jaguar Broline har god chance fra de fleste postioner i løbet. Stig H. i jubilæumspokalen? Også i Jubilæumspokalen (V75-7) med en million til vinderen har Stig H. Johansson en god chance for at hjemtage sejren. Således træner han 1 Occhione Jet der er lidt af en herre med et eget humør, og han kan komme til at tage lidt for hårdt i undervejs. Han leverede dog en årsdebut med mersmag senest, hvor han enkelt besejrede gode 5-åringer og det efter et løb, hvor han så ud til at være mere afbalanceret og kørbar end tidligere. Fra andet par udvendigt satte Erik Adielsson angrebet ind med 700 meter igen og var hurtigt fremme i spids. I nærmest ukørt stil vandt han via 09,7 de sidste 700 meter. Normalt ville Occhione Jet være et oplagt vinderbud i Jubilæumspokalen, men der er så mange fine heste med i løbet, at man nærmest træder nogle over tæerne ved ikke at sætte dem på forslaget. 7 Panne de Moteur var forbedret senest og beviste at han ikke har glemt at åbne, men spor 7 er langt ude på vingen, så hvor havner han? 2 Owen’s Club vandt Sweden Cup og gik et strålende løb i Hugo Åbergs Memorial senest, hvor den fik lov til at gå i dødens på Commander Crowe. Disse tre heste har fordel af sporene i forhold til fire gode heste fra bagspor. Her tages én med på forslaget og det er 9 Edward Ale, som trods alt kan havne fornuftigt til her. Han er et lidt ubeskrevet blad, da han ikke har set tom ud ved sine nederlag og sejrene bare er blevet taget legende let. Derfor skal han ses som en joker i løbet. Fransk bedst blandt hopperne? Som altid er EM for hopper (V75-3) et brag af et løb og der mangler vel blot et godt dansk bud på sejren for at gøre det fuldendt. De franske hopper 2 Save the Quick og 12 Princess Grif virker som de bedste heste i feltet og her afgør alder og spor helt klart til Save the Quicks fordel. Hun er vant til at møde de bedste hingste heroppe og gik strålende i Malmö Stads Pris senest på Jägersro. Denne distance passer sikkert bedre og er jo distancen, hvor hun i fjor var på målfotoet i UET Trotting Masters, men måtte bide i det sure æble overfor Sebastian K. I fjor var Save the Quick desuden anden i netop dette løb, mod en Tamla Celeber, der virkelig var på toppen for dagen. Her er modstanden lidt enklere end den Save the Quick er vant til og selv om gode hopper truer, bliver det et bud på en ugarderet. Skal man lede efter fiduser, så er det værd at se op for 4 Mermaid Ås, der afsluttede med masser af kræfter i behold senest på Åbergs-dagen. Luddes bedste? Der kan dukke en rigtig kanon op i V75-4, der er et sprinterløb for de 3-årige. Her er der gensyn med Lutfi Kolgjinis 4 New Moon Face som imponerede stort på Åby senest, ved bare at bombe til spids og føre i et stenhårdt tempo hele vejen. I vindercirklen efter løbet udtalte Kolgjini, at det er en af de bedste heste han har haft i karrieren. Det vil sige i kategori med Going Kronos, Raja Mirchi, Viking Kronos og den liga. Det er store ord og måske også for store ord, men måden New Moon Face gjorde det på var imponerende, og så kan man godt gennem fingre med de mange galopper, som hesten også har haft. Rygtet om den fine Kolgjini-hest er nok også nået til Solvalla og der er sikkert mange der er tilfreds med ryggen på New Moon Face som kan blive sluppet til spids her. Ikke mindst fordi en hest som 7 Massive Babe har fået et udvendigt spor og dermed kan få svært ved at nå svinget før Kolgjini. Derudover kan man så sige, at New Moon Face ikke behøver at være en ny fix-stjerne for at kunne vinde dette løb, mindre kan også gøre det og en præstation som den på Åby gør ham svær at besejre her. Dagens øvrige løb I V75-2 ser 3 New Line ud til at blive favorit, men det er måske ikke helt fair mod hesten, som virkelig kastes for løverne her. Opgaven med autostart mod jævnbyrdige heste er helt anderledes, end hvad han er vant til og han virker blot som en af flere her. Italienske 5 Marlon O.M. er faktisk lidt interessant i dette løb. I Sweden Cup galopperede han godt nok i slutfasen, men det var ikke fordi hesten er usikker af sig, men snarere fordi kusken var nødt til at køre meget tæt for at komme til finalen. Der var kræfter sparet da galoppen kom med 100 meter igen og indsatsen var fuldt godkendt. Siden har han faktisk gået fint i både Östersund og Boden uden at få noget ud af det. I Östersund trak han modstanderne frem i tredje spor den sidste omgang og i Boden valgte man så at blive siddende i andet par udvendigt, da angrebene kom på sidste langside. Det betød at han blev bakket ”ud af banen” af en træt dødens-hest og så var den dag ødelagt. Er det tid til lidt held nu? 7 Juggle Face skal også med på kuponen, da det er en hest, som er kraftigt på vej op i form, hvilket han viste med andenpladsen senest i Malmö Stads Pris. 1 Yellow Eden har perfekte forudsætninger her, og kan med et godt rygløb overraske. 4 Haraldinho har god form, men derimod ikke fordel af distancen. Nu har han dog et godt startspor og skal ikke helt afskrives. Sidste hest på kuponen bliver 6 On Track Piraten der har vist god form og som nu kuskeforstærkes igen med Daniel Olsson. On Track Piraten er desuden en hest, som ikke har de mindste problemer med distancen. Med tre sikre undervejs er der naturligvis råd til at lukke en afdeling og det bliver denne uge V75-5 som ser ud som den sværeste af de 7 afdelinger. Bagsporshestene 9 Love N’Hate, 11 Britt Hudson og 12 Digital Darling er alle kapable, men der er netop tale om bagspor og derfor skal der garderes. Er man tvunget til at gå tyndt, så er det disse tre heste samt finske 7 Pandora Girl man bør sætte først på bon’en. I V75-6 er der revanchemøde fra Åbergs-dagen mellem 1 Beer Summit og 2 Magic Tonight. Her fejlbedømte Ulf Ohlsson sin hest og slap føringen med Beer Summit, som faktisk allerede i USA havde vist sig som en bedre hest end Magic Tonight. Det endte med at Beer Summit ikke fik frit løb før løbet var overstået. Begge heste har kanonform og skal med på kuponen, men nu er der tale om 2140 meter og det er ofte lidt ukendt territorium for de amerikanske heste. Værst imod er helt sikkert 5 Indigious som viste god form på Eskilstuna senest og også så ud til at have fordel af 2140 meter, fremfor de 1609 meter i Halmstads sprintermester. Man kan heller ikke udelukke 8 Digital Ink. Sporet er naturligvis ikke det bedste, men bliver der kørt lidt til, så kan det måske løse sig. Normalt bør man jo have en hest som 9 Chelsea Boko med på kuponen, men den skuffede stort senest efter en perfekt rejse og han må vise mere før man skal tro på ham igen. Derimod får 6 Nothing But Class plads på kuponen efter en glimrende præstation på Åbergs-dagen, hvor det blot var positionerne undervejs der fældede ham. Hesten har topform, selv om resultaterne måske ikke vidner om det. V75-forslag: 1.afd.: 7 Jaguar Broline 2.afd.: 1-3-4-5-6-7 3.afd.: 2 Save the Quick 4.afd.: 4 New Moon Face 5.afd.: Alle 12 6.afd.: 1-2-5-6-8 7.afd.: 1-2-7-9 1.200 rækker = 600 kroner. Den bedste ugarderede 5. løb: 7 Jaguar Broline – Topform, også chance fra dødens. Supplerende ugarderet 9. løb: 2 Save the Quick – Er bare bedst! Supplerende ugarderet 10. løb: 4 New Moon Face – Uhyggelig fin 3-åring |
|
2013-08-14, 18:26 | #133 |
Dagens bästa vinnare o i formkurva spik rakt upp!! Nr. 7 JUGGLE FACE !! Caddie spetsar släpper till Ludde, hästen att slå. För min del AVSLAG på favoriten New Line! Ej startat på 2 mån. Tränat på efter festingbett/feber som vanligt.
SPIK 7 stark som få.. |
|
2013-08-14, 18:27 | #134 |
Banned
|
|
2013-08-14, 18:27 | #135 |
Är det någon som fortf inte fattar vilken ruskig lus Gaio Crown är???? haha..... helt otrolig lus.....
2013-08-14, 18:29 | #136 |
In på sju chanslösa nu och ge ditt bidrag!
2013-08-14, 18:42 | #137 |
Hutman har anmält utan skor på Panne De Moteur
|
|
2013-08-14, 18:51 | #138 |
1: 2,5
2: 3,4,6,7 3: 2 4: 7 5: 11,12 6: 2,8 7: 1,2,3,7,9,11,12 Lycka till! |
|
2013-08-14, 19:04 | #139 |
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 39 Avd Ordinarie hästar 1 1, 7, 9 2 3, 4, 6 3 2, 10, 12 4 5, 7 5 3, 10, 11 6 5, 8, 9 7 7 Panne de Moteur Vadet gäller startnummer 486 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 243,00 kr Lycka till allihopa! |
|
2013-08-14, 19:13 | #140 |
Lämnar inte in någon rad alls så räkna med att jag är helt rätt på det idag, bara att rygga! Hajar inte varför Dubois är så tappad på strecken i första och Perfectly Enough i sista är också en gåta...
4,5,6,7 3,4,7 2 5,7 Alla 1,2,3,5,8 1,5,7 Minst 2 max 3 streckfavoriter
2013-08-14, 19:18 | #141 |
Vilken sida på webben är det nu som samlar allas tips från tidningar och osv
|
|
2013-08-14, 19:22 | #142 | |
Citat:
|
||
2013-08-14, 19:29 | #143 |
V75-1: 5.7 (4.1)
V75-2: 3.5.6 (7.4) V75-3: 2.6.11.12 (1.3) V75-4: 1.2.5.6.7 (3.8) V75-5: 11 BRITT HUDSON (9.3) V75-6: 1.2.8 (5.9) V75-7: 1.2.7.9.12 (3.11) 1800 RADER / BOLAGSSPEL 6 PERS mall SS |
|
2013-08-14, 19:30 | #144 |
V75 Solvalla Omg 39,
2013-08-14 Ordinarie Reserver V75-1 4, 5, 7 V75-2 3, 4, 5, 6, 7 V75-3 2, 3, 6, 10, 11, 12 V75-4 7 V75-5 9, 10, 11 V75-6 2 V75-7 7, 9 540 rader x 1 x 0,50 kr = 270,00 kr TSN: 4B22 xxxx xxxx 8945 |
|
2013-08-14, 19:31 | #145 |
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 39 Avd Ordinarie hästar 1 7 Jaguar Broline 2 3, 4, 5, 6, 7 3 2, 11, 12 4 7 Massive Babe* 5 5, 11 6 5, 8, 9 7 1, 2, 7 Vadet gäller startnummer 270 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 135,00 kr |
|
2013-08-14, 19:31 | #146 | |
Registrerat spel
7 Jaguar Broline 3, 4, 5, 6, 7 1, 2, 3, 10, 11, 12 7 Massive Babe* 1, 3, 5, 7, 9, 10, 11, 12 2 Magic Tonight 1, 2, 3, 5, 7, 9, 12 840,00 kr
2013-08-14, 19:31 | #147 |
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 39 Avd Ordinarie hästar 1 4, 5, 6, 7 2 3, 4, 5, 6, 7, 8 3 2 Save the Quick* 4 7 Massive Babe* 5 1, 3, 4, 5, 7, 9, 11 6 1 Beer Summit 7 1, 2, 6, 7, 9, 12 Vadet gäller startnummer 1 008 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 504,00 kr Kvittonummer: 4DE6 300C xxxx xxxx Chans spikar i avd 6. Och en Harry Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla Spelform: V75 Harry Boy, omg. 39 Avd Ordinarie hästar 1 7 Jaguar Broline 2 3, 4, 5, 6, 7 3 12 Princess Grif* 4 2, 3, 5, 7 5 5, 9 6 1, 2, 3, 8, 9 7 7 Panne de Moteur Vadet gäller startnummer 200 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 100,00 kr Kvittonummer: 2D86 1482 xxxx xxxx Senast redigerad av trance_error den 2013-08-14 klockan 19:33. |
2013-08-14, 19:34 | #148 |
Avd Ordinarie Reserver 1 7 2 4 5 6 7 3 2 4 7 5 1 3 4 5 7 9 10 11 12 6 2 5 8 9 7 1 2 3 7 9 11 12 1008 rader * 1 * 0,50 kr = 504,00 kr 2013 2B22 9808 9CE1 8141 14 augusti 2013 |
|
2013-08-14, 19:35 | #149 |
Lysande comeback av Thomas Nilsson... Ramla ur sulkyn, framlänges, strax innan start..!
sandro (+5) |
|
2013-08-14, 19:37 | #150 |
Avd Ordinarie Reserver 1 7 2 3 3 2 3 5 4 7 5 1 3 4 5 7 8 9 10 12 6 1 2 4 8 9 10 7 1 6 7 9 11 12 972 rader * 1 * 0,50 kr = 486,00 kr 2013 0D0A 50C8 BA61 XXXX 14 augusti 2013 |
|
2013-08-14, 19:38 | #151 | |
Jaguar Broline
2013-08-14, 19:38 | #152 |
Banned
|
Tack för Jeppas Hugo Stekel
Tog med den i sista stund. |
2013-08-14, 19:44 | #153 |
|
|
2013-08-14, 19:56 | #154 |
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla, omg. 46 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar 1 5 Ekets Patrik 2 5 Noa Star 3 12 Kentucky Love 4 7, 10 Vadet gäller startnummer 2 rader x 5 x 2,00 kr Totalt: 20,00 kr Kvittonummer: 8764 B208 3C47 8141 Den va ju lite tung... |
|
2013-08-14, 19:57 | #155 |
Hoppas det ger något i slutet av omgången också då! Om strecken var lockande var det inget mot vinnaroddset till slut heller. Men har man bestämt sig för att stå över allt spel för omgången är det bara att vara nöjd över att i alla fall ha lite tipsform.
2013-08-14, 19:58 | #156 |
Haraldinho het som en spus
2013-08-14, 19:59 | #157 |
Mycket klantskallar där ute idag...
2013-08-14, 20:05 | #158 |
|
|
2013-08-14, 20:08 | #159 |
|
|
2013-08-14, 20:10 | #161 |
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla, omg. 46 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 2 Save the Quick* 2 7 Massive Babe* 3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 4 1, 2, 3, 5, 8 5 1, 5, 7 Vadet gäller startnummer 180 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 180,00 kr Kvittonummer: 2F8A 5C8A xxxx xxxx |
2013-08-14, 20:15 | #162 | |
Citat:
2013-08-14, 20:18 | #163 |
Hon aer sjukt din ut
2013-08-14, 20:19 | #164 |
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla, omg. 46 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 2, 3, 11, 12 2 5, 7 3 5, 9, 11 4 1, 2, 3, 5, 8 5 7 Panne de Moteur Vadet gäller startnummer 120 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 120,00 kr Kvittonummer: 4D08 9248 xxxx xxxx |
2013-08-14, 20:21 | #165 |
Spännande med Dileva idag!
2013-08-14, 20:25 | #166 |
Banned
|
Grym häst save the quick
|
2013-08-14, 20:25 | #167 |
Första BG, helvete vad han får dem att gå! Jävligt bra häst också då men vettefan om det hållit om någon annan suttit upp.
2013-08-14, 20:26 | #168 |
|
|
2013-08-14, 20:28 | #169 |
De ebklaste 5000 jag spelat
Hur mycket kan jag berätta
2013-08-14, 20:29 | #170 |
|
|
2013-08-14, 20:35 | #171 |
var ju klart när startlistan kom ut!!! grattis!!
2013-08-14, 20:35 | #172 |
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla, omg. 46 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 2 Save the Quick* 2 7, 8 3 5, 6, 7, 11 4 2, 3, 5, 8 5 2, 5, 7 Vadet gäller startnummer 96 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 96,00 kr Kvittonummer: 6D84 9AAA 1CE5 xxxx |
|
2013-08-14, 20:46 | #173 |
Finnen... vilken kusk.... ville han döda hästen i vingen eller...
2013-08-14, 20:50 | #174 |
Var spets-och-slut-hästen för bra eller kördes Massive Babe onödigt passivt?
Lindbloms sladdande i dödens gjorde det inte lättare för favoriten. |
|
2013-08-14, 21:01 | #175 |
finnen deltog aldrig det var felet...
2013-08-14, 21:06 | #176 |
Banned
|
Nu tror jag inte att Beer Summit vinner, men vore jävligt synd att torska på den raden i avd 4 hehehe
Avd Ordinarie hästar 1 4, 5, 6, 7 2 3, 4, 5, 6, 7, 8 3 2 Save the Quick* 4 7 Massive Babe* 5 1, 3, 4, 5, 7, 9, 11 6 1 Beer Summit 7 1, 2, 6, 7, 9, 12 |
2013-08-14, 21:07 | #177 |
|
|
2013-08-14, 21:09 | #178 |
DD 9-9 dagens bästa spel...dags att kliva in!!
2013-08-14, 21:11 | #180 |
2013-08-14, 21:12 | #181 |
Ofta en X-X-komb på DD är ett bra spel. Speciellt med två bakspårshästar med tanke på jävla snabb banan är för dagen. Sluta trolla nu, tycker synd om stackarna som inte vet bättre än att lyssna på dig.
2013-08-14, 21:14 | #182 |
Är det inte dåligt värde på v75an sitter alla kvar på spikar?
|
|
2013-08-14, 21:18 | #183 |
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla Spelform: Dagens Dubbel, omg. 451 Avd Ordinarie hästar 1 1, 8 2 7 Panne de Moteur Vadet gäller startnummer 2 x 50,00 kr Totalt: 100,00 kr Kvittonummer: 050C 1C02 xxxx xxxx Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla Spelform: Dagens Dubbel, omg. 451 Avd Ordinarie hästar 1 2 Magic Tonight 2 7 Panne de Moteur Vadet gäller startnummer 1 x 100,00 kr Totalt: 100,00 kr Kvittonummer: 4588 1402 xxxx xxxx |
2013-08-14, 21:18 | #184 |
Väldigt många system sett till omsättningen, kan nog hända att det sitter ett stort reducerat system som är väldigt rätt på det och har många av de kvarvarande rätta raderna.
2013-08-14, 21:20 | #185 |
ingen behöver lyssna.... jag bara säger hur klart det är..... skiter i dubbelnummer... helt klart!!!!!!!!! helt nöjd med oddset!skriv en bättre själv då!
2013-08-14, 21:21 | #186 |
rak dubbel: 1-11
fattar inte att opitergium är så bortglömd. fått stygga lopp |
|
2013-08-14, 21:27 | #188 |
enkelt....jorma leker när de andra inte kan körs.... nu sjöar vi ingves!!!!
2013-08-14, 21:27 | #189 |
Fan vad äcklad man blir.. Spikat Ink på allt och torskar bara mot en smygkörd.. 8 hästar i sista... Fyfan...
Vad sysslade rikspuckot Kihlström med? Maken till bortkörning får man ju söka efter. Jävla idiot. Senast redigerad av sigh den 2013-08-14 klockan 21:30. |
|
2013-08-14, 21:29 | #190 |
stekel tycker 30 gånger på DD 9-9 är uselt haha.....bara sjööööööööööööööööööööööa!
2013-08-14, 21:32 | #191 |
CHELSEA BOKO vinner med knackit trav ser ut som det är något som stör hästen men kul att den är tillbaka som vinnare man ser att dom amrekanska hästarna är sprinters.
|
|
2013-08-14, 21:32 | #192 |
På samma sätt som Ludde alltid ger rygg ledaren chansen så ger Melander alltid andra ytter smörlopp.
|
|
2013-08-14, 21:34 | #193 | |
Citat:
För att tala das-språk så du förstår: Det fattar ju alla. Din "penna". Vad blir det med de oerhört konstiga förlolämpningarna förresten?
2013-08-14, 21:36 | #194 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
nu va ju digital makalöst bra, men man kan ju undra varför han inte lägger sej iaf halvlugn i dödens. med så många bra hästar i loppet behöver man ju inte vara Einstein för att fatta att han blir avslagen av ngn bakifrån genom att tokpressa i dödens hela loppet.
|
2013-08-14, 21:38 | #195 |
|
|
2013-08-14, 21:40 | #196 |
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla, omg. 46 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 2 Save the Quick* 2 5, 7 3 3, 4, 10 4 2 Magic Tonight 5 1 Occhione Jet* Vadet gäller startnummer 6 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 6,00 kr Kvittonummer: 89A2 F88E 9A87 8101 Kunde gått men en usel spik i fjärde. Kul att jag inte läser distansen på loppet utan tror det är kort Heja mig! |
2013-08-14, 21:41 | #197 |
Han verkar vara avis......snyggt lir om dt går vägen.....dt är ett högt odds för att vara dubbelslag.....min kompis får sex rätt om nian vinner i sista.......själv får jag 4 st femmor om hästarna 1,12 vinner (harry-boy-kupong ; som jag INTE la ut härinne på forumet ; hmm trodde inte på dt! ; harry kan vara vass ibland! Lycka till Laxen!
|
|
2013-08-14, 21:42 | #198 |
knalla 3spår och var 3 imål hemskt dålig favorit va???skulle inte tro det precis
|
|
2013-08-14, 21:44 | #199 | |
Banned
|
Citat:
Om oddset är högt eller lågt för dubbelslag kan man inte bara avgöra så utan att ta hänsyn till vilka hästar det är. Så slicka mindre röv va Att laxen sen är bra på hästar är en annan femma... |
|
2013-08-14, 21:47 | #200 |
Banned
|
Kan någon förklara hur fasiken recation kunde stå i 25 i odds? Såg ingen loppet den gjorde i maj eller? Jag har den på två hästar på V75 och tre på V5 (litet system) och det är min förstahäst! Att jag bara slagit av öronen från vinnarspel är ju otroligt! 25!!!! Hade den get 15 hade det varit alldeles för hägt!
|
2013-08-14, 21:47 | #201 | |
Citat:
|
||
2013-08-14, 21:53 | #203 |
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla, omg. 46 Spelform: V3 Avd Ordinarie hästar 1 7 Panne de Moteur 2 1, 3, 7, 11 3 8 Ruhuna Tea Vadet gäller startnummer 4 rader x 3 x 10,00 kr Totalt: 120,00 kr Kvittonummer: 092A 9A02 xxxx xxxx |
2013-08-14, 21:54 | #204 |
usch ingves....
2013-08-14, 21:55 | #205 |
|
|
2013-08-14, 21:55 | #206 |
Hahahaa
Arbeta på
2013-08-14, 21:59 | #207 |
|
|
2013-08-14, 22:12 | #208 |
fan va korkad man är nu efterhand spikar två från spår sju blir så trött på mig själv särskilt i avd 4 när erik har ett bättre spår en finnen i ett två hästars lopp ska man spika den som har det bästa spåret att man aldrig lär sig.
|
|
2013-08-14, 22:31 | #209 |
Avd Ordinarie 1 1 2 5 6 2 2 5 6 3 2 4 5 5 4 5 6 7 12 6 1 2 7 1 2 4 7 480 rader * 1 * 0,50 kr = 240,00 kr 2013 2DC0 1202 BA25 8901 14 augusti 2013 Utbetalning: 5 716,00 kr |
|
2013-08-14, 22:45 | #210 |
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla, omg. 46 Spelform: V3 Avd Ordinarie hästar 1 7 Panne de Moteur 2 1, 3, 7, 11 3 8 Ruhuna Tea Vadet gäller startnummer 4 rader x 3 x 10,00 kr Totalt: 120,00 kr Kvittonummer: 092A 9A02 D6A1 8145 Utbetalt: 939,00 kr Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Solvalla, omg. 46 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar 1 5 Ekets Patrik 2 5 Noa Star 3 1, 2, 4, 6, 7, 8, 12 4 2, 10, 11, 12, 13, 14 Vadet gäller startnummer 42 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 84,00 kr Kvittonummer: 4F48 3468 3C61 8145 Utbetalt: 739,00 kr Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Charlottenlun, omg. 18 Lopp: 5 Spelform: Vinnare Hästar: 10 Rebus (DK) Vadet gäller startnummer 1 x 500,00 kr Totalt: 500,00 kr Kvittonummer: 8B00 1C20 D221 0941 Utbetalt: 905,00 kr Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-08-14 Bana: Charlottenlun, omg. 18 Lopp: 6 Spelform: Tvilling Hästar: 1, 2, 4, 5, 8, 9, 10 U-hästar: 12 Provst Meyer (DK) Vadet gäller startnummer 7 x 5,00 kr Totalt: 35,00 kr Kvittonummer: 0B60 182C D661 0141 Utbetalt: 840,00 kr Lite små vinster vart det iaf Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
JANNE48 (+10) |
2013-08-14, 22:53 | #211 |
Fem laxar är man n öjd med
2013-08-15, 11:13 | #212 |
Guest
|
7 rätt igår.
clarund (+7) |
2013-08-15, 19:04 | #213 |
Haha Grattis Verner !
Som vi(jag) sa, "klaraste vinnaren i mannaminne" 1,54 på plats var ju för övrigt magiskt även om jag bara lirade vinnare Men ändå sur att du hissade den här på Sharps innan nätoddsen kom, för en inte så stor spelare som mig går det ju att lira hos dem än så länge. |
|
2013-08-15, 19:08 | #214 |
|
|
2013-08-15, 19:15 | #215 |
|
|
2013-08-15, 19:36 | #216 | |
Citat:
Nu laddar vi för sundsvall open trot 4 man drar 0800 på fredag Panne de moteur lär ställa upp, och då vet jag var degen åker in
2013-08-19, 16:47 | #217 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644Fighting 2013/2014 Stats: 40 - 92 - 6 ROI: 101.06% Vinstprocent: 30.30% |
Torskade en del pengar, men fan vad kul det var att vara pa plats, dricka öl, slänga iväg ett par bets och sta och skrika med bongen i hand.