Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-06, 21:35   #106

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3522
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
är det inte tillåtet att - helt eller delvis - spela egna statistiskt genererade system, som baseras på rent sannolikhetsutfall för någon av nyssnämnda spelformer." Harry Boy är ATG:s statistiskt genererade system.

Emilotte
Handläggare Kund- och Ombudssupport
-----------------------------
ATG
Försäljning och Marknad

Telefon: 020 53 50 00
E-post: [email protected]
Besök: Hästsportens Hus, Solvalla
Adress: 161 89 Stockholm
Webb: www.atg.se
Fattar nada?

Som jag tolkar ATG's regler så är ju inte Harry Boy tillåtet då det baseras på "statistiskt genererade system".
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 21:36   #107

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Fick detta svar från ATG gällande kvällens streckspel.. hehe. Var tvungen att maila dom tidigt..

Hej!

Tack för ditt mail.

Sedan den 15e maj ändrade vi i våra vadhållningsbestämmelser om att förbjuda robotspel. Du kan läsa mer om detta under Vanliga frågor på ATG.se

Vad är robotspel?

Ett robotspel är samlingsnamnet på ett spelbeteende där en spelare använder ett dataprogram som analyserar alla inlämnade system och konstruerar därefter ett/flera system vars sannolika vinst ska överstiga insatsen.

Kort sagt - du spelar på hästar, men en robotspelare spelar på hur du och alla andra spelar på hästar.

Strategin bakom metoden är att under en längre tidsperiod generera vinst genom att ge många rätta rader vid låga utdelningar och en eller ett par rätta rader vid höga utdelningar.

Ett robotspel har följande kännetecken:

• Spelformerna är framför allt V75 men det har förekommit på V86, V64, V65, V5 och V4 också.

• Merparten av alla hästar finns med på det totala systemet.

• Väldigt många system och kuponger

• Väldigt hög insats

Spel uppfattas inte som ett robotspel om följande nivåer inte överträds:

• V75, V86, V64 och V65. Upp till 5 procent av de möjliga kombinationerna på systemets ingående markeringar, samt maximalt 50 gånger system på någon given rad.

• V4 och V5. Upp till 10 procent av de möjliga kombinationerna på systemets ingående markeringar, samt maximalt 50 gånger system på någon given rad.

Ovanstående förutsätter att spelen inte ingår i ett samarbete med andra kunder för att kringgå dessa regler.

ATG förbehåller sig rätten att från fall till fall bedöma vad som är ett robotspel.

Det som skiljer Harry Boy från att vara robotspel är framför allt att varje Harry Boy system skapas var för sig och kompletterar inte varandra för att tillsammans utgöra ett totalsystem. Dessutom lyder texten i vadhållningsbestämmelserna så här "Ifråga om spelformerna V4, V5, V65, V64, V75 och V86 är det inte tillåtet att - helt eller delvis - spela egna statistiskt genererade system, som baseras på rent sannolikhetsutfall för någon av nyssnämnda spelformer." Harry Boy är ATG:s statistiskt genererade system.

De kontokunder som upptäcks med att använda metoden robotspel från och med den 15 maj 2013 får först en varning och riskerar därefter avstängning om metoden upprepas.

Angående streckfördelningen och antalet system till dagens V64 får vår säkerhetsavdelning titta på vad som skett. Vi tar frågan vidare.

Med vänlig hälsning,

Emilotte
Handläggare Kund- och Ombudssupport
-----------------------------
ATG
Försäljning och Marknad

Telefon: 020 53 50 00
E-post: [email protected]
Besök: Hästsportens Hus, Solvalla
Adress: 161 89 Stockholm
Webb: www.atg.se

Jo det är ju bra att dom får en varning vid robotspel , dock så säger det ju inget om att man kan vara 25 polare som spelar tillsammans och då spela robotspel 25 olika omgångar.

Står ju att man först får en varning så vad säger att dom inte bara byter och spelar från andra konton när varningen har utdelats? Uppenbarligen gör dom ju det eftersom detta hände idag.

En annan sak som är lite lustig är ju frågan om vad "vi" som spelar vanligt får tillbaka? Vi får omgångar förstörda av idioter som sedan får en varning medan vi får finna oss i det hela

Kanske vi alla ska börja med detta, tydligen har man ju rätt till en varning.

Så trött på detta mesiga atg som gnäller om ständiga minussiffror men dom gör fan aldrig något åt det eller detta med robotspel.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 21:38   #108

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1182
Standard

Alla får väl börja lämna in sina system den sista minuten så får de inte så mkt att bygga sina system kring
ASteffEA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 21:43   #109

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandro Visa inlägg
Precis min tanke också och fler och fler bolag har dragit upp trav på oddslistorna så vi får hålla tummarna.

Jag skulle inte ha något emot om det var 10 talet lopp heller, kostnad / rad 2-3 kr och ALLTID garanterat en viss summa till den som har 10 rätt OM den är ensam.

Om ingen är ensam med 10 så byggs jackpoten på tills den går ut om det så ska ta 2 år innan någon är ensam.

Utdelning endast på 8,9 och 10 rätt.

Skippar dom loppen med jättefavoriter så kan det ligga bra pengar i potten hela tiden.
Det skulle nog inte locka någon alls att spela det, ärligt talat. Det finns väl risk att det tar decennier innan någon är ensam med tio rätt om du skall ha det radpriset.

Jag tror också att man måste ha med småspelarnas pengar för att streckspelen skall bli intressanta att spela på för större spelare. Om det bara är stora bolag med 50.000 rader och uppåt som ligger och tävlar mot varandra så vet de att de är förlorare i längden i form av spelavdraget. Men finns det småspelare med som procentuellt sett får mindre tillbaka per satsad krona (rent statistiskt) så blir det mer intressant. De här stora robotspelarna som härjade idag förstör inte så mycket för småspelarna, det hade troligen blivit jackpott på 4 & 5 rätt idag i alla fall. Däremot förstör de för de lite mer seriösa spelarna som sopas av banan och tycker streckspel är ointressant.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 21:51   #110

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2397
Standard

Precis som jag trodde...många favoriter...nya Jackpotpengar...på torsdag
lelle_16 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 21:54   #111

Helges avatar

Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Fattar nada?

Som jag tolkar ATG's regler så är ju inte Harry Boy tillåtet då det baseras på "statistiskt genererade system".
Nej, här är en STOR skillnad!

"Det som skiljer Harry Boy från att vara robotspel är framför allt att varje Harry Boy system skapas var för sig och kompletterar inte varandra för att tillsammans utgöra ett totalsystem."

Så blir ju aldrig 2 miljoner system som hör ihop - utan var och en fristående.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 21:58   #112

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det skulle nog inte locka någon alls att spela det, ärligt talat. Det finns väl risk att det tar decennier innan någon är ensam med tio rätt om du skall ha det radpriset.

Jag tror också att man måste ha med småspelarnas pengar för att streckspelen skall bli intressanta att spela på för större spelare. Om det bara är stora bolag med 50.000 rader och uppåt som ligger och tävlar mot varandra så vet de att de är förlorare i längden i form av spelavdraget. Men finns det småspelare med som procentuellt sett får mindre tillbaka per satsad krona (rent statistiskt) så blir det mer intressant. De här stora robotspelarna som härjade idag förstör inte så mycket för småspelarna, det hade troligen blivit jackpott på 4 & 5 rätt idag i alla fall. Däremot förstör de för de lite mer seriösa spelarna som sopas av banan och tycker streckspel är ointressant.
Jo självklart är småspelarnas samt alla dessa harry boy köpares pengar viktigt att ha för att bygga något men det känns som att dom skjuter sig i foten på atg då vissa som verkligen försöker se seriöst på travspelandet säkerligen tappar en hel del av lusten och intresset för just V64 när det är jackpot 3/5 dagar i veckan och på jackpot dagen är det 1000 kr på 6 rätt, 30 kr på 5 rätt och 9 kr på 4 rätt.

Något har ju blivit helt galet det inser nog dom flesta utom just folket hos atg, ojämna lopp kanske eller vad det kan bero på?

Varför inte plocka bort dessa lopp med 90% favoriter från V64 och sticka in lite jämnare lopp.

Jag menar dom som är travintresserade dom kommer ju se loppen oavsett om det är lopp 1 innan V64 eller V64-1 och småspelarna som du så fint säger kommer ju fortsätta gå till lokala atg ombudet och rätta sin lapp dagen efter eller läsa tidningen på morgonen och rätta sin lapp precis som det ser ut idag

Det är ju bara små små detaljer som atg behöver ändra för att få upp spelintresset också, visst det fungerar att locka med jackpot dag ut och dag in men tillslut kommer ju fler och fler reagera på hur sjukt ojämna loppen är och dåliga utdelningarna är.

Jaja det är bara mina ord, alla har rätt till sin uppfattning

Sedan det jag skrev om något liknande streckspel hos nätbolagen vara bara en mall av hur det tex kunde se ut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+2)

Senast redigerad av sandro den 2013-08-06 klockan 22:00.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 22:04   #113

Helges avatar

Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Jo det är ju bra att dom får en varning vid robotspel , dock så säger det ju inget om att man kan vara 25 polare som spelar tillsammans och då spela robotspel 25 olika omgångar.

Står ju att man först får en varning så vad säger att dom inte bara byter och spelar från andra konton när varningen har utdelats? Uppenbarligen gör dom ju det eftersom detta hände idag.

En annan sak som är lite lustig är ju frågan om vad "vi" som spelar vanligt får tillbaka? Vi får omgångar förstörda av idioter som sedan får en varning medan vi får finna oss i det hela

Kanske vi alla ska börja med detta, tydligen har man ju rätt till en varning.

Så trött på detta mesiga atg som gnäller om ständiga minussiffror men dom gör fan aldrig något åt det eller detta med robotspel.

Knappast 25 polare kommer upp i dessa insatser som krävs, eller "vi" alla börja med detta 2 miljoner enkelrader.. Inte jag iaf.

"Spel uppfattas inte som ett robotspel om följande nivåer inte överträds:
• V75, V86, V64 och V65. Upp till 5 procent av de möjliga kombinationerna på systemets ingående markeringar, samt maximalt 50 gånger system på någon given rad.
• V4 och V5. Upp till 10 procent av de möjliga kombinationerna på systemets ingående markeringar, samt maximalt 50 gånger system på någon given rad."

Ja, man skaffar nytt konto. Enkelt och därmed kommer detta fortsätta ske, kan vara tant Agda som får en varning nu med utlånat konto. Vad vet jag?

Hoppas dom ger fan i V86 imorgon, borde varit där dom siktade in sig.

Många har teorin att de bara ville visa, att dom just finns kvar.

Nog om detta för mig, ska kika på V86. Svar kommer vi få..

Be happy and
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 22:14   #114

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

i USA för 20-30 år sedan så hade man pick-6, en form av V6 o radpriset 1 dollar, en snubbe åkte runt o satsade stenhårt när det var jackpot(vilket det ofta var), han blev avstängd pga att han köpte omgångar...lite märkligt kan tyckas...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 22:52   #115

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Något har ju blivit helt galet det inser nog dom flesta utom just folket hos atg, ojämna lopp kanske eller vad det kan bero på?
Det som hänt är att ATG har satsat på tre vinstgrupper i nästan alla spel, snart inför man säkert V42 också. Det gör att det är väldigt små potter att dela på om man inte har alla rätt. Själv spelar jag gärna V4 och V5 numera.

Ett värre problem är att man tryckt ihop skillnaderna i prispengar mellan relativt lågklassigt trav och V75. Det betyder att många bra hästar som tidigare tävlade på V75 nu hellre väljer ett V64-lopp eller kanske rent av ett V4-lopp. Ett tredje-fjärdepris i V75 är värt lika mycket som en seger i ett V4-lopp, och tävlar man på orten i V64 så är segern där som regel värd mer än ett tredjepris på V75.

På Åby, Solvalla och Jägersro är förstaprisen ofta minst lika bra som andrapriserna på V75. De bästa hästarna kan lugnt dela upp prispengarna mellan sig och se till att de inte möter varandra mer än nödvändigt. Det här skapar ojämna lopp när färre bra hästar är med på V75, för att istället dyka upp som favoriter i de mindre streckspelen.

Ett tredje problem som ytterligare förstärker trenden med ojämna lopp är att antalet hästar i träning minskat rejält de senaste åren, men man kör lika mycket lopp för det. Det är många skuttburkar efter gårdshingstar och liknande som fyller ut loppen. Och när man sedan betalar ut åtta priser i lunchloppen så får de med sig ett par tusenlappar hem ibland.

Så medicinen är att köra V65, öka skillnaderna i prispengar mellan de olika skikten och minska antalet lopp för att få dem jämnare (se till att våra sämsta hästar inte kommer med).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+2)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 00:41   #116

clarunds avatar

Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Precis, å jag fattar inte varför så många nötter här blir upprörda när ATG försöker få bort detta ofoget, ATG vill ju att pengarna ska gå till oss "vanliga", även vi som reducerar. Jag har inte orkat ge mig in i denna debatt för jag kan liksom inte förstå överhuvudtaget varför någon ens kan komma på tanken att argumentera emot.
Iofs sant.

Men paradoxen är att ATG själva öppnade utlandsmarknaden, trodde de att de skulle nå Svenssonspelare utomlands ??

Självklart är det bara hajarna som hittar till ATG:s hästar från utlandet.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 00:46   #117

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

En del har inte sett en travbana på vykort
Asteffea har aldrig varit på trav
Jag har sagt det förut, lura inte folk
Lägg ner, dundersopa
Gammal 2013-08-07, 00:47   #118

clarunds avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
nej....då blir det lite klass på det.....v64 10 kr raden...
Hehe och Jackpottgräns 70 kr ?

Död åt småspelarna (ännu mer än nu).
Gammal 2013-08-07, 00:55   #119

clarunds avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olsson43 Visa inlägg
Nej inge mer v65.....Tycker att det bara ska vara V6 jämt
Haha jag gillade faktiskt V65 och vurmade mycket för det förut, perfekt både för storspelare o småspelare tyckte jag, men för döva öron.

Förstår nu varför, det är sjukt bra med V6, har bara spelat vid jackpot, riktigt bra faktiskt, märkligt nog finns det folk som betalar till dessa jackpots, måste vara V65-hatarna...
Gammal 2013-08-07, 01:01   #120

clarunds avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Gör om jackpot systemet så slipper man detta. Är ju redan nu parodiskt när det är jackpot 3 gånger i veckan.
-10

Kul att spela ofta ju , skadar ju inte med lite högre återbetalning.
Svara

td