|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-08-06, 21:35 | #106 | |
Citat:
Som jag tolkar ATG's regler så är ju inte Harry Boy tillåtet då det baseras på "statistiskt genererade system". |
||
2013-08-06, 21:36 | #107 | |
Citat:
Jo det är ju bra att dom får en varning vid robotspel , dock så säger det ju inget om att man kan vara 25 polare som spelar tillsammans och då spela robotspel 25 olika omgångar. Står ju att man först får en varning så vad säger att dom inte bara byter och spelar från andra konton när varningen har utdelats? Uppenbarligen gör dom ju det eftersom detta hände idag. En annan sak som är lite lustig är ju frågan om vad "vi" som spelar vanligt får tillbaka? Vi får omgångar förstörda av idioter som sedan får en varning medan vi får finna oss i det hela Kanske vi alla ska börja med detta, tydligen har man ju rätt till en varning. Så trött på detta mesiga atg som gnäller om ständiga minussiffror men dom gör fan aldrig något åt det eller detta med robotspel. |
||
2013-08-06, 21:38 | #108 |
Alla får väl börja lämna in sina system den sista minuten så får de inte så mkt att bygga sina system kring
|
|
2013-08-06, 21:43 | #109 | |
Citat:
Jag tror också att man måste ha med småspelarnas pengar för att streckspelen skall bli intressanta att spela på för större spelare. Om det bara är stora bolag med 50.000 rader och uppåt som ligger och tävlar mot varandra så vet de att de är förlorare i längden i form av spelavdraget. Men finns det småspelare med som procentuellt sett får mindre tillbaka per satsad krona (rent statistiskt) så blir det mer intressant. De här stora robotspelarna som härjade idag förstör inte så mycket för småspelarna, det hade troligen blivit jackpott på 4 & 5 rätt idag i alla fall. Däremot förstör de för de lite mer seriösa spelarna som sopas av banan och tycker streckspel är ointressant. |
||
2013-08-06, 21:51 | #110 |
Precis som jag trodde...många favoriter...nya Jackpotpengar...på torsdag
|
|
2013-08-06, 21:54 | #111 | |
Citat:
"Det som skiljer Harry Boy från att vara robotspel är framför allt att varje Harry Boy system skapas var för sig och kompletterar inte varandra för att tillsammans utgöra ett totalsystem." Så blir ju aldrig 2 miljoner system som hör ihop - utan var och en fristående. |
||
2013-08-06, 21:58 | #112 | |
Citat:
Något har ju blivit helt galet det inser nog dom flesta utom just folket hos atg, ojämna lopp kanske eller vad det kan bero på? Varför inte plocka bort dessa lopp med 90% favoriter från V64 och sticka in lite jämnare lopp. Jag menar dom som är travintresserade dom kommer ju se loppen oavsett om det är lopp 1 innan V64 eller V64-1 och småspelarna som du så fint säger kommer ju fortsätta gå till lokala atg ombudet och rätta sin lapp dagen efter eller läsa tidningen på morgonen och rätta sin lapp precis som det ser ut idag Det är ju bara små små detaljer som atg behöver ändra för att få upp spelintresset också, visst det fungerar att locka med jackpot dag ut och dag in men tillslut kommer ju fler och fler reagera på hur sjukt ojämna loppen är och dåliga utdelningarna är. Jaja det är bara mina ord, alla har rätt till sin uppfattning Sedan det jag skrev om något liknande streckspel hos nätbolagen vara bara en mall av hur det tex kunde se ut. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+2) Senast redigerad av sandro den 2013-08-06 klockan 22:00. |
||
2013-08-06, 22:04 | #113 | |
Citat:
Knappast 25 polare kommer upp i dessa insatser som krävs, eller "vi" alla börja med detta 2 miljoner enkelrader.. Inte jag iaf. "Spel uppfattas inte som ett robotspel om följande nivåer inte överträds: • V75, V86, V64 och V65. Upp till 5 procent av de möjliga kombinationerna på systemets ingående markeringar, samt maximalt 50 gånger system på någon given rad. • V4 och V5. Upp till 10 procent av de möjliga kombinationerna på systemets ingående markeringar, samt maximalt 50 gånger system på någon given rad." Ja, man skaffar nytt konto. Enkelt och därmed kommer detta fortsätta ske, kan vara tant Agda som får en varning nu med utlånat konto. Vad vet jag? Hoppas dom ger fan i V86 imorgon, borde varit där dom siktade in sig. Många har teorin att de bara ville visa, att dom just finns kvar. Nog om detta för mig, ska kika på V86. Svar kommer vi få.. Be happy and |
||
2013-08-06, 22:14 | #114 |
i USA för 20-30 år sedan så hade man pick-6, en form av V6 o radpriset 1 dollar, en snubbe åkte runt o satsade stenhårt när det var jackpot(vilket det ofta var), han blev avstängd pga att han köpte omgångar...lite märkligt kan tyckas...
|
|
2013-08-06, 22:52 | #115 | |
Citat:
Ett värre problem är att man tryckt ihop skillnaderna i prispengar mellan relativt lågklassigt trav och V75. Det betyder att många bra hästar som tidigare tävlade på V75 nu hellre väljer ett V64-lopp eller kanske rent av ett V4-lopp. Ett tredje-fjärdepris i V75 är värt lika mycket som en seger i ett V4-lopp, och tävlar man på orten i V64 så är segern där som regel värd mer än ett tredjepris på V75. På Åby, Solvalla och Jägersro är förstaprisen ofta minst lika bra som andrapriserna på V75. De bästa hästarna kan lugnt dela upp prispengarna mellan sig och se till att de inte möter varandra mer än nödvändigt. Det här skapar ojämna lopp när färre bra hästar är med på V75, för att istället dyka upp som favoriter i de mindre streckspelen. Ett tredje problem som ytterligare förstärker trenden med ojämna lopp är att antalet hästar i träning minskat rejält de senaste åren, men man kör lika mycket lopp för det. Det är många skuttburkar efter gårdshingstar och liknande som fyller ut loppen. Och när man sedan betalar ut åtta priser i lunchloppen så får de med sig ett par tusenlappar hem ibland. Så medicinen är att köra V65, öka skillnaderna i prispengar mellan de olika skikten och minska antalet lopp för att få dem jämnare (se till att våra sämsta hästar inte kommer med). Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+2) |
||
2013-08-07, 00:41 | #116 | |
Citat:
Men paradoxen är att ATG själva öppnade utlandsmarknaden, trodde de att de skulle nå Svenssonspelare utomlands ?? Självklart är det bara hajarna som hittar till ATG:s hästar från utlandet. |
||
2013-08-07, 00:46 | #117 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
En del har inte sett en travbana på vykort
Asteffea har aldrig varit på trav Jag har sagt det förut, lura inte folk Lägg ner, dundersopa
2013-08-07, 00:47 | #118 |
|
|
2013-08-07, 00:55 | #119 |
Haha jag gillade faktiskt V65 och vurmade mycket för det förut, perfekt både för storspelare o småspelare tyckte jag, men för döva öron.
Förstår nu varför, det är sjukt bra med V6, har bara spelat vid jackpot, riktigt bra faktiskt, märkligt nog finns det folk som betalar till dessa jackpots, måste vara V65-hatarna... |
|
|