|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-07-24, 22:14 | #106 |
Alltså om ATG inte kan se till så att på veckans näst största speldag och näst största streckspel ha lopp där hästarna tävlar för att vinna så har man ju ett extremt problem som man måste gå i botten med. Hästsporten är helt och hållet uppbyggt på spel och pengarna som spelet drar in. I det olika spelformerna så var det över 20 miljoner i omsättning idag som påverkas av detta lopp (avd 5). Klart som fan att man kan begära att sporten då ska gå schysst till. Det är inte så konstigt att ATG tappar otroligt just nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+5) |
|
2013-07-24, 22:27 | #107 |
Blir lite trött...
Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-07-24 Bana: Solvalla Spelform: V86, omg. 41 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 2 (7, 5) 2 3, 4, 10 (7, 8) 3 1 Drew Brees (13, 5) 4 11 Immer Fri (1, 4) 5 2, 3, 7 (6, 5) 6 6, 7, 11, 13 (14, 9) 7 7 Tidied Accelerator (2, 6) 8 2 Rose Hill Dream (6, 9) Vadet gäller startnummer 72 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 18,00 kr Kvittonummer: A7C8 8555 6E45 0145 Utbetalt: 128,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Timbo (+5) |
|
2013-07-24, 22:32 | #108 | |
Citat:
Inte heller detta treåringslopp blev fullt. Galet förstås att köra tre treåringslopp på samma dag, det finns naturligtvis inte en chans att hästmaterialet ska räcka till. Gratispengarna strös över de som bryr sig om att anmäla och propositionsskrivaren behöver nog tänka om till nästa år. Det talas mycket om att travet behöver spara efter att ha tappat några enstaka procent i omsättning. Enkelt, halvera antalet treåringslopp bara så är problemet löst med råge. Det finns ändå inte hästar nog att starta i loppen som det är nu. Ett urklipp ur Jens Sjödén statistik analys på Travnet. Förklarar en hel del. Har du en treåring som tillhör topp 10 i kullen, varför då offra din häst när det finns så otroligt mycket "lätta" pengar att tjäna. Är ju tyvär så det ser ut. Men det var inte det jag reagerade över, utan just smutskastning av den enskilda individen. Alla har givetvis rätt till sin åsikt, men man kan ju tänka lite på hur man förmedlar den. Konstruktiv kritik tror jag dom flesta mår bra av och kan ta åt sig, men ren och skär smutskastning tycker jag är förkastligt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5) |
||
2013-07-24, 22:45 | #109 |
Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Vet att det kan låta klyschigt, och många tycker säkert jag är en idiot. Men det kan jag ta Övertygad om att det hade höjt nivån på forumet rejält, tror folk hänger här på grund av att dom tycker om att diskutera trav. Men när det bara blir en massa smutskastning och personangrepp så blir det ju inga seriösa diskussioner. Och kvaliteten på forumet urvattnas. |
|
2013-07-24, 23:00 | #110 |
Banned
|
Att ta med till nästa gång. Noa Star i sista avdelningen. Fick ett ganska jobbigt lopp av kusken, men ändå spurta den in bra till andra placering.
Kusken va sämst iaf. Någon som vet när den springer nästa gång? |
2013-07-24, 23:26 | #111 |
Guest
|
Fy fan vilka skitlopp idag... inga körningar. Helt meningslöst och lägga 10 timmar på att hitta skrällar. När bara favoriterna fick vinna idag helt utan press. De kan ju lägga ner hela spelet om man inte tävlar för att vinna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+5) |
2013-07-24, 23:42 | #112 | |
Citat:
Inte undra på att omsättningen minskar. Köra för bästa möjliga placering, jojo. E3 kval i all ära, man har väl ändå en skyldighet att försöka vinna om man är favorit tycker i iaf jag. Nästan så man hoppas att det går åt helvete för ATG så kan kuskarna gå till arbetsförmedlingen istället så kan jag gå till torget och spela gissa var kulan är där romerna står och lurar mindre smarta.... |
||
2013-07-24, 23:50 | #113 |
Kollade loppen nyss och 8: an satt som en smäck synd bara att man inte spelade ett eget system och inte bara bolaget tog den på 48 rader. Men men delad glädje är dubbel glädje om nu bara lite.
2013-07-24, 23:56 | #114 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Man får täcka upp med sidospel
Raketen gav överskott, igen
2013-07-25, 07:19 | #115 |
Tarzan hade 20 hästar till start igår (+ 2 premieloppare och en som montékvalade, vilket gör logistikprestationen fantastisk). Walmann hade 8 och Nurmos mönstrade 9 hästar. Det delades ut nästan 1,6Mkr i prispengar. Då blir det gärna lite stiltje i loppen, de behöver inte köra mer än ett träningsjobb och dela upp segrarna. Som ett exempel kan sägas att Lennartsson, Hultman, Stig H och Reijo vardera hade fem hästar till start.
Solvallafantasterna brukar ju beskylla norrländska banor för ihåliga fält, men det här som visas upp på Solvalla är ju inte riktigt friskt. Det må vara fina hästar med stor meritlista, men fälten är glesa och de kör inte. Själv satt jag och svor åt Erik Adielsson som efter att ha öppnat första 500 efter 1.16,6 i ett autolopp med hästar som tjänat över en miljon, släpper ledningen med Cayenne Käbb. Inte för att Örjan kom snabbt, utan för att Örjans häst var spelad till 13 för 10. (Nu snuvade han nästan Örjan på segern ändå, men det var så typiskt för hur det går till på Solvalla). Igår hade man ju annars chansen att göra en lite annorlunda dag i och med Rikstravets lopp. Många tränare som ytterst sällan är på Solvalla skulle ju ha kunnat lockas att ta med sig andra hästar från stallet om det funnits vettiga proppar. Men nej då, de flesta tränare kom med bara en häst, några hade två. Solvalla behöver en engagerad sportchef som vågar röra om i grytan. Ett par sådana här omgångar till och V86-omsättningen sjunker under 10Mkr. |
|
2013-07-25, 12:08 | #116 |
Guest
|
Kan de inte ändra reglerna så att vinnaren får 70% av prispengarna och resten får dela på 30%?
|
|