|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-07-25, 21:32 | #16 |
Jag såg Robin Ru göra ett kanonlopp och acriter göra en blöt insats senast på Bergsåker
|
|
2013-07-25, 22:20 | #17 |
Monimaker1 Vad såg du i Robin Ru? Tror du den kan kämpa ner Rocky Winner över upploppet? Verkar va i sitt livs form nu.. Kort upplopp svårt för köhästarna eller... Däremot en Molle C.D. i form svår nöt att knäcka.
|
|
2013-07-26, 00:04 | #18 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Robin ru och rocky winner är inte på samma planet
2013-07-26, 01:36 | #19 |
|
|
2013-07-26, 01:56 | #20 |
ska vi köra en gissningslek vem som sitter i spets i guld?
|
|
2013-07-26, 07:45 | #21 |
Det roliga med Hagmyren är att alla vet att man nästan måste vara med där framme för att få med sig pengar hem så det kan bli lite roliga lopp. Borde inte bli någon Vallalunk i af.
|
|
2013-07-26, 09:18 | #22 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Ruggigt startsnabb, sedan vet man ju aldrig helt säkert hur det blir kört
2013-07-26, 10:25 | #23 |
Svanens intervjuer i Aftonbladet.
__________________________________________________ __________________ Mina starthästar i V75 på Hagmyren är åtta till antalet och samtliga går med optimal balans och det är inga ändringar: Fyra plus Rocky Winner (V75-1) gjorde ett av sina bästa lopp senast men mötte en som var för bra. Min häst gick ett starkt slutvarv och gjorde det jättebra utvändigt men det gick inte att slå ledaren. Det var klart bättre tryck i honom än vad det var i starten innan i Eskilstuna då han vann utan att vara som bäst. Han känns oförändrat fin i träningen efteråt och allt tyder på att han ska göra ett bra lopp igen. Motståndet är väl heller inte lika tufft som senast. Han har dessutom de värsta konkurrenterna på utsidan eller bakom sig. Jag provar att köra från början och han borde vara med i segerstriden igen. Beckman (V75-7) var klart förbättrad senast gentemot starten innan då han var lite seg till slut. Nu var han som vanligt igen och gjorde ett mycket bra lopp. Han gick en bra tid och i de lugna jobb som han har gått efteråt ser han fin ut. Nu blir det lite täta starter men det är ingen häst som har haft några fräschörproblem så jag tror inte att det ska vara något negativt. Han går över alla distanser och har en perfekt startrygg i Amaru Boko som är väldigt startsnabb. Vi borde hamna rätt så bra på det och även om det är bra hästar emot så är det ingen som sticker ut och skrämmer mig så mycket att vi behöver vara rädda för dem. Jag tror att han är med i segerstriden igen. Tre plus Lookh Magic (V75-2) hade haft ett uppehåll inför senaste starten men gjorde ett bra lopp då och gick en 1.12-tid direkt. Det var över kort distans och att det nu är 2 140 meter är en fördel för honom. Han är inte alls så tokig, men tyvärr fick han ett dåligt spår samtidigt som det är lite tuffare emot i V75. Det ska nog till mycket tur om han ska räcka fram till seger men helt omöjligt är det kanske inte om det klaffar fullt ut. Han får smyga med och hoppas på hårt tempo så får vi se hur långt det räcker. Känns som att han är en av flera som kan ha lite chans. Orfeus Brodde (V75-3) är en bra häst med hög kapacitet. Han var jättefin i första starten för mig då han gick en bra tid men i andra starten kändes han inte bra. Han har fått ta igen sig lite efteråt och sedan tränat på igen. Men tyvärr gjorde han sig lite illa i hagen vilket stoppade upp honom men nu är han fin igen. Han kommer att göra ett bra lopp och passar bra över distansen för det finns bra styrka i hästen. Han är riktigt rejäl av sig. Men nu möter han Mellby Viking som står 40 meter före och den blir svår att slå. Hade inte Mellby Viking varit med hade jag gett honom en fyra i betyg. Han har varit svår i voltstart tidigare men har lugnat ner sig mycket de senaste månaderna eftersom vi har tränat ihop med många hästar. Charlie Palema (V75-4) snubblade sig i galopp när jag skulle ta ut honom i banan in på upploppet senast. Han travade inte dåligt på något sätt men det gick fort i det läget och han snubblade till med ena bakbenet. Det fanns krafter kvar och jag tror att han hade varit tvåa utan galoppen. Nu har hästen gått korta lopp ett par gånger, men jag tror att han är mer gynnad av medeldistans som det är nu. Formen är bra men läget är återigen dåligt och jag vill inte vara alltför offensiv från början. You Two (V75-6) har gjort bra lopp varje på slutet och att han senast inte kunde gå i närkamp med Overtaker by Sib var inget att säga om för den var ju ruggigt bra då. Hästen känns fräsch och fin i träningen och det har han gjort på slutet och känts finare nu än tidigare. Formen är bra men från det här läget behövs det massor av tur och dessutom har de värsta konkurrenterna fått bättre spår. Två plus Mellby Vargtass (V75-6) gick en väldigt bra tid senast och han har skött sig godkänt varje gång på slutet men är ingen riktig vinnartyp. Formen är annars fin och startspåret bra men jag har ingen känsla av att han kan vinna här. Jag är nöjd om han kan ta en skaplig placering. Clear Sign (V75-7) har bra form men ett iskallt läge i ett för tufft lopp och får vara nöjd om han kan tjäna pengar. . Åke Svanstedt Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
2013-07-26, 11:04 | #24 |
Vad har vi för minus på favoriterna i Avd 1-5 ?
Tycker alla ser väldigt starka ut. Avd1. Skulle Twigs Tarzan kunna hålla spets ? Väntar på att det ska "lossna" lite för honom i Melanders regi. Har tidigare öppnat ganska bra och bör väll laddas vad som går? Når han dit tror jag han körs där. Övriga släpper nog och då är loppet över. Avd2. Spåret ? Avd3. Bara galopp i mot ? Avd4. Läget ? Men bör väll kunna hålla upp ? Av5. Hittar inga minus. Skulle väll va att det brukar kunna skrälla lite i den här typen av lopp. Så vilka spikar / garderar vi ? |
|
2013-07-26, 11:27 | #25 |
Ybanos är det ändrat på infon tidigare i veckan - då han skulle gå med skor. Nu bfro.
"I senaste jobbet kändes han perfekt och så där lagom laddad, så nu rycker vi skorna och kör vad som går." Jag tror alltid på denna, så även nu på optimal balans trots skitspår. För min del Redén spikar på Molle och Ybanos. Ska dock jobba ett 24 h pass nu och missar allt, lagom hem till V75-7, så bara lägga ned. :( |
|
2013-07-26, 12:47 | #26 | |
Citat:
Tycker Rocky Winners Stora akilleshäl är startsnabbheten, borde inte ex vis Rocky Race ta sig förbi, sen Rocky W är lite blöt på något vis, så även Kaka, när dessa utmanar varandra på Upploppet slinker någon förbi, vem återstår att se / räkna ut. Inte helt främmande att Kaka kan duga en bra dag med positionsflyt från svårt spår. Avd2) Ja verkligen, lite dålig koll på inbördes förmåga dessa hästar emellan dock. Tror på 7 & 11 plus favoriten och några till. Avd3) Ja bara galopp emot, men är det så "bara" på denna !? ... Avd4) hmmm Redén verkar tro på spets, trots innerspår på Hagmyren... spik för mig. Avd5) Enda jag hittar emot är kusken (och den obligatoriska sjukdomsrisken etc) men å andra sidan lång utslagsgivande distans. Bästa spiken !? Kass Kass Vass men Garderingsbar Vass Vass avslutar med två kassa i avd 6 & 7 ... således. Senast redigerad av clarund den 2013-07-26 klockan 12:48. |
||
2013-07-26, 12:58 | #27 | |
Citat:
Plockade Ybanos igår till 18 ggr på Unibet, märkligt odds... // |
||
2013-07-26, 13:10 | #28 | |
Citat:
Nej, gillar inte lämna in i förtid, brukar vänta till startbilen rullar inför V75-1. För mycket kan ändras med strykningar, utrustningsändrinar, banunderlag mm. Är med i ett bolag - det får räcka gällande streckspelet. Oj, kanonodds! 18 ggr, såg 10 ggr på Bet365 tidigare idag. Lycka till! |
||
2013-07-26, 13:37 | #29 |
unibet har ju ofta luftslotts odds. Men man får vara glad om man får igenom 5kr. Otroligt irriterande. 18 är ett mycket bra odds att få.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1) |
|
2013-07-26, 13:48 | #30 | |
Citat:
Bra vara disciplinerad förstås oxå. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+10) |
||
|