Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-07-22, 15:10   #1
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Efterhandsspel på V5 Årjäng 22/7?

Uppdaterat! Läs inlägg #5 av benny28hbg

---------------------------

Dagens omgång på Årjäng sjönk värdet plötsligt efter avd3 och gick från 5 levande system till 7 levande.
Hur fan kan ett värde sjunka?
Sprid vidare! Detta får ATG förklara!
Har ringt och de säger bara att de ska vidarebefordra det.

http://classic.atg.se/ResultatServle...rad&betType=V5
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 15:20   #2
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Såhär satt strecken: Kolla i spoilern

Spoiler:

Gammal 2013-07-22, 15:31   #3

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3522
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Dagens omgång på Årjäng sjönk värdet plötsligt efter avd3 och gick från 5 levande system till 7 levande.
Hur fan kan ett värde sjunka?
Sprid vidare! Detta får ATG förklara!
Har ringt och de säger bara att de ska vidarebefordra det.

http://classic.atg.se/ResultatServle...rad&betType=V5
Har du provat att kontakta media om detta KP?

Detta ser djäkligt illa ut & personligen är jag rätt less på ATG som hela tiden svär på att deras datasystem är tillförlitliga till 100% men dom kan samtidigt inte gentemot sina kunder precisera skillnaden på ett vanligt reducerat system vs "ett robotspel"...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 15:47   #4
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Har du provat att kontakta media om detta KP?

Detta ser djäkligt illa ut & personligen är jag rätt less på ATG som hela tiden svär på att deras datasystem är tillförlitliga till 100% men dom kan samtidigt inte gentemot sina kunder precisera skillnaden på ett vanligt reducerat system vs "ett robotspel"...
Done! Även spridit det vidare till mina spelvänner innan ATG redigerar bort resultatsidan och försöker sudda alla spår för att rädda sin röv.
Migge (+5)
Gammal 2013-07-22, 15:54   #5

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 640
Standard

En enkel förklaring. 1an blev struken och systemen hade vinnaren som första reserv. Då fick de in 2 femmor.
sandro (+35), KP (+5), Migge (+1)
benny28hbg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 15:56   #6
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benny28hbg Visa inlägg
En enkel förklaring. 1an blev struken och systemen hade vinnaren som första reserv. Då fick de in 2 femmor.
Jag tänkte på samma men ettan blev struken innan avd3?

edit: Det är nog rätt trots allt, jävligt konstigt sätt för ATG att redovisa detta isåfall!
KP gör en kycklingfarm av en fjäder Vore ju kul om aftonbladet/expressen skrev om detta iaf!
Gammal 2013-07-22, 16:06   #7

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 488
Standard

Citat:

edit: Det är nog rätt trots allt, jävligt konstigt sätt för ATG att redovisa detta isåfall!
KP gör en kycklingfarm av en fjäder
Alltså Widman sa ju exakt hur det hade gått till och varför det stod som det gjorde om man kollade på atg-live

Vad skulle atg göra? skriva in en text mitt i resultatlistan som förklarar detta?
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 16:08   #8

Standard

Citat:

KP gör en kycklingfarm av en fjäder Vore ju kul om aftonbladet/expressen skrev om detta iaf!

det är den ända förklaring som jag kan tänka mig åtminstone !
Gammal 2013-07-22, 16:09   #9
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandro Visa inlägg
Alltså Widman sa ju exakt hur det hade gått till och varför det stod som det gjorde om man kollade på atg-live

Vad skulle atg göra? skriva in en text mitt i resultatlistan som förklarar detta?
De justerar antalet kvarvarande system för det stämmer inte att det är 5 kvarvarande system efter avd3. Det är fler kvarvarande. Dessutom är det lite väl skumt att 2st (av 5) kvarvarande har just 5an som förstareserv då den står som 3a tom på turordningen och som dessutom har med vinnaren i sista.

Befog finns för misstanke iaf!
Gammal 2013-07-22, 16:47   #10

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

För att det ska gå ihop måste väl två av de kvarvarande fem systemen ha helmålat avd 4 och haft vinnande favoriten som förstareserv?

Måste röra sig om en bong som lämnats in dubbelt, kan någon som har tillgång till vinstlistorna kolla att det stämmer? Att två kvarvarande system oberoende av varandra spelat exakt likadant i det loppet låter riktigt osannolikt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 16:47   #11

Standard

Citat:
De justerar antalet kvarvarande system för det stämmer inte att det är 5 kvarvarande system efter avd3. Det är fler kvarvarande. Dessutom är det lite väl skumt att 2st (av 5) kvarvarande har just 5an som förstareserv då den står som 3a tom på turordningen och som dessutom har med vinnaren i sista.

Befog finns för misstanke iaf!
Varför stämmer det inte?

Det var 5 system kvar efter avdelning 3, alla hade Goop och 2 av dom KAN ha helgarderat loppet INNAN 1.an blev struken och kryssat i 5.an som första reserv = dubbla.

3 system + 4 system = 7 system

Ser inget märkligt i att 3 av i grunden 5 system som var kvar tex hade spikat BG i dom 2 avslutande.

Sedan vet vi ju inte heller om dom 2 systemen som fick in 5.an som reserv var inlämnade av samma person vilket jag anser vara ganska troligt i detta fallet.

Alltså samma person som hade 2 system med helgardering i V5-4 , var inlämnat innan 1.an blev struken OCH hade 5.an som första reserv.

Senast redigerad av sandro den 2013-07-22 klockan 16:52.
Gammal 2013-07-22, 16:49   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
För att det ska gå ihop måste väl två av de kvarvarande fem systemen ha helmålat avd 4 och haft vinnande favoriten som förstareserv?

Måste röra sig om en bong som lämnats in dubbelt, kan någon som har tillgång till vinstlistorna kolla att det stämmer? Att två kvarvarande system oberoende av varandra spelat exakt likadant i det loppet låter riktigt osannolikt.
Hehe vi tänkte EXAKT lika och postade samtidigt, måste vara samma person bakom den lappen med helstreckat i loppet och 5.an som reserv.

Ganska logiskt anser jag och inget att "storma" atg för då dom har redovisat helt rätt.
Gammal 2013-07-22, 16:50   #13

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Kan man verkligen sätta förstareserv på en häst som man har streck för, och få den gånger två vid strykning? Trodde att det bara gick att få två markeringar på en häst om man helgaddat loppet och någon blir struken?
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 16:56   #14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Kan man verkligen sätta förstareserv på en häst som man har streck för, och få den gånger två vid strykning? Trodde att det bara gick att få två markeringar på en häst om man helgaddat loppet och någon blir struken?
Hur det fungerar eller ser ut på spelkvittot om det lämnas i butik vet jag inte, men det går utan problem att helgardera ett lopp och ta 2 av dom som reserver på atg.se iaf.

Någon annan kanske kan svara på om det går i butik då jag är osäker på det.

På atg.se hamnar reserverna på höger sida efter dom hästar du har, men i butik om du har reserver så markeras väl dom hästarna rakt på lappen med bokstav på hästens nummer?

Då har vi alltså troligtvis en lycklig vinnare med 4 vinnande rader och som är 124.104 kr rikare samt lämnade in spelen på atg.se? =)

Senast redigerad av sandro den 2013-07-22 klockan 17:01.
Gammal 2013-07-22, 16:58   #15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandro Visa inlägg
Hehe vi tänkte EXAKT lika och postade samtidigt, måste vara samma person bakom den lappen med helstreckat i loppet och 5.an som reserv.

Ganska logiskt anser jag och inget att "storma" atg för då dom har redovisat helt rätt.
De har ju inte behövt helgardera loppet heller. Räcker ju med att de satte 5an som första reserv, oavsett hur många streck de hade.
clarund (+1)
Svara

td