Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-07-20, 17:56   #1

oHYRAs avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 254
Standard

V75 Axevalla 21/7

Börjar väl med omgångens höjdpunkt.
Stochampionatet
6 Fascination blir troligen favorit men spår ganska långt ut kanske fäller?
oHYRA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 21:17   #2

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5784
Standard

Spelinformation från Liraren.nu

VI BJUDER PÅ RANKINGEN OCH ANALYSEN AV V75-3 - ADRIAN GASAR FULLT?!
Vi går in på den tredje och sista dagen av Stochampionats-helgen denna söndag och idag står hela helgens huvudnummer på schemat. Stochampionatet med en miljon kronor samt evig ära och berömmelse ligger och väntar på vinnaren och detta lopp är verkligen prestigefyllt. Vi har goda förhoppningar om att kunna fälla favoriten i huvudlöpningen och provar en betydligt mer intressant tipsetta. I övrigt håller omgången okej klass även om vi inte tycker att vanliga snabblopp samt lopp med endast sju anmälda hästar har något på en V75-kupong att göra. I dessa två lopp hittar vi dock ironiskt nog de två nycklarna till vårat system! Annars visade vi form under lördagen då vi bland annat varnade för jätteskrällen Avanti L.M. (67,76) men han fick tyvärr dela segern med betydligt mer betrodde Le Mat och därmed försvann renset. Vi kunde i alla fall hämta ut 3 964 kronor efter att ha dammat in fyra sexor och 88 femmor men vi siktar givetvis högre idag.
Från och med 18.00 under lördagen kan du klicka in på
www.liraren.nu
och ta del av söndagens nummer som är fullpumpat med information kring omgången. Vi går på djupet i analysen av varje lopp och vänder på de stenar som många låter vara orörda. Lycka till!

Avdelning: 3
Ranking
A: 2-9
B: 3-11-1-10-4-12-5-6-7
C: 8

ANALYSEN
Adrian Kolgjini sitter på den taktiska nyckeln till detta lopp då hans taktik bakom 3 October Kronos avgör loppets profil. Att spetsstriden utvecklar sig som spekulerat är högst troligt och vi är ganska säkra på att October inte kan ta en längd på tipsettan 2 Dakadak. Adrian är dock en friskus i sulkyn och väljer han att gasa för att försöka överta ledningen så kan körningen mellan honom och Flemming bli utdragen vilket skulle öppna upp loppet. Med tanke på den tuffa ”skalle” som Kolgjinis häst fick senast så kanske man ändå lugnar sig och i så fall lär Flemming istället få bestämma tempot efter eget huvud. Skulle så bli fallet har vi svårt att se honom förlora men när bilen väl släpper fältet brukar Adrian sällan sitta lugn…
I huvudprodukten tillkommer givetvis rubrikerna "Loppet, Tipsettan, Spetsstriden, Motbuden och Skrällen" i varje avdelning.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 21:26   #3

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8832
Standard

Åke om sina

7 Angelo (Åke Svanstedt) hängde inte med riktigt i första starten för oss. Senast uppträdde han också konstigt. Vet inte varför och faktum är att han har känts förbättrad i träningen efteråt. Han känns fin i jobben så jag tror att han kommer att gå framåt och vara vassare. Möjligt att vi kanske provar med en ryckhuva. Har gått nerdövad med fasta tussar och fast huva, säger Åke.

1 Zizou Limburgia (Åke Svanstedt) känns bra i träningen och har fin form och ett perfekt läge. Han är snabb ut men det är ingen häst man kör i ledningen med eftersom han blir så hetsig då. Han behöver ryggar att gå i precis som vid segern näst senast. Men även om det löser sig bra här tror jag det blir svårt att vinna ändå, säger Åke.

7 Mad Neo (Åke Svanstedt) vann på ett bra sätt senast och gick ett snabbt slutvarv. Det är en häst under utveckling och han har känts fin i träningen efteråt. Jag tror att han nog kan presterat ännu lite bättre till den här starten. Hästen har bra kvaliteter och visar fin uppfattning i loppen. Han går från alla lägen och det känns som sagt att han har gått framåt ytterligare. Jormas häst ser ut att vara värst emot men jag tror att han är med i segerstriden. Barfota bak igen, säger Åke.

1 Linslusen A.U. (Åke Svanstedt) har inte startat på länge. Blivit opererad i sina framknän under uppehållet. Har tränat på och är väl förberedd. Kul att se hur han tävlar framöver. Bra löphuvud och bra kapacitet. Alfaz del Pi och It’s Amazing blir svåra, säger Åke.

7 Global Midnight (Anders Svanstedt) fick maxutdelning senast. Formen är bra och hon går bra varje gång. Allt känns som det ska i träningen men nu har hon ett dåligt läge. Möter tuffa hästar så det blir inte lätt att komma till över kort distans. Det krävs mycket tur om hon ska räcka till vinst, säger Åke.

9 Metior Easy (Åke Svanstedt) har inte utvecklats så bra i år som jag hade hoppats på. Fick lite tappform för några månader sedan och har haft ett uppehåll. Hon har tränat på och känns som hon ska göra men jag ligger lågt med henne här, säger Åke.

1 Rica Neo (Åke Svanstedt) har visat riktigt fin form på slutet och hon var bra i kvalet som hon vann med lite krafter kvar. Det gick rejält fort sista 500. Hon var snabb ut senast och jag behövde inte köra för fullt för att få ledningen. Läget här är perfekt. På toppform och startspår kan det vara en platschans. Hon har utvecklats mycket, säger Åke.

9 T.P.Emily (Anders Svanstedt) gjorde det bra som kunde gå till final eftersom hon hade haft ett litet uppehåll innan. Om allt är normalt så borde hon vara i ytterligare lite bättre form nu. Hon får smyga med och är speedig mer rätt lopp, säger Åke.

Källa Sportbladet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+11)
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 21:27   #4

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

vad har hänt med kunniga människor som laxdasen,miljö,capone,jopse,kp,doob förlåt om jag har glömmt nån,,,säkert semester tider...
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 21:41   #5

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
vad har hänt med kunniga människor som laxdasen,miljö,capone,jopse,kp,doob förlåt om jag har glömmt nån,,,säkert semester tider...
Kunniga?

Saknade? .. ja.

dado (+5), clarund (+1), hanscrispi (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 21:46   #6

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

tycker omgången ser än mer lurig ut än vad den gjorde idag. hade avanti lm haft nosen nån centimeter längre fram hade det varit stora pengar idag. får hoppas att det smäller lite imorgon då istället. Jag väljer att lyfta fram tre spikalternativ redan nu. tro två av dem kan bli intressanta på procenten.

attrappe moi: Erik låter uppåt på denna och den satt fast senast med allt sparat i ett lopp som var tuffare än det imorgon. nyckeln i loppet är att adrian trycker till dakadak rejält från start och att det blir högt tempo då attrappe trivs bäst med ryggar till upploppet. men så tankad som hästen såg ut senast + eventuell barfotakörning imorgon så tror jag Erik synar dödens om det skulle gå sakta.

nalda nof: Här låter det väldigt uppåt från stallet då lindgren säger att han börjar få hästen i det skick han vill ha henne. Jag tror denna häst har lika hög kapacitet som tamla celeber i grunden. senast satt hästen fast med sparat sen takter snabbstartat från 8e och krupit ner på innern. takter tyckte hästen kändes förbättrad och hon plockar hem detta med minsta klaff på loppet tror jag

ivar sånna: ska ha gått framåt efter sista loppet som var en fjärde plats i e3 finalen. inga av de andra hästarna här har varit ute i de hårda årgångslopp som ivar har. den har också gått jämnt hela tiden och inte visat några dippar. vad det gäller treåringar så kan någon av de andra gått fram så rejält så de kan utmana men troligt är att ivar är huvudet högre här.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 21:47   #7

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 593
Standard

Intressant intervju med Jonas Moberg om Global On Fire i V75-2:

"Jag håller hästen väldigt högt och är inne på att köra ordentligt från start, och sedan får det väl vara så att vi blir hängande i tredjespår genom första sväng. Kommer vi ner i dödens relativt tidigt så tror jag inte det är mångas som tas med henne"

Spår 8, och ytterst tveksam till att den blir särskilt betrodd. Men onekligen uppåt på den hästen..
mkarlsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 22:00   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mkarlsson Visa inlägg
Intressant intervju med Jonas Moberg om Global On Fire i V75-2:

"Jag håller hästen väldigt högt och är inne på att köra ordentligt från start, och sedan får det väl vara så att vi blir hängande i tredjespår genom första sväng. Kommer vi ner i dödens relativt tidigt så tror jag inte det är mångas som tas med henne"

Spår 8, och ytterst tveksam till att den blir särskilt betrodd. Men onekligen uppåt på den hästen..
moberg är en positiv prick som brukar ligga högt i snacket. medeldistans är ett minus för hästen som är trög men stark.
Gammal 2013-07-20, 22:04   #9

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
moberg är en positiv prick som brukar ligga högt i snacket. medeldistans är ett minus för hästen som är trög men stark.
Yes. Ungefär som Åke Lindblom skulle påstå han hade toppchans om det så vore en kamel han skulle ut & tävla med..
mkarlsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 22:12   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mkarlsson Visa inlägg
Yes. Ungefär som Åke Lindblom skulle påstå han hade toppchans om det så vore en kamel han skulle ut & tävla med..
ha ha. ja guldtanden kan prata de flesta av sina till vinst
Gammal 2013-07-20, 23:04   #11

OtaBengas avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 771
Standard

Skrällvarning från Adielsson i avd. 2 11 BEEBOOP LADAY
Optimist i avd. 5 på 11 IT`S AMAZING, tror oxå en del på 9an i tredje.
OtaBenga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-21, 00:50   #12

clarunds avatar

Sharp$: 437
Standard

Citat:
tycker omgången ser än mer lurig ut än vad den gjorde idag. hade avanti lm haft nosen nån centimeter längre fram hade det varit stora pengar idag. får hoppas att det smäller lite imorgon då istället. Jag väljer att lyfta fram tre spikalternativ redan nu. tro två av dem kan bli intressanta på procenten.

Håller inte med, morgondagens ser enklare ut, men skojigt nog har både Snoken och SS knasspikar inte kollat övriga tipsters än. OBS när jag säger enklare menar jag hur omgången ser ut, inte hur den blev

Citat:
attrappe moi: Erik låter uppåt på denna och den satt fast senast med allt sparat i ett lopp som var tuffare än det imorgon. nyckeln i loppet är att adrian trycker till dakadak rejält från start och att det blir högt tempo då attrappe trivs bäst med ryggar till upploppet. men så tankad som hästen såg ut senast + eventuell barfotakörning imorgon så tror jag Erik synar dödens om det skulle gå sakta.

nalda nof: Här låter det väldigt uppåt från stallet då lindgren säger att han börjar få hästen i det skick han vill ha henne. Jag tror denna häst har lika hög kapacitet som tamla celeber i grunden. senast satt hästen fast med sparat sen takter snabbstartat från 8e och krupit ner på innern. takter tyckte hästen kändes förbättrad och hon plockar hem detta med minsta klaff på loppet tror jag

ivar sånna: ska ha gått framåt efter sista loppet som var en fjärde plats i e3 finalen. inga av de andra hästarna här har varit ute i de hårda årgångslopp som ivar har. den har också gått jämnt hela tiden och inte visat några dippar. vad det gäller treåringar så kan någon av de andra gått fram så rejält så de kan utmana men troligt är att ivar är huvudet högre här.
Atrape Moi : sjukt överskattad, men vad vet jag ?

Nalda Nof : brunst senast, såg fin ut distans + men bra emot.

Ivar Sånna : en bra dag tar han detta, finns motbud annars.

Ska jobba en del på denna omgång, eventuellt även andelsspel på V75Tillsammans idag....

Har fått uppdrag spela några rader ihop med en kille som turade in V7 idag (Le Mat "turspik" som jag ser det, ospeedig och ledde bara över mål ) så jobbet gör jag oavsett.

------------------------------------------------------------
https://www.sharps.se/forums/spela-an...5-tillsammans/

Senast redigerad av clarund den 2013-07-21 klockan 00:57.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-21, 01:04   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Håller inte med, morgondagens ser enklare ut, men skojigt nog har både Snoken och SS knasspikar inte kollat övriga tipsters än. OBS när jag säger enklare menar jag hur omgången ser ut, inte hur den blev

Atrape Moi : sjukt överskattad, men vad vet jag ?

Nalda Nof : brunst senast, såg fin ut distans + men bra emot.

Ivar Sånna : en bra dag tar han detta, finns motbud annars.

Ska jobba en del på denna omgång, eventuellt även andelsspel på V75Tillsammans idag....

Har fått uppdrag spela några rader ihop med en kille som turade in V7 idag (Le Mat "turspik" som jag ser det, ospeedig och ledde bara över mål ) så jobbet gör jag oavsett.

https://www.sharps.se/forums/spela-an...5-tillsammans/

inte hört så mycket surr om attrappe så överskattad vet jag inte om han är. Han har en av sveriges vassaste kuskar i jollen som dessutom +ar på hästen samt intrycket i senaste loppet som enligt mitt hästöga skvallrar om toppform. det blir vinst imorgon med minsta klaff på loppet
Gammal 2013-07-21, 01:09   #14

clarunds avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Kunniga?

Saknade? .. ja.

Haha tänkte nåt liknande men vill absolut inte ifrågasätta någon, vi kan väl säga att vi/de kompletterar varandra

möjligt någon känner sig förbisedd men av de nämnda ser jag doob som den mest "kunnige" i trav men det kan handla om tillfälligheter och spel är inte så enkelt som att den som oftast har rätt vinner

Vill hursomhelst inte klumpa ihop folk , var och en är unik även här
Helge (+10)
Gammal 2013-07-21, 01:12   #15

clarunds avatar

Standard

Citat:
inte hört så mycket surr om attrappe så överskattad vet jag inte om han är. Han har en av sveriges vassaste kuskar i jollen som dessutom +ar på hästen samt intrycket i senaste loppet som enligt mitt hästöga skvallrar om toppform. det blir vinst imorgon med minsta klaff på loppet
Snokens spik, därför jag säger så, även SS tipsetta. För mig är han femterankad...
Svara

td