|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-07-19, 09:34 | #31 |
Svanens intervjuer på Aftonbladet.
------------------------------------------------------------------------------------------- Lördagens starthästar i V75 där alla går med optimal balans. Inga ändringar. 4 PLUS Helge Zonett (V75-2) har bättrat sig mycket i år och kommit bra för varje start han har gjort. Han är stor och det har tagit lite tid men nu har han släppt till bra. Insatsen senast var den bästa hittills och det känns i träningen som att han har gått framåt ytterligare. Han är helt klart uppåt formmässigt och barfota runt om fungerade bra senast och det blir samma balans igen. Hästen är rätt så kvick ut och när vi har springspår måste jag såklart prova från början. Han känns stark och jag tror att han står distansen bra. Det är en av mina bästa vinstchanser. Beckman (V75-7) borde ha kunnat lite bättre senast. Visserligen hade han varit borta i två månader innan men han hade tränat bra och jag hade nog väntat mig att han skulle hålla lite bättre. Jag tror att hästen kommer att vara vassare formmässigt med loppet i kroppcn för han har känts fin i träningen efteråt. Läget är också helt perfekt. Han är snabb ut och jag provar att köra i ledningen. Normalt sett borde han ha bra chans. 3 PLUS Panter Neo (V75-3) har inte haft någon tur på slutet och har bättre form än resultatraden kan utvisa. Senast satt jag kvar med honom och var helt sist när han fick fritt 200 kvar. Det blev fel men hästen kändes fin och har toppform. Den här gången är läget helt perfekt eftersom han är snabb ut. Jag tycker inte att loppet ser så hårt ut och med lite tur kan han vara med där framme. Jag vill varna lite för honom här på form och läge. Charlie Palema (V75-3) fick ett jättehårt lopp senast och trots att han gick 1.11,9 i dödens så räckte det bara till en fjärdeplats. Hästen har tagit loppet bra och känns fin i träningen men det går inte att köra så tufft varje gång. Därför tänker jag försöka att köra i ryggar nu och inte vara lika offensiv som senast för jag vill inte att han ska få gå så tufft igen. Hästen är bra men läget drar ner chanserna lite. Kan räcka ändå om han bara kommer till. 2 PLUS Nothing But Class (V75-1) känns bra och det är inte alls någon tokig häst. Men han har haft otur i de tre starterna han har gjort för mig och det har varit strullopp. Det känns i träningen som att han har bra form och det finns hög kapacitet i honom. Vi får hoppas att det vänder snart men det blir naturligtvis svårt att vinna i Silverdivisionen från det här läget. Fast kanske att han kan ta en plats om det löser sig bra. Aroma Grim (V75-5) fick gå i tredjespår sista 600 metrarna senast och räckte inte. Nu får hon försöka smyga med så länge som möjligt och kanske kan ta en mindre placering. Jag tror inte att hon kan vinna då tilläggshästarna har tjänat flera miljoner och normalt är för tuffa. Sedan är Flemmings häst på start bra också så jag tror inte att någon av mina tre räcker här. Brenna Boko (V75-5) har varit klart förbättrad i de senaste starterna och kommit i fin form. Nu har hon ett dåligt startspår igen och även om hon går felfritt så lär hon tappa från början. Tilläggshästarna kommer att vara ifatt henne ganska direkt och det blir svårt att vinna. Unique Gowan (V75-5) har ryckt upp sig och var rätt så bra senast och var nära att vinna. Men trots uppåtgående form har hon ingen chans från det här dåliga läget. Det är en mindre placering som gäller. Clear Sign (V75-7) vann ju senast men det var mot ett betydligt enklare motstånd. Han har kommit i fin form men räcker normalt sett inte här. Han står distansen bra men det är pengar som gäller. . Åke Svanstedt |
|
2013-07-19, 14:19 | #32 |
I V75 4 är det väl nu dags för 10 Zonguldak?! Jag spikar! Lycka till i morgon! :-)
|
|
2013-07-19, 17:54 | #33 |
Är det någon som vet vart man kan hitta galopp%-en inom v75?
Det jag vill veta är hur många lopp kuskarna kört inom v75 och hur många galopper dom har i de uppsittningarna? Att Ludde "galopptourettes" leder överlägset kan vi nog räkna med men hur ser det ut bakom? Tycker det är en stor faktor att ta hänsyn till men det finns inga bra siffror som jag hittat. Nu går man mest på känslan. |
|
2013-07-19, 18:03 | #34 | |
Citat:
|
||
2013-07-19, 18:04 | #35 |
Alla spikar Zonguldak i morgon. Har gjort det alla starter på V75. Hittills inte ens nära vinst. Den här gången garderar jag så det är säkert omgångens säkraste spik.
Min första tanke var spik wiss Rambo,Zonguldak och Overtaker men nu lutar det åt att jag garderar alla 3. Senast redigerad av draken den 2013-07-19 klockan 18:06. |
|
2013-07-19, 18:07 | #36 | |
Citat:
|
||
2013-07-19, 18:12 | #37 |
Tack Migge, den innehåller mycket bra info.
Men inte riktigt det jag tänkte på, tänkte mer än rak lista över vilka kuskar som kört under 1 år på v75 och sedan antal starter och antal galopper. Dvs inte hästberoende. |
|
2013-07-19, 18:20 | #38 | |
Citat:
Även denna sidan kan du kolla in när det gäller kuskstatistik på årsbasis, dock så finns det ingen statistik på antal galopper tyvärr = https://www.travsport.se/topplistor/...t/race.toplist |
||
2013-07-19, 18:26 | #39 | |
Citat:
Haha, den hästen har jag tröttnat som tusan på.. och ändå fortsätter spelsidorna tjata om den, otroligt... Den får visa att han kan gå felfritt ett helt lopp 3 ggr i rad innan jag börjar tro på den igen... Bara tacksamt om många faller på den, kommer inte med på min kupong på 6 hästar iaf.. 2 Hertig Shim borde ha bra chans, annars är nog nr 8 Lucky sec kanske bästa hästen ändå? |
||
2013-07-19, 18:30 | #40 |
Uppskattar länkarna:-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
2013-07-19, 22:36 | #41 |
Lämnar in tidigt för resa till Götet imorgon !
1: A= 2 B= 1,8,10 C= 12 No Deal storfavorit ...men voltstart & spår 2 gör att jag garderar med 4 till ! Skrällen 12 Carlos Lightning är inte sämre än de andra & lite "flyt" på vägen så spurtar han ner dem ? 2: A= 11 B= 1,3,5,7,9,10,12 C= 4,6,8 Alla på systemet & A-Hästen är absolut inget sämre än favoriterna !!! 3: 2 CASANOVA BOKO (4-5) Dagens första spik & jag tror han leder "runt om" :-) 4: 10 ZONGULDAK (9-5) Andra spiken & hoppar han inte vinner han "lätt" :-) 5: B= 5,13,15 C= 14 AV inte startat sedan Elitloppshelgen & jag tror att han kan få "pisk" imorgon ? Garderar ni med några så glöm inte bort 14 LB som kommer som "skjuten ur en kanon" längst ut imorgon till ett superodds :-) :-):-) 6: B= 10,11 (3-5) Struntar i OTBS & går på första tanken att ngn av mina vinner från bakspår ! 7: A= 4 B= 1,2,3,9 C= 12 Svårt lopp & jag hade inte en aning vem jag skulle sätta som A-Häst & det blev 4 PATO som var bra innan han hoppade senast & har troligtvis gått fram med loppet ? Lite körning & den eller JÄTTESKRÄLLEN 12 On Track Piraten kanske kan stå som segrare ? A= 1-3 C= 0-2 2640 Rader på 9 kuponger & kostar 513:- GOD TUR ALLA IMORGON.......................! Senast redigerad av krilla18 den 2013-07-19 klockan 22:38. |
|
2013-07-19, 22:50 | #42 |
Caballion gav mig dryga 60`på Umeå för ett par år men sedan dess har han inte gjort mig glad men undrar om det inte är dags i morgon. Dubblar med min stora favorithäst som alla hatar. Rensar friskt i morgon. nr 12 YESS. Bara lassa in på On Track Piraten.
|
|
2013-07-19, 22:53 | #43 | |
Citat:
Aroma Grim spikad av Anders i fem tippar... Nothing But Class svårbedömd, men om Flemings felar måste den väl ha chans om det är en hyfsad häst? Aja imöra får vi se.. |
||
2013-07-19, 23:01 | #44 |
såg också att många spikar zonguldak. till den procenten är det ju helt jäkla tokigt med tanke på vad den visat på slutet
|
|
2013-07-19, 23:10 | #45 |
För ovanligheten skull är jag nykter i kväll haha. Troligt.Såklart spikar alla Zonguldak. Alla vet att den vinner med 100 när den har en bra dag. Det tråkiga är att den aldrig har det. Totalt usel. Skyldig mig friskt. Ungefär som Wimbledon på stryktipset på 90-talet. Man bomma trots helgardering typ.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) |
|
|