|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-07-15, 03:00 | #1 |
Uppsnack V75 Axvalla 20/7
V75 på min hemma bana så extra taggad och startar en tråd redan på måndag natt efter en första genomgång i arkivet :-)
V75:1 No deal var löjligt bra efter omöjligt löpning för tre starter sedan. Följt upp med två segrar efter det. Tror han är huvudet högre än dessa och just nu känns det som en bra spik. V75:2 Känns vidöppet och inte hunnit gå igenom alla hästar, får återkomma. V75:3 Casanova Boko spets och slut hämta ut! V75:4 Känns rysligt öppet. Inte en aning just nu, får återkomma.... V75:5 Inget snack om att Panthalops och Askens Valencia är överlägset bästa hästarna. Ta ställning och spika någon av dem? Eller kanske fylla på med Remeber Laser då det känns tråkigt att låsa på favoriterna... V75:6 Le Mat tänkbar spik efter uppvisningen senast. Bakom är väl främst Alamo Boko och Overtaker By Sib intressanta. V75:7 Detta lopp blir jag inte heller klok på. Beckman bör kunna svara ut I Saw You, men har varit dålig i tre senaste starterna och får anses formlös. Noras Bean har jag inte kunnat kolla i arkivet så lite dålig koll här. Dock hemma bana och distansgynnad. Känns intressant på detta! Samtidigt var det längesedan hästen glänste hemma i Sverige. Caballion fick idiot lopp av Fredde senast, men knappast helt godkänd ändå. Pato ja vart har vi förra årets Derby vinnaren idag, finns formen där? Scouby Djob stod för en av årets svettigaste prestationer för tre starter sedan, dålig loppet efter och galopp senast. Finns resurserna där för nytt topp lopp? Stay The Night har bara mött eliten en gång borta i Finland då han satt fast. Känns svårt att sätta in honom här och dessutom dåligt läge... Harry Haythrow spurtar alltid grymt bra, men sitter ofta för långt bak och det räcker då bara till plats. Rygg på Beckman här och lucka på upploppet så har vi vinnaren! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+3) Senast redigerad av Espo den 2013-07-15 klockan 03:24. |
|
2013-07-15, 16:01 | #2 |
Mycket bra att köra igång försnacket tidigt!
Hemmabana för mig med, och ska göra ett 10 000 raders åt jobbet. Kommer även vara på plats, så det är bara att börja plugga! |
|
2013-07-15, 19:16 | #3 |
Ja självklart måste man va på plats, inte missat denna lördagen de senaste 10åren ;-)
|
|
2013-07-15, 19:23 | #4 |
No Deal känns ju på förhand som en spik. Dock jobbigt med spår 2 i volten.. Men överlever man där så känns den säker. Oolong är alltid farlig, kan komma snabbt på långa upploppet!
|
|
2013-07-15, 19:31 | #5 |
Wiss Rambo, spelad i betydligt tuffare gäng senast. Värmde strålande men hoppade senare i loppet. Inne i denna klass länge. Fint spår. Bra kusk. Blir den inte favorit spikar jag utan tvek.
2013-07-15, 20:55 | #6 |
Wiss Rambo anser jag värst emot. Tycker dock hästen är lite ojämn blixtrar till med riktigt bra lopp emellanåt för att sedan vara normal bra. Gör han återigen en kanon insatts och når ledningen blir han inte lätt att rå på. Är han mer normal bra, så tror jag No deal plockar ner den ganska enkelt från dödens!
|
|
2013-07-15, 21:45 | #7 |
var hamnar wiss rambo när startröken lagt sig? känns som en häst som växer när han är med där framme. men här finns några startsnabba som kan ta sig förbi, borga baron, sandrinham hannover bl.a. no deal måste vara klar förstahäst eftersom den går från alla positioner.
|
|
2013-07-16, 02:02 | #8 |
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2) Senast redigerad av Klanke den 2013-07-18 klockan 11:55. |
|
2013-07-16, 09:22 | #9 |
Tror du Le Mat kommer vara så mycket sämre på axvalla eller varför skulle Semb Jafat rankas före nu?
|
|
2013-07-16, 11:59 | #10 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Muumin och itzo, ni har pm
2013-07-16, 12:11 | #11 |
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Yes we can var fullständigt lysande senast
Till 7% är han väldigt intressant
2013-07-16, 12:12 | #12 |
Peter säger att hästen kommer att vara ännu bättre denna gången, (han äger hästen själv) spåret är bättre än Le mat denna gången. Bergh kör själv Le mat denna gången och inte Örjan...
|
|
2013-07-16, 12:34 | #13 |
Fått mer känsla för Noras Bean nu. Copehagen Cup var nog bara prepare då hästen inte startat på fyra månader. Två lopp i kroppen och räka med att Stenströmmer haft detta lopp i siktet. Tror på topp form och topp prestation!
Beckman kan glömma att han får bestämma i spets om han nu kommer dit. Scouby Djob eller Caballion kommer sätta fart på loppet. Harry får nog svårt hitta rygg ledaren och från tredje in känns det väldigt chansartat. Ne minst frågetecken och förmodad toppform på Noras kan göra honom till en tänkbar chansspik som det känns nu! Edit: att hästen dessutom aldrig varit sämre än två på Axvalla visar att hästen trivs på det långa upploppet! Senast redigerad av Espo den 2013-07-16 klockan 13:03. |
|
2013-07-16, 12:34 | #14 |
Le mat och semb Jafet trivs bäst på längre distans. Tror ingen av dessa har med segerstriden att göra. Hinner inte med helt enkelt.Tar bort båda utan att blinka. Hamnar på dasens lista över chanslösa.
|
|
2013-07-16, 12:56 | #15 |
Le Mat svept fältet senast och visade inte den minsta tröghet. Distans minus nu, men skulle aldrig plocka bort honom efter senaste prestationen. Klart hetare än Pink Elephant som bara var trög senast..
|
|
2013-07-16, 14:52 | #16 |
Vinner inte Overtaker By Sib avd 6?
|
|
2013-07-16, 15:09 | #17 |
|
|
2013-07-16, 18:06 | #18 |
V75-1
10 Oolong visar åter form efter en tids svacka. I striden. 2 No Deal har ett löphuvud av guld och blir säkert mkt streckad. 1 Wiss Rambo har läget och kommer säkert också dra på sig en hel del streck. 12 Carlos Lightning debuterade senast för Cattis Lundström, som slutade med galopp. Man ville säkert ge hästen en genomkörare inför denna uppgift. Blir farlig med klaff. Se upp!! V75-2 Öppet lopp. Väljer att ge min tipsetta till 2 Finish Brandon med Stefan Söderkvist i sulkyn. Känns som ekipaget ska kunna greja distansen med lätthet. Chansspik? Plugga på! V75-3 Tre hästar gör upp om dt hela. Allt i nuläget. 2 Casanova Boko är ännu bättre med lopp i kroppen. Hela vägen? 7 Charlie Palema gjorde ett topplopp senast och är given på kupongen. 11 Donttellmeanymore går säkert lika bra bakifrån och kommer säkert in i matchen med lite flax. V75-4 Öppet lärlingslopp. 10 Zonguldak får tipsnicken med viss tvekan. Hästen är svårkörd men dt kan gå. 8 Lucky Sec (IT) får Frank Nilsson i sulkyn ffg. Intressant om man väljer att gå på kuskar. 2 Hertig Shim provades barfota senast. Samma nu. Plugga på! V75-5 5 Remember Laser lät Flemming nöjd med inför loppet senast. Hästen att slå från startfållan. 14 Latitude Broline spurtade vasst nästsenast och ska räknas trots bakspår. 15 Askens Valencia är en tuff dam som tål göra grovjobbet. 13 Pantholops (US) gör dt bra hela tiden. V75-6 4 Ninepoints Charlie trivs med Björn Goop i vagnen och med spets och släpp-taktiken är man säkert med på fotot. Väljer man att köra i ledningen säljer man sig dyrt och riskerar att få favoriten 3 Overtaker By Sib pressande utanpå sig. Björn vet säkert bäst, men ekipaget får min tipsetta! Axevallas långa upplopp gynnar säkert starke 5 Alamo. När två träter så....... V75-7 3 Caballion är ohyggligt svårkörd och Erik får åter chansen med hästen. Strider felfri. Örjan Kihlström kommer säkert ge 11 Iceland en smygare över aktuell distans, och får man bara spara speeden, så går ingen säker över upploppet. Loppets bedövare! 4 Pato är ute på rätt distans och är klart spelvärd nu, då hästen inte visat toppform. Ett måste-streck!! 8 Stay the Night är i sitt livs form. Systemförslag (i nuläget) v75-1: 1,2,10,12 v75-2: 2 Finish Brandon chansspik! v75-3: 2,7,11 v75-4: 2,8,10 v75-5: 5,13,14,15 v75-6: 3,4,5 v75-7: 3,4,8,11 1728 rader / 864 kronor Senast redigerad av spalato den 2013-07-16 klockan 18:20. |
|
2013-07-16, 18:27 | #19 |
Overtaker blir nog ganska stor men visst bör han jogga hem det här. Sista är jag inne på att det kommer susa till i kuponghögen. Förhoppningsvis blir det körning om det. Då kommer de från alla håll över upploppet. Tror att jag streckar alla.Många betrodda med lite tveksam form
|
|
2013-07-16, 22:15 | #20 |
|
|
2013-07-16, 23:56 | #21 |
Efter att endast ha kikat på V75-1 så känns det som att de direkta valen är 2 No Deal och 10 Oolong..
Jag tror att No Deal kommer att komma utvändigt ledaren och spurta hem loppet med tanke på det långa upploppet. Svårigheterna ligger i startpositionen, men om Flemming klarar den så tror jag att No Deal är den starkaste hästen. Samtidigt skulle det inte förvåna mig om det är som så att det skräller redan i 1a loppet med att Åke Svanstedt tar hem det med 8 Nothing but Class eller något liknande.. Får bli att gå igenom arkivet och se om det är någon som man kan chansspika eller eventuellt försöka gardera med för att vara med på eventuell stor utdelning.. |
|
2013-07-17, 10:24 | #22 |
Om man inte spikar flemming i första tycker jag man ska passa sandrngham hanover.
Gör en mycket fin avslutning senast och bör rimligtvis vara bättre med det loppet i kroppen. Hästen har tidigare visat sig vara startsnabb, nu vet man iofs inte hur det kommer gå i volt, silverhästar går ju oftast med bil, kanske kan den ta sig förbi borga baron om witasp prickar starten. 7% tycker jag känns mycket spelvärt på en som kanske får spets och går 12 tid.
2013-07-17, 10:48 | #23 |
Poker Kronos känns mycket intressant till 12%.
Senast tog han spets från spår ett innan han rullade över i galopp vid första kurvan. Nu tror jag inte att han kan svara Soda om Micke prickar, men den släpper antagligen direkt, så det är bara för Ludde att gå ut och ta över. Felfri tror jag den blir svårslagen trots att det är många bra med. Den var helt okörd när Christoffer vann med den, så jag tror distansen kommer gå bra.
2013-07-17, 12:35 | #24 |
Jag tror också på den. 10 Kemas Magic klar andrahäst. Ser ut att bli onödigt jämnstreckat de där loppet
2013-07-17, 14:59 | #25 |
Säkert väldigt bra vhans vid trav. MEN hästen har väl typ aldrig gått felfritt för Ludde, så 10% att den travar?
|
|
2013-07-18, 10:51 | #26 |
Svanstedts hästar enl Glenn H
Nothing But Class laddades från start senast i Halmstad, men felade in i första sväng. Han gick bra efteråt och det här är en riktigt fin häst i grunden. Han har en väldigt bra motor. Jag tycker att han är farlig att glömma bort, säger Glenn H Persson. Helge Zonett är en bra häst i grunden. Tyvärr blev han skadad i höstas och sedan har han varit trög att få igång i år, men nu är han verkligen på rätt väg. Han känns riktigt fin i jobben för tillfället och då han är stark och rejäl skall 2640 meter passa fint. Jag tror att han har bra chans här, säger Glenn H Persson. Panter Neo är bättre än raden och har haft en del otur på slutet. Näst senast felade han i en trång situation i första sväng och nu senast satt han fast med allt sparat i det V75-lopp som Ed Rapide vann i Halmstad. Han har ett bra spår över passande distans. Med full klaff är han bra nog att segerstrida, säger Glenn H Persson. Charlie Palema fick gå utvändigt om ledaren i stentufft tempo vid V75 i Halmstad och höll bra, ävenm om han helt naturligt stumnade den sista biten. Nu har exakt samma utgångsläge här och ett antal startsnabba hästar invändigt om sig, men hästen är fin i jobben och klaffar det bara bättre än senast är han med och gör upp om segern, säger Glenn H Persson. Aroma Grim gick i mål med mycket sparat näst senast, men gången efter var hon bara godkänd. Hon är i första hand ett platsbud här, säger Glenn H Persson Brenna Boko har gjort flera bra lopp på sistone och näst senast var hon nära att hålla undan i V75, men blev infångad av Fruitcake strax innan mål. Gången efter avslutade hon bra i spåren i Åmål. Hon är fin i jobben och skall kunna vara med långt framme igen, med full klaff kanske till och med i segerstriden, säger Glenn H Persson. Unique Gowan fick bara knappt stryk av Pina Colada senast i Lindesberg och gjorde ett fullt godkänt lopp. Hon är uppåt nu och lär göra en bra insats igen, men längre än till platschans vågar vi inte sträcka oss, säger Glenn H Persson. Beckman gick en bra tid i ett långlopp i comebacken och även om han blev stum till slut, så var Åke nöjd med honom. Han har ett bra utgångsläge här och trivs över 2640 meter. Det är farligt att glömma bort honom och han bör streckas på V75, säger Glenn H Persson. Clear Sign vann på ett bra sätt senast i Åmål. Här blir det förstås tuffare att nå ända fram, men i dagens form kan han mycket väl sno åt sig en plats, säger Glenn H Persson Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+3), Klanke (+5), hammering (+3), Pilkast (+3) Senast redigerad av crossbow den 2013-07-18 klockan 10:52. Anledning: radbyte |
|
2013-07-18, 11:02 | #27 | |
Citat:
Men går den blir den farlig, tror jag. Kommer i alla fall ta med den och hoppas på felfritt, den är bara åttonde streckad just nu.
2013-07-19, 07:27 | #29 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Kommer gå undan i detta lopp, så vet inte om ledningen är så bra. Kung Fu Face ska gå med helstängt & jänkarvagn, kommer enligt tränaren köra hela vägen då den är stark.
Sen är ju inte helt 100 på heller att Casanova kan svara ut What Love Can Do som är pilsnabb första biten. Men tror som sagt nästan det kan vara en fördel att inte vara ledare i detta lopp |
2013-07-19, 09:08 | #30 |
avd1) 2,10,1,7,8
Borde vara No Deal men jag tror att det finns risk för att flemming missar det här och vi inleder med en skräll. avd2) 1,10,4 Blir väl egentligen inte klok på det här loppet. Ludde är ju som han är men intressant med brfro ffg på 4 Bonnies och kuskform på Haugstad. avd3) 3 Spikar kung fu face med takter, jänkarvagn och styrkan tror jag gör sig bra på upploppet. avd4) 8,7 Lucky Sec å frank Nilsson är ingen bluff, 8% å smygläge. Utmärkt chansspik! avd5) 15,5,13,1,12 Borde stå mellan Asken å Remember, men jag plockar med Panthalops, Orchidea och Pina Colada som jag verkligen gillar (dessutom troligen brfro på 12, det var 1,5 år sedan :-). avd6) 10,8 Robban har ju lovat vinst under travfesten efter sprintermästaren på Leffes i Tylösand. Sedan tar jag med 8 Arazi Boko som skall testas med Ufo-vagn. avd7) 2,11,4,8,7 Känsla för 2 Noras Bean som är påställd och skall gå med jänkarvagn och barfota runt om, men jag tar med ett par skrällar, 8 Stay the night har ju bra form och sedan så är ju 10% på Scouby och 8% på Iceland ett fynd. (Obs!! Harry H skall troligen ha dojjor) Senast redigerad av elwiz den 2013-07-19 klockan 09:24. Anledning: . |
|
2013-07-19, 09:34 | #31 |
Svanens intervjuer på Aftonbladet.
------------------------------------------------------------------------------------------- Lördagens starthästar i V75 där alla går med optimal balans. Inga ändringar. 4 PLUS Helge Zonett (V75-2) har bättrat sig mycket i år och kommit bra för varje start han har gjort. Han är stor och det har tagit lite tid men nu har han släppt till bra. Insatsen senast var den bästa hittills och det känns i träningen som att han har gått framåt ytterligare. Han är helt klart uppåt formmässigt och barfota runt om fungerade bra senast och det blir samma balans igen. Hästen är rätt så kvick ut och när vi har springspår måste jag såklart prova från början. Han känns stark och jag tror att han står distansen bra. Det är en av mina bästa vinstchanser. Beckman (V75-7) borde ha kunnat lite bättre senast. Visserligen hade han varit borta i två månader innan men han hade tränat bra och jag hade nog väntat mig att han skulle hålla lite bättre. Jag tror att hästen kommer att vara vassare formmässigt med loppet i kroppcn för han har känts fin i träningen efteråt. Läget är också helt perfekt. Han är snabb ut och jag provar att köra i ledningen. Normalt sett borde han ha bra chans. 3 PLUS Panter Neo (V75-3) har inte haft någon tur på slutet och har bättre form än resultatraden kan utvisa. Senast satt jag kvar med honom och var helt sist när han fick fritt 200 kvar. Det blev fel men hästen kändes fin och har toppform. Den här gången är läget helt perfekt eftersom han är snabb ut. Jag tycker inte att loppet ser så hårt ut och med lite tur kan han vara med där framme. Jag vill varna lite för honom här på form och läge. Charlie Palema (V75-3) fick ett jättehårt lopp senast och trots att han gick 1.11,9 i dödens så räckte det bara till en fjärdeplats. Hästen har tagit loppet bra och känns fin i träningen men det går inte att köra så tufft varje gång. Därför tänker jag försöka att köra i ryggar nu och inte vara lika offensiv som senast för jag vill inte att han ska få gå så tufft igen. Hästen är bra men läget drar ner chanserna lite. Kan räcka ändå om han bara kommer till. 2 PLUS Nothing But Class (V75-1) känns bra och det är inte alls någon tokig häst. Men han har haft otur i de tre starterna han har gjort för mig och det har varit strullopp. Det känns i träningen som att han har bra form och det finns hög kapacitet i honom. Vi får hoppas att det vänder snart men det blir naturligtvis svårt att vinna i Silverdivisionen från det här läget. Fast kanske att han kan ta en plats om det löser sig bra. Aroma Grim (V75-5) fick gå i tredjespår sista 600 metrarna senast och räckte inte. Nu får hon försöka smyga med så länge som möjligt och kanske kan ta en mindre placering. Jag tror inte att hon kan vinna då tilläggshästarna har tjänat flera miljoner och normalt är för tuffa. Sedan är Flemmings häst på start bra också så jag tror inte att någon av mina tre räcker här. Brenna Boko (V75-5) har varit klart förbättrad i de senaste starterna och kommit i fin form. Nu har hon ett dåligt startspår igen och även om hon går felfritt så lär hon tappa från början. Tilläggshästarna kommer att vara ifatt henne ganska direkt och det blir svårt att vinna. Unique Gowan (V75-5) har ryckt upp sig och var rätt så bra senast och var nära att vinna. Men trots uppåtgående form har hon ingen chans från det här dåliga läget. Det är en mindre placering som gäller. Clear Sign (V75-7) vann ju senast men det var mot ett betydligt enklare motstånd. Han har kommit i fin form men räcker normalt sett inte här. Han står distansen bra men det är pengar som gäller. . Åke Svanstedt |
|
2013-07-19, 14:19 | #32 |
I V75 4 är det väl nu dags för 10 Zonguldak?! Jag spikar! Lycka till i morgon! :-)
|
|
2013-07-19, 17:54 | #33 |
Är det någon som vet vart man kan hitta galopp%-en inom v75?
Det jag vill veta är hur många lopp kuskarna kört inom v75 och hur många galopper dom har i de uppsittningarna? Att Ludde "galopptourettes" leder överlägset kan vi nog räkna med men hur ser det ut bakom? Tycker det är en stor faktor att ta hänsyn till men det finns inga bra siffror som jag hittat. Nu går man mest på känslan. |
|
2013-07-19, 18:03 | #34 | |
Citat:
|
||
2013-07-19, 18:04 | #35 |
Alla spikar Zonguldak i morgon. Har gjort det alla starter på V75. Hittills inte ens nära vinst. Den här gången garderar jag så det är säkert omgångens säkraste spik.
Min första tanke var spik wiss Rambo,Zonguldak och Overtaker men nu lutar det åt att jag garderar alla 3. Senast redigerad av draken den 2013-07-19 klockan 18:06. |
|
2013-07-19, 18:07 | #36 | |
Citat:
|
||
2013-07-19, 18:12 | #37 |
Tack Migge, den innehåller mycket bra info.
Men inte riktigt det jag tänkte på, tänkte mer än rak lista över vilka kuskar som kört under 1 år på v75 och sedan antal starter och antal galopper. Dvs inte hästberoende. |
|
2013-07-19, 18:20 | #38 | |
Citat:
Även denna sidan kan du kolla in när det gäller kuskstatistik på årsbasis, dock så finns det ingen statistik på antal galopper tyvärr = https://www.travsport.se/topplistor/...t/race.toplist |
||
2013-07-19, 18:26 | #39 | |
Citat:
Haha, den hästen har jag tröttnat som tusan på.. och ändå fortsätter spelsidorna tjata om den, otroligt... Den får visa att han kan gå felfritt ett helt lopp 3 ggr i rad innan jag börjar tro på den igen... Bara tacksamt om många faller på den, kommer inte med på min kupong på 6 hästar iaf.. 2 Hertig Shim borde ha bra chans, annars är nog nr 8 Lucky sec kanske bästa hästen ändå? |
||
2013-07-19, 18:30 | #40 |
Uppskattar länkarna:-)
Migge (+1) |
|
2013-07-19, 22:36 | #41 |
Lämnar in tidigt för resa till Götet imorgon !
1: A= 2 B= 1,8,10 C= 12 No Deal storfavorit ...men voltstart & spår 2 gör att jag garderar med 4 till ! Skrällen 12 Carlos Lightning är inte sämre än de andra & lite "flyt" på vägen så spurtar han ner dem ? 2: A= 11 B= 1,3,5,7,9,10,12 C= 4,6,8 Alla på systemet & A-Hästen är absolut inget sämre än favoriterna !!! 3: 2 CASANOVA BOKO (4-5) Dagens första spik & jag tror han leder "runt om" :-) 4: 10 ZONGULDAK (9-5) Andra spiken & hoppar han inte vinner han "lätt" :-) 5: B= 5,13,15 C= 14 AV inte startat sedan Elitloppshelgen & jag tror att han kan få "pisk" imorgon ? Garderar ni med några så glöm inte bort 14 LB som kommer som "skjuten ur en kanon" längst ut imorgon till ett superodds :-) :-):-) 6: B= 10,11 (3-5) Struntar i OTBS & går på första tanken att ngn av mina vinner från bakspår ! 7: A= 4 B= 1,2,3,9 C= 12 Svårt lopp & jag hade inte en aning vem jag skulle sätta som A-Häst & det blev 4 PATO som var bra innan han hoppade senast & har troligtvis gått fram med loppet ? Lite körning & den eller JÄTTESKRÄLLEN 12 On Track Piraten kanske kan stå som segrare ? A= 1-3 C= 0-2 2640 Rader på 9 kuponger & kostar 513:- GOD TUR ALLA IMORGON.......................! Senast redigerad av krilla18 den 2013-07-19 klockan 22:38. |
|
2013-07-19, 22:50 | #42 |
Caballion gav mig dryga 60`på Umeå för ett par år men sedan dess har han inte gjort mig glad men undrar om det inte är dags i morgon. Dubblar med min stora favorithäst som alla hatar. Rensar friskt i morgon. nr 12 YESS. Bara lassa in på On Track Piraten.
|
|
2013-07-19, 22:53 | #43 | |
Citat:
Aroma Grim spikad av Anders i fem tippar... Nothing But Class svårbedömd, men om Flemings felar måste den väl ha chans om det är en hyfsad häst? Aja imöra får vi se.. |
||
2013-07-19, 23:01 | #44 |
såg också att många spikar zonguldak. till den procenten är det ju helt jäkla tokigt med tanke på vad den visat på slutet
|
|
2013-07-19, 23:10 | #45 |
För ovanligheten skull är jag nykter i kväll haha. Troligt.Såklart spikar alla Zonguldak. Alla vet att den vinner med 100 när den har en bra dag. Det tråkiga är att den aldrig har det. Totalt usel. Skyldig mig friskt. Ungefär som Wimbledon på stryktipset på 90-talet. Man bomma trots helgardering typ.
Trinity (+1) |
|
2013-07-20, 00:06 | #46 | |
Citat:
|
||
2013-07-20, 00:28 | #47 |
Spiken: Alamo Boko* (NL) avd6
Chansspiken: Lucky Sec (IT) avd4 Dragen: Nothing But Class (US) avd1 - laddades från start senast i Halmstad, men felade in i första sväng. Han gick bra efteråt och det här är en riktigt fin häst i grunden. Han har en väldigt bra motor. Jag tycker att han är farlig att glömma bort, säger Glenn H Persson. Poker Kronos avd2 - lättade vi i balansen senast vilket blev lite för bra och tyvärr rullade han över i galopp. Nu åker den vanliga balansen på igen. Det är en häst med hög kapacitet som ska ses med segerchans, säger Adrian Kolgjini. Yes We Can avd3 - har fått några lopp i kroppen nu och blir bättre och bättre för varje start. Avslutningen senast var vass och det känns lite som att han står på tur för att vinna. Det här är en skön individ och min bästa chans på V75 som jag ser det, säger Leif Witasp. Bedövaren: Brenna Boko avd5 - har gjort flera bra lopp på sistone och näst senast var hon nära att hålla undan i V75, men blev infångad av Fruitcake strax innan mål. Gången efter avslutade hon bra i spåren i Åmål. Hon är fin i jobben och skall kunna vara med långt framme igen, med full klaff kanske till och med i segerstriden, säger Glenn H Persson. Lycka till... Senast redigerad av Klanke den 2013-07-20 klockan 01:36. |
|
2013-07-20, 00:50 | #48 |
För den som sitter och funderar på favoritfall och motbud kan det vara idé att titta på lite statistik.
Avd 1 är med voltstart. 2012 vanns 73% av alla 2140-lopp med voltstart av spåren 1, 2, 3, 4, 6. Spår 10 (som Oolong har) uppvisade segerprocenten 2. Spårvinnaren är No Deal. Avd 2 är också med voltstart, men nu 2640 meter. Spårstatistiken visar att spår 1-4 + 6 har samma andel segrar på den distansen, dvs 73%. Det finns en del riktiga rensare med statistiskt sett bra spår, och det handlar om hästar som inte alltid är vana vid distansen som är favoriter från sämre spår. Romeo Lavec är nedstruken till spår 4, och är vinnaren i spårlottningen. Avd 3 är 1640 auto. 20% vinns från bakspår, 80% från framspår. Spår 1-6 är ganska jämnbra, men mycket bättre än 7-8. Casanova Boko har en fin chans. Avd 4 500m längre, dvs 2140 auto gör inte så stor skillnad på startspåren. 21% vinns från bakspår, lite större chans från 7-8 än vid kort distans, men de är markant sämre än 1-6. Jag skulle inte vilja spika Zonguldak från sitt tiondespår. Avd 5 Tilläggslopp över 2140 med 12 hästar på start och tre på tillägg innebär så gott som alltid att tilläggshästarna hamnar längst bak. Från 6-7-8:e par får de göra grovjobbet, och det är inte många som klarar av det. De kan få en hel del stoppklossar framför sig. Spårvinnare är nog 6 Caddie Geisha, och 1 Orchidea S.L.M är en rysare att ha koll på. Avd 6: 2140 Auto. Overtaker by Sib har ett bra spår, men jag tycker Ninepoints Charlie är helt bortglömd nu. Oplacerad som betrodd förra veckan efter defensiv invändig körning. Bra spår nu, och en mer segervan kusk i form av Björn Goop. Motbuden Le Mat och Pink Elephant har usla spår, och måste vara väldigt bra för att vinna. Avd 7: 2640 Auto. Bakspårshästarnas segerprocent är 25, sämsta spåren är 8 & 12. Spårvinnaren är Noras Bean, men oj så många bra hästar som var med här. |
|
2013-07-20, 01:50 | #49 |
Min tanke till ett system var, Att om garderar favoriten..så kan jag inte tro på den och då tar jag bort den.
1: 1,10 2: 5,10,11 3: 3,12 4: 2,8,9 5: 10 (Gäller även då jag tror på favoriten med vill gärna ha med skrällen som jag tror kan vinna men eftersom jag antigen spikar favoriten eller så har jag ej med den, Så blev det ett chansspik.) 6: 5,10,12 7: 7,9 Råkade dock att sätta fel i avd:1, Fick göra om och göra rätt men kunde ej ta tillbaks vadet som blev fel. Så har även med No Deal, Trodde jag kryssat för nr:1 men såg det för sent att jag kryssat för favoriten iställlet. Är allt kasst att man ej kan makulera sitt vad. Senast redigerad av Trinity den 2013-07-20 klockan 01:54. |
|
2013-07-20, 06:12 | #50 |
Inga tankar utan på ren känsla i ett försök att knäcka er andra spelnördar
1,2,8,10 7,9,10,11,12 2 Casanova Boko (Borde va 90%) Vet ni inte vad detta är för häst? Ingen El mago eller Quid pro quo med. Endast galopp emot. 1,2,3,4,5,8,9,10,11 (11 Leo Boy Käftsmällen) 7 Har inte startat på ett tag samt uruselt spår. 2,5,13,14,15 1,2,3,4,5,6,7,10,11 (Passa 2 Avanti L.M.) 2 Noras Bean 4050 kr / 15 andelar Lycka till! |
|
2013-07-20, 07:21 | #51 |
Ni som undrar över Nurmos form på hästarna!
Jag brukar aldrig vilja spika jorma/nurmos på andra banor än Valla. Men om inte Casanova Boko vinner oavsett position blir jag lite förvånad och när det gäller 15 A.V. så vet jag att hon vinner direkt efter vila och har gjort många gånger. Sådan typ av häst sen är vilan inte speciellt lång denna gång dessutom. |
|
2013-07-20, 07:55 | #52 |
Sydsvenskans chansförslag
V75-1: 1.2.10 (8.12) V75-2: 1.3.5.7.9.10.11.12 (4.8) V75-3: 2 Casanova Boko (4.3) V75-4: 1.7.8.9.10 (5.2) V75-5: 5.15 (13.7) V75-6: 3 Overtaker by Sib (10.5) V75-7: 2.3.4 (7.1) 720rader/360kronor Eget system (baserat på travtjänst rank) v75-1: 3 Borga Baron chansspik (2.10) v75-2: 4.5.7.10.11.12 (1.9) v75-3: 2.3.4.5.7 (8.1) v75-4: 9.10 (7.5) v75-5: 5.13.15 (14.10) v75-6: 3 Overtaker by Sib (10.4) v75-7: 1.4.9 (2.3) 540rader/270kronor Kompletterande system v75-1: 2.3 v75-2: 4.5.7.10.11.12 v75-3: 2.4 v75-4: 10 Zonguldak v75-5: 5 Remember Laser v75-6: 3.4.10.11 v75-7: 1.4.9 288rader/144kronor |
|
2013-07-20, 08:17 | #53 |
Åke Svanen
Lördagens starthästar i V75 där alla går med optimal balans. Inga ändringar.
🍔🍔🍔🍔 Helge Zonett (V75-2) har bättrat sig mycket i år och kommit bra för varje start han har gjort. Han är stor och det har tagit lite tid men nu har han släppt till bra. Insatsen senast var den bästa hittills och det känns i träningen som att han har gått framåt ytterligare. Han är helt klart uppåt formmässigt och barfota runt om fungerade bra senast och det blir samma balans igen. Hästen är rätt så kvick ut och när vi har springspår måste jag såklart prova från början. Han känns stark och jag tror att han står distansen bra. Det är en av mina bästa vinstchanser. Beckman (V75-7) borde ha kunnat lite bättre senast. Visserligen hade han varit borta i två månader innan men han hade tränat bra och jag hade nog väntat mig att han skulle hålla lite bättre. Jag tror att hästen kommer att vara vassare formmässigt med loppet i kroppcn för han har känts fin i träningen efteråt. Läget är också helt perfekt. Han är snabb ut och jag provar att köra i ledningen. Normalt sett borde han ha bra chans. 🍔🍔🍔 Panter Neo (V75-3) har inte haft någon tur på slutet och har bättre form än resultatraden kan utvisa. Senast satt jag kvar med honom och var helt sist när han fick fritt 200 kvar. Det blev fel men hästen kändes fin och har toppform. Den här gången är läget helt perfekt eftersom han är snabb ut. Jag tycker inte att loppet ser så hårt ut och med lite tur kan han vara med där framme. Jag vill varna lite för honom här på form och läge. Charlie Palema (V75-3) fick ett jättehårt lopp senast och trots att han gick 1.11,9 i dödens så räckte det bara till en fjärdeplats. Hästen har tagit loppet bra och känns fin i träningen men det går inte att köra så tufft varje gång. Därför tänker jag försöka att köra i ryggar nu och inte vara lika offensiv som senast för jag vill inte att han ska få gå så tufft igen. Hästen är bra men läget drar ner chanserna lite. Kan räcka ändå om han bara kommer till. 🍔🍔 Nothing But Class (V75-1) känns bra och det är inte alls någon tokig häst. Men han har haft otur i de tre starterna han har gjort för mig och det har varit strullopp. Det känns i träningen som att han har bra form och det finns hög kapacitet i honom. Vi får hoppas att det vänder snart men det blir naturligtvis svårt att vinna i Silverdivisionen från det här läget. Fast kanske att han kan ta en plats om det löser sig bra. Aroma Grim (V75-5) fick gå i tredjespår sista 600 metrarna senast och räckte inte. Nu får hon försöka smyga med så länge som möjligt och kanske kan ta en mindre placering. Jag tror inte att hon kan vinna då tilläggshästarna har tjänat flera miljoner och normalt är för tuffa. Sedan är Flemmings häst på start bra också så jag tror inte att någon av mina tre räcker här. Brenna Boko (V75-5) har varit klart förbättrad i de senaste starterna och kommit i fin form. Nu har hon ett dåligt startspår igen och även om hon går felfritt så lär hon tappa från början. Tilläggshästarna kommer att vara ifatt henne ganska direkt och det blir svårt att vinna. Unique Gowan (V75-5) har ryckt upp sig och var rätt så bra senast och var nära att vinna. Men trots uppåtgående form har hon ingen chans från det här dåliga läget. Det är en mindre placering som gäller. Clear Sign (V75-7) vann ju senast men det var mot ett betydligt enklare motstånd. Han har kommit i fin form men räcker normalt sett inte här. Han står distansen bra men det är pengar som gäller. |
|
2013-07-20, 08:28 | #54 |
Dragen som spelarkåren tappat och glömt..
Avd 1 - Borga Baron 6% - sitter fast som oftast, Tar spets och får kanske med tur luckan. Måste väl vara den silverdivisionen genom tiderna där hästarna tjänat så lite pengar ? AVd 3- 5 What love can do 8% - Halvvarv kortare än på Hd, men Goop upp som kan ta spets och hålla igång de mest tröga kusarna, en liten varning oxå för Black photo 3 % som verkligen lyser av form.. Fick aldrig chansen på Hd Avd 5- 7 Nice and easy 8%, fin fin sist får Kaj iväg honom från springspåret så kan han få överta spets, har ju gått bra från skitlägen hela våren7sommaren Avd 6- 1 Cesar Duo, har ett bra spår vann lätt på kalmar ,trafikproblem sist streckad på löjliga 7% . Och bästa spiken måste Noras Bean vara som antagligen får ett bättre lopp än Harry och vinner med en halv längd. Lycka till |
|
2013-07-20, 09:26 | #55 |
Tänk på att......
Johan Svensson har kört 10 Zonguldak en gång tidigare och då blev dt vinst...... |
|
2013-07-20, 10:07 | #56 |
|
|
2013-07-20, 10:22 | #57 |
Påstår nu inte att Caballion vinner men fattar inte TT som spelar den då den USLA Larsson kör och dissar den då Erik hoppar upp..Kuskplus så det smäller om det.
Migge (+1) |
|
2013-07-20, 10:31 | #59 | |
Citat:
|
||
2013-07-20, 10:32 | #60 | |
Citat:
"3 Caballion såg smällfin ut i sista sväng senast men tappade travet som vanligt och i ärlighetens namn börjar vi tröttna på att han alltid faller ur till slut för vi vet vilken kapacitet som finns. Erik upp är ett plus och funkar han blir det troligtvis vinst men han får inte tappa travet över Axevallas långa upplopp." |
||
2013-07-20, 10:33 | #61 |
I Avd 2 är nu Helge Zonett nedstruken till att vara ensam på springspår. Det är dessutom bara 4 innanför. Det underlättar MYCKET för att komma till spets.
|
|
2013-07-20, 10:34 | #62 | |
Citat:
|
||
2013-07-20, 10:37 | #63 |
förra gången gick de säkert på att caballion skulle hålla ut panne och därmed få spets. här vet man säkert att ingen ta en längd på beckman om han är vid sunda vätskor.
|
|
2013-07-20, 11:02 | #64 |
Åke Lindblom kommer också att ladda med I Saw You men tveksamt om han håller ut Beckam, som jag tycker är klar spetsfavorit. Hela vägen för Åke?
|
|
2013-07-20, 11:11 | #65 |
Byalagets stora system ser ut så här: (26 andelar, det är inte jag som tippat)
Avd 1: A 2 B 7-10 Avd 2: A 7 B 5-9 C 1-3-4 Avd 3: A 3 B 2-6 C 4-5-9 D 7-11 Avd 4: A 5 B 6-7 C 1-2-9 D 4-11 Avd 5: A 10 B 13-15 C 1-4-5 D 7-9-12-14 Avd 6: A 10 B 4-11 C 1-3-6 D 2-5 Avd 7: SPIK 8 Stay The Night 22875 rader, reducerat från 92160 rader. Villkor: Minst 1 A + Spiken, Minst 2 B, Max 2 C, Max 1 D, ingen kusk får vinna mer än 2 avdelningar. Kommentar: Stentuff spik, tufft att lämna Zonguldak utanför kupongen, och Ella Håleryd är ett skoj drag. Även Casanova Boko och Askens Valencia petas från förstaranken. Sitter det här, kan det bli stora pengar. |
|
2013-07-20, 11:15 | #66 |
Känns som att Beckman har dansat klart för den här säsongen. Länge sedan det var ett så öppet guldlopp. Tror på On Track Piraten idag. Kommer ge bra på plats. Caballion är klar förstahäst den här gången tycker jag.
Tror att det kommer sluta så här. Caballion Noras Bean On track Piraten. Helge Zonett tror jag leder runt om.O.P.Q.C gick utanför Helge senast och gjorde det bra. Kan vara ett riktigt långskott vid gardering,trots spår och kusk. Wiss Rambo känns fortfarande intressant. |
|
2013-07-20, 11:19 | #67 |
V 75 AXEVALLA 816 rader 18 kuponger:
Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2 No Deal* (3, 1) 2 7 Helge Zonett (9, 11) 3 2 Casanova Boko (4, 7) 4 2, 4, 5, 7, 8, 9 (1, 11) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 3, 4, 5, 7, 10, 11 (6, 1) 7 2 Noras Bean (3, 9) Vadet gäller startnummer 36 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 18,00 kr Kvittonummer: EFA4 2118 0E65 0901 Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2 No Deal* (3, 1) 2 1, 5 (9, 11) 3 3, 5 (4, 7) 4 2, 4, 5, 7, 8, 9 (1, 11) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 10 Le Mat (6, 1) 7 1, 4 (3, 9) Vadet gäller startnummer 48 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 24,00 kr Kvittonummer: 4D02 4D52 0621 8901 Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2 No Deal* (3, 1) 2 10, 12 (9, 11) 3 1, 11 (4, 7) 4 2, 4, 5, 7, 8, 9 (1, 11) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 10 Le Mat (6, 1) 7 7 Scouby Djob (3, 9) Vadet gäller startnummer 24 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 12,00 kr Kvittonummer: 6F00 0D18 8661 8141 Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2 No Deal* (3, 1) 2 7 Helge Zonett (9, 11) 3 3, 5 (4, 7) 4 2, 4, 5, 7, 8, 9 (1, 11) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 3, 5 (6, 1) 7 7 Scouby Djob (3, 9) Vadet gäller startnummer 24 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 12,00 kr Kvittonummer: EBAC 4918 0E41 0105 Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2 No Deal* (3, 1) 2 1, 5 (9, 11) 3 1, 11 (4, 7) 4 2, 4, 5, 7, 8, 9 (1, 11) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 3, 5 (6, 1) 7 2 Noras Bean (3, 9) Vadet gäller startnummer 48 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 24,00 kr Kvittonummer: 272A 0B18 0A41 0105 Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2 No Deal* (3, 1) 2 10, 12 (9, 11) 3 2 Casanova Boko (4, 7) 4 2, 4, 5, 7, 8, 9 (1, 11) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 3, 5 (6, 1) 7 1, 4 (3, 9) Vadet gäller startnummer 48 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 24,00 kr Kvittonummer: 6904 A518 0E21 0945 Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2 No Deal* (3, 1) 2 7 Helge Zonett (9, 11) 3 1, 11 (4, 7) 4 2, 4, 5, 7, 8, 9 (1, 11) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 4, 7, 11 (6, 1) 7 1, 4 (3, 9) Vadet gäller startnummer 72 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 36,00 kr Kvittonummer: 0722 8512 0665 8141 Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2 No Deal* (3, 1) 2 1, 5 (9, 11) 3 2 Casanova Boko (4, 7) 4 2, 4, 5, 7, 8, 9 (1, 11) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 4, 7, 11 (6, 1) 7 7 Scouby Djob (3, 9) Vadet gäller startnummer 36 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 18,00 kr Kvittonummer: 2D40 8318 8621 0945 Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2 No Deal* (3, 1) 2 10, 12 (9, 11) 3 3, 5 (4, 7) 4 2, 4, 5, 7, 8, 9 (1, 11) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 4, 7, 11 (6, 1) 7 2 Noras Bean (3, 9) Vadet gäller startnummer 72 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 36,00 kr Kvittonummer: 8F42 8358 0C45 8945 Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 3, 7, 8, 10, 12 (4, 9) 2 7 Helge Zonett (9, 11) 3 2 Casanova Boko (4, 7) 4 10 Zonguldak (9, 7) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 3, 4, 5, 7, 10, 11 (6, 1) 7 2 Noras Bean (3, 9) Vadet gäller startnummer 36 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 18,00 kr Kvittonummer: 0326 8B18 8621 0945 Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 3, 7, 8, 10, 12 (4, 9) 2 1, 5 (9, 11) 3 3, 5 (4, 7) 4 10 Zonguldak (9, 7) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 10 Le Mat (6, 1) 7 1, 4 (3, 9) Vadet gäller startnummer 48 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 24,00 kr Kvittonummer: 2F66 8D1C 4E63 8905 Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 3, 7, 8, 10, 12 (4, 9) 2 10, 12 (9, 11) 3 1, 11 (4, 7) 4 10 Zonguldak (9, 7) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 10 Le Mat (6, 1) 7 7 Scouby Djob (3, 9) Vadet gäller startnummer 24 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 12,00 kr Kvittonummer: 050E 2970 0C45 0901 Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 3, 7, 8, 10, 12 (4, 9) 2 7 Helge Zonett (9, 11) 3 3, 5 (4, 7) 4 10 Zonguldak (9, 7) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 4, 7, 11 (6, 1) 7 7 Scouby Djob (3, 9) Vadet gäller startnummer 36 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 18,00 kr Kvittonummer: 4F22 0574 0621 8901 Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 3, 7, 8, 10, 12 (4, 9) 2 1, 5 (9, 11) 3 1, 11 (4, 7) 4 10 Zonguldak (9, 7) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 4, 7, 11 (6, 1) 7 2 Noras Bean (3, 9) Vadet gäller startnummer 72 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 36,00 kr Kvittonummer: 6F2A 4530 8E61 0945 Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 3, 7, 8, 10, 12 (4, 9) 2 10, 12 (9, 11) 3 2 Casanova Boko (4, 7) 4 10 Zonguldak (9, 7) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 4, 7, 11 (6, 1) 7 1, 4 (3, 9) Vadet gäller startnummer 72 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 36,00 kr Kvittonummer: 2B46 0330 0625 8105 Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 3, 7, 8, 10, 12 (4, 9) 2 7 Helge Zonett (9, 11) 3 1, 11 (4, 7) 4 10 Zonguldak (9, 7) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 3, 5 (6, 1) 7 1, 4 (3, 9) Vadet gäller startnummer 48 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 24,00 kr Kvittonummer: 0F20 0D34 0E21 8105 Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 3, 7, 8, 10, 12 (4, 9) 2 1, 5 (9, 11) 3 2 Casanova Boko (4, 7) 4 10 Zonguldak (9, 7) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 3, 5 (6, 1) 7 7 Scouby Djob (3, 9) Vadet gäller startnummer 24 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 12,00 kr Kvittonummer: 0F04 0B30 0C45 0901 Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 3, 7, 8, 10, 12 (4, 9) 2 10, 12 (9, 11) 3 3, 5 (4, 7) 4 10 Zonguldak (9, 7) 5 5 Remember Laser* (15, 13) 6 3, 5 (6, 1) 7 2 Noras Bean (3, 9) Vadet gäller startnummer 48 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 24,00 kr Kvittonummer: 6D40 2D50 8E61 8905 |
|
2013-07-20, 11:39 | #68 |
Återigen det är en jävla skillnad på Fredrik B och Adielsson...Är ju fan som natt å dag...Kanske mer ska beskrivas som helvete eller himmel...
Migge (+1) |
|
2013-07-20, 11:42 | #69 |
tycker beckman var tveksam i comebacken och kommer att gardera.upploppet är långt. undrar om inte hästen tog lite stryk när han körde skiten ur honom mot oracle. helt idiotiskt av åke
|
|
2013-07-20, 11:43 | #70 | |
Citat:
Å andra sidan mest garderade loppet idag så favoriten är gynnsam som spik även den Noras Bean får de la bli då. |
||
2013-07-20, 11:50 | #71 |
Ja, det är inte jag som satt samman systemet. Jag avundas inte den som knåpar ihop det åt oss, för det är många viljor att ta hänsyn till. För min egen smak blev det lite för mycket att gå emot kollektivet idag, men å andra sidan brukar inte jag över tiden ha mer rätt än vårt andelssystem.
|
|
2013-07-20, 12:23 | #72 |
Kommer lalla runt på Ikea när loppen går så blir att glo på eftersändning. God Tur alla travnerdar.
|
|
2013-07-20, 12:25 | #73 | |
Citat:
*all styrka och lycka till* Tänker på gubben på TV, på Ullared som tryckte bakom en hylla och kollade loppen på mobilen så tanten inte skulle se |
||
2013-07-20, 12:36 | #74 |
Skulle vilja säga tvärtom! Soda var det garantispets på och lika stor garanti på släpp till Helge! Helge är inte dyngsnabb ut och då kommer Poker Kronos in i bilden! Ludde kör i spets då jag tror hästen är obesegrad därifrån! Den stora frågan på förhand var ju vem Soda skulle släppa till och om Ludde skulle hinna vrida ut före Åkes? Nej strykningen gjorde det ännu svårare. Inte helt omöjligt Ludde och Åke kör ihjäl varandra...
clarund (+11) |
|
2013-07-20, 12:55 | #75 |
v75.
V75
V75 BANE 20.07.2013 V75-1: 2 V75-2: 1,7,9,10,11,12 V75-3: 2 V75-4: 2,5,8,9,10 V75-5: 15 V75-6: 3 V75-7: 2,9 Beløb pr. række: Antal rækker: TOTAL: 10 kr. 60 600 kr. Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S |
|
2013-07-20, 13:00 | #76 |
hej allihopa!
nån som har en plats ledig i bolaget idag? |
|
2013-07-20, 13:05 | #77 | |
Citat:
|
||
2013-07-20, 13:23 | #78 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Poker Kronos felfri? Aldrig från innerspår och hetsige Ludde! Det blir galopp direkt och diskad efter 101 körda...
Bonnies Napoleon, min vinnare i öppet lopp!
2013-07-20, 13:35 | #79 |
Avd 2
Jävlar vad fin 5 Romeo Lavec ser ut idag, iofs säkert flera som gör, mitt drag 11 Attack Diablo dessvärre lite stel , får krya på sig... Instämmer för övrigt i doob:s påstående att strykningen av Soda gynnar spetschansen för nr 1 Poker Kronos som jag tror är värsta utmanare till Romeo Lavec, kanske tom förstahäst... Helge lär få tung väg där !? |
|
2013-07-20, 13:48 | #81 | ||
Citat:
Du sa Citat:
Och ok förstår tanken men håller inte med. Möjligtvis om man även går lite motvalls statistiken. för det man vill är ju att vinna mycket pengar på sikt och att (slaviskt) följa statistiken är inget självklart val då. Hade ingen tanke på något system, inte ens sett det du talar om. men har ni ett sådant så gl |
|||
2013-07-20, 13:58 | #82 | |
Citat:
|
||
2013-07-20, 14:00 | #83 |
SUPER DUPER värmning 8 Nothing But Class i första. Känns het på Åkes hemmaplan....
laxdasen (+5) |
|
2013-07-20, 14:17 | #84 |
Blir nog miljonutdelning idag då jag tror det blir riktigt svårt och långt ifrån hur man tänkt sig. Minimal insats och hoppas på turen
Spoiler:
|
|
2013-07-20, 14:21 | #85 |
skippade v75 idag och spela en liten v5 rad
2 2,7,9,10 5,7,12,13,15 3,5,7,10 2 |
|
2013-07-20, 14:25 | #86 |
Registrerat spel
Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 2, 7, 8 (3, 12) 2 1, 4, 5, 7, 10, 11, 12 (8, 3) 3 2, 3 (5, 4) 4 1, 4, 8 (2, 9) 5 15 Askens Valencia (7, 13) 6 3, 4, 5, 6, 10, 11 (8, 2) 7 2 Noras Bean (4, 7) Vadet gäller startnummer 1 008 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 504,00 kr Kvittonummer: 072E Nu kör vi !! |
|
2013-07-20, 14:27 | #87 |
2013-07-20, 14:30 | #88 |
Liten v75
Registrerat spel Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar 1 1 Wiss Rambo 2 4, 7, 10, 11 3 11 Donttellmeanymore 4 2, 4, 8 5 13 Pantholops 6 7 Jitanes 7 2, 5 Vadet gäller startnummer 24 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 12,00 kr |
|
2013-07-20, 14:30 | #89 |
Även favoriten ser dunderfin ut No Deal
|
|
2013-07-20, 14:31 | #90 |
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1) 2 No Deal* (1, 10) 2) 10 Kemas Magic (7, 9) 3) 2 Casanova Boko (1, 4) 4) 2, 5, 6, 8, 10 (7, 9) 5) 2, 5, 13, 14, 15 (6, 7) 6) 3 Overtaker by Sib (10, 11) 7) 1, 2, 4, 9 (3, 8) Vadet gäller startnummer 100 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 50,00 kr Kvittonummer: |
2013-07-20, 14:31 | #91 |
Registrerat spel
Datum: Lördag 2013-07-20 Bana: Axevalla, omg. 24 Lopp: 5 Spelform: Tvilling Hästar: 2, 10 U-hästar: Vadet gäller startnummer 1 x 140,00 kr Totalt: 140,00 kr Kvittonummer: 8DCE 6776 04CB 8945
2013-07-20, 14:32 | #93 |
2
1, 7, 9, 10 2 10 5, 7, 13, 15 2, 3, 10, 11 2, 8, 9 |
|
2013-07-20, 14:33 | #94 |
Banned
|
Datum: Lördag 2013-07-20
Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 33 Avd Ordinarie hästar 1) 2, 7, 10 2) 5, 10, 12 3) 2 Casanova Boko 4) 2, 5, 10 5) 5 Remember Laser* 6) 3, 5, 10 7) 1 Beckman Vadet gäller startnummer 81 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 40,50 kr Kvittonummer: Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rickart (+2) |
2013-07-20, 14:38 | #95 |
Axevalla omg. 33 ATG Team
lördag 2013-07-20 2013-07-20 12:17 Hästar Res 1 2 No Deal* (DK) 1 2 7 Helge Zonett 5 3 2 , 3 11 4 2 , 5 , 7 , 8 , 9 , 10 6 5 5 , 13 , 14 , 15 10 6 1 , 3 , 4 , 5 , 10 , 11 6 7 1 , 2 , 5 , 6 , 9 3 1440 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 720,00 kr ED06 E53A 2827 0941 Axevalla omg. 33 ATG Team lördag 2013-07-20 2013-07-20 12:17 Hästar Res 1 2 No Deal* (DK) 1 2 1 , 5 , 7 , 9 10 3 2 , 3 11 4 2 , 5 , 7 , 8 , 9 , 10 6 5 5 Remember Laser* (DK) 15 6 1 , 3 , 4 , 5 , 10 , 11 6 7 1 , 2 , 5 , 6 , 9 3 1440 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 720,00 kr AFAE E13A 2827 8141 Axevalla omg. 33 ATG Team lördag 2013-07-20 2013-07-20 14:14 Hästar Res 1 2 No Deal* (DK) 2 5 , 7 , 10 , 12 3 2 Casanova Boko 4 1 , 2 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 5 5 Remember Laser* (DK) 6 1 , 3 , 4 , 5 , 10 , 11 7 1 , 2 , 4 , 7 , 8 , 9 1584 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 792,00 kr 8922 6DBC 24E1 8945 Axevalla omg. 33 ATG Team lördag 2013-07-20 2013-07-20 14:15 Hästar Res 1 1 , 2 , 3 , 8 , 10 2 5 , 7 , 10 , 12 3 2 Casanova Boko 4 1 Ciske de Rat* (NL) 5 5 Remember Laser* (DK) 6 1 , 3 , 4 , 5 , 10 , 11 7 1 , 2 , 4 , 7 , 8 , 9 720 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 360,00 kr 490C A97E 22E5 0101 Axevalla omg. 33 ATG Team lördag 2013-07-20 2013-07-20 14:15 Hästar Res 1 1 , 2 , 3 , 8 , 10 2 5 , 7 , 10 , 12 3 2 Casanova Boko 4 1 , 2 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 5 5 Remember Laser* (DK) 6 3 Overtaker by Sib (IT) 7 1 , 2 , 4 , 7 , 8 , 9 1320 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 660,00 kr 0D0C 8998 4AE1 8145 Axevalla omg. 33 ATG Team lördag 2013-07-20 2013-07-20 14:21 Hästar Res 1 1 , 2 , 3 , 5 , 8 , 10 , 11 2 10 Kemas Magic 3 1 , 2 , 5 , 7 , 12 4 1 , 9 5 1 , 5 , 10 , 14 , 15 6 11 Pink Elephant 7 4 Pato 350 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 175,00 kr 83A6 297C A2E5 0945 Axevalla omg. 33 ATG Team lördag 2013-07-20 2013-07-20 10:21 Hästar Res 1 1 , 2 , 10 3 , 7 2 7 Helge Zonett 10 , 9 3 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 4 , 5 4 5 , 7 , 8 , 9 , 10 2 5 5 Remember Laser* (DK) 15 , 14 6 2 , 3 , 4 , 5 , 10 11 7 1 , 2 , 3 , 4 , 5 7 , 9 4500 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 2 250,00 kr 2922 0B74 0A45 0101 Där rök samtliga bongar för att Ludde och Åke är så jävla dumma. En treåring slår alla äldre:( Senast redigerad av Lindvallen den 2013-07-20 klockan 15:20. |
|
2013-07-20, 14:50 | #96 |
Så jävla tråkig början
2013-07-20, 14:52 | #97 |
Jag drog till med en chansspik på okhtok goj. det ryktas om helstängt och jänkarvagn. är det nån som hört nåt om det?
|
|
2013-07-20, 14:57 | #98 | |
Citat:
|
||
2013-07-20, 15:04 | #99 |
inte alls tokigt!
2013-07-20, 15:06 | #100 |
Axevalla 33 2013-07-20 V75
Avd Ordinarie Reserver 1 2 7 8 10 2 1 5 7 10 11 12 3 2 3 4 5 11 4 10 5 5 6 3 7 1 2 3 4 7 8 9 840 rader * 1 * 0,50 kr = 420,00 kr 2013 8F08 C378 206B 8941 20 juli 2013 Vet att jag är torsk på att jag inte spelar NO DEAL som utgångshäst |
|
2013-07-20, 15:08 | #101 |
Avd Ordinarie Reserver 1 2 7 8 10 2 1 5 7 10 11 12 3 2 4 10 5 5 6 3 5 7 10 11 7 1 2 3 4 7 8 9 840 rader * 1 * 0,50 kr = 420,00 kr 2013 8B06 8D74 0069 8905 20 juli 2013 |
|
2013-07-20, 15:14 | #102 |
Synd Åke inte kommer loss i första. Då hade det funnits rejäl potential!
1) 1 2 3 4 8 10 2) 1 4 5 7 11 3) 2 4) 1 2 3 4 5 8 9 10 5) 5 6) 3 10 7) 1 2 4 8 |
|
2013-07-20, 15:19 | #103 |
Jag har sagt det förut och fått kritik men jag säger det igen! Fy fan vad överskattad och usel Jorma är som kusk! Obegripligt att han vunnit så många segrar som han har gjort! Veijo H sämst i Sverige sedan kommet PAJAS-JORMA! !
hanscrispi (+1) |
|
2013-07-20, 15:24 | #104 |
Jag gillar Jorma, men styrningen i det här loppet var ju heeeeelt åt helvete.
|
|
2013-07-20, 15:29 | #105 |
|
|
2013-07-20, 15:30 | #106 |
stallstenstromer @ulfstenstromer 41s
Efter tveksamheter i värmningen blir vi tvungna att stryka Noras Bean. |
|
2013-07-20, 15:31 | #107 |
|
|
2013-07-20, 15:31 | #108 | |
Citat:
Skärpning! Holmsklass, på detta inlägg! Även kuskar hamnar i formsvackor och oflyt... Nämde du att Jorma var så dålig när Nurmos/Kontio slaktade i princip allt och alla, för bara någon månad sedan...? Skulle INTE tro det, eller hur? Någon som vunnit över 9000 lopp är självklart inte överskattad. Att han INTE har den bästa formen för tillfället är jag dock helt med på...
2013-07-20, 15:44 | #109 |
Tror inte han gillar finnar bara
|
|
2013-07-20, 15:49 | #111 |
Japp. Starkt gjort, att stryka vid tveksamheter! Inte alla som tar det beslutet tyvärr.
stallstenstromer @ulfstenstromer 41s Efter tveksamheter i värmningen blir vi tvungna att stryka Noras Bean. Återkommer om han skriver mer på Twitter kring det hela... Senast redigerad av Helge den 2013-07-20 klockan 15:50. |
|
2013-07-20, 15:51 | #112 | |
Citat:
Pilkast (+1) |
||
2013-07-20, 16:05 | #113 |
Visst var styrningen i det loppet under all kritik men ärligt talat så hade det väl knappast hjälpt hur han än hade kört....
Pilkast (+1) |
|
2013-07-20, 16:06 | #114 |
Som jag skrev förut kommer torska på att jag inte spelar med NO DEAL som utgångshäst.
|
|
2013-07-20, 16:06 | #115 | |
Citat:
|
||
2013-07-20, 16:12 | #116 |
Okej nu kör han för seger och vinner pisslätt, inte senast när man bombat på dubbeln...
2013-07-20, 16:18 | #117 |
Harry knapp favorit, vad händer!? Har Peter lovat att köra i andraspår och gett klartecken för vinst eller!!!???
2013-07-20, 16:28 | #118 |
OJOJOJOJOJ!!!! Vilket lopp Le Mat gör...!!!
2013-07-20, 16:31 | #119 |
|
|
2013-07-20, 16:31 | #120 |
Helvete, var sånär att få med båda två på DD med fem streck i första! Såg Avanti som den mest bortglömda på hela omgången när jag öppnade programmet men läste på för mycket och lämnade den utanför.
2013-07-20, 16:33 | #121 |
Spelar som en jävla nybörjare idag visste jag skulle torska på att jag inte går på NO DEAL som utgångshäst.
|
|
2013-07-20, 16:36 | #122 |
fan va trist hade vinnare på avanti på bet 365 och skulle fått 1500kr i vinst men nu betala dom bara ut 750kr för att det var dött lopp....
Pilkast (+3) |
|
2013-07-20, 16:37 | #123 | |
Citat:
Ja, håller med dig - man vet direkt när man garderat en storfavorit med x antal hästar så är man körd - även om man har den med... Surt!
2013-07-20, 16:39 | #124 |
Inte lirat idag men tycker det verkar att bli en rätt skaplig utdelning på en rätt enkel rad.
|
|
2013-07-20, 16:39 | #125 |
Jag säger BARA var glad han kunde ha blivit tvåa, då har det inte varit roligt.
Helge (+5) |
|
2013-07-20, 16:40 | #126 |
Vad gav den där? Mycket mindre än på ATG gissar jag?
2013-07-20, 16:42 | #127 |
fick till 30ggr lirade bara för 50kr
|
|
2013-07-20, 16:42 | #128 |
|
|
2013-07-20, 16:43 | #129 |
Nu dansar Spring Erom förbi efter att I Saw You, Beckman och Caballion mörat varandra under vägen. Harry sitter fast långt in i mål, man kan inte ha flyt varje gång.
2013-07-20, 16:45 | #130 |
Jorma och Scoby Youb nu...! Liknande förutsättningar nu som när han krossade för tre starter sedan - lite bättre motstånd nu, dock...!
2013-07-20, 16:50 | #131 |
Åh som jag älskar Beckman!
oHYRA (+1) |
|
2013-07-20, 17:12 | #132 |
Spring Erom såg grymt halt ut..
2013-07-20, 17:12 | #133 |
Bröderna Larsson har inte lyckats få ihop det med Caballion. Dags att skicka hästen till någon annan tränare. Just nu håller dom på att slarva bort en häst med otrolig kapacitet.
Pilkast (+3) |
|
2013-07-20, 17:12 | #134 |
Lättplacerad och lättkörd, helt klart! Snyggt kört utav Svanstedt...
2013-07-20, 17:15 | #135 |
|
|
2013-07-20, 17:18 | #136 | |
Citat:
Sen var det sista gången jag spikade Jorma på någon annan bana än Valla. Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2013-07-20 klockan 17:20. |
||
2013-07-20, 17:30 | #137 |
|
|
2013-07-20, 17:55 | #138 |
Dt var ju ett tag sedan loppet mot Oracle. Hästen har fått pusta sedan dess och senast gav Åke Beckman en riktig urblåsare inför denna uppgift. Han vet exakt hur man ska lägga upp taktiken inför större uppgifter. Kung Åke!
|
|
2013-07-20, 17:58 | #139 |
|
|
2013-07-20, 18:32 | #140 |
|
|
2013-07-20, 18:48 | #141 | |
Citat:
2013-07-20, 19:34 | #142 |
Pga backfylla så somnade jag inte för än 11 imorse men innan det hann jag slänga in ett par billiga rader på egen hand samt ta travspetsens,storavinsters, SS och TT.s A-hästar på 4 olika kuponger.
Resulterade i ca 1050 kr extra i kassan när man nu vaknade till Storavinster.s A hästar följdes nästan rakt av där jag pga kostnad spikade 10.an i V75-6 och tog bort 3.an som dom också hade som A-häst. Kostade 36 kr och gav 2 stycken 6.or och 16 stycken 5.or, hade jag inte snålat och haft med båda A-hästarna i V75-6 så hade det bara blivit 2 stycken 5.or till så det känns som att det inte spelade någon större roll. |
|
2013-07-20, 19:46 | #143 |
|
|
2013-07-20, 19:58 | #144 |
Backade du med bilen så mycket att du fick backfylla?
|
|
2013-07-20, 20:04 | #145 |
|
|
2013-07-20, 21:13 | #146 |
grattis sandro fixa nån system till imor...tacksam
|
|
2013-07-20, 21:49 | #147 |
Avd Ordinarie Reserver 1 2 2 1 4 5 7 9 10 11 3 1 2 3 5 4 10 5 5 6 1 2 3 4 5 7 8 10 7 1 224 rader * 1 * 0,50 kr = 112,00 kr 2013 272C 6192 AAC7 8145 20 juli 2013 Utbetalning: 51 700,00 kr |
|
2013-07-20, 21:51 | #148 |
|
|
2013-07-20, 22:03 | #149 |
|
|
2013-07-20, 22:05 | #150 |
Kan dra in ett i tråden imorgon för en gångs skull.
Antingen ett för ca 100:- eller 2 stycken mindre för ca 50:-. Var ju inte direkt min form som gav pengar tillbaka idag utan det som jag tog rygg på men oavsett det så skulle det vara härligt att ge något tillbaka i tråden efter allt man har tagit del av på den korta tiden man har varit här. |
|
2013-07-20, 22:09 | #151 |
|
|
2013-07-20, 23:26 | #152 |
Riktigt jävla bra tippat. Jag har semester det märks tydligt i mitt tippande.Aldrig nykter haha Inte ett jävla rätt någonstans. Totalt jävla kass. 5 rätt iof sig men det är uselt nog.
|
|
2013-07-20, 23:57 | #153 |
|
|
|