|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-07-06, 12:07 | #91 |
|
|
2013-07-06, 12:12 | #92 | |
Citat:
Favoriten i loppet - är det väldigt uppåt på med. Känns fräschare och starkare än i fjol, opererat en kota, därav långa uppehållet. Där skulle dom plocka av bakskorna ffg (fel i programmet) men är ju nu anmält med skor. |
||
2013-07-06, 12:17 | #93 |
Helge, har du någon info på Conrads V. i sista
|
|
2013-07-06, 12:22 | #94 |
Ligger lågt, varit sjuk, inte startat på ett tag så svårbedömd form. "Distansen är bra och han går barfota direkt men sammantaget har jag ingen känsla för en topprestation direkt"
/SS Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dzeno (+1) |
|
2013-07-06, 12:28 | #95 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
|
2013-07-06, 12:30 | #96 |
Democrat skor bak han blir utmanad av en barfotadansande Kaka A.T. som äntligen fått ett vettigt läge!Dadak behöver lopp i kroppen enl Flemming då han inte startat sen elitloppshelgen.
|
|
2013-07-06, 12:31 | #97 |
Banned
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Såhär ser min lilla v4a ut
1.3,4 2.1,9 3. 2,3,4,5,7,9,11 4. 6,8,12,14,15 Sen reducerar jag så att minst en av Mellby Artist lr Kazire De Bob måste vinna. |
2013-07-06, 12:33 | #98 |
Åke S
★ ★ ★ ★
Charlie Palema (V75-4) var jättefin när han vann på Åby senast och rekordsänkte rejält. Han vann på en fin tid med krafter kvar och hästen har utvecklats mycket i år efter uppehållet. Han gick barfota runt om för första gången senast och det fick en bra effekt. Men hästen var även uppåt rent formmässigt så den fina prestationen var en kombination av båda sakerna. Trots att läget är dåligt så tycker jag att det är min bästa chans i omgången. Det är ju i alla fall framspår och även om han inte är någon raket ut så öppnar han hyggligt och kan nog vara med där framme direkt. Han går barfota runt om. ★ ★ ★ Mad Neo (V75-2) har börjat karriären bra. Men det har varit två billiga lopp han har vunnit och nu är det klart tuffare motstånd. Men hästen är under utveckling och kan säkert rekordsänka en bit här. Det behöver han säkert göra också om han ska räcka till vinst. Fjärdespåret tror jag går bra men det blir ingen snabbstart. Det är lite svårbedömt hur så här pass orutinerade treåringar räcker till i V75. Han känns som en av flera. Skor runt om. Echo’s Girl (V75-5) har utvecklats fint på slutet och gjort bra lopp tre starter i rad. Hon fick gå ett tufft förstavarv senast men höll farten riktigt bra till slut. Läget med innerspår är perfekt eftersom hon är snabb ut. Får hon ledningen och får bestämma lite så kan hon nog vara med i striden igen. Det blir barfota runt om igen. Rica Neo (V75-5) radade upp segrarna i våras och var bra då men efter ett intensivt tävlande så fick hon ett litet uppehåll. Nu har hon tränat på bra en tid och det här är en rätt så stark och rejäl häst. Jag tycker nog att hon är den bättre av mina två i loppet men Echo’s Girl har utvecklats mycket på slutet och har startat kontinuerligt och därför tycker jag att chanserna är likvärdiga. Hon går barfota runt om. Panter Neo (V75-6) galopperade i en trång situation senast då jag fick ta i honom lite för häftigt. Normalt är han travsäker och hästen är i bra form och känns fin i träningen. Han vann ett billigt lopp näst senast och nu är det betydligt tuffare emot så det måste till mycket tur om han ska kunna räcka. Han öppnar hyggligt men lär knappast kunna vara med i någon spetskörning. Barfota runt om. ★ ★ Allaballakaitoz (V75-1) var dålig senast och vi har inte hittat några fel på honom efteråt. Han känns som vanligt i träningen men är ingen vinnarhäst utan hänger oftast med och tjänar fina pengar. Även om läget är bästa tänkbara är det max en platschans. Barfota runt om. Nothing But Clas (V75-1) bev sjuk efter senaste loppet och struken för en tilltänkt start. Nu har han varit frisk ett tag och tränat på bra. Hästen känns faktiskt bättre i träningen nu än inför starten på Solvalla. Men jag tycker ändå inte att han har någon vinstchans från det här dåliga läget och dessutom är motståndet för tufft. Barfota runt om. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3) Senast redigerad av fusbar den 2013-07-06 klockan 12:34. |
|
2013-07-06, 12:36 | #99 |
Tidig inlämning idag. Orkar inte bli hjärntvättad av intervjuer och så kallade experter på tvn:
Spoiler:
|
|
2013-07-06, 12:39 | #100 | |
Citat:
Lat som jag är kopierar jag in Olle på TP's inlägg om den " Startat en gång i Sverige över 1609 och vann då helt okörd med 4 längder på 1,11,0. Det var under elitloppshelgen i fjor. http://www.youtube.com/watch?v=_LDyFL4bYmk 7 procent och det kallar jag streckvärd. Vann sen en V75 final också o Sverige i fjor överlägset efter att bara krossat dom från dödens." |
||
2013-07-06, 12:47 | #101 | |
Citat:
Då är Democrats 10,6 på Gävle bättre och bör ha mycket bättre chans då hästen är snabbare från start och har toppläge, speciellt jämfört med Your Love Lois. Går den hästen bakifrån eller måste han trycka sig till dödens för att ha någon chans? |
||
2013-07-06, 12:51 | #102 | |
Banned
Citat:
Sen håller jag med dej om att Democrat absolut bör ha en bättre chans idag än Your Love Lois med tanke på spårlottningen. |
|
2013-07-06, 12:52 | #103 | |
Citat:
Den kommer köras framåt, lat bakifrån, antar dödens ledigt. Men Democrat går inte med optimal balans idag..? Endast bff. YLL tvåa senast bakom Årjängs Stora Sprinterlopp inbjudne Global Money. Tycker den är klart rolig idag!! |
||
2013-07-06, 12:59 | #104 | |
Citat:
Ni får gärna strecka hästen men jag tror inte ens att hästen har en sådan liten chans som den är streckad på ens när man tänker löpningsförloppet. Hade kusken sagt att han antingen kör i ledning eller 1.08 i dödens första 1000, då hade den varit spik för mig men den tar inte ner Democrat från dödens eller bakifrån. Dock tror jag Kaka A.T kan göra det då det är en bättre häst med ett bättre spår och med bättre kusk. |
||
2013-07-06, 13:05 | #105 |
Är det bara jag eller är inte dessa hittills 7 sidor V75 betydligt mer informativt och med begåvade och respektfulla diskussioner roligare att läsa än 20 sidor med t.ex:
Monster Drive.... spik idag.. inget emot.. ska sjöa obeg med lax ikväll..! Hur kan du tro på den lusen?!?! ....kommer den i mål ska jag springa naken på torget ikväll! Nej du måste lära dig vem som kan trav och det är jag. Alla vet det. Fråga vem som helst här.... Hatten av till moderatorernas beslut förra veckan! |
|
|