|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-07-05, 10:11 | #31 |
Åkes intervjuer i Aftonbladet
Fyra Plus Charlie Palema (V75-4) var jättefin när han vann på Åby senast och rekordsänkte rejält. Han vann på en fin tid med krafter kvar och hästen har utvecklats mycket i år efter uppehållet. Han gick barfota runt om för första gången senast och det fick en bra effekt. Men hästen var även uppåt rent formmässigt så den fina prestationen var en kombination av båda sakerna. Trots att läget är dåligt så tycker jag att det är min bästa chans i omgången. Det är ju i alla fall framspår och även om han inte är någon raket ut så öppnar han hyggligt och kan nog vara med där framme direkt. Han går barfota runt om. Tre Plus Mad Neo (V75-2) har börjat karriären bra. Men det har varit två billiga lopp han har vunnit och nu är det klart tuffare motstånd. Men hästen är under utveckling och kan säkert rekordsänka en bit här. Det behöver han säkert göra också om han ska räcka till vinst. Fjärdespåret tror jag går bra men det blir ingen snabbstart. Det är lite svårbedömt hur så här pass orutinerade treåringar räcker till i V75. Han känns som en av flera. Skor runt om. Echo’s Girl (V75-5) har utvecklats fint på slutet och gjort bra lopp tre starter i rad. Hon fick gå ett tufft förstavarv senast men höll farten riktigt bra till slut. Läget med innerspår är perfekt eftersom hon är snabb ut. Får hon ledningen och får bestämma lite så kan hon nog vara med i striden igen. Det blir barfota runt om igen. Rica Neo (V75-5) radade upp segrarna i våras och var bra då men efter ett intensivt tävlande så fick hon ett litet uppehåll. Nu har hon tränat på bra en tid och det här är en rätt så stark och rejäl häst. Jag tycker nog att hon är den bättre av mina två i loppet men Echo’s Girl har utvecklats mycket på slutet och har startat kontinuerligt och därför tycker jag att chanserna är likvärdiga. Hon går barfota runt om. Panter Neo (V75-6) galopperade i en trång situation senast då jag fick ta i honom lite för häftigt. Normalt är han travsäker och hästen är i bra form och känns fin i träningen. Han vann ett billigt lopp näst senast och nu är det betydligt tuffare emot så det måste till mycket tur om han ska kunna räcka. Han öppnar hyggligt men lär knappast kunna vara med i någon spetskörning. Barfota runt om. Två Plus Allaballakaitoz (V75-1) var dålig senast och vi har inte hittat några fel på honom efteråt. Han känns som vanligt i träningen men är ingen vinnarhäst utan hänger oftast med och tjänar fina pengar. Även om läget är bästa tänkbara är det max en platschans. Barfota runt om. Nothing But Clas (V75-1) bev sjuk efter senaste loppet och struken för en tilltänkt start. Nu har han varit frisk ett tag och tränat på bra. Hästen känns faktiskt bättre i träningen nu än inför starten på Solvalla. Men jag tycker ändå inte att han har någon vinstchans från det här dåliga läget och dessutom är motståndet för tufft. Barfota runt om. . Åke Svanstedt |
|
2013-07-05, 10:14 | #32 |
Läst på Aftonbladet, i Åkes krönika.
"Mina starthästar på V75 blir sju till antalet eftersom New Line blir struken. Han har fått ett fästingbett och 40-graders feber. Det gäller att hästarna kommer under snabb vård när de blir fästingbitna och får så pass hög feber. Annars kan ett litet fästingbett, som är stort som ett knappnålshuvud, döda en stor häst. Men New Line har fått medicin och ska äta det i fem dagar. Det är också en rätt så stark penicilin så hästarna blir lite tagna av det. Men allt verkar under kontroll med New Line så för honom är det ingen fara." Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+1) |
|
2013-07-05, 10:38 | #33 |
jo det blir gratis då ingen av dessa är intresserade att köra i spets. det enda som kan störa är om caballion som kan öppna ganska snabbt om det stämmer för honom lyckas svara ut panne
|
|
2013-07-05, 10:47 | #34 |
Lite off topic
Ni som har tillgång till mycket betalmaterial, är det någon skillnad på infon Åke Svanstedt lämnar till de olika tidningarna/tjänsterna? Främst skillnaden mellan Spelarservice och Aftonbladets fredagsintervjuer, men även med guidens? Har ni någon koll på detta? Senast redigerad av alle den 2013-07-05 klockan 10:49. |
|
2013-07-05, 10:52 | #35 | |
Citat:
Jämför själv. Blaskan och guiden får du ju här på Sharps - SS kan du läsa gratis efter loppen är klara. |
||
2013-07-05, 10:56 | #36 | |
Citat:
Guiden prenumererar på, men tycker inte att intervjuerna där ger någon info överhuvudtaget! Visste inte att man kunde läsa materialet efter tävlingarnas slut! Borde börja föra lite statistik, kan vara rätt intressant! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5) |
||
2013-07-05, 11:23 | #37 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Bägge släpper ju till Örjan
2013-07-05, 11:33 | #38 |
|
|
2013-07-05, 12:47 | #39 |
2 3 5 6 (tufft lopp i lördags på 2 o Lennartsson typ 3 v75-vinster i år)
1 5 6 7 8 9 3 4 12 (heltäckt) 7 (Åke verkar segersäker o då vinner dom) 14(toppform o toppkusk) 1 2 4 12 1 (luckan kommer när Rapide M trycker på...) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jopase (+5) |
|
2013-07-05, 13:37 | #40 | |
Citat:
Varför tror du att Lennartsson skall vinna sista men torska första? 2 3 3, 4, 11, 12 7 14 1, 2, 4, 11, 12 1, 2, 4, 5, 12 Blir nog min chansrad, eventuellt att jag tar med 7 i första också. |
||
2013-07-05, 13:40 | #41 |
|
|
2013-07-05, 13:55 | #42 |
1) 2,5,7,10( Democrat garderas direkt)
2) 3,4,6,8 3) 6 (chansar på spika Opitergium) 4) 7 (Åker bara vinner) 5) 1,2,3,6,8,14 6) 2 7) 2 |
|
2013-07-05, 14:03 | #43 |
[QUOTE=itzo;261296]Varför tror du att Lennartsson skall vinna sista men torska första?
Untersteiner kör 1an i sista... |
|
2013-07-05, 14:05 | #44 |
|
|
2013-07-05, 14:33 | #45 |
Lite snabba tankar om omgången innan man satt sig med den 5-6 timmar ikväll...
avd 1: Democrat spets och slut hämta ut. Varit vek innan men verkligen skärpt sig på slutet, ingen i detta gänget slår den om den är som de senaste startena den gått i spets. Hade detta lopp legat som avd 7 tror jag den varit 85-90% , nu ligger den på runt 70 bara för att många inte vill spricka i avd 1, bara at spika, vara tacksam och gå vidare! avd 2: Löjligt öppet lopp, jag tar alla utom 10,12,13. Får plugga på spetsstriden här, även om 6an var snabb ut sist. 11an klart bästa hästen men uselt läge som har fällt bättre hästar... här blir det SKRÄLL! avd 3: Panne blir nog släppt till spets efter senast 4-500 m, men Ngn av Cabaillion och/eller Opitergium ska väl kunna gå felfritt och sätta press i dödens? Hoppar inte Opitergium bort sig kan jag aldrig tänka mig att Ludde sitter lugn... Gynnar bakspåren, Monster Drive bra sist, goop upp nu, får nog ännu mer fart på den! DOCK! Bakom denna smyger ju såklart Harry med på sista långsidan och spelar ut sin speed 200 kvar.. (hoppas jag) Möjlig chansspik på Harry H här till oerhört skön procent! avd 4: Troligen lås på 1 (spets, 2an tar aldrig en längd på denne) 5(superform bra kusk, måste få vinna snart) och 7 (åke och barfota igen, grym senast, åkes bästa chans i omgången) Sjukt jämnt bakom, "alla" kan vinna. avd5: Ston och lärlingar.... garderar man inte upp detta loppet så kan man nästan sluta tippa trav.... Nej men skämt åsido, här är det väl garantiskräll... 1 bästa läget, 6an bästa hästen på start, 14 bästa hästen på tilägg och grym spurtare samt nr 9 med bästa kusken är mina förstahästar. avd6: 2an bra chans, om lika fin som sist, men har pausat länge och Flemming osäker på formen. Utgång men garderas med 1,3,4 och framförallt 11an som gynnas om 1 och 2 kör mot varandra. avd7: Bästa låset på de 2 bästa hästarna, 2 och 12. Kommer bli grymt bra pengar imorn, tror på över miljonen trots democrat i första =) |
|
|