Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-07-07, 15:36   #211
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandro Visa inlägg
Nej alltså saken handlade inte om att jag säger att raden skulle vara lätt att hitta på något sätt utan mer saken att bara för att det är olika spelläggare så MÅSTE alla spelläggare lägga sig på samma nivå vad gäller eventuell utdelning.

MenVaFan skrev att jag snackade skit och vet vilket bolag det handlade om, MEN jag skrev även vad jag menade på bolagssidan så jag är ingen person som snackar skit bakom ryggen i något valfritt forum.

MenVaFan skriver även : "Det är ett vanligt reducerat system" och jag anser att det bara är slöseri att köra reducerat på 2 lappar eller som det är på atg-tillsammans MAX 4 lappar, man får inte ut någon som helst effekt på det.

För den delen så kan jag också förstå om någon spelar x 2 men även där så kommer problemet in att man bara får spela 4 lappar så då ska man ist chansa och hoppas på att det blir låg utdelning, blir det inte låg utdelning så har man ist "bränt" 2-3 lappar och i princip hela kassan utom 9 kr som läggs på en skrällrad..väldigt effektivt med en skrällrad för 9 kr när kassan ligger på några tusenlappar.

Att ist tex köra 2 spikar , ett lås och sedan strecka på kommer kanske inte slå mer än någon gång / år men då blir det pengar.

1 x 1 x 2 x 4 x 5 x 12 x 12

Eller i så fall köra med U-hästar och ha någon form av krav att 2-3 favoriter SKA vinna, varken mer eller mindre, MEN även där kommer problemet med max 4 kuponger in.

Köra EN stor lapp får normalt till följd att man sitter där trots att man har missat med någon 6.a och ett helt gäng 5.or eller sitter dom 2 spikarna så har man ju vägen öppen till pengar då man har helgarderat 2 lopp och det är 3 lopp kvar att lösa efter det.

Då sitter man med 2 x 4 x 5 kvar i 3 lopp vilket innebär att du behöver bara sätta 1 av dom för att ha minst 8 stycken 5.or och som mest 20 stycken 5.or, sätter du 2/3 så har du MINST 2 stycken 6.or och 58 stycken 5.or och som mest 5 stycken 6.or och mäktiga 130 stycken 5.or.

Man får mer effekt på EN stor lapp då det handlar om att hitta 2 spikar så är vägen mot fina pengar vidöppen, säger inte att det är lätt att hitta 2 spikar varje omgång men det ska absolut inte vara någon svårighet att sätta 2 spikar ett gäng gånger / år i ett bolag och då med andra ord få sjukt fina pengar på bara 5.or och 6.or.
Nu vet jag inte hur ert system såg ut, & jag bryr mej inte heller. Det jag reagerar på är att du skriver att ett reducerat system på ex 2 kuponger inte får ngn effekt, vilket jag inte alls håller med om. Det får en jävla effekt skulle jag vilja säga.

Om jag fattat rätt satsar ni 3000:-/omgång. Sätter man ett krav på att pricka 1 av 2 u-hästar i vardera lopp kan ni istället för 6000 rader spela drygt 12 000 rader vilket för mej är ett enkelt val att förstå vilket som är bäst...

Matematiska/raka system är forntiden kort & gott. Sen är det givetvis synd att atg-tillsammans inte erbjuder filinlämning, men som sagt, reducera går iaf.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3), Stekel (+1)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-07, 23:03   #212

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Grabbar vad är spelvärde för något?
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-07, 23:19   #213

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Grabbar vad är spelvärde för något?
Det är ganska enkelt att förklara.
Säg att en häst vinner i genomsnitt var tredje gång och du kan spela den till ett fast odds på fem gånger, då är den spelvärd eftersom du vet du kommer gå plus i det långa loppet.

Vinner den 1/3 i genomsnitt på V75, eller likvärdiga lopp men bara är streckad på 20% av kupongerna har du också ett spelvärde då 1/3 är ca 33%.

Jag letar alltid efter hästar som jag tycker har större chans än vad spelarkollektivet tycker, men då väger jag in många fler parametrar än segerprocenten.
Ju mer man håller på desto bättre blir man på att bedömma hästens vinstchans i alla möjliga och omöjliga sammanhang.

Mvh / P

Senast redigerad av putte64 den 2013-07-07 klockan 23:42. Anledning: EDIT: Vinnarspel gör jag förstås bara om jag tror att den vinner
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-07, 23:24   #214

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Och tills man lärt sig bedömma spelvärde rekommenderar jag att man tittar på spelbolagens odds, för de brukar vara ganska bra på att värdera hästens vinstchans.
Sedan kan du jämföra det med hur tex streckprocenten ser ut på V75, och se om det finns någon häst som alla spelbolag tror på mycket mer än spelarna, den är då spelvärd för den kommer höja värdet mer på din V75 kupong än den borde göra.

Mvh / P
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-08, 00:25   #215

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Det är ganska enkelt att förklara.
Säg att en häst vinner i genomsnitt var tredje gång och du kan spela den till ett fast odds på fem gånger, då är den spelvärd eftersom du vet du kommer gå plus i det långa loppet.

Vinner den 1/3 i genomsnitt på V75, eller likvärdiga lopp men bara är streckad på 20% av kupongerna har du också ett spelvärde då 1/3 är ca 33%.

Jag letar alltid efter hästar som jag tycker har större chans än vad spelarkollektivet tycker, men då väger jag in många fler parametrar än segerprocenten.
Ju mer man håller på desto bättre blir man på att bedömma hästens vinstchans i alla möjliga och omöjliga sammanhang.

Mvh / P
Bra,jo jag vet ju vad ordet betyder. Däremot är det många här som verkar använda det i andra sammanhang än det rätta.
clarund (+10)
Gammal 2013-07-08, 00:51   #216

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Bra,jo jag vet ju vad ordet betyder. Däremot är det många här som verkar använda det i andra sammanhang än det rätta.
Precis, själv orkar jag inte förklara, för vad gäller travspelare är det väldigt vanligt att de förväxlar högt odds med begreppet.

Vad gäller streckspel tillkommer effekter utöver enskilda hästars beräkningsbara individuella EV.

Det beror på folks sätt att konstruera sina system & Harry Boy (förvisso hemlig algoritm).
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-08, 01:23   #217

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Sedan är det ju tyvärr inte som i exempelvis poker där du alltid vet exakt hur stor procent du har att få in ditt färgdrag.
I trav måste man ju också fundera ut hur loppet kommer bli kört, om den häst man tror på kommer få ett fördelaktigt lopp eller inte.
Och där kommer ju våra olika värderingar in i spelet, vilket gör att vi inte längre objektivt kan bedömma spelvärdet, men det är ju det som är en del av charmen med spelet / sporten och också det som kan ge de kunniga en edge jämfört med kollektivet.
Gammal 2013-07-08, 01:36   #218

clarunds avatar

Standard

Nej självklart, vinstchansen måste estimeras.

Du märker varför jag inte orkar förklara, folk tolkar ändå som de vill, och små fel i formuleringarna ökar risken för misstolkningar.

Edit: alltså det här är ju inga hemligheter, bara att googla, så varför ska jag förklara ...

Senast redigerad av clarund den 2013-07-08 klockan 01:46.
Gammal 2013-07-08, 08:42   #219
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Sen går det ju inte att komma ifrån, förutom att vara relativt "rätt" ute i det här med spelvärde, du måste ha en jäkla tur också....

Som i lördags tex, hur man än vrider & vänder & räknar på spelvärda hästar osv, du prickar inte en sån omgång om du inte har en rejäl skopa tur...

Men absolut förstår jag er ståndpunkt, i det långa loppet måste du givetvis ha en förmåga att kunna läsa/räkna ut spelvärda kusar.
putte64 (+10), clarund (+1)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-08, 09:55   #220

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Sedan är det ju tyvärr inte som i exempelvis poker där du alltid vet exakt hur stor procent du har att få in ditt färgdrag.
I trav måste man ju också fundera ut hur loppet kommer bli kört, om den häst man tror på kommer få ett fördelaktigt lopp eller inte.
Och där kommer ju våra olika värderingar in i spelet, vilket gör att vi inte längre objektivt kan bedömma spelvärdet, men det är ju det som är en del av charmen med spelet / sporten och också det som kan ge de kunniga en edge jämfört med kollektivet.
Varje beslut du tar i poker innefattar ett liknande läge där man gör kvalificerade gissningar, oftast utifrån de statistikprogram man använder och noteringar man har på spelare.
Gammal 2013-07-08, 16:53   #221

clarunds avatar

Standard

Citat:
Varje beslut du tar i poker innefattar ett liknande läge där man gör kvalificerade gissningar, oftast utifrån de statistikprogram man använder och noteringar man har på spelare.
Vilket är precis vad tråden handlar om, V75 Halmstad

Tänkte samma sak när jag läste Puttes inlägg, det där med givna odds i poker är en oerhörd förenkling, dock kommer man långt med statistik om ranges på fi osv.
Att poker skulle bestå av sannolikheter för egna drag är naturligtvis inte sant.

Edit: förstår dock Puttes vinkling.

Senast redigerad av clarund den 2013-07-08 klockan 17:01.
Svara

td