|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-07-07, 11:21 | #196 | |
Citat:
Att ATG fortfarande inte tillåter mer än 4 st. kuponger via ATG Tillsammans är en stor nackdel, inte helt lätt att få till en vettig reducering när man är så begränsad till max 4 st. kuponger! Nu vet jag iofs inte vilken spelfilosofi "din bolagshållare" håller med men mitt råd till dig när du uppenbart inte är nöjd med rankingen i ditt bolag varje vecka är: 1. Ta upp dina synpunkter med din bolagshållare & försök att få till en förändring istället för att kritisera via Sharps...trots allt så har du ju frivilligt gått med på att en bolagshållare får lägga spel för din räkning! 2. Gå ur bolaget & gå med i något annat V75-bolag som passar bättre med din spelfilosofi. 3. Öppna upp ett eget bolag där du kan spela efter dina idéer...dock så lär du snart märka om du t.ex. har fullt antal medlemmar att du kommer att få 30 st. olika spikförslag varje vecka att ta hänsyn till... Att endast 2 st. system av 1.461.556 st. system överlevde alla 7 loppen igår visade bara hur otroligt svårt det var att få in rätt rad...trots alla expertsystem med Micke Nybrink & co, ombudsrader, jokersystem, robotspel, sömmerskerader mm! PS. själv hade jag endast 4 st. rätt igår, bara till att ta nya tag på lördag! |
||
2013-07-07, 11:26 | #197 |
Ska bara säga att Sandro nog snackar massa skit eftersom hon skrev i stort sätt exakt samma inlägg på bolagssidan! systemet hade inte med Åke på 8 i andra i övrigt var det ett helt vanligt system på två lappar sen var det två små rest lappar för 41 resp 9 kr. Killen som gjorde systemet är jag rätt säker på är en rätt flitig skribent här och nog en av de som har absolut bäst koll på hästar och trav.Tycker det är rätt värdelöst att komma med gnäll efter att loppen är körda känns rätt lätt då!
|
|
2013-07-07, 11:39 | #198 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Reducera med Joker, skapa 12 kuponger och lämna in fyra av dem per lag. Då är väl problemet löst ?
2013-07-07, 11:57 | #199 | |
Citat:
ABC, Poäng, Odds, Spår, Utdelningsintervall m.fl. reduceringar är ju dom vanligaste & det är sällan att det då räcker till med endast 12 st. kuponger... Jag spelar mycket med statistik & förändrar då kraven beroende på hur avdelningarna ser ut i svårighetsgrad...ibland kan det kanske räcka med 8 st. kuponger, ibland blir det uppemot ca 20-30 st. eller fler kuponger beroende på vilket reduceringssätt man använder?! |
||
2013-07-07, 12:16 | #200 | |
Citat:
Däremot har jag inget övrigt att anmärka. V75 är långsiktigt och de flesta har ingen susning om "svårighetsgraden" . Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5) |
||
2013-07-07, 12:17 | #201 | |
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Ingen vill väl betala lika mycket för alla rader ? Raden 1x1x1x1x1x1x1 ska ju tex tas bort direkt då man inte vill ha alla rätt om det inträffar.
2013-07-07, 12:27 | #202 | |
Citat:
Sedan måste du också ha tur att resten sitter någon gång av dessa veckor. Men du ger i alla fall dig chansen att vinna stort någon gång / år om du har en målsättning att vara med vid just dessa tillfällen. Det går helt enkelt inte att spela planlöst och försöka täcka in alla 40 miljoner olika kombinationer. Hästkunskap kombinerat med kunskap om hur vinnarna brukar fördela sig streckmässigt i alla avdelningarna, och hur utdelningarna ser ut för alla möjliga kombinationer tycker jag är ett bra sätt att spela. Men har du 30-50 andelar, då måste du nog sikta lite högre.
2013-07-07, 12:27 | #203 | |
Citat:
Säg att du likt en tipstjänst lyfter fram vissa hästar i ranken vill du då straffa dig själv OM du har alla rätt ? Även om det är långsökt kan du faktiskt ha alla rätt och kostnaden är alltså 50 öre, vad mer ska du reducera bort? Näst bästa raden? Jag skriver ut med spelvärde som parameter och reducerar istället bort icke spelvärda rader. Att det skulle försämra chansen att vinna stämmer absolut inte då det är subjektiva värderingar vi talar om, däremot är det förstås viktigt att värderingarna görs med kompetens och lite flyt med utfallet . Edit: alltså den utskriften är dock svår med 4 kuponger men så gör jag utanför andelsspel när möjligheten finns. Senast redigerad av clarund den 2013-07-07 klockan 12:29. |
||
2013-07-07, 12:28 | #204 | |
Citat:
Alldeles för många som tror att det "bara är till att pynta in t.ex. en hundring" på lördag för att sen hämta ut kanske 50 lök per andel på måndag... När dessa personer sen inser att dom inte har blivit "rikare" efter den enda gång dom har spelat V75 på lördag e.m. så ger dom upp spelet omgående...jag har haft åtskilliga kollegor som har haft det tänket tyvärr! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1) |
||
2013-07-07, 12:35 | #205 | |
Citat:
Jag använder också spelvärde i mina system
2013-07-07, 12:36 | #206 |
Nu tror jag inte kritiken gällde mitt bolag, åtminstone inte sandros, men där gör jag istället en utskrift på enbart vinstchansrankade hästar i 4 lopp och väljer istället 2 andra lopp hårt efter spelvärde för att ha ett visst värde i alla rader som lämnas, på det ytterligare ett garderingslopp.
Oftast slår det fel på så sätt att jag tagit bort en "enkel" vinnare i de två "spelvärdesloppen" men so What, finns otaliga sätt att missa oavsett metod, i övriga lopp(4 utskrivna) tas inte favoriterna bort på det viset. Edit: fel , jag smyger faktiskt in "spelvärda" hästar i A gruppen i de 4 utskrivna loppen, och A-hästarna kan inte bli för många, minst 2 max 4. Jag använder en ofullständig mall på endast 4 kuponger med krav 2-4 A och har flera hästar i A-gruppen. Betalar således för max 2 G (där ligger skrällar eller nedrankade favoriter) Senast redigerad av clarund den 2013-07-07 klockan 12:43. |
|
2013-07-07, 12:40 | #207 | |
Citat:
2013-07-07, 13:07 | #208 |
|
|
2013-07-07, 15:03 | #209 | |
Citat:
Måvara att "experterna" hade fel, men hästen var ingen given favorit och de facto vann den med lucka efter fint lopp. Svårt att tävla med Harry Boy som urskiljningslöst spikar även en sådan svag favorit, och då kan det vara lika bra att hoppa över den och eventuellt hitta en skräll istället. Sen kan iofs jag tycka att det är tveksamt att gardera ex vis avd 2 igår, det var det av spelarkåren mest garderade loppet. Själv gick jag "mot strömmen" där och spikade 7 Love Dancer då jag även trodde den var bästa vinstchansen, dessutom som 4e handsfavorit... Möjligt jag begick en synd då jag litade på en icke toppkusk som Fredrik B Larsson, jag gjorde samma förra veckan och spikade Jörgen Westholm med Time Machine på att även han hade en kanonhäst, dubbelfel eller ?? Jag fick synpunkter både före och efter på valet av Larsson o Love Dancer och säger inte att de var fel. Jag får se det som positivt med respons och särskilt det som delges innan ska ha en eloge ! Just att en svag favorit plus två stora vann gjorde att jag tidigt gissade att Harry skulle ta hem omgången vilket oxå tycks ha skett även om det oxå var en vanlig tomte som lyckades |
||
2013-07-07, 15:27 | #210 | |
Citat:
MenVaFan skrev att jag snackade skit och vet vilket bolag det handlade om, MEN jag skrev även vad jag menade på bolagssidan så jag är ingen person som snackar skit bakom ryggen i något valfritt forum. MenVaFan skriver även : "Det är ett vanligt reducerat system" och jag anser att det bara är slöseri att köra reducerat på 2 lappar eller som det är på atg-tillsammans MAX 4 lappar, man får inte ut någon som helst effekt på det. För den delen så kan jag också förstå om någon spelar x 2 men även där så kommer problemet in att man bara får spela 4 lappar så då ska man ist chansa och hoppas på att det blir låg utdelning, blir det inte låg utdelning så har man ist "bränt" 2-3 lappar och i princip hela kassan utom 9 kr som läggs på en skrällrad..väldigt effektivt med en skrällrad för 9 kr när kassan ligger på några tusenlappar. Att ist tex köra 2 spikar , ett lås och sedan strecka på kommer kanske inte slå mer än någon gång / år men då blir det pengar. 1 x 1 x 2 x 4 x 5 x 12 x 12 Eller i så fall köra med U-hästar och ha någon form av krav att 2-3 favoriter SKA vinna, varken mer eller mindre, MEN även där kommer problemet med max 4 kuponger in. Köra EN stor lapp får normalt till följd att man sitter där trots att man har missat med någon 6.a och ett helt gäng 5.or eller sitter dom 2 spikarna så har man ju vägen öppen till pengar då man har helgarderat 2 lopp och det är 3 lopp kvar att lösa efter det. Då sitter man med 2 x 4 x 5 kvar i 3 lopp vilket innebär att du behöver bara sätta 1 av dom för att ha minst 8 stycken 5.or och som mest 20 stycken 5.or, sätter du 2/3 så har du MINST 2 stycken 6.or och 58 stycken 5.or och som mest 5 stycken 6.or och mäktiga 130 stycken 5.or. Man får mer effekt på EN stor lapp då det handlar om att hitta 2 spikar så är vägen mot fina pengar vidöppen, säger inte att det är lätt att hitta 2 spikar varje omgång men det ska absolut inte vara någon svårighet att sätta 2 spikar ett gäng gånger / år i ett bolag och då med andra ord få sjukt fina pengar på bara 5.or och 6.or. |
||
|