Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-06-30, 18:08   #1

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3522
Standard

2 st ATG-nyheter...

2 st ATG-nyheter i kvällens avsnitt av Vinnare V64...någon som vet vad som ska förändras avseende spelen???
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-30, 18:25   #2

Migges avatar

Standard

Fler V4:or varje dag & V75-jackpottar endast på lördagar...knappast några stora förändringar som det var utlovat!

Själv hade jag hoppats på Head-To-Head spel samt fasta odds på V/P men det nytänkandet fanns uppenbarligen inte hos ATG!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+2)
Gammal 2013-06-30, 18:40   #3
dny

dnys avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 1177

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

lite offtopic

http://www.expressen.se/sport/trav/a...-redan-i-host/
dny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-30, 19:02   #4

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Fasta odds strider lite mot ATG:s idé, så det förstår jag att de inte ger sig på. Men det vore ju roligt med lite långtidsspel på totalisatorn, som t.ex. vem som blir champion på banan, vem som vinner en kuskmatch och liknande spel.

Jag tror att ATG kikade på det där för ett antal år sedan, var det inte någon av ATG:s chefer som var inne och skrev på något forum i Internets begynnelse, eller var det en intervju i någon tidning? Hursom har jag ett minne av att de kommenterade H2H med rörliga odds. Då trodde de att det skulle bli för lite spel på varje kombination för att det skulle vara intressant, det finns ju i ett 12-hästarsfält 66 olika möten. Det skulle bli en ohygglig massa odds att ha koll på samt massor av små spel och små utbetalningar då oddsen blir låga. Sedan fanns det väl något principiellt mot att ordna spel på hästar där det har stor betydelse om de kommer sjua eller åtta, trots att det inte betalas ut mer prispengar. Så de satsade på tvilling och sedan trio istället.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-30, 19:42   #5

Migges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Fasta odds strider lite mot ATG:s idé, så det förstår jag att de inte ger sig på.
Men att spela till löpande odds är ju helt förkastligt oavsett om det är V/P eller Head-2-Head...lagom kul att lägga in en större slant på sin ide som står i 7 ggr cashen innan start för att sen upptäcka efter loppets första 500 meter att oddset sjunkit till t.ex. 2,85 ggr...

Att lira t.ex. V/P hos ATG är ju varje gång att köpa grisen i säcken då man aldrig vet på förhand om det finns ett spelvärde eller ej på sin ide.
Gammal 2013-06-30, 20:02   #6

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Att lira t.ex. V/P hos ATG är ju varje gång att köpa grisen i säcken då man aldrig vet på förhand om det finns ett spelvärde eller ej på sin ide.
Jag förstår dina argument, men jag tror aldrig att ATG kommer erbjuda fasta odds och därmed börja gambla om sin andel till sporten. Det är betydligt mer troligt att Professorn blir allsvensk kuskchampion än att det händer.
Migge (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-30, 20:13   #7

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Men att spela till löpande odds är ju helt förkastligt oavsett om det är V/P eller Head-2-Head...lagom kul att lägga in en större slant på sin ide som står i 7 ggr cashen innan start för att sen upptäcka efter loppets första 500 meter att oddset sjunkit till t.ex. 2,85 ggr...

Jo, men det är ju de som är lite charmen med detta spelet också, absolut kan de vara störigt när spelet sjunkit, men ibland så går det åt andra hållet och du får 15 ggr pengarna ist.

Själv skulle jag ALDRIG spela på internationella sajter som erbjuder spel på hästar, det sänker travsporten.

Det där med jackpotts tycker jag är jätte bra! hatar när jackpottarna försvinner!

Senast redigerad av alle den 2013-06-30 klockan 20:19.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-30, 20:22   #8

Migges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Själv skulle jag ALDRIG spela på internationella sajter som erbjuder spel på hästar, det sänker travsporten.
Det är regeringen med dess hopplöst föråldrade spelpolitik med bl.a. höga vinstavdrag som sänker travsporten (och även Sv.Spels Lången/Oddset mm)...
Gammal 2013-06-30, 20:24   #9

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Det är regeringen med dess hopplöst föråldrade spelpolitik med bl.a. höga vinstavdrag som sänker travsporten (och även Sv.Spels Lången/Oddset mm)...
Delvis detta, men om vi spelare inte spelar via atg så kommer inga pengar tillbaks till sporten. Vilket skulle betyda slutet!!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-30, 20:26   #10

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2250
Standard

Löpande odds spelar man 0-1 minuter före loppet går och spelar man tidigare än så kan man gott skylla sig själv.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-30, 20:30   #11

Migges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Löpande odds spelar man 0-1 minuter före loppet går och spelar man tidigare än så kan man gott skylla sig själv.
Hmmm det finns faktiskt vissa som har ett jobb där man inte kan ta ledigt några minuter precis innan varje lopp går...
Gammal 2013-06-30, 22:18   #12

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2250
Standard

Citat:
Hmmm det finns faktiskt vissa som har ett jobb där man inte kan ta ledigt några minuter precis innan varje lopp går...
Ja men då har man frivilligt valt att köpa den där grisen i säcken du skrev om och har frånsagt sig rätten att vara missnöjd med utfall och resultat.

Spel är ett hantverk och man måste åtminstone försöka ge sig själv dom absolut bästa förutsättningarna. Inte bara ekonomin som tar stryk i ett motsatt förhållande.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td