Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-06-27, 21:12   #1

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Axevalla fredag 28 juni - Åkes SS intervjuer

Åke Svanstedt har faktiskt bara två hästar till start när lunchen går på hemmaplan Axevalla under fredagen.

- 1 Adamo (V4-1) har gjort två starter i år och är lite bättre än vad raden antyder tycker jag, ena gången satt han fast och den andra gången kom han bort i dåliga ryggar. Han står inte här i vårt stall hela tiden då ägaren jobbar en del med honom också, men vad jag hört och sett så är allt fortsatt bara bra med honom och jag tycker att det verkar som att han är på väg uppåt. Innerspår är intressant för hästen är jättesnabb ut och om det nu är lite lättare i ett lunchlopp och det inte blir för tuff körning så kanske jag också provar där den här gången. Den här går alltid med skor på och det är inte planerat några ändringar alls. Det kan gå vägen.

- 12 Kaiser Broline (V4-2) var jättefin senast och jag har ju varnat för honom en längre tid, det känns som att hästen är under kraftig utveckling. Nu siktar vi på rikstoton framöver och därför tar vi detta som en mellanlandning för att bygga poäng för att komma med där. Loppet är alltså inte oviktigt i sig utan han skulle behöva vinna även detta för att gara någorlunda trygg i att komma med om vi anmäler till nästa start. Det kan nog också bli skoryck när vi kommer till V75, men den här gången sitter skorna på och det blir precis samma balans och utrustning som senast vilket bör räcka ganska bra. Vi har ett dåligt läge och jag vet inte vad han möter, men faktum är att han bara känns ännu vassare och spänstigare i jobben efter senast och då måste jag också tro att han har jättebra chans att gå runt dessa i tid, menar Åke.

Fredrik Persson låter Oscar Nilsson få fortsatt förtroende bakom 6 Britt Palema (V4-4).

- Britt Palema var tidig och var en av mina bättre tvååringar. Sedan började det strula och hon har haft en del småskavanker under vägen och även blivit opererad. Det har tagit tid att få igång henne och ett tag var jag nära att ge upp. De senaste månaderna har det dock släppt och hon har visat att det är en bra tävlingsindivid. I debuten avslutade hon piggt efter ett fint lopp och hon gick framåt ordentligt med det loppet i kroppen. Insatsen senast var riktigt bra. Jag stod vid sidan och tittade och hade mer eller mindre gett upp när hon galopperade kort efter start. Jag vet inte hur mycket hon tappade men mycket var det i alla fall. Varvet kvar kom hon ifatt och på sista långsidan körde Oscar till och hon svepte fältet och avväpnade ledaren in på upploppet och vann lätt med krafter kvar. Jag tror att hon gick runt 1.13 sista varvet och det var en oerhört stark prestation. Efter det har hon känts fin i träningen och det är klart att jag måste tro på henne efter den senaste insatsen. Hon är inte helt säker från start och Oscar får ta det lite lugnt och det finns också lite heta tendenser i henne. Det ska vara en bra chans och det blir inga ändringar nu på Britt Palema, säger Fredrik.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td